Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2006, 19:51
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 23-05-2006 @ 20:37 :
Trouwens, weet iemand of je op RA je spullen 's zomers in je kamer kunt laten staan? Of moet je ze net als op UCU ergens anders opbergen?
Volgens mij hoef je itt tot UCU niet elke zomer je kamer uit of te verhuizen.
Advertentie
Oud 24-05-2006, 09:13
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 23-05-2006 @ 20:51 :
Volgens mij hoef je itt tot UCU niet elke zomer je kamer uit of te verhuizen.
Blijf je dan drie jaar op dezelfde kamer op RA?

Aan de ene kant is het verhuizen op UC misschien een beetje onhandig, aan de andere kant is het wel leuk dat je steeds andere unit mates hebt. Daarnaast is het ook wel eerlijk omdat er verschillende grootte kamers zijn.
Oud 24-05-2006, 10:09
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 24-05-2006 @ 10:13 :
Blijf je dan drie jaar op dezelfde kamer op RA?

Aan de ene kant is het verhuizen op UC misschien een beetje onhandig, aan de andere kant is het wel leuk dat je steeds andere unit mates hebt. Daarnaast is het ook wel eerlijk omdat er verschillende grootte kamers zijn.
Je kan wel verhuizen als je dat wil, maar volgens mij is er geen structurele volksverhuizing vastgelegd. Lijkt me ook balen als je van een redelijk grote kamer naar een kleinere moet en je dan allerlei dingen (meubels ed) niet meer kwijt kan. En bij bij de RA zijn de 3 verschillende locaties ook niet zo gelijk als op het UCU geloof ik. Niet alleen de individuele kamers verschillen (qua grootte), maar de woongroepen zijn ook anders ingedeeld; varierend van zelfstandige appartementen tot huizen met 16 units en een gezamelijke woonkamer.
Oud 24-05-2006, 10:27
Verwijderd
Zijn jullie al aangenomen etc?
Oud 24-05-2006, 10:37
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
per piacere schreef op 24-05-2006 @ 11:27 :
Zijn jullie al aangenomen etc?
Volgens mij is dit de tussenstand;

Citaat:
planckton schreef op 11-05-2006 @ 19:35 :
Op hoeveel zitten we nu al..
UCU
-Joyceb (zit er al)
-esther
-Niet Slaan
-Planckton


RA
-jumpfrious (zit er al)
-kiss the sky
-Athena22
-outgrow
-ickeicke
-yeti-boy
Oud 24-05-2006, 11:08
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 24-05-2006 @ 10:13 :
Blijf je dan drie jaar op dezelfde kamer op RA?

Aan de ene kant is het verhuizen op UC misschien een beetje onhandig, aan de andere kant is het wel leuk dat je steeds andere unit mates hebt. Daarnaast is het ook wel eerlijk omdat er verschillende grootte kamers zijn.
Op RA betaal je ook meer geld voor een grotere kamer geloof ik. Dus dan is het wel eerlijk verdeeld.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 24-05-2006, 11:57
Joyceb
Joyceb is offline
Ok, dan is het idd wel fair. Ik dacht dat het netzoals op UC gelijk voor iedereen is.

En het is idd vervelender om van een grote naar een kleine te verhuizen dan andersom. Gelukkig heb ik dat probleem niet echt en g ik van kleiner- naar middel naar groot =). Volgend jaar W of the Wall.. Hoop W, de Wall vind ik te donker (de kamers).
Oud 24-05-2006, 13:46
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ja ik vond de kamers in the wall ook heel donker. Maar ik vond het wel gaaf dat er van die grote inzit ramen in de huiskamers zijn.
Oud 24-05-2006, 16:20
planckton
planckton is offline
Scheelt dat nou nog veel, een kleine, middel of grote kamer?
Oud 24-05-2006, 22:17
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Volgens tussen de iets van 10 - 16 vierkante meter ofzo....
maar verbeter me wanneer ik het fout heb ingeschat
Oud 25-05-2006, 00:04
Joyceb
Joyceb is offline
Ik denk eerder tussen de 15 en 20 oid.
Maar het kan erg goed zijn dat ik belabberd ben in het inschatten van een oppervlakte.
Oud 25-05-2006, 08:29
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik dacht ook tussen 15 en 20 en volgens mij waren sommige grote kamers nog wel groter dan dat. Klein is dus ook niet echt klein


En Joyceb, gefeliciteerd!
Oud 25-05-2006, 12:01
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja, gefeliciteerd!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 25-05-2006, 12:40
ickeicke
ickeicke is offline
Ik zat me al af te vragen waar mee je nu in hemelsnaam werd gefeliciteerd, maar een blik in je profiel deed het mij begrijpen.

