Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2012, 15:55
Loor123
Loor123 is offline
Citaat:
Ja ik twijfel ook. Utrecht lijkt me een goede keus omdat ik vermoed dat het onderwijsprogramma daar breder en 'beter' is (ivm hun ervaring).
Ik ben nog nooit bij de RA geweest maar ik overweeg het samen met Leiden UC omdat ik de hele campus van Utrecht als een groot nadeel zie. De Dining Hall lijkt me niet fijn: niet kunnen kiezen hoe je je eten bereid wil hebben, niet kunnen kiezen welke producten je wil en niet gezellig samen kunnen koken (wil je niet dubbel betalen). Als ik dit verkeerd zie hoor ik het graag!
Het lijkt me ook niet ideaal om met al je studiegenootjes op hetzelfde terrein te wonen. Die zie je overdag tijdens lestijden toch al genoeg? En dan ook nog een college bar 'Tuesday night party night'. Samen met die mensen die ook in je klas zaten vandaag, en waarmee je toevallig ook zojuist in de Dining Hall hebt gedineerd (en geluncht en wie weet ook ontbeten)? Gezellig hoor.
Ik kan dit verkeerd zien natuurlijk, reacties zijn welkom (en ja ik besef ook dat een dining hall heel makkelijk kan zijn op sommige momenten).

Overigens, ik zou samen koken + vegetarisch niet als een groot probleem zien. Op UCU zal het makkelijker te regelen zijn ja maar indien het RA voor je wordt verwacht ik zeker niet dat het een probleem wordt.

En eh, 'bijna alle studenten bij RA heel sympathiek'? Zie je op dit gebied een verschil met Utrecht en Middelburg? Ik ben bijna nog nooit in Zeeland geweest, zijn de mensen daar sympathieker?!
Zo'n optional meal plan lijkt me inderdaad heel handig. In het begin is het natuurlijk een handige plek om nieuwe mensen te ontmoeten, zo'n dining hall, maar het kan inderdaad vervelend worden op ten duur. (is het eten überhaupt eigenlijk te doen, UCU'ers? Ik hoor gemixte verhalen erover.) Met zo'n meal plan kun je dan na een tijdje ervoor kiezen om zelf te gaan koken met een groep vrienden. Aan de andere kant - je hebt zo'n 700 mensen op de campus, en niet iedereen eet/ontbijt/feest op hetzelfde moment, dus of het een constante stroom van steeds dezelfde gezichten weet ik niet. Maargoed, je kan het inderdaad als een nadeel zien, maar ik denk dat het er vooral aan ligt wat je er zelf van maakt. Je kan ook in Utrecht zelf gaan feesten natuurlijk, als je daar behoefte aan hebt.

Als ik de reacties zo zie, denk ik dat het inderdaad wel vegetarier-vriendelijk is. Fijn, want ik dacht dat nog wel eens een probleem zou kunnen worden.

Oh maar begrijp me niet verkeerd hoor - ik zeg niet dat op Utrecht alleen maar onsympathieke mensen zitten ofzo, in tegendeel! Meer dat ik toen ik op RA rondliep veel mensen zag waar ik me wel bij voelde passen, maar dat geldt eigenlijk net zo goed voor UCU.

Trouwens - jullie zijn niet laat hoor, ik had het gewoon heel vroeg opgestuurd. Wilde het maar gedaan hebben eigenlijk. Ik geloof dat ik mijn applications in Oktober-November heb gemaakt en opgestuurd, dus vandaar dat ik nu al mijn gesprek had op RA. No worries. (:
Advertentie
Oud 07-01-2012, 16:25
Lieke94
Lieke94 is offline
@flip222 Ik ben wel heel serieus aan het nadenken over LUC! Ben jij een student daar? Ik ga sowieso alles opsturen en dan na 1 februari nog een keertje meelopen, want dat kan niet meer daarvoor.. Ik zit nu vooral heel erg in de knoop met dat essay, wat ontzettend moeilijk! Moet het echt een essay zijn in de zin van een persoonlijke gedachtengang of meer een antwoord op de stelling/vraag met daarachter een motivatie (beetje betoogachtig)?
Voor UCU heb ik nu wel bijna alles op een rijtje. Alleen nog de recommandation inderdaad, daar ga ik meteen na de kerstvakantie achteraan. Ik merk nu weer wat voor deadline werker ik ben Maar ik las op de site van LUC, hoe eerder je je aanmeld des te groter is de kans dat je wordt aangenomen.. Is dat niet een beetje raar?

