Oud 07-12-2005, 16:02
Verwijderd
Ik ben op dit moment bezig met een motivatiebrief voor University College. Zijn er hier aangenomen of afgewezen mensen die misschien tips hebben over wat je in je brief beter kunt vermijden, of juist wel moet doen?


En nee ik hoef dus geen zedenpreek over de elitaire non-opleiding die UC volgens velen van jullie zou zijn
Advertentie
Oud 07-12-2005, 16:26
Verwijderd
He, jammer
Oud 07-12-2005, 17:26
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik wil dat misschien ook gaan doen, maar gelukkig kan ik er nog een jaartje over nadenken.

Wat ik gehoord heb (en ik vind het ook wel logisch) is dat je NIET moet zeggen/schrijven dat je niet weet wat je wilt, maar dat je gewoon nog niet wil kiezen.

Wat moet je trouwens allemaal doen om toe gelaten te worden (dus ik bedoel: een brief schrijven dus, maar toch ook een gesprek enzo??)
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Oud 07-12-2005, 18:07
Verwijderd
Zeggen dat je nog niet wil kiezen is ook niet sterk, je moet ten eerste aantonen dat jij de beste keus bent om aan te nemen, ten tweede dat de opleiding je op het lijf geschreven staat. Op een of andere manier moet je duidelijk maken dat jij baat hebt bij een brede vorming en dat je daar de wereld een dienst mee gaat doen.
Oud 07-12-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 07-12-2005 @ 18:07 :
Op een of andere manier moet je duidelijk maken dat jij baat hebt bij een brede vorming en dat je daar de wereld een dienst mee gaat doen.
Volgens mij kun je dan nog het beste zeggen dat je vindt dat de middelbare school jou onvoldoende heeft gevormd en dat je eigenlijk nog graag vier jaar brede, algemene wetenschappelijke vorming wilt voordat je écht een keuze maakt.
Oud 07-12-2005, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 07-12-2005 @ 17:26 :
Ik wil dat misschien ook gaan doen, maar gelukkig kan ik er nog een jaartje over nadenken.

Wat ik gehoord heb (en ik vind het ook wel logisch) is dat je NIET moet zeggen/schrijven dat je niet weet wat je wilt, maar dat je gewoon nog niet wil kiezen.

