Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2007, 15:05
Verwijderd
Zoals zoveel mensen lijkt het concept van UCU mij ook geweldig, maar ik heb toch vragen/bedenkingen bij een aantal dingen. Misschien dat een paar UCU (of RA)'ers mij kunnen helpen?

1. Is de werkdruk en studielast echt zo hoog dat je continu met school bezig bent? Kun je er, bijvoorbeeld, echt geen baantje en een sociaal leven naast hebben? Want anders wordt het wel heel onbetaalbaar, lijkt me.

2. Ervaren jullie het leven op de campus niet als een groot nadeel? Aan de ene kant heb je zo natuurlijk wel veel meer contact met je medestudenten etc., maar je hebt niet je eigen kamer, je kunt niet zelf koken en je ligt toch een beetje buiten het normale studentenleven, lijkt me. In hoeverre ben je anders dan andere studenten door het campusleven? En zien jullie dit als een nadeel of juist een voordeel?

3. Is de gemiddelde UC'er echt zo gedreven en ambitieus? Of zijn er ook 'gewone' studenten die gewoon presteren. Want ondanks het feit dat ik heel veel dingen leuk en interessant vind heb ik niet zoveel discipline om uren en dagen achter elkaar te studeren. Moet je echt zo'n drive om te presteren hebben?

4. Hoe elitair is het in de praktijk?

Nou ja, dit zijn zomaar wat dingen die bij me opkwamen toen ik me wat meer ging verdiepen in de opleiding...het zijn misschien wat veel vragen, maar ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben! Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 06-02-2007, 17:03
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
1. Het is heel druk, zeker drukker dan de gemiddelde universitaire studie. Maar als je het goed plant kun je er nog best wel wat dingen naast doen. Ik werk bijna elke zaterdag (thuis), en ik zit bij allerlei comittees dus ik heb best wel een druk sociaal leven. Maar het ligt eraan hoe jij je prioriteiten ziet, eindeloze avonden TV kijken is er niet meer bij. Dit is wel veel leuker hoor

2. Ik vind het heel fijn om op campus te wonen (ik doe RA dus bij ons is het iets minder 'campus', maar je woont wel bij elkaar in huis). Eerst was ik daar ook een beetje onzeker over, maar als je hier bent zie je het nut er wel van in. Je hebt meer mogelijkheden om Engels te praten, je spreekt makkelijk wat af om aan een project ofzo te werken, en je sleept elkaar door de toetsweken heen. Ik weet ook niet of het wel zo tof zou zijn om in een 'gewoon' huis te wonen, waar de rest geen RA zou doen, ik weet niet of je het dan wel volhoudt. Nu motiveer je elkaar ook. Dus ik vind het wel een voordeel

3. Het is best wel prestatiegericht, maar niet iedereen heeft onwijs hoge cijfers ofzo. Maar de meeste mensen vinden hun resultaten wel erg belangrijk en werken er hard voor.

4. Het is niet bijzonder elitair, denk ik. Ik weet niet precies wat je met elitair bedoeld. Maar het is echt niet zo dat er hier alleen maar rijkeluiskindjes zitten etc.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 06-02-2007, 21:15
Verwijderd
Oké, dank je! Met elitair bedoel ik inderdaad rijkeluiskindjes en ook de hele sfeer, eigenlijk. Maar dat valt dus wel mee .
Oud 07-02-2007, 14:41
Verwijderd
Ik heb net al alle papieren van RA binnengekregen

