Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2007, 06:49
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
lysias schreef op 13-03-2007 @ 18:19 :
Sorry wat voor info? Ik ben aangenomen maar ik ontvang nergens vandaan mailtjes.
Hmm van al die formulieren die je hebt ontvangen om je vakken en voorkeuren enz. in te vullen was de eerste pagina toch verkeerd? Stond januari in telkens ipv juni.

Dear Janneke,

We have recently sent you an invitation for University College Utrecht for fall 2007. Unfortunately there was a mistake in the academic calendar we have sent you. Please find attached the correct academic calendar. I am sorry for the inconvenience.

With kind regards,
Jeannette Gels

Nieuwe info:
Dear Student,

We look forward to welcoming you on campus in fall 2007. However, before we can do so, there
are several things that need to be arranged. A few of these are listed below. Please read the
information carefully and determine which sections apply to you. We will send you more elaborate
information about University College and the campus in June, but until then please feel free to
contact us if you have any questions.
Jeannette Gels

Office of Admission

1. Introduction 2007
As you may know the fall semester starts on August 20, 2007. In order to give you a chance to
settle in and feel at home before the semester starts, we’d like to welcome you to campus on
Monday, August 20, 2007. You will receive the key to your room, and a week of fun and activities
begins. There are also a few mandatory meetings at which you will get important information
about the college, so it is very important that you attend! The introduction week is for the most
part organized by UC students, who will show you around the campus, university and city.

2. Academic Calendar 2007 – 2008
Introduction: August 20 – 24, 2007
Fall semester: August 27 – December 14, 2007
Fall break: October 15 – 19, 2007
Spring semester: January 28 – May 16, 2008
Spring break: March 24 – 28, 2008
Summer term: May 26 – June 27, 2008

3. Registration with CBAP and IBG
Only students who live in the Netherlands or who have the Dutch Nationality need to read this
section.
You will register with Utrecht University in February. You do not have to pre-register with CBAP,
as we will send you a registration form directly. You do have to register with the IBG (Informatie
Beheer Groep) in order to make sure you receive studiefinanciering on time. IBG recommends
that you apply at least 2 months before the beginning of your study.
In order to register with the IBG, you can send in the Aanvraagformulier studiefinanciering hoger
onderwijs (Ah), or Wijzigingsformulier(Ws), depending on whether you have already
communicated with the IBG or not. You can order these forms by phone at 050-5997755, or find
them online at www.ib-groep.nl.

On the form you will be asked what or where you are going to study. You will be registered at
Utrecht University, code 21PD. When you register with Utrecht University in January, you do not
register for UC itself, but for Liberal Arts & Sciences (code 50393)
It is important that you give the IBG the correct information regarding your registration with the
University! We recommend that you keep a copy the forms you send to IBG.
You qualify for an ‘uitwonende beurs’ when you live on the University College Campus. In order
to receive this, you have to have to send the IBG a change of address as soon as you receive the
campus residence address.
__________________
Neti gaat studeren <3
Advertentie
Oud 14-03-2007, 10:39
Verwijderd
Zou het zinvol zijn om ucu even te bellen om te vragen wanneer ik uiterlijk iets te horen zou kunnen krijgen over wel/niet aangenomen zijn, of zal ik maar gewoon (geduldig) afwachten....
Oud 14-03-2007, 11:18
bingomassacre
bingomassacre is offline
Weet iemand of de uitnodigingen voor interview/afwijzing echt pas na de deadline (23maart) de deur uit gaan ?
Oud 14-03-2007, 12:01
lysias
lysias is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 14-03-2007 @ 07:49 :
Hmm van al die formulieren die je hebt ontvangen om je vakken en voorkeuren enz. in te vullen was de eerste pagina toch verkeerd? Stond januari in telkens ipv juni.