Wat moet je trouwens allemaal doen om toe gelaten te worden (dus ik bedoel: een brief schrijven dus, maar toch ook een gesprek enzo??)
eerst schrijf je een brief, die stuur je samen met je aanmeldingsformulier en een of meer motivatiebrieven van je school en je laatste cijferlijst op, en vooral aan de hand van jouw brief bepalen ze of je op interview mag komen
Oud 07-12-2005, 22:17
Verwijderd
Je moet volgens mij ook schrijven dat jij niet de zesjesmentaliteit hebt maar echt wat kunt bijdragen aan UC en zo
Oud 09-12-2005, 19:02
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 07-12-2005 @ 22:17 :
Je moet volgens mij ook schrijven dat jij niet de zesjesmentaliteit hebt maar echt wat kunt bijdragen aan UC en zo
Ik ben bijna klaar met mijn brief, en heb erin verteld hoe mijn onderwijsachtergrond in elkaar zit. Wat ook belangrijk is om erin te zetten is dat je internationaal georiënteerd bent, dat vinden ze erg leuk.
En je moet ook wel iets van een vage richting die je evt op zou willen erin zetten, dat vragen ze ook van je. Maar je kan gewoon zeggen wat je allemaal van de wil leren, en waarom UC bij jou zou passen.
Oud 11-12-2005, 07:51
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Zet in je brief een beetje je toekomstperspectief, dus niet alleen dat je naar UC wil, maar ook naar welke buitenlandse universiteit je eventueel wil. En vertel verder waarom het systeem van UC je precies aanspreekt.
__________________
Liberté - Égalité - Fraternité
Oud 11-12-2005, 10:51
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef op 11-12-2005 @ 07:51 :
Zet in je brief een beetje je toekomstperspectief, dus niet alleen dat je naar UC wil, maar ook naar welke buitenlandse universiteit je eventueel wil. En vertel verder waarom het systeem van UC je precies aanspreekt.
Yay, dat heb ik
Ik ga hem morgen opsturen, als mijn afdelingsleider haar brief dan af heeft.
Ik kwam er trouwens net achter dat je Engels leraar ook een briefje moet schrijven, dat wist ik niet.. Hoop dat ik dat nog op tijd haal. Nouja, anders moeten ze het maar met mn cijfers doen.
Oud 11-12-2005, 19:04
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Ik ga mijn brief ook morgen opsturen. Hopen dat het allemaal nog op tijd aankomt met die kerstpost enzo. Ik heb er vooral in verteld wat ik zoal heb uitgevoerd de laatste jaren en een klein beetje over wat ik in de toekomst uit wil voeren. Nu alleen nog hopen dat ik op gesprek mag komen
Oud 11-12-2005, 21:47
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Esther schreef op 11-12-2005 @ 19:04 :
Ik ga mijn brief ook morgen opsturen. Hopen dat het allemaal nog op tijd aankomt met die kerstpost enzo. Ik heb er vooral in verteld wat ik zoal heb uitgevoerd de laatste jaren en een klein beetje over wat ik in de toekomst uit wil voeren. Nu alleen nog hopen dat ik op gesprek mag komen
Jaaa ik hoop echt dat het op tijd aankomt. Maar gaat het niet op postmark-date ofzo? Dat zou eigelijk wel eerlijker zijn, want er kan altijd iets mis gaan op zo'n postkantoor.
Oud 11-12-2005, 22:02
Verwijderd
Die brief is echt wel binnen een paar dagen binnen (en anders gaat het inderdaad op stempeldatum).
Oud 11-12-2005, 22:18
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Snees schreef op 11-12-2005 @ 22:02 :
Die brief is echt wel binnen een paar dagen binnen (en anders gaat het inderdaad op stempeldatum).
Okee gelukkig Want ik weet nog steeds niet zeker of mijn afdelingsleider morgen de breef af heeft
Oud 12-12-2005, 15:13
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Done and done
Spannenddd. Interviews zijn al in januari dus ik denk dat we snel iets te horen krijgen
Oud 12-12-2005, 15:39
Verwijderd
Ik heb hem af, en ik ga hem nu aangetekend versturen
Vind ik toch prettiger voor mijn gevoel, al weet ik dat het een beetje overdreven is...
Oud 12-12-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Niet Slaan schreef op 11-12-2005 @ 22:18 :
Okee gelukkig Want ik weet nog steeds niet zeker of mijn afdelingsleider morgen de breef af heeft
oh die werkt ook niet mee dan Ik heb alle brieven van school enzo al 2 weken binnen maar die van mezelf was natuurlijk weer op t laatste moment
Oud 12-12-2005, 15:47
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Mijn afdelingsleider was ook niet snel met haar aanbevelingsbrief, maar gelukkig heb ik hem nu. Wel spannend straks die gesprekken, zou leuk zijn als we allemaal worden uitgenodigd
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Ads door Google
Oud 12-12-2005, 15:54
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Hihi! Staan we daar allemaal, de s.com clan
Mja, aangetekend versturen, opzich wel een goed idee, maar ik denk dat als het postkantoor het kwijt raakt ze echt wel een uitzondering maken als je een serieuze kandidaat bent.

Ze sturen een bevestiging als ze het binnen gekregen hebben, das ook wel een fijn gevoel!
Oud 12-12-2005, 16:28
Verwijderd
Weten jullie wat ze bedoelen met

A completed transfer of credit form (if applicable)

