Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2006, 23:30
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 16-05-2006 @ 23:43 :
Op UC gaat het wel zo. Althans wat betreft vorig jaar: dag 1 is verhuizen, en de middag is de eerste informelere get together met de family, en de volgende dag begint de intro echt.
Hoewel het waarschijnlijk ook wel best leuk is om met alle eerstejaars tegelijk in te trekken, lijkt het me niet echt praktisch. Een situatie zoals ik dat nu van de RA hoor lijkt me een mooie tussenweg tussen, gespreid en tegelijkertijd in trekken.
Advertentie
Oud 17-05-2006, 07:23
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 17-05-2006 @ 00:30 :
Hoewel het waarschijnlijk ook wel best leuk is om met alle eerstejaars tegelijk in te trekken, lijkt het me niet echt praktisch. Een situatie zoals ik dat nu van de RA hoor lijkt me een mooie tussenweg tussen, gespreid en tegelijkertijd in trekken.
Maar als je nog niemand kent in Utrecht behalve je unit genoten, dan is het opzich best handig dat je meteen 's middags al te maken krijgt met alle anderen. Daarnaast is 6 uur om je kamer in te ruimen best wel genoeg =) Z ogroot zijn ze nou ook weer niet.
Terugkerende UC'ers kunnen er volgens mij al een week eerder in trouwens.
Oud 17-05-2006, 08:47
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Hmm je leert genoeg mensen kennen denk ik. Zo'n beetje iedereen krijgt op dezelfde dag de sleutel, dus dan kan je zowiezo al een praatje maken. En verder kom je elkaar toch wel tegen. In het Bagijnhof zijn volgens mij altijd wel een paar mensen in je huis, en anders zie je er altijd wel een aantal rondlopen die wel in zijn voor een praatje. In het Roggeveen kom je elkaar hoogstwaarschijnlijk ook wel tegen tijdens het verhuizen, aangezien er volgens mij op de gehele aardbol geen slomere lift bestaat. Dus je staat vast wel een keer met een hele groep met spullen op de lift te wachten als iemand boven aan het uitladen is. En ook op de gang zijn er wel mensen die hun deur open laten staan voor een praatje. En de Vlissingsestraat...? Denk dat je elkaar daar wel tegenkomt aangezien iedereen daar nieuw is en komt verhuizen.

Maar inderdaad, het is op zich ook wel lekker dat je aan UCU al snel met de andere te maken krijgt. (Ik ben trouwens toch wel twee dagen bezig geweest met inruimen: eerst ff alles schoonmaken, en dan alles behalve een bed in elkaar zetten (2 Ikea-tafels, boekenkast, kledingkast, keukenkastjes, enz.) en dan natuurlijk nog alle spulletjes inruimen en schilderijtjes enzo ophangen. Maar dat zijn op zich ook dingen die niet gelijk de eerste dag hoeven.
Oud 17-05-2006, 09:08
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Over die Engelse cursus: is dat dit jaar ook weer? En heb jij er veel aan gehad?
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 17-05-2006, 09:34
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Hmm... nu we toch over engels beginnen... op de website staat dat als je geen 8 gem staat (ik sta iets van 6.7 ofzo, wat eigenlijk alleen komt door het schrijven) je nog engelse proficiency testen zoals TOEFL of IELTS moet doen. Maar tijdens interview hebben we het er niet over gehad en ook in mijn conditional offer stond geen test of cijfer erbij ... Betekend dit dat je naar die engelse cursus moet gaan?
Oud 17-05-2006, 09:45
Joyceb
Joyceb is offline
Ah, op UC is alles al ingeruimd en schoon. Dus enige dat je in principe mee hoeft te nemen is beddengoed, en inhoud om de kasten mee te vullen, etc.
Daardoor hebben UC'ers niet echt dagen nodig maar volstaan enkele uren.

