Oud 03-08-2006, 12:27
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 01-08-2006 @ 23:19 :
Heeft iemand ervaring met het doorgeven bij de IB-groep dat je een voltijd en een deeltijd studie gaat doen?
Ik had eerst aangegeven dat ik een nieuwe voltijdstudie zou gaan doen, maar heb dit met een wijzigingsformulier veranderd in een deeltijdstudie. Dit is doorgekomen; hier heb ik een bevestiging van. Daarnaast had ik er een losse bijlage bij gedaan, met daarin de uitleg dat ik ook nog een voltijd studie doe (mijn huidige studie, aangezien ik daarmee 1 of 2 maanden uit ga lopen). Maar dit lijkt helemaal niet verwerkt te zijn... Op Mijn IB-groep staat nog steeds als einddatum voor die studie 31-8-2006.
Dus: heeft iemand ervaring met het doorgeven van een andere einddatum voor je huidige voltijd studie (terwijl die einddatum nog niet bekend is), waarbij je nog wel stufi wilt (heb ik nog 1 maand recht op), en daarnaast het doorgeven van je aanmelding voor een deeltijd studie (waar ik later tegemoetkoming voor aan ga vragen, maar dat kan nu nog niet).
onderstaande lijkt mij de meest logsiche uitleg (vertrouw je het niet, stuur dan een mailtje naar de ibg, wordt binnen 2 dagen netjes behandeld)



hier op de uva gaat het als volgt (en volgens mij op de meeste plaatsen):

ieder jaar moet je je inschrijving verlengen. je meldt je steeds bij de univ. of hs aan van 1 september t/m 31 augustus. in juli kun je dit meestal weer verlengen van 1 september tot 31 augustus een jaar later.
je onderwijsinstelling geeft deze gegevens door aan de ibg.


dikke kans dat jouw onderwijsinstelling nog niet alle gegevens voor 2006/2007 verwerkt heeft (zoals bijv. jouw nieuwe aanmelding). de einddatum in "mijn ibg" staat nog op 31-8-2006 omdat je onderwijsinstelling de verlenging nog niet heeft doorgegeven. je huidige inschrijving (die van 2005/2006) bij de univ/hs eindigt namelijk technisch gezien op 31-8.
(jij, je onderwijsinstelling en de ibg kunnen namelijk niet gaan speculeren over jouw afstudeerdatum, dus wordt dit bedoeld met "einddatum")