En dat terwijl ik volgende week pas interview in Utrecht heb en ik heb nog niet echt een keus gemaakt, beetje lullig
Oud 07-02-2007, 16:37
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Dat had ik ook, beetje vervelend. Ik kreeg mijn papieren van RA zelfs tussen kerst en nieuwjaar
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 07-02-2007, 20:15
Laura89
Laura89 is offline
Ik had vandaag interview Het ging wel goed op zich, maar ik weet niet of 't goed genoeg was. Het was bij mij wel een één op één gesprek, met iemand van social science ofzo. Ik vond juist dat ze helemaal geen moeilijke vragen stelde of inhoudelijke kwesties o.i.d.. Een beetje de vragen die ik verwacht had.
Oud 08-02-2007, 07:48
Verwijderd
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 07-02-2007 @ 17:37 :
Dat had ik ook, beetje vervelend. Ik kreeg mijn papieren van RA zelfs tussen kerst en nieuwjaar
Wat heb jij toen gedaan, want ik sta nu echt een beetje in dubio
Ik bedoel, het kan toch goed zijn dat ik pas na vier weken iets van Utrecht hoor, toch?
Oud 08-02-2007, 10:18
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Jazeker. Ik heb me toen toch gewoon aangemeld. Wel 200 euro weg als je naar Utrecht gaat, maar ja, ik wilde toen wel zeker zijn dat ik ergens terecht kon.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 09-02-2007, 00:01
jesss
jesss is offline
dus.. Het is al 9 februari..
En ik heb nog steeds niks gehoord van UCU?
Is dit een goed of slecht teken?
Ik woon nu dan tijdelijk in de US. maar het moet toch niet zoo lang duren voor post?
Oud 09-02-2007, 06:55
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Gisteren dus ook gesprek gehad, was eigenlijk best wel heel zenuwachtig haha maar goed ik heb het overleefd.

Het was bij mij ook maar één man die vragen stelde. Ik was er vanaf woensdag dus al dus had wel van wat eerstejaars gehoord hoe hun gesprekken waren gegaan. Bij sommigen ging het dus best wel streng, kritisch en moeilijk en bij anderen was het veel meer een gezellig gesprek.

Bij mij was het dus het tweede en we hebben gewoon over mijn interesses gepraat die ik had genoemd in mijn brief. Het waren bij mij juist niet de vragen die ik verwacht had maar het was wel gezellig. De man was heel aardig en wij zaten in de kamer van de dean zei hij dus die kamer was ook niet zo kaal en kil.

Ik vond het ook supersnel voorbij gaan en hoewel mijn engels qua grammatica bagger was (vond ik zelf) heb ik wel goed duidelijk kunnen maken hoe ik nou precies ben. Ik heb er wel een goed gevoel over en ben blij dat het voorbij is, kan er nu niets meer aan doen. Verder zei hij dat hij een zeer duidelijk beeld had gekregen van mij, dat hij vond dat ik goed op de hoogte was van wat de opleiding precies inhield en dat ik gemotiveerd overkwam.

Maar nu moeten we waarschijnlijk allemaal tot eind maart wachten, dat zei hij.
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 09-02-2007, 14:23
lysias
lysias is offline
Citaat:
jesss schreef op 09-02-2007 @ 01:01 :
dus.. Het is al 9 februari..
En ik heb nog steeds niks gehoord van UCU?
Is dit een goed of slecht teken?
Ik woon nu dan tijdelijk in de US. maar het moet toch niet zoo lang duren voor post?
Ik zit in Nederland en ik heb ook nog niets geoord. Ik had ze wel vorige week een mailtje gestuurd om te vragen of er iets fout was gegaan (dit was namelijk ook het geval met de bevestiging van mijn aanmelding). Er werd toen gereageerd dat als ik tegen het einde van deze week nog niets had gehoord ik weer contact moest opnemen.

Dus ik ga denk ik vandaag even een mailtje sturen.
Oud 10-02-2007, 09:54
Smackboy
Smackboy is offline
Hey allemaal,
heb dit forum pas ontdekt . Ik ben afgelopen November al aangenomen aan de RA voor Fall 2007. Zijn jullie nou zo laat of was ik er gewoon heel vroeg bij

Ik kreeg al een week na mijn interview bericht dat ik mocht komen, terwijl het langer zou gaan duren. Hoefde dus maar een week in spanning te leven

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van plan zijn om als second foreign language te kiezen???

Jullie mogen me natuurlijk ook altijd mailen.
Succes als je nog een interview hebt, maar maak je vooral niet te druk.
Oud 11-02-2007, 16:02
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Smackboy schreef op 10-02-2007 @ 10:54 :
Hey allemaal,
heb dit forum pas ontdekt . Ik ben afgelopen November al aangenomen aan de RA voor Fall 2007. Zijn jullie nou zo laat of was ik er gewoon heel vroeg bij

Ik kreeg al een week na mijn interview bericht dat ik mocht komen, terwijl het langer zou gaan duren. Hoefde dus maar een week in spanning te leven

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van plan zijn om als second foreign language te kiezen???