Nieuwe info:
Dear Student,

We look forward to welcoming you on campus in fall 2007. However, before we can do so, there
are several things that need to be arranged. A few of these are listed below. Please read the
information carefully and determine which sections apply to you. We will send you more elaborate
information about University College and the campus in June, but until then please feel free to
contact us if you have any questions.
Jeannette Gels

Ik zie het al ze hebben nog steeds een fout e-mailadres op hun formulieren staan . Ik mail ze dus maar even.
Oud 14-03-2007, 12:02
lysias
lysias is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 14-03-2007 @ 12:18 :
Weet iemand of de uitnodigingen voor interview/afwijzing echt pas na de deadline (23maart) de deur uit gaan ?
Volgens mij wel de eersten kregen volgens mij een uitnodiging voor het interview rond kerst. Bij de deadline van 1 december.
Oud 14-03-2007, 18:25
SchelefrieS
SchelefrieS is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 14-03-2007 @ 12:18 :
Weet iemand of de uitnodigingen voor interview/afwijzing echt pas na de deadline (23maart) de deur uit gaan ?
Mijn spul was ook voor de deadline van 1 december binnen, en ik kreeg pas in februari een uitnodiging. Wel kreeg ik binnen een week bevestiging dat ze m'n spullen hadden gekregen, dus als je dat nog niet hebt...
Oud 14-03-2007, 20:24
bingomassacre
bingomassacre is offline
heb ik
Nu weet ik in ieder geval dat ik het nerveuze wachten beter tot na de 23e kan bewaren
Oud 15-03-2007, 10:24
MissFoxy
MissFoxy is offline
zucht.. ik heb echt de raarste sollicitatieprocedure ooit.

Ik heb jullie verteld dat er gebeld was door de dean.
De dean had inderdaad nog twijfels en wilde mijn mentor vragen hoe mijn leraren over mijn capaciteiten dachten.
Mijn mentor vertelde de Dean dat hij zou overleggen met mijn leraren en zo snel mogelijk terug zou bellen. (dit was allemaal vorige week woensdag)

Toen.. afgelopen dinsdag, mijn mentor had nog niet teruggebeld,
maar toen ik thuis kwam lag daar de beruchte "letter of rejection". Een onaangename verassing omdat ik dacht dat we nog bezig waren met het uitwisselen van informatie.

Mijn mentor heeft toen gister de Dean gebeld en wat bleek,
er was een fout gemaakt. De afwijzing had niet naar mij gestuurd mogen zijn. Hij zou diezelfde dag nog een beslissing nemen.

Echter kreeg ik vandaag een email met verontschuldigingen, maar nog steeds zonder een definitief verlossend antwoord maar met de uitnodiging voor een tweede interview...

Dus ik ben nog wel even bezig.
Ga volgende week donderdag voor de tweede keer op interview...
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 15-03-2007, 10:57
Verwijderd
Op zich is het wel goed dat ze zo nauwkeurig selecteren... helemaal met een tweede gesprek en zo, maarja voor jou is het wel heel kut kan ik me voorstellen
Oud 15-03-2007, 15:05
Verwijderd
Wat een wazige procedure

Ik heb gewoon nog helemáál niets gehoord na mijn interview, ook fijn.
Oud 15-03-2007, 16:43
Verwijderd
Dear Simone,



At this moment we are ending the selection procedure for fall 2007. Before the dean will make a final decision about your application, he would like to see your most recent grade for Mathematics. Could you please send this information at soon as possible to:

Jeannette Gels

University College Utrecht


Dat mailtje kreeg ik net, ik kan het dus wel vergeten, aangezien dat cijfer een 5.8 was.
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje vreemd, of is het normaal dat ze dit zo doen?
Oud 15-03-2007, 16:51
Verwijderd
Dat betekent heus niet meteen dat je niet toegelaten wordt hoor Ik had een 6 voor bio op mijn eindlijst, ze rekenen je echt niet op een vak af
Oud 15-03-2007, 16:52
bingomassacre
bingomassacre is offline
Als ze overtuigd zijn van je motivatie en als je andere cijfers goed zijn, dan lijkt me die 5.8 voor wiskunde niet direct het einde.. Tenzij je misschien de science kant op wil ofzo.. maar zelfs dan ?

Laatst gewijzigd op 15-03-2007 om 16:57.
Oud 15-03-2007, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Kristaco schreef op 15-03-2007 @ 17:51 :
Dat betekent heus niet meteen dat je niet toegelaten wordt hoor Ik had een 6 voor bio op mijn eindlijst, ze rekenen je echt niet op een vak af
Dat weet ik, maar het feit dat ze het bijna aan het einde van de selectie ronde nog aan me vragen, geeft mij het gevoel dat ik een twijfelgeval ben en vanuit dat opzicht bekeken is een 5.8 nou niet echt voordelig.

