Oud 11-07-2006, 11:59
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Een topic voor al je vragen over studiefinanciering, ov-studentenkaarten en andere informatie beheer groep dingen.

Kijk voor meer informatie (voordat je hierin post) altijd eerst even op http://www.ib-groep.nl.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Advertentie
Oud 11-07-2006, 18:22
Verwijderd
als ik mn woonsituatie aanpas hoef ik toch niet ook nog mn stufi te wijzigen?
Oud 11-07-2006, 20:30
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 11-07-2006 @ 18:22 :
als ik mn woonsituatie aanpas hoef ik toch niet ook nog mn stufi te wijzigen?
Als jij je veranderingen in je woonsituaties doorgeeft aan ib-groep, wordt je studiefinanciering automatisch aangepast (als ik het goed heb begrepen)
Oud 12-07-2006, 11:39
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
joehoe19 schreef op 11-07-2006 @ 20:30 :
Als jij je veranderingen in je woonsituaties doorgeeft aan ib-groep, wordt je studiefinanciering automatisch aangepast (als ik het goed heb begrepen)
Inderdaad.
Als je verhuist moet je dat dus WEL doorgeven. Echt doen, hoor, anders krijg je problemen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 12-07-2006, 22:26
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 12-07-2006 @ 11:39 :
Inderdaad.
Als je verhuist moet je dat dus WEL doorgeven. Echt doen, hoor, anders krijg je problemen.
oke, dan ga ik dat vrijdagavond gelijk doen als ik mn sleutels en mn adres heb
Oud 19-07-2006, 09:13
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Dit jaar begin ik met een opleiding, en heb dus bij de ibg stufi aangevraagd. wanneer zou ik hier bericht over moeten krijgen (hoeveel ik ontvang etc)? al die formulieren maken het erg onoverzichtelijk.
__________________
pics or it didn't happen
Oud 19-07-2006, 09:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
mandi schreef op 19-07-2006 @ 09:13 :
Dit jaar begin ik met een opleiding, en heb dus bij de ibg stufi aangevraagd. wanneer zou ik hier bericht over moeten krijgen (hoeveel ik ontvang etc)? al die formulieren maken het erg onoverzichtelijk.
Wanneer heb je het aangevraagt? En wanneer ben je 18 geworden?
Heb je meer aangevraagt dan de basisbeurs thuiswonend? zo niet dan krijg je 89,24. Als je ook aanvullend hebt aangevraagt dan is het afwachten wat je krijgt.
http://www.ibgroep.nl/particulier/In...ragen_2006.asp
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-07-2006, 09:55
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 19-07-2006 @ 09:42 :
Wanneer heb je het aangevraagt? En wanneer ben je 18 geworden?
Heb je meer aangevraagt dan de basisbeurs thuiswonend? zo niet dan krijg je 89,24. Als je ook aanvullend hebt aangevraagt dan is het afwachten wat je krijgt.
http://www.ibgroep.nl/particulier/In...ragen_2006.asp
de precieze datum weet ik niet meer. januari ben ik 18 geworden.
ja, dat is het nou net, er is een heel over en weer gepost geweest tussen mij en de ibg, omdat mijn vader al een tijd niet meer actief is geweest ins ons huishouden (scheiding etc) en hij weigert te betalen. in principe zou ik dus recht hebben op basis+aanvullend. toch?
daarom maak ik me een beetje zorgen over hoeveel stufi ik krijg, omdat ze misschien toch nog willen kijken naar het inkomen van m'n vader, terwijl ik in principe toch geen geld van hem krijg.
blabla moeilijke situatie ik hoop dat je het snapt.
__________________
pics or it didn't happen
Oud 19-07-2006, 10:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
mandi schreef op 19-07-2006 @ 09:55 :
de precieze datum weet ik niet meer. januari ben ik 18 geworden.
ja, dat is het nou net, er is een heel over en weer gepost geweest tussen mij en de ibg, omdat mijn vader al een tijd niet meer actief is geweest ins ons huishouden (scheiding etc) en hij weigert te betalen. in principe zou ik dus recht hebben op basis+aanvullend. toch?
daarom maak ik me een beetje zorgen over hoeveel stufi ik krijg, omdat ze misschien toch nog willen kijken naar het inkomen van m'n vader, terwijl ik in principe toch geen geld van hem krijg.
blabla moeilijke situatie ik hoop dat je het snapt.
Wanneer je een aanvullende beurs aanvraagt is het vaak zo dat er dingen bij de belastingdienst moeten worden opgevraagt en er verklaringen ingevuld moeten worden. Dit duurt over het algemeen wat langer dan een eenvoudige basisbeurs.
Je hebt iig recht op studiefinanciering en OV vanaf september. Let er dus op dat je eigenlijk uiterlijk half augustus bericht hebt waar je je OV kan ophalen.
Bel de IB-groep even over de stand van zaken met je beurs aanvraag.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-07-2006, 11:01
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 19-07-2006 @ 10:00 :
Wanneer je een aanvullende beurs aanvraagt is het vaak zo dat er dingen bij de belastingdienst moeten worden opgevraagt en er verklaringen ingevuld moeten worden. Dit duurt over het algemeen wat langer dan een eenvoudige basisbeurs.
Je hebt iig recht op studiefinanciering en OV vanaf september. Let er dus op dat je eigenlijk uiterlijk half augustus bericht hebt waar je je OV kan ophalen.
Bel de IB-groep even over de stand van zaken met je beurs aanvraag.
m'n ov heb ik al. gewoon eventjes bellen dus?
dankjewel!
__________________
pics or it didn't happen
Oud 19-07-2006, 12:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
mandi schreef op 19-07-2006 @ 11:01 :
m'n ov heb ik al. gewoon eventjes bellen dus?
dankjewel!
Lijkt me wel jah zij kunnen je daar wel vertellen waarom je nog niks gehoord hebt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-07-2006, 12:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
mandi schreef op 19-07-2006 @ 11:01 :
m'n ov heb ik al. gewoon eventjes bellen dus?
dankjewel!
Lijkt me wel jah zij kunnen je daar wel vertellen waarom je nog niks gehoord hebt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 21-07-2006, 18:56
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Vraagje: De Ov-week kaart is momenteel niet geldig, maar ik moet wel doordeweeks op en neer van Groningen naar Zwolle voor mijn stage. Is hier een soort van vergoeding voor of moet dit vanuit de stage geregeld worden?
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Oud 21-07-2006, 20:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Pinkish Dress schreef op 21-07-2006 @ 18:56 :
Vraagje: De Ov-week kaart is momenteel niet geldig, maar ik moet wel doordeweeks op en neer van Groningen naar Zwolle voor mijn stage. Is hier een soort van vergoeding voor of moet dit vanuit de stage geregeld worden?
Je mag nu wel met korting reizen. De IB-Groep geeft alleen een vergoeding als je niet op tijd kunt komen of met een veerboot ofzo moet. Ik zou dus even bij je stage informeren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-07-2006, 02:43
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Ik heb ook even een vraagje over mijn OV studentenkaart.