Voor de duidelijkheid;

Bij dezen dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag .

19 is een respectabele leeftijd .
Oud 25-05-2006, 13:09
Athena22
Athena22 is offline
Hartelijk gefeliciteerd!
Oud 25-05-2006, 13:47
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
van harte gefeliciteerd met je verjaardag joyceb!
Oud 25-05-2006, 15:14
Outgrow
Avatar van Outgrow
Outgrow is offline
yea!! 19 jaar... is echt een kicke leeftijd... nu zit j in de zone van ben k nou een volwasse of nog steeds een tiener...i know!!... whehe
__________________
Plant A Tree Of Faith And Recieve The Fruits Of The Father
Oud 25-05-2006, 17:07
planckton
planckton is offline
15 vierkante meter is idd niet echt heel klein!
En lekker origineel, gefeliciteerd joyceb!
Oud 25-05-2006, 18:06
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Gefeliciteerd joyceb!

Volgens mij valt 15 m2 nog best mee, maar ik ben ook niet zo goed in het schatten van de omvang van ruimtes...
Oud 25-05-2006, 18:17
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Dag mensen,
Ik ben pas 16, maar ik zit toch wat te denken over wat ik wil gaan studeren.
Voor mijn profielkeuze ben ik dan ook op de Open Dag geweest in Utrecht en het idee van UCU spreekt mij wel erg aan.
Wat ik dan zou willen doen is social science zodat je van recht/economie/bestuur en politicologie wat mee pakt om een goede ondergrond te krijgen. Je zal waarschijnlijk minder diep gaan dan aparte bachelors van deze vakken, maar als je na de UCU in Amerika naar een bussiness school zou gaan, dan moet je daar toch qua kennis wel mee kunnen denk ik.
Maar is het wel een slim idee om deze vakken dan op het UCU te volgen? Of kun je beter een algemene studie doen en die aanvullen met minors?

En: ik zit er over na te denken de 5e en 6e klas af te maken op een UWC. Dit is wel een IB opleiding en als je de vakken ziet, lijkt mij het toch een stuk minder breed dan wat je hier op school krijgt.
Voordeel is het internationale en een nieuwe omgeving(wat gewoon leuk is), een nadeel zou het onderwijs kunnen zijn.
Verkleint het dus je kansen op aansluiting op bv. het UCU of RA?
Of is het juist een pluspunt dat je weet wat het internationale is.
Ik kan natuurlijk ook een half jaar met een andere organisatie gaan...
Oud 25-05-2006, 18:52
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Ik weet wel dat IB over het algemeen er iets dieper op de stof in gaat... en daarnaast heb je het nog steeds redelijk breed met 7 vakken dacht ik IB? En ik heb zelf niet het idee dat ik van vakken als maatschappijleer, ANW, Letterkunde, Frans en Duits nu nog echt iets geleerd heb.
En het engels lijkt me wel erg handig voor UCU of RA... Als ik het had kunnen kiezen head ik het denk ik wel gedaan... Voordeel is ook dat IB in het buitenland beter bekent is dan het VWO.

Daarnaast kan je mocht je je echt willen richten op economie/bisiness je met IB makkelijker inschrijven voor scholen als Londen School of Economics. Maar wat ik begreep zijn er ook mensen die na UCU hier nog naartoe gaan dus ik denk dat een UC wel een goede basis kan zijn voor je plannen
Oud 25-05-2006, 19:30
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
iThink schreef op 25-05-2006 @ 19:17 :
Maar is het wel een slim idee om deze vakken dan op het UCU te volgen? Of kun je beter een algemene studie doen en die aanvullen met minors?
Sommige "gewone" (non-UC) studies bieden best veel ruimte om bijvakken te volgen, maar wat je met die studies niet zal hebben; Engelstalig onderwijs, kleine gemotiveerde groepen of een min of meer "geborgen campussfeer" . Als jij straks bijvoorbeeld Geschiedenis gaat studeren zit je waarschijnlijk niet met mede-studenten in een huis, kom je in veel grotere klassen terecht en als je verschillende vakken bij verschillende faculteiten volgt zul je daar waarschijnlijk veel minder binding mee hebben dan met mensen uit je hoofdrichting.

