Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2011, 13:08
Miloutchi
Miloutchi is offline
Maastricht University heeft nu een variant van het LAS-onderwijs, maar het is alleen een science-programma. Misschien dat dit iets is voor diegene die zich alleen willen richten op science zonder zich teveel te beperken?

http://www.maastrichtuniversity.nl/w...nopleiden1.htm

Ik ben na aan het denken over mijn motivatiebrief. Ik wil niet naar Maastricht, maar verder wil ik wel proberen om aangenomen te worden op andere UC's. Maar wat bedoelen ze precies met extracurriculaire activiteiten? Ik heb wel een paar dingen gedaan (en sommige doe ik nu nog steeds), maar of dit echt extracurriculaire activiteiten zijn weet ik eigenlijk niet. En hoe hebben jullie dit in jullie brief verwerkt?
Advertentie
Oud 11-09-2011, 21:36
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik weet niet veel van UC's af, maar extracurriculaire activiteiten zijn m.i. activiteiten die je doet naast je school. Eigenlijk dingen die niet echt verplicht zijn voor/van school. Bijvoorbeeld aan de schoolkrant meewerken, of in de organisatiecommissie of leerlingenraad zitten. Zulke dingen, denk ik.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 12-09-2011, 12:33
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik weet niet veel van UC's af, maar extracurriculaire activiteiten zijn m.i. activiteiten die je doet naast je school. Eigenlijk dingen die niet echt verplicht zijn voor/van school. Bijvoorbeeld aan de schoolkrant meewerken, of in de organisatiecommissie of leerlingenraad zitten. Zulke dingen, denk ik.
Klopt, als je voor een LAS/UC aanmeldt, moet je dat soort dingen noemen. Denk ook aan Model United Nations, debatclub en dat soort dingen. 't Hoeft niet per se vanuit school geregeld te zijn.
Oud 16-09-2011, 21:48
Verwijderd
Ik ben aan het twijfelen om naar een university college te gaan, ik weet echter niet goed of ik goed in het schoolsysteem zou passen. Dus of ik er geschikt voor ben.
Ik lees vaak dat mensen summerschool volgen of dat ze vrijwilligerswerk doen, en dat die dingen daar precies als een bonus wordt aangeschreven.
Nu vraag ik me af of jullie vroeger deze dingen ook al deden( dus of jullie zich in het middelbaar ook al met deze dingen bezig hielden)
En wat zoeken die scholen juist in een student? Ik ben geen super student, maar kan me wel uit de voeten maken( dus gemiddeld een 8 ofzo).
greetz migi
Oud 17-09-2011, 12:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Nou, migi, als je gemiddeld een 8 hebt, dan ben je een erg goede student!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 17-09-2011, 18:08
Verwijderd
Hangt natuurlijk wel af van het vak eh.
Ik vroeg me gewoon af naar wat ze allemaal kijken. Kijken ze naar hobby's, schoolresultaten, welke boeken je al gelezen hebt...
Iemand die me kan helpen?
Oud 17-09-2011, 19:54
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik ben aan het twijfelen om naar een university college te gaan, ik weet echter niet goed of ik goed in het schoolsysteem zou passen. Dus of ik er geschikt voor ben.
Ik lees vaak dat mensen summerschool volgen of dat ze vrijwilligerswerk doen, en dat die dingen daar precies als een bonus wordt aangeschreven.
Nu vraag ik me af of jullie vroeger deze dingen ook al deden( dus of jullie zich in het middelbaar ook al met deze dingen bezig hielden)
En wat zoeken die scholen juist in een student? Ik ben geen super student, maar kan me wel uit de voeten maken( dus gemiddeld een 8 ofzo).
greetz migi
Een 8 gemiddeld is al een heel grote pre! Betekent dat je heel waarschijnlijk het niveau van een UC prima aankan en dat is natuurlijk goed.
Verder: wat kan helpen zijn baantjes en bestuursfuncties, maar ook hobby's en vrijwilligerswerk. Eigenlijk alles wat je naast school doet en dat belangrijk is voor jou. Boeken is echt geen vereiste, al is het natuurlijk leuk als je het daar over kan hebben tijdens je interview.
Oud 01-10-2011, 14:15
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik heb een paar leraren die mijn aanbevelingsbrief willen schrijven, maar weet iemand toevallig ook wat er in zo'n aanbevelingsbrief moet staan? En moet deze per se in het Engels zijn (niet dat dit een probleem is, maar ik wil het toch even weten voor de zekerheid)?