Ik heb net mijn MBO-opleiding afgerond en begin in september met een HBO-opleiding, dan hoef ik toch niet mijn kaart in te leveren om daarna weer een nieuwe aan te vragen? Ik weet dat er voor de studiefinanciering een maximale overgangsperiode van 3 maanden geldt, is dat voor de OV studentenkaart ook het geval?
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Oud 22-07-2006, 13:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je recht hebt en houdt op studiefinanciering dan hoort je OV-kaart daar ook bij en mag je hem houden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-07-2006, 13:45
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
fijn
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Oud 23-07-2006, 20:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-07-2006 @ 20:32 :
Je mag nu wel met korting reizen. De IB-Groep geeft alleen een vergoeding als je niet op tijd kunt komen of met een veerboot ofzo moet. Ik zou dus even bij je stage informeren.
Inderdaad, en als je met oog op stage het niet kan redden op tijd te komen met OV, moet je stageroosters et cetera opsturen.. Behoorlijk gedoe iig.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Ads door Google
Oud 23-07-2006, 20:40
Verwijderd
krijg je in vacanties stufi?
Oud 23-07-2006, 20:41
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 23-07-2006 @ 20:40 :
krijg je in vacanties stufi?
Ja, die loopt gewoon door in de vakantie.
Oud 23-07-2006, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 23-07-2006 @ 20:41 :
Ja
woesj zo snel <3
Oud 24-07-2006, 19:00
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Ik studeer nu bijna 4 jaar, en binnenkort is mijn stufi op, terwijl ik nog lang niet klaar ben. Wordt het bedrag wat ik nu krijg automatisch in een lening omgezet, of moet ik dat zelf doen? En zoja, hoelang vantevoren?
Oud 24-07-2006, 19:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 24-07-2006 @ 19:00 :
Ik studeer nu bijna 4 jaar, en binnenkort is mijn stufi op, terwijl ik nog lang niet klaar ben. Wordt het bedrag wat ik nu krijg automatisch in een lening omgezet, of moet ik dat zelf doen? En zoja, hoelang vantevoren?
Dat moet je zelf omzetten anders word het 0,00
Maand is meestal genoeg van te voren
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-07-2006, 23:24
Verwijderd
Wat ik me afvroeg. Als je studievertraging oploopt bij een 4 jarige studie, en er 5 jaar over doet en dan het 5e jaar leent. Krijg je dan nog wel OV?
Oud 25-07-2006, 23:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 25-07-2006 @ 23:24 :
Wat ik me afvroeg. Als je studievertraging oploopt bij een 4 jarige studie, en er 5 jaar over doet en dan het 5e jaar leent. Krijg je dan nog wel OV?
Jah je krijgt wel een OV, hier heb je geloof ik 8 jaar lang recht op. Als je maar een lening hebt lopen (een 0 euro lening kan dus ook)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Oud 26-07-2006, 11:49
Verwijderd
Ik ga in september, na er een jaar tussen uit te zijn geweest, beginnen met een HBO opleiding. Heb me ingeschreven etc. Maar weet iemand wanneer je dan je afhaalbericht voor OV krijgt? Want ik heb nog niets gehoord, wel bevestiging van aanmelding gehad trouwens.
Oud 26-07-2006, 18:35
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 26-07-2006 @ 11:49 :
Ik ga in september, na er een jaar tussen uit te zijn geweest, beginnen met een HBO opleiding. Heb me ingeschreven etc. Maar weet iemand wanneer je dan je afhaalbericht voor OV krijgt? Want ik heb nog niets gehoord, wel bevestiging van aanmelding gehad trouwens.
half augustus kan ie afgehaald worden (althans, dat heb ik in een ander topic gelezen )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-07-2006, 18:59
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 26-07-2006 @ 18:35 :
half augustus kan ie afgehaald worden (althans, dat heb ik in een ander topic gelezen )
ah, dank je...
dan heb ik gewoon nog even geduld
Oud 26-07-2006, 20:30
Verwijderd
Tegemoetkoming Scholieren kan ik hier ook wel vragen denk ik.