als het goed is worden voltijd- en deeltijdstudie door de onderwijsinstelling doorgegeven en hoef jij nu niets te doen (als je je maar tijdig op je school meldt dat je nog een jaar doorgaat)
__________________
Change the planet, or go home.
Advertentie
Oud 03-08-2006, 21:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ganralph schreef op 03-08-2006 @ 13:27 :
*heel stuk*
Het vreemde is dat ik al wel een bewijs van inschrijving van de universiteit heb gekregen. Ik snap er dus niks van, hoe het allemaal zit.
Maar goed, ik heb de IB-groep gebeld, alles uitgelegd, gedaan wat mij geadviseerd werd, en nu is het dus afwachten of alle wijzigingen en feiten nu goed geregistreerd worden bij hen.
Oud 03-08-2006, 21:43
Verwijderd
Waarom krijg ik pas studiefinanciering en mijn ovkaart in oktober terwijl mijn opleiding per september begint? Heeft dat te maken met kwartalen?
Oud 03-08-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 03-08-2006 @ 22:43 :
Waarom krijg ik pas studiefinanciering en mijn ovkaart in oktober terwijl mijn opleiding per september begint? Heeft dat te maken met kwartalen?
Jup, je krijgt (of ja; jouw ouders) in het kwartaal juli-augustus-september nog kinderbijslag. Het kwartaal erna wordt dat stufi (+ OV dus).
Oud 07-08-2006, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-08-2006 @ 22:51 :
Jup, je krijgt (of ja; jouw ouders) in het kwartaal juli-augustus-september nog kinderbijslag. Het kwartaal erna wordt dat stufi (+ OV dus).
Bedankt voor het antwoord. Best wel vervelend geregeld maar daar doe je niks aan
Oud 07-08-2006, 19:22
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Ik zie hier dat ik pas 1 oktober een geldige ov-kaart krijg..
maar ik heb nog helemaal geen bericht gehad van de IB-groep of ik een weekend of week-ov wil, is dit normaal? Ik heb hier wel gelezen dat je half augustus bericht krijgt, maar krijg je dat ook als je je ov-kaart pas 1 oktober krijgt, en zit hier dan ook meteen een formulier bij waar je kunt kiezen tussen weekendov en week-ov?
Oud 07-08-2006, 21:51
Verwijderd
ik heb me aangemeld bij de IB en alles is al geregeld maar wanneer krijg je je studentenkaart ? krijg je die gewoon op school, wordt hij toegestuurd, hoe zit het daarmee ?
Oud 07-08-2006, 23:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Faerie schreef op 07-08-2006 @ 20:22 :
Ik zie hier dat ik pas 1 oktober een geldige ov-kaart krijg..
maar ik heb nog helemaal geen bericht gehad van de IB-groep of ik een weekend of week-ov wil, is dit normaal? Ik heb hier wel gelezen dat je half augustus bericht krijgt, maar krijg je dat ook als je je ov-kaart pas 1 oktober krijgt, en zit hier dan ook meteen een formulier bij waar je kunt kiezen tussen weekendov en week-ov?
Als je OV geldig is vanaf 1 september krijg je half/eind augustus een afhaalbericht waarop je moet aankruisen of je een week of een weekend OV wilt. Als je OV geldig is vanaf 1 oktober krijg je dit formulier pas half/eind september toegestuurd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-08-2006, 23:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 07-08-2006 @ 22:51 :
ik heb me aangemeld bij de IB en alles is al geregeld maar wanneer krijg je je studentenkaart ? krijg je die gewoon op school, wordt hij toegestuurd, hoe zit het daarmee ?
Collegekaart bedoel je? Die krijg je niet via de IB-Groep maar via de universiteit/hogeschool. Zijn al je inschrijfpapieren van de universiteit/hogeschool al rond? Soms krijg je hem opgestuurd, soms uitgereikt maar vaak wel vlak voor de lessen beginnen of zelfs pas als die al bezig zijn. Is allemaal normaal en je kan ook echt wel ff zonder, vaak heb je dat ding pas nodig als de tentamens in beeld komen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-08-2006, 13:07
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik ben een jaar niet meer op de site van de IB groep geweest. Vorig jaar had ik door het inkomen van mijn ouders geen recht op een prestatie beurs, nu vulde ik hetzelfde inkomen in en blijk ik opeens iets van 200 euro prestatiebeurs te kunnen krijgen Iemand enig idee of er iets is veranderd aan die getallen?
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 09-08-2006, 13:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
marrel schreef op 09-08-2006 @ 14:07 :
Ik ben een jaar niet meer op de site van de IB groep geweest. Vorig jaar had ik door het inkomen van mijn ouders geen recht op een prestatie beurs, nu vulde ik hetzelfde inkomen in en blijk ik opeens iets van 200 euro prestatiebeurs te kunnen krijgen Iemand enig idee of er iets is veranderd aan die getallen?
Je bedoelt een aanvullende beurs? Ik weet niet of je ouders nu ineens aftrekposten hebben die ze toen niet hadden, of is een broer of zus van je nu ook gaan studeren en studiefinanciering gaan ontvangen? Dat scheelt echt veel, nu krijg ik ook ineens 100 euro omdat mijn broertje ook studiefinanciering ontvangt. De bedragen kunnen wel iets gewijzigd zijn door het nieuwe zorgstelsel maar geen 200 euro.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-08-2006, 14:54
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-08-2006 @ 14:16 :
Je bedoelt een aanvullende beurs? Ik weet niet of je ouders nu ineens aftrekposten hebben die ze toen niet hadden, of is een broer of zus van je nu ook gaan studeren en studiefinanciering gaan ontvangen? Dat scheelt echt veel, nu krijg ik ook ineens 100 euro omdat mijn broertje ook studiefinanciering ontvangt. De bedragen kunnen wel iets gewijzigd zijn door het nieuwe zorgstelsel maar geen 200 euro.
