Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2006, 18:23
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Is er hier iemand die twee (liefst WO) studies tegelijk doet? Is dat goed te combineren?
Hoe doen jullie dat met colleges en tentamens die samenvallen?
Ik zit er aan te denken om het te doen, vooral omdat het zoveel voordelen heeft, o.a. je onderscheiden van de massa .
En je betaalt sowieso maar 1 keer collegegeld, voor het geld hoef je het niet te laten.
__________________
Yeh dil he.
Advertentie
Oud 04-05-2006, 18:44
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ja, ik studeer geschiedenis en slavistiek. Deze twee vallen goed te combineren aangezien geschiedenis weinig college-uren heeft en slavistiek een gemiddeld aantal. Het is wel even uitzoeken welke vakken je wanneer gaat volgen zodat je rooster niet in de knoei komt, maar vooral bij geschiedenis zijn docenten voor aanwezigheidsplichtvakken erg flexibel, omdat ze er inmiddels aan gewend zijn dat veel geschiedenisstudenten een tweede studie hebben. Tentamens zijn over het algemeen niet flexibel omdat er minstens 150 mensen per vak zitten. Soms kun je een mondeling tentamen aanvragen, maar meestal moet je daarvoor het tentamen drie keer niet gehaald hebben. Ik heb daar persoonlijk overigens geen ervaring mee, wel anderen om me heen en dat schijnt goed te regelen te zijn. Bij slavistiek zijn docenten redelijk flexibel omdat je meestal maar met vijf studenten per vak bent. Als er twee mensen niet kunnen heb je dikke kans dat het college wordt verplaatst. Datzelfde geldt ook voor tentamens bij slavistiek. Het laatste tentamen dat dubbel gepland was mocht ik zelfs eerder maken als ik de rest maar niet in zou lichten over de inhoud
Verder is het gewoon een kwestie van discipline en bijhouden. Het gebeurt namelijk vaak dat de drukke perioden bij studies rond dezelfde tijd vallen. Als je problemen hebt met dubbelvallende dingen: contact opnemen met de docenten. Meestal hebben ze wel waardering voor studenten die meer dan één studie doen en is er wel een oplossing te vinden.

Edit: en ga vooral NIET naar planners of bureau studentzaken of iemand anders die niet direct met het vak te maken heeft, daar is het meestal erg moeilijk iets gedaan te krijgen.

Ik weet niet welke studies je wilt combineren maar als je grote onoverkoombare overlap wilt voorkomen kun je het beste in ieder geval één kleine studie kiezen.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят

Laatst gewijzigd op 04-05-2006 om 18:48.
Oud 04-05-2006, 20:05
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
__________________
Oud 04-05-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 04-05-2006 @ 19:23 :
Ik zit er aan te denken om het te doen, vooral omdat het zoveel voordelen heeft, o.a. je onderscheiden van de massa
haha.
Oud 04-05-2006, 20:19
Verwijderd
Je kunt je beter onderscheiden van de massa door één fatsoenlijke studie te doen i.p.v. 2 pretstudies.
Oud 04-05-2006, 20:58
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Denk er nog eens goed overna en begin in ieder geval eerst met één studie voordat je aan twee studies begint. Welke studies zou je willen doen?
Oud 04-05-2006, 21:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 04-05-2006 @ 19:23 :
Is er hier iemand die twee (liefst WO) studies tegelijk doet? Is dat goed te combineren?
Hoe doen jullie dat met colleges en tentamens die samenvallen?
Ik zit er aan te denken om het te doen, vooral omdat het zoveel voordelen heeft, o.a. je onderscheiden van de massa .
En je betaalt sowieso maar 1 keer collegegeld, voor het geld hoef je het niet te laten.
je betaalt wel 2x boekengeld, en dat is nogal wat...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-05-2006, 21:52
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-05-2006 @ 21:19 :
Je kunt je beter onderscheiden van de massa door één fatsoenlijke studie te doen i.p.v. 2 pretstudies.
mee eens

of onderscheid je van de rest door alleen maar boven de 9 te scroen ( of boven de acht is ook al goed)
Oud 05-05-2006, 07:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 04-05-2006 @ 22:52 :
mee eens

of onderscheid je van de rest door alleen maar boven de 9 te scroen ( of boven de acht is ook al goed)
Of doe een extra master, etc. etc. Er zijn zat manieren om je te onderscheiden. Dat hoeft inderdaad niet perse mbv 2 studies te zijn.

