Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2009, 17:36
Verwijderd
Ik denk dat je altijd wel minstens 1 van beiden krijgt. Al heb ik zelf beide gehad, maar dat is nu weer veranderd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2009, 18:58
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Waarom is CKV een helse marteling, je doet echt helemaal niks.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Maar ze krijgen wel KCV, toch? Dat was bij ons iig zo.
Ja, maar bij ons was het zo dat CKV een orgie van nazistische fantasieën was, een KCV niet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom is CKV een helse marteling, je doet echt helemaal niks.
Bij ons moest je dan o.a. gaan knutselen enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 22:07
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Bij ons moest je dan o.a. gaan knutselen enzo.
Ja... dat bedoelde ik ook ongeveer.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 10:05
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Na hier en daar wat gelezen te hebben, zal ik mijn ervaring er maar in gooien: ik zat in een soortgelijke situatie als jij in 3V en was er eigenlijk voor mezelf al zeker van dat ik C&M zou gaan doen met lekker alle talen e.d., lekker makkelijk - voor mij dan-. Tot ik eens goed met mijn mentor en vader praatte en die mij aanraadden nog eens sterk na te denken over wat ik wou. Ik kwam erachter dat ik een N&Gprofiel toch leuker zou vinden omdat het voor mij wat minder "taai" was, het was voor mij wat dynamischer en de onderzoeksgebieden leken me ook veel interessanter. De enige reden dat ik C&M wilde doen, was omdat ik van Nederlands, Latijn en Frans houd en vooral omdat ik er goed in was, en dat laatste is nooit als enige de juiste beweegreden om iets te gaan doen, mijns inziens.
Na veel redelijk hard werken heb ik N&G gehaald, dus met natuurkunde 1, scheikunde 1, biologie 1,2 en wiskunde B1 en vooral met dat laatste had ik nogal wat problemen, maar het is me wel gelukt.
Moraal van het verhaal: als jij denkt dat je de gezondheid in wil (Geneeskunde studeren) lijkt het me het niet waard om dat niet te doen omdat je bang bent dat je wellicht een jaar blijft zitten. Ik weet dat het niet leuk is om evt. te blijven zitten ofzo, maar als je daarmee iets bereikt waar je de rest van je leven mee kunt doen wat je leuk lijkt, dan lijkt mij dat een gering offer.
Als je probeert de stof goed bij te houden en hulp vraagt aan je docenten waar dat nodig is, dan lijkt me N&G een goede keuze, zeker als daarbij komt dat je voor wat jij in je hoofd hebt voor de toekomst, je N&G moet nemen.
Zelf heb ik er geen moment spijt van gehad. Het profiel bleek me leuker te zijn dan het was. Ik heb uiteindelijk een propedeuse Biomedische Wetenschappen gehaald en ik studeer nu Geneeskunde, dus achteraf bleek het prima haalbaar, al had ik dat van tevoren heel anders ingeschat i.v.m. mijn matige punten op 3V voor die onderdelen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ja... dat bedoelde ik ook ongeveer.
Zoiets moesten wij ook doen, graffiti's maken en filmpjes maken enzo. Best leuk, maar o zo nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar bij ons was het zo dat CKV een orgie van nazistische fantasieën was, een KCV niet.
Bij ons ook wel, geloof ik, maar zeker weten doe ik het niet want ik ging gewoon nooit
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Ja... dat bedoelde ik ook ongeveer.
Ja, als je geniaal bent is zoiets wel een belediging voor je intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 11:51
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Ja, als je geniaal bent is zoiets wel een belediging voor je intelligentie.
ik wist ook niet echt wat ik daar deed, maar we raken een beetje offtopic hier.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 21:44
xUnique
Avatar van xUnique
xUnique is offline
Hee!

Ik zit nu in VWO4 en doe NG met WA en LA. Ik raad je aan om goed na te denken over natuurkunde. Als je nu niet goed voor dit staat raad ik je aan om het volgend jaar niet te doen. Ik heb het wel gedaan en zit nu in de "shit". Natuurkunde wordt erg moeilijk, en je moet er gewoon goed in zijn. Anyway ik zal er goed over nadenken als ik jou was en misschien is het een goed idee om op jou eigen school leerlingen te vragen die in VWO4 zitten. Best of luck!

Kusss,
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 14:48
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
De keus is er moeilijk
sommige moedigen me aan (uit ervaring)
en andere raden het af, uit ervaring.
ik sta nu niet zo hoog voor bio en natuurscheikunde.
bio gaat slechter en natuurkunde gaat omhoog.
DUS, en btw
we doen ook PZO testjes op school
en daarvan heb ik er een paar gedaan maar het blijkt dat ik richting de N kant zit ;O
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 13:26
Verwijderd
Je kunt ook EM nemen en dan Natuurkunde als keuzevak.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 13:40
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
..en Wiskunde B natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 15:08
marjolein243
marjolein243 is offline
ik heb niet al je reacties doorgelezen, maar ik zit nu zelf in vwo 5 (eigenlijk gymnasium, maar daar ziet niet echt verschil in)
en ik heb als profiel N&t met biologie.
het is zeker voor veel mensen een veel zwaarden probiel dan de maatschappij profielen, omdat je toch meer inzicht moet ontwikkelen en bij de maatschappij profielen is het over het algemeen stampen.
maar als je graag geneeskunde wil gaan studeren zou ik je er niet door tegen laten houden, want je krijfgt er dan later alleen maar spijt van. je kan ook altijd bijles nemen(wat bij veel van mijn vriendinnen erg goed werkt)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 15:32
Joke:D
Joke:D is offline
bij ons is KCV geïntregeerd in de KVT, omdat het A- roostertechnisch anders een hel werd en B- er te veel leerlingen spijbelden (en troep maakten in dat 'tussenuur')