mja ik weet het ook niet meer. Net nog eens met papa gekeken en we krijgen niks. Zal wel wat fout hebben gedaan ofzo Maar toch bedankt
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 09-08-2006, 22:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
marrel schreef op 09-08-2006 @ 15:54 :
mja ik weet het ook niet meer. Net nog eens met papa gekeken en we krijgen niks. Zal wel wat fout hebben gedaan ofzo Maar toch bedankt
Je krijgt natuurlijk wel gewoon de basisbeurs he
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-08-2006, 12:46
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 09-08-2006 @ 23:18 :
Je krijgt natuurlijk wel gewoon de basisbeurs he
uhuh maar meer was altijd leuk geweest natuurlijk
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 11-08-2006, 19:37
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
marrel schreef op 09-08-2006 @ 14:07 :
Ik ben een jaar niet meer op de site van de IB groep geweest. Vorig jaar had ik door het inkomen van mijn ouders geen recht op een prestatie beurs, nu vulde ik hetzelfde inkomen in en blijk ik opeens iets van 200 euro prestatiebeurs te kunnen krijgen Iemand enig idee of er iets is veranderd aan die getallen?
Het peiljaar is 2 jaar terug, dan verdienden ze 3 jaar terug kennelijk meer dan 2 jaar terug...
Oud 12-08-2006, 13:39
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik heb afgelopen jaar een studie gedaan maar niet gehaald.
Komend jaar ga ik weer opnieuw beginnen, en als ik nu binnen 6 jaar m'n studie alsnog haal dan hoef ik toch pas daarna terug te gaan betalen? van wat ik extra heb geleend en moet lenen omdat ik niet binnen 4 jaar m'n studie afrond?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 12-08-2006, 13:59
Verwijderd
Citaat:
zoef de haas schreef op 12-08-2006 @ 14:39 :
Ik heb afgelopen jaar een studie gedaan maar niet gehaald.
Komend jaar ga ik weer opnieuw beginnen, en als ik nu binnen 6 jaar m'n studie alsnog haal dan hoef ik toch pas daarna terug te gaan betalen? van wat ik extra heb geleend en moet lenen omdat ik niet binnen 4 jaar m'n studie afrond?
Je hoeft pas terug te gaan betalen als je dat kan. Dus mocht je over vier jaar afstuderen (met een schuld), en geen werk vinden, dan hoef je je nog geen zorgen te maken.
Oud 12-08-2006, 22:53
Verwijderd
Even een vraagje over de betaaldata van stufi. Als de 24e in een weekend valt, dan krijg je toch de werkdag vóór het weekend de studiefinanciering? Dit was bij de tegemoetkoming scholieren wel zo, de 24e viel op een zaterdag dus kreeg ik het de 23e. Ik heb trouwens de Postbank. Dit in verband met het in termijnen betalen van collegegeld, volgens de site van de universiteit is dat 'rond' de 25e (een maandag), en tja, als er nog niet voldoende geld op m'n rekening staat...
Oud 13-08-2006, 11:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
OV is niet geldig tot 16 augustus. Uhm, kun je dan wel op 16 augustus weer reizen of moet je stiekem tot en met lezen?
Oud 13-08-2006, 12:00
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-08-2006 @ 12:57 :
OV is niet geldig tot 16 augustus. Uhm, kun je dan wel op 16 augustus weer reizen of moet je stiekem tot en met lezen?
Natuurlijk niet, dan had er wel tot en met gestaan.
Vanaf 16 augustus 04.00 uur is je OV weer geldig.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 13-08-2006, 12:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 13-08-2006 @ 13:00 :
Natuurlijk niet, dan had er wel tot en met gestaan.
Vanaf 16 augustus 04.00 uur is je OV weer geldig.
Ik heb het zo vaak meegemaakt dat mensen (en zelfs instanties) geen verschil zien tussen 'tot' en 'tot en met' en dat ik daardoor een fout maakte
Oud 13-08-2006, 13:15
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Sylph schreef op 12-08-2006 @ 23:53 :
Even een vraagje over de betaaldata van stufi. Als de 24e in een weekend valt, dan krijg je toch de werkdag vóór het weekend de studiefinanciering? Dit was bij de tegemoetkoming scholieren wel zo, de 24e viel op een zaterdag dus kreeg ik het de 23e. Ik heb trouwens de Postbank. Dit in verband met het in termijnen betalen van collegegeld, volgens de site van de universiteit is dat 'rond' de 25e (een maandag), en tja, als er nog niet voldoende geld op m'n rekening staat...
Ja dat klopt. Dat is ook zo bij stufi. Trouwens, collegegeld in termijnen kan eigenlijk altijd afgeboekt worden, ook al kom je onder je nulpunt te zitten maar dat weet ik niet zeker voor de Postbank. Het geldt iig voor de Rabobank maar dat kan ook komen doordat dat de eigen bank van de IBGroep is.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 14-08-2006, 00:22
Verwijderd
Ja, op dat machtingsformulier staat ook dat het sowieso afgeschreven wordt, wat je saldo ook is, maar ik mag niet rood staan... nu kan ik dat wel aanvragen geloof ik, maar ik wil niet rood kunnen staan.
Oud 14-08-2006, 11:06
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
oh ik heb nog steeds geen bericht om mijn OV af te halen wordt wel eens tijd.
__________________
niet alleen =)
Oud 14-08-2006, 11:19
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 12-08-2006 @ 14:39 :
Ik heb afgelopen jaar een studie gedaan maar niet gehaald.
Komend jaar ga ik weer opnieuw beginnen, en als ik nu binnen 6 jaar m'n studie alsnog haal dan hoef ik toch pas daarna terug te gaan betalen? van wat ik extra heb geleend en moet lenen omdat ik niet binnen 4 jaar m'n studie afrond?
zoals gezegd hoef je pas terug te gaan betalen als je klaar bent met studeren.

