Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2008, 18:24
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik studeer momenteel in het buitenland en ben dus uitwonend, in de zomer zal ik echter weer bij mijn ouders gaan wonen en moet mijn stufi dus om laten zetten naar thuiswonend, alleen ben ik niet helemaal zeker van de ingangsdatum.

Mijn huurcontract hier loopt op 6 juni af, ik ga echter van 28 mei t/m 26 juni op reis. Ik verlaat mijn appartement hier dus al 28 mei en zal pas 26 juni weer bij mijn ouders wonen. Ik neem aan dat ik bij de IB-groep gewoon aan moet geven da ik vanaf 6 juni weer thuiswonend ben?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Advertentie
Oud 26-04-2008, 18:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, 6 juni idd. Als je dan achteraf gezeik krijgt kan je altijd nog je huurcontract opsturen als bewijs dat je uitwonend was
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-05-2008, 20:41
Astridjuh
Avatar van Astridjuh
Astridjuh is offline
Ik heb ook een vraagje. Een paar maanden geleden, in februari geloof ik heb ik stufi aangevraagd, vanaf juni 2008 ben ik 18.

Nu hebben mijn ouders zo'n anderhalve maand geleden (rond 15 maart) de inkomengegevens opgestuurd via een formulier dat we binnen kregen. Nu hebben we er nog steeds niks van gehoord en staat er op mijn DigiD ook dat ik alleen nog maar de basisbeurs krijg. Ik weet niet of iemand een idee heeft hoe lang zoiets ongeveer duurt? Omdat het toch nu ongeveer anderhalve maand later is enzo..

Ik weet dat IB niet zo snel is en dat ik me te snel druk maak, maargoed.
__________________
Hmmz, wat zal ik hier zetten,, *denkt na*
Oud 05-05-2008, 12:24
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Meestal duurt de verwerking 6 weken dacht ik?? Als je twijfelt, gewoon even bellen!
Oud 07-05-2008, 17:25
Verwijderd
Wat yourdarkangle zegt.
Misschien even checken of ze het formulier überhaupt ontvangen hebben (er raakt nog wel eens iets kwijt...).
Oud 07-05-2008, 17:41
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik heb dus nog steeds de soortgelijke situatie (hier ook al een keer voorbij gekomen): De IB-Groep heeft dit jaar de loongegevens van mijn moeder niet binnengekregen. Ik heb al sinds 2004 stufi, altijd volledige aanvullende beurs. Februari is de IB60 opgestuurd en ik wacht nog steeds. Ook basisbeurs, terwijl ik echt dringend zit te wachten op het resterende geld.
Bellen, bellen, bellen. De IB-Groep is het nu met me eens dat het te lang duurt en dat het hun fout is, maar er wordt zo weinig ondernomen. Ik zit aan een bezwaarschrift te denken ondertussen.
Oud 07-05-2008, 17:48
Verwijderd
Misschien lopen ze 'gewoon' weer gigantisch achter .
(Ik heb het eens bij m'n verzekering gehad, ze hadden zichzelf een termijn van 6 weken gesteld om te reageren op een klacht, heeft uiteindelijk 13 weken geduurd onder het mom van 'we hebben het druk')
Oud 07-05-2008, 18:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Goed, ik heb vandaag besloten enkele maanden uit te lopen met m'n studie.

Begonnen: 1 september 2004
(Waarschijnlijk) klaar: half december 2008

Nu heb ik tot nu toe steeds studiefinanciering gehad, dus al 3 jaar en 8 maanden.
Maar ik ga komende zomer het huis uit. Nu is mijn vraag: kan ik m'n studiefinanciering nu nog snel stop zetten en hem in de maanden dat ik uit huis woon weer invoeren?

Ik heb dus nog mei, juni, juli en augustus te goed.
Zou ik dan nog 4x uitwonend kunnen krijgen (bijv. augustus, september, oktober, november)?