En over die Amerikaanse business schools; stel je dat niet blind als doel zonder goed op de hoogte te zijn van de financiele implicaties. Die opleidingen kunnen makkelijk enkele tienduizenden euros kosten per jaar en volgens mij zijn beursen/financiele hulp voor dat soort opleidingen niet geweldig makkelijk te krijgen.
Oud 25-05-2006, 20:13
Verwijderd
Citaat:
iThink schreef op 25-05-2006 @ 19:17 :
En: ik zit er over na te denken de 5e en 6e klas af te maken op een UWC. Dit is wel een IB opleiding en als je de vakken ziet, lijkt mij het toch een stuk minder breed dan wat je hier op school krijgt.
Voordeel is het internationale en een nieuwe omgeving(wat gewoon leuk is), een nadeel zou het onderwijs kunnen zijn.
Verkleint het dus je kansen op aansluiting op bv. het UCU of RA?
Of is het juist een pluspunt dat je weet wat het internationale is.
Ik kan natuurlijk ook een half jaar met een andere organisatie gaan...
Een vriend van mij doet IB op een internationale school in Rusland, niet via UWC dus. Het is wel minder breed maar hij vond de overstap heel erg groot van 4VWO naar het vijfde jaar daar, het eind niveau ligt ook veel hoger en je krijgt veel dingen die bij ons in de tweede fase zijn weg gelaten wél. Oh, ik weet niet of het noodzakelijk is, maar ik zou proberen om je wiskunde op het hoogste niveau te doen (als je dat kan). In Nederland kom je namelijk minder ver met standard level. (let wel, dit is mijn ervaring met die vriend die een vervolgstudie in Nederland wil doen)

Ik zou als je de kans hebt om naar UWC te gaan het zeker aan pakken, een meisje van mijn school heeft het gedaan en het was een hele mooie ervaring.

Ik denk dat het wel een pluspunt is als je naar RA/UCU wil, je hebt dan toch al een volledig Engelstalige basis en je bent internationaal georienteerd.
Oud 26-05-2006, 23:14
Joyceb
Joyceb is offline
Allereerst: bedankt allemaal =)


iThink, ik denk dat je voor dit soort vragen misschien beter terecht kan bij de Alumni vereninging of UC/RA info. Die hebben denk ik een beter idee van wat je erna allemaal mee kan doen en wat afgestudeerden hebben gedaan.
Ik denk dat jet overigens niet alle richtingen kan doen op UC die je nu aagegeven hebt EN in een master in Nederland binnen kan komen. Er is veel ruimte voor keuzes, maar masters stellen over het algemeen wel eisen.
Wat betreft toegang internationale graduate studies: UC pronkt er altijd mee dat dat zo goed gaat met UC, en ik denk dat ze op zich een goede naam hebben. UU staat al goed bekent, en een honors college ervan scoort ook aardig. Daarnaast is het relatief makkelijk om een hoog GPA te hebben (je moet af en toe bijna je best doen om lager dan een B/7 te halen omdat de begeleiding gewoon zo goed is dat je alles leert en meekrijgt).

Zoals al eerder gezegd is, is UWC zeker een pre als je je aan wilt melden voor UC/RA. UC's selectieprocedure kennende vinden ze alles wat lekker internationaal is fantastisch en ontvangen ze je dan vast met open armen. Had je je alleen niet al op moeten geven voor UWC?


P.s. 19 is echt een rare leeftijd ja. Almost freaks me out dat ik volgend jaar 20 ben! 20 is al helemaal zooo oud! Maar 19 ook! Allerlei dingen waar ik me eigenlijk aan de jonge kant voor vind (bijbaantjes/bestuursfuncties) kunnen nu eigenlijk gewoon enzo omdat het niet zo jong meer is. Weird. Wel een leuke verjaardag gehad trouwens =)
P.s.2. Misschien moeten we de UC meeting uitbreiden naar een RA/UC meeting? =)
Oud 27-05-2006, 07:36
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Jaaaa meeten, meeten!