Yeti-Boy, als ik jou was zou ik even contact openemen met het administratief gedeelte. Aan de andere kant, je kan dan ook slapende honden wakker maken.
Oud 17-05-2006, 10:16
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 17-05-2006 @ 10:34 :
Hmm... nu we toch over engels beginnen... op de website staat dat als je geen 8 gem staat (ik sta iets van 6.7 ofzo, wat eigenlijk alleen komt door het schrijven) je nog engelse proficiency testen zoals TOEFL of IELTS moet doen. Maar tijdens interview hebben we het er niet over gehad en ook in mijn conditional offer stond geen test of cijfer erbij ... Betekend dit dat je naar die engelse cursus moet gaan?
Probeer een 8.3 te halen op je examen en die zorg ben je kwijt . Het is een leestoets, moet wel lukken toch?
Oud 17-05-2006, 10:21
Outgrow
Avatar van Outgrow
Outgrow is offline
Agh lijkt m echt leuk om mn medeklasgenote eindelijk te ontmoeten...K weet nie eens welke kamer k krijg... hoe kan k dan al spulle r voor kope?... k hoop dat k die kamer krijg met badkamer/keuken...vind t nie erg om dat met 1 persoon te dele... maar liefst wil k t alleen voor mzelf...whehe..selfish i know dus die in Roggeveen of Vlissingenstraat... hoe kom j daar eigenlijk voor aanmerking?....Ben al bezig met een interieur te schetsen ...n k ga ook partij zijn van de introductie week...het is sowieso verplicht!....maar wanneer mag j dan beginne met verhuizen aangezien 3 a 4 dgn na de introductie week de lesse meteen beginne .....wie gaan r nog meer Life Science doen?!...O ja chips! moet m nog uitschrijven voor de centrale loting...whehe
__________________
Plant A Tree Of Faith And Recieve The Fruits Of The Father

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 10:25.
Oud 17-05-2006, 10:30
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 17-05-2006 @ 11:21 :
(...)maar wanneer mag j dan beginne met verhuizen aangezien 3 a 4 dgn na de introductie week de lesse meteen beginne ...
Jumpfrious zei dat ze de sleutel 1,5 week voor de introductie kreeg, dan kan je dus verhuizen. Verder neem ik aan we uiterlijk eind juni mededeling krijgen over het kiezen van een kamer. Hoe dat allemaal gaat weet ik niet natuurlijk.
Oud 17-05-2006, 10:41
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 17-05-2006 @ 11:30 :
Jumpfrious zei dat ze de sleutel 1,5 week voor de introductie kreeg, dan kan je dus verhuizen. Verder neem ik aan we uiterlijk eind juni mededeling krijgen over het kiezen van een kamer. Hoe dat allemaal gaat weet ik niet natuurlijk.
Daar wilde ik ook wat meer informatie over, dus belde ik Woongoed Middelburg. Echt geweldig hoe die "van het kastje naar de muur sturen" nastreven...

Dinsdag: Ik had een vraagje over de kamers voor Roosevelt. - Je moet Nooijer hebben, die werkt morgen.
Woensdag: Met Nooijer. Je moet Sonja Krant hebben. Die werkt morgen.
Donderdag: Hallo. Sonja Krant is in gesprek, ze belt wel terug.
Vrijdag: Sorry dat je niet teruggebeld bent. Maar Sonja Krant is ziek. Ze werkt maandag weer.
Maandag: Hallo. Eh, ze is nog steeds ziek. Donderdag weer.
Oud 17-05-2006, 10:45
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 17-05-2006 @ 11:41 :
Daar wilde ik ook wat meer informatie over, dus belde ik Woongoed Middelburg. Echt geweldig hoe die "van het kastje naar de muur sturen" nastreven...

Dinsdag: Ik had een vraagje over de kamers voor Roosevelt. - Je moet Nooijer hebben, die werkt morgen.
Woensdag: Met Nooijer. Je moet Sonja Krant hebben. Die werkt morgen.
Donderdag: Hallo. Sonja Krant is in gesprek, ze belt wel terug.
Vrijdag: Sorry dat je niet teruggebeld bent. Maar Sonja Krant is ziek. Ze werkt maandag weer.
Maandag: Hallo. Eh, ze is nog steeds ziek. Donderdag weer.
Begint al goed . Ach ja, een gezamelijke vijand voor de studenten kan ook positief werken.