Gelukkig wil ik de science kant niet op gaan, dus misschien scheelt dat nog...
Oud 15-03-2007, 17:08
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik snap dat je zo denkt. Ik denk alleen dat ze je nooit enkel en alleen op dat cijfer af zullen rekenen..bovendien is een 5.8 misschien niet bepaald goed maar het is ook geen onvoldoende, je gaat niet de science kant op en als je andere cijfers de boel een beetje compenseren..
Positiever gezien betekent het dat ze je niet direct afgewezen hebben en dat er gewoon nog een kans is dat ze je aannemen
Oud 15-03-2007, 18:46
Joyceb
Joyceb is offline
Als die 5.8 laag is in vergeleken met je PTA of met andere recentelijke cijfers zou ik dat erbij zeggen.
Ook zou ik er een begeleidend briefje erbij sturen met een uitleg erover (als dat van toepassing is), en uitgebreid vertellen dat dit cijfer geen weergave is van je algemene capaciteiten, dat je bereid bent er hard voor te werken dat je nog steeds superenthousiast bent.


Oh! Vergeet ze erbij ook niet te bedanken voor de 'consideration' en de vele moeite die ze ervoor doen en dat je dit waardeert en dit je alelen maar bevestigd dat je het idee hebt prima te passen bij UCU en ernaar uit ziet om te attenden. Blablabla =)

Yup, dit zijn de amerikaanse invloeden gedeeltelijk mensen, ik geef het toe .
Oud 17-03-2007, 15:37
bingomassacre
bingomassacre is offline
De opendag heeft mn enthousiasme weer aangewakkerd . De man (Canadees) die een korte lecture over filosofie hield was cool
shit nu nog aangenomen worden.. laat ik nou net een Nederlands meisje zijn met een voorkeur voor social science, ik hoorde van een ucu studente dat dat niet echt voordelig is -_-

Laatst gewijzigd op 17-03-2007 om 15:41.
Oud 17-03-2007, 21:11
Verwijderd
Ja, dat probleem heb ik ook...al wil ik Humanities, da's misschien nog wel erger. Bovendien heb ik ook niet echt diepgaande buitenlandse ervaring ofzo. De open dag vond ik in ieder geval heel erg leuk!
Oud 17-03-2007, 21:59
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Er zijn veel meer Social Science studenten dan Humanities. Dus Humanities is wel voordelig. Hoewel het uiteindelijk toch echt om jou gaat.
Oud 18-03-2007, 10:44
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Fishbowl schreef op 17-03-2007 @ 22:11 :
Ja, dat probleem heb ik ook...al wil ik Humanities, da's misschien nog wel erger. Bovendien heb ik ook niet echt diepgaande buitenlandse ervaring ofzo. De open dag vond ik in ieder geval heel erg leuk!
Humanities is niet zo populair als social science. Ik heb aangegeven dat ik zowel interesse heb in humanities als social science.. heb jij je al aangemeld voor de deadline van 23 maart? Of ga je je volgend schooljaar aanmelden ?
Oud 18-03-2007, 11:00
Verwijderd
Oh, mooi. Al wil ik misschien ook wel social science.

Nee, ik ga me volgend jaar aanmelden (gelukkig, dan heb ik nog even om wat cijfers op te halen enzo )
Oud 21-03-2007, 18:54
wouterkolk
wouterkolk is offline
ik heb vandaag ook de aanmeldingsformulieren voor UCU opgestuurd. lijkt me wel leuk maar ben niet op een open dag ofze geweest kwam daar te laat achter. De mensen van UCU adviseerden me om toch aan te melden. Kan me altijd nog terugtrekken.