Ik vond het trouwens ook al zo raar dat ze in Netwerk allemaal mensen hadden met een GPA van 4.0... Ik dacht echt van nou dat lukt mij nooit, je maakt toch wel ooit een fout op een toets? Maar als jij zegt dat je soms al met moeite een B haalt, okee dan!
Oud 27-05-2006, 08:16
JNR
JNR is offline
Allo!

Ik had een vraagje aan mensen die hier RA doen. Wat hebben jullie in je motivatie brief geplaatst? Er staat bijvoorbeeld bij dat je omstandigheden die je studie kunnen beinvloeden moet noemen, maar komt dit niet een beetje mieterig over?! Ik heb bijvoorbeeld 5 en 6 vwo in 1 jaar gedaan, waardoor mijn cijfers niet zo mooi zijn en ben ook door (zeer nare) persoonlijke omstandigheden in die positie gebracht. Is het slim dit uitteleggen?

Verder, ik wil eigenlijk graag geneeskunde doen en dat is dan ook mijn hele doel en motivatie om eventueel naar het RA te willen, zodat ik als ik uitgeloot ben toch nog aan mijn droom kan door werken. Word een motivatie als deze (vanzelfsprekend mooier verteld) wel genoeg om aangenomen te kunnen worden op RA?

Daarnaast lees ik overal dat cijfers niet het belangrijkste zijn, is dit echt zo? Voor dat ik hoop krijg en deze ongegrond is.

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden! Dankjewel!
JNR

Ps. kunnen jullie misschien ook een paar algemene tips geven voor de motivatie brief?
Oud 27-05-2006, 10:38
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
JNR schreef op 27-05-2006 @ 09:16 :
Allo!



Verder, ik wil eigenlijk graag geneeskunde doen en dat is dan ook mijn hele doel en motivatie om eventueel naar het RA te willen, zodat ik als ik uitgeloot ben toch nog aan mijn droom kan door werken. Word een motivatie als deze (vanzelfsprekend mooier verteld) wel genoeg om aangenomen te kunnen worden op RA?

Daarnaast lees ik overal dat cijfers niet het belangrijkste zijn, is dit echt zo? Voor dat ik hoop krijg en deze ongegrond is.

Vooralgemene tips voor een motivatiebrief verwijs ik je door naar de rest van dit topic en het vorige topic. We hebben het er namelijk al uitgebreid over gehad en er is dus veel over te lezen.
Verder weet ik dat UC niet erg happig is om mensen die eigenlijk liever een andere studie willen doen zoals geneeskunde of rechten aan te nemen, simpelweg omdat je als je geneeskunde wil doen, beter geneeskunde kan gaan doen. Als ik jou was zou ik dus vooral aangeven dat je een brede opleiding wilt, en de premed kant op zal gaan, met oog op de SUMMA. Teveel focussen op dat je je ook ingeloot hebt voor geneeskunde leidt denk ik eerder op een afwijzing.
Aan de andere kant heeft de RA minder aanmeldingen, en als je gewoon een goede kandidaat bent, dan zal het daar denk ik minder uitmaken.

Cijfers zijn niet het allerbelangrijkste, maar ze spelen wel een rol. Als je lage cijfers hebt moet je dat kunnen uitleggen. Het is dus ook absoluut geen slecht idee om je omstandigheden te vermelden in de brief.
Oud 27-05-2006, 10:42
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 27-05-2006 @ 08:36 :
Jaaaa meeten, meeten!

Ik vond het trouwens ook al zo raar dat ze in Netwerk allemaal mensen hadden met een GPA van 4.0... Ik dacht echt van nou dat lukt mij nooit, je maakt toch wel ooit een fout op een toets? Maar als jij zegt dat je soms al met moeite een B haalt, okee dan!
Een GPA van 4.0 betekent dat je een A of een A+ staat. Dat is op zich redelijk te doen, je moet er wel voor werken maar het is niet onmogelijk.
Voor een A mag je ook nog wel fouten hebben op je toets hoor =).
Om het te vergelijken (weet het niet helemaal precies uit mn hoofd, maar als indicatie):