Maar wat bedoelen ze precies met vrijwilligerswerk? Ik heb bijvoorbeeld wel een paar keer gecollecteerd voor verschillende doelen, maar ik weet niet echt of dat het soort vrijwilligerswerk is wat ze zoeken.
Oud 02-10-2011, 09:45
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik heb een paar leraren die mijn aanbevelingsbrief willen schrijven, maar weet iemand toevallig ook wat er in zo'n aanbevelingsbrief moet staan? En moet deze per se in het Engels zijn (niet dat dit een probleem is, maar ik wil het toch even weten voor de zekerheid)?

Maar wat bedoelen ze precies met vrijwilligerswerk? Ik heb bijvoorbeeld wel een paar keer gecollecteerd voor verschillende doelen, maar ik weet niet echt of dat het soort vrijwilligerswerk is wat ze zoeken.
Een aanbevelingsbrief bevat waarom een leraar denkt dat jij geschikt bent. Hij/zij ziet dat vanuit een ander perspectief dan jijzelf, en UCU wil ook vanuit zo'n blik zien wat voor iemand jij bent. En ja, het moet in het Engels.

Je kunt dat soort vrijwilligerswerk er natuurlijk altijd opzetten, maar wat ze inderdaad meer bedoelen is als je een soort van vrijwillig bijbaantje had. Vergeet niet dat bijv. bestuur van sportvereniging ook een soort vrijwilligerswerk is, dus dat begrip is heel breed.
Oud 03-10-2011, 16:37
Verwijderd
Hier (http://www.uu.nl/university/college/...structions.pdf) staat dat de aanbevelingsbrief in het Engels of in het Nederlands mag. Mijn mentor wil wel een brief schrijven, maar wil dat niet in het Engels doen, omdat ze dan niet echt goed kan zeggen wat ze vindt.
Oud 05-10-2011, 16:21
Verwijderd
ik kan je link niet openen.
Oud 05-10-2011, 22:09
Verwijderd
De link werkt bij mij gewoon hoor
Oud 08-10-2011, 08:04
inez5657
inez5657 is offline
Hee allemaal,
Ik zit na te denken om aan een UC te studeren maar dan wel in de science richting.
Kan iemand daar wat meer over vertellen?
Ik heb deze zomer een 3 weekse engels cursus gedaan in Oxford, zou dat ook mee tellen voor je niveau van engels?
Dankje!
Oud 08-10-2011, 14:23
Verwijderd
Ik denk dat die Engelscursus zeker heeft bijgedragen aan je niveau van Engels, maar ik verwacht dat je nog steeds een 'bewijs' van je huidige niveau nodig hebt. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je nog steeds een test zult moeten doen (tenzij je een acht voor Engels in 5vwo stond).
Oud 08-10-2011, 14:43
inez5657
inez5657 is offline
Dankje, nee die 8 ga ik denk ik niet halen..
Klopt het dat alle UC verschillende punten voor engels willen hebben, want ik dacht dat ik ergens iets over een 7 of een 7.5 had gelezen.
Mijn engels is nog niet echt geweldig, maar ik ben druk bezig om dat wel zo te krijgen.
Oud 08-10-2011, 15:48
Verwijderd
Oh, sorry. Die acht gemiddeld in 5vwo geldt voor UCU. In welke klas zit je nu? Ik weet ook niet precies hoe streng ze zijn voor het niveau van Engels. Misschien is er iemand anders hier die het wel weet.
Oud 08-10-2011, 17:27
inez5657
inez5657 is offline
Oke, maar UCU trekt mij wel heel erg aan omdat het echt een campus heeft Dat lijkt mij toch echt iets hebben haha.
Ik zit nu in 5 VWO en had vorig jaar als afgerond cijfer op mijn eindlijst een 7, maar ik heb dus die cursus gedaan dus misschien wordt het dit jaar afgerond wel een 8..
Waarom is UCU jouw favoriet?
Oud 09-10-2011, 12:04
Verwijderd
Volgens mij maken ze daar niet zo een probleem van. Als ze merken dat je vloeiend engels kan praten dan zit het wel snor. Natuurlijk zal een 7-7.5 wel het echte minimum zijn.(ben hier echter niet zeker van, ik zeg gewoon wat ik gelezen heb in de andere topics