als het over dat geld gaat, dat heb ik met internetbankieren overgemaakt Nja ik stuur het gewoon op, hoor het vanzelf wel als het fout is
Oud 12-12-2005, 17:24
Verwijderd
Transfer of credit forms zijn alleen relevant als je al ECTS hebt bepaald op een universiteit. Dan zetten ze de ECTS om in UCU credits. Als je rechtstreeks van het VWO komt, hoef je er niks mee te doen.
Oud 12-12-2005, 19:45
Verwijderd
Oh oke maakte me al zorgen
Oud 12-12-2005, 20:17
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 12-12-2005 @ 19:45 :
Oh oke maakte me al zorgen
Hihi! Jij gaat er duidelijk voor!
Oud 13-12-2005, 11:57
Verwijderd
Waarom zou je in vredesnaam die brief aangetekend sturen? Overdrijven is ook een vak, aangezien 99.9% van de post aankomt waar het moet aankomen.
Oud 13-12-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 13-12-2005 @ 11:57 :
Waarom zou je in vredesnaam die brief aangetekend sturen? Overdrijven is ook een vak, aangezien 99.9% van de post aankomt waar het moet aankomen.
Ik wilde eigenlijk net reageren met de mededeling dat het helemaal niet overdreven is om die brief aangetekend te versturen. Je hebt voor die paar euro zoveel meer zekerheid. En waarom zou je beknibbelen op de centen? Het gaat om iets belangrijks (je studie) waar je heel veel belang bij hebt, dan doe je toch niet moeilijk over die vijf eu? Dat zijn gewoon studiekosten, en je betaalt toch al bijna anderhalf duizend eu collegegeld.
Advertentie
Oud 13-12-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2005 @ 11:59 :
Ik wilde eigenlijk net reageren met de mededeling dat het helemaal niet overdreven is om die brief aangetekend te versturen. Je hebt voor die paar euro zoveel meer zekerheid. En waarom zou je beknibbelen op de centen? Het gaat om iets belangrijks (je studie) waar je heel veel belang bij hebt, dan doe je toch niet moeilijk over die vijf eu? Dat zijn gewoon studiekosten, en je betaalt toch al bijna anderhalf duizend eu collegegeld.
Mja, en het was ook een vrij grote envelop en ik heb er ook geen zin in dat hij half verkneukeld uit zo'n brievenbus komt en zo
Oud 13-12-2005, 16:41
allbecauseofyou
allbecauseofyou is offline
Moet je die brief in het Engels schrijven en het gesprekje ook al in het Engels doen of begint het engels pas als je met de studie begint??

(vraag ik me gewoon af)
Oud 13-12-2005, 17:29
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
allbecauseofyou schreef op 13-12-2005 @ 16:41 :
Moet je die brief in het Engels schrijven en het gesprekje ook al in het Engels doen of begint het engels pas als je met de studie begint??

(vraag ik me gewoon af)
Beide in het Engels.
Oud 14-12-2005, 15:37
Joyceb
Joyceb is offline
Aangetekend versturen is volgens mij helemaal geen overbodige luxe. Ik heb het met al mijn UC brieven gedaan (1 motivatiebrief + daarna ingevulde/ondertekende informatie na die tijd).
Het kost idd nauwelijks iets meer en het is net zo makkelijker.

Oh ja, als ik jullie was zou ik er niet vanuit gaan dat je in januari je gesprek al hebt. Vorig jaar duurde het bij nogal veel mensen tot ver achtig in januari voordat ze uberhaupt iets gehoord hadden!
Oud 15-12-2005, 13:39
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 14-12-2005 @ 15:37 :
Aangetekend versturen is volgens mij helemaal geen overbodige luxe. Ik heb het met al mijn UC brieven gedaan (1 motivatiebrief + daarna ingevulde/ondertekende informatie na die tijd).
Het kost idd nauwelijks iets meer en het is net zo makkelijker.

Oh ja, als ik jullie was zou ik er niet vanuit gaan dat je in januari je gesprek al hebt. Vorig jaar duurde het bij nogal veel mensen tot ver achtig in januari voordat ze uberhaupt iets gehoord hadden!
Maar op de formulieren staat dat de interviews in januari zijn.. vaag.
Zit jij op UCU?
Oud 16-12-2005, 10:16
Joyceb
Joyceb is offline
Dat staat ook op de formulieren, maar afgelopen jaar was het in iedergeval zo dat een redelijk aantal gesprekken pas in februari werden gevoerd.

Ik zit ook op UCU, en ik was onder andere 1 van die mensen die pas eind januari iets hoorde en in het begin van februari het gesprek hadden.
Mijn punt is vooral; het kan in januari, maar trek geen conclusies als het nog niet in januari is, maar in februari! Dat kan gebeuren.
Oud 16-12-2005, 10:50
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 16-12-2005 @ 10:16 :
Dat staat ook op de formulieren, maar afgelopen jaar was het in iedergeval zo dat een redelijk aantal gesprekken pas in februari werden gevoerd.

