Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2004, 22:23
Hmmdatisvaag
Hmmdatisvaag is offline
Hallo,

Om te beginnen is dit een tweede account. Ik ken wat mensen op dit forum en dit topic is nogal afwijkend van wat ik normaal post.

Het verhaal:

Gister was ik bij de dierenarts in zo'n ruimte waar dieren behandeld worden. Daar hangt een airco en was het aangenaam koel (ik had een jas aan). Eerst was er niets aan de hand, maar na een minuut of 10 ging ik me wat slapper voelen. Ik stond minder stevig en heb me vanaf toen vastgehouden aan een tafel. Mijn zicht werd steeds minder en een klein rondje lopen in die ruimte hielp niets. Dat was overigens een erg onaangenaam gevoel. Ik voelde dat het niet goed ging en ik kon er niets aan doen.
Op dat moment heb ik overigens niets gezegd tegen de persoon met wie ik daar was. Ik vind het raar om te zeggen dat ik me totaal niet lekker voelde en het gevoel had flauw te vallen (al ben ik nog nooit flauw gevallen en weet ik dus niet hoe dat voelt).
Op een gegeven moment (na ongeveer 5 minuten) werd mijn zicht snel minder en ging het van weinig zicht tot een totaal zwart beeld (ik had mijn ogen 100% zeker open).Ook voelde ik me steeds minder lekker en werd het: "ik ga zo flauwvallen gevoel" erg groot. Na veel geknipper met mijn ogen had ik een heel klein beetje zicht en heb ik als laatste optie die ik kon bedenken mijn jas uitgedaan. Dat had ik blijkbaar eerder moeten doen, want toen had ik binnen een paar minuten weer redelijk normaal zicht en voelde ik me ook niet zo beroerd.
Ik heb veel zitten denken wat dat kon zijn. De enige dingen die ik me kon bedenken zijn eigenlijk warmte en weinig gegeten die dag, maar ik heb wel eens een aantal dagen niet gegeten (had daar zo mijn redenen voor en dat was niet expres). Toen voelde ik me niet zo zoals ik me gister voelde toen ik wel één boterham ophad (dan wel 's ochtends en bij de dierenarts was omstreeks 18:00 uur). En warmte lijkt me ook geen reeële mogelijkheid, omdat ik het helemaal niet warm had en, zoals ik in het begin al aangaf, de tempratuur aangenaam koel was.

Mocht er iets niet helemaal duidelijk zijn, vraag dan gerust.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen, want langs de dokter gaan terwijl er eigenlijk niets is (op dit moment) vind ik wat vreemd.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:37
Verwijderd
Dit klinkt gewoon als een lichte flauwte.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:39
Hmmdatisvaag
Hmmdatisvaag is offline
Oké, klinkt aannemelijk, maar wat ik eigenlijk belangrijker vind; waar komt het vandaan, want dan kan ik het misschien ook wel voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:43
Verwijderd
Eet je genoeg? Eet je zo dat je genoeg enegrie heb voor het dagdeel?
Ook drinken is belangrijk...
Maar lijkt me allemaal erg overduidelijk.

Heb je misschien regelmatig last van hoofdpijn, duizelingen, slappe handjes enzo?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:46
Hmmdatisvaag
Hmmdatisvaag is offline
Ik eet genoeg en ook wel gezond genoeg, drinken doe ik ook voldoende. idd allemaal erg voor de hand liggend en duidelijk.

hoofdpijn heb ik eigenlijk altijd. klinkt raar, maar heb het nog niet anders meegemaakt. Soms wat meer dan anders. (toen ik klein was en veel migraine aanvallen had zijn er wel eens foto's van mijn hoofd gemaakt, maar daar was niet op te zien.)
Om niet teveel af te wijken. Ik had gister niet meer hoofdpijn dan op een andere normale dag. Niet bijzonder veel hoofdpijn, dus.

Duizelig, zelden. Slappe handjes, nooit.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:49
Verwijderd
Naja, als de hoofdpijn en de duizelingen er dus 'bijkomen' adviseer ik je toch binnenkort even naar de huisarts te wandelen voor je bloed checken.
Bloedarmoede is meestal net iets tever gezocht, maar je kunt wel kijken of je bloeddruk niet te hoog (of te laag) is.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:53
Hmmdatisvaag
Hmmdatisvaag is offline
Bloeddruk is al 3 jaar achtereenvolgens in orde (en daarvoor met een tussenstop van een jaar ook 3 jaar). Heb elk jaar namelijk medische keuring voor mijn sport. Dan wordt urine, zicht, bloeddruk en dergelijke gecontrolleerd. Dat zal dus wel goed zijn. (zowel boven als onderdruk is al 3 jaar in orde).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 23:19
Verwijderd
Dan zou ik het ook niet meer weten
Lijkt me alsnog logisch gewoon naar je arts te lopen.
Opzich kan dit ook 1 keer en nooit meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 06:34
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik zou sowieso even langs de dokter gaan, dit soort dingen zijn toch altijd wel vreemd.

