Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2013, 15:30
Verwijderd
@rne hppa AIDZ fizzle-fluffy pluis Carn Paperz Zwemmeltje Sadye Qandy Lovage Foulke Miekepieke en andere sportievelingen!

Gisteren mijn doel gehaald op de 5k 22.48

Maar ik was veel te hard gestart dus denk dat het sowieso nog wel harder kan, en ik moet wat beter heuvelaf leren lopen
Advertentie
Oud 26-09-2013, 15:41
Verwijderd
goed zo

Ik ga morgenvroeg weer bergen beklimmen, als ik met mijn luie reet uit bed kom, anders zaterdag.
Oud 26-09-2013, 15:41
Verwijderd
Citaat:
goed zo

Ik ga morgenvroeg weer bergen beklimmen, als ik met mijn luie reet uit bed kom, anders zaterdag.
Waar ben je nu dan, dat er bergen zijn om te beklimmen?
Oud 26-09-2013, 15:43
Verwijderd
Nou ja bergen, heuvels Gewoon Zuid- Limburg. Sommige heuvels kun je letterlijk beklimmen en dat is wel eens leuker dan alleen maar rennen.
Oud 26-09-2013, 15:44
Verwijderd
oh ja, gaaf Ik had voor ik naar Amerika kwam nooit echt met heuvels gelopen, toch weer een hele andere tak van sport
Oud 26-09-2013, 15:47
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik snap nooit waarom hardlopen zo populair is.

Fietsen is bijvoorbeeld veel minder blessure gevoelig, met meer mogelijkheden andere stukken natuur en dergelijke te zien.
__________________
In omnia paratus
Oud 26-09-2013, 15:48
Verwijderd
Ja, ik vraag me stiekem altijd een beetje af of mensen in het zuiden meer conditie hebben met gewoon fietsen, dan mensen in noorden


Het jammere eraan is, dat mijn schoenen wel vaker uitglijden. Gladde zolen zijn niet echt handig.
Oud 26-09-2013, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik vraag me stiekem altijd een beetje af of mensen in het zuiden meer conditie hebben met gewoon fietsen, dan mensen in noorden


Het jammere eraan is, dat mijn schoenen wel vaker uitglijden. Gladde zolen zijn niet echt handig.
Het is niet meer conditie, het is een ander soort conditie.
Ik kan mensen die veel in de bergen fietsen er op het vlak wel af fietsen, maar er hoeft maar een heuveltje te komen of ik ben zoek. Maar dat is na deze 3 maanden hopelijk ook anders, op mijn te kleine mountainbike is het zwaar genoeg
Oud 26-09-2013, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Ik snap nooit waarom hardlopen zo populair is.

Fietsen is bijvoorbeeld veel minder blessure gevoelig, met meer mogelijkheden andere stukken natuur en dergelijke te zien.
Maar blessures bij hardlopen zijn meestal niet zo ernstig, terwijl als je met fietsen valt heb je al gauw wat botten gebroken. Verder is het denk ik populair omdat het minder tijd en geld kost, maar het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik vind het allebei leuk, maar in de winter doe ik vooral hardlopen en niet fietsen omdat ik niet in het donker wil fietsen en het gauw te glad is en zo. En met hardlopen doe ik aan leuke wedstrijdjes mee, met fietsen durf ik dat niet echt omdat ik te bang ben voor grote valpartijen.
Oud 26-09-2013, 16:08
Verwijderd
Ik fiets elke dag 40 minuten naar de stad/uni, telt dat?
Oud 26-09-2013, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Ik fiets elke dag 40 minuten naar de stad/uni, telt dat?
tellen waarvoor?
Oud 26-09-2013, 16:09
Verwijderd
Als sport(en)!
Oud 26-09-2013, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Het is niet meer conditie, het is een ander soort conditie.
Ik kan mensen die veel in de bergen fietsen er op het vlak wel af fietsen, maar er hoeft maar een heuveltje te komen of ik ben zoek. Maar dat is na deze 3 maanden hopelijk ook anders, op mijn te kleine mountainbike is het zwaar genoeg
Je doet mountainbiken? gaaf

Dat bedoelde ik ja
Oud 26-09-2013, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Als sport(en)!
Nouja, je beweegt in ieder geval Ik denk niet dat je conditie er erg veel beter van wordt, maar dat hangt er ook weer vanaf hoe hard je fietst!

