Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 10:22
rianne_tje
rianne_tje is offline
LONDEN -
Astronomen hebben enkele weken geleden een asteroïde ontdekt, die in 2019 de aarde wel eens zou kunnen raken. De enorme steenklomp is volgens wetenschappers momenteel het meest bedreigende object in de ruimte, zo meldde de Britse zender BBC dinsdag.

Volgens berekeningen zou de asteroïde 2002 NT7 op 1 februari 2019 de aarde kunnen raken. Maar er bestaan nog veel onzekerheden over deze voorspelling. Het brokstuk is ongeveer 2 kilometer groot, genoeg om een heel werelddeel mee te verwoesten. Ook zou de inslag voor wereldwijde klimaatveranderingen kunnen zorgen.

Onderzoekers in de Amerikaanse staat New Mexico signaleerden het hemellichaam voor het eerst op 5 juli. Sindsdien houden astronomen uit de hele wereld de asteroïde nauwlettend in de gaten. Volgens de NASA zou nader onderzoek kunnen uitwijzen dat 2002 NT7 de aarde toch niet zal raken.
(bron: www.nu.nl)


Is dit allemaal drukte om niks of moeten we alvast verhuizen naar het continent dat niet geraakt wordt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2002, 10:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
misschien zit er weer eens wat politieks achter.

(ik vertrouw niks meer hier )

Namelijk:
ze zeggen nu wel dat het de aarde raakt, maar men wil gewoon meer geld (voor onderzoek hiernaar zogenaamd) uittrekken zodat een expeditie naar Mars gefinancierd kan worden en dan zijn de Amerikanen toch nog eerder op Mars dan de Russen.
<G>


Nahja, we zien wel. Er valt weinig aan te doen, lijkt me. Enneh, beter door een asteroide geraakt worden dan door een fucked up wereld dat nukes naar elkaar gooit.

Overigens zou de aarde in 2200nogwat 180 graden kantelen.
Kun je voorstellen wat dat teweeg brengt?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:34
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Er zit nog een foutenmarge in van tientallen miljoenen kilometers, dus het zal vast wel loslopen
(NOS teletekst)
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
We schieten hem gewoon doormidden in Armageddon-stijl, zodat 1 deel op het M-O en 1 deel op Afrika terechtkomt.. en dan graven we gewoon een zee rond fort Europa.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
rianne_tje schreef:

Is dit allemaal drukte om niks of moeten we alvast verhuizen naar het continent dat niet geraakt wordt?
*grin*. Met een beetje geluk wordt de VS geraakt

De kans dat hij inderdaad de aarde raakt is ontzettend klein. Hij vliegt waarschijnlijk een paar miljoen km langs ons heen, in astronomische begrippen een schampshot
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:34
@pie
@pie is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Overigens zou de aarde in 2200nogwat 180 graden kantelen.
Kun je voorstellen wat dat teweeg brengt?
hahaha

ik heb het altijd iets anders gehoord hoor

de aarde draait geen 180 graden, maar het magnetisme van de aarde wel.. de noordpool word dus de zuidpool en omgekeerd (qua magnetisme).. de aarde blijft gewoon zn rondjes om zn as en om de zon draaien

het verschuiven van het magnetische veld gebeurt ook 1 keer in de X-jaar (10000 als ik het me goed herinner...), dat valt niet precies te voorspellen
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:35
@pie
@pie is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
We schieten hem gewoon doormidden in Armageddon-stijl, zodat 1 deel op het M-O en 1 deel op Afrika terechtkomt.. en dan graven we gewoon een zee rond fort Europa.
AHAHAHA jaaa bunkers graven, net als die Duitsers op de nederlandse stranden

omg ik ga kapot hier
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:50
Verwijderd
Gedachte nummer 1: k*t, dan ben ik 34.
Gedachte nummer 2: wat in Armageddon kan, kan hier ook