Het klinkt mij in eerste instantie een combinatie van dingen.
Het verschil tussen warmte en kou en te weinig eten, eigenlijk dingen die je zelf al opnoemt. Als het buiten warm is en ik bijv. langs de koelafdeling van de supermarkt loop, dan kan ik me in ene zeer beroerd voelen, de overgang van warm naar koud is te groot. En je had ook nog eens een tijd niet gegeten waardoor je suikerspiegel te laag was, allemaal redenen om je beroerd te voelen. Maar ik kan natuurlijk volledig de plank misslaan.

Had je trouwens ook last van 'koud zweet'?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 11:42
Hmmdatisvaag
Hmmdatisvaag is offline
Het was buiten niet erg warm, binnen ook niet en ik had een jas aan wat de warmte verschillen nog minder erg maakt.

En toen ik er veel last van kreeg had ik inderdaad last van koud zweet...

Wat kan dat er mee te maken hebben dan?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 11:55
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Mijn vader was diabeet en die heb ik een aantal keren een hypo (te lage suikerspiegel) zien krijgen. Eigenlijk gebeurde er dan zoiets als wat jij vertelt incl. het koud zweet. Ik zeg niet dat jij misschien diabeet bent, maar weinig eten kan een te lage suikerspiegel creeren en dit soort dingen dus veroorzaken.
Alleen dan klopt het jas-uit verhaal niet meer zo, hij knapte op zodra hij iets met heel veel koolhydraten at of dronk een suikerklontje of cola of zo.

Nah ja ik zou toch ff langs de huisarts gaan, ben wel nieuwsgierig wattie zegt.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 14:51
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Citaat:
Hmmdatisvaag schreef op 14-09-2004 @ 23:23 :
*knip*
Dat is mij ook wel eens overkomen in de appotheek daar hing een heel onagename geur. Het werd op dezelfde manier zwart voor mn ogen todat ik niet meer rechtop kon blijven staan en op de vloer terecht kwam.

Bij mij kwam het door combinatie van te weinig vocht en voedsel of door de medicijnen of door de geur.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:20
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 15-09-2004 @ 12:55 :
Mijn vader was diabeet en die heb ik een aantal keren een hypo (te lage suikerspiegel) zien krijgen. Eigenlijk gebeurde er dan zoiets als wat jij vertelt incl. het koud zweet. Ik zeg niet dat jij misschien diabeet bent, maar weinig eten kan een te lage suikerspiegel creeren en dit soort dingen dus veroorzaken.
Alleen dan klopt het jas-uit verhaal niet meer zo, hij knapte op zodra hij iets met heel veel koolhydraten at of dronk een suikerklontje of cola of zo.

Nah ja ik zou toch ff langs de huisarts gaan, ben wel nieuwsgierig wattie zegt.
Yep, te laag bloedglucose. Te weinig eten kan dat niet creëeren, het zál dat creëeren.

Hoeft niet persé ofzo, maar het lijkt er wel erg op.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:48
Hmmdatisvaag
Hmmdatisvaag is offline
Bedankt voor de antwoorden. Ik zie het alleen niet zo zitten om ff langs de huisarts te gaan. Ik kom daar vrijwel nooit (als ik er kom is er ook echt iets aan de hand op dat moment). Nu gaat het eigenlijk weer gewoon prima en is er niets aan de hand. Dan vind ik het eigenlijk zonde om de tijd van de arts te verdoen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:44
zak
zak is offline
hij zal waarschijnlijk ook wel gewoon een afwachtend beleid willen voeren, geen actie ondernemen. als je zulke klachten nog een keer krijgt moet je zeker wel naar de huisarts, ze zijn wel in verband te brengen met bepaalde aandoeningen, maar de kans daarop is klein.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:30
Hmmdatisvaag
Hmmdatisvaag is offline
Dan lijkt me het handiger als ik de dokter ga verassen met een bezoek,wanneer het nog een keer gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:27
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ik zou me maar niet al te veel zorgen maken, dat kan iedereen gebeuren
ik heb het wel vaker gehad, dat soort flauwtes
gwn ff zitten ogen dicht doen en wachten tot het over is
daarna iets van cola oid drinken/eten met veel suiker
als je het snel nog een keer hebben zou ik idd ff langs de dokter gaan

xxxjes
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.