Ik ben dit jaar 18 geworden (3 oktober), en dus heb ik recht op tegemoetkoming scholieren, maar mijn ouders betaalden geen schoolgeld voor mij dit jaar.

Heb ik dan alsnog recht op die tegemoetkoming?
Oud 26-07-2006, 21:25
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Lilith schreef op 26-07-2006 @ 20:30 :
Tegemoetkoming Scholieren kan ik hier ook wel vragen denk ik.

Ik ben dit jaar 18 geworden (3 oktober), en dus heb ik recht op tegemoetkoming scholieren, maar mijn ouders betaalden geen schoolgeld voor mij dit jaar.

Heb ik dan alsnog recht op die tegemoetkoming?
Dat had je dan een jaar geleden al aangevraagd moeten hebben geloof ik. Ongeveer 3 maanden voordat je 18 werd in ieder geval. IB-Groep doet niet aan met terugwerkende kracht betalen, tenzij zij fout zitten.
Oud 26-07-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 26-07-2006 @ 21:25 :
Dat had je dan een jaar geleden al aangevraagd moeten hebben geloof ik. Ongeveer 3 maanden voordat je 18 werd in ieder geval. IB-Groep doet niet aan met terugwerkende kracht betalen, tenzij zij fout zitten.
En kan ik t voor dit jaar nog aanvragen?
Oud 26-07-2006, 22:58
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Lilith schreef op 26-07-2006 @ 22:01 :
En kan ik t voor dit jaar nog aanvragen?
Ik denk het wel, want je bent al 18 dus je ouders krijgen geen kinderbijslag meer voor je, en je zit ook nog niet op het hoger onderwijs.
Oud 27-07-2006, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 26-07-2006 @ 22:58 :
Ik denk het wel, want je bent al 18 dus je ouders krijgen geen kinderbijslag meer voor je, en je zit ook nog niet op het hoger onderwijs.
Maar was de bedoeling van die tegemoetkoming dan niet dat daarmee het schoolgeld betaald zou worden?
Want dat betalen mijn ouders dus niet.
Oud 27-07-2006, 10:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Lilith schreef op 27-07-2006 @ 08:51 :
Maar was de bedoeling van die tegemoetkoming dan niet dat daarmee het schoolgeld betaald zou worden?
Want dat betalen mijn ouders dus niet.
Wat dacht je van boeken enzo. De tegemoetkoming bestaat nog gewoon. Iedereen heeft er gewoon recht op die op de middelbareschool zit en 18 jaar is geworden.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 27-07-2006, 10:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-07-2006 @ 23:38 :
Jah je krijgt wel een OV, hier heb je geloof ik 8 jaar lang recht op. Als je maar een lening hebt lopen (een 0 euro lening kan dus ook)
Bij een 4-jarige studie heb je 4 jaar recht op studiefinanciering met OV en lening, en daarna nog 3 jaar met OV en (nul)lening. En die 7 jaar moet je binnen een tijdsbestek van 10 jaar nadat je met studeren begonnen bent, gebruiken.
Oud 27-07-2006, 11:46
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 27-07-2006 @ 10:12 :
Wat dacht je van boeken enzo. De tegemoetkoming bestaat nog gewoon. Iedereen heeft er gewoon recht op die op de middelbareschool zit en 18 jaar is geworden.
Dan ga ik m dus aanvragen.
90 euro per maand extra, sla ik niet af .
Ads door Google
Oud 27-07-2006, 19:19
Nyawa
Mijn vader heeft een eigen bedrijf en zijn inkomen was in 2004 zo laag dat ik daarmee recht heb op een aanvullende beurs. De IB-groep gaat als het goed is voor dit jaar uit van 2004, dus ik heb gewoon een aanvullende beurs aangevraagd per 1 oktober (ben nog geen 18). Maar gebaseerd op zijn inkomen van 2005 en 2006 heb ik geen recht op een aanvullende beurs, dus die moet ik straks stopzetten. Wanneer moet ik dat dan wijzigen, al in januari of pas aan het eind van het eerste studiejaar?