De studies van Neiu lijken me bijv. ook geen studies waarmee je op een hoger voetstuk wordt geplaatst (sorry dat ik het zeg ).
Oud 05-05-2006, 08:35
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-05-2006 @ 08:36 :
De studies van Neiu lijken me bijv. ook geen studies waarmee je op een hoger voetstuk wordt geplaatst (sorry dat ik het zeg ).
Daar gaat het mij dan gelukkig ook niet om
En ja, het is beter om één studie goed te doen dan twee half, maar als je twee goed kunt doen waarom niet?
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Oud 05-05-2006, 13:12
Verwijderd
Als je het alleen wil doen om je te onderscheiden van de massa kun je je beter onderscheiden binnen je eigen studie, door bijvoorbeeld een extra master, of door zelf stages te regelen, of dat soort dingen.
Als je twee studies wil doen omdat je niet kan kiezen en denkt dat je het wel aankan, ehm, zie Neiu
Oud 05-05-2006, 23:17
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Je moet het inderdaad doen omdat je het echt wilt en beide studies leuk vind, niet om de rede die je noemt 'het onderscheiden van de massa'.
Zelf doe ik ook twee studies, economie en rechten. Ik vind het goed te combineren. Ik studeer fulltime economie maar ik volg soms een vakje van rechten niet, het zou wel kunnen maar ik vind het niet leuk om alles net met een zesje te halen, als ik iets doe wil ik het ook goed doen
Binnen vier jaar afstuderen is dan ook niet echt mijn plan, voor economie wel maar voor rechten doe ik er wel ietsje langer over gok ik.
Echt alle colleges volg ik niet, dan zou ik elke dag van 9 tot 5 op school zitten, ik wil ook nog een leven ernaast hebben. Als er dingen zijn waar ik niet heen kan en het is verplicht wordt het meestal wel verzet of kan er een afspraak over gemaakt worden, tot nu toe nog niet echt problemen tegen gekomen.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 06-05-2006, 03:13
Stuuudje
Stuuudje is offline
@ Liss,

Waarom doe je economie en rechten?

En aan welke uni? Waarom heb je voor deze uni gekozen?

Wat vind je de plus- en minpunten van het studeren aan die uni?

En de plus- en minpunten van het studeren van economie en rechten (zowel in het algemeen als aan die uni)?

Hoe zie je je toekomstige loopbaan/functie's?


gr. Stuuudje
Oud 06-05-2006, 06:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Liss schreef op 06-05-2006 @ 00:17 :
Je moet het inderdaad doen omdat je het echt wilt en beide studies leuk vind, niet om de rede die je noemt 'het onderscheiden van de massa'.
Zelf doe ik ook twee studies, economie en rechten. Ik vind het goed te combineren. Ik studeer fulltime economie maar ik volg soms een vakje van rechten niet, het zou wel kunnen maar ik vind het niet leuk om alles net met een zesje te halen, als ik iets doe wil ik het ook goed doen
Binnen vier jaar afstuderen is dan ook niet echt mijn plan, voor economie wel maar voor rechten doe ik er wel ietsje langer over gok ik.
Echt alle colleges volg ik niet, dan zou ik elke dag van 9 tot 5 op school zitten, ik wil ook nog een leven ernaast hebben. Als er dingen zijn waar ik niet heen kan en het is verplicht wordt het meestal wel verzet of kan er een afspraak over gemaakt worden, tot nu toe nog niet echt problemen tegen gekomen.
Een vriendin van mij volgt precies hetzelfde programma (ook in Rotterdam)
Oud 07-05-2006, 19:27
Verwijderd
Economie en Rechten is inderdaad een combi die vaak gevolgd wordt. Trouwens ook een van deze twee in combinatie met Filosofie.
Twee studies aan dezelfde faculteit is vaak het handigst, omdat elke faculteit toch wel zijn eigen roostersyssteem/tijdseenheden heeft.
Ik zou geen 2 hele studies volgen aan 2 verschillende universiteiten. Volgens mij word je dan echt gek van de reistijd.