Ach, ik maak me daar nu nog geen zorgen over. Er stond op NOS teletekst pagina 192 dat er nog een foutmarge inzat van 'enkele tientallen miljoenen kilometers'.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
@pie schreef:


hahaha

ik heb het altijd iets anders gehoord hoor

de aarde draait geen 180 graden, maar het magnetisme van de aarde wel.. de noordpool word dus de zuidpool en omgekeerd (qua magnetisme).. de aarde blijft gewoon zn rondjes om zn as en om de zon draaien

het verschuiven van het magnetische veld gebeurt ook 1 keer in de X-jaar (10000 als ik het me goed herinner...), dat valt niet precies te voorspellen
Erm, waarschijnlijk bedoelde ik dat
Maar het ging in ieder geval niet zonder gevolgen..

heh, het is ook alweer een tijd geleden dat ik dit gehoord had
10 jaar ofzo

Maar goed, moet beter mijn huiswerk doen en het eerst nog een keer opzoeken alvorens ik zoiets opschrijf
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
@pie schreef:


AHAHAHA jaaa bunkers graven, net als die Duitsers op de nederlandse stranden

omg ik ga kapot hier
Ik vrees dat als er een meteoriet ergens maar ook op aarde neerstort, altijd fataal afloopt voor Nederland.

Enorme golven zullen het land blank leggen, lijkt me.

Vluchten naar de Alpen dus!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:04
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Weinig om je druk over te maken dus.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik vind het overigens erger als je hoort dat een meteoriet de aarde "schampte" terwijl astronomen deze helemaal niet hadden opgemerkt!

Nu kun je je er tenminste een beetje op voorbereiden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Nu kun je je er tenminste een beetje op voorbereiden.
Pandemonium. Yay
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:11
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Chimera schreef:


*grin*. Met een beetje geluk wordt de VS geraakt

Dat was ook het 1e wat in mij opkwam

Ik denk dat het idd weer een hoop drukte om niks is.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:12
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Bovenstaande reply is van MiNDLeZz... cHa0s zat weer s ingelogd *grom*
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:13
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Weinig om je druk over te maken dus.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
@pie schreef:


de aarde draait geen 180 graden, maar het magnetisme van de aarde wel.. de noordpool word dus de zuidpool en omgekeerd (qua magnetisme).. de aarde blijft gewoon zn rondjes om zn as en om de zon draaien

het verschuiven van het magnetische veld gebeurt ook 1 keer in de X-jaar (10000 als ik het me goed herinner...), dat valt niet precies te voorspellen
Niet eens in de x aantal jaar, gewoon 'soms'. Het is wel degelijk gevaarlijk want het aardmagnetisch veld beschermd ons tegen kosmische straling.

Over die meteoriet zou ik me niet druk maken.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:40
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Idd. Als het ding de komende paar jaar ook maar 0.00000001 graad uit koers raakt is er al niks meer aan de hand...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2002, 15:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Coolkast schreef:


Niet eens in de x aantal jaar, gewoon 'soms'. Het is wel degelijk gevaarlijk want het aardmagnetisch veld beschermd ons tegen kosmische straling.
.
Kun je dat even toelichten?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:23
Verwijderd
<hypothese> En dan gaan we met z'n allen naar de klote. Who gives a fuck. </hypothese>

<realisme> Het zal wel loslopen. Evengoed niets meer dan uitstel van executie. </realisme>
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:29
Thor
Avatar van Thor
Thor is offline
Een wat uitgebreider artikel van Nosnieuws wat toch wat geruststellender is. Voor de Henkie's paniek onder ons.
Citaat:
Asteroïde stort mogelijk in 2019 op aarde 24-07-2002

Astronomen hebben enkele weken geleden een asteroïde ontdekt die in 2019 de aarde zou kunnen raken. De twee kilometer grote steenklomp geldt momenteel als het meest bedreigende object in de ruimte. Volgens de onderzoekers zijn er echter nog veel onduidelijkheden over de baan van de asteroïde 2002 NT7.

Volgens berekeningen zou de enorme steenklomp op 1 februari 2019 de aarde kunnen raken. Maar in de berekeningen zit nog een foutenmarge van meerdere tientallen miljoenen kilometers, zodat de kans dat de aarde getroffen wordt klein is. Raakt de asteroïde de aarde wel, dan zal de klap een continent verwoesten en het klimaat in de hele wereld veranderen.

Onderzoek
Onderzoek moet uitwijzen hoe bedreigend de asteroïde daadwerkelijk is. Dr Peiser van de John Moores universiteit in Liverpool is er bijna zeker van dat de steenklomp de aarde uiteindelijk niet zal raken. Volgens astronomen is de asteroïde goed te volgen, omdat het object een fel licht afgeeft.