Letter grade - GPA - percentage
B - 3.0 - 70-73% (oid)
B+ - 3.3 - 74-77%
A- - 3.5 - 78-80%
A - 4.0 - 81-85%
A+ - 4.0 - 86-100%

Zoals je dus ziet is een A+ niet per definitie een 10. Dat was ook wat ik zo irritant vond aan het netwerkprogramma: het was vanuit GPA vertaalt naar een percentage, en zo werkt het gewoon niet.
Zelf heb ik dit semester bijna allemaal cijfers hoger dan B+ gehaald, op een paar toetjes na die ik gewoon niet goed genoeg geleerd had. Het is dus goed mogelijk, en zolang je maar een GPA van 3.0 hebt, dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Dan kan je namelijk op exchange en krijg je een honors degree =).

Laatst gewijzigd op 27-05-2006 om 10:45.
Oud 27-05-2006, 14:45
JNR
JNR is offline
JoyceB, dank voor je antwoord! Ik ga dit topic nog ff flink door spitten en schrijf hopelijk een goede motivatie brief.

Ik kan me voorstellen dat ze niet zo zitten te wachten op mensen die uitgeloot zijn. Daarom vroeg ik het ff want, ook het brede lijkt mij erg leuk en ik vroeg me af waar ik het beste op kon concentreren. Ik wil uiteindelijk wel heel graag arts worden en ik denk dat ik daarom mijn nadruk hier op leg (dat ik daarom ook alsnog het vwo in 1 jaar heb gedaan en niet gewoon HBO ben gaan doen na mijn havo diploma) maar extra benadruk dat het mij erg leuk lijkt hiernaast ook meer te leren over vakken als geschiedenis en filosofie. Ik had mij eerst ook ingeschreven, naast geneeskunde, voor wetenschapsfilosofie/ethiek, maar die combinatie aan een gewone universiteit was niet te doen volgens vele.

Iniedergeval bedankt!

Laatst gewijzigd op 27-05-2006 om 16:21.
Oud 27-05-2006, 16:43
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
JNR schreef op 27-05-2006 @ 15:45 :
JoyceB, dank voor je antwoord! Ik ga dit topic nog ff flink door spitten en schrijf hopelijk een goede motivatie brief.

Ik kan me voorstellen dat ze niet zo zitten te wachten op mensen die uitgeloot zijn. Daarom vroeg ik het ff want, ook het brede lijkt mij erg leuk en ik vroeg me af waar ik het beste op kon concentreren. Ik wil uiteindelijk wel heel graag arts worden en ik denk dat ik daarom mijn nadruk hier op leg (dat ik daarom ook alsnog het vwo in 1 jaar heb gedaan en niet gewoon HBO ben gaan doen na mijn havo diploma) maar extra benadruk dat het mij erg leuk lijkt hiernaast ook meer te leren over vakken als geschiedenis en filosofie. Ik had mij eerst ook ingeschreven, naast geneeskunde, voor wetenschapsfilosofie/ethiek, maar die combinatie aan een gewone universiteit was niet te doen volgens vele.

Iniedergeval bedankt!
Overigens kan je al best aangeven dat je je al aan het orienteren bent op wat je erna wil gaan doen. Een School of Medicine dus in jouw geval, bijv. de SUMMA. Maar zorg er gewoon voor dat je goed kan aangeven dat je ook de breedte in wil gaan voordat je je richt op geneeskunde. Het voorbeeld van je inschrijven bij filosofie is zeker iets dat je kan aanhalen omdat het aangeeft dat je verder kijkt dan alleen maar geneeskunde.

Succes!
Maar wat ik niet helemaal snap: je hebt je al ingeschreven voor geneskunde en filosofie? Gaat het dan om het komend studiejaar?
Is de toelatingsprocedure niet al afgelopen aan de RA op dit moment?
Oud 27-05-2006, 17:00
JNR
JNR is offline
Ey!
Op de site stond dat je je tot 1 juli kon inschrijven en voor uitgelote geneeskunde studenten zelfs tot 21 juli. Ik denk alleen dat het beter is om voor 1 juli te doen en te benadrukken dat mij de breedte in gaan leuker lijkt, meer kans denk ik dan zo.
Maar goed in het aanmeldingsformulier wat ik downloade stond ineens weer 3 april. Ik heb ze dus nu maar een mailtje gestuurd en het gevraagd. (In het engels, dacht zal vast de bedoeling zijn )