Twee studies kunnen dus best, vooral omdat je niet per sé in 4 jaar hoeft af te studeren. Je kunt ook vakken bewaren voor later. Maar ik zou het echt alleen doen als je erg gemotiveerd bent, anders heeft het weinig zin en gaan beide studies erop achteruit.
Je kunt colleges soms via internet doornemen, of aantekeningen kopieren van iemand anders. Als je een tentamen niet kunt maken (het zou wel erg toeval zijn) kun je mss wel iets regelen, of de herkansing maken.

Laatst gewijzigd op 07-05-2006 om 19:29.
Oud 07-05-2006, 19:46
Verwijderd
Ik ga volgend jaar Psychologie erbij doen (naast nu al 3e jaars Nederlands).
Oud 08-05-2006, 13:16
Brack
Brack is offline
Maaruh..........blijft er wel genoeg tijd over om de aangename dingen van het studentenleven, zoals stappen of terrasje pakken te doen?

(niet dat ik 2 studies wil gaan doen hoor, ben vanaf volgend jaar Economie&Bedrijfseconomie student in R'dam
Oud 08-05-2006, 16:17
Maharani
Maharani is offline
Psychologie kan je met alles combineren.
Ads door Google
Oud 08-05-2006, 16:22
Crimson
Crimson is offline
Ik wil American Studies met rechten combineren óf AS met psychologie óf AS met taalwetenschap, in Groningen.
Welke studie naast AS is aan te raden mbt aantal collegeuren etc? Heeft iemand advies?
Oud 08-05-2006, 17:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Maharani schreef op 08-05-2006 @ 17:17 :
Psychologie kan je met alles combineren.
Is dat zo? Bij de UvA heb je wel 5 dagen per week les in je eerste jaar Dat vind ik al meer dan genoeg eigenlijk.
Oud 08-05-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 08-05-2006 @ 17:22 :
Ik wil American Studies met rechten combineren óf AS met psychologie óf AS met taalwetenschap, in Groningen.
Welke studie naast AS is aan te raden mbt aantal collegeuren etc? Heeft iemand advies?
AS heeft bij elk vak (hoorcolleges daar gelaten) 80% aanwezigheidsplicht en ja, dit wordt bijgehouden...Ik ben sowieso niet slim genoeg -en daarbij ook te lui- om twee studies te doen, maar iemand bij mij uit de klas is superslim en die dacht er over na om naast AS nog een studie te doen, maar van dat idee is ze in het tweede semester vanaf gestapt, aangezien het toen qua essays/samenvattingen/opdrachten vrij druk werd...
Oud 08-05-2006, 19:13
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
stefano schreef op 08-05-2006 @ 19:42 :
AS heeft bij elk vak (hoorcolleges daar gelaten) 80% aanwezigheidsplicht en ja, dit wordt bijgehouden...
Dat is bij veel studies zo in Groningen, dus daar zou ik zeker naar kijken als je een keuze maakt.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Oud 08-05-2006, 20:09
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
stefano schreef op 08-05-2006 @ 19:42 :
AS heeft bij elk vak (hoorcolleges daar gelaten) 80% aanwezigheidsplicht en ja, dit wordt bijgehouden...Ik ben sowieso niet slim genoeg -en daarbij ook te lui- om twee studies te doen, maar iemand bij mij uit de klas is superslim en die dacht er over na om naast AS nog een studie te doen, maar van dat idee is ze in het tweede semester vanaf gestapt, aangezien het toen qua essays/samenvattingen/opdrachten vrij druk werd...