Is het echt zo dat je gewoon naar de campus kan gaan en vragen of je een les bij mag wonen? dat werd mij in ieder geval verteld.
Oud 21-03-2007, 20:15
le roi
le roi is offline
zijn er hier ook nog ucú'ers die sporten op de campus?
Of gaan jullie allemaal naar olympus?
Oud 22-03-2007, 09:37
bingomassacre
bingomassacre is offline
Zijn er nog meer mensen hier die zich hebben aangemeld voor de tweede selectie ronde (deadline:morgen) ??????
Oud 22-03-2007, 11:04
le roi
le roi is offline
ja, ik.
Oud 22-03-2007, 21:19
Suzanne87
Suzanne87 is offline
Zijn hier ook mensen die zich voor University College Maastricht hebben aangemeld? Want ik lees namelijk alleen over UCU of RA...
Oud 23-03-2007, 05:50
Verwijderd
Nee. UCM lijkt me ook wel leuk, maar voor mij is dat gewoon te ver weg (ik woon in Drenthe). Hetzelfde geldt voor RA trouwens. Ik zie ook het verschil tussen 'gewoon' Liberal arts and sciences en UCM niet zo.
Oud 23-03-2007, 10:20
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik weet niet.. ik heb niet zo ontzettend geweldige verhalen over UMC gehoord.. Persoonlijk vind ik het campus leven ook echt een toegevoegde waarde en UCU staat naatuurlijk (internationaal) erg goed aangeschreven
Oud 23-03-2007, 19:33
wouterkolk
wouterkolk is offline
hé fishbowl waar in Drenthe woon je? Ik woon zelf ook in Drenthe, in Erica om precies te zijn.
Oud 29-03-2007, 17:31
Verwijderd
Bijna dit hele topic gaat over het UCU, maar hopelijk struinen hier ook wat UCMmers rond, want ik heb een paar vraagjes.

Momenteel ben ik eerstejaars rechtenstudent in Maastricht en hoewel de inhoud van de studie me over het algemeen wel aanspreekt twijfel ik heel erg of ik dit wil blijven doen. O.a omdat ik er waarschijnlijk qua baan niks mee wil, en omdat ik het te eenzijdig vind, ik mis dus andere vakken.
Over een paar weken heb ik een afspraak met een loopbaanadviseur om eens uit een te zetten wat ik nou wil, maar dat duurt dus nog vrij lang. De studieadviseur zei echter na mij vijf minuten aangehoord te hebben ''jij bent er echt een voor het UCM.'' Sindsdien ben ik daar over na aan het denken.

Zijn er hier mensen die me hun algemene indrukken willen vertellen (en dus geen verkooppraatje zoals op opendagen houden)? Voors en tegens etc.
Ik weet dat het hard werken is, dat het tempo hoog ligt etc, maar hoe móeilijk is het? (mn de social science kant, want ik blijf een gamma)
Moet je engels vanaf dag één erg goed zijn? Ik bedoel, lezen gaat prima, maar schrijven en praten laat nog te wensen over, vooral omdat ik dat nu bijna een jaar niet heb hoeven doen.
Wat voor een soort mensen (behalve natuurlijk veel buitenlandse studenten) lopen er over het algemeen rond? Ik ben nu namelijk ''de linkse'' tussen een hoop kakkers en een hoop kleurloze types.

alvast bedankt.
Oud 30-03-2007, 14:23
CoolJessy
CoolJessy is offline
Hey Quis,

Ik zit dan wel niet in maastricht maar een aantal dingen lijken me toch hetzelfde. Bovendien geloof ik niet dat hier iemand van UCM regelmatig het forum bekijkt...

1. Ik kan me niet voorstellen dat je Engels perfekt moet zijn, want in de eerste week fulltime Engels leer je zo snel dat dat echt niet meer uitmaakt, en na een paar weken denk je de helft van de tijd in het Engels.

2. Als je rechten alleen te eenzeidig vind, is Social Science op University College (of een indepartmental of dubbele major) waarschijnlijk meer geschikt voor je.

3. Ik doe social science op RA, en tja het is hard werken, maar met een goede planning heb je ook nog genoeg tijd over voor sociale activiteiten. Ik heb de eerste 3 semesters altijd 1 dag per week gewerkt, ik dans 2 á 3 keer per week, op dit moment ben ik bestuurslid van de huurdersvereniging RA studenten en bovendien probeer ik het weekend zoveel mogelijk vrij te houden zodat ik tijd kan door brengen met mijn vriend. En meestal loop ik met alles ongeveer bij. Vooral de laatste weken van een semester zijn slopend maar daarna hebben we lekker lang vakantie. Het systeem op UCM is natuurlijk iets anders, ze werken daar met 4 lesblokken per jaar in plaats van twee semesters, maar volgens mijn buurmeisje die een half jaar Science aan UCM gestudeerd heeft en nu aan RA is het op UCM wel makkelijker bij te houden enzo.

4. Mijn ervaring is dat er vanalles rondloopt, bovendien vind ik het percentage kakkers hier erg mee vallen in vergelijking met mijn verwachting van een normale universitaire opleiding. Ik weet niets over Maastricht maar zowel hier als in Utrecht zitten echt veel verschillende mensen met verschillende nationaliteiten, culturen, ideën enz.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 30-03-2007, 19:50
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord. Vooral nr 4 bevalt me.