Ik vraag me af of je je studiefinanciering in de zomer aan kan zetten (augustus?) of kan dat alleen tijdens het collegejaar? En hoe lang duurt het doorvoeren van zoiets? Als het uiteindelijk maar 1 maandje scheelt is het de moeite niet namelijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 07-05-2008, 18:56
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Misschien lopen ze 'gewoon' weer gigantisch achter .
(Ik heb het eens bij m'n verzekering gehad, ze hadden zichzelf een termijn van 6 weken gesteld om te reageren op een klacht, heeft uiteindelijk 13 weken geduurd onder het mom van 'we hebben het druk')
Dat geloof ik allemaal graag. En waar het ook gebeurt, het is gewoon bijzonder vervelend.

En geen goed excuus. Dus ertegen verzetten.
Alleen shit dat ze met de behandeling van je klacht of bezwaar dan óók weer achterliggen dus..
Oud 07-05-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Goed, ik heb vandaag besloten enkele maanden uit te lopen met m'n studie.

Begonnen: 1 september 2004
(Waarschijnlijk) klaar: half december 2008

Nu heb ik tot nu toe steeds studiefinanciering gehad, dus al 3 jaar en 8 maanden.
Maar ik ga komende zomer het huis uit. Nu is mijn vraag: kan ik m'n studiefinanciering nu nog snel stop zetten en hem in de maanden dat ik uit huis woon weer invoeren?

Ik heb dus nog mei, juni, juli en augustus te goed.
Zou ik dan nog 4x uitwonend kunnen krijgen (bijv. augustus, september, oktober, november)?

Ik vraag me af of je je studiefinanciering in de zomer aan kan zetten (augustus?) of kan dat alleen tijdens het collegejaar? En hoe lang duurt het doorvoeren van zoiets? Als het uiteindelijk maar 1 maandje scheelt is het de moeite niet namelijk.

Volgens mij kan dat inderdaad, voor een aantal maanden stopzetten, maar alleen als je het dan helemaal stopzet, dwz ook geen lening of OV. Dan blijven de maanden gewoon staan. Ik zou echter wel nagaan of de extra stufi die je op deze manier krijgt opweegt tegen bv het bedrag wat je hierdoor zelf aan reiskosten moet betalen. Maar misschien heb je dat ook al gedaan.
Oud 07-05-2008, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Dat geloof ik allemaal graag. En waar het ook gebeurt, het is gewoon bijzonder vervelend.

En geen goed excuus. Dus ertegen verzetten.
Alleen shit dat ze met de behandeling van je klacht of bezwaar dan óók weer achterliggen dus..
Ik had toen de optie om een klacht in te dienen over hoe m'n klacht behandeld was, maar heb het uiteindelijk niet gedaan, had niet het idee dat het daarmee sneller zou verlopen...
Oud 07-05-2008, 22:00
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik had toen de optie om een klacht in te dienen over hoe m'n klacht behandeld was, maar heb het uiteindelijk niet gedaan, had niet het idee dat het daarmee sneller zou verlopen...
Best kans dat je maanden na dato een excuusbrief krijgt, dat loon de moeite inderdaad ook niet..

Ik wacht, en bel zo'n beetje om de dag intussen.
Oud 08-05-2008, 18:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Volgens mij kan dat inderdaad, voor een aantal maanden stopzetten, maar alleen als je het dan helemaal stopzet, dwz ook geen lening of OV. Dan blijven de maanden gewoon staan. Ik zou echter wel nagaan of de extra stufi die je op deze manier krijgt opweegt tegen bv het bedrag wat je hierdoor zelf aan reiskosten moet betalen. Maar misschien heb je dat ook al gedaan.
Oh dat wist ik niet. Omdat je ná je studie wel een 0-lening mag aanvragen, dacht ik dat je andersom in zo'n pauze ook een 0-lening mag hebben.
Maar als het klopt wat jij zegt is het niet echt lonend, want ik maak minimaal 40 euro reiskosten per week (en meestal wel meer). Dus dat schiet niet heel erg op.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-05-2008, 12:22
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Maakt de datum van je huurcontract uit voor je uitwonende stufi?