Zou fijn zijn als je via een post of pm kan laten als je meer informatie hebt .
Oud 17-05-2006, 11:04
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja, graag Wat een gedoe zeg!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 17-05-2006, 11:12
Athena22
Athena22 is offline
Zal ik doen. Staat daar eigenlijk iets over in de informatie die RA al heeft gestuurd? (die heb ik nog niet ontvangen, maar ickeicke en kiss_the_sky denk ik al wel)

Citaat:
ickeicke schreef op 17-05-2006 @ 11:45 :
Ach ja, een gezamelijke vijand voor de studenten kan ook positief werken.
Oud 17-05-2006, 15:37
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Leuk om heel dit topic een keer te lezen. Ik heb al vaker gereageerd maar ik denk dat ik er nu uit ben... Ik ga m´n best doen om over twee jaar op UCU te kunnen beginnen. (ja, ik zit dus in V5)

Ik heb meegelopen met Joyce trouwens afgelopen jaar (Joyceb) en ik denk toch wel dat ik goed mee zou kunnen komen en dat ik het gezellig ga hebben op UC als ik er eenmaal op zit .

Vandaag een 'oriëntatie-op-vervolgopleiding-dag' gehad en volgens m'n leraar moet ik zeker ook nog naar UC in Maastricht gaan kijken. Daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in omdat het in Utrecht zo goed was bevallen. Maar goed ik heb nog een paar vraagjes.

Wat voor diploma's/cijferlijsten hebben jullie meegestuurd? En wat voor briefjes van docenten/decaan/rector?

Zullen ze niet neerbuigend gaan neerkijken op C&M ( )?

Zijn Latijn en Grieks ook een pré of iets?

Zou ongeveer een 7,3 gemiddeld op rapport in vwo-5 genoeg zijn?

Letten ze heel erg op engelse cijfer?

Zo, wat een onzekerheid weer
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 17-05-2006, 15:50
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Wat voor diploma's/cijferlijsten hebben jullie meegestuurd? En wat voor briefjes van docenten/decaan/rector?
Ik heb de meest recente cijferlijsten die ik op dat moment had, gekopieerd. Daarnaast heb je een aanbevelingsbrief nodig; ze zeggen decaan, maar ik heb mijn mentrix/lerares Frans gevraagd, omdat die me veel beter kent. Is voor iedereen anders natuurlijk.

Citaat:
Zullen ze niet neerbuigend gaan neerkijken op C&M ( )?
Vast niet, ze accepteren alle profielen. Het zal bij de selectie dus niet uitmaken welke voorgrond je hebt. Als C&M jouw ding is... prima toch?

Citaat:
Zijn Latijn en Grieks ook een pré of iets?
Dat zou kunnen, maar ze kijken eerder naar 'extra dingen' dan specifiek naar 'Latijn en/of Grieks'. Ik doe zelf Latijn en Grieks, dat kun je gebruiken om aan te tonen dat je bereid bent meer dan nodig te doen, maar dat geldt ook voor andere buitenschoolse activiteiten of extra vakken.

Citaat:
Zou ongeveer een 7,3 gemiddeld op rapport in vwo-5 genoeg zijn?
Ik denk het wel. Maar zoals al vaker hier gezegd - goede andere kwaliteiten tellen net zo hard mee als je cijfers .

