Oud 16-04-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 15:55 :
Ik rook al bijna 6 jaar, heb vele stoppogingen ondergaan, lukte nooit. 't Is zielig ja, maar nog zieliger als je anderen zielig noemt, zeker als je zelf nog die zieligaard geweest bent. Maar ja, je moet toch iets om je ego omhoog te krikken.
Wat een onzin. Iemand is inderdaad zielig geweest maar ziet nu in dat het stom is om te roken, gaat verder met zijn leven, op een betere (gezondere) manier. Dan ben je minder zielig dan iemand die inziet dat roken slecht is, maar er geen zak aan doet omdat hij/zij te zwak is er iets aan te doen. Roken terwijl je het eigenlijk niet wil is wel het zieligst van alles.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:14
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2004 @ 16:05 :
Wat een onzin. Iemand is inderdaad zielig geweest maar ziet nu in dat het stom is om te roken, gaat verder met zijn leven, op een betere (gezondere) manier. Dan ben je minder zielig dan iemand die inziet dat roken slecht is, maar er geen zak aan doet omdat hij/zij te zwak is er iets aan te doen. Roken terwijl je het eigenlijk niet wil is wel het zieligst van alles.
Als je zelf nog nooit verslaafd bent geweest, vind ik niet dat het aan jou is om daarover te oordelen. Het is een VERSLAVING en niet zo gemakkelijk om gewoon te laten.

Ik heb niet gezegd dat het geen goede zaak is dat hij gestopt is, ik zei alleen dat het zielig is anderen zielig te noemen als je zelf nog zo zielig bent geweest.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:31
Verwijderd
Precies. Net zoals de perfect geïntegreerde allochtoon die denkt dat hij andere allochtonen superhard mag afkraken omdat hij zelf ook ooit zo was.

Fuck off.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:36
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-04-2004 @ 16:31 :
Precies. Net zoals de perfect geïntegreerde allochtoon die denkt dat hij andere allochtonen superhard mag afkraken omdat hij zelf ook ooit zo was.

Fuck off.


Leuke vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:42
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
snoepie!!! schreef op 15-04-2004 @ 19:53 :
ik rook wel eens, dat wil zeggen, meestal in de weekenden of met feestjes/verjaardagen
doordeweeks sowieso niet
wat ik ervan vind, het is natuurlijk vooral ongezond, verder heb ik er niet zoveel op tegen, iedereen moet zelf die keus maken vind ik
wel zielig vind ik het als je er afhankelijk van bent en dus denkt niet zonder te kunnen
ook hou ik er niet van als mensen roken om erbij te horen enzo
trouwens, meestal vind ik het ook erg stinken, behalve dan weer bij het uitgaan ofso, omdat je dat dan gewend bent
ook ben ik blij dat mijn ouders niet roken en er dus in huis niet gerookt wordt

zelf ben ik voor een poosje aan het stoppen, omdat ik er met sporten soms last van heb, en dat gaat ook makkelijk

Dus je houdt er niet van als mensen roken om erbij te horen? Wat dacht je dat je zelf doet dan? Sjongejonge, wou je zeggen dat je begonnen was omdat het zo lekker was NEE want het IS niet lekker, het wordt pas lekker zodra je lang en veel genoeg gerookt hebt om niet meer zonder te kunnen en er dus verslaafd aan bent.... en dat ben jij dus nietm je rookt alleen in het weekend en kan voor de rest zonder, zodat je in de kroeg kan laten zien hoe stoer je bent...pfff wat lult iedereen toch dom uit zijn nek die rookt...Zie je nou hoe triest rokers zijn? IEDEREEN begint om stoer te zijn/erbij te horen en daar komt het hele probleem uit voort. Je wilt je gewoon een houding geven in de kroeg, je vindt t niet lekker anders deed je t wel altijd.
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:45
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
spemmey schreef op 16-04-2004 @ 16:42 :
...IEDEREEN begint om stoer te zijn/erbij te horen en daar komt het hele probleem uit voort. Je wilt je gewoon een houding geven in de kroeg, je vindt t niet lekker anders deed je t wel altijd.
Iedereen is nu ook weer wat veel gezegd.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 16:14 :
Als je zelf nog nooit verslaafd bent geweest, vind ik niet dat het aan jou is om daarover te oordelen. Het is een VERSLAVING en niet zo gemakkelijk om gewoon te laten.
Oh ja, ik was vergeten dat je mij kende...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:50
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 16:45 :
Iedereen is nu ook weer wat veel gezegd.

Oja, jij niet natuurlijk...jij bent zo slim je begon omdat je je geld graag kwijt wilde

Noem mij eens EEN reden waarom je met roken begonnen bent die niet met imago van jezelf te maken heeft. Die bestaat namelijk niet.
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:51
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
spemmey schreef op 16-04-2004 @ 16:50 :
Oja, jij niet natuurlijk...jij bent zo slim je begon omdat je je geld graag kwijt wilde

Noem mij eens EEN reden waarom je met roken begonnen bent die niet met imago van jezelf te maken heeft. Die bestaat namelijk niet.
Nieuwsgierigheid.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:52
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2004 @ 16:46 :
Oh ja, ik was vergeten dat je mij kende...
Okee, rook je? Heb je ooit gerookt?