Ik heb mij dus al voor geneeskunde en wijsbegeert ingeschreven (alhoewel ik dat laatste dus nog niet zeker wist, omdat het niet te combineren schijnt) en probeer nu dit eerst nog. Hoop dat het allemaal nog lukt en het niet te laat is, anders kan ik het altijd volgend jaar nog eens proberen.
Oud 27-05-2006, 17:19
ickeicke
ickeicke is offline
Die deadline van 3 april is veranderd, maar dat online aanmeldformulier is dus blijkbaar nog niet geupdate.
Oud 27-05-2006, 18:01
Joyceb
Joyceb is offline
De RA heeft andere deadlines dan UC blijkbaar. Vandaar dat ik daarnaar vroeg.

Beetje off topic.. maar waarom heb je je gelijk al voor twee studies ingeschreven? Geneeskunde is al een tamelijk zware studie met veel aanwezige uren, plus eerste jaars zijn, plus wonen in een nieuwe stad.. Dan lijkt het me helemaal niet overstandig om eerst met 1 studie te beginnen en ergens in februari of het volgende collegejaar met de volgende te beginnen.
Oud 27-05-2006, 18:04
JNR
JNR is offline
Ik kon niet echt kiezen, vandaar.

Maar ik geef je gelijk en daarom denk ik dat ik daar dus ook vanaf zie als ik geneeskunde ga doen en inderdaad na het eerste jaar weer eens verder ga kijken.
Oud 27-05-2006, 18:16
planckton
planckton is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 27-05-2006 @ 08:36 :
Jaaaa meeten, meeten!
Haha ja, lijkt me best leuk om te weten wie jullie niet-virtueel zijn. Kom je op de introductie.. 'wil Niet Slaan zich melden..!'
Oud 27-05-2006, 19:57
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Het zou wel super vaag zijn als je bijv al 2 maanden op RA rondloopt en er dan pas achter komt dat degene waar je altijd berichtjes van leest het meisje is die je altijd tegenkomt bij het kopieerapparaat ofzo. Haha
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 27-05-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 27-05-2006 @ 20:57 :
Het zou wel super vaag zijn als je bijv al 2 maanden op RA rondloopt en er dan pas achter komt dat degene waar je altijd berichtjes van leest het meisje is die je altijd tegenkomt bij het kopieerapparaat ofzo. Haha
Zeker als je het denkt, en bijna zeker weet, maar het niet durft te vragen omdat je denkt dat het toch niet zo is. (Ja, ik heb het een keer meegemaakt ).
Oud 28-05-2006, 08:47
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
planckton schreef op 27-05-2006 @ 19:16 :
Haha ja, lijkt me best leuk om te weten wie jullie niet-virtueel zijn. Kom je op de introductie.. 'wil Niet Slaan zich melden..!'
Lol We moeten eigelijk een teken hebben ofzo. Rode roos?
Oud 28-05-2006, 10:26
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Lol het lijkt me inderdaad wel grappig om in ieder geval in de introductieweek ofzo een keer iets af te spreken

Trouwens Joyceb, wat ik me afvroeg, hoe zit het met uitwisselingen? Is dat heel veel geregel en kost het veel geld? Voor mijn ouders is de studie namelijk al vrij duur dus ik betwijfel of zo´n uitwisseling er dan nog bij kan... Het lijkt me wel super leuk om naar de VS of Spanje te gaan, maar is het een beetje realistisch dat ik me daar nu al op verheug? ^_^ Naja ik neem aan dat er anders ook wel studiebeurzen zijn of dat ik een lening bij de IB-groep af kan sluiten?
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 28-05-2006, 11:18
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Esther schreef op 28-05-2006 @ 11:26 :
Lol het lijkt me inderdaad wel grappig om in ieder geval in de introductieweek ofzo een keer iets af te spreken