Laatst gewijzigd op 07-01-2012 om 16:33.
Oud 07-01-2012, 20:17
flip222
flip222 is offline
Citaat:
@flip222 Ik ben wel heel serieus aan het nadenken over LUC! Ben jij een student daar? Ik ga sowieso alles opsturen en dan na 1 februari nog een keertje meelopen, want dat kan niet meer daarvoor.. Ik zit nu vooral heel erg in de knoop met dat essay, wat ontzettend moeilijk! Moet het echt een essay zijn in de zin van een persoonlijke gedachtengang of meer een antwoord op de stelling/vraag met daarachter een motivatie (beetje betoogachtig)?
Voor UCU heb ik nu wel bijna alles op een rijtje. Alleen nog de recommandation inderdaad, daar ga ik meteen na de kerstvakantie achteraan. Ik merk nu weer wat voor deadline werker ik ben Maar ik las op de site van LUC, hoe eerder je je aanmeld des te groter is de kans dat je wordt aangenomen.. Is dat niet een beetje raar?
Nee ik overweeg LUC, net als jij dus
Hoe eerder je je aanmeldt des de groter de kans? Dan lijkt het mij dat ze snel beginnen met de aanmeldingen die ze binnen krijgen, dus op den duur zullen er niet veel plaatsen meer over zijn en als zich dan vlak voor de deadline nog veel mensen inschrijven... Ik heb het overigens zelf niet gelezen.

Laatst gewijzigd op 08-01-2012 om 19:14.
Oud 07-01-2012, 20:20
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Zoals ik het begrijp moet je onder het kopje 'recommendations' toch echt je leraar registreren door middel van het invullen van naam en emailadres. Diegene wordt dan door het systeem zelf geïnformeerd.
Ah ik heb nog eens gekeken en ik snap het al, bedankt.
Weet iemand dan al wat er in die mail staat?
Oud 07-01-2012, 21:11
Verwijderd
Nee, nog niet. Ik heb vandaag de email laten verzenden, dus maandag weet ik het misschien wel.
Oud 07-01-2012, 22:32
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Zo'n optional meal plan lijkt me inderdaad heel handig. In het begin is het natuurlijk een handige plek om nieuwe mensen te ontmoeten, zo'n dining hall, maar het kan inderdaad vervelend worden op ten duur. (is het eten überhaupt eigenlijk te doen, UCU'ers? Ik hoor gemixte verhalen erover.)
Precies wat je zegt, Dining Hall is de ultieme plek om nieuwe mensen te leren kennen! Zeker omdat je bijv. met drie mensen afspreekt, dan bij 3 anderen gaat zitten waarvan je er twee kent, en je leert dan de derde van die groep kennen. Ideaal!

En 't eten is prima te doen hoor; ik vind 't eerlijk gezegd een beetje gezeur dat 't niet goed zou zijn. Ja, koken voor 600 man, dan krijg je niet dezelfde kwaliteit als een maaltijd voor twee, maar het is echt prima.
Oud 08-01-2012, 09:23
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Precies wat je zegt, Dining Hall is de ultieme plek om nieuwe mensen te leren kennen! Zeker omdat je bijv. met drie mensen afspreekt, dan bij 3 anderen gaat zitten waarvan je er twee kent, en je leert dan de derde van die groep kennen. Ideaal!