Okee.. Dat klinkt niet goed. Ik moet wel zeggen dat ik een vrij snelle lezer ben, examens waar anderen 10 uur over doen om de stof te lezen, lees ik in 1 of 2 uurtjes. Dus ik dacht als het vrij veel leeswerk is, heb ik er sowieso minder moeite mee.
Oud 08-05-2006, 20:30
lottaa
lottaa is offline
Ik wil over een jaar (ga eerst vwo afmaken) psychobiologie en psychologie studeren. Gewoon om het niet zo abstract te maken.
Oud 08-05-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
lottaa schreef op 08-05-2006 @ 21:30 :
Ik wil over een jaar (ga eerst vwo afmaken) psychobiologie en psychologie studeren. Gewoon om het niet zo abstract te maken.
Kan dat wel samen? Toen ik op de voorlichting van psychobiologie was vertelde ze mij dat het zo'n vol programma was dat je eigenlijk geen psychologie erbij kon volgen, wel was er iets mogelijk met bijvakken. Maar ze zeiden dat als je psychologie wilde doen en dat leuker vond je beter psychologie dan psychobiologie kon doen
Advertentie
Oud 08-05-2006, 22:07
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-05-2006 @ 18:56 :
Is dat zo? Bij de UvA heb je wel 5 dagen per week les in je eerste jaar Dat vind ik al meer dan genoeg eigenlijk.
Tot zover ik van een vriendin heb begrepen die psychologie aan de UvA studeert, zijn dat vaak wel dagen waarin ze maar 1 college heeft van 2 uur of zoiets. En laatst had ze het erover dat ze nog maar 3 dagen in de week college had. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben aangezien ik daar niet studeer of was dit maar tijdelijk.
Ikzelf studeer psychologie aan de UT in Enschede en ga volgende jaar daarnaast een hbo opleiding doen. Volgens mij moet dit wel te combineren zijn. Bij psychologie hier zijn er sowieso maar max. 4 dagen in de week dat ik college heb en voor volgend jaar geldt hezelfde. Daarnaast zijn er maar heel weinig vakken met aanwezigheidsplicht. Aangezien de grote hoeveelheid droge theorie bij psychologie me nogal tegenvalt wil ik er een wat praktischere studie bij gaan doen.
Oud 08-05-2006, 22:25
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-05-2006 @ 22:38 :
Kan dat wel samen? Toen ik op de voorlichting van psychobiologie was vertelde ze mij dat het zo'n vol programma was dat je eigenlijk geen psychologie erbij kon volgen, wel was er iets mogelijk met bijvakken. Maar ze zeiden dat als je psychologie wilde doen en dat leuker vond je beter psychologie dan psychobiologie kon doen
Een vriendin van me zit nu in het 2e jaar psychobiologie en die volgt er ook psychologie bij, dus zij red het ook gewoon

Je kan alleen niet naar alle lessen toe en moet keuzes maken. Maar doordat psychologie ook behandeld wordt bij psychologie kun je dat wel doen, zegt ze.
Oud 09-05-2006, 01:01
Integer
Integer is offline
Ik studeer sinds een jaar economie, terwijl ik nu ook tweedejaars technische wiskunde ben. De reden dat ik dit (gemakkelijk) doe is dat beide studies nauwelijks tot geen aanwezigheid verplichten. Soms hoor je van mensen dat ze dagelijks op de universiteit verplicht aan het ploeteren zijn (bijv. bouwkunde/industrieel ontwerpen in Delft) maar bij mijn studies is dat dus niet het geval; hierdoor volg ik bijna nooit colleges, alleen bij het enkele vak waarbij colleges ook daadwerkelijk iets toevoegen aan de stof (en dat zijn er heel weinig).