Maar als er dus mensen zijn die wel op UCM zitten... graag ervaringen!
Oud 01-04-2007, 21:07
Kapoow
Kapoow is offline
ik heb de application anderhalve week opgestuurd, en heb de hele tijd hysterisch m'n mail zitten checken (als ik het goed begrijp krijg je een mail als je bent uitgenodigt, en een brief als je wordt afgewezen).
maar dat kan nog wel een paar weekjes duren begrijp ik
Oud 01-04-2007, 21:43
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik wacht ook nog steeds. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich aangemeld hebben voor de tweede ronden en hoeveel mensen zij nog aannemen.. Door dat wachten word ik alleen maar onzekerder.. Somewhere in April.. ik ben benieuwd.
Oud 02-04-2007, 00:52
Be-Bart
Be-Bart is offline
Hallo mensen hiero!

Heel toevallig kwam ik perongelijk hier op dit forum terecht, en zie ik dat er totaal geen informatie wordt gegeven door nu-studerende UCM-studenten, wat natuurlijk niet kan he!

Ten eerste ben ik het totaal niet eens met een aantal negatieve kritieken die er over UCM gegeven worden, niet dat ik zin heb om alles te gaan verdedigen, maar ik denk eigenlijk dat de verschillen tussen UCM, RA en UCU wel meevallen. Het grote verschil is dat de werkdruk op de laastste twee, per week gezien, een stukje hoger ligt. (Dat weet ik zelfs zeker, want ik ken een aantal RA-ers) Maar daardoor hebben de Utrechters en Middelburgers wel ziekelijk veel meer vakantie. Maar het is natuurlijk iets meer dan een keuze tussen een iets langere periode redelijk rustige weken (voor UCM staat een werkdruk van zo'n 40 uur per week, maar in praktijk komt het er op neer dat je een hoop weken die 40 niet haalt, maar in de weken voor je tentamens dik over de 40 heengaat, maar dat ligt natuurlijk ook aan je eigen planning.)
Verder heb je in Maastricht het PBL (problem based learning -probleem gestuurd onderwijs-), daar wordt heel moeilijk over gedaan, maar in de praktijk komt het er gewoon op neer dat je bij de vakken (courses) die je volgt, ingedeelt wordt in kleine groepjes (10-15 personen), en met die groep samen (en een tutor die erbij zit) de teksten bespreekt die je gewoon zelf moet lezen en deze teksten zijn verdeeld over verschillende onderwerpen (de "problemen"). Bijvoorbeeld heb je bij het vak "contemporary world history" (hedendaagse wereldgeschiedenis) een taak over Azië. waarbij je een aantal teksten moet lezen over de hedendaagse geschiedenis van Azië. Dan bespreek je daarna wat er in die teksten stond, en help je elkaar met eventuele problemen/onduidelijkheden die mensen in die teksten vonden, en probeer je de onderliggende gedachte erachter te vinden, of discussieër je er verder over.
Of je dit leuk vind of niet, door middel van kleine groepen en discussies je vakken volgen, dat moet je gewoon voor jezelf beslissen. Als je bang bent dat je dit niks vind, omdat je bijvoorbeeld niet erg spraakzaam bent in groepen, of omdat je liever gewoon zelf de boeken doorleest in je eigen tempo, dan weet ik ook niet of UCM helemaal jouw studie gaat zijn. Overigens heb je vaak ook gewoon nog colleges (lectures) op UCM, maar het hoofdleermiddel zijn inderdaad de teksten die je in de groepen bespreekt.

Dan stelde Quis ook nog een aantal vragen:
Hoe moeilijk het uiteindelijk is, dat vind ik erg moeilijk om te zeggen, aangezien dit de eerste en enige universitaire studie is die ik doe. Maar het is zeker geen onmogelijk moeilijke studie of iets, het is gewoon veel (je volgt meer vakken in totaal dan voor een andere bachelor-studie), en volgens mij moeten de papers en presentaties in het eerste jaar ook van hoger niveau zijn dan die van andere studies (het zijn er in ieder geval een stuk meer). Er wordt dus van je verwacht dat je meer doet in een studiejaar dan je in een andere studie zou doen. Overigens denk ik niet dat je zoveel minder moet doen dan op UCU of RA, je hebt alleen een "groter gedeelte van het jaar" beschikbaar om dit te doen.