En 't eten is prima te doen hoor; ik vind 't eerlijk gezegd een beetje gezeur dat 't niet goed zou zijn. Ja, koken voor 600 man, dan krijg je niet dezelfde kwaliteit als een maaltijd voor twee, maar het is echt prima.
En wanneer is die Hall gesloten? In de zomer en in januari?
Bedankt voor al je informatie
Oud 08-01-2012, 11:03
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
En wanneer is die Hall gesloten? In de zomer en in januari?
Bedankt voor al je informatie
Jep, de gehele Christmas Break (half december - eind januari) en de gehele Summer Break (eind mei - eind augustus) is 'ie gesloten. Ach, dan leer je (ik iig) tenminste een beetje om te koken.
Oud 08-01-2012, 19:07
Lieke94
Lieke94 is offline
@flip222 Wat leuk!! Welke major overweeg jij? En gewoon nieuwschierig, welk essaytopic heb jij gekozen? Ik vind die regels voor het aantal woorden trouwens wel lastig. Volgens mij is dat ook alleen op LUC...

@Uomi Ik ben ook erg benieuwd naar wat er in de mail van UCU naar je recommendationletter-schrijver staat! Heeft toch een beetje iets geheimzinnigs zo..
Oud 09-01-2012, 15:21
flip222
flip222 is offline
Citaat:
@flip222 Wat leuk!! Welke major overweeg jij? En gewoon nieuwschierig, welk essaytopic heb jij gekozen? Ik vind die regels voor het aantal woorden trouwens wel lastig. Volgens mij is dat ook alleen op LUC...

@Uomi Ik ben ook erg benieuwd naar wat er in de mail van UCU naar je recommendationletter-schrijver staat! Heeft toch een beetje iets geheimzinnigs zo..
Ik heb nog niet besloten voor welke ik me ga aanmelden dus ik weet (nog) niets van essaytopics. Wel vind ik dat Leiden al behoorlijk wat van het studieprogramma vast legt, dus ik denk toch meer aan Middelburg/Utrecht.
Oud 10-01-2012, 10:00
Lieke94
Lieke94 is offline
@flip222 Ja, daar heb je gelijk in.. Ik heb daar niet zo'n probleem mee.

@Fiets23 Jij zit op UCU toch? Weet jij heel toevallig iets over dat nieuwe Transnational Law Program? Ik vroeg me af of je daar iets over moet vermelden in bijvoorbeeld je motivatiebrief of dat je gewoon in je eerste semester met je tutor kan vaststellen dat je dat wil gaan doen? Er zitten namelijk best wel strakke curriculumeisen aan..
Oud 10-01-2012, 13:01
flip222
flip222 is offline
Citaat:
@flip222 Ja, daar heb je gelijk in.. Ik heb daar niet zo'n probleem mee.