Ik ga per half juni naar een kamer, maar zou graag over de maand juni uitwonende stufi ontvangen. Als ik wil kan ik mijn best doen het contract op 1 juni te laten maken, maar is dat ook nodig? Of is half juni ook goed voor een volledige stufi uitwonend? Ik heb dat geld hard nodig.

Met de huidige huurder heb ik namelijk afgesproken dat we de huur van juni sam-sam doen, omdat dat voor allebei scheelt.
Oud 09-05-2008, 13:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Oh dat wist ik niet. Omdat je ná je studie wel een 0-lening mag aanvragen, dacht ik dat je andersom in zo'n pauze ook een 0-lening mag hebben.
Maar als het klopt wat jij zegt is het niet echt lonend, want ik maak minimaal 40 euro reiskosten per week (en meestal wel meer). Dus dat schiet niet heel erg op.
Bel er even over denk ik, volgens mij hoef je niet percee een bedrag te ontvangen ookal heb je basisbeurs. Kan je ook gewoon een 0-lening hebben maar ik weet het niet zeker
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 09-05-2008, 14:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Adore: als je over de maand juni uitwonend stufi wilt ontvangen moet je huurcontract op de 1e van de maand ingaan en moet je ook per de 1e van de maand ingeschreven staan bij de gemeente!

@ Balance: ik heb het ooit uitgezocht voor mijn vriend (die wilde dezelfde constructie) en volgens mij mag een nul-lening pas nadat je al je recht op basisbeurs verbruikt hebt. Je kunt tussentijds je stufi wel stopzetten maar dan heb je idd geen recht op een OV-kaart.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-05-2008, 14:22
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ok, dat dacht ik dus al, gauw gaan regelen!
Oud 09-05-2008, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Bel er even over denk ik, volgens mij hoef je niet percee een bedrag te ontvangen ookal heb je basisbeurs. Kan je ook gewoon een 0-lening hebben maar ik weet het niet zeker
Dat kan, maar dan tellen je maanden basisbeurs gewoon door. En dat heeft dus niet het gewenste effect. Een nullening kan pas als je 'gift-periode' voorbij is.
Oud 09-05-2008, 18:30
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik ben 28 april verhuisd. Vanaf 1 mei heb ik dus recht op een uitwonende beurs en ook op huurtoeslag.

M'n huur voor Mei heb ik al betaald terwijl ik over mei geen uitwonende beurs heb gehad (namelijk alleen basisbeurs want de uitwonende beurs van Mei krijg je in April maar toen stond ik nog niet ingeschreven) ik heb dus nog recht op uitwonende toeslag over de maand Mei. Wordt dit gewoon opgeteld bij de stufi die ik in Mei weer krijg of doen ze alsof hun neus bloed en moet ik erachteraan bellen?

Zelfde eigenlijk voor huurtoeslag. Dat wordt automatisch overgeschreven naar Duwo en dus standaard al van m'n huur afgetrokken maar in April heb ik m'n huur voor Mei al betaald zonder dus die huurtoeslag. Krijg ik dit automatisch nog gestort/wordt het afgetrokken van m'n komende huur of moet ik hier achteraan bellen?

Ik weet dat de laatste vraag eigenlijk in het belastingtopic thuishoort maar dan stel ik dezelfde vraag twee keer. Vandaar
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Oud 09-05-2008, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben 28 april verhuisd. Vanaf 1 mei heb ik dus recht op een uitwonende beurs en ook op huurtoeslag.

M'n huur voor Mei heb ik al betaald terwijl ik over mei geen uitwonende beurs heb gehad (namelijk alleen basisbeurs want de uitwonende beurs van Mei krijg je in April maar toen stond ik nog niet ingeschreven) ik heb dus nog recht op uitwonende toeslag over de maand Mei. Wordt dit gewoon opgeteld bij de stufi die ik in Mei weer krijg of doen ze alsof hun neus bloed en moet ik erachteraan bellen?
Je uitwonende beurs voor mei krijg je pas in mei.
Stufi over een bepaalde maand krijg je altijd pas aan het einde van de betreffend maand, niet de maand ervoor al!