Citaat:
Letten ze heel erg op engelse cijfer?
Het is denk ik wel belangrijk ja - als je een vijf of zes voor Engels staat, is dat wat minder. Maar Engels kun je leren natuurlijk.
Oud 17-05-2006, 16:10
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Voor zover ik verhalen over Maastricht hoorde worden daar zelfs lessen wel eens gewoon in het Nederlands gegeven wanneer de meerderheid van de groep dat wil... Daarnaast vond ik het jammer dat ze daar geen campus hebben.
En wat Engels betreft geloof ik dat ze daar meer ook tijdens interviews op letten dan op cijfer... en zoals misschien nog meer mensen hebben aangegeven is een beetje rondneuzen om Engelse fora ook een goed idee ik zit zelf ook www.thestudentroom.co.uk erg vergelijkbaar met dit forum...
Oud 18-05-2006, 09:36
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Sorry voor mn beetje late reactie, maar over engels: mijn engels was niet echt zo heel goed. Stond de hele tijd zo tussen de 5 en de 6. Met mn CE was is echter goed bezig, maar had net 1 tiende te laag voor een 7. Dus ik stond uiteindelijk een 6. Maar daar letten ze dus niet op qua cijfer. Wel kreeg ik een keer een mailtje dat er een engelse cursus gegeven zou worden. Weet niet meer precies wanneer dat was... Maar ik moet zeggen: qua engels leer je er niet veel van, maar qua gezelligheid, mensen ontmoeten en het spreken in het engels wel. We moesten gewoon beetje makkelijke dialoogjes doen, zoals boodschappen, bij elkaar dineren, een nieuwsuitzending bedenken, enz. Allemaal wel grappig, maar niet echt academisch. Maarja, het was wel heel erg gezellig, je zit met een klein groepje, en met een paar ga ik nu nog heel erg veel om. Tevens leer je al wat 2e jaars kennen die daar rondlopen, en het is een voordeel dat je al een week zo'n 6 uur per dag engels praat. En ook lekker: we hadden tussendoor 2 uur pauze, zo zijn we een keer naar het strand geweest, naar de stad, elkaars kamers bekeken (was net in de week dat je sleutel kreeg). Kortom: zeer geslaagd. Dus mocht je bericht krijgen: dan zou ik het zeker doen alleen al om de gezelligheid!

(@ Athena22: Sonja Krant is inderdaad diegene die je moet hebben bij Woongoed over de kamers )
Oud 18-05-2006, 11:46
planckton
planckton is offline
[QUOTE]Jannekus schreef op 17-05-2006 @ 16:37 :Wat voor diploma's/cijferlijsten hebben jullie meegestuurd? En wat voor briefjes van docenten/decaan/rector?
Meest recente cijferlijst, is ook verplicht geloof ik. Mijn coördinator (soort rector geloof ik) heeft een brief geschreven, nouja beter gezegd uitgeprint, want vorig jaar waren er 7 van onze laag die naar het UCU wilden, dus hij had een standaardbrief gemaakt. Dit jaar was ik overigens de enige..

Zullen ze niet neerbuigend gaan neerkijken op C&M ( )?
Nee joh, natuurlijk niet.

Zijn Latijn en Grieks ook een pré of iets?
Kan een plusje zijn, maar gewoon een van de vele dingen die ze mee overwegen, dus niet ontzettend belangrijk denk ik.

Zou ongeveer een 7,3 gemiddeld op rapport in vwo-5 genoeg zijn? Dat is toch prima? Zoiezo zijn cijfers niet het belangrijkst.

Letten ze heel erg op engelse cijfer? Is wel belangrijk denk ik, als jij een 5-6 staat én je spreekt slecht op je interview, lijkt me dat een duidelijk minpunt. Maar als je op je interview goed Engels spreekt zullen ze er niet zo'n punt van maken verwacht ik.

En.. niet te onzeker zijn
Oud 18-05-2006, 12:08
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Citaat:
planckton schreef op 18-05-2006 @ 12:46 :Letten ze heel erg op engelse cijfer? Is wel belangrijk denk ik, als jij een 5-6 staat én je spreekt slecht op je interview, lijkt me dat een duidelijk minpunt. Maar als je op je interview goed Engels spreekt zullen ze er niet zo'n punt van maken verwacht ik.[/B]
Dat valt allemaal reuze mee hoor. Mijn engels was ook in de regio van de 5-6... en ik ben ook gewoon aangenomen. Mijn interview was in het begin zelfs nog ff in het Nederlands, en na een paar vragen ging hij over in het Engels. Maar echt, je moet je echt geen zorgen maken over Engels.

Ook al riep de Engelse docent het eerste semester dat ik het zou failen (terwijl ik geen enkel cijfer lager dan een C+ had gehaald), heb ik het toen toch afgesloten met een B+... en moest daarnet ook ff langs mn Engelse docent om mn cijfers van dit semester te bespreken, en ook dit keer heb ik het vak gewoon gehaald. Alleen moet ik nog hard werken aan mn grammatica/vocabulary. Maar presenteren enzo gaat gewoon goed. Dus don't worry...
Oud 18-05-2006, 12:22
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 17-05-2006 @ 12:12 :
Zal ik doen. Staat daar eigenlijk iets over in de informatie die RA al heeft gestuurd? (die heb ik nog niet ontvangen, maar ickeicke en kiss_the_sky denk ik al wel)