Verder is het inderdaad belangrijk dat je Engels redelijk goed is, maar als je hier wat meer moeite mee hebt dan zal het begin erg lastig zijn, maar je niveau van Engels stijgt vrij snel tot het gewenste niveau, omdat je zoveel in het Engels bezig bent.

En over de mensen, er zitten volgens mij een groot aantal "linkse" studenten (zoals jij het noemt) op UCM, en een hoop buitenlandse studenten (wel een groot aantal hiervan is Duits, niet dat verkeerd is hoor, maar het zijn er wel een hoop) en eigenlijk zijn er een hoop types studenten, maar de sfeer is erg goed (voornamelijk door de kleine groepen waarin je werkt) en praktisch iedereen gaat goed om met iedereen. De sfeer is echt heel goed.

Hopelijk heb ik hiermee een hoop vragen kunnen beantwoorden!
Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!
Oud 02-04-2007, 11:50
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik had ook nog twee vraagjes over UCU:

Hoe zit het met de wasmachine? Je hebt er toch één per unit. Is dit gewoon gratis en dat je zelf zorgt voor wasmiddel?

Hoe hang je schilderijen op, aangezien je denk ik niet in de muur mag boren.

Stomme vragen misschien, maar ik vind 't handig om te weten
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 02-04-2007, 12:23
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 02-04-2007 @ 12:50 :
Ik had ook nog twee vraagjes over UCU:

Hoe zit het met de wasmachine? Je hebt er toch één per unit. Is dit gewoon gratis en dat je zelf zorgt voor wasmiddel?

Hoe hang je schilderijen op, aangezien je denk ik niet in de muur mag boren.

Stomme vragen misschien, maar ik vind 't handig om te weten
Per unit heb je 1 wasmachine en 1 droger, die zijn gratis te gebruiken. Je moet zelf voor wasmiddel zorgen.

Er hangt een plint aan de muur waar je met schilderijhaakjes schilderijen aan kunt ophangen.


Leuk dat er eindelijk iemand van UCM op dit topic reageert. Ik ben er naar een meeloopdag geweest en de sfeer sprak mij er ook heel erg aan. De stad lijkt me ook leuk, alleen is het net als RA een beetje in een uithoek van het land. Ik heb voor UCU gekozen omdat het PGO mij niet zo aansprak, en omdat het vakkenaanbod op UCU groter en gevarieerder is. Maar ik heb UCM zeker als tweede keus overwogen.
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 02-04-2007, 14:18
Laura89
Laura89 is offline
Ik heb ook nog een aantal praktische UCU vragen:

Wat staat er allemaal al in je kamer en is er ruimte voor bijvoorbeeld nog een kastje of tafeltje ofzo (hangt natuurlijk af van de grootte van je kamer)?

Stel je vindt iets, dat al in je kamer staat, niet zo mooi, mag je dit dan uit je kamer halen en hoe gaat dit?

Is er internetaansluiting in de kamer en moet je dan bijv. zelf nog een casema/planet/willekeurige provider abonnement afsluiten?

En hoe zit het met een tvaansluiting?
Oud 02-04-2007, 20:21
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Er is internet en tv, je hoeft alles alleen maar in te steken. Dus bij de prijs inbegrepen.

Je mag alles in je kamer in principe eruit halen als je het maar ergens kwijt kunt. Aan het einde van het jaar moet het er weer terug in. Ik heb bijvoorbeeld mijn eigen bed meegenomen; heb dat bed dat hier stond aan iemand anders uitgeleend.

Ik heb een kamer in Kromhout, dat zijn in principe de kleinste kamers maar ik heb dan wel weer de ruimste Kromhout-variant. Dwz dat er bij mij in de kamer een 2 persoonbed, een grote klerenkast, een boekenkast, een klein plankenkastje, een tv met kastje, 2 bureaus en nog wat kisten en een klein ikea-tafeltje staan. En ik heb nog een hele ruimte om te bewegen.

Als je alles een beetje goed indeelt kun je zoveel kwijt. De kamers zijn hier echt goed, iig beter dan de gemiddelde studentenkamer.
Oud 02-04-2007, 22:26
Verwijderd
Nou ja, ik denk dat ik UCU maar weer even ga bellen deze week: ik heb vorige week maandag mijn wiskundecijfer opgestuurd en ook een ontvangstbevestiging gekregen en sindsdien niets meer gehoord.
De selectieprocedure houdt toch ook gewoon een keer op, niet dan?