Natuurkunde is toch wel flink anders dan WiB, biologie wordt wel wat moeilijker, maar niet onmogelijk-moeilijk, gewoon kost-veel-tijd moeilijk (zolang je SK hebt en begrijpt). Scheikunde valt wel flink tegen, ben van een 8 op de 3e naar een 5,6 in de 5e gekelderd...


Wat ik in jouw geval zou doen: ervoor zorgen dat je aan de eisen voor EM én NG voldoet, en de rest van je profiel volstouwen met keuzevakken zodat je alleen nog maar NG vakken hoeft te laten vallen als ze je niet aanstaan
Zowizo WisB doen. Bij ons op school wordt bij ons zowizo op v4 ook een hoofdstuk WisA behandeld (t.b.v. de exacten en ANW enzo, statistiek enz voor verslagen) en als EEN van de exacten je dan lukt maakt het je leven een stuk makkelijker.

ot: Grieks/Latijn voor Theologie lijkt me geen probleem aangezien er anders geen havo-ers op het seminarie aangenomen zouden worden
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 15:34
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Hee!

Ik zit nu in VWO4 en doe NG met WA en LA. Ik raad je aan om goed na te denken over natuurkunde. Als je nu niet goed voor dit staat raad ik je aan om het volgend jaar niet te doen. Ik heb het wel gedaan en zit nu in de "shit". Natuurkunde wordt erg moeilijk, en je moet er gewoon goed in zijn. Anyway ik zal er goed over nadenken als ik jou was en misschien is het een goed idee om op jou eigen school leerlingen te vragen die in VWO4 zitten. Best of luck!

Kusss,

Hebben ze jou niet afgeraden om WA te doen? Bij ons op school was er sprake van WB verplicht stellen voor NA
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 18:09
Verwijderd
Citaat:
..en Wiskunde B natuurlijk.
Kan niet, E&M stelt Wiskunde A verplicht, je kunt niet kiezen zoals bij NG.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 18:55
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Kan niet, E&M stelt Wiskunde A verplicht, je kunt niet kiezen zoals bij NG.
Al kan je meestal bij je school wel een aanvraag doen om een ander soort wiskunde te doen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 22:14
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Kan niet, E&M stelt Wiskunde A verplicht, je kunt niet kiezen zoals bij NG.

Je mag en kan A wisselen naar B hoor...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 15:50
Verwijderd
Ik weet alleen dat je bij EM wel B kunt gaan doen als blijkt dat A te makkelijk voor je is. Maar van B naar A kan maar tot bepaalde tijd en anders heb je pech. Hoewel ik niet denk dat je meteen voor B kunt kiezen bij EM.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 15:52
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Op mijn school kon je tot aan de tweede nog wisselen(dus alleen de eerste van de drie).
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 20:57
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
In "mijn tijd" werd bij wiskunde B alle stof van wiskunde A (1+2) standaard behandeld. Geen reden dus waarom je met CM of EM geen wiskunde B kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 18:31
Shaunice
Shaunice is offline
Kijk, het blijkt wel dat C&M niets voor jou is. Ik doe wél C&M. Maar wat vele zeggen dat C&M een pretpakket of wat dan ook is slaat nergens op. Je kiest C&M vaak omdat je die kant uit wil. Ik wil naar de sociale pedagogische hulpverlening waarbij CKV beeldend, muziek, omgangskunde,talen allemaal belangrijk is. Dan kies je dáárom voor zo'n profiel.
Bovendien ligt het er maar net aan wat je makkelijk vind? C&M'ers falen inderdaad vaak voor wiskunde,natuurkunde, scheikunde etc. één van de redenen waarom ik het niet heb. Maar N&G'ers enzo falen vaak voor de vakken als Geschiedenis, Engels, Nederlands, aardrijkskunde etc. Dé rede waarom die vakken niet in de profielpakketen zit. Wel heb ik Biologie erbij genomen. In principe is iedereen zijn/haar profiel een pretpakket! Je kiest toch wat je ligt lijkt mij en waar je mee verder wil.