En voor mij is het verschil tussen bewegen en sporten dat het eerste noodzakelijk is en het tweede leuk
Oud 26-09-2013, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Je doet mountainbiken? gaaf

Dat bedoelde ik ja
Nee, ik doe geen mountainbiken, ik heb gewoon een goedkope fiets gekocht omdat ik hier maar 3 maanden ben en dat was toevallig een mountainbike. Helaas zelfs met het zadel op zijn allerhoogst vooral geschikt voor mensen onder de 1.60 dus erg hard ga ik niet, maar goed het brengt me waar ik heen wil
Oud 26-09-2013, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik doe geen mountainbiken, ik heb gewoon een goedkope fiets gekocht omdat ik hier maar 3 maanden ben en dat was toevallig een mountainbike. Helaas zelfs met het zadel op zijn allerhoogst vooral geschikt voor mensen onder de 1.60 dus erg hard ga ik niet, maar goed het brengt me waar ik heen wil
oke, mountainbikes fietsen wel lekkerder vind ik
Oud 26-09-2013, 16:33
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Maar blessures bij hardlopen zijn meestal niet zo ernstig, terwijl als je met fietsen valt heb je al gauw wat botten gebroken. Verder is het denk ik populair omdat het minder tijd en geld kost, maar het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik vind het allebei leuk, maar in de winter doe ik vooral hardlopen en niet fietsen omdat ik niet in het donker wil fietsen en het gauw te glad is en zo. En met hardlopen doe ik aan leuke wedstrijdjes mee, met fietsen durf ik dat niet echt omdat ik te bang ben voor grote valpartijen.
Zo snel breek je een bot niet toch? Ik ben aardig wat gevallen vroeger, maar buiten wedstrijden heb ik nooit iets gebroken. Voor wieler/mountainbikewedstrijden heb je een licentie nodig, als het goed is verstrekt een club die niet voor je een bepaald stuurmansniveau hebt weten te bereiken .

Geld kan ik inkomen, een beetje racefiets of een fatsoenlijke mountainbike + uitrusting is een stuk duurder. Aan de andere kant is fietsen minder belastend voor je lichaam, levert het (voor zover ik weet) meer vetverbranding op en heb je dus als bijkomend voordeel dat je veel meer mooie dingen kan zien. Het blijft inderdaad een kwestie van voorkeur, ik vraag me gewoon oprecht af waarom zoveel mensen bij hardlopen uitkomen.
Heb het een paar keer geprobeerd, maar het was erg eentonig en overal pijntjes die ik met fietsen niet krijg.
__________________
In omnia paratus
Oud 26-09-2013, 16:33
Verwijderd
Citaat:
oke, mountainbikes fietsen wel lekkerder vind ik
Hmm vind ik niet Maar misschien omdat ik ook nog nooit op een goed afgestelde mountainbike heb gefietst.
Ads door Google
Oud 26-09-2013, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Zo snel breek je een bot niet toch? Ik ben aardig wat gevallen vroeger, maar buiten wedstrijden heb ik nooit iets gebroken. Voor wieler/mountainbikewedstrijden heb je een licentie nodig, als het goed is verstrekt een club die niet voor je een bepaald stuurmansniveau hebt weten te bereiken .

Geld kan ik inkomen, een beetje racefiets of een fatsoenlijke mountainbike + uitrusting is een stuk duurder. Aan de andere kant is fietsen minder belastend voor je lichaam, levert het (voor zover ik weet) meer vetverbranding op en heb je dus als bijkomend voordeel dat je veel meer mooie dingen kan zien. Het blijft inderdaad een kwestie van voorkeur, ik vraag me gewoon oprecht af waarom zoveel mensen bij hardlopen uitkomen.
Heb het een paar keer geprobeerd, maar het was erg eentonig en overal pijntjes die ik met fietsen niet krijg.
Je hebt ook wedstrijden zonder licentie hoor En dat stuurmansniveau zegt niets, in wedstrijden nemen mensen risico's dus ook op hoog niveau wordt er veel gevallen.
Ik heb het net even opgezocht, 19% van de fietsblessures zijn breuken aan schouder of sleutelbeen. 23% is hoofd, nek of halsletsel, 3% ernstig hersenletsel.
De totale kans op blessures is wel vele malen kleiner dan met hardlopen, maar de ernst is wel groter bij wielrenner.
Oud 26-09-2013, 16:37
Verwijderd
Maar goed maak ook een fietstopic aan zou ik zeggen! Dan kom ik daar posten als ik mijn mooie Bianchi weer uit de schuur haal!
Oud 26-09-2013, 16:40
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Je hebt ook wedstrijden zonder licentie hoor En dat stuurmansniveau zegt niets, in wedstrijden nemen mensen risico's dus ook op hoog niveau wordt er veel gevallen.
Ik heb het net even opgezocht, 19% van de fietsblessures zijn breuken aan schouder of sleutelbeen. 23% is hoofd, nek of halsletsel, 3% ernstig hersenletsel.
De totale kans op blessures is wel vele malen kleiner dan met hardlopen, maar de ernst is wel groter bij wielrenner.
Heb je in Nederland serieus wedstrijden waar iedereen aan mag meedoen?
Of worden licentiehouders daar dan van onthouden? Zou best lullig zijn voor de gemiddelde mooiweerrijder om dat te moeten bijhouden.