@Fiets23 Jij zit op UCU toch? Weet jij heel toevallig iets over dat nieuwe Transnational Law Program? Ik vroeg me af of je daar iets over moet vermelden in bijvoorbeeld je motivatiebrief of dat je gewoon in je eerste semester met je tutor kan vaststellen dat je dat wil gaan doen? Er zitten namelijk best wel strakke curriculumeisen aan..
He het Transnational Law Program had ik ook op het oog. Ik vraag me af, overweeg je ook een reguliere rechten/international law studie, en zo niet, waarom niet?
Ook vraag ik me af wat het voordeel zou zijn van zo'n programma, je kunt immers ook gewoon uit jezelf 9 courses in law kiezen, niet? Dan kun je ook nog zelf kiezen waar je heen wil op uitwisseling, mocht dat niet St. Louis zijn wat ik met goed kan voorstellen.
Oud 10-01-2012, 15:32
Lieke94
Lieke94 is offline
Ja, lijkt me een leuk programma! Ik denk idd dat de uitwisseling wel een voordeel is.. Ik dacht eerst dat het in Washington was Toch een beetje jammer.. Maar volgens mij staat St. Louis wel goed aangeschreven. En ik las dat je iig automatisch wordt toegelaten tot een master daar. Als ik afgewezen wordt overweeg ik European Law in Maastricht. Echt internationaal recht zit verder volgens mij alleen in Groningen en Tilburg. Tilburg wil ik echt niet heen en Groningen vind ik leuk, maar dat is voor mij 4 uur van deur tot deur. Verder wil ik heel graag UC doen vanwege de kleine klassen, veel interactie en relatief veel contacturen.
Oud 10-01-2012, 22:13
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Ja, lijkt me een leuk programma! Ik denk idd dat de uitwisseling wel een voordeel is.. Ik dacht eerst dat het in Washington was Toch een beetje jammer.. Maar volgens mij staat St. Louis wel goed aangeschreven. En ik las dat je iig automatisch wordt toegelaten tot een master daar. Als ik afgewezen wordt overweeg ik European Law in Maastricht. Echt internationaal recht zit verder volgens mij alleen in Groningen en Tilburg. Tilburg wil ik echt niet heen en Groningen vind ik leuk, maar dat is voor mij 4 uur van deur tot deur. Verder wil ik heel graag UC doen vanwege de kleine klassen, veel interactie en relatief veel contacturen.
Hmm ik overweeg International & European Law in Groningen, zitten we aardig in dezelfde richting. Ben je niet bang dat UC toch te breed is en je liever echt de rechtenkant op gaat? Of vind je echt nog veel meer dan rechten leuk?
(Overigens, uc heeft toch best weinig contacuren?)
Oud 10-01-2012, 22:19
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Jep, de gehele Christmas Break (half december - eind januari) en de gehele Summer Break (eind mei - eind augustus) is 'ie gesloten. Ach, dan leer je (ik iig) tenminste een beetje om te koken.
En zijn er ook dingen die je niet leuk vindt aan het ucu? Niet zozeer in vergelijking tot andere uc's maar gewoon dingen die je liever anders had?
En weet je toevallig ook of/hoe vereiste voorkennis getest wordt? Bijvoorbeeld als je Spaans op niveau 200 zou willen instappen (omdat je van jezelf al een deel Spaans kent).

En eh... ik ben wel nieuwsgierig, wat serveren ze zoal te eten?
Oud 10-01-2012, 22:29
Fiets23
Fiets23 is offline
W.b. het Law-programma:
Als je dat wilt doen, kun je het inderdaad het beste vast in je brief vermelden (geeft ook aan dat je al wel een idee hebt waarom je naar UCU komt). Het is bij mijn weten tot nu toe bij iedereen goedgekomen curriculum-wise, vooral omdat er ook in de winter en zomer extra cursussen rechten zijn (en je zo dus eventuele curriculumproblemen deels kan vermijden). Maar nogmaals, tot nu toe ging het altijd goed. :-)