de enige afstudeertermijn die van belang is, is dat je binnen 10 jaar (na je eerste maand stufi) een diploma hebt. op dat moment wordt je prestatiesbeurs omgezet in een gift. maw: als jij niet binnen 10 jaar een diploma haalt, moet je ook je beurs terug betalen; haal je er wel een, dan betaal je alleen je lening terug.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 14-08-2006, 11:21
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-08-2006 @ 01:22 :
Ja, op dat machtingsformulier staat ook dat het sowieso afgeschreven wordt, wat je saldo ook is, maar ik mag niet rood staan... nu kan ik dat wel aanvragen geloof ik, maar ik wil niet rood kunnen staan.
ik kan ook niet roodstaan, maar mijn collegegeld werd ook gewoon afgeschreven terwijl ik te weinig had. (stond ik dus wel rood, maar ik kon dan zelf niet verder rood pinnen). was overigens wel bij de Rabo...
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 14-08-2006, 11:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-08-2006 @ 01:22 :
Ja, op dat machtingsformulier staat ook dat het sowieso afgeschreven wordt, wat je saldo ook is, maar ik mag niet rood staan... nu kan ik dat wel aanvragen geloof ik, maar ik wil niet rood kunnen staan.
Op de site van de IB-groep staan de exacte uitbetaaldata van de stufi, dat ik niet steeds de 24e, soms ook eerder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-08-2006, 11:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
remy476 schreef op 14-08-2006 @ 12:06 :
oh ik heb nog steeds geen bericht om mijn OV af te halen wordt wel eens tijd.
Dat kan nog wel even duren hoor. Ik zou zeker nog een week wachten voordat je denkt dat er iets niet goed is gegaan. Ze zijn er gewoon erg laat mee en versturen het ook in twee fases dacht ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-08-2006, 13:39
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-08-2006 @ 12:22 :
Op de site van de IB-groep staan de exacte uitbetaaldata van de stufi, dat ik niet steeds de 24e, soms ook eerder.
Citaat:
Sylph schreef op 12-08-2006 @ 23:53 :
[...] Als de 24e in een weekend valt, dan krijg je toch de werkdag vóór het weekend de studiefinanciering? Dit was bij de tegemoetkoming scholieren wel zo, de 24e viel op een zaterdag dus kreeg ik het de 23e. [...]
Citaat:
Neiu schreef op 13-08-2006 @ 14:15 :
Ja dat klopt. Dat is ook zo bij stufi.


