Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2011, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Do it yourself (or DIY) is a term used to describe building, modifying, or repairing of something without the aid of experts or professionals. The phrase "do it yourself" came into common usage in the 1950s in reference to home improvement projects which people might choose to complete independently.
http://en.wikipedia.org/wiki/Diy

Iemand die hier geïnteresseerd in is? En helemaal geen ervaring heeft met het principe? Maken jullie zelf accessoires, meubels? Kun je timmeren, vloerverwarming leggen, tuinieren? Wil je op zonne-energie internetten of je eigen kleren maken? Brand maar los!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2011, 19:04
Verwijderd
Ik maak momenteel kostuums voor larp. Pogingen tot. Ze lukken redelijk, maar de afwerking is redelijk nihil. Daarnaast heb ik ook al wat wikkelbroeken voor dagelijks gebruik gemaakt. Het plan is dat ik ooit zelf allerlei kleren kan gaan maken, er staat een rokje op stapel van goedkoop stof, als dat lukt, dan koop ik een leuk stofje om het na te maken. Het liefst wil ik een naaicursus volgen, maar die zijn dun gezaaid tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 19:15
Verwijderd
Kleding maken lijkt me ook echt superleuk, maar ik gun me nu niet zo veel tijd voor een nieuwe tijdrovende 'hobby' Denk dat ik m'n moeder wel even wat breinaalden af ga troggelen; heb nu een tijdje veel gehaakt, maar omdat dat niet zo elastisch is, kun je er niet goed kleding van maken en dat wil ik uiteindelijk juist wel.

Maar ik wil ook graag dingen bóuwen, met hout enzo Alleen nu nog niet zo'n kans voor, dus vandaar dat ik me afvraag of er al mensen mee bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 20:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Toevallig heb ik vandaag op Youtube een eerste orientatie op omgaan met de naaimachine opgezocht. Ik ben nu vooralsnog blijven steken in de fase dat ik op zoek moet naar een geschikt oefenlapje. Maar dat gaat deze vakantie zeker nog gebeuren.
Verder steek ik graag de handen uit de mouwen in mijn nieuwe huis. Als iemand me uit kan leggen (of ik op kan zoeken) hoe een klus moet, wil ik het zeker proberen. Ikea-kasten staan allemaal weer in elkaar intussen, dat is dan wel niet DIY, maar toch. Ik heb in ieder geval geen moeite om ergens gereedschap bij te slepen als dat nodig is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Kleding maken lijkt me ook echt superleuk, maar ik gun me nu niet zo veel tijd voor een nieuwe tijdrovende 'hobby' Denk dat ik m'n moeder wel even wat breinaalden af ga troggelen; heb nu een tijdje veel gehaakt, maar omdat dat niet zo elastisch is, kun je er niet goed kleding van maken en dat wil ik uiteindelijk juist wel.

Maar ik wil ook graag dingen bóuwen, met hout enzo Alleen nu nog niet zo'n kans voor, dus vandaar dat ik me afvraag of er al mensen mee bezig zijn.
Breien heb ik opgegeven, ik brei te strak, ik krijg het niet voor mekaar losser te zijn, dus ik heb het maar gelaten. Dan naai ik liever.

Vroeger was ik graag met hout bezig, maar ik heb nu niet echt een klus-schuurtje/hokje meer. Ik denk dat als ik dat zou hebben, ik vanzelf weer zou proberen. Nu blijft het bij wat dingen fabriceren om te schilderen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 08:27
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik kom uit een onhandig gezin. Mijn ouders hadden geen geduld voor naaien, breien, stoppen, klussen, timmeren, enz., of twee linkerhanden.
Helaas heb ik dus zoiets overgenomen, want ik ben niet echt handig. Mijn vriend is dat gelukkig wel én geduldig, waardoor ik toch alsnog een hoop bijleer.
Een paar jaar geleden heb ik wel een kastje geschilderd zodat het me geld bespaarde, maar of verven nu het ultieme voorbeeld is van DIY..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 13:15
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
DIY is toch gewoon 'klussen'?

Maargoed, ik doe niet zoveel zelf. Ik hang mn plankjes op, zet mn kasten in elkaar en daar blijft het bij.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 15:29
Verwijderd
Citaat:
DIY is toch gewoon 'klussen'?