Ej,

In mijn brief staat dat de introductieweek begint op 21 augustus en dat je dan ook de sleutel van je kamer krijgt. 25 augustus begint het semester.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 18-05-2006, 12:41
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 18-05-2006 @ 13:08 :
[B]Dat valt allemaal reuze mee hoor. Mijn engels was ook in de regio van de 5-6... en ik ben ook gewoon aangenomen. Mijn interview was in het begin zelfs nog ff in het Nederlands, en na een paar vragen ging hij over in het Engels. Maar echt, je moet je echt geen zorgen maken over Engels.
No offence, maar de concurrentie is op UC iets groter en mijn ervaring is dat ze ook zwaar tillen aan o-zo-internationaal zijn en dus bij voorkeur engels spreken tijdens het gesprek.

Maar zoals al eerder gezegd is, ik denk dat het alleen maar een minpuntje is als je engels echt heel erg bagger is, en volgens mij was jouw engels dat niet. Als het gewoon voldoende is om je goed vertaanbaar te maken en uit te kunnen leggen waarom je naar UC wilt en een leuk gesprek kan voeren, dan zou ik me hier absoluut geen zorgen maken!
Oud 18-05-2006, 12:42
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 18-05-2006 @ 13:22 :
Ej,

In mijn brief staat dat de introductieweek begint op 21 augustus en dat je dan ook de sleutel van je kamer krijgt. 25 augustus begint het semester.
21 aug? Dacht dat dan ook de housing open ging voor terugkerende studenten. Hmm, nog even nachecken wanneer wij er weer inkunnen. (We mogen niet verhuizen als de nieuwe eerstejaars komen)
Oud 18-05-2006, 12:51
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 18-05-2006 @ 13:41 :
No offence, maar de concurrentie is op UC iets groter en mijn ervaring is dat ze ook zwaar tillen aan o-zo-internationaal zijn en dus bij voorkeur engels spreken tijdens het gesprek.
Vreemd, mij gaven ze helemaal aan het begin de uitdrukkelijke keuze om een deel in het Nederlands te doen. Zei dus enigszins verbaasd dat ik het helemaal in het Engels wilde doen, omdat het een Engelssprekende universiteit is.
Oud 18-05-2006, 14:18
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 18-05-2006 @ 13:51 :
Vreemd, mij gaven ze helemaal aan het begin de uitdrukkelijke keuze om een deel in het Nederlands te doen. Zei dus enigszins verbaasd dat ik het helemaal in het Engels wilde doen, omdat het een Engelssprekende universiteit is.
Misschien zijn ze daar dan minder streng in geworden. Dat zou op zich niet verkeerd zijn volgens mij (wordt zelf een beetje moe van (zowel staff als studenten) 'och, we zijn internationaal als we maar vaak genoeg engels spreken'). Nederlands is iemand moedertaal en als je iemand wilt leren kennen kan je dat dan beter in die taal doen. Als je engels wil testen, moet je een verplichte engelse test laten maken.
Oud 18-05-2006, 14:56
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Offtopic: vandaag mn laatste tentamen gehad... en heb nu dus officieel vakantie! Maar dat heeft ook tot gevolg dat ik de komende 3 maanden zo'n beetje elke dag (van 7 uur 's ochtends tot soms wel 10 uur 's avonds) ga werken... en anders ben ik op vakantie. Dat betekend dus ook dat ik minder vaak op het forum zal zijn. Maar mochten er vragen zijn van toekomstige RA studenten... stuur gerust een mailtje, die zal ik waarschijnlijk nog het meest kijken. (Ik weet 't, niet zo handig, maar dat krijg je als je in een klein dorp met onstabiel internet woont...) Maargoed: bij deze zijn mailtjes dus welkom )

Oooh, en voor diegene die nu examens hebben: heel veel succes!