En wat ik niet leuk vind aan UCU... tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo snel iets kan bedenken. :-P Het moet je liggen, dat is zeker waar, maar ik vind de intensiteit, nadruk op schrijven (i.t.t. de vele tentamens bij de gewone uni's) en de compactheid van campus juist heel erg leuk. Je moet van tevoren wel voor jezelf nagaan of je je daarin thuis zou voelen, maar als dat wel zo is, heb je hier de tijd van je leven!
Oud 11-01-2012, 13:15
kirstenl
kirstenl is offline
Ik heb net met mijn recommender gesproken, en hij heeft een hele mooie recommendation brief voor me geschreven! Alleen toen we inlogden bij embark bleek dat er echt een soort van formulier ingevuld moet worden achja haha..
Oud 11-01-2012, 15:53
Verwijderd
Wat voor formulier moet er ingevuld worden? Mijn mentor is ziek, dus ik kan haar een tijdje niet bereiken en dat is vrij vervelend, maar ik hoop dat ze weer snel beter is. En niet alleen voor mijn recommendation, hoor!
Oud 11-01-2012, 19:56
kirstenl
kirstenl is offline
Citaat:
Wat voor formulier moet er ingevuld worden? Mijn mentor is ziek, dus ik kan haar een tijdje niet bereiken en dat is vrij vervelend, maar ik hoop dat ze weer snel beter is. En niet alleen voor mijn recommendation, hoor!
Hm dat is wel stom zeg.. Het formulier bestond uit twee gedeeltes. Het eerste gedeelte bestaat uit 4 vragen mbt academisch niveau ennn waarom jij geschikt wordt geacht enzo (heb het formulier niet heel goed kunnen zien), en het tweede gedeelte bestaat uit een lijst met vaardigheden/eigenschappen (hoe sociaal, gedisciplineerd, jij bent ingesteld, of je kunt omgaan met deadlines etc) waarbij gekozen moet worden tussen matig - redelijk - gemiddeld etc.. Best lange lijst was het in ieder geval!
Oud 11-01-2012, 22:46
Verwijderd
Heeft er iemand zich aangemeld voor Roosevelt Junior academy?
Oud 14-01-2012, 12:59
Lieke94
Lieke94 is offline
Citaat:
Hmm ik overweeg International & European Law in Groningen, zitten we aardig in dezelfde richting. Ben je niet bang dat UC toch te breed is en je liever echt de rechtenkant op gaat? Of vind je echt nog veel meer dan rechten leuk?
(Overigens, uc heeft toch best weinig contacuren?)
Ja, ik vind alles wat er omheen zit ook heel leuk: politiek, sociologie, etc. UC heeft 16 contacturen per week, een normale of internationale rechten studie gem. 8. Dus dat vind ik wel een groot verschil!
Oud 14-01-2012, 13:01
Lieke94
Lieke94 is offline
Ik heb een aanbevelingsbrief door mijn Nederlands docent laten schrijven.. En ik wil de andere aan mijn vioollerares vragen. Denken jullie dat ze dit heel raar vinden? Zij kent mij al 11 jaar en heeft buiten de echte schoolvaardigheden wel een heel goed beeld van mij..
Oud 14-01-2012, 14:51
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik heb een aanbevelingsbrief door mijn Nederlands docent laten schrijven.. En ik wil de andere aan mijn vioollerares vragen. Denken jullie dat ze dit heel raar vinden? Zij kent mij al 11 jaar en heeft buiten de echte schoolvaardigheden wel een heel goed beeld van mij..
Je kunt beter geen brief laten schrijven door je vioollerares denk ik; 't gaat erom dat ze een beeld van je academische vaardigheden krijgen. Daarom vragen ze ook om brieven van echt docenten of decanen.
Oud 14-01-2012, 17:37
Lieke94
Lieke94 is offline
Citaat:
Je kunt beter geen brief laten schrijven door je vioollerares denk ik; 't gaat erom dat ze een beeld van je academische vaardigheden krijgen. Daarom vragen ze ook om brieven van echt docenten of decanen.
Hmm, ik snap wat je bedoelt.. Maar in het formulier van LUC ging het eigenlijk vooral om je karakter en hoe gemotiveerd je bent voor dingen, je doorzettingsvermogen etc. Daar heeft zij denk ik wel een goed beeld van, in ieder geval een stuk beter dan mijn decaan
Oud 15-01-2012, 19:36
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Ik heb een aanbevelingsbrief door mijn Nederlands docent laten schrijven.. En ik wil de andere aan mijn vioollerares vragen. Denken jullie dat ze dit heel raar vinden? Zij kent mij al 11 jaar en heeft buiten de echte schoolvaardigheden wel een heel goed beeld van mij..
Moet je er meer dan 1 inleveren?
Oud 15-01-2012, 19:39
Verwijderd
Hoeft niet, volgens mij.
Oud 15-01-2012, 20:08
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hmm, ik snap wat je bedoelt.. Maar in het formulier van LUC ging het eigenlijk vooral om je karakter en hoe gemotiveerd je bent voor dingen, je doorzettingsvermogen etc. Daar heeft zij denk ik wel een goed beeld van, in ieder geval een stuk beter dan mijn decaan
Ah, excuus, dacht even dat 't over UCU ging.
Oud 16-01-2012, 19:52
kirstenl
kirstenl is offline
nooou, hij is verstuurd hoor! kreeg een bevestigingsmail waarin stond dat ik eind feb meer hoor.