Maargoed, ik doe niet zoveel zelf. Ik hang mn plankjes op, zet mn kasten in elkaar en daar blijft het bij.
Nja de term wordt voor alles gebruikt, niet alleen klussen maar dus ook zelf kleding maken maar ook bijvoorbeeld garage bands en tijdschriftjes die in eigen beheer worden uitgegeven en een moestuin op je balkon, etcetera.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 16:35
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Oh ik heb munt en basilicum staan (groter is mijn 'buiten' niet want het is een galerij), wauw doe ik toch nog wat.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 17:13
Verwijderd
Haha ik heb ook munt en basilicum! Had eerst meerdere kruiden, mr een deel gebruikte ik bijna nooit, dus toen besloten toch maar bloemen in mijn balkonbakken te doen en alleen deze twee te houden.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 21:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tsja, ik ben niet super onhandig en kan best een beetje klussen. Gewoon basisdingetjes kan ik wel: muurtje/kozijn verven, vloertje leggen, schilderij/plank/gordijnrails ophangen, kast in elkaar zetten, dat soort dingen. Klussen kan ik wel, verbouwen niet. De meeste dingen zijn niet handig om alleen te doen dus doe ik het vaak met m'n vriend en samen komen we er meestal wel uit en anders is m'n schoonvader heel handig en behulpzaam om ff te komen helpen dus super fijn

Ik heb een tuintje en daar staan planten in, verder heb ik een bramenstruik, tomatenplant, aardbeienplantjes en in de vensterbank peterselie en rozemarijn, munt heb ik in de tuin. Ik heb nu ook een geveltuintje aan de voorkant waar ik morgen even plantjes voor ga kopen. Gewoon planten in de grond zetten, de heg snoeien, onkruid wieden dat soort dingen zijn allemaal geen probleem. Mijn moeder heeft ook altijd een volkstuintje/moestuin gehad waar ik in de zomer in moest helpen dus ik vind het ook wel leuk

Echt naaien doe ik niet maar kleding verstellen, een gaatje naaien, knoop aanzetten of dat soort dingen doe ik wel zelf maar ingewikkelde dingen (broek inkorten, etc) breng ik naar m'n moeder of schoonmoeder want die hebben een naaimachine en dan is het toch net ff makkelijker.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 16:50
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik pimp wel regelmatig tassen, of knip een stuk van een broek af omdat ik de stof zo leuk vind maar hij te kort is, dan kan ik m in de zomer nog dragen.
Heb ook wel ns een kast een andere kleur geverfd.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 18:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Aangezien ik ben gezegend ben met op de Uithof wonen, worden er regelmatig hele en halve meubels en een hoop hout zomaar gedumpt bij de grofvuil container. In iets meer dan twee jaar heb ik daaruit nu een onderstel voor het bed, een tafel, televisie, drie kasten, een speelpaal voor de kat, betere zonwering, een paar planken voor boeken en een nieuwe lijst voor een gevonden schilderijreproductie in elkaar gezet.

Zowat alles daarvan was nog heel, of een beetje kapot, maar niet onherstelbaar.

De tafel had een vlek die hem vast geruïneerd heeft wat betreft normaal schoonmaken, maar die je er met schuurpapier in vijf minuten uit had. Vier euro aan beits er overheen en zo goed als nieuw.

De (enorme) televisie was naar de maan, maar ik vond hem veel te nieuw uitzien om nu al versleten te zijn. Toen ik ging kijken zag ik binnen een kwartier dat een bepaalde draad los was geraakt. Vast gesoldeerd, schoongemaakt, en hoppa, televisie.


Het nieuwste project is proberen een klein bureau in te leggen met leer dat ik van een bank heb gestript die weliswaar kapot was, maar nog een hoop onbeschadigd zwart leer eraan had zitten. Ik hoop hem daarna donker te lakken zodat het lijkt op van die klassieke luxe bureau's en met winst te verkopen. Dat leer is trouwens best wel kut om mee te werken tenzij je echt een vlijmscherp mes hebt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 20:56
Verwijderd
Ik ben van plan binnenkort samen met mijn vriend kastdeurtjes te gaan maken voor de nutteloze hoeken op zolder, zodat dat nette kastjes worden maar eh dat is geen ervaring, alleen maar een plan als de kastdeurtjes goed lukken, willen we een tv/dvd/spelcomputer meubel gaan bouwen. Wel heel handig is dat de bouwmarkt alle planken en panelen zo voor je op maat kan zagen, dus dat scheelt heel veel werk
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Dat leer is trouwens best wel kut om mee te werken tenzij je echt een vlijmscherp mes hebt.
Al een aardappelschilmesje geprobeert? Kan je meer kracht mee zetten dan de meeste stanleymesjes.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 19:36
Verwijderd
Een flinke en scherpe schaar is fijner met leer, vind ik zelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Centraal DIY inspiratietopic #1
Elin3
4 17-08-2015 17:53
Muziek Panic! At The Disco
Poor Leno
139 21-08-2007 16:50
Muziek Bad Religion in 013 en een nieuw album
IEMOW-KOR
442 12-06-2004 12:00
Muziek beste punk plaat ooit
dark_poetry
140 04-07-2003 22:58
Muziek waar koop ik bandshirt (online)
ostenberg
47 03-07-2003 12:40
Muziek DIY punk zine??? anyone???
aldi - PUNK
50 27-09-2002 10:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.