Heb je namelijk niet gezegd, maar aangezien je zo superfel anti-rook reageerde en enkel je vader te sprake kwam, dacht ik dat je nog nooit een sigaret aangeraakt had.

Vertel het me dan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:54
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 16:51 :
Nieuwsgierigheid.
Hmmm...je was dus nieuwsgierig, probeerde het, was plotsklaps verslaafd na een keer want het was zo LEKKER dat je maar bleef doorgaan....heel logisch...

Je lult jezelf een beetje klem..

Nieuwsgierigheid ok maar elk normaal persoon zal ondervinden dat het gewoon smerig is en zal niet door blijven gaan tenzij ze stoer willen doen.
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:56
Verwijderd
roken= vies, rooksysteem= super, rokers zijn dom!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:58
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
spemmey schreef op 16-04-2004 @ 16:54 :
Hmmm...je was dus nieuwsgierig, probeerde het, was plotsklaps verslaafd na een keer want het was zo LEKKER dat je maar bleef doorgaan....heel logisch...

Je lult jezelf een beetje klem..

Nieuwsgierigheid ok maar elk normaal persoon zal ondervinden dat het gewoon smerig is en zal niet door blijven gaan tenzij ze stoer willen doen.
Misschien ben ik wel niet normaal.

Heb je hier misschien een wetenschappelijk verantwoorde studie over gedaan dat je alles zo goed kunt verklaren?

Ja, ik was nieuwsgierig en vroeg al jaren aan mijn moeder (mijn ouders roken beide) of ik eens mocht proeven, hoe dat dat was..enz. Op een dag mocht ik eens proberen, maar dat beviel me niet zodanig. Dat was in het vijfde leerjaar.
In tweede middelbaar begon een goede vriendin te roken en ik wilde dat alweer nog eens proberen, want waarom zouden zoveel mensen roken, als het zo slecht was? Dat begreep ik niet, maar ik had wel gehoord als je het een paar keer probeerde het wel begon te smaken, dus deed ik dat helemaal alleen.
Na een paar weken was ik verslaafd en rookte ik ook bij vrienden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:58
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 16-04-2004 @ 16:56 :
roken= vies, rooksysteem= super, rokers zijn dom!
Komaan, zo kortzinnig.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:07
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 16:58 :
Misschien ben ik wel niet normaal.

Heb je hier misschien een wetenschappelijk verantwoorde studie over gedaan dat je alles zo goed kunt verklaren?

Ja, ik was nieuwsgierig en vroeg al jaren aan mijn moeder (mijn ouders roken beide) of ik eens mocht proeven, hoe dat dat was..enz. Op een dag mocht ik eens proberen, maar dat beviel me niet zodanig. Dat was in het vijfde leerjaar.
In tweede middelbaar begon een goede vriendin te roken en ik wilde dat alweer nog eens proberen, want waarom zouden zoveel mensen roken, als het zo slecht was? Dat begreep ik niet, maar ik had wel gehoord als je het een paar keer probeerde het wel begon te smaken, dus deed ik dat helemaal alleen.
Na een paar weken was ik verslaafd en rookte ik ook bij vrienden.
Ohja, nu heb ik het gedaan met mijn "studie" omdat je je een beetje klemgeluld voelt zitten en kom je met kinderachtige antwoorden als "misschien ben ik niet normaal"...waarom zou jij niet normaal zijn???
Als je een beetje oplet om je heen zie je dat dat namelijk overal gebeurt en ja zelfs bij jou...want waarom moest je zo nodig ook doen wat je goed vriendin deed terwijl je wist dat het smerig was...ja om erbij te horen en ging je in je eentje net zo lang door tot je verslaafd was... En dat is waarom rokers roken, een andere verklaring is er niet!

Maargoed tuurlijk begrijp ik het ook wel, want je bent jong en bent onzeker dus is het een handig middel een houding te geven. Maar probeer dan als je ouder bent gewoon in te zien dat het heel triest is en hou ermee op! Je bent toch heus wel sterker dan die stomme stokjes...?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:07
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Ik kan niet goed tegen rook, ga hoesten en krijg tranende ogen, dus dat is toch wel de reden waarom is roken gewoon echt ranzig vind.
Ik rook dus ook niet en zal het ook niet gaan doen.

Het stomme is alleen dat m'n vriend wel rookt en ik dus heel soms wel rook ruik. Waar ik dus niet blij mee ben. Maar hij weet dat ik er niet tegen kan dus hij (probeert te/in aan het) stoppen.
Nou maar hopen dat het lukt natuurlijk!
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:18
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
spemmey schreef op 16-04-2004 @ 17:07 :
Ohja, nu heb ik het gedaan met mijn "studie" omdat je je een beetje klemgeluld voelt zitten en kom je met kinderachtige antwoorden als "misschien ben ik niet normaal"...waarom zou jij niet normaal zijn???
Als je een beetje oplet om je heen zie je dat dat namelijk overal gebeurt en ja zelfs bij jou...want waarom moest je zo nodig ook doen wat je goed vriendin deed terwijl je wist dat het smerig was...ja om erbij te horen en ging je in je eentje net zo lang door tot je verslaafd was... En dat is waarom rokers roken, een andere verklaring is er niet!