De afgelopen weken is de steenklomp zo'n tweehonderd keer geobserveerd. Onderzoekers in de Amerikaanse staat New Mexico signaleerden het hemellichaam voor het eerst op 5 juli. Sindsdien houden astronomen uit de hele wereld de asteroïde nauwlettend in de gaten.

Eerste asteroïde
In 1801 ontdekte de Italiaanse astronoom Giuseppe Piazzi de eerste asteroïde. Eind 1996 was de baan bekend van meer dan 7200 asteroïden. Nu weten we dat zich miljoenen van die steenklompen in de ruimte bevinden. Het overgrote deel zweeft rond tussen de planeten Mars en Jupiter. De diameter varieert van minder dan een kilometer tot bijna duizend kilometer.

De kans dat een asteroïde een deel van de aarde verwoest is erg klein. Uit vorig jaar gehouden onderzoek is gebleken dat er een kans van een op vijfduizend is dat de aarde de komende honderd jaar getroffen zal worden. Ook zijn de meeste asteroïden niet groot genoeg om de aarde op grote schaal te verwoesten.
__________________
Wat weg is raak je nooit meer kwijt...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Kun je dat even toelichten?
Sterren (dus ook de zon) zenden straling uit, deze worden door het aardmagnetisch veld gedeflecteerd. Als de aarde geen magnetisch veld zou hebben, zouden we gefrituurd worden.

Als het veld omdraait is er nog geen probleem, gevaarlijker wordt het als het veld opeens weg is. Maar dat kan in princiepe niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:57
Sommetje
Sommetje is offline
tel uit je dagen

Je moet je er niet te veel van aantrekken.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 16:42
Rhinus
Rhinus is offline
Laten we hopen dat in inslaat zo zeg maar in USA.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 16:47
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
rianne_tje schreef:
LONDEN -
Astronomen hebben enkele weken geleden een asteroïde ontdekt, die in 2019 de aarde wel eens zou kunnen raken.
Citaat:
Gatara schreef:
Overigens zou de aarde in 2200nogwat 180 graden kantelen.
Kun je voorstellen wat dat teweeg brengt?
Dit noemen ze ook nog wel eens Rock & Roll
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2002, 17:11
alwaysgood
alwaysgood is offline
het is nog niet helemaal zeker dat ie op de aarde inslaat.
bron
http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/192
er is een foutenmarge van enkele tientallen miljoenen kilometers.
duzzzzzzzzzz....
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:25
PV
PV is offline
t zal allemaal wel meevallen.. als t eenmaal 2019 is zijn dr denk ik wel andere problemen waar je je veel drukker om kan maken
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:31
Verwijderd
op RTL Z kwam een wetenschapper met het idee om dmv gigantische motoren de asteroide van koers te veranderen....

maar 99% kans dat het vals alarm is denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 19:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik hoorde het ook , me zus was nieuws aan het kijken.
Ik schrok ff, maar toen realiseerde ik dat het SBS 6 was dus dat het toch allemaal maar commercieel sensatie nieuws is


persoonlijk, ik ben veel banger voor een enorme oorlog en rasistische virussen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:06
arrebar
Avatar van arrebar
arrebar is offline
als het amerika raakt dan kan de bush jr jr van die tijd zeggen dat het een aanslag is en zijn oorlog tegen buitenaards terrorisme beginnen
__________________
ein volk, ein reich, ein lemmy
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:24
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Sterren (dus ook de zon) zenden straling uit, deze worden door het aardmagnetisch veld gedeflecteerd. Als de aarde geen magnetisch veld zou hebben, zouden we gefrituurd worden.