Citaat:
Zelfde eigenlijk voor huurtoeslag. Dat wordt automatisch overgeschreven naar Duwo en dus standaard al van m'n huur afgetrokken maar in April heb ik m'n huur voor Mei al betaald zonder dus die huurtoeslag. Krijg ik dit automatisch nog gestort/wordt het afgetrokken van m'n komende huur of moet ik hier achteraan bellen?
Huurtoeslag krijg je wel een paar dagen voor de maand begint (dus de huurtoeslag voor mei krijg je rond 20 april).
Als je met de belastingdienst hebt geregeld dat ze het rechtstreeks naar Duwo overmaken zal dat wel gebeuren, maar je hebt, afhankelijk van hoe lang geleden je het aangevraagd hebt, kans dat het nog een tijdje duurt en ik kan me voorstellen dat Duwo dan moeilijk gaat doen. Ik zou hier dus wel even achteraanbellen...
Oud 09-05-2008, 19:23
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 09-05-2008 om 19:24. Reden: foutje
Oud 10-05-2008, 11:07
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Je uitwonende beurs voor mei krijg je pas in mei.
Stufi over een bepaalde maand krijg je altijd pas aan het einde van de betreffend maand, niet de maand ervoor al!

Dat is toch ook niet logisch
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Oud 10-05-2008, 11:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stufi krijg je achteraf en in dat geval is het best logisch
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-05-2008, 21:40
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Dat is toch ook niet logisch
Jawel, als je studeren als een vorm van werk ziet wel. Je loon krijg je immers ook altijd achteraf.
Oud 13-05-2008, 10:03
mina9
mina9 is offline
Hallo allemaal,

Wie weet of en hoe het mogleijk is om stufi te ontvangen als je deeltijd gaat studeren? na 2 jaar voltijd wil ik jaar 3 en 4 in deeltijd gaan doen.
is het mogelijk om deeltijd te studeren en me tegelijkertijd voor een andere voltijd opleiding in te schrijven en daar dan de stufi van te ontvangen? ik zal de deeltijd opleiding sowieso afmaken (is de planning) die nieuwe voltijd is dan meer als een soort extraatje....

weet iemand het antwoord?

thanks!
mina
Oud 13-05-2008, 14:52
*amélie*
*amélie* is offline
Ok, het is zover, ik heb mijn stufi helemaal opgestudeerd, maar ik ben nog niet klaar. Volgend collegejaar moet ik dus zelf gaan financieren. Nu heb ik een aardig bedrag gespaard. Ik vraag me af of ik volgend jaar het beste kan gaan lenen of het beste mijn spaargeld op kan gaan maken. Wat is jullie idee daarover?

Overigens is het niet mijn bedoeling maximaal te lenen. Met ong. 200 euro per maand moet ik rond kunnen komen (heb goede bijbaan).
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Oud 13-05-2008, 17:21
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Persoonlijk zou ik gaan lenen, misschien niet al teveel omdat je al aardig wat spaargeld hebt. Maar het is altijd handig wat extra geld achter de hand te hebben als er iets gebeurt.
Oud 13-05-2008, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Hallo allemaal,

Wie weet of en hoe het mogleijk is om stufi te ontvangen als je deeltijd gaat studeren? na 2 jaar voltijd wil ik jaar 3 en 4 in deeltijd gaan doen.
is het mogelijk om deeltijd te studeren en me tegelijkertijd voor een andere voltijd opleiding in te schrijven en daar dan de stufi van te ontvangen? ik zal de deeltijd opleiding sowieso afmaken (is de planning) die nieuwe voltijd is dan meer als een soort extraatje....

weet iemand het antwoord?

thanks!
mina
Je tegelijk inschrijven voor deeltijd én voltijd kost volgens mij echt klauwen vol geld aan collegegeld, terwijl je dan niet eens beide opleidingen tegelijk kan doen. Dat kan je wel willen, maar je kan nooit alle colleges en tentamens volgen en maken gok ik zo. Bij deeltijd krijg je geen stufi, voor zover ik weet..