Ik denk dat je, als je van plan bent twee studies te doen, het beste met je tweede studie in je tweede jaar kunt beginnen. In je eerste jaar heb je veel tijd nodig om jezelf te settlen (voor het eerst jezelf onderhouden, lid worden van een studentenvereniging, sociale contacten opbouwen) - tenzij je bij je ouders blijft wonen natuurlijk.

Maar goed, het allerbelangrijkste is discipline. Omdat je zeker niet de tijd hebt om al je colleges te volgen, zul je op een effectieve manier moeten werken. Als ik soms tegelijkertijd in Rotterdam en Delft tentamens heb, kan ik twee weken achter elkaar tien uur per dag in de bibliotheek studeren. Als je dat niet kunt, of niet wilt, moet je het niet doen (ook hier geldt vast de uitzondering wanneer je psychologie en culturele antropologie tegelijk studeert o.i.d. ).

Verder kan ik je nog even aanraden om toch vooral in je eerste jaar lid te worden van een studentenvereniging, bouw veel contacten op. Als je even uitgeput bent en gewoon even een avond slap wilt ouwehoeren heb je dan in ieder geval altijd wat te doen; dat is wat mij als het ware op de been houdt.

Oh ja, nog een ding: doe geen dingen voor het 'papiertje'. Je houdt hiermee je zelf alleen maar voor de gek en uiteindelijk zul je er waarschijnlijk niet veel aan hebben. Studeer vooral dingen die je echt interesseren, dan doe je tenminste wat je leuk vindt en presteer je ook nog eens optimaal.

Vergeet niet: 'non scholae, sed vitae discimus'.
Oud 09-05-2006, 07:31
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-05-2006 @ 18:56 :
Is dat zo? Bij de UvA heb je wel 5 dagen per week les in je eerste jaar Dat vind ik al meer dan genoeg eigenlijk.
Oh ja, op die manier misschien niet. Maar ik bedoel dat het geen moeilijke studie is. (Op de Vu dan)
Oud 09-05-2006, 08:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
cagie schreef op 08-05-2006 @ 23:07 :
Tot zover ik van een vriendin heb begrepen die psychologie aan de UvA studeert, zijn dat vaak wel dagen waarin ze maar 1 college heeft van 2 uur of zoiets. En laatst had ze het erover dat ze nog maar 3 dagen in de week college had. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben aangezien ik daar niet studeer of was dit maar tijdelijk.
Ikzelf studeer psychologie aan de UT in Enschede en ga volgende jaar daarnaast een hbo opleiding doen. Volgens mij moet dit wel te combineren zijn. Bij psychologie hier zijn er sowieso maar max. 4 dagen in de week dat ik college heb en voor volgend jaar geldt hezelfde. Daarnaast zijn er maar heel weinig vakken met aanwezigheidsplicht. Aangezien de grote hoeveelheid droge theorie bij psychologie me nogal tegenvalt wil ik er een wat praktischere studie bij gaan doen.
Mja, ik heb wel zeker 3,5 uur reizen erbij zitten. Dus een dag met maar 1 college vind ik helemaal niet zo fantastisch. Daarbij acht ik mezelf niet uitzonderlijk slim

Is er trouwens geen mogelijkheid om extra vakken te doen naast je 60 studiepunten per jaar? Vooral bij de UvA hebben ze een groot aanbod van keuzevakken en minors.

Overigens hoop ik dat je gelijk hebt wat betreft de hoeveelheid lesdagen per week. Want 5 is iets wat ik absoluut niet meer gewend ben

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 08:45.
Oud 09-05-2006, 09:34
Crimson
Crimson is offline
Misschien dat ik dan begin met American Studies en in het 2e jaar rechten erbij ga doen ofzo..
Oud 09-05-2006, 09:48
Dzjun
Dzjun is offline
Ik ga recht en bedrijfswetenschappen studeren in Leiden.
Maar dat is een major/minor combinatie, zoiets kun je ook doen. Je volgt dan een volwaardige rechtenstudie maar je keuzevaktijd wordt opgevuld met vakken uit de studie bedrijfswetenschappen.
Een andere mogelijkheid is recht en economie, ook een major/minor studie.
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Oud 09-05-2006, 09:48
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
@ Stuuudje,

Waarom doe je economie en rechten?