Als het veld omdraait is er nog geen probleem, gevaarlijker wordt het als het veld opeens weg is. Maar dat kan in princiepe niet gebeuren.
Ik dacht gelezen te hebben dat gedurende het proces van omdraaiing er een periode is waarin beide polen elkaar opheffen... ik zal proberen iets eroveer te vinden..
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 23:17
Soulflame
Avatar van Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
arrebar schreef:
als het amerika raakt dan kan de bush jr jr van die tijd zeggen dat het een aanslag is en zijn oorlog tegen buitenaards terrorisme beginnen
lol

Ik geloof trouwens niet dat we hoeven te vrezen voor die astroide, niet alleen die foutenmarge maar ook omdat er ooit een Armageddon-achtige film was uit een aantal jaar eerder (die overigens een stuk slechter was.. ook al was het gelukkig niet zo'n cliche-happy end; de West Coast was geraakt en gezonken) waarin ze in de aftiteling nog even geruststellend zeiden dat zoiets nooit kon gebeuren omdat de Russen en Amerikanen samen een satelliet hadden met kernkoppen tegen astroiden, genaamd project Icarus.
Nou geloof ik daar ook niet veel van (zeker niet dat ze het zo vrijgeven in zo'n film), maar we hebben nog ruim de tijd om zoiets te maken als het nodig zou moeten zijn.
Nee, als de aarde ergens door verrot gaat is het wel door de mensheid.
__________________
Hope is the one crop that can grow in any climate
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 23:54
Quincy
Quincy is offline
Waarom maken die onderzoekers zich zo druk om een astroide die niet eens zal inslaan.

Voor 2019 is de aarde toch al vergaan...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 23:55
Verwijderd
komen die kernwapens toch nog eens van pas ^_^'

nuke the bastard
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 10:11
Verwijderd
Op 1 februari slaat 'ie dus in. Fijn, ik ben dus op de laatste volledige dag van de wereld jarig

Ik heb het al in mijn Works agenda gezet
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 10:25
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Op 1 februari slaat 'ie dus in. Fijn, ik ben dus op de laatste volledige dag van de wereld jarig

Ik heb het al in mijn Works agenda gezet
Jij bent tenminste nog jarig... Mijn broer en ik zijn 2 februari jarig... Nee, dat is leuk
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2002, 13:01
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
GOH, gaan we alweer kapot. Volgens de Jehova's gaan we ook ieder jaar wel een keer kapotjes dus mij boeit het vrij weinig. Ik ben niet bang voor de dood en trouwens, we hebben genoeg raketjes om dat ding op te blazen. ~~~BRING IN THE NUKES~~
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Quintus schreef:


Jij bent tenminste nog jarig... Mijn broer en ik zijn 2 februari jarig... Nee, dat is leuk
ach gossie
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:02
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Coolkast schreef:


Ik dacht gelezen te hebben dat gedurende het proces van omdraaiing er een periode is waarin beide polen elkaar opheffen... ik zal proberen iets eroveer te vinden..
volgens mij ook ja.....
bestaat wel een KIJK artikeltje over, ff kijken

edit: staat niet op internet zo te zien, en het nummer heb ik niet meer
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn

Laatst gewijzigd op 25-07-2002 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Why do the Earth's magnetic fields flip every million years or so?

The current understanding is that the Earth's magnetic field is produced by a complex system of electric currents circulating in the molten part (not all of it is molten) of the Earth's iron core. The electric currents exist because the molten iron is a good electrical conductor and is undergoing convective stirring as it passes its heat upwards into the overlying solid mantle. The electric currents produce a magnetic field in a very similar way to an electromagnet; but the whole thing is more complicated because the magnetic field interacts with the electric currents and keeps changing the convection pattern. So inside the core the magnetic field is extremely complicated, but fortunately the net effect seen from the outside is not so complicated, and the Earth's field we measure at the surface is rather like that from a bar magnet which is slowly wobbling. This is why the direction of magnetic north changes slowly with time. Now we come to the less certain bit. It seems that the convection process sometimes gets into a pattern where the magnetic field seen from the outside becomes very small and then grows again but with the opposite polarity, i.e. reverses. This process has been shown to occur in some kinds of mathematical models of the Earth's core and also in physical models (involving complicated systems of bar magnets and coils of wire in the laboratory). The only problem is that we are not sure if these models are exactly like what happens inside the Earth's core, and so we cannot predict just what to look for when a reversal is imminent. So the bottom line is that we understand the process in general, but not yet in extreme detail.

When did the magnetic field of the Earth last flip? Did this have any effect on the life on the Earth?