Jullie mogen me natuurlijk ook altijd mailen.
Succes als je nog een interview hebt, maar maak je vooral niet te druk.
Ik denk dat jij er gewoon heel vroeg bij was, is wel fijn dan weet je alles tenminste zeker.
Wou dat ze in Utrecht ook al na een week iets lieten horen, maar goed waarschijnlijk wordt het wachten tot eind maart.

Ik hou van talen dus misschien wil ik wel twee talen doen: frans en spaans. In ieder geval spaans. Ik heb een lesje frans op 100 leven gevolgd (UCU) en dat was goed te doen (grammatica dat werd uitgelegd was makkelijk) dus misschien wil ik wel beginnen op 200 (ik doe frans 1,2 nu dus dan mocht dat geloof ik)

Oja en ik zat aan tafel in de dininghall bij Kristaco en ik herkende haar van haar foto's uit het fb, was wel grappig
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 11-02-2007, 20:34
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ik heb een vraag. Ik zat even heel vaag te denken aan UC, maar ik sta maar een 6.5 voor Engels. Mijn Lerares zei dat ik dan wel een ondersteunend programma nodig had.
nu is mijn vraag of het te doen is, als je op de middelbare school al niet zo bijzonder goed in Engels bent.
Oud 11-02-2007, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Jannekus schreef op 11-02-2007 @ 17:02 :
Ik denk dat jij er gewoon heel vroeg bij was, is wel fijn dan weet je alles tenminste zeker.
Wou dat ze in Utrecht ook al na een week iets lieten horen, maar goed waarschijnlijk wordt het wachten tot eind maart.

Ik hou van talen dus misschien wil ik wel twee talen doen: frans en spaans. In ieder geval spaans. Ik heb een lesje frans op 100 leven gevolgd (UCU) en dat was goed te doen (grammatica dat werd uitgelegd was makkelijk) dus misschien wil ik wel beginnen op 200 (ik doe frans 1,2 nu dus dan mocht dat geloof ik)

Oja en ik zat aan tafel in de dininghall bij Kristaco en ik herkende haar van haar foto's uit het fb, was wel grappig
Haha Hoe ging het?
Ik heb nu spaans dat is echt supervet wel veel werk maar zeker de moeite waard
Oud 12-02-2007, 06:50
Verwijderd
Citaat:
Barones schreef op 11-02-2007 @ 21:34 :
ik heb een vraag. Ik zat even heel vaag te denken aan UC, maar ik sta maar een 6.5 voor Engels. Mijn Lerares zei dat ik dan wel een ondersteunend programma nodig had.
nu is mijn vraag of het te doen is, als je op de middelbare school al niet zo bijzonder goed in Engels bent.
Zit je constant (zeg maar, al jaren?) op een 6,5 of ben je gegroeid van laag naar hoog? Ik weet niet of ze daar waarde aan hechten op UCU, maar daar dacht ik laatst aan, mijn engels is namelijk in 3 jaar van een 4,5 naar een 7,1 gestegen.

Verder weet ik niets erover
Oud 12-02-2007, 07:53
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Engels maakt op RA in ieder geval bijna helemaal niets uit. Ik stond een 6 op mn eindlijst (ok, in principe een 6.44, maar dat is dus net geen 7 ), en ik mocht ook gewoon komen. Het enige wat ik had was dat ik uitgenodigd werd voor een English Crash Course, maar dat stelde echt helemaal niks voor. Het was een beetje leren klokkijken, alfabet, enz... maar super gezellig was het wel Tijdens de intro-week kende ik de helft van de 2e-jaars al, en da's best gaaf
En momenteel gaat t ook prima met mn engels... alleen af en toe moet ik wel lang nadenken over een woord, maar over t algemeen valt dat wel mee... Dus om een lang verhaal kort te maken, maar je over je engels maar geen zorgen
Oud 12-02-2007, 09:42
ickeicke
ickeicke is offline
Ik zou toch wel gaan twijfelen als mijn engels niet zo goed was. Alles is namelijk in het engels en als je daar niet zo goed in bent kan dat misschien best lastig uitpakken. Een paper van een paar duizend woorden schrijven is op zich al niet makkelijk, maar als je dan ook nog met je engels moet worstelen, is het dubbel lastig natuurlijk.