Ik kon niet kiezen, vandaar dat ik ze maar beide ben gaan doen

En aan welke uni? Waarom heb je voor deze uni gekozen?

In Rotterdam (Erasmus dus), omdat ik er veel goede dingen over hoorde. Twijfelde nog wel, ben op veel plaatsen gaan kijken maar waar ik nu studeer leek me toch het leukst. Ook zit je in het eerste jaar in een apart groep, met alleen maar mr. drs. studenten (eerstejaars die dus beide studies doen) en wordt je geholpen met het combineren ervan.

Wat vind je de plus- en minpunten van het studeren aan die uni?

Een groot pluspunt vind ik dat er niet zoveel samengewerkt wordt, dat vind ik echt een nadeel aan het hbo. Hou er meer van dingen te doen als ik er zin in heb, geen verplicht gedoe. Als ik eens een dagje niet naar college wil kan ik lekker thuis blijven, verder weinig verplichtingen.

En een minpunt.. zou ik even niet weten.

En de plus- en minpunten van het studeren van economie en rechten (zowel in het algemeen als aan die uni)?

Een pluspunt vind ik dus dat je goed geholpen wordt als je beide studies doet, ook omdat het programma bekend is bij beide faculteiten worden er nog al eens uitzonderingen gemaakt als je een probleem hebt met een dubbel iets.

En een minpunt dat de studie notarieel recht niet gegeven wordt op mn school.

Hoe zie je je toekomstige loopbaan/functie's?

Daar heb ik echt nog geen idee van, voorlopig nog even studeren en dan kom ik vanzelf wel iets tegen. Zie ik dan wel weer
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 09-05-2006, 09:49
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Dzjun schreef op 09-05-2006 @ 10:48 :
Ik ga recht en bedrijfswetenschappen studeren in Leiden.
Maar dat is een major/minor combinatie, zoiets kun je ook doen. Je volgt dan een volwaardige rechtenstudie maar je keuzevaktijd wordt opgevuld met vakken uit de studie bedrijfswetenschappen.
Een andere mogelijkheid is recht en economie, ook een major/minor studie.
Wat ik in Leiden een beetje jammer vind is dat de faculteiten niet bij elkaar zijn, allemaal op een andere locatie in de stad.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 09-05-2006, 09:52
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Brack schreef op 08-05-2006 @ 14:16 :
Maaruh..........blijft er wel genoeg tijd over om de aangename dingen van het studentenleven, zoals stappen of terrasje pakken te doen?

(niet dat ik 2 studies wil gaan doen hoor, ben vanaf volgend jaar Economie&Bedrijfseconomie student in R'dam
Bij mij genoeg hoor, je moet even weten wat belangrijk is om te volgen en wat niet en niet naar elk college gaan
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 09-05-2006, 10:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Liss schreef op 09-05-2006 @ 10:49 :
Wat ik in Leiden een beetje jammer vind is dat de faculteiten niet bij elkaar zijn, allemaal op een andere locatie in de stad.
Maar Leiden is niet dusdanig groot dat dat slecht te doen is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Ads door Google
Oud 09-05-2006, 20:03
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik ga volgend jaar wiskunde doen, en in mijn tweede jaar wil ik ook beginnen aan filosofie of politicologie....ik weet nog niet of dat te doen is, maar ik wil het in ieder geval proberen .