hoe lukt het bij jou uomi? schiet het al een beetje op met je recommendation letter?
Oud 16-01-2012, 19:59
Verwijderd
Ik heb er al een van mijn Engelsleraar, maar van mijn mentor nog niet. En ik ben ook nog niet helemaal tevreden over mijn eigen brief, dus het gaat nog even duren. Het is toch niet zo dat als je je later inschrijft dat je minder kans hebt, toch?
Oud 17-01-2012, 06:32
Loor123
Loor123 is offline
@migi: ja! Ik heb me daarvoor aangemeld. Jij ook? de eerste keer ging over latijjns amerika, wat echt heel interessant was! Helaas kan ik vanwege een SE-week niet naar de tweede, maar ik vond het wel leuk om te doen. Geeft ook een beetje een beeld van RA, wat voor twijfelaars nog wel van pas kan komen.
Oud 17-01-2012, 17:03
flip222
flip222 is offline
Hoeveel woorden heeft jullie motivatiebrief, iemand?
Oud 17-01-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Heeft er iemand zich aangemeld voor Roosevelt Junior academy?
Ik denk er wel over na ja. Helaas steunen mijn ouders mijn university-college-plannen niet echt. Maar ik zit ook pas in de 5e, dus misschien dat ik voor de volgende ronde ga haha.
Oud 18-01-2012, 07:57
Lieke94
Lieke94 is offline
@flip222 Voor Utrecht een kantje en een beetje.. Maar voor LUC mogen het er maar 500 zijn!
Oud 18-01-2012, 16:48
Riannex
Riannex is offline
Ik heb ook besloten om me aan te melden voor Utrecht en Amsterdam. Moet alleen nog een motivatiebrief schrijven, maar ik doe helaas niet zoveel voor school, zit alleen in de redactie van het fotojaarboek. Hebben jullie relevante werkervaring/activiteiten? En wat hebben jullie bij interesses? Pff ik heb echt inspiratie nodig haha
Oud 18-01-2012, 18:10
Verwijderd
Mijn motivatiebrief bestaat op dit moment uit ongeveer 800 woorden. Ik vind het eigenlijk aan de lange kant, maar weet niet zo goed wat ik nog zou kunnen schrappen.

En Riannex, moet je alleen nog een motivatiebrief en heb je je aanbevelingsbrief al? Ik kan je niet echt tips geven, want ik weet ook niet of mijn brief is wat ze verwachten. Ik zou in ieder geval zo dicht mogelijk bij jezelf blijven, en vertel vooral wat je wél gedaan hebt. Al lijkt het maar zo klein.
Oud 18-01-2012, 21:19
Verwijderd
Citaat:
@migi: ja! Ik heb me daarvoor aangemeld. Jij ook? de eerste keer ging over latijjns amerika, wat echt heel interessant was! Helaas kan ik vanwege een SE-week niet naar de tweede, maar ik vond het wel leuk om te doen. Geeft ook een beetje een beeld van RA, wat voor twijfelaars nog wel van pas kan komen.
Ik was te laat voor de eerste, maar nu hebben ze me een mail gestuurd dat ze nog 2dagen gaan organiseren en dat ik er naar toe mag gaan als ik nog geïnteresseerd ben
Oud 18-01-2012, 22:56
Verwijderd
heel vreemd, mijn brief van UCU gaat heel vlot(volgens mij is hij zelf te lang)
maar die van AUC gaat maar niet vooruit...
Oud 19-01-2012, 13:38
Riannex
Riannex is offline
@Uomi

Ja, mijn aanbevelingen heb ik al. Ik hoef alleen nog maar mijn motivatiebrief, maar dat wil dus niet echt vlotten. Maar in elk geval bedankt voor de reactie Ik ga er nog maar eens goed over nadenken..
Oud 19-01-2012, 18:49
kirstenl
kirstenl is offline
@Rianne Denk bijvoorbeeld ook aan teamsport of ervaringen in het buitenland! En wat interesses betreft... Uiteindelijk heb ik gewoon waarheidsgetrouw, hoe cliche het ook is, dingen opgeschreven als winkelen, films kijken etc haha
Oud 19-01-2012, 22:29
Verwijderd
ik zit nu aan 2 pagina's
Volgens mij heb ik wel enkele nutteloze dingen vermeld die ik nog kan weglaten, maar langs de andere kant moet ik er nog dingen bijzetten. Zoals dieper ingaan waarom ik aan ucu wil studeren en het feit dat ik al taalkampen+uitwisselingen met mijn school heb gedaan...