Maargoed tuurlijk begrijp ik het ook wel, want je bent jong en bent onzeker dus is het een handig middel een houding te geven. Maar probeer dan als je ouder bent gewoon in te zien dat het heel triest is en hou ermee op! Je bent toch heus wel sterker dan die stomme stokjes...?
O mijn god wat ben jij irritant zeg.
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:23
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 16-04-2004 @ 17:18 :
O mijn god wat ben jij irritant zeg.
Want?

Ik heb gelijk?
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:40
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
spemmey schreef op 16-04-2004 @ 17:07 :
Ohja, nu heb ik het gedaan met mijn "studie" omdat je je een beetje klemgeluld voelt zitten en kom je met kinderachtige antwoorden als "misschien ben ik niet normaal"...waarom zou jij niet normaal zijn???
Als je een beetje oplet om je heen zie je dat dat namelijk overal gebeurt en ja zelfs bij jou...want waarom moest je zo nodig ook doen wat je goed vriendin deed terwijl je wist dat het smerig was...ja om erbij te horen en ging je in je eentje net zo lang door tot je verslaafd was... En dat is waarom rokers roken, een andere verklaring is er niet!

Maargoed tuurlijk begrijp ik het ook wel, want je bent jong en bent onzeker dus is het een handig middel een houding te geven. Maar probeer dan als je ouder bent gewoon in te zien dat het heel triest is en hou ermee op! Je bent toch heus wel sterker dan die stomme stokjes...?
Ik lul me helemaal niet klem, ik zeg wat ik te zeggen heb, da's al.
En die 'studie', dat zei ik omdat ik vind dat je gewoon arrogant zit te beweren dat je er alles over weet. Je zegt hier alles alsof het feiten zijn, wat niet zo kan zijn, volgens mij.
Ik rook omwille van de nieuwsgierigheid, dat was de aanleiding, waarom ik door rookte kan een heel ander verhaal zijn, maar dat doet er ook niet toe. Ik hoef dit ook niet te verantwoorden.
Die 'mss ben ik wel niet normaal' was een hint dat je alles generaliseerde, maar dat had je blijkbaar nog niet door.

Ben jij reeds verslaafd geweest?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
De Dood schreef op 16-04-2004 @ 11:20 :
Ik kijk wel anders tegen roken aan, bijv. een vriend van me die wil stoppen en telkens weer begint vind ik echt triest dan.
*herkenning*

m'n beste vriendin ging ook stoppen met roken, ook met nieuwjaar (stipt om twaalf uur zouden we samen onze laatste sigaret weggooien). is dus niet gebeurd. ze heeft een uurtje voor 2004 besloten om pas na de nacht van 31/12 op 01/01 te gaan stoppen. toen stelde ze het weer uit naar "na de vakantie". toen naar "na de examens". ze rookt ondertussen nog altijd trouwens. ik vind het niet triest of zielig oid, maar iig wél getuigen van geen karakter... ik hoop dat het haar alsnog lukt... ze weet niet wat ze niet mist!

xxx
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 16:52 :
Okee, rook je? Heb je ooit gerookt?

Heb je namelijk niet gezegd, maar aangezien je zo superfel anti-rook reageerde en enkel je vader te sprake kwam, dacht ik dat je nog nooit een sigaret aangeraakt had.

Vertel het me dan.
Ik heb heel even gerookt, tot ik er achter kwam dat ik er niet tegen kon en ik het alleen deed om... geen idee waarom. En ik ben niet superfel anti-roken hoor, mensen mogen echt wel roken van mij. Zolang ik er maar geen last van moet hebben

Maar ik ben op de een of andere manier verslaafd geraakt aan medicijnen, ik slikte meer dan ik ooit had mogen slikken, zonder dat ik dat wist (het was me verkeerd voorgeschreven). Dus ja, ik weet wat het is om verslaafd te zijn en ook dat je er niets aan kan doen dat je verslaafd bent. Maar als je eenmaal toegeeft verslaafd te zijn en toegeeft dat niet langer meer te willen, dan kán je er ook vanaf komen. Wanneer je zegt dat je wel weet dat je verslaafd bent, en dat je ook wel wil stoppen, maar het niet probeert... niet alles probeert wat mogelijk is... Dan ben je niet minder zielig dan iemand die wél van de verslaving af is gekomen en zegt dat het zo verschrikkelijk was verslaafd te zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 16:58 :
Komaan, zo kortzinnig.
hoezo, het is gewoon kort en bondig wat ik er van vind, meer hoef ik er niet meer over te zeggen want dan kan ik wel door blijven gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:49
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2004 @ 18:21 :
Ik heb heel even gerookt, tot ik er achter kwam dat ik er niet tegen kon en ik het alleen deed om... geen idee waarom. En ik ben niet superfel anti-roken hoor, mensen mogen echt wel roken van mij. Zolang ik er maar geen last van moet hebben