Oh, en volgens mij kun je beter twee studies doen omdat je gewoon breed geďnteresseerd bent dan om je echt te onderscheiden van de massa.
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Oud 10-05-2006, 11:47
hairsprayqueen
Avatar van hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-05-2006 @ 11:32 :
Maar Leiden is niet dusdanig groot dat dat slecht te doen is.
Ik heb een major/minor Psychologie/Culturele Antropologie gedaan en dat zat heel gemakkelijk allebei op dezelfde faculteit!
Oud 11-05-2006, 22:58
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-05-2006 @ 21:07 :
haha.
Wat 'haha'?
__________________
Yeh dil he.
Oud 13-05-2006, 10:11
Verwijderd
1 Van de mensen die nu al twee studies doen, zijn jullie met beiden in het eerste jaar begonnen of eerst met een begonnen en later er een bij gaan doen??

2 Het zou idd verstandiger kunnen zijn om in je tweede jaar pas met de tweede studie te beginnen, omdat je (zoals boven gezegd) ook in een andere stad terechtkomt (meesten dan), op jezelf gaat wonen, contacten op gaat bouwen, etc etc. Maar is het ook goed mogelijk wel meteen in je eerste jaar met twee studies te beginnen? (Hangt beetje van persoon af natuurlijk, maar toch jullie reactie graag).
Oud 13-05-2006, 11:19
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 13-05-2006 @ 11:11 :
1 Van de mensen die nu al twee studies doen, zijn jullie met beiden in het eerste jaar begonnen of eerst met een begonnen en later er een bij gaan doen??

2 Het zou idd verstandiger kunnen zijn om in je tweede jaar pas met de tweede studie te beginnen, omdat je (zoals boven gezegd) ook in een andere stad terechtkomt (meesten dan), op jezelf gaat wonen, contacten op gaat bouwen, etc etc. Maar is het ook goed mogelijk wel meteen in je eerste jaar met twee studies te beginnen? (Hangt beetje van persoon af natuurlijk, maar toch jullie reactie graag).
1. Ik ben met geneeskunde begonnen en ben er dit jaar (2e jaar) wiskunde bij gaan doen.
2. Het eerste jaar wilde ik nog helemaal geen tweede studie doen en achteraf denk ik ook niet dat dat me gelukt zou zijn. Het eerste jaar ben je nieuw op een universiteit of hbo en je weet gewoon veel dingen nog niet, je hebt nog geen contacten. Het is makkelijker (lijkt mij) om pas in je tweede jaar met een andere studie erbij te beginnen of desnoods halverwege het eerste jaar.
Oud 13-05-2006, 11:46
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 13-05-2006 @ 12:19 :
1. Ik ben met geneeskunde begonnen en ben er dit jaar (2e jaar) wiskunde bij gaan doen.
2. Het eerste jaar wilde ik nog helemaal geen tweede studie doen en achteraf denk ik ook niet dat dat me gelukt zou zijn. Het eerste jaar ben je nieuw op een universiteit of hbo en je weet gewoon veel dingen nog niet, je hebt nog geen contacten. Het is makkelijker (lijkt mij) om pas in je tweede jaar met een andere studie erbij te beginnen of desnoods halverwege het eerste jaar.
Is dat niet zwaar? Wiskunde en geneeskunde, zijn allebei niet de meest makkelijke studies (voor de meeste mensen dan)
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 13-05-2006, 13:24
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 13-05-2006 @ 11:11 :
*vragen*
1. Ik ben dit jaar, in het derde jaar begonnen met een tweede studie en overweeg momenteel een derde studie, ook omdat de eerste zo goed als klaar is, maar dan zijn het weer twee studies tegelijk.
2. Ik denk dat het verstandiger is om later met een tweede studie te beginnen dan tegelijk met de eerste. Het eerste jaar ben je niet alleen bezig met studeren, maar ook met je settelen, contacten opbouwen enzovoorts. Als je dan een beetje weet hoe het allemaal werkt heb je meer ruimte om te studeren. Ik merk ook bij mezelf dat de dingen waar ik mee bezig wil zijn steeds specifieker en duidelijker voor me worden, dus ik weet steeds beter wat ik wil en hoe ik dingen ga aanpakken.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Oud 13-05-2006, 13:32
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 13-05-2006 @ 12:46 :
Is dat niet zwaar? Wiskunde en geneeskunde, zijn allebei niet de meest makkelijke studies (voor de meeste mensen dan)
Nee, dat valt best mee. Geneeskunde is vooral veel lezen en wiskunde is een kwestie van bijhouden en oefenen.
Oud 14-05-2006, 16:15
Verwijderd
oke, in elk geval al bedankt voor de reacties.