@ *amélie*; ik zou ook lenen. Ik leen ook bij de IBG, ookal krijg ik nog stufi, maar verdien niet genoeg. Je kan lenen bij de IBG, daar is de rente minder en hoef je de 1e 2 jaar (dacht ik) na je afstuderen niets terug te betalen om je wat ruimte te geven. Ik heb ook spaargeld, maar neem dit liever mee als ik definitief uit huis ga, of ik het dan gebruik om mijn schuld te betalen of een wasmachine, ik heb het iig wel
Oud 14-05-2008, 10:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Je tegelijk inschrijven voor deeltijd én voltijd kost volgens mij echt klauwen vol geld aan collegegeld, terwijl je dan niet eens beide opleidingen tegelijk kan doen. Dat kan je wel willen, maar je kan nooit alle colleges en tentamens volgen en maken gok ik zo. Bij deeltijd krijg je geen stufi, voor zover ik weet..
Je betaald volgens mij maar 1x collegegeld altans bij 2 voltijdstudies.

Zal bij deeltijd + voltijd dan ook wel zo zijn dnek ik.
Maar dat weet ik niet zeker
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-05-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Je betaald volgens mij maar 1x collegegeld altans bij 2 voltijdstudies.

Zal bij deeltijd + voltijd dan ook wel zo zijn dnek ik.
Maar dat weet ik niet zeker
Ik ken iemand die dat ook deed, eigenlijk nog doet( hoe krijg die het voor elkaar) en betaald ook 1 keer college-geld. althans..dat zegt hij!
Oud 14-05-2008, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Je betaald volgens mij maar 1x collegegeld altans bij 2 voltijdstudies.

Zal bij deeltijd + voltijd dan ook wel zo zijn dnek ik.
Maar dat weet ik niet zeker
Bij 2 (of zelfs 3) voltijdstudies tegelijk hoef je maar één keer collegegeld te betalen, ook als het aan verschillende instellingen is.
Oud 14-05-2008, 16:13
engeltjeg
engeltjeg is offline
Ik wil na deze studie misschien nog een studie gaan doen.
maar ik doe nu een HBO studie dus krijg maar 4 jaar studiefinanciening. Bij die volgende studie ben ik dan ook van plan om op kamers te gaan waar ik nu niet op zit.
Nu ga ik na de zomervakantie 10 weken na het buitenland.
Zou het dan een optie zijn om aan het begin van de zomervakantie de studiefinaciering stop te zetten en aan het eind van het buitenland weer te laten beginnen zodat ik dan 4 maanden studiefinancering weer heb voor de volgende studie.
Of kan dat niet?
Oud 14-05-2008, 18:32
Verwijderd
Als je even een klein stukje terugleest vind je het antwoord! (Vraag is pas geleden ook gesteld.)
Oud 15-05-2008, 13:13
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Hier ook nog een vraagje: aangezien ik in het vijfde jaar van mijn studie (4-jarige opleiding) nog een tentamen moet inhalen en mijn mondeling examen moet doen moet ik me opnieuw inschrijven op school. Ik las op de website van IB-groep dat, als je nog moet wachten op een uitslag van een of ander in het vijfde jaar, je dan nog wel je OV-jaarkaart houdt en anders niet. Nu weet ik dus niet of ik 'm mag houden want in principe stopt mijn stufi na juli, dan is de 4 jaar voorbij...