Als je écht nog hélemaal niet weet wat je gaat doen moet je wel iets met wiskunde kiezen, omdat er anders veel opleidingen afvallen.
En dat we veel te druk zijn met tekenen en handvaardigheid ckv is niet waar. Bij ons heb je alleen in de 5e ckv. Verder heb ik géén handvaardigheid en muziek. Ik heb wel tekenen. Maar het is niet zo dat je elke periode praktische opdrachten heb. Ik heb vanaf nu geen praktische opdrachten meer. Nu heb ik theorie tot m'n examen.
Verder heb ik gewoon evenveel proefwerken in de proefwerkweken als alle anderen, namelijk 7 óf 8.
En dat we minder kennis hebben? Ja waarschijnlijk in wiskunde en dat soort vakken. Maar als ik dan kijk hoevaak ik n&g'ers uit m'n vriendengroep verbeter met taalfouten. Ik faal inderdaad als het om wiskunde gaat, ik was op de basisschool dan wel weer goed in rekenen, maar wiskunde, neen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 18:47
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Kijk, het blijkt wel dat C&M niets voor jou is. Ik doe wél C&M. Maar wat vele zeggen dat C&M een pretpakket of wat dan ook is slaat nergens op. Je kiest C&M vaak omdat je die kant uit wil. Ik wil naar de sociale pedagogische hulpverlening waarbij CKV beeldend, muziek, omgangskunde,talen allemaal belangrijk is. Dan kies je dáárom voor zo'n profiel.
Bovendien ligt het er maar net aan wat je makkelijk vind? C&M'ers falen inderdaad vaak voor wiskunde,natuurkunde, scheikunde etc. één van de redenen waarom ik het niet heb. Maar N&G'ers enzo falen vaak voor de vakken als Geschiedenis, Engels, Nederlands, aardrijkskunde etc. Dé rede waarom die vakken niet in de profielpakketen zit. Wel heb ik Biologie erbij genomen. In principe is iedereen zijn/haar profiel een pretpakket! Je kiest toch wat je ligt lijkt mij en waar je mee verder wil.

Als je écht nog hélemaal niet weet wat je gaat doen moet je wel iets met wiskunde kiezen, omdat er anders veel opleidingen afvallen.
En dat we veel te druk zijn met tekenen en handvaardigheid ckv is niet waar. Bij ons heb je alleen in de 5e ckv. Verder heb ik géén handvaardigheid en muziek. Ik heb wel tekenen. Maar het is niet zo dat je elke periode praktische opdrachten heb. Ik heb vanaf nu geen praktische opdrachten meer. Nu heb ik theorie tot m'n examen.
Verder heb ik gewoon evenveel proefwerken in de proefwerkweken als alle anderen, namelijk 7 óf 8.
En dat we minder kennis hebben? Ja waarschijnlijk in wiskunde en dat soort vakken. Maar als ik dan kijk hoevaak ik n&g'ers uit m'n vriendengroep verbeter met taalfouten. Ik faal inderdaad als het om wiskunde gaat, ik was op de basisschool dan wel weer goed in rekenen, maar wiskunde, neen.
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Kies gewoon waar je goed in bent, dat vind je ook wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 13:30
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik zou hartstikke voor N&G gaan. Als je de medische kant op wilt moet je dit vakkenpakket hebben.

N&G
Met de profielvakken:
-Biologie
-Wiskunde A óf B (meestal wordt WisA automatisch gegeven bij N&G)
-Scheikunde
-Natuurkunde*

Vrije deel:
- Kiezen uit de keuzemogelijkheden, als je echt afwisseling wilt in je vakken kun je bijvoorbeeld Economie of AK hier kiezen. Maar er zijn ook meer vrije vakken te kiezen.

*Belangrijk: Als je echt medicijnen/geneeskunde wilt studeren kun je als vierde profielvak géén AK, NLT of informatica kiezen. Je moet dan Natuurkunde in je vakkenpakket hebben! Of je kan ook N&T + BIO kiezen. Maar wiskunde B is best pittig.

Als je meer een profiel wilt wat je boeiend en leuk vindt kun je dus N&G met als vierde profielvak AK nemen, en in het vrije deel Economie/Geschiedenis/Een taal/Filosofie/Informatica ofzo. Let wel, de keuzen voor vakken in het vrije deel verschillen per school!
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 30-12-2009, 16:25
Rogier.
Rogier. is offline
Als toevoeging kan ik nog wel zeggen dat als je natuurkunde wilt, en je kan wiskunde B, dat je dan handig is om ook echt wiskunde B te kiezen.
Er zit wat in om voor wiskunde A te kiezen, aangezien je geen B nodig hebt voor geneeskunde, maar uit ervaring weet ik dat voor mensen met wiskunde B de hele wiskundige kant van natuurkunde bijna een fluitje van een cent is. Wiskunde A'ers hebben het hier vaak moeilijker mee (op onze school teminste).

Het hangt misschien af van welke school je zit, maar bij mij is dat teminste wel zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Welk profiel is het beste?
gaminganimal
61 23-10-2015 09:32
Studeren Profielkeuze?
tomm_21
4 23-03-2014 21:09
Algemene schoolzaken HELP!! Welk profiel moet ik kiezen??
Shoney
28 19-02-2007 14:19
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 13:54
Studeren CM, EM, NG of NT?
Kujatochi
94 17-05-2006 18:24
Algemene schoolzaken profielkeuze
hanneke~13
39 12-02-2004 17:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.