Daarnaast zie ik er zelf ook nog wel een voordeel in als tenminste een van de twee studies een wat kleinere (als in weinig studenten) studie is. Toch meer contact met docenten? Of anders makkelijker om zaken te overleggen/om te zetten oid.
Oud 14-05-2006, 17:34
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ja, bij een kleine studie heb je inderdaad meer/beter contact met je docenten/studieadviseur.
Oud 15-05-2006, 12:12
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 14-05-2006 @ 17:15 :
oke, in elk geval al bedankt voor de reacties.

Daarnaast zie ik er zelf ook nog wel een voordeel in als tenminste een van de twee studies een wat kleinere (als in weinig studenten) studie is. Toch meer contact met docenten? Of anders makkelijker om zaken te overleggen/om te zetten oid.
Precies datgene wat je zegt
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Oud 16-06-2006, 21:02
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Ik wil filosofie en rechten gaan studeren, eigenlijk het liefst allebei vanaf het eerste jaar.

Er wordt in deze topic gezegd dat het verstandig is om pas in het tweede jaar een tweede studie aan je eerste studie toe te voegen, zijn er ook relevante argumenten juist hier tegen aan te voeren?

Is hier iemand die ook rechten en filosofie heeft gestudeerd, of iemand die me met zo iemand in contact kan brengen?
__________________
eat your animal crackers
Oud 16-06-2006, 21:57
pino123
pino123 is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 13-05-2006 @ 12:19 :
1. Ik ben met geneeskunde begonnen en ben er dit jaar (2e jaar) wiskunde bij gaan doen.
2. Het eerste jaar wilde ik nog helemaal geen tweede studie doen en achteraf denk ik ook niet dat dat me gelukt zou zijn. Het eerste jaar ben je nieuw op een universiteit of hbo en je weet gewoon veel dingen nog niet, je hebt nog geen contacten. Het is makkelijker (lijkt mij) om pas in je tweede jaar met een andere studie erbij te beginnen of desnoods halverwege het eerste jaar.

jou moet ik hebben

ik wil na vwo of geneeskunde of wiskunde of allebei studeren

wat vragen:

1) op welke universiteit(en)?
2) is dat wel te combineren, want als ik het goed begrepen heb moet je bv. bij geneeskunde verplicht uren maken die misschien overlappen met die van wiskunde?En studiedruk: je doet immers twee studies?
__________________
Jacob lovesss you

Laatst gewijzigd op 16-06-2006 om 21:59.
Oud 17-06-2006, 09:51
LB06
LB06 is offline
Een vriend van mij doet ook 2 studies: bedrijfseconomie en informatiemanagement aan de UvT. Hij krijgt het allemaal gecombineerd, en heeft voor alle vakken een 8 of hoger. Tentamenoverlap is heel gemakkelijk op te lossen door sommige tentamens alleen in de herkansingsronde te maken.

My take: studeren moet echt je hobbie zijn, anders ga je eraan onderdoor. Zeker als je ook nog cum laude wilt slagen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren twijfel tussen twee studies
Verwijderd
11 16-06-2010 14:07
Studeren Twee studies hbo/wo
fallen_angel88
11 18-04-2007 18:06
Algemene schoolzaken Twee studies combineren?
ikleef
22 13-08-2004 23:08
Algemene schoolzaken Kosten bij twee studies
Verwijderd
32 07-11-2003 13:37
Algemene schoolzaken Twee studies in verschillende steden doen
Ik ben de Walrus!
7 05-01-2003 11:56
Algemene schoolzaken twee studies tegelijk
Requiem II
5 12-03-2002 08:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.