Stel nu dat je niet zeker bent van je niveau van Engels of je bang bent de eis niet te halen. Doe dan de TOEFL test. Die test is internationaal erkend en voor ucu moet je 93 op 120 halen om binnen te mogen.
Oud 09-10-2011, 13:48
inez5657
inez5657 is offline
oke dankje! Weet je misschien ook iets meer over Science op UC. Kan er niet zo veel informatie over vinden..
Oud 09-10-2011, 15:49
Verwijderd
Mij trekt UCU vooral door de campus, maar ook door de meeloopdag die ik gedaan heb. Ik vond het echt helemaal geweldig! Ik ben van plan dit jaar nog een meeloopdag te doen en ik hoop dat ik dan met een science-vak mee kan lopen. Daar ben ik ook wel benieuwd naar namelijk.
Oud 10-10-2011, 08:29
inez5657
inez5657 is offline
Ja volgens mij heeft dat echt iets allemaal op zo'n campus zitten. Ik had ook van een vriend gehoord, die is er al eens geweest dat het echt heel mooie gebouwen zijn.
Ik ben ook van plan om een meeloop dag te doen dit jaar, maar dan wel voor de science-vakken want anders heb ik er niet zo veel aan.
In welk jaar zit jij nu?
Oud 12-10-2011, 14:15
Verwijderd
Gaan jullie naar de open days?
Oud 12-10-2011, 18:58
inez5657
inez5657 is offline
Yes! For sure Ik ga naar Amsterdam, Maastricht en Utrecht en jij?
Oud 13-10-2011, 21:00
Verwijderd
Ik zit trouwens in 6vwo. Vorig jaar ben ik naar een open dag in Maastricht en Utrecht geweest. En Utrecht was overduidelijk veel beter. Ik ben even aan het zoeken naar een open dag in Amsterdam, maar die kan ik nergens vinden op de site? Weet er iemand hier trouwens iets over Liberal Arts and Sciences in Tilburg?
Oud 14-10-2011, 21:07
inez5657
inez5657 is offline
Waar lag dat dan aan? Was het beter georganiseerd in Utrecht, want naar mijn idee is het daar ook groter toch.. De open dag van Amsterdam is 12 november had ik ergens gelezen. Ik heb nog nooit van Liberal Arts and Sciences in Tilburg gehoord. Misschien iemand anders hier?
Oud 15-10-2011, 16:46
Verwijderd
In Utrecht was er veel meer sfeer en ik had het idee dat de opleiding daar veel gestructureerder was dan in Maastricht. Sowieso is er geen campus in Maastricht, maar het gebouw dat daar is vond ik erg klein en het kwam een beetje rommelig over. Ook waren de studenten in Utrecht veel enthousiaster. Het zijn natuurlijk subjectieve verschillen, maar voor mij was het meteen duidelijk dat Maastricht het niet was.
Oud 15-10-2011, 18:52
inez5657
inez5657 is offline
Ja dat van het geen campus hebben, lijkt mij ook niet echt zo leuk.. Mij lijkt het idee om met z'n allen te wonen juist heel leuk. Maar ja het is voor iedereen ook anders natuurlijk
Oud 18-10-2011, 16:58
Verwijderd
ik ben naar middelburg geweest. Op 12 november ga ik naar amsterdam en dan nog utrecht
Over maastricht heb ik nog niet zoveel gehoord...
Voor welke 'richting' gaan jullie?
Oud 18-10-2011, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Hier (http://www.uu.nl/university/college/...structions.pdf) staat dat de aanbevelingsbrief in het Engels of in het Nederlands mag. Mijn mentor wil wel een brief schrijven, maar wil dat niet in het Engels doen, omdat ze dan niet echt goed kan zeggen wat ze vindt.
Waar heb je dat trouwens gevonden? Ik speur de hele site af, maar vind dat nergens
Oud 18-10-2011, 17:12
inez5657
inez5657 is offline
Ik wil de science-richting gaan doen en jij?
Hoe vond je het in Middelburg?
Oud 18-10-2011, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Waar heb je dat trouwens gevonden? Ik speur de hele site af, maar vind dat nergens
Ik heb even opnieuw gekeken, maar nu staat hij niet meer op de site. Volgens mij willen ze gewoon dat je je digitaal aanmeldt.