Oud 27-07-2006, 21:19
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 27-07-2006 @ 19:19 :
Mijn vader heeft een eigen bedrijf en zijn inkomen was in 2004 zo laag dat ik daarmee recht heb op een aanvullende beurs. De IB-groep gaat als het goed is voor dit jaar uit van 2004, dus ik heb gewoon een aanvullende beurs aangevraagd per 1 oktober (ben nog geen 18). Maar gebaseerd op zijn inkomen van 2005 en 2006 heb ik geen recht op een aanvullende beurs, dus die moet ik straks stopzetten. Wanneer moet ik dat dan wijzigen, al in januari of pas aan het eind van het eerste studiejaar?
Ik dacht dat dat automatisch wordt gedaan.
In ieder geval, ik krijg elk jaar (rond januari) een brief dat ze weer naar het inkomen van mijn moeder hebben gekeken en dat mijn stufi omlaag/omhoog gaat.

Volgens mij werd dat bij een collega van mij ook automatisch gedaan en die zat in dezelfde situatie als jou (het ene jaar had die vader niet veel verdiend, maar het jaar daarna wel). Hij ging toen van een aanvullende beurs naar een basis beurs en naar mij weten was dat allemaal automatisch gegaan bij de IBG.
Oud 28-07-2006, 00:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 27-07-2006 @ 10:22 :
Bij een 4-jarige studie heb je 4 jaar recht op studiefinanciering met OV en lening, en daarna nog 3 jaar met OV en (nul)lening. En die 7 jaar moet je binnen een tijdsbestek van 10 jaar nadat je met studeren begonnen bent, gebruiken.
Jah ik heb me er niet echt in verdieptm wist dat het 7 of 8 jaar was.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-07-2006, 10:22
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 26-07-2006 @ 21:25 :
Dat had je dan een jaar geleden al aangevraagd moeten hebben geloof ik. Ongeveer 3 maanden voordat je 18 werd in ieder geval. IB-Groep doet niet aan met terugwerkende kracht betalen, tenzij zij fout zitten.
Ik heb deze week een overbrugging voor de maanden juli en augustus aangevraagd, op de site van de IB-groep staat "De tegemoetkoming voor deze te overbruggen maanden moet je aanvragen voor het einde van de periode van vier maanden overbrugging, anders heb je er geen recht meer op".. bedoelen ze dan dat als je het voor bijvoorbeeld de tweede maand van 2 maanden overbrugging aanvraagt, je alleen nog de tweede maand een overbrugging krijgt? (ik hoopte dat ze dan wel met terugwerkende kracht zouden uitkeren..).
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Oud 28-07-2006, 15:42
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
KreZor schreef op 28-07-2006 @ 10:22 :
Ik heb deze week een overbrugging voor de maanden juli en augustus aangevraagd, op de site van de IB-groep staat "De tegemoetkoming voor deze te overbruggen maanden moet je aanvragen voor het einde van de periode van vier maanden overbrugging, anders heb je er geen recht meer op".. bedoelen ze dan dat als je het voor bijvoorbeeld de tweede maand van 2 maanden overbrugging aanvraagt, je alleen nog de tweede maand een overbrugging krijgt? (ik hoopte dat ze dan wel met terugwerkende kracht zouden uitkeren..).
Ik heb gehoord dat je dat dan al in/vóór mei moest aanvragen. Bij mijzelf was het toen niet van toepassing, maar bij vriendinnen etc. wel en die moesten dat toen in mei o.i.d. regelen.