Maar ik ben op de een of andere manier verslaafd geraakt aan medicijnen, ik slikte meer dan ik ooit had mogen slikken, zonder dat ik dat wist (het was me verkeerd voorgeschreven). Dus ja, ik weet wat het is om verslaafd te zijn en ook dat je er niets aan kan doen dat je verslaafd bent. Maar als je eenmaal toegeeft verslaafd te zijn en toegeeft dat niet langer meer te willen, dan kán je er ook vanaf komen. Wanneer je zegt dat je wel weet dat je verslaafd bent, en dat je ook wel wil stoppen, maar het niet probeert... niet alles probeert wat mogelijk is... Dan ben je niet minder zielig dan iemand die wél van de verslaving af is gekomen en zegt dat het zo verschrikkelijk was verslaafd te zijn.
't Zal idd wel moeilijk geweest zijn als je verslaafd was aan medicijnen. Ik ben blij dat je begrijpt wat een verslaving inhoudt, maar ik blijf erbij dat het nogal grof is anderen daarvoor te beledigen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:50
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 16-04-2004 @ 18:31 :
hoezo, het is gewoon kort en bondig wat ik er van vind, meer hoef ik er niet meer over te zeggen want dan kan ik wel door blijven gaan.
Je zegt dat rokers dom zijn en dat irriteert me.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 18:06
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Lekker en rustgevend

Maar aan de andere kant ook superslecht...
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 18:32
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 17:40 :
Ik lul me helemaal niet klem, ik zeg wat ik te zeggen heb, da's al.
En die 'studie', dat zei ik omdat ik vind dat je gewoon arrogant zit te beweren dat je er alles over weet. Je zegt hier alles alsof het feiten zijn, wat niet zo kan zijn, volgens mij.
Ik rook omwille van de nieuwsgierigheid, dat was de aanleiding, waarom ik door rookte kan een heel ander verhaal zijn, maar dat doet er ook niet toe. Ik hoef dit ook niet te verantwoorden.
Die 'mss ben ik wel niet normaal' was een hint dat je alles generaliseerde, maar dat had je blijkbaar nog niet door.

Ben jij reeds verslaafd geweest?
Nee, ik ben niet verslaafd geweest want ik was slimmer dan te beginnen met roken.
Dat je het zou proberen omwille van nieuwsgierigheid ok, maar voor mij staat het gewoon vast dat je doorrookte om stoer te doen. Vooral als je aankomt met dat je niet hoeft te verantwoorden waarom je ermee doorging want JIJ gaat toch in discussie met mij dat je het niet deed om erbij te horen? Nou leg het dan uit en krabbel nietzo terug! Rokers voelen zich gewoon altijd aangevallen en das de hele reden waarom jij nu beweert dat ik arrogant ben en alles generaliseer. Ik heb je al eerder gevraagd: noem mij een reden waarom mensen zouden beginnen met roken anders dan om imago-redenen, maar je geeft geen antwoord, dus ja je lult je klem. Je zegt wel wat maar het slaat nergens op.

Oja, en kom niet aan met dat ik niks te zeggen heb omdat ik niet verslaafd ben geweest want ik heb het niet over stoppen, ik begrijp heus wel dat dat moeilijk is, ik beweerde alleen waarom mensen met roken beginnen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 18:49 :
't Zal idd wel moeilijk geweest zijn als je verslaafd was aan medicijnen. Ik ben blij dat je begrijpt wat een verslaving inhoudt, maar ik blijf erbij dat het nogal grof is anderen daarvoor te beledigen.
Ja, goed, beledigen gaat idd wel ver...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 18:40
spemmey
spemmey is offline
Oeps, stond ingelogd onder naam van mijn zusje MissValo
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 18:40
Verwijderd
Ik vind het nogal dom. Het kost geld, het is ongezond, het ziet er niet uit, het stinkt en tweederde van je potentiele partners valt af. Waarom zou iemand in vredesnaam ooit gaan roken?

Nouja, als een dertien, veertienjarige begint 'om erbij te horen', dan snap ik dat ergens wel omdat dat op die leeftijd belangrijk is. Maar stop dan zodra je inziet dat het niets uitmaakt, of doe in elk geval echt serieuze pogingen om te stoppen, of minder of weetikveel...

Laatst gewijzigd op 16-04-2004 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 16-04-2004 @ 18:50 :
Je zegt dat rokers dom zijn en dat irriteert me.
ik vind het dom, als je rookt ja.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:59
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-04-2004 @ 19:40 :
tweederde van je potentiele partners valt af.
Waar haal je dat?
Ik hoor zelfs veel jongens zeggen dat roken sexy kan zijn.