Trouwens Joyceb, wat ik me afvroeg, hoe zit het met uitwisselingen? Is dat heel veel geregel en kost het veel geld? Voor mijn ouders is de studie namelijk al vrij duur dus ik betwijfel of zo´n uitwisseling er dan nog bij kan... Het lijkt me wel super leuk om naar de VS of Spanje te gaan, maar is het een beetje realistisch dat ik me daar nu al op verheug? ^_^ Naja ik neem aan dat er anders ook wel studiebeurzen zijn of dat ik een lening bij de IB-groep af kan sluiten?
Ik heb zelf vorige week mijn aanvraag voor een UCU uitwisseling naar University of Callifornia ingedient (mijn 3 voorkeuren zijn Berkeley, UCLA en San Diego). Kan dus eigenlijk alleen maar het een en ander vertellen over deze UCU uitwisseling.
Ik ga in het spring semester, dat betekent gewoon 1 semester op Berkey en twee op UCLA en San Diego (daar hebben ze een drie periodes).
Je hoeft geen tuition fee te betalen, dat betaal je namelijk al aan UCU, maar wel je living expenses. Volgens we website van EAP, het uitwisselings programma van de Uni. of Cal., is het het duurtste om naar UCLA te gaan en dat komt dan neer op iets meer dan 11,000 dollar. Berkeley en San Diego zaten hieronder.

Wat bestreft studiebeurzen e.d.: volgens mij kan je via de UU of een ander programma 120 euro krijgen oid, in iedergval een bijzonder laag bedrag vergeleken met dat wat je kwijt bent.

Dus vergeleken met de gebruikelijke kosten voor UC, zijn je ouders dus wel een veel groter bedrag kwijt. Dus de tuition fee aan UC en ipv de room en board fee van UC, de living expenses die je in het land waar je naartoe gaat kwijt zal zijn.
Oud 28-05-2006, 11:22
Joyceb
Joyceb is offline
Deze website geeft meer info over de uitwisseling tussen UU/UCU en California. http://eap.ucop.edu/reciprocity/
Via 'undergraduate' kan je naar het gedeelte dat voor ons van belang is, en ergens kan je een overzicht vinden van de geschatte living expenses.
Oud 28-05-2006, 12:13
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Grappig, ik heb precies dezelfde voorkeuren voor een uitwisseling. UCSD lijkt me echt gaaf. Zo heet toch de afdeling in San Diego? LA trekt me opzich niet zo, lijkt me wel een leuke stad om te bezoeken maar niet om zo lang te wonen. NY lijkt me daarentegen weer echt geweldig. Maar ik weet niet of daar ook contacten zijn..

Ik moet mijn studie zelf betalen dus voor mij wordt zoiets echt duur maar ik wil er alles aan doen om het te proberen, ik droom al zo lang om in de VS te studeren...
Oud 28-05-2006, 13:04
Athena22
Athena22 is offline
Inderdaad, the American Dream... ik wil ook graag naar California, of Florida is ook leuk.
http://www.uu.nl/uupublish/homeuu/on...35028main.html

Daar staat een overzicht van de connecties die UU met Noord-Amerikaanse universiteiten heeft. Geldt ook voor UCU/RA neem ik aan. NY staat er alleen niet bij Niet Slaan, maar ja, er zijn plenty andere leuke plaatsen.

Het zal inderdaad veel duurder zijn dan een semester hier, maar aan de andere kant: ik zou graag die lening aangaan voor zo'n geweldige ervaring...

Laatst gewijzigd op 28-05-2006 om 13:09.
Oud 28-05-2006, 13:25
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 28-05-2006 @ 13:13 :
Grappig, ik heb precies dezelfde voorkeuren voor een uitwisseling. UCSD lijkt me echt gaaf. Zo heet toch de afdeling in San Diego? LA trekt me opzich niet zo, lijkt me wel een leuke stad om te bezoeken maar niet om zo lang te wonen. NY lijkt me daarentegen weer echt geweldig. Maar ik weet niet of daar ook contacten zijn..