Hangt er ook een beetje vanaf of je een 6,5 hebt zonder daar enige moeite voor te doen of een 6,5 waar je heel hard voor hebt moeten werken.
Oud 12-02-2007, 17:04
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 12-02-2007 @ 10:42 :
Ik zou toch wel gaan twijfelen als mijn engels niet zo goed was. Alles is namelijk in het engels en als je daar niet zo goed in bent kan dat misschien best lastig uitpakken. Een paper van een paar duizend woorden schrijven is op zich al niet makkelijk, maar als je dan ook nog met je engels moet worstelen, is het dubbel lastig natuurlijk.

Hangt er ook een beetje vanaf of je een 6,5 hebt zonder daar enige moeite voor te doen of een 6,5 waar je heel hard voor hebt moeten werken.

In vrijwel elke studie zijn de boeken tegenwoordig in het Engels, en je kan altijd nog in de Academic English 160 geplaatst worden als je Engels niet goed is. Ik heb buitenlanders meegemaakt die op een Nederlands examen nooit een voldoende voor Engels hadden gehaald. Mijn mening is niet geschoten is altijd mis Het engels van de leraren is vaak ook bedroevend..
Oud 12-02-2007, 17:46
lysias
lysias is offline
Het begint een beetje een terugkerend thema te worden in mijn berichtjes. Maar zijn er nog meer mensen naast mij die nu nog steeds niet hebben gehoord van UCU?
Oud 12-02-2007, 21:00
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
lysias schreef op 12-02-2007 @ 18:46 :
Het begint een beetje een terugkerend thema te worden in mijn berichtjes. Maar zijn er nog meer mensen naast mij die nu nog steeds niet hebben gehoord van UCU?
UCU is altijd laat
Zoals ik al enkele keren heb genoemd, een vriendin van mij kreeg 2 jaar terug op 23 Februari pas te horen dat ze niet was uitgenodigd (en ik mag toch aannemen dat ze niet express alle niet-uitnodigingen tot het laatst bewaren, dus hou op met je zorgen maken en focus je in plaats daarvan op ja aankomende examen ofzo... zonder diploma geen UCU )
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 13-02-2007, 17:40
Verwijderd
Vandaag interview bij UCU gehad en ik heb er geen goed gevoel over

Ik spreek echt vloeiend Engels, maar de goede man stelde zulke vreemde vragen dat ik er zelfs van ging stotteren.
Hij heeft mijn hele cijferlijst geanalyseerd
Bovendien vroeg hij echt dingen waarvan ik denk dat ze niet bijdragen aan het mij als student beter leren kennen, het was meer een soort verhoor.

Nou ja, we zien het wel. Ben iig sowieso aangenomen op RA
Oud 13-02-2007, 19:01
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 13-02-2007 @ 18:40 :
Vandaag interview bij UCU gehad en ik heb er geen goed gevoel over

Ik spreek echt vloeiend Engels, maar de goede man stelde zulke vreemde vragen dat ik er zelfs van ging stotteren.
Hij heeft mijn hele cijferlijst geanalyseerd
Bovendien vroeg hij echt dingen waarvan ik denk dat ze niet bijdragen aan het mij als student beter leren kennen, het was meer een soort verhoor.

Nou ja, we zien het wel. Ben iig sowieso aangenomen op RA
Wie was het?
Oud 13-02-2007, 19:05
Verwijderd
Jos... nog iets.
Hij gaf modern history als ik me niet vergis.
Oud 14-02-2007, 05:15
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 13-02-2007 @ 20:05 :
Jos... nog iets.
Hij gaf modern history als ik me niet vergis.
Ah, Jos van der Linden.. Ik kan me er iets bij voorstellen.
Oud 15-02-2007, 21:32
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Is hij niet verkozen om mee te doen aan Prof. of the Year?
Oud 16-02-2007, 17:26
lysias
lysias is offline
Yes!! eindelijk bericht van UCU.