Niet dat ik daarmee wil zeggen dat roken zo slim is, maar ik denk niet dat, als je echt geïnteresseerd of verliefd bent op iemand, dat je dan volledig kan afknappen van iets bijkomstig als roken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 16-04-2004 @ 20:59 :
iets bijkomstig als roken.
Roken is níet iets bijkomstig. En tweederde is misschien overdreven, maar ik weet zeker dat een gedeelte erop afknapt.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:37
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Ik begrijp ook niet waarom je in hemelsnaam gaat roken. Was je 1e sigaret zo ontzettend lekker dat je gewoon een 2e MOEST nemen?

Ik ga mezelf toch ook niet vrijwillig verminken, geld in de prullenbak gooien, mijn kleding verzieken, stinken, andere mensen in de ogen prikken (ja, zo voelt rook als je daar niet tegen kunt!) en tijd en energie aan zoiets ontzettends dom verspillen
__________________
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. *Loesje*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 22:33
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
En alcohol dan?
Ik heb véél meer last van dronken mensen die de lul uithangen hoor. Gaan stappen met de bedoeling 'jezelf klem te zuipen' is imo veel lomper en platter dan een sigaretje roken. En waarom zou roken per definitie dom zijn? Er zijn natuurlijk een aantal snotaapjes die groot willen doen, maar het is perfect mogelijk te roken met een andere reden. Ik rook zelf ook en ik durf het je zwart op wit neer te zetten dat ik me intelligenter vind dan een 15-jarig huppelkutje dat zich 'boven rokers' stelt met dat anti-rook-genazi Elke vrijdagavond zijn ze loederzat, MAAR PAS OP -> ze roken wél niet.

En als je dan toch elke 'bad habit' wil afschilderen als dom/evil -> Hij die zonder zonden is, gooie de eerste steen...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 23:25
Verwijderd
Citaat:
TheEscapeEP schreef op 16-04-2004 @ 23:33 :
En alcohol dan?
Ik heb véél meer last van dronken mensen die de lul uithangen hoor. Gaan stappen met de bedoeling 'jezelf klem te zuipen' is imo veel lomper en platter dan een sigaretje roken. En waarom zou roken per definitie dom zijn? Er zijn natuurlijk een aantal snotaapjes die groot willen doen, maar het is perfect mogelijk te roken met een andere reden. Ik rook zelf ook en ik durf het je zwart op wit neer te zetten dat ik me intelligenter vind dan een 15-jarig huppelkutje dat zich 'boven rokers' stelt met dat anti-rook-genazi Elke vrijdagavond zijn ze loederzat, MAAR PAS OP -> ze roken wél niet.

En als je dan toch elke 'bad habit' wil afschilderen als dom/evil -> Hij die zonder zonden is, gooie de eerste steen...

helemaal niks aan toe te voegen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 01:03
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
MIssValo schreef op 16-04-2004 @ 19:32 :
Nee, ik ben niet verslaafd geweest want ik was slimmer dan te beginnen met roken.
Hier insinueer je al dat jij slimmer bent en ik dommer omdat ik toevallig rook. Slaat op niets.

Citaat:
Dat je het zou proberen omwille van nieuwsgierigheid ok, maar voor mij staat het gewoon vast dat je doorrookte om stoer te doen.
Hoe kom je daar dan bij? Ow, waarschijnlijk vanuit jouw vooroordeel, of niet?

Citaat:
Vooral als je aankomt met dat je niet hoeft te verantwoorden waarom je ermee doorging want JIJ gaat toch in discussie met mij dat je het niet deed om erbij te horen? Nou leg het dan uit en krabbel nietzo terug!
Nee, ik ging in de discussie omwille van je generalisatie. Je zei namelijk dat IEDEREEN het deed om stoer te zijn. Er zullen er zijn, tuurlijk, maar daarom niet iedereen. Ik zei dan ook al dat het omwille van nieuwsgierigheid was, goh, 'k val in herhaling.
En ik krabbel niet terug, zoals ik al zei.

Citaat:
Rokers voelen zich gewoon altijd aangevallen en das de hele reden waarom jij nu beweert dat ik arrogant ben en alles generaliseer .
Hoe doe je het toch om in één zin je eigen argument alweer te ontkrachten?

Citaat:
Ik heb je al eerder gevraagd: noem mij een reden waarom mensen zouden beginnen met roken anders dan om imago-redenen, maar je geeft geen antwoord, dus ja je lult je klem. Je zegt wel wat maar het slaat nergens op.
En ik heb je al eerder geantwoord.

Citaat:
Oja, en kom niet aan met dat ik niks te zeggen heb omdat ik niet verslaafd ben geweest want ik heb het niet over stoppen, ik begrijp heus wel dat dat moeilijk is, ik beweerde alleen waarom mensen met roken beginnen.
Tjah, alweer een vooroordeel. Ik vroeg je of je al eens verslaafd was, da's al, want het lijkt me toch wel interessante info...