Citaat:
Sylph schreef op 14-08-2006 @ 01:22 :
Ja, op dat machtingsformulier staat ook dat het sowieso afgeschreven wordt, wat je saldo ook is, maar ik mag niet rood staan... nu kan ik dat wel aanvragen geloof ik, maar ik wil niet rood kunnen staan.
Dat hoef je voor de afschrijving van collegegeld niet aan te vragen als het per ongeluk een keertje niet helemaal uitkomt met de uitbetaling van de stufi. Dan heb je een dag of twee dagen later je stufi om het weer aan te vullen maar ik denk eigenlijk dat daar wel rekening mee wordt gehouden. De datum van de automatische incasso is daar denk ik op aangepast. Ik heb er de afgelopen drie jaar namelijk geen problemen mee gehad en mensen om me heen ook niet
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 14-08-2006, 14:04
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 14-08-2006 @ 12:06 :
oh ik heb nog steeds geen bericht om mijn OV af te halen wordt wel eens tijd.
Ik heb net van een vriendin te horen gekregen dat op op mijnibgroep daar meer informatie over staat. Op de site van de IBG kan je je aanmelden en dan inloggen als je je wachtwoord thuis hebt ontvangen. Denk dat je dan wel ziet vanaf wanneer je hem kunt afhalen. (bij die vriendin was het vanaf de 18e_
Oud 14-08-2006, 14:59
Verwijderd
Ja, bij mij staat nu ook op Mijn IB-Groep dat ik 'm vanaf de 18e kan afhalen. Afhaalbericht gaat per post, duurt altijd langer.
Oud 14-08-2006, 15:21
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 14-08-2006 @ 15:04 :
Ik heb net van een vriendin te horen gekregen dat op op mijnibgroep daar meer informatie over staat. Op de site van de IBG kan je je aanmelden en dan inloggen als je je wachtwoord thuis hebt ontvangen. Denk dat je dan wel ziet vanaf wanneer je hem kunt afhalen. (bij die vriendin was het vanaf de 18e_
*gaat ff kijken*
__________________
niet alleen =)
Oud 14-08-2006, 15:31
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
jah ik kan ook de 18e mijn OV ophalen. Maar hij is niet geldig in augustus Ik wilde ff proberen hoe ik met de bus in Maastricht kom..daar zal ik nu waarschijnlijk voor moeten betalen.
__________________
niet alleen =)
Oud 14-08-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 14-08-2006 @ 15:59 :
Ja, bij mij staat nu ook op Mijn IB-Groep dat ik 'm vanaf de 18e kan afhalen. Afhaalbericht gaat per post, duurt altijd langer.
bij mij staat het er nog niet bij.. Hoop dat het nog komt.