En de IBG betaalt niets achteraf terug, tenzij zij fout waren. Mocht jij jou stufi een maand later in laten gaan (omdat je het telaat meld ofzo) dan betalen ze je die maand echt niet meer
Lijkt mij sterk dat ze dat bij dit wel zouden doen.
Oud 28-07-2006, 17:07
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 27-07-2006 @ 19:19 :
Mijn vader heeft een eigen bedrijf en zijn inkomen was in 2004 zo laag dat ik daarmee recht heb op een aanvullende beurs. De IB-groep gaat als het goed is voor dit jaar uit van 2004, dus ik heb gewoon een aanvullende beurs aangevraagd per 1 oktober (ben nog geen 18). Maar gebaseerd op zijn inkomen van 2005 en 2006 heb ik geen recht op een aanvullende beurs, dus die moet ik straks stopzetten. Wanneer moet ik dat dan wijzigen, al in januari of pas aan het eind van het eerste studiejaar?
Waarom moet je een aanvullende beurs stopzetten? Heb ik nooit gedaan. Als ik dat geld kan krijgen is het mooi meegenomen.
Oud 28-07-2006, 21:18
Punt.
Punt. is offline
ik begin dit jaar met mijn studie, dus ik heb ook stufi en ov aangevraagd. nu ben ik nog geen 18, dus krijg ik het pas vanaf 1 oktober.. dan begint het nieuwe kwartaal. weet iemand of je je ov-kaart gewoon thuis gestuurd krijgt ofzo? of vanaf wanneer je em op kan halen? ik moet veel reizen, dus ik wil em wel z.s.m. hebben...
Oud 28-07-2006, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Punt. schreef op 28-07-2006 @ 21:18 :
ik begin dit jaar met mijn studie, dus ik heb ook stufi en ov aangevraagd. nu ben ik nog geen 18, dus krijg ik het pas vanaf 1 oktober.. dan begint het nieuwe kwartaal. weet iemand of je je ov-kaart gewoon thuis gestuurd krijgt ofzo? of vanaf wanneer je em op kan halen? ik moet veel reizen, dus ik wil em wel z.s.m. hebben...
Ophalen bij het postkantoor in je woonplaats!
Oud 28-07-2006, 22:16
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Punt. schreef op 28-07-2006 @ 21:18 :
ik begin dit jaar met mijn studie, dus ik heb ook stufi en ov aangevraagd. nu ben ik nog geen 18, dus krijg ik het pas vanaf 1 oktober.. dan begint het nieuwe kwartaal. weet iemand of je je ov-kaart gewoon thuis gestuurd krijgt ofzo? of vanaf wanneer je em op kan halen? ik moet veel reizen, dus ik wil em wel z.s.m. hebben...
En als je hem ophaalt gaat hij pas per 1 oktober in (je mag hem +/- eind augustus/begin september ophalen) en hier in de buurt controleerde ze goed of je OV wel/niet geldig was
Oud 31-07-2006, 14:39
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb een tijdje geleden, misschien 2 weken, de tegemoetkoming scholieren aangevraagd. Wanneer krijg ik daar bericht van? Ik moest uiterlijk drie maanden vantevoren die tegemoetkoming aanvragen, heb wel een aanvullende beurs gevraagd dus dan moest ik nog een formulier van ze terugkrijgen en opsturen. Maar als zij nou niet opschieten dan is het straks maar 2 maanden vantevoren ofzo. Of maakt dat niet uit? Het duurt zo lang allemaal.
Oud 31-07-2006, 18:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Lyne schreef op 31-07-2006 @ 14:39 :
Ik heb een tijdje geleden, misschien 2 weken, de tegemoetkoming scholieren aangevraagd. Wanneer krijg ik daar bericht van? Ik moest uiterlijk drie maanden vantevoren die tegemoetkoming aanvragen, heb wel een aanvullende beurs gevraagd dus dan moest ik nog een formulier van ze terugkrijgen en opsturen. Maar als zij nou niet opschieten dan is het straks maar 2 maanden vantevoren ofzo. Of maakt dat niet uit? Het duurt zo lang allemaal.
Op papieren die ik pas geleden in heb gevuld, stond dat je moest bellen als je na 4 weken nog geen bericht had gehad (maar mijn brief kwam toen na 5 weken). Ik neem aan dat de IB-groep ongeveer voor alles eenzelfde termijn heeft staan.
Oud 01-08-2006, 13:54
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Rachel schreef op 28-07-2006 @ 22:16 :
En als je hem ophaalt gaat hij pas per 1 oktober in (je mag hem +/- eind augustus/begin september ophalen) en hier in de buurt controleerde ze goed of je OV wel/niet geldig was
Dus als ik pas in november 18 word, krijg ik mijn OV en stufi al wel, maar pas in oktober? Ik snap er echt helemaal niks meer van, iedereen zegt was anders