Ik had via iemand van mijn school, die wel al was uitgenodigd, het e-mail adres van de Admission Officer gekregen en die adviseerde me om haar eens een mailtje te sturen ipv naar info@ucu.uu.nl

Wat bleek ze hadden me vorige week al uitgenodigd voor een interview maar de uitnodiging naar het foute e-mailadres gestuurd. Dus ik ben erg blij dat ik haar een mailtje heb gestuurd en niet langer heb gewacht.

Pff...Maar ik ben wel uitgenodigd !!!!!!
Oud 16-02-2007, 18:12
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Gefeliciteerd!
Oud 17-02-2007, 00:33
jesss
jesss is offline
Oow Gefeliciteerd!!

Ik wacht nog steeds op bericht van ucu

Ik weet het: geduld is een schone zaak.
maar ooow! ik wil het zo graag.
Oud 19-02-2007, 21:17
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Hoera, na een beetje gegoogle heb ik dan ook dit topic ontdekt.. heb vorige week donderdag m'n interview gehad met ..ehm.. een man, geen idee hoe die heet. Ging allemaal best wel goed. En nu lekker wachten..

Ik vraag me ook iets af, zijn er hier toevallig ook nog mensen die naar een Global Young Leaders Conference zijn geweest?

Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 21:19.
Oud 20-02-2007, 10:17
lysias
lysias is offline
Citaat:
SchelefrieS schreef op 19-02-2007 @ 22:17 :

Ik vraag me ook iets af, zijn er hier toevallig ook nog mensen die naar een Global Young Leaders Conference zijn geweest?
Nee, maar hoe ben je hier eigenlijk in aanraking mee gekomen?

Laatst gewijzigd op 20-02-2007 om 15:16.
Oud 20-02-2007, 20:56
Laura89
Laura89 is offline
YAY Ik kreeg vandaag al een brief dat ik ben toegelaten tot UCU
Wel snel, minder dan twee weken na interview
Oud 20-02-2007, 21:02
lysias
lysias is offline
Citaat:
Laura89 schreef op 20-02-2007 @ 21:56 :
YAY Ik kreeg vandaag al een brief dat ik ben toegelaten tot UCU
Wel snel, minder dan twee weken na interview
Gefeliciteerd!

Ik heb maandag as interview. Nog tips?
Oud 20-02-2007, 21:27
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Citaat:
lysias schreef op 20-02-2007 @ 22:02 :
Gefeliciteerd!

Ik heb maandag as interview. Nog tips?
Zorg dat je goed weet wat er in je brief staat, daar ging bij mij zo ongeveer het hele gesprek over. Zorg dat je wat meer uitleg hebt over wat er in je brief staat, aangevuld met wat voorbeelden. Je krijgt ook de kans om vragen te stellen, ze vinden het vast leuk als je dat ook doet.
Ook zou je er even over na kunnen denken hoe je buiten het studeren om iets zou kunnen bijdragen aan de hele campus, die vraag werd mij gesteld.. en ik kwam niet verder dan "ehm, nou, ik zou iets met muziek kunnen doen".

Oh, en over de GYLC trouwens, onze school werd op een goede dag benaderd met de vraag of we niet wat leerlingen wilden nomineren...
Oud 23-02-2007, 19:15
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik kom net terug van vakantie en ben ook aangenomen in Utrecht

Edit: Wat staat dat hier rustig, ik ben natuurlijk helemaal in shock
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 23-02-2007, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Jannekus schreef op 23-02-2007 @ 20:15 :
Ik kom net terug van vakantie en ben ook aangenomen in Utrecht

Edit: Wat staat dat hier rustig, ik ben natuurlijk helemaal in shock

Haha supervet gefeliciteerd ff regelen dat je bij iris of zo in t introgroepje komt :cool
Oud 24-02-2007, 11:49
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
lysias schreef op 20-02-2007 @ 22:02 :
Gefeliciteerd!