Dit staat op de site, dus als ik de 20e ofzo nog niets heb, bel ik even;

Citaat:
Ik heb nog geen afhaalbericht voor mijn OV-studentenkaart gekregen.
Heb je twee weken voor de maand waarin je recht hebt op de OV-studentenkaart nog geen afhaalbericht gekregen, kijk dan in Mijn IB-Groep of je kaart klaar ligt op het postkantoor. Is dit niet het geval, bel dan de IB-Groep infolijn (050) 599 77 55.
EDIT:

Of ik ben even scheel.. Ik kan hem inderdaad ook vanaf de 18e ophalen. Staat onder het kopje OV Studentenkaart (erg logisch)
Oud 14-08-2006, 15:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Een vriendin van mij is vergeten een overbrugging aan te vragen voor deze zomermaanden. Is er nog enige kans dat ze dat (met terugwerkende kracht) kan krijgen of is het gewoon pech gehad?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-08-2006, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 14-08-2006 @ 16:50 :
bij mij staat het er nog niet bij.. Hoop dat het nog komt.

Dit staat op de site, dus als ik de 20e ofzo nog niets heb, bel ik even;



EDIT:

Of ik ben even scheel.. Ik kan hem inderdaad ook vanaf de 18e ophalen. Staat onder het kopje OV Studentenkaart (erg logisch)
Mja, ik wacht wel even het afhaalbericht af - ik kan hem toch pas vanaf de 1e gebruiken.
Oud 14-08-2006, 16:30
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-08-2006 @ 16:54 :
Een vriendin van mij is vergeten een overbrugging aan te vragen voor deze zomermaanden. Is er nog enige kans dat ze dat (met terugwerkende kracht) kan krijgen of is het gewoon pech gehad?
pech gehad
__________________
niet alleen =)
Oud 14-08-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 14-08-2006 @ 17:07 :
Mja, ik wacht wel even het afhaalbericht af - ik kan hem toch pas vanaf de 1e gebruiken.
dat is zo ja.. Maar ik ben vanaf de 28e op introkamp, en dan pas weer de 1e terug, dus kan hem dan meteen gebruiken
Oud 14-08-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 14-08-2006 @ 17:30 :
pech gehad
Inderdaad, volgens mij moet je dat echt op tijd aanvragen. En terugwerkende kracht en de IBG gaat al helemaal niet samen.
Oud 14-08-2006, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 14-08-2006 @ 16:54 :
Een vriendin van mij is vergeten een overbrugging aan te vragen voor deze zomermaanden. Is er nog enige kans dat ze dat (met terugwerkende kracht) kan krijgen of is het gewoon pech gehad?
Ik zou het wel proberen, maar volgens mij heb ik zelfs een brief gekregen dat ik het op tijd moest aanvragen anders verviel je recht erop.
Oud 14-08-2006, 18:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-08-2006 @ 17:51 :
Inderdaad, volgens mij moet je dat echt op tijd aanvragen. En terugwerkende kracht en de IBG gaat al helemaal niet samen.
overbrugging kan geloof ik wel met terugwerkende kracht maar bind me er niet op vast
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-08-2006, 22:34
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-08-2006 @ 16:54 :
Een vriendin van mij is vergeten een overbrugging aan te vragen voor deze zomermaanden. Is er nog enige kans dat ze dat (met terugwerkende kracht) kan krijgen of is het gewoon pech gehad?
De overbrugging maakt deel uit van de tegemoetkoming scholieren. Op de site van de IB-Groep valt de lezen dat het basisgedeelte niet met terugwerkende kracht uitgekeerd wordt, maar de aanvullende toelage wel. Althans, dat maak ik eruit op. Je zou het ook kunnen lezen als 'wie een aanvullende toelage ontvangen wil, moet ook een basistoelage ontvangen. Heb je geen basistoelage aangevraagd, dan kun je dus ook geen aanspraak maken op een aanvullende toelage'.