Ik wil graag de science-richting gaan doen, maar helemaal zeker ben ik daar nog niet van.
Oud 18-10-2011, 21:44
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik heb even opnieuw gekeken, maar nu staat hij niet meer op de site. Volgens mij willen ze gewoon dat je je digitaal aanmeldt.
Jep, alle aanmeldingen gaan vanaf dit jaar digitaal.
Oud 19-10-2011, 11:05
Verwijderd
Maar voor de rest verandert er toch niets aan het aanmelden, of wel?
Oud 19-10-2011, 16:02
lalala123
lalala123 is offline
Ik wil misschien naar University College (het liefst Utrecht of Amsterdam), maar heb een aantal vraagjes.
- Is het echt echt echt verplicht om op de campus te wonen? Ik woon al in Utrecht en vind het nogal onlogisch om dan op een campus te gaan wonen.
- Zijn er veel regels op de campussen? Wordt er veel gecontroleerd? Bepaalde tijd om te gaan slapen? Doen ze moeilijk over vriendinnen of vriendje die willen logeren? Moet je per se mee-eten? Ook mogelijkheid om zelf te koken?
- Rond welke tijd zijn de interviews? Ik zit vanaf februari voor 4 maanden in India en ben bang dat ik daarom niet aanwezig kan zijn bij het gesprek (als ik natuurlijk al gevraagd word). Zou er afgesproken kunnen worden om het gesprek al eerder te doen? Of misschien telefonisch?
- Is het moeilijk om toegelaten te worden?

Sorry voor de vele vragen haha! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Oud 20-10-2011, 10:24
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik wil misschien naar University College (het liefst Utrecht of Amsterdam), maar heb een aantal vraagjes.
- Is het echt echt echt verplicht om op de campus te wonen? Ik woon al in Utrecht en vind het nogal onlogisch om dan op een campus te gaan wonen.
- Zijn er veel regels op de campussen? Wordt er veel gecontroleerd? Bepaalde tijd om te gaan slapen? Doen ze moeilijk over vriendinnen of vriendje die willen logeren? Moet je per se mee-eten? Ook mogelijkheid om zelf te koken?
- Rond welke tijd zijn de interviews? Ik zit vanaf februari voor 4 maanden in India en ben bang dat ik daarom niet aanwezig kan zijn bij het gesprek (als ik natuurlijk al gevraagd word). Zou er afgesproken kunnen worden om het gesprek al eerder te doen? Of misschien telefonisch?
- Is het moeilijk om toegelaten te worden?