Ik heb maandag as interview. Nog tips?
Idd je brief goed kennen. Dat is natuurlijk alles wat ze nu van je weten. Ik zou 'm gewoon goed doorlezen en over elk zinnetje nadenken wat ze daarover zouden kunnen vragen, en wat jij daarbij voor interessante dingen kunt vertellen. Dat is eigenlijk het enige wat je ook kunt voorbereiden. Bij mij werd er de hele tijd doorgevraagd over één bepaald onderwerp.

Verder gewoon zorgen dat je je lekker voelt. Favoriete kleding aan en echt jezelf zijn. Ik weet niet hoe makkelijk je praat maar anders is veel praten denk ik ook wel een plus. Dan heeft je interviewer minder kans om moeilijke vragen te stellen en krijgt hij een veel beter beeld van je. Zo kun je ook makkelijker je interview sturen naar de onderwerpen die jij wilt behandelen.

Bij mij gingen ze niet van die vragen stellen als 'wat ga je doen als je niet wordt aangenomen' en 'wat zou jij kunnen bijdragen aan de campussfeer'. Die had ik juist wel voorbereid.
Eigenlijk ging mijn hele gesprek over dingen die ik niet had voorbereid. Zo heb ik een kwartier gepraat over autisme, daar had ik namelijk net mijn pws over gedaan.
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 24-02-2007, 15:51
anton b
anton b is offline
Hey iedereen,

ik ben rond kerst aangenomen op RA en heb dan die 200 euro gestort om de aanmelding compleet te maken.
Maar heb sindsdien niets meer van RA gehoord..

Heeft er iemand dezelfde problemen, of weet iemand wat er verder gaat gebeuren en wanneer de introductieweek is en wanneer/welke kamer je krijgt, .... enz ???

thx

gr
Oud 25-02-2007, 12:42
Verwijderd
Ik hoop dat je ook je acceptance form hebt ingevuld en op hebt gestuurd?

Ik kreeg een mailtje van RA dat ze het ontvangen hadden
en heb daarna ook niets meer gehoord, maar ik ga er vanuit dat dat gewoon nog komt, hoor.
Oud 25-02-2007, 13:36
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Anders moet je ze ff bellen, dat werkt meestal wel, dan kunnen ze namelijk moeilijk niet reageren (als je ze eenmaal aan de lijn hebt iig).

Anyway, ik kreeg gisteren ook een leuke brief van UCU ben aangenomen
Oud 25-02-2007, 20:35
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
anton b schreef op 24-02-2007 @ 16:51 :
Hey iedereen,

ik ben rond kerst aangenomen op RA en heb dan die 200 euro gestort om de aanmelding compleet te maken.
Maar heb sindsdien niets meer van RA gehoord..

Heeft er iemand dezelfde problemen, of weet iemand wat er verder gaat gebeuren en wanneer de introductieweek is en wanneer/welke kamer je krijgt, .... enz ???

thx

gr
Als je eenmaal hebt toegezegt dat je komt (en daar blijkbaar een bevestiging van hebt gehad) kan het wel weer even duren voordat je iets hoort. Ik had voor begin Maart betaald en ik begon me na mijn examen ook al zorgen te maken -kamer, school, lessen.... ?? - maar ik kreeg pas iets toen ik op vakantie was (2e week van Juli). Over waar ik wilde wonen en huurcontract enzo... Misschien dat ik iets eerder ook al iets had gehad maar je moet er van uitgaan dat ze je nu op het examen laten voorbereiden en je daarvoor niets meer hoort. Waar je wel alvast zelf even aan moet denken is Stufi aanvragen, verder komt alles wel goed.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 26-02-2007, 14:51
anton b
anton b is offline
Ok, thx !!

Ja heb het acceptance form ook ingevuld en opgestuurd maar vond het een beetje vaag dat ik 2 maanden na de feiten nog steeds niks gehoord had!

Maar zijn er nog mensen die toegelaten zijn op RA?

gr

Ohja, wat is stuffi??

Laatst gewijzigd op 26-02-2007 om 17:33.
Oud 26-02-2007, 18:41
lysias
lysias is offline
Vandaag interview bij UCU.