Bekijk hun site maar eens; jullie kunnen vast een stuk beter lezen dan ik (of ik denk veels te ingewikkeld)
Oud 14-08-2006, 22:37
Go
Avatar van Go
Go is offline
Kleine toevoeging: als ik het aanvraagformulier bekijk, zie ik dat je niet alleen voor een aanvullende tegemoetkoming kunt kiezen. Je hebt altijd een basistoelage. Ik ben dan ook geneigd om te zeggen dat zij op geen enkele tegemoetkoming aanspraak kan maken.
Oud 15-08-2006, 10:11
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-08-2006 @ 17:51 :
... En terugwerkende kracht en de IBG gaat al helemaal niet samen.
jawel hoor, je moet alleen een paar jaar wachten
maar in dit geval zeer waarschijnlijk pech gehad.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 16-08-2006, 07:44
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-08-2006 @ 16:54 :
Een vriendin van mij is vergeten een overbrugging aan te vragen voor deze zomermaanden. Is er nog enige kans dat ze dat (met terugwerkende kracht) kan krijgen of is het gewoon pech gehad?
Had ik ook, mailtje gestuurd naar de IB groep met de vraag of ik de overbrugging nog kreeg, ik had 'm midden Juli aangevraagd en nog steeds niets gehoord. Dit mailden ze terug:

Zodra we je aanvraaggevens voor de overbruggingsmaanden juli en augustus 2006 hebben verwerkt , ontvang je per post een bevestiging. In principe heb je tot 1 november 2006 de tijd om deze maanden met terugwerkende kracht aan te vragen. Mits je aan de geldende voorwaarden hiervoor voldoet en beschikt over een geldende inschrijving voor een voltijdsstudie in het Hoger onderwijs.

Dus als het goed is kan het wel .

(ik was wel blij, ik dacht dat ze zowiezo niet met terugwerkende kracht te laat aangevraagde dingen terug betaalden.)
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Oud 16-08-2006, 20:59
A*
Avatar van A*
A* is offline
Hoe zit dat eigenlijk met t volgende:
Ik kan elk moment een kamer krijgen. Dan heb ik een uitwonend adres. Maar dit kan ik natuurlijk niet 3 maanden van te voren aan geven.
Stel dat ik morgen een kamer kan krijgen, kan ik dan aan het einde van de maand ook mijn aanvullende beurs + lening krijgen?
Oud 16-08-2006, 21:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
A* schreef op 16-08-2006 @ 21:59 :
Hoe zit dat eigenlijk met t volgende:
Ik kan elk moment een kamer krijgen. Dan heb ik een uitwonend adres. Maar dit kan ik natuurlijk niet 3 maanden van te voren aan geven.
Stel dat ik morgen een kamer kan krijgen, kan ik dan aan het einde van de maand ook mijn aanvullende beurs + lening krijgen?
Nee, er wordt gekeken naar je adres en woonsituatie op de eerste van de maand. Je krijgt je uitwonende beurs dus pas vanaf volgende maand.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-08-2006, 21:52
Verwijderd
Vriendinnen van mij beweerden dat je voor de meeste universitaire studies maar 4 jaar stufi krijgt. Nou zijn er ook masters van 2 jaar na 3 jaar bachelor. Moet je dan dat laatste jaar zonder doen of krijg je dan wel 5 jaar? (geen geneeskunde oid studie)
Oud 16-08-2006, 23:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 16-08-2006 @ 22:52 :
Vriendinnen van mij beweerden dat je voor de meeste universitaire studies maar 4 jaar stufi krijgt. Nou zijn er ook masters van 2 jaar na 3 jaar bachelor. Moet je dan dat laatste jaar zonder doen of krijg je dan wel 5 jaar? (geen geneeskunde oid studie)
Als er voor een studie officieel vijf jaar staat, incl master (zoals betastudies als biomedische wetenschappen enzo) dan krijg je vijf jaar stufi, staat er vier jaar voor dan krijg je vier jaar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-08-2006, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-08-2006 @ 00:15 :
Als er voor een studie officieel vijf jaar staat, incl master (zoals betastudies als biomedische wetenschappen enzo) dan krijg je vijf jaar stufi, staat er vier jaar voor dan krijg je vier jaar.
en onderzoeksmasters en lerarengraads?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Studeren Studiefinanciering
Steelpan
7 26-02-2011 19:48
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Studeren HELP!- Stoppen met de opleiding??
Ici-Paris_#
8 11-01-2008 13:49
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.