Sorry voor de vele vragen haha! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Over Utrecht kan ik zeggen:

- Ja, het is echt verplicht, en je zult zien dat het ook heel veel toevoegt. Doordat je niet alleen met elkaar les hebt, maar ook eet, slaapt en feest krijg je een heel hechte band met mensen.
- Hoeveelheid regels valt mee: gewoon niet te veel herrie maken, geen illegale dingen doen en dan vinden ze 't wel prima. Slapen mag je natuurlijk zelf weten, 't is geen kostschool. Logees mogen altijd komen, mits er geen klachten van je unitmates komen. Dining Hall is verplicht tenzij je een heel goede reden hebt (bijv. heel vreemde allergie), maar je mag ook altijd zelf koken als je dat wilt (maar je betaalt natuurlijk wel nog steeds voor Dining Hall, dus dat doe je niet heel vaak).
- Eerder is waarschijnlijk niet echt mogelijk, maar er worden heel veel interviews via Skype gedaan, dus dat kan zeker.
- Er wordt bij mij weten net iets minder dan 1 op de 2 aangenomen, maar het hangt heel erg van jezelf af (cijfers, extracurriculars, en niet te vergeten de balansen van studenten man-vrouw, binnenland-buitenland etc.), dus ik kan er helaas niet heel veel over zeggen.

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze vooral!
Oud 20-10-2011, 16:37
Verwijderd
Is het ook echt zo dat je als meisje dat science wil gaan doen meer kans hebt dan als meisje dat social science wil gaan doen?
Oud 23-10-2011, 09:54
Verwijderd
zou me sterk verbazen. Zeker aangezien je van alles wat moet nemen.

Dus bij utrecht gebeurt alles digitaal? oei, ik ga dan toch al eens beginnen kijken voor de brieven(vooral dan de brief van de leerkrachten aangezien zij daar langer mee bezig zullen zijn)
Oud 24-10-2011, 17:09
ErwinH
ErwinH is offline
UCU is erg populair met meer dan 500 aanmeldingen per jaar. De school probeert een goede mix te vinden van mannen/vrouwen, science/social-science/humanities, Nederlands/buitenlands. De meeste aanmeldingen zijn van Nederlandse vrouwen die social science willen studeren, en zij zullen dus de minste kans hebben. De "beste" kans zal je hebben als een buitenlandse mannelijke student bent die humanties wil studeren.
Laat je echter niet gek maken! Als je goed bent word je sowieso aangenomen!
Oud 24-10-2011, 19:34
Vera1995
Vera1995 is offline
heey, ik zit al een tijdje te lezen op dit forum en ik vind het echt heel handig! ik overweeg alleen om het transnational law program aan de ucu te doen, maar heb hier nog niets over gelezen. heeft iemand ervaring met het transnational law program aan de ucu of overweeg je het zelf ook te doen? ik zit trouwens in 5vwo.
groetjes, Vera
Oud 30-10-2011, 16:45
Verwijderd
Citaat:
UCU is erg populair met meer dan 500 aanmeldingen per jaar. De school probeert een goede mix te vinden van mannen/vrouwen, science/social-science/humanities, Nederlands/buitenlands. De meeste aanmeldingen zijn van Nederlandse vrouwen die social science willen studeren, en zij zullen dus de minste kans hebben. De "beste" kans zal je hebben als een buitenlandse mannelijke student bent die humanties wil studeren.
Laat je echter niet gek maken! Als je goed bent word je sowieso aangenomen!
hoe weet je dit?
Oud 30-10-2011, 18:59
Verwijderd
even nog snel een vraagje, ik ben bezig met de applications van utrecht en je moet aanvinken welke 'vakken' je liggen. Nu is het me opgevallen dat dit de hoofdvakken zijn. Heeft iemand enig idee hoeveel vakken je mag/moet aanduiden?
En wat is Performing Arts?(staat bij humanities), maar ik zie het nergens staan bij de courses

thanx
Oud 31-10-2011, 20:56
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
even nog snel een vraagje, ik ben bezig met de applications van utrecht en je moet aanvinken welke 'vakken' je liggen. Nu is het me opgevallen dat dit de hoofdvakken zijn. Heeft iemand enig idee hoeveel vakken je mag/moet aanduiden?
En wat is Performing Arts?(staat bij humanities), maar ik zie het nergens staan bij de courses

thanx
Zoveel als je liggen natuurlijk. 't Is vooral bedoeld om je algemene interesse te peilen.