Oké, klinkt niet best nee. Ik heb zelf ook drie keer mijn sleutelbeen gebroken, maar altijd in wedstrijdverband. Goed vallen is een stuk lastiger als je met 20 man tegelijk tegen de grond gaat. Verder is het bij schaafwonden gebleven.
__________________
In omnia paratus
Oud 26-09-2013, 16:46
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Maar goed maak ook een fietstopic aan zou ik zeggen! Dan kom ik daar posten als ik mijn mooie Bianchi weer uit de schuur haal!


Deze? Dan wil ik met je trouwen en kleine bianchi's maken.
__________________
In omnia paratus
Oud 26-09-2013, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Heb je in Nederland serieus wedstrijden waar iedereen aan mag meedoen?
Of worden licentiehouders daar dan van onthouden? Zou best lullig zijn voor de gemiddelde mooiweerrijder om dat te moeten bijhouden.

Oké, klinkt niet best nee. Ik heb zelf ook drie keer mijn sleutelbeen gebroken, maar altijd in wedstrijdverband. Goed vallen is een stuk lastiger als je met 20 man tegelijk tegen de grond gaat. Verder is het bij schaafwonden gebleven.
http://www.nsk2013.nl/

Dit bijvoorbeeld En veel sportverenigingen organiseren 'Rondje IJsselmeer', 'Rondje Utrecht' etc. Dat zou toch het soort wedstrijden zijn waar ik aan mee zou doen, want ben geen lid van een wielervereniging.
Oud 26-09-2013, 16:50
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Deze? Dan wil ik met je trouwen en kleine bianchi's maken.


Deze, ik had wel liever Bianchi-blauw gewild maar dat kon niet
Oud 26-09-2013, 16:50
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
http://www.nsk2013.nl/

Dit bijvoorbeeld En veel sportverenigingen organiseren 'Rondje IJsselmeer', 'Rondje Utrecht' etc. Dat zou toch het soort wedstrijden zijn waar ik aan mee zou doen, want ben geen lid van een wielervereniging.
Leuk.

Rondje IJsselmeer e.d. zijn toertochten toch? Dat gaat over het algemeen op het eerste groepje diehards na heel gemoedelijk, met nauwelijks valpartijen.
__________________
In omnia paratus
Advertentie
Oud 26-09-2013, 16:51
Verwijderd
http://www.veiligheid.nl/cijfers/wielerblessures

Hier de link over blessures trouwens.
Oud 26-09-2013, 16:52
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Dat is geen karakteristieke Bianchi inderdaad. Maar alsnog een mooi ding.
__________________
In omnia paratus
Oud 26-09-2013, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Leuk.

Rondje IJsselmeer e.d. zijn toertochten toch? Dat gaat over het algemeen op het eerste groepje diehards na heel gemoedelijk, met nauwelijks valpartijen.
haha nou diegene waar mijn vrienden aan meedoen niet Kijk maar bij de uitslag: http://www.nereus.nl/rondje/nieuws/

Wordt hard gereden. Maar goed ik ben gewoon een beetje een schijterd op de fiets. Rondjes van 30-35/uur in mijn eentje of met maximaal 3 anderen vind ik heerlijk, maar zodra het sprinten wordt of in groepjes, of hard door de bocht als het geregend heeft, dan ben ik net een oma.
Oud 26-09-2013, 16:58
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ziet er wel lekker fanatiek uit inderdaad. Al vind ik het nog steeds niet echt een wedstrijd. Op trainingen was het laatste uur ook altijd wedstrijd, maar het is qua snelheid/hardheid nooit te vergelijken met een 'echte', waar je kotsend van uitputting over de finish komt.