Ontopic: de meeste Nederlanders praten onderling gewoon Nederlands, maar ze willen nu een regel invoeren dat je in alle RA gebouwen verplicht Engels moet spreken, ook al praat je met Nederlanders, is er geen internationale student te bekennen, en is het onderwerp bij wijze van spreke hoe lekker die Cherry Berry Swirl's van Ola wel niet zijn...
Oud 18-05-2006, 15:02
ickeicke
ickeicke is offline
geniet van je vakantie! (en van de Cherry Berry Swirl's van Ola )
Oud 18-05-2006, 15:12
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 18-05-2006 @ 15:56 :
Ontopic: de meeste Nederlanders praten onderling gewoon Nederlands, maar ze willen nu een regel invoeren dat je in alle RA gebouwen verplicht Engels moet spreken, ook al praat je met Nederlanders, is er geen internationale student te bekennen, en is het onderwerp bij wijze van spreke hoe lekker die Cherry Berry Swirl's van Ola wel niet zijn...
En als je stiekem toch Nederlands spreekt, word je geschorst?
Oud 18-05-2006, 15:20
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Vraagje aan de huidige UCU'ers.

Waar kun je je spullen laten tijdens de zomervakantie? Ik zit namelijk nu op kamers en heb dus ook geen idee waar ik in die periode ga slapen enzo. Maar vooral spullen en meubels lijkt me nogal een gedoe. Weet iemand hier iets meer van?
Oud 18-05-2006, 15:50
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 18-05-2006 @ 16:20 :
Vraagje aan de huidige UCU'ers.

Waar kun je je spullen laten tijdens de zomervakantie? Ik zit namelijk nu op kamers en heb dus ook geen idee waar ik in die periode ga slapen enzo. Maar vooral spullen en meubels lijkt me nogal een gedoe. Weet iemand hier iets meer van?
Er kan wat gestored worden:
'C. TEMPORARY STORAGE
There is a storage-area in Dining Hall, back entrance. There are limits to what can be stored, and priority is therefore given to students whose parent(s)/guardian(s) do not live in the Netherlands. Other students need to send an e-mail to --- for permission.

PROCEDURE:
1. Starting May 30, 2006, the storage is open at the following times:
Mon – Thu: 15.00 - 16.00
Fri: 10.30 – 11.30
(Note that it closes at 16.00 and 11.30 sharp, so make sure you are done by that time!!);
2. You can store one large item (couch, fee € 7.50) and four small items (boxes, fee € 5.00 each) with a maximum of 0.5 m3; direct payment is necessary.
'
Maar dit is volgens mij alleen maar voor UC'ers. Aan de andere kant is er misschien nog niet genoeg storage room voor je. Dat wordt dan denk ik of ergens iets huren of een aanhangwagen huren en papa's en mama's hulp in roepen (en de garage mogen gebruiken als storage =))
Oud 18-05-2006, 15:54
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ja dat wordt inderdaad een probleem. Achja, dat zie ik tegen die tijd wel, eerst maar eens het jaar doorkomen
Oud 18-05-2006, 16:04
planckton
planckton is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 18-05-2006 @ 13:51 :
Vreemd, mij gaven ze helemaal aan het begin de uitdrukkelijke keuze om een deel in het Nederlands te doen. Zei dus enigszins verbaasd dat ik het helemaal in het Engels wilde doen, omdat het een Engelssprekende universiteit is.
Oh vreemd, bij mij begon ze meteen in het engels, ik moest even omschakelen omdat ik verwacht had dat het voorstellen ofzo nog wel in het nederlands zou zijn, maar nee hoor, ze kwam binnen in het wachtkamertje om me te halen en gelijk engels.
Oud 18-05-2006, 16:19
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 18-05-2006 @ 15:56 :

Ontopic: de meeste Nederlanders praten onderling gewoon Nederlands, maar ze willen nu een regel invoeren dat je in alle RA gebouwen verplicht Engels moet spreken, ook al praat je met Nederlanders, is er geen internationale student te bekennen, en is het onderwerp bij wijze van spreke hoe lekker die Cherry Berry Swirl's van Ola wel niet zijn...
Whaha, dat gaat wel een beetje ver hoor. Ik zou het heel raar vinden om Engels te praten met iemand waarvan ik weet dat die normaal ook Nederlands praat. Fijne vakantie iig!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 18-05-2006, 16:30
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Haha oké ik ben ook wat gerustgesteld.

Ik denk namelijk dat ik wel redelijk mee zou kunnen qua niveau op UC, niet dat ik hoogbegaafd ben zoals netwerk (geloof ik toch) over de UC'ers had gezegd, maar ik ben wel iemand van de presentaties en de essays.