Nou ja, ik verwacht er niet al teveel meer van iig...

Op naar RA volgend jaar dus
Oud 03-04-2007, 10:00
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 02-04-2007 @ 23:26 :
De selectieprocedure houdt toch ook gewoon een keer op, niet dan?

Vervelende gang van zaken!
Misschien wachten ze de tweede selectie af ? Ik krijg pas 'ergens' in April te horen of ik op gesprek mag komen of niet.. en volgens de website zou rond half mei iedereen de uitslag weten..
Oud 03-04-2007, 11:04
Verwijderd
@ be-bart: bedankt voor je reactie
Oud 03-04-2007, 11:41
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 02-04-2007 @ 21:21 :


Ik heb een kamer in Kromhout, dat zijn in principe de kleinste kamers maar ik heb dan wel weer de ruimste Kromhout-variant. Dwz dat er bij mij in de kamer een 2 persoonbed, een grote klerenkast, een boekenkast, een klein plankenkastje, een tv met kastje, 2 bureaus en nog wat kisten en een klein ikea-tafeltje staan. En ik heb nog een hele ruimte om te bewegen.

Als je alles een beetje goed indeelt kun je zoveel kwijt. De kamers zijn hier echt goed, iig beter dan de gemiddelde studentenkamer.
Thanks voor je antwoord Maar wat je opnoemt (een grote klerenkast, een boekenkast, een klein plankenkastje, een tv met kastje, 2 bureaus en nog wat kisten en een klein ikea-tafeltje) stond dat er allemaal al (behalve de tv natuurlijk)? Of heb je dat zelf meegenomen?

Ik heb namelijk de drang om allemaal spulletjes te kopen voor m'n kamer, maar durf niets te kopen omdat ik bang ben dat 't niet past
Oud 03-04-2007, 12:44
Verwijderd
Citaat:
bingomassacre schreef op 03-04-2007 @ 11:00 :
Vervelende gang van zaken!
Misschien wachten ze de tweede selectie af ? Ik krijg pas 'ergens' in April te horen of ik op gesprek mag komen of niet.. en volgens de website zou rond half mei iedereen de uitslag weten..
Mja, dat lijkt me een beetje vreemd aangezien ik mee heb gedaan met de eerste selectieronde en dus ook al een gesprek etc. gehad heb
Oud 03-04-2007, 14:11
Pfieuw^Johanne
Pfieuw^Johanne is offline
Haa, ik ben ook toegelaten op RA, maar ik had een paar vragen.. Weet iemand hoe het zit met kamers? Krijg je daar gewoon bericht van waar ze je neer willen zetten, of moet je er zelf achteraan?
En CoolJessy bijv. waar woon jij? in die roggeveen apartementen of the bagijnhof?
Oud 03-04-2007, 15:07
Suzanne87
Suzanne87 is offline
Ik mag op gesprek komen bij UCM Kreeg het vorige week te horen.. Wat kun je nu eigenlijk verwachten van zo'n gesprek? Wordt het gewoon een gesprek aan de hand van je personal statement en je aanmeldingsformulier? Heeft iemand nog tips? Ik ben nu al zenuwachtig haha..
Oud 03-04-2007, 17:57
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Laura89 schreef op 03-04-2007 @ 12:41 :
Thanks voor je antwoord Maar wat je opnoemt (een grote klerenkast, een boekenkast, een klein plankenkastje, een tv met kastje, 2 bureaus en nog wat kisten en een klein ikea-tafeltje) stond dat er allemaal al (behalve de tv natuurlijk)? Of heb je dat zelf meegenomen?