Is de dead line van RA op 1 april?
Oud 20-01-2012, 06:58
Verwijderd
Voor degenen die zich hebben aangemeld voor UCU, hebben jullie de weken van het centraal examen ook ingevuld bij de weken wanneer je niet beschikbaar bent? Want dat zijn er al drie, dan zou je dus niets anders meer in kunnen vullen.
Oud 21-01-2012, 19:40
Riannex
Riannex is offline
@Uomi

Daar zat ik ook al mee.. Misschien houden ze er sowieso al rekening mee en nemen ze dan geen interviews af? Maar dat weet ik ook niet zeker..
Oud 21-01-2012, 20:12
Fiets23
Fiets23 is offline
Maak je niet druk, daar houden ze heus wel rekening mee. Meeste interviews worden sowieso voor 't CE gedaan.
Oud 22-01-2012, 15:27
josieforyou
josieforyou is offline
ik zit pas in 3TVWO maar zit toch te researchen qua opleidingen,
vanwege de profielkeuze-shite.
okee ik voel me nu echt noob hier.. ;P

university college lijkt me echt geweldig, omdat het mooi aansluit bij tweetalig VWO qua engels,
en internationalisering enzo. Verder kun je je op verschillende vlakken verdiepen.. en alle internationale connecties gewoon.

alleen...

hoe the f*ck betalen jullie dit allemaal? 14000 per jaar is niet niets, en je krijgt wel geld van IB-groep,
maar dat is in mijn geval 266 per maand, waardoor ik dus zo'n 995 te betalen over zou houden per maand.
met university college moet je hard werken, bijbaantje er bij lijkt me niet echt realistisch dus....

verder ook, als ik dan klaar ben met university college (als ik wordt toegelaten, halleluja) dan ben je heel breed,
maar ook behoorlijk algemeen georienteerd. ik weet niet of een werkgever dat graag wilt... dan zou je sowieso nog een master moeten doen, en dan mogen alle universiteiten over the whole world je wel toelaten,
dat gaat dan ook weer mega veel kosten... en in nederland doen ze nogal moeilijk qua master studies toelating als je university college hebt gedaan..

maar misschien heb ik het mis.
ik vraag het me gewoon af, mijn ouders zijn beide niet heel intelligent en hebben dan ook geen dikke baan ofzo dusja..
Oud 22-01-2012, 23:00
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
hoe the f*ck betalen jullie dit allemaal? 14000 per jaar is niet niets, en je krijgt wel geld van IB-groep,
maar dat is in mijn geval 266 per maand, waardoor ik dus zo'n 995 te betalen over zou houden per maand.
met university college moet je hard werken, bijbaantje er bij lijkt me niet echt realistisch dus....

verder ook, als ik dan klaar ben met university college (als ik wordt toegelaten, halleluja) dan ben je heel breed,
maar ook behoorlijk algemeen georienteerd. ik weet niet of een werkgever dat graag wilt... dan zou je sowieso nog een master moeten doen, en dan mogen alle universiteiten over the whole world je wel toelaten,
dat gaat dan ook weer mega veel kosten... en in nederland doen ze nogal moeilijk qua master studies toelating als je university college hebt gedaan..
Wat betreft je eerste punt: dat is een bekend punt en voor veel mensen niet makkelijk, maar voluit lenen helpt je al een heel eind op weg (ik meen iets van 500 extra?). Dan heb je nog, als je ouders onder een bepaald inkomen zitten, de aanvullende beurs die je van de overheid krijgt. Verder hebben best veel mensen een bijbaantje naast UC; het is dan inderdaad extra hard werken, maar hoe meer je werkt, hoe efficiënter je gaat werken heb ik vorig semester gemerkt. Dan heb je 6 weken winter break en 3 maanden summer break waarin je full-time kunt werken, dus in principe moet je het kunnen bolwerken. Het is zeker niet makkelijk en je moet er hard voor werken, maar het kan. :-)