Heb de IB-groep overigens wel gemaild hierover maar nog geen antwoord gehad, misschien is hier iemand die er ervaring mee heeft of het gewoon weet?
Ik ging er namelijk zelf altijd van uit dat je je OV kunt houden zolang je een studie volgt, maar op de website stond dus iets anders...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 15-05-2008, 13:55
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hier ook nog een vraagje: aangezien ik in het vijfde jaar van mijn studie (4-jarige opleiding) nog een tentamen moet inhalen en mijn mondeling examen moet doen moet ik me opnieuw inschrijven op school. Ik las op de website van IB-groep dat, als je nog moet wachten op een uitslag van een of ander in het vijfde jaar, je dan nog wel je OV-jaarkaart houdt en anders niet. Nu weet ik dus niet of ik 'm mag houden want in principe stopt mijn stufi na juli, dan is de 4 jaar voorbij...

Heb de IB-groep overigens wel gemaild hierover maar nog geen antwoord gehad, misschien is hier iemand die er ervaring mee heeft of het gewoon weet?
Ik ging er namelijk zelf altijd van uit dat je je OV kunt houden zolang je een studie volgt, maar op de website stond dus iets anders...
Je hebt 7 jaar recht op OV, maar dan moet je wel bij een hogeschool of universiteit ingeschreven staan. Je kunt voor die laatste maanden dan gewoon een nullening aanvragen.
Oud 15-05-2008, 19:29
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Je hebt 7 jaar recht op OV, maar dan moet je wel bij een hogeschool of universiteit ingeschreven staan. Je kunt voor die laatste maanden dan gewoon een nullening aanvragen.
Is het dan ook zo dat je je OV leent?
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Oud 15-05-2008, 22:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Is het dan ook zo dat je je OV leent?
Volgens mij hoort je OV dan bij de gift, mits je binnen 10 jaar een diploma haalt.

@KiMZz: jij wacht niet enkel op een cijfer, jij maakt ook nog een tentamen en hebt nog een mondeling in dat jaar. Je betaalt dus gewoon collegegeld en dus heb je ook nog recht op je OV als je een 0-lening aanvraagt. De datum van uitschrijving wordt tevens de datum waarop je OV-recht vervalt. Als ik me goed herinner van je andere topic doe jij in september je laatste dingen en studeer je in oktober af. Dan heb je dus tot en met die datum in oktober (die op je diploma komt te staan) recht op je OV. Je kunt ook je teveel aan collegegeld (november t/m augustus) nog terugvragen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-05-2008, 10:54
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik word een beetje radeloos intussen.

Sinds januari ontvang ik basisbeurs, terwijl ik altijd recht heb gehad op de maximale aanvullende beurs. Dat recht bestaat nu nog steeds. Alleen: mijn moeder heeft in het peiljaar 2006 als freelancer gewerkt. Haar aangifte is niet helemaal goed gegaan, ze heeft een aantal kortingen waar ze recht op had niet opgegeven. Hierdoor werd haar belastbare inkomen te hoog en krijg ik dus basisbeurs.
Maar: vlak daarna heeft zij een nieuwe aangifte verstuurd, met behulp van de Belastingdienst. Hierin zijn deze kortingen wel verwerkt en heb ik weer recht op aanvullende beurs.

De belastingdienst stuurt steeds de informatie over de eerste, verkeerde aangifte door naar de IB-Groep. Hierdoor zit ik dus al sinds januari in een molen die maar niet stopt. Zowel Belastingdienst als IBG zien in dat het fout zit allemaal, dat ik met terugwerkende kracht recht heb op de stufi, enz. enz. Vanavond zal een belastinginspecteur in gesprek gaan en het uitzoeken. Ik heb een speciaal faxnummer van de IBG om de boel te versnellen en ik word met prioriteit behandeld.