Vriendelijk groeten,

Phensic

(die zich kostelijk amuseert )
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 01:06
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 16-04-2004 @ 19:46 :
ik vind het dom, als je rookt ja.
Nu zeg je dat het dom is als je rookt, da's iets anders dan zeggen dat rokers dom zijn. Snappie?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 01:10
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
TheEscapeEP schreef op 16-04-2004 @ 23:33 :
En alcohol dan?
Ik heb véél meer last van dronken mensen die de lul uithangen hoor. Gaan stappen met de bedoeling 'jezelf klem te zuipen' is imo veel lomper en platter dan een sigaretje roken. En waarom zou roken per definitie dom zijn? Er zijn natuurlijk een aantal snotaapjes die groot willen doen, maar het is perfect mogelijk te roken met een andere reden. Ik rook zelf ook en ik durf het je zwart op wit neer te zetten dat ik me intelligenter vind dan een 15-jarig huppelkutje dat zich 'boven rokers' stelt met dat anti-rook-genazi Elke vrijdagavond zijn ze loederzat, MAAR PAS OP -> ze roken wél niet.

En als je dan toch elke 'bad habit' wil afschilderen als dom/evil -> Hij die zonder zonden is, gooie de eerste steen...
Prachtige post , maar die alcohol heeft er écht niets mee te maken, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 01:51
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 16-04-2004 @ 10:11 :
ik was er DOL op. roken. zalig. een sigaretje op café, in de trein, na de seks, na het eten, in de auto, op de fiets, ... eender waar en eender wanneer.

nu zou ik nooit meer willen! een lekker pintje op café, een boekje in de trein, knuffelen na de seks, nagenieten van het eten, vrij ademen en geen prikkende ogen in de auto, genieten van de vogeltjes en de bloemetjes op de fiets...


ik heb vier jaar behoorlijk fanatiek gerookt, en ben sinds nieuwjaar gestopt, van de éne dag op de andere, gewoon: hoppa. (ok, ik geef toe, de laatste twee weken van december heb ik ook niet zo veel gerookt, omdat ik toen een nieuw, niet-rokend, vriendje aan de haak had geslagen, en ik hem het wel gunde van een niet-stinkend meisje te kussen...) ik heb na één maand gestopt te zijn geweest nog twee keer van een sigaret getrokken, en ik vond het WALGELIJK. ik heb een uur met die vieze nasmaak op café moeten zitten. ughe. en hoesten! niet te doen! toen voelde ik pas hoe vreselijk m'n longen er moesten uitzien...

ik voel me nu veel gezonder, en ik geniet meer van alles wat ik doe. ik zit in de bioscoop niet te wachten op de pauze om een sigaretje te kunnen roken. ik zit op café de smaak van m'n pint niet meer te verbrodden met een sigaret. ik bederf de lekkere nasmaak van m'n eten niet meer met een sigaret. na de seks lig ik nu te knuffelen en te kussen en lieve woordjes te fluisteren, in plaats van al rokend naar de tv te kijken.
er zijn zoveel andere redenen dan alleen 'het is duur' en 'het is ongezond' om te stoppen...


ik ben blij dat ik gestopt ben, en ben ook niet van plan ooit nog opnieuw te beginnen...



xxx
We kunnen natuurlijk ook stellen dat jij verkeerd met het genotsmiddel sigaret omging en het niet meer als genotsmiddel gebruikte, maar uit gewoonte.

Citaat:
spemmey schreef op 16-04-2004 @ 16:42 :
Dus je houdt er niet van als mensen roken om erbij te horen? Wat dacht je dat je zelf doet dan? Sjongejonge, wou je zeggen dat je begonnen was omdat het zo lekker was NEE want het IS niet lekker, het wordt pas lekker zodra je lang en veel genoeg gerookt hebt om niet meer zonder te kunnen en er dus verslaafd aan bent.... en dat ben jij dus nietm je rookt alleen in het weekend en kan voor de rest zonder, zodat je in de kroeg kan laten zien hoe stoer je bent...pfff wat lult iedereen toch dom uit zijn nek die rookt...Zie je nou hoe triest rokers zijn? IEDEREEN begint om stoer te zijn/erbij te horen en daar komt het hele probleem uit voort. Je wilt je gewoon een houding geven in de kroeg, je vindt t niet lekker anders deed je t wel altijd.
Wat een onzin, roken is en blijft lekker, als je tenminste er goed mee omgaat.