Ik moet mijn studie zelf betalen dus voor mij wordt zoiets echt duur maar ik wil er alles aan doen om het te proberen, ik droom al zo lang om in de VS te studeren...
Zelf heb ik niet gekozen voor het UU programma maar UCU. UCU heeft in de VS contacten met een uni in New Hampshire en California.
Mijn keuze voor de VS was meer gebaseerd op: 'ik wil naar een engelstalig land', 'Australie trekt me niet', 'In de UK is alleen Londen een optie, en daarmee hebben ze geen uitwisseling'. En de drie uni's die mijn voorkeur hebben hebben allemaal erg toffe vakken in de biomedische wetenschappen =). Daarom heb ik uiteindelijk voor deze drie aan UCalifornia gekozen.
Om eerlijk te zijn had NY me denk ik ook leuker geleken. LA is ook een grote stad, maar daar heb ik geen bijzondere gevoelens bij oid. De keuze voor UCLA was vooral vanwege de kwaliteit van het onderwijs daar, het is ongeveer van hetzelfde niveau als Berkeley.
UCSD is ook redelijk goed, scoort erg goed in de ranks, en had ook toffe vakken, leuker dan de overige UCal. uni's.

Omdat het nogal duur is om in de VS te studeren, kan je eventueel overwegen om uiteindelijk in je Masters/graduate een tijdje daarnaartoe te gaan op een fullbright beurs. Volgens mij hebben ze ong. 12.500 euro beschikbaar voor een jaar studeren en daarmee kom je al een eind.
Oud 28-05-2006, 13:27
Joyceb
Joyceb is offline
Overigens, als je echt naar NY wil, zijn er volgens mij ook mogelijkheden dat je dat zelf regelt.
Probleem is dat je dan alleen meer moet betalen (lokale tuition fee) en eigenlijk alles zelf moet doen en vrij weinig begeleiding krijgt vanuit de UU.

Andere mogelijkheid is misschien ISAP, dat is een groter uitwisselingsprogramma dat ook vermeld staat op de link van Athena. Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee, maar misschien kan je dit helpen.
Oud 28-05-2006, 15:38
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ja het is inderdaad misschien ook een betere mogelijkheid om alleen voor mijn Masters naar het buitenland te gaan (die wil ik sowieso in het buitenland doen). Ik moet gewoon heel erg goed voor mezelf op een rijtje hebben wat de kosten van een semester zijn en dan pas mn hoop ergens op vestigen. Maar ach, het is pas einde tweede of begin derde jaar toch? Dat geeft me nog enige bedenktijd..
Oud 28-05-2006, 16:05
planckton
planckton is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 28-05-2006 @ 09:47 :
Lol We moeten eigelijk een teken hebben ofzo. Rode roos?
Of heel groot 'SCHOLIEREN.COM' op een t-shirt ofzo
Oud 28-05-2006, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 28-05-2006 @ 14:27 :
Overigens, als je echt naar NY wil, zijn er volgens mij ook mogelijkheden dat je dat zelf regelt.
Probleem is dat je dan alleen meer moet betalen (lokale tuition fee) en eigenlijk alles zelf moet doen en vrij weinig begeleiding krijgt vanuit de UU.

Andere mogelijkheid is misschien ISAP, dat is een groter uitwisselingsprogramma dat ook vermeld staat op de link van Athena. Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee, maar misschien kan je dit helpen.
Offtopic: Volgens mij heb ik net met jou heen en weer gemaild over LAKS .
Oud 28-05-2006, 17:41
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-05-2006 @ 17:48 :
Offtopic: Volgens mij heb ik net met jou heen en weer gemaild over LAKS .
Jij bent Eva K.. (oh! Privacy, privacy! =))?

Dan: Ja!

Edit: Wat is de wereld toch fijn klein!
Oud 28-05-2006, 17:43
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 28-05-2006 @ 16:38 :
Ja het is inderdaad misschien ook een betere mogelijkheid om alleen voor mijn Masters naar het buitenland te gaan (die wil ik sowieso in het buitenland doen). Ik moet gewoon heel erg goed voor mezelf op een rijtje hebben wat de kosten van een semester zijn en dan pas mn hoop ergens op vestigen. Maar ach, het is pas einde tweede of begin derde jaar toch? Dat geeft me nog enige bedenktijd..
De uitwisseling is inderdaad 2e semester 2e jaar, of 1e semester 3e jaar. Alleen moet je als je 2-2 wil doen, al ergens in maart je opgeven geloof ik.
Maar dat betekent wel dat je je er voorlopig nog niet druk over hoeft te maken, al moet je het natuurlijk ook weer niet teveel uitstellen =)!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
jennlalafer
242 21-01-2020 14:30
Studeren University College #8
MizZoo
500 21-03-2011 22:50
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.