Engels was dus het enige waar ik me druk over maakte. Ik ben het nu ook aan het ophalen omdat ik dacht dat je je cijferlijst van eind vwo-5 moest meesturen. Waarschijnlijk ga ik dat toch ook doen. Ik sta nu voor Engels een 7,0 denk ik.
En ik ga naar Malta deze zomer in mijn eentje om engels te leren, 2 weekjes

Hoe zit het trouwens met de vakken. Moet/kun je gewoon vakken kiezen die je aanspreken of is het verstandig dat ze toch nog een beetje samenhang met elkaar vormen?
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 18-05-2006, 16:32
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 18-05-2006 @ 17:19 :
Whaha, dat gaat wel een beetje ver hoor. Ik zou het heel raar vinden om Engels te praten met iemand waarvan ik weet dat die normaal ook Nederlands praat. Fijne vakantie iig!
Ik vind het vooral belachelijk. Net gaan doen alsof je engels evengoed is als je nederlands. Je moedertaal is nederlands, dat is de taal waarin je primair denkt en voelt. Je kan erg ver komen met engels en hoezeer je dat internaliseert, maar een moedertaal zal het niet worden. Daarom spreek ik ook eigenlijk praktisch altijd met Nederlanders nederlands, ookal praten ze tegen mij (om 1 of andere bijzonder onduidelijke reden) engels. Natuurlijk niet als er internationale studenten bijzijn.
Oud 18-05-2006, 16:55
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik zou het juist geweldig vinden om tegen iedereen Engels te praten.
Oud 18-05-2006, 17:02
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 18-05-2006 @ 17:30 :
is het verstandig dat ze toch nog een beetje samenhang met elkaar vormen?
Wat denk je zelf ?

Je moet sowieso een samenhangend pakket kiezen. 10 vakken uit je hoofdrichting geloof ik. En verder helpt je tutor je een samenhangend pakket te kiezen.
Oud 18-05-2006, 17:14
Athena22
Athena22 is offline
Nouja samenhangend is nogal relatief, en zeker op UC. Spaans met Law, Literature en Biology bijvoorbeeld vind ik niet bepaald samenhangend...
Oud 18-05-2006, 17:29
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 18-05-2006 @ 18:14 :
Nouja samenhangend is nogal relatief, en zeker op UC. Spaans met Law, Literature en Biology bijvoorbeeld vind ik niet bepaald samenhangend...
Niet echt nee, maar Sociology, Psychology en Political Science dan weer wel.

Of Psychology en Life Sciences.
Oud 18-05-2006, 18:40
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Het is inderdaad wel redelijk verstandig om beetje samenhangende vakken te kiezen. Maar er zijn per major inderdaad ook wel bepaalde vereiste waaraan je moet voldoen met je vakkenkeus. Zo moet je bij Social Science minimaal 10 vakken daaruit doen waarvan dan ook weer minimaal 3 op 300 niveau. En meeste dingen op Social Science zijn dan ook wel weer op de een of andere manier met elkaar te combineren.

Nouja, het is inderdaad een rare regel van de hele tijd in de RA gebouwen engels spreken, en lang niet iedereen doet dat ook (waaronder ik dus). De meesten mensen met wie ik omga praten gewoon nederlands, en als ze engels praten en ik weet dat ze nederlands zijn, praat ik meestal ook nederlands terug. Maar zo was er laatst een docent antropology nogal kwaad geworden (hij is amerikaans) omdat er in de pauze, twee nederlandse studenten over het avondeten in hun huis zaten te praten... Nou, dat vond ik dus een beetje vergaan, aangezien hij een hele tirade had gehouden...