En ja, je bent breed, maar dat heeft bij Master's, zeker in het buitenland, ook voordelen. 'het buitenland' is inderdaad duur (met name VK en VS), maar bijvoorbeeld in Scandinavië hoef je vaak geen collegegeld te betalen (maar daar is levensonderhoud weer veel duurder). Vaak kun je wel beurzen aanvragen om daarmee een flink deel te betalen. Mocht je toch in Nederland willen blijven, dan kun je heel vaak gewoon bij Nederlandse masters terecht hoor, zolang je maar aan een aantal criteria voldoet. Zeker aan de UU zijn ze relatief soepel. Heb je al enig idee in welke richting je wilt gaan (hoeft niet specifiek, maar meer 'biologie of recht')?
Oud 23-01-2012, 14:10
josieforyou
josieforyou is offline
@fiets23

bedankt dat je reageerde (:
fijn om te weten dat een bijbaantje naast de opleiding, met hard werken misschien toch mogelijk is..
ik zie het allemaal alweer wat positiever in ;'D

het is het sowieso waard, dat weet ik bijna zeker.

ik zou graag iets willen/ ben geinterreseerd in economie, sociologie, cognitive neuroscience, psychologie, recht, earth and environment.
Oud 24-01-2012, 22:33
Verwijderd
Dan denk ik dat AUC perfect is voor jou
Oud 25-01-2012, 20:38
Nessie18
Nessie18 is offline
Hallo!! Ik heb speciaal voor dit topic even een account aangemaakt, zodat ik gezellig mee kan praten...

Begin deze week ben ik aangenomen bij Roosevelt Academy, wat ook mijn eerste keus was! Dus zodra de officiele papieren binnen zijn zal ik het bod accepteren.
Zijn er nog meer mensen hier die in september 2012 beginnen?
Ik heb er super veel zin in! Kan iemand toevallig nog iets vertellen over de introweek op RA?
Oud 25-01-2012, 20:58
Fluxx
Fluxx is offline
Hier nog iemand die een university college wil doen. Al jullie 'ik ben al aangenomen' berichten baren me echter wel wat zorgen, ik ben nog bezig met mijn application En mijn motivation letter, wat is dat moeilijk zeg. Je hebt ook maar 2aviertjes, dat vind ik vrij weinig...

Ik ga me trouwens aanmelder voor AUC, UCU en RA. Ik kan niet kiezen, en eerst maar zien of ik aangenomen wordt, dan kan ik daarna altijd kiezen. Maar wat zou ik balen als ik nergens aangenomen werd... Ik heb ook niet echt een alternatief.

Zijn jullie trouwens niet bang dat als je bachelor al zoveel heeft gekost als op bv. UCU, dat met de huidige kabinetsplannen er niets meer overblijft om je master van te doen?
Oud 26-01-2012, 09:24
Verwijderd
@Nessie18 Waarom was RA je eerste keus? Ik kan namelijk nog steeds niet kiezen tussen RA en UCU, maar ik ga me in ieder geval voor beide aanmelden.

@Fluxx Volgens mij zijn er alleen nog maar mensen bij RA aangenomen, ik geloof dat de rest wacht tot na de deadline. Ik heb inderdaad ook nog niet echt een alternatief, dus ik hoop ook echt heel erg dat ik aangenomen word. En wat je verder zegt over het kostenplaatje, ja, ik ben de laatste tijd inderdaad een beetje bang dat ik na mijn bachelor niet meer door kan naar een master omdat ik het niet zou kunnen betalen. Als ik nu een goed alternatief had voor university college zou ik dat waarschijnlijk gaan doen, maar ik wil dit zo graag dat ik die gok toch wil nemen. En anders ga ik misschien een paar jaar werken na mijn bachelor om daarna mijn master te kunnen gaan doen. Of zoiets, maar daar probeer ik me nu nog niet al te veel zorgen over te maken.

Ik heb zojuist mijn aanmelding voor UCU 'submitted'. In de mail die ik kreeg stond dat ik eind februari meer zou horen. Ik zie er nu al naar uit!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Studeren in Oxbridge
Eigennaam
13 21-04-2011 21:21
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 11:28
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.