Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2006, 18:23
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Is er hier iemand die twee (liefst WO) studies tegelijk doet? Is dat goed te combineren?
Hoe doen jullie dat met colleges en tentamens die samenvallen?
Ik zit er aan te denken om het te doen, vooral omdat het zoveel voordelen heeft, o.a. je onderscheiden van de massa .
En je betaalt sowieso maar 1 keer collegegeld, voor het geld hoef je het niet te laten.
__________________
Yeh dil he.
Advertentie
Oud 04-05-2006, 18:44
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ja, ik studeer geschiedenis en slavistiek. Deze twee vallen goed te combineren aangezien geschiedenis weinig college-uren heeft en slavistiek een gemiddeld aantal. Het is wel even uitzoeken welke vakken je wanneer gaat volgen zodat je rooster niet in de knoei komt, maar vooral bij geschiedenis zijn docenten voor aanwezigheidsplichtvakken erg flexibel, omdat ze er inmiddels aan gewend zijn dat veel geschiedenisstudenten een tweede studie hebben. Tentamens zijn over het algemeen niet flexibel omdat er minstens 150 mensen per vak zitten. Soms kun je een mondeling tentamen aanvragen, maar meestal moet je daarvoor het tentamen drie keer niet gehaald hebben. Ik heb daar persoonlijk overigens geen ervaring mee, wel anderen om me heen en dat schijnt goed te regelen te zijn. Bij slavistiek zijn docenten redelijk flexibel omdat je meestal maar met vijf studenten per vak bent. Als er twee mensen niet kunnen heb je dikke kans dat het college wordt verplaatst. Datzelfde geldt ook voor tentamens bij slavistiek. Het laatste tentamen dat dubbel gepland was mocht ik zelfs eerder maken als ik de rest maar niet in zou lichten over de inhoud