(ga universitaire studie doen)
__________________
I am..
Oud 01-08-2006, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Bloompje schreef op 01-08-2006 @ 13:54 :
Dus als ik pas in november 18 word, krijg ik mijn OV en stufi al wel, maar pas in oktober? Ik snap er echt helemaal niks meer van, iedereen zegt was anders

(ga universitaire studie doen)
Het jaar is ingedeeld in kwartalen; jan-maart, apr-jun, jul-sep en okt-dec. Voor het kwartaar jul-sep krijg jij nog kinderbijslag, omdat je het kwartaal erna pas 18 wordt. Vanaf dat kwartaal - okt-dec - krijg jij dus stufi en OV.

Je OV kan je waarschijnlijk al in augustus ophalen, maar als startdatum staat er dan 1 oktober op, dus je kan er nog niet mee reizen (ook niet met korting).

Je krijgt een briefje thuis waar je op kan aangeven of je een week of een weekend kaart wil, dat papiertje lever je samen met een pasfoto in op het postkantoor (welke dat is, staat ook op het briefje) en dan krijg je twee minuten later een lekkere warme kaart in je handen. Je moet je ook legitimeren met een paspoort of ID-kaart. En ik geloof dat je ook een formuliertje moet invullen voor een OV-chipkaart; daar moet ook een pasfoto op. Die chip-kaart krijg je wel thuis gestuurd, ooit. (Ik zou hem in mei krijgen, zeiden ze bij het postkantoor, niets gezien, maar goed; ik heb hem ook niet nodig, hier zijn nog geen chip-poortjes.)

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 14:21.
Oud 01-08-2006, 23:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Heeft iemand ervaring met het doorgeven bij de IB-groep dat je een voltijd en een deeltijd studie gaat doen?
Ik had eerst aangegeven dat ik een nieuwe voltijdstudie zou gaan doen, maar heb dit met een wijzigingsformulier veranderd in een deeltijdstudie. Dit is doorgekomen; hier heb ik een bevestiging van. Daarnaast had ik er een losse bijlage bij gedaan, met daarin de uitleg dat ik ook nog een voltijd studie doe (mijn huidige studie, aangezien ik daarmee 1 of 2 maanden uit ga lopen). Maar dit lijkt helemaal niet verwerkt te zijn... Op Mijn IB-groep staat nog steeds als einddatum voor die studie 31-8-2006.
Dus: heeft iemand ervaring met het doorgeven van een andere einddatum voor je huidige voltijd studie (terwijl die einddatum nog niet bekend is), waarbij je nog wel stufi wilt (heb ik nog 1 maand recht op), en daarnaast het doorgeven van je aanmelding voor een deeltijd studie (waar ik later tegemoetkoming voor aan ga vragen, maar dat kan nu nog niet).
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 21:15
Studeren Studiefinanciering
Steelpan
7 26-02-2011 20:48
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 16:44
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 20:26
Studeren HELP!- Stoppen met de opleiding??
Ici-Paris_#
8 11-01-2008 14:49
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 11:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.