Citaat:
spemmey schreef op 16-04-2004 @ 16:50 :
Oja, jij niet natuurlijk...jij bent zo slim je begon omdat je je geld graag kwijt wilde

Noem mij eens EEN reden waarom je met roken begonnen bent die niet met imago van jezelf te maken heeft. Die bestaat namelijk niet.
Het is lekker, duh, nog nooit een moods gerookt, nog nooit een lekker shagje drum, of een dunhill mentol, of een heerlijke gauloise?
Dat imago geklets is vooral van mensen die nog nooit gerookt hebben, als je het vies vind doe je het namelijk niet weer, tenzij je zo labiel bent en graag wil meedoen

Citaat:
Girl87 schreef op 16-04-2004 @ 22:37 :
Ik begrijp ook niet waarom je in hemelsnaam gaat roken. Was je 1e sigaret zo ontzettend lekker dat je gewoon een 2e MOEST nemen?
Ja
Maar als het een camel was geweest zou zijn was het misschien nooit zover gekomen, dat spul is ranzig net als nog enkele soorten
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 01:53
Verwijderd
Citaat:
TheEscapeEP schreef op 16-04-2004 @ 23:33 :
En alcohol dan?
Ik heb véél meer last van dronken mensen die de lul uithangen hoor. Gaan stappen met de bedoeling 'jezelf klem te zuipen' is imo veel lomper en platter dan een sigaretje roken. En waarom zou roken per definitie dom zijn? Er zijn natuurlijk een aantal snotaapjes die groot willen doen, maar het is perfect mogelijk te roken met een andere reden. Ik rook zelf ook en ik durf het je zwart op wit neer te zetten dat ik me intelligenter vind dan een 15-jarig huppelkutje dat zich 'boven rokers' stelt met dat anti-rook-genazi Elke vrijdagavond zijn ze loederzat, MAAR PAS OP -> ze roken wél niet.

En als je dan toch elke 'bad habit' wil afschilderen als dom/evil -> Hij die zonder zonden is, gooie de eerste steen...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 02:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb niks tegen rokers. Het is nog altijd een keuze die zij maken en daar hebben andere eigenlijk weinig over te zeggen. Zolang ze maar rekening houden met de mensen die niet roken.

En toch is roken 1 van de oorzaken waarom ik liever niet naar zo'n (rokers)cafeetje ga. Ik kan slecht tegen drukte en warmte. Laat staan als er ook nog een hele rookwolk hangt. Vorig jaar ben ik met een vriend naar een cafeetje geweest en het liefst wilde ik na een half naar buiten. Was ook gelijk de laatst keer voor mij.
Natuurlijk heeft dit niet alleen met roken te maken, maar het is wel een van de oorzaken.

Citaat:
TheEscapeEP schreef op 16-04-2004 @ 23:33 :
En alcohol dan?
Ik heb véél meer last van dronken mensen die de lul uithangen hoor. Gaan stappen met de bedoeling 'jezelf klem te zuipen' is imo veel lomper en platter dan een sigaretje roken.
Om eerlijk te zijn heb ik liever een vriendin die rookt en niet zuipt (of helemaal geen alcohol), dan iemand die niet rookt maar zich helemaal klem zuipt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 09:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
roken = gewoon goor (en stom: welke sukkel gaat er nou zijn.haar gezondheid verknallen om te ontspannen? zoek een hobby!). ik ga ook uit pincipe niet uit met jongens die roken. ik kan wel wat beters krijgen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 09:41
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het is ongezond en ik vind het stinken. Heb nooit gerookt en ben dat ook niet van plan. Zou ook absoluut geen rokende vriendin willen. Goed dat je tot inzicht bent gekomen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 10:12
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TheEscapeEP schreef op 16-04-2004 @ 23:33 :
En alcohol dan?
Ik heb véél meer last van dronken mensen die de lul uithangen hoor. Gaan stappen met de bedoeling 'jezelf klem te zuipen' is imo veel lomper en platter dan een sigaretje roken. En waarom zou roken per definitie dom zijn? Er zijn natuurlijk een aantal snotaapjes die groot willen doen, maar het is perfect mogelijk te roken met een andere reden. Ik rook zelf ook en ik durf het je zwart op wit neer te zetten dat ik me intelligenter vind dan een 15-jarig huppelkutje dat zich 'boven rokers' stelt met dat anti-rook-genazi Elke vrijdagavond zijn ze loederzat, MAAR PAS OP -> ze roken wél niet.

En als je dan toch elke 'bad habit' wil afschilderen als dom/evil -> Hij die zonder zonden is, gooie de eerste steen...
Die 'ik ga stappen om mezelf klem te zuipen'-figuren zijn ook erger. Dat doet niks af aan het feit dat anderen last hebben van (jouw) gerook. Die rookpaal op het NS station is mooi, staan ze met zijn 10en om zo'n paaltje heen. Te grappig gewoon.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 12:32
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-04-2004 @ 11:12 :
Die 'ik ga stappen om mezelf klem te zuipen'-figuren zijn ook erger. Dat doet niks af aan het feit dat anderen last hebben van (jouw) gerook. Die rookpaal op het NS station is mooi, staan ze met zijn 10en om zo'n paaltje heen. Te grappig gewoon.
Het is ook nooit goed he, gaan de rokers ergens anders roken zodat jíj er geen last van heb, heb je alsnog commentaar.

Ik word er zo strontziek van dat eeuwige gekanker op een gewoonte van iemand anders, laat iedereen toch gewoon lekker z'n gezondheid vergallen, als iemand rookt in je gezicht blaast zeg er dan wat van, maar ga geen mensen beledigen omdat ze iets doen waar jij het niet mee eens bent, dat vind ik persoonlijk nog dommer dan een sigaretje opsteken.