Ik zit ook op UCU, en ik was onder andere 1 van die mensen die pas eind januari iets hoorde en in het begin van februari het gesprek hadden.
Mijn punt is vooral; het kan in januari, maar trek geen conclusies als het nog niet in januari is, maar in februari! Dat kan gebeuren.
Okee hihi! Thanks for the heads up Je zag ons zeker al helemaal freaken in januari.
Heb je het naar je zin op UCU? Welke richting/major doe je?
Oud 30-12-2005, 12:52
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Jullie ook nog niks gehoord?
Oud 30-12-2005, 14:29
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2005 @ 11:59 :
En waarom zou je beknibbelen op de centen? Het gaat om iets belangrijks (je studie) waar je heel veel belang bij hebt, dan doe je toch niet moeilijk over die vijf eu? Dat zijn gewoon studiekosten, en je betaalt toch al bijna anderhalf duizend eu collegegeld.
Als jij eens wist wat UCU jaarlijks kost Daar staat dan tegenover dat je bijvoorbeeld elke dag lauwe prak kan halen op je campus voor avondeten.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 30-12-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 30-12-2005 @ 14:29 :
Als jij eens wist wat UCU jaarlijks kost Daar staat dan tegenover dat je bijvoorbeeld elke dag lauwe prak kan halen op je campus voor avondeten.
Ik krijg voor het standaardcollegegeld elke dag keuze uit vier menu's (Nederlands, buitenlands, vegetarisch en luxe) en nog lekker ook. Eat that, UCU

Maar wat kost het dan?
Oud 30-12-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-12-2005 @ 17:02 :
Maar wat kost het dan?
Naast het standaardcollegegeld kun je rekenen op zo'n 7000 euro aan room and board.
Ads door Google
Oud 01-01-2006, 13:17
Joyceb
Joyceb is offline
Het is opzich redelijk prijzig, maar ik heb niet het idee dat ze misbruik maken.
Onbijt en lunch zijn tamelijk uitgebreid, het avond eten is eetbaar, je zit op een prima plaats in Utrecht tussen de Uithof en het Centrum in (2 buslijnen in de buurt: de 4 en 12) en ik ben binnen 15 minuten in het centrum.
Daarnaast is het onderwijs erg goed en persoonlijk, iets dat je in de meeste studies niet op dit niveau krijgt (zeker niet in het 1e/2e jaar).
Oud 01-01-2006, 13:19
Joyceb
Joyceb is offline
Daarnaast is Utrecht sowieso een dure stad en zou je anders per maand rond de 300 euro kwijt zijn aan een kamertje boven op de andere kosten.
Oud 01-01-2006, 16:08
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
University College lijkt mij op dit moment ook harstikke leuk en interessant. Ik zit nou in de 5e dus ik heb nog wel een jaartje maar ik twijfel heel erg aan mijn engels. Ik ben gewoon redelijk in engels (7 tot 7,5 ofzo) maar ik zie mezelf echt nog niet in het engels een gesprek voeren brrr... Een brief in het engels schrijven lukt nog wel met behulp van mijn vader.

Engels praten lukt wel maar grammaticaal weet ik nooit welke werkwoorden etc. ik moet gebruiken. Letten ze daar heel erg op en/of heeft er iemand tips?
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 01-01-2006, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Jannekus schreef op 01-01-2006 @ 16:08 :
University College lijkt mij op dit moment ook harstikke leuk en interessant. Ik zit nou in de 5e dus ik heb nog wel een jaartje maar ik twijfel heel erg aan mijn engels. Ik ben gewoon redelijk in engels (7 tot 7,5 ofzo) maar ik zie mezelf echt nog niet in het engels een gesprek voeren brrr... Een brief in het engels schrijven lukt nog wel met behulp van mijn vader.

Engels praten lukt wel maar grammaticaal weet ik nooit welke werkwoorden etc. ik moet gebruiken. Letten ze daar heel erg op en/of heeft er iemand tips?
Ik heb geen idee hoe precies ze daar op letten. Maar als je je Engels wilt verbeteren, hierbij een paar tips:

Kijk veel Engelse tv (zonder ondertiteling).
Lees veel Engelse boeken (gewoon leuke boeken, niet noodzakelijk klassiekers). Elke bibliotheek heeft wel een paar Engelse boeken, de bibliotheek op jouw school heeft er waarschijnlijk ook wel een behoorlijk aantal, en nieuwere boeken (en ook meer thrillers, mysteries, en SF/Fantasy) kun je in een willekeurige boekhandel vinden.