The last reversal was 750, 000 BC. As far as we know, there was no obvious effect on life forms at the time i.e. the reversal cannot be linked to extinctions etc. We can only assume that there will be no obvious effect on us when the next one comes. This may be because a reversal is not instantaneous, and can take anything from several thousand to 70 thousand years to complete, giving things a chance to adapt - assuming that electromagnetic fields are relevant to most life forms.
http://www.sciencenet.org.uk/databas...magnetism.html

----------
Haha
ik kwam nog een leuke pagina tegen over profetieen, waarbij dit ook naar voren komt:

De beroemde en beruchte nostradamus:
Nostradamus


In een brief van 27 juni 1558 schreef Nostradamus aan Koning Hendrik IV:

,, Er zullen voortekenen zijn in de lente, omverwerping van naties en zware aardbevingen. En in de maand oktober zal een grote beweging van de aardbol plaatsvinden, en die zal zodanig zijn, dat men zal denken dat de aarde haar natuurlijke gravitatiebeweging is kwijtgeraakt en dat ze in de afgrond van de eeuwige duisternis zal worden geworpen.''

Het begrip omkeren van de aarde vinden wij ook in het O.T. bij de profeet Isaias:

HOOFDSTUK 24:1:» Zie, Jahweh ontvolkt en vernielt de aarde. Hij keert haar onderste boven. 6.(...) Weinig mensen blijven over.«

En dan de wetenschappelijke verklaringen:

Prof. dr. Emanuel Velikovski:

" Wanneer de bliksem in een magneet slaat, dan keren de polen ervan om. De aarde is een reusachtige magneet. Een kortsluiting tussen haar en een ander hemellichaam kan daartoe leiden, dat de magnetische Zuidpool en de magnetische Noordpool van de aarde omgewisseld worden."

Diplom. Psych. Hans J. Andersen

" Komt het volgens de theorie van Velikovski tot een dergelijke ompoling van het magnetisch veld van de aarde, dan zal de aarde analoog aan het anker van een electromotor deze verdraaïng van het magnetisch veld volgen."

Dr. Wolfdietrich Grössler

"Een sinds lange tijd waargenomen verzwakking van het aardmagnetisme door de zonne-energie kan plotseling door een geconcentreerde natuurlijke kosmische ontlading of een op de aarde tot stand gebrachte nucliaire explosie tot een ompoling van het totale aardmagnetisme en daardoor tot een omkering van de aarde van 180° leiden.
Door de verschuiving van de aardkorst ten opzichte van de vloeibare onderlaag moet met een extra verschuiving van 30° gerekend worden. Noord- en Zuidpool worden omgewisseld en Europa komt 30° dichter bij de evenaar te liggen, waardoor een subtropisch klimaat kan ontstaan.
Dergelijke poolverschuivingen moeten meerdere keren in het leven van de aarde zijn voorgekomen. De duur van de poolverschuiving is ongeveer 3 dagen."
------

nahja,...

en even off-topic:
(Enige profetieën uit het boek HOPI
Een oeroude Indiaanse cultuur in Arizone
1. Over de atoombom (Hiroschima en Nagasaki)
» Aan het einde der tijden, wanneer de dag der zuivering nadert en Hoofdhakker zich gereed maakt om de laatste overlevenden te doden, zal er een kalebas met as uit de hemel neerdalen die, als ze de grond raakt, in een grote vuurzee zal opkoken en een groot gebied zal verbranden, zodat gedurende vele jaren niets meer zal kunnen leven of groeien.«
2. Over het verval van moraal en zeden:
» De mens zal de goede manier van leven in gehoorzaamheid aan zijn Schepper bederven.
In die dagen zal het gebeuren dat het heilig lichaam van de vrouw niet langer verborgen zal blijven omdat het schild der bescherming opgeheven zal worden. Dat zal een klare oproep zijn tot seksuele losbandigheid, een losbandigheid die men zelfs zal verdedigen en toejuichen.«
3. Profetie van de Hopi-ziener, Titus Popewa Romayumtewa uit 1980 (toen ruim 80 jaar oud):