Zo, nu heb ik ineens weer te zin om te roken, dat staat namelijk stoer
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 12:33
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
spemmey schreef op 16-04-2004 @ 17:23 :
Want?

Ik heb gelijk?
Want, je lult onzin...en dat doe je op een irritante manier.
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 17-04-2004 @ 02:06 :
Nu zeg je dat het dom is als je rookt, da's iets anders dan zeggen dat rokers dom zijn. Snappie?
ja ik snap het
maar ik bedoel als mensen gaan roken vind ik dat gewoon dom, je weet dat het slecht is, waarom begint iemand er dan aan.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 14:19
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Waarom eet je fastfood?
Waarom drink je bier?
Waarom drink je cola?
Waarom eet je snoep?
Waarom kijk je veel TV?
Waarom zit je te veel achter de PC?
Waarom ga je naar plaatsen waar de muziek te hard staat?
...

Ook deze dingen doen de meesten onder ons, ook de NIET-rokers. Op deze manier werk je ook bewust je eigen gezondheid tegen, maar nee... dat is niet dom nee!?
Er zijn ondanks mijn vorige post nog steeds mensen die denken dat werkelijk ELKE ro(o)k(st)er met de kudde meeloopt...

Waarom begint een verstandig iemand, die weet wat hij/zij doet dan in hemelsnaam met roken hoor ik jullie denken...
Roken kan naast schadelijk en hinderlijk (voor een selecte groep overdreven hinderlijk) ook aangenaam zijn. Het is een vorm van ontspanning net zoals al de bovenstaande voorbeelden.

Zeggen dat tabaksrook stinkt is ontzettend subjectief. Niet iedereen vind dat dus mensen die zeggen dat tabak vies is hebben daarmee nog geen algemeen gelijk. Zoals ik al zei vind ik dronken mensen eens zo vies en oncharmant.

Kunnen we zorgen voor een rookvrije wereld? nee
Kunnen we zomaar overal roken waar we willen? ook niet
Mogen rokers afgeschilderd worden als idioten/aso? nee

Hoe je het ook draait of keert het komt er sowieso op neer dat men een middenweg moet zoeken om de roker zijn vrijheid te geven, maar om de niet-roker ook zijn vrijheid te geven. Dit gebeurd NIET door rokers in kotjes te duwen, bij aparte paaltjes te zetten,... Wat Nederland (ik woon in België) doet vind ik allesbehalve redelijk. Het lijkt meer op wat Hitler deed met de Joden dan op een overeenkomst tussen rokers en niet-rokers.

Word nu toch eens volwassen en leer elkaar eens wat beter te hebben. Een roker zal vast zijn sigaret uitdoen als je dat vriendelijk vraagt. Als ik aan de bushalte sta met een sigaretje, en een aggresief konijn schijt me uit voor alles en nog wat en dat ik dat ding moet uitmaken, wat denk je dan dat IK doe? Juist:
Ik steek er nog een op
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 14:22
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
ik kan mij nog steeds elke dag verbazen over roken..
mensen die net voordat ze een "niet-rokers"-ruimte binnenlopen nog ff een flinke trek nemen en binnen uitblazen en als ze weer naar buiten gaan, hun sigaret al in de mond hebben en de aansteker in de aanslag.
mensen die wekelijks tientallen euro's besteden aan een hobby die zij de hele dag beoefenen, maar vaak weinig plezier beleven.
mensen die graag hebben dat hun kleding een uur in de wind stinkt (hoewel ze daar gelukkig zelf niks van merken, omdat hun reukorgaan aangetast wordt)
mensen die vrijwillig hun conditie achteruit zien hollen en risico's op ziekten vergroten, om maar niet over de troep die sowieso achterblijft in het lichaam te spreken (wat doet die met je hele bacteriehuishouding en je lichaamssystemen)
mensen die constant bezig zijn met het bevredigen van hun behoefte en ontzettend kunnen gaan zitten zeuren als ze ergens even niet kunnen roken
mensen die achter het stuur van de auto met andere dingen bezig zijn dan het verkeer en dan met een boos (geel geworden) vingertje wijzen naar zij die niet handsfree-bellen
mensen die inhaleren en vervolgens een verhaal beginnen te vertellen tegen een kind van 3, tijdens het uitblazen van de rook
mensen die niet zonder "iets in hun hand" kunnen en daarom maar een beetje zenuwachtig aan een stokje staan te zuigen
mensen die willen laten zien hoe ruig zij zijn door zichzelf te vergiftigen
mensen die wel roken, maar denken dat al deze zaken geen betrekking op hen hebben

moet ik nog meer zeggen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 14:34
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-04-2004 @ 11:12 :
Die rookpaal op het NS station is mooi, staan ze met zijn 10en om zo'n paaltje heen. Te grappig gewoon.
alsof ze met z'n alle een soort totempaal aan het aanbidden zijn
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.