Om je actieve kennis van het Engels te verbeteren, is het aan te raden om in het Engels te schrijven, bijvoorbeeld door actief te zijn op Engelse fora. Hierbij geldt wel dat je dan wel een geschikt forum uit moet kiezen, waar de leden goed Engels en goede interpunctie gebruiken, anders leer je je het alleen maar verkeerd aan. Ideaal zou zijn als je ook wat vaker gesprekken in het Engels zou kunnen volgen, maar hier heb je waarschijnlijk maar zelden de gelegenheid voor.

Bottom-line is dat je gewoon veel met het Engels bezig moet zijn. Bij voorkeur dagelijks, en des te meer des te beter.
Oud 02-01-2006, 19:46
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Esther schreef op 30-12-2005 @ 12:52 :
Jullie ook nog niks gehoord?
Nope, ik hoop maar dat ze het ontvangen hebben.. Wacht 'geduldig' op een emailtje.
Oud 02-01-2006, 22:50
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 02-01-2006 @ 19:46 :
Nope, ik hoop maar dat ze het ontvangen hebben.. Wacht 'geduldig' op een emailtje.
Wat ik op een gegeven moment gedaan heb, is de administratie mailen hierover. Zij gaven toen in iedergeval aan dat ze het ontvangen hadden, waardoor ik toch iets geduldiger 'geduldig' zat te wachten.
Oud 02-01-2006, 23:45
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 02-01-2006 @ 22:50 :
Wat ik op een gegeven moment gedaan heb, is de administratie mailen hierover. Zij gaven toen in iedergeval aan dat ze het ontvangen hadden, waardoor ik toch iets geduldiger 'geduldig' zat te wachten.
Er staat geloof ik dat je 3 weken moet wachten en als je dan nog niks gehoord hebt kun je even mailen. Denk dat ik dat maar ga doen
Nog bedankt voor je PM trouwens! Leuk om te lezen!Jammer genoeg doe je niet de richting die ik zou willen doen.
Oud 05-01-2006, 21:54
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
De 3 weken zijn voorbij. Ik twijfel nog of ik zal mailen, omdat het nu ook vakantie en nieuwjaar enzo is dus ze zullen wel wat minder tijd hebben gehad
Oud 06-01-2006, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Jannekus schreef op 01-01-2006 @ 16:08 :
University College lijkt mij op dit moment ook harstikke leuk en interessant. Ik zit nou in de 5e dus ik heb nog wel een jaartje maar ik twijfel heel erg aan mijn engels. Ik ben gewoon redelijk in engels (7 tot 7,5 ofzo) maar ik zie mezelf echt nog niet in het engels een gesprek voeren brrr... Een brief in het engels schrijven lukt nog wel met behulp van mijn vader.

Engels praten lukt wel maar grammaticaal weet ik nooit welke werkwoorden etc. ik moet gebruiken. Letten ze daar heel erg op en/of heeft er iemand tips?
Je moet zoiezo zorgen dat je een 8 komt te staan voor engels anders moet je allerlei aanvullende testen doen en zo..
En tja, ik denk dat het praten op zich wel vanzelf gaat, het is waarschijnlijk meer dat je niet durft dan dat je niet kan. En ik denk ook dat het bij zo'n gesprek meer aankomt op wat je te vertellen hebt dan op je werkwoordsvervoegingen, al maakt het natuurlijk wel een slechte indruk als je dat fout doet...
Oud 09-01-2006, 15:45
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 06-01-2006 @ 09:28 :
Je moet zoiezo zorgen dat je een 8 komt te staan voor engels anders moet je allerlei aanvullende testen doen en zo..
En tja, ik denk dat het praten op zich wel vanzelf gaat, het is waarschijnlijk meer dat je niet durft dan dat je niet kan. En ik denk ook dat het bij zo'n gesprek meer aankomt op wat je te vertellen hebt dan op je werkwoordsvervoegingen, al maakt het natuurlijk wel een slechte indruk als je dat fout doet...
Tja... Ehm... Ik zit in het eerste jaar op de Roosevelt Academy (ook University College, ook onder Universiteit van Utrecht, maar dan in Middelburg) enne... het Engels wat ik dit semester heb gehad gaat over de werkwoordsvervoegingen enzo... Echt triest. Engels dat je als het goed is al voor de 3e gehad hebt... Maar je leert meer van het luisteren in de les en Engels spreken met medestudenten. Opzich ben ik nou ook nog niet bepaald de beste in Engels... Nog veel Dutchisms enzo (Nederlandse uitdrukkingen die in het Engels niet kunnen..)