Het ging op zich wel aardig. De tutor was Thomas (Hart?) van filosofie. Was erg aardig. Alleen ik ging steeds veel te serieus in op zijn grapjes. Hij zei wel voor aanvang wel "I really liked your application and motivation letter". Dus dat was in ieder geval een positief punt.

Iedereen veel succes met wachten en degenen die al zijn aangenomen: gefeliciteerd.

Moeten er trouwens nog meer mensen op interview of was ik echt een van de laatsten?
Oud 26-02-2007, 18:45
lysias
lysias is offline
Citaat:
anton b schreef op 26-02-2007 @ 15:51 :


Ohja, wat is stuffi??
Studiefinanciering
Oud 26-02-2007, 19:14
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Vraagjes voor de UCU'ers:

Is het nou echt mogelijk om twee talen te doen. Spaans bij 0 level beginnen en Frans bij 200 (ik heb frans2)

Ik heb lichte voorkeur om later iets richting International Development Studies of zoiets te doen, maar welke vakken zijn daarvoor nodig of aan te raden.

Wanneer komt de tutor in actie want ik wil wel weten welke vakken ik nou op mijn formuliertje moet invullen haha en ik ben een beetje een twijfelaar.

Citaat:
Moeten er trouwens nog meer mensen op interview of was ik echt een van de laatsten?
In mijn brief die ik gekregen heb zaterdag stond 'We have recently interviewed all applicants for fall semester 2007' maar daar klopt echt niks van want ik kan me van vorig jaar nog herinneren dat er ook mensen in maart geïnterviewd werden. Dus een beetje vaag is wel.
__________________
Neti gaat studeren <3

Laatst gewijzigd op 26-02-2007 om 19:17.
Oud 26-02-2007, 20:05
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 26-02-2007 @ 20:14 :


Wanneer komt de tutor in actie want ik wil wel weten welke vakken ik nou op mijn formuliertje moet invullen haha en ik ben een beetje een twijfelaar.
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en gewoon maar vier vakken ingevuld. Ik zat ook maar te twijfelen en al die beschrijvingen van die courses te lezen enzo Mag je trouwens als je Frans1,2 hebt gedaan, op 200-level beginnen? Ik heb net vandaag ingevuld dat ik 100-level Frans wil

Citaat:
Jannekus schreef op 26-02-2007 @ 20:14 :

In mijn brief die ik gekregen heb zaterdag stond 'We have recently interviewed all applicants for fall semester 2007' maar daar klopt echt niks van want ik kan me van vorig jaar nog herinneren dat er ook mensen in maart geïnterviewd werden. Dus een beetje vaag is wel.
Ja, dat vond ik ook raar. Er is sowieso nog een tweede deadline ergens in maart.
Heb jij trouwens ook vrijdag een mailtje gehad met additional information? Het is echt raar, er staan fouten in, bijv. 'we'd like to welcome you to campus on Monday, January 15, 2007. You will receive the key (...)'.
Oud 26-02-2007, 20:09
Verwijderd
je moet voor talen altijd een test doen (niet voor de 0 level natuurlijk) en je kan zoveel talen doen als je wilt. De 200 level is op zich wel haalbaar denk ik met frans 1,2 maar het is wel echt heel moeilijk dus als je het niet zeker weet kan je ook nog 100 doen
Oud 26-02-2007, 20:28
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Je mag bij Frans of Duits meteen de 200-level in als je de taal 6 jaar op de middelbare school hebt gehad.
Oud 26-02-2007, 21:14
ROAC-Lindsey
ROAC-Lindsey is offline
Dear students,

I am a current 3rd-year student at Roosevelt Academy, graduating in May of this year. RA is a very nice college, and Middelburg is a great place to live while studying here!

If you have any questions feel free to ask me!

yours,

Lindsey

ps: You may ask me in Dutch if you prefer!
(Je kunt ook dingen vragen in het Nederlands als je dat
makkelijker vind)
__________________
3e Jaars student Roosevelt Academy
Oud 27-02-2007, 08:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
De voertaal van dit forum is Nederlands, dus gelieve hier ook gewoon Nederlandse berichten te plaatsen.
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Science major aan de Roosevelt Academy of UCU?
Eigennaam
10 23-02-2012 19:54
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.