Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2007, 18:02
percious
percious is offline
hey mensen...

Ik ben dus nick en ben bezig aan het schrijven van mijn eigen boek *kuch*

Ik ben nog vollop bezig maar het eerste hoofdstuk staat al online en het tweede upload ik binnenkort.

Het gaat over een bende schoolkinderen die plots zichzelf moet opsluiten in hun eigen school omdat plots een onbekende oorzaak de mensheid tot kanibalen omzet.
Ze zitten opgesloten, vechtend voor hun eigen leven, vluchtend voor anderen.

Het is een fictief verhaal dat je mee sleept en je laat inleven bij de personages. Hoe verder je in het boek zal verdiepen hoe meer je over dit mysterieus virus te weten zal komen en wat er aan de hand is en of er hulp komt of niet...


Ik heb reeds mijn eerste hoofdstuk aan Dirk Bracke laten lezen (de jeugdboek schrijver) welke mijn werk zeer goed beoordeelde.

Nu hoop ik dat het jullie ook aanspreekt en dat jullie je commentaar hier posten of op het forum of me een mailtje sturen.
Alvast bedankt voor jullie tijd om dit te lezen. Ik hoop dat het jullie aanspreekt.

Grtz Nick


http://www.freewebs.com/endangeredbloodline[/i]

Laatst gewijzigd op 09-12-2007 om 12:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2007, 11:23
Verwijderd
Je post staat vol fouten.

De eerste zin van je boek bevat ook een fout, wat een reden is om niet verder te lezen. Alhoewel ik dat tegen beter weten alsnog heb gedaan, maar met moeite, want er valt niet echt doorheen te komen.

Ik vind het altijd jammer wanneer mensen die niet kunnen schrijven connecties hebben in de wereld van de literatuur. Voor je het weet brengen ze een of ander kutboek uit, zo slibt de toch al krappe markt dicht en maken talentvolle(re) mensen minder kans.

Geen afgunst verder; ik streef niet naar een schrijverscarriere, maar ik kan zo vijf mensen opnoemen die een stuk beter schrijven dan jij.

Maar hier heb je je commentaar: Verdiep je nog eens in de grammatica en spelling van de Nederlandse taal. Ontwikkel daarna een schrijfstijl. Schep niet op met 'ik ken die-en-die schrijver en hij vond mijn werk goed DUS POEH'. Wees nauwkeurig in wat je schrijft, niet alleen in je werk maar ook op fora, in emails, op MSN, etc. Zo raak je niet gewend aan het maken van fouten.
Daarna kan je misschien voorzichtig beginnen met het schrijven van een kort verhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 11:53
percious
percious is offline
beste,

Allereerst wil ik je erop wijzen dat ik niet van plan ben om met dit boek naar een uitgeverij te trekken maar is dit een puur tijdsverdrijf....

En wat jij verwijst naar connecties is ook helemaal "dikke zever" ik ken hem niet persoonlijk... ik had een eerste test naar hem gestuurd en na lang over en weer te schrijven was ik eindelijk uit mijn onderwerp uit en dergelijke...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 13:05
Verwijderd
"A novel about the zombieholocaust"
ahh mooi dat je dat als ondertitel hebt, dan hoef ik het verhaal niet meer te lezen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 16:26
Tolchok
Avatar van Tolchok
Tolchok is offline
Noem het niet Left Behind. Left behind is
dit en ik denk niet dat je daarmee in verband wil worden gebracht.
__________________
[TSBS] ja leuk, maar ff stil
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 17:49
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 08:02
Verwijderd
Ik sluit me aan bij Paranoide. Leer eerst fatsoenlijk Nederlands te schrijven en begin daarna met korte verhaaltjes. Daardoor leer je je eigen schrijfstijl te ontwikkelen in plaats van domweg te lange zinnen vol komma's, achter elkaar te zetten. Dit leest echt voor geen meter. Ik ben na tien regels afgehaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 02:40
Touché
Avatar van Touché
Touché is offline
Ik vind dit juist een heel sterk en vernieuwend verhaal. Is het autobiografisch?
__________________
Nou, dan spelen we toch geen levensweg.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 02:49
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
flauw, hoor
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 02:53
Touché
Avatar van Touché
Touché is offline
Dit is mijn nieuwe positieve levenshouding.
__________________
Nou, dan spelen we toch geen levensweg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politiek van de Verenigde Staten
Mark Almighty
205 20-04-2007 11:50
Psychologie Muziektopic #5
rare kwast
495 05-10-2006 16:20
Verhalen & Gedichten lyrics schrijven
MrsPsychoSexy
3 25-07-2004 22:58
Levensbeschouwing & Filosofie Evolutietheorie is bull-shit!
Hydrogen
322 20-05-2004 09:01
Verhalen & Gedichten The Bleeding, the Dying and the Innocent (songtekst)
Green Day
1 22-06-2003 18:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.