Ik heb namelijk de drang om allemaal spulletjes te kopen voor m'n kamer, maar durf niets te kopen omdat ik bang ben dat 't niet past
Het ligt een beetje aan de kamer die je krijgt wat er precies in staat. Er staat sowieso een bed, een kast, een boekenkast en een bureau. Maar de groote van de klerenkast kan variéren (in de nieuwe gebouwen heb je echt bijna geen ruimte om je kleren op te hangen). Ik zou even wachten met grote aankopen tot je weet wat er precies in je kamer staat. Dan weet je ook een beetje hoe je het wilt inrichten en kun je pas echt leuk shoppen!
Oud 03-04-2007, 18:01
lysias
lysias is offline
Ook ik heb een vraagje. Hoe zit het nu precies met het aanmelden bij IB en studiefinanciering? Aangezien ik een mailtje kreeg (van UCU) om te wachten tot eind juni als hun 'grote' infopakket zou worden opgestuurd. Maar ben je dan niet al te laat?
Oud 03-04-2007, 19:51
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
Pfieuw^Johanne schreef op 03-04-2007 @ 15:11 :
Haa, ik ben ook toegelaten op RA, maar ik had een paar vragen.. Weet iemand hoe het zit met kamers? Krijg je daar gewoon bericht van waar ze je neer willen zetten, of moet je er zelf achteraan?
En CoolJessy bijv. waar woon jij? in die roggeveen apartementen of the bagijnhof?
Gefeliciteerd!

Van de kamers krijg je vanzelf bericht, waarschijnlijk enkele weken na de examens. Ik neem aan dat jij weer kan kiezen tussen twee of drie lokaties, want er is aan het eind van dit jaar beperkte ruimte in Roggeveen, veel ruimte in Bagijnhof en een leeg nieuw gebouw in de Koestraat, dus de mogelijkheid om te kiezen is er weer.

Ikzelf woon in Roggeveen, en ik zit hier, ondanks de constructie die momenteel bezig is prima. Lekker met mijn eigen douche en WC en eigen keuken en een view tot aan westkapelle
De constructie is trouwens aan het eind van de zomer afgelopen (of toch uiterlijk in September). Dus daar zal jij geen last van hebben. Hoewel ze gaan volgend jaar wel hier in de directe omgeving bouwen en dat brengt ook weer overlast (ja ik zeg het maar, dat vertellen ze er van RA waarschijnlijk niet bij). We hebben binnenkort wel (net als in Bagijnhof) common rooms zodat we wat gezelliger bij elkaar kunnen zitten (en... niet doorvertellen, maar hoogstwaarschijnlijk krijgen we een fitness ruimte!).

De Bagijnhof zijn apparte huizen van 10 tot 16 personen, gedeelde douche en badkamer en gedeelde woonkamer en keuken. Op dit moment heeft de Bagijnhof als voordeel dat je common rooms hebt en dus meer in contact staat met je medebewoners, maar dit komt ook in Roggeveen dus. In vergelijking met Roggeveenhof is de bagijnhof door het algemene gebruik van alle voorzieningen wél wat je van een echt studentenhuis verwacht

De Koestraat is een geheel nieuwe omgeving die ze momenteel nog aan het bouwen zijn. Wat ik weet is dat er individuele kamers (met dus eigen badkamer, keuken en mogelijkheid op huurtoeslag) komen, in de vorm van "space cubes". Wat dat precies zijn daar ben ik zelf ook nog niet over uit. Ook komt daar een ruimte voor een bar waar wij studenten gebruik van kunnen maken. Deze lokatie is vlakbij de AH en het centrum, en het is net zover van RA als de bagijnhof (Roggeveen ligt ongeveer 5 min lopen verder dan Bagijnhof). Binnenkort maken wij (de Housing Affairs Committee, ofwel Huurdersvereniging Roosevelt Academy Studenten) met Woongoed Middelburg (de verhuurder) een afspraak om te gaan kijken hoe het daar wordt en dan kan ik daar misschien meer over vertellen.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 03-04-2007, 19:53
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
lysias schreef op 03-04-2007 @ 19:01 :
Ook ik heb een vraagje. Hoe zit het nu precies met het aanmelden bij IB en studiefinanciering? Aangezien ik een mailtje kreeg (van UCU) om te wachten tot eind juni als hun 'grote' infopakket zou worden opgestuurd. Maar ben je dan niet al te laat?
Volgens mij moet je 3 maanden van te voren aanmelden als je je OV en eerste Stufi op tijd wilt krijgen, maar als UCU expliciet zegt dat je met Stufi aanvragen moet wachten dan weet ik het niet zeker.

Als je je al wilt aanmelden moet je dat onder UU doen en dan liberal arts en sciences als opleiding omdat UCU/RA er niet appart bij staat.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Science major aan de Roosevelt Academy of UCU?
Eigennaam
10 23-02-2012 19:54
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.