Naja... in Utrecht ben ik dan ook niet aangenomen maar dan vergaat de wereld nog niet; er zijn nog 2 andere university colleges, in Maastricht en Middelburg. En ik kan die in Middelburg zeker aanraden als het idee university college je aanspreekt. (Tja... je moet echt wel hard werken hoor... zeker in tentamen weken, maarja daartegenover staan ook weer 22 weken vakantie per jaar)

Ik ben zelf wel op gesprek geweest in Utrecht, achter in Februari, alles in het Engels maar vond het opzich wel goed gaan. Had alleen gezegd dat ik interesse had in Psychologie en Anthropologie enz. En toen had ik net de pech dat een van mijn interviewers anthropologie gaf en dus maar daarover bleef doorvragen terwijl ik veel meer geinteresseerd was in psychologie...

Anyway, ik wens jullie veel succes, maar verwacht niet teveel; vorig jaar was ik een van de 1200 aanmeldingen en er kunnen er maar 200 per jaar bij...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 09-01-2006, 16:18
Verwijderd
Citaat:
CoolJessy schreef op 09-01-2006 @ 15:45 :
Tja... Ehm... Ik zit in het eerste jaar op de Roosevelt Academy (ook University College, ook onder Universiteit van Utrecht, maar dan in Middelburg) enne... het Engels wat ik dit semester heb gehad gaat over de werkwoordsvervoegingen enzo... Echt triest. Engels dat je als het goed is al voor de 3e gehad hebt...
Tsja, ook University College ontkomt gewoon niet aan het algehele slechte niveau van de Nederlandse jeugd, of ze zich nu specifiek richten op de bovenlaag of niet.
Oud 09-01-2006, 20:12
welle
Avatar van welle
welle is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 09-01-2006 @ 15:45 :

Naja... in Utrecht ben ik dan ook niet aangenomen maar dan vergaat de wereld nog niet; er zijn nog 2 andere university colleges, in Maastricht en Middelburg. En ik kan die in Middelburg zeker aanraden als het idee university college je aanspreekt. (Tja... je moet echt wel hard werken hoor... zeker in tentamen weken, maarja daartegenover staan ook weer 22 weken vakantie per jaar)
22 weken? dat is toch bijna een half jaar?
Oud 09-01-2006, 22:19
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Ik heb ook "gestudeerd" aan de University College in Utrecht, maar daar ben ik snel mee gestopt. Alleerst is de kwaliteit van het onderwijs zo slecht. Ik kreeg te leren hoe het koningshuis en parlement in elkaar zat op de meest kinderachtige manier die je je kan bedenken. Denk aan knippen en plakken. Bovendien kunnen ze je geen goed advies geven over de rest van je studiejaren. Zo hebben ze een pakket van mij neef de hemel ingeprezen terwijl hij er niks mee kan doen

Het tempo ligt ook een stuk later, om de 6 weken krijg je 1 MC toets die 10 vragen bevat.
Oud 09-01-2006, 22:40
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik heb ze maar eens gemaild. Jullie al iets gehoord?

@ noa-zut: Ik denk dat het voor iedereen heel verschillend is hoe UCU uitpakt. Net als met iedere studie eigelijk. Het systeem van eigen courses kiezen zal niet voor iedereen voordelig uitpakken, waardoor je denk ik inderdaad met en prutstudie opgezadeld kan raken. Daarom denk ik ook dat je (algemeen bedoeld) wel al een goed idee moet hebben van wat je wil gaan doen, voordat je aan UCU begint.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 10:00
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 11:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 19:32
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 20:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 15:17
Algemene schoolzaken University College
NY
3 27-10-2002 19:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.