En: Bier, wijn, eten en sigaren op Nereus
__________________
In omnia paratus
Oud 26-09-2013, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ziet er wel lekker fanatiek uit inderdaad. Al vind ik het nog steeds niet echt een wedstrijd. Op trainingen was het laatste uur ook altijd wedstrijd, maar het is qua snelheid/hardheid nooit te vergelijken met een 'echte', waar je kotsend van uitputting over de finish komt.

En: Bier, wijn, eten en sigaren op Nereus
Nou volgens mij kom je na 3 uur op 46 gemiddeld behoorlijk kotsend over de finish hoor Het zijn twee ploegentijdritten.

maar, zo te horen is het tijd voor een apart wielertopic!
Oud 26-09-2013, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Ik snap nooit waarom hardlopen zo populair is.

Fietsen is bijvoorbeeld veel minder blessure gevoelig, met meer mogelijkheden andere stukken natuur en dergelijke te zien.
Je snapt echt niet dat hardlopen veel toegankelijker is ten aanzien van fietsen?
Oud 26-09-2013, 17:26
Verwijderd
Overigens heb ik volgende week een afspraak voor foto's van mijn enkels, hardlopen zit er namelijk nog steeds niet in.
Oud 26-09-2013, 17:50
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
wat was jouw vorige nick foulke?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 26-09-2013, 17:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ging vandaag nog drie kwartier langzaamhardlopen was vet gezellig. We gingen doen dat we rocky waren bij de training montage. All work and no play makes fizzle a dull girl.
Oud 26-09-2013, 18:06
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Ik was begonnen met hardlopen en toen GRIEP.
Dus volgende week nog eens proberen...
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Oud 26-09-2013, 18:09
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Je snapt echt niet dat hardlopen veel toegankelijker is ten aanzien van fietsen?
Ken jij iemand zonder fiets? Je hoeft niet gelijk te wielrennen hé.
__________________
In omnia paratus
Ads door Google
Oud 26-09-2013, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Ken jij iemand zonder fiets? Je hoeft niet gelijk te wielrennen hé.
nee, je hoeft ook niet gelijk te hardlopen je kan ook wandelen.
Oud 26-09-2013, 18:19
Verwijderd
Citaat:
wat was jouw vorige nick foulke?
AIDS
Oud 26-09-2013, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ging vandaag nog drie kwartier langzaamhardlopen was vet gezellig. We gingen doen dat we rocky waren bij de training montage. All work and no play makes fizzle a dull girl.
Ik snap maar de helft van wat hier staat

Wat is training montage?
Oud 26-09-2013, 18:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik snap maar de helft van wat hier staat

Wat is training montage?

Rocky
Oud 26-09-2013, 18:36
Verwijderd
En kun je je al opdrukken op een arm?
Oud 26-09-2013, 18:37
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee maar wel met een klap ertussen
Oud 26-09-2013, 18:39
Verwijderd
Oh dat is wel knap! Ik ben dan altijd bang om op mijn kin te vallen
Oud 26-09-2013, 18:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik probeerde het net op 1 arm en ik viel inderdaad op mijn gezicht
Oud 26-09-2013, 21:26
JUH
Avatar van JUH
JUH is offline
Mijn voetjes doen weer pijn.. Dus maar weer oefeningen doen. Fietsen moet ik ook weer meer doen !
__________________
† R.I.P. JUH † Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is van nu af aan een weg
Oud 26-09-2013, 21:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja daar is een mooi fietstopic voor
Oud 26-09-2013, 21:55
Verwijderd
Citaat:
@rne hppa AIDZ fizzle-fluffy pluis Carn Paperz Zwemmeltje Sadye Qandy Lovage Foulke Miekepieke en andere sportievelingen!

Gisteren mijn doel gehaald op de 5k 22.48

Maar ik was veel te hard gestart dus denk dat het sowieso nog wel harder kan, en ik moet wat beter heuvelaf leren lopen
Nice! Doe ik je niet na! Maar was wel heuvelaf dus?
Oud 26-09-2013, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Nice! Doe ik je niet na! Maar was wel heuvelaf dus?
Nee, was heen en terug dus evenveel opwaarts als bergafwaarts, zelfs ietsje meer opwaarts. Het was nogal een zwaar parcours dus ik denk dat er in Nederland op een vlakke weg nog wel een minuutje af kan!
Oud 26-09-2013, 23:55
Verwijderd
TOTAL ASCENT
104 m
TOTAL DESCENT
103 m
Oud 27-09-2013, 13:40
Verwijderd
Hmm dan loop je dus 14 km/h? Ik wil dat ook wel kunnen, maar als ik zo doorga moet dat over een paar maanden goed te doen zijn
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.