Maar: hoe lang duurt dat dan nog? Waar kan ik nog op rekenen? Anders zal ik een tijdelijke lening nodig hebben, ofzo. Iemand mee bekend?
Oud 16-05-2008, 16:36
Verwijderd
Als ik het goed heb, moet je gewoon bewijzen, zo te zien kan je dat en en het is dan mogelijk dat alles dan op terugwerkende kracht wordt berekend.
Oud 16-05-2008, 16:54
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
Als ik het goed heb, moet je gewoon bewijzen, zo te zien kan je dat en en het is dan mogelijk dat alles dan op terugwerkende kracht wordt berekend.
Ja maar daar is hij dus al een tijd mee bezig....hij vraagt alleen hoe lang het nog zou duren (oftewel: of mensen hetzelfde hebben meegemaakt en hoe lang het toen duurde).
Oud 16-05-2008, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Ja maar daar is hij dus al een tijd mee bezig....hij vraagt alleen hoe lang het nog zou duren (oftewel: of mensen hetzelfde hebben meegemaakt en hoe lang het toen duurde).
kan binnen paar uur geregeld zijn als ze willen(advocaten krijgen alles voor elkaar), en anders....binnen een paar dagen!
maar dat is toch nu 1 centraal punt dat ze meteen alles snel kunnen bekijken?
Oud 18-05-2008, 22:36
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ja maar daar is hij dus al een tijd mee bezig....hij vraagt alleen hoe lang het nog zou duren (oftewel: of mensen hetzelfde hebben meegemaakt en hoe lang het toen duurde).
Zij, dank u.

---
En nee, advocatenwerk vind ik voor nu te ver gaan, ik vermoed ook niet dat ze deze zaak aangaan. Het is alleen onrechtvaardig dat het zo lang duurt, maar ik sta in het voordeel. Alleen duurt het dus zo lang.
Oud 19-05-2008, 07:37
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Oh sorry Ik had beter moeten kijken naar wat er boven je avatar stond Zal het niet meer fout doen haha.

Wat ik mij afvraag over de IB groep. Peildatum is de eerste van de maand. Als je weer thuiswonend wordt, en je geeft bijvoorbeeld aan de 28ste weer thuis te wonen. Dan krijg je over de 24ste toch een uitwonende beurs? Of geldt dat dan niet?
Oud 19-05-2008, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Oh sorry Ik had beter moeten kijken naar wat er boven je avatar stond Zal het niet meer fout doen haha.

Wat ik mij afvraag over de IB groep. Peildatum is de eerste van de maand. Als je weer thuiswonend wordt, en je geeft bijvoorbeeld aan de 28ste weer thuis te wonen. Dan krijg je over de 24ste toch een uitwonende beurs? Of geldt dat dan niet?
Als de peildatum inderdaad de eerste van de maand is krijg je denk ik inderdaad nog uitwonende beurs voor die maand.
Oud 19-05-2008, 18:23
francisco
Avatar van francisco
francisco is offline
ik krijg volgende maand een Ov kaart eindelijk
Oud 31-05-2008, 12:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik studeer eind september af en moet daarom voor het collegejaar 2008 - 2009 nog collegegeld betalen. Achteraf krijg ik dan oktober t/m augustus terug. Maar weet iemand hoe het werkt als je in termijnen betaald? Kun je dan na termijn 1 het collegegeld stop zetten?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-06-2008, 07:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik studeer eind september af en moet daarom voor het collegejaar 2008 - 2009 nog collegegeld betalen. Achteraf krijg ik dan oktober t/m augustus terug. Maar weet iemand hoe het werkt als je in termijnen betaald? Kun je dan na termijn 1 het collegegeld stop zetten?
Bij mij, in diezelfde situatie, bij de RU, werd het collegegeld van oktober alsnog afgeschreven, maar in november kreeg ik dat terug en kreeg ik het bericht dat ik uitgeschreven was en de machtiging was stopgezet.
Oud 01-06-2008, 13:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
hehe relaxed
en kon je dat van oktober ook nog terugkrijgen achteraf?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-06-2008, 16:15
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
hehe relaxed
en kon je dat van oktober ook nog terugkrijgen achteraf?
Volgens mij kijken ze naar de datum dat je bewijs van uitschrijving + studentenkaart binnen is.
Oud 01-06-2008, 20:29
Verwijderd
Nog eventjes over dat collegegeld terugkrijgen.
Geldt dat ook als je universitaire bachelor in december haalt, je stufi stop zet, en dan in september een master gaat doen. Krijg je dan ook januari tm augustu terug?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.