En performing arts zijn vakken met de code UCHUMPAR hierzo: http://www.uu.nl/university/college/...umanities.aspx
Oud 03-11-2011, 19:03
Verwijderd
Even een klein vraagje haha, mijn moeder loopt een beetje te muiten, want het is haar niet echt duidelijk wat je hierna nou kan doen. Nou snap ik het zelf wel, maar ik kon het niet bepaald goed uitleggen.. Dus kan iemand hier dat wel?
Oud 03-11-2011, 19:38
Verwijderd
Het ligt er maar net aan wat voor vakken je kiest. Meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen.

Een tijdje terug heb ik me aangemeld voor een meeloopdag, ik heb toen ook een bevestiging van de aanvraag gekregen met het commentaar dat er later contact werd opgenomen. Alleen heb ik nog steeds niets gehoord, zou ik nog een keertje moeten mailen of komt het wel goed?
Oud 04-11-2011, 08:20
Verwijderd
Ja, dat was ook mijn idee, dat als je de goede vakken kiest, je dan alle kanten op kunt.. Ik moet der nog maar eens meeslepen naar een open dag i guess.
Oud 05-11-2011, 08:17
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ja, dat was ook mijn idee, dat als je de goede vakken kiest, je dan alle kanten op kunt.. Ik moet der nog maar eens meeslepen naar een open dag i guess.
De open dag is inderdaad de beste manier, dan kunnen jullie in persoon met andere studenten spreken en krijg je het beste beeld.
Oud 06-11-2011, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Het ligt er maar net aan wat voor vakken je kiest. Meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen.

Een tijdje terug heb ik me aangemeld voor een meeloopdag, ik heb toen ook een bevestiging van de aanvraag gekregen met het commentaar dat er later contact werd opgenomen. Alleen heb ik nog steeds niets gehoord, zou ik nog een keertje moeten mailen of komt het wel goed?
Misschien hebben ze je bij de meeloopdagen in februari/maart gezet?
Oud 06-11-2011, 20:04
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Het ligt er maar net aan wat voor vakken je kiest. Meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen.

Een tijdje terug heb ik me aangemeld voor een meeloopdag, ik heb toen ook een bevestiging van de aanvraag gekregen met het commentaar dat er later contact werd opgenomen. Alleen heb ik nog steeds niets gehoord, zou ik nog een keertje moeten mailen of komt het wel goed?
't Is momenteel heel druk met meeloopdagen enzo, dus als 't goed is wordt 't zo snel mogelijk opgelost, maar een keertje extra mailen kan geen kwaad.
Oud 06-11-2011, 20:22
Verwijderd
Citaat:
't Is momenteel heel druk met meeloopdagen enzo, dus als 't goed is wordt 't zo snel mogelijk opgelost, maar een keertje extra mailen kan geen kwaad.
Het komt dan niet opdringerig of zo over? Dan ga ik het zeker nog doen.
Oud 07-11-2011, 00:42
East
East is offline
Shout out naar alle RA studenten (ik hoop op deze manier een aantal mensen te bereiken die momenteel op RA studeren):

Ik kreeg onlangs een mailtje met deze link: https://www.facebook.com/event.php?eid=154118328020262. Wat is er gaande op de campus? Hoe is de sfeer? Is dit een actie van een kleine groep studenten of wordt het iets massaals?

Veel succes in ieder geval komende week!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Studeren in Oxbridge
Eigennaam
13 21-04-2011 21:21
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 11:28
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.