Maarja, het is dan ook niet mijn idee die regel...
Oud 18-05-2006, 18:47
planckton
planckton is offline
Echt stom die regel van alleen maar engels praten, en dan zich afvragen waar oh waar ze dat elitaire, ballerige stickertje toch aan verdiend hebben
Oud 18-05-2006, 19:02
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja idd. Ik zie de reden erachter ook niet helemaal. Ik neem aan dat als je de lessen goed meedoet en je huiswerk maakt je Engels ook een enorme boost krijgt. Je avondeten bespreken in het Engels geeft toch niet echt een meerwaarde.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 18-05-2006, 19:13
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ben ik het ook helemaal mee eens inderdaad! Maar ach, zo gaat het volgens mij bij elke school/universiteit: ze moeten altijd wat hebben om over te zeiken!
Oud 18-05-2006, 19:59
Joyceb
Joyceb is offline
Opzich is het onbeschoft om nederlands te spreken als er niet-nederlandssprekende bijzijn, en ik betrap mezelf en mijn gezelschap er wel eens op dat we soms vergeten direct over te schakelen.

Maar over het algemeen: je zal het merken, je engels is niet zo goed als je nederlands en ook al wordt het heel erg goed, je zal nooit een native speaker worden op UC/RA. Dat maakt ook niet uit, zolang het je maar niet irritant engels gaat lopen doen. Vind het zelf heel vermoeiend, die oer-nederlandse mensen die opeens de hele dag (niet eens perfect) engels gaan lopen spreken. Interesantdoenerij voornamelijk.
Oud 18-05-2006, 20:12
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Volgens mij ben ik echt de enige die het echt geweldig zou vinden om alleen Engels te praten. Heh. Maarja, ik zie mijn Engels dan ook wel als bijna net zo goed als mijn Nederlands. Denk dat ik een andere mening hierover heb dan Joyceb.
Oud 18-05-2006, 21:28
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Niet Slaan je bent niet de enige die het heerlijk zou vinden om de hele dag alleen nog maar in het engels te kunnen praten
Maar misschien komt dat ook omdat ik het Nederlands een verschrikkelijke en uitermate oneffeciente taal oa met grammatica vind... En ik later toch zeker weet dat ik naar het buitenland wil en denk later Nederlands niet meer echt nodig te hebben
Oud 19-05-2006, 07:55
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Oh, maar mij lijkt het ook fijn om vaak Engels te praten. Het verplicht stellen daarvan vind ik alleen belachelijk en om nu als Nederlanders onder elkaar Engels te praten vind ik nogal overdreven.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 19-05-2006, 08:57
Joyceb
Joyceb is offline
Ik zeg ook niet dat ik het niet leuk vind. Ik zeg alleen dat het een illusie is te denken -ook voor jullie als je geen native speaker bent- om te denken dat je je even goed kan uitdrukken als in het Nederlands. De nuances (uitdrukkingen, zegswijzen, synoniemen die net iets anders betekenen, etc) van je moedertaal heb je gewoon niet, en die zal je waarschijnlijk ook niet krijgen op UC (omdat je daar nog erg veel Nederlands zal praten).

En mijn engels is goed, maar als je in een engelstalige omgeving zit merk je gewoon dat je engels wel goed is - maar niet zo goed als je nederlands. Iets dat volgens mij heel logisch en natuurlijk is, en jullie ook zullen merken.
Oud 19-05-2006, 08:59
Joyceb
Joyceb is offline
Edit: ik praat nu vooral over engels op hoog niveau (engelstatige-omgeving-engels en niet middelbare school-engels, ondanks dat mijn engels op de middelbare school goed was (ben in een bi-linguale omgevingen gedeeltelijk opgeroeid, al was dat vooral passief en niet actief), dus waar juist die nuances en woordspelingen belangrijk zijn. Hetzelfde dat je dus in het Nederlands doet.
Maar misschien is mijn nederlands dan wel o-zo fantastisch goed dat ik zulke hoge eisen stel aan mijn engels om het gelijk te kunnen zetten aan mijn nederlands. /
Oud 19-05-2006, 13:46
planckton
planckton is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 19-05-2006 @ 08:55 :
Oh, maar mij lijkt het ook fijn om vaak Engels te praten. Het verplicht stellen daarvan vind ik alleen belachelijk en om nu als Nederlanders onder elkaar Engels te praten vind ik nogal overdreven.
Oud 23-05-2006, 19:37
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Trouwens, weet iemand of je op RA je spullen 's zomers in je kamer kunt laten staan? Of moet je ze net als op UCU ergens anders opbergen?
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
jennlalafer
242 21-01-2020 14:30
Studeren University College #8
MizZoo
500 21-03-2011 22:50
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.