» Als de mensheid op deze manier door zal gaan met die zelfvernietigingsdrang, door vervuiling van de aarde, haar wateren en haar lucht, omdat ze steeds inhaliger wordt, de zucht naar gewin steeds groter wordt, dan zal de dag der zuivering, die grote laatste vernietiging van deze wereld, weldra aangebroken zijn.
Als de mensheid weigert te luisteren naar de boodschap van de Hopi, of deze niet wil verstaan; als de mensheid niet tot inkeer komt, dan zal die grote vernietiging komen.
Ontzettend zullen de rampen zijn. Grote klimaatveranderingen zullen plaatsvinden; aardbevingen, hevige vulkaanuitbarstingen, zware stormen en overstromingen zullen volgen, ook op die plaatsen waar dit soort rampen nooit voorgekomen zijn.
Vanuit het oosten zal de vernietiging beginnen. Rood zal de kleur zijn waarin hij zich manifesteert. Het Witte Huis in Washington zal omgekeerd worden en het "boek der wijsheid" zal te voorschijn komen.
Honger en ellende zullen toeslaan in de hele wereld.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
wat probeer je te bewijzen?

BTW ik denk dat het vrij moeilijk is om met aan paar bommen de koers van die metoriet te veranderen.

Maar aan de andere kant hebben we er al zo veel dussuh

stel dat hij de aarde net mist, dan raakt de aarde ook uit koers door het magnetisch veld..
ACh we zien het wel
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:47
Verwijderd
Och, de kans is 1 op de 200.000 las ik ergens, dus dat zal wel met een sisser aflopen En als het dan toch naar ons toe komt, hebben we nog 13.000 kernkoppen uit de koude oorlog om dat ding te verpulveren zodat het grotendeels verbrandt in de dampkring .
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:25
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Gisteren stond er een artikel over in de krant 'La libre belgique'
Er staat dat er 4,5 kansen zijn op 1.000.000 dat de asteroïde op de aarde valt. Maar volgens berekeningen zal ze op 28.700km van de aarde passeren.
Wat erger is, is dat ze in 2060 op 3.600km van de aarde zal passeren en dat de kans dat ze op de aarde valt dus veel groter is maar dan hoop ik dat ik al lang dood ben
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

*snip*
Ah, bedankt voor de research! Interessant om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 15:19
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
hmmzzz....vandaag op de radio gehoord, als dat ding te dicht bij komt veroorzaken ze gewoon een explosie vlak voor dat ding waardoor ie uit elkaar spat maarjah, dan krijg je wel weer allemaal kleine stukjes op aarde maar die zijn gelukkig niet al te gevaarlijk. Maar euh, ook gehoord dat dat ding me t 30 tot 40 kilometer per seconde gaat!

Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
hmmzzz....vandaag op de radio gehoord, als dat ding te dicht bij komt veroorzaken ze gewoon een explosie vlak voor dat ding waardoor ie uit elkaar spat maarjah, dan krijg je wel weer allemaal kleine stukjes op aarde maar die zijn gelukkig niet al te gevaarlijk. Maar euh, ook gehoord dat dat ding me t 30 tot 40 kilometer per seconde gaat!
Kun je nagaan hoe groot het heelal (of hoe klein wij zijn) is.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:37
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
'k hoop dat 'ie lekker op de oh zo geweldige USA valt (mocht 'ie vallen). Es kijken of ze echt zo stoer zijn als ze zeggen! (Armageddon, Deep Inpact )
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
kan het overigens zo zijn dat door het magnetisch veld het brokstuk uebarhaupt niet ergens op de polen terecht kan komen? Of dat er althans minder kans op is?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 22:30
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Waarom hoopt iedereen dat ie op the USA valt?
Beetje jammer eigenlijk vinnik zo.
Omdat jullie het waarschijnlijk niet met hun machtspositie, politiek of weet ik veel wat eens zijn,
mogen er daar miljoenen en miljoenen dood gaan door zown asteroide..
Nogmaals, beetje jammer..

Maar effe realisctisch, de kans is wel errug klein en het zal de aarde vast 'missen' met veel duizenden kilometers zoals iedereen hier al zegt
__________________
~~~Why do bad things always happen to good people? Can someone tell me?~~~
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 00:32
MC
MC is offline
Citaat:
Barbabarbara schreef:
Beetje jammer eigenlijk vinnik zo.
Nogmaals, beetje jammer..


Citaat:
Iotje schreef:
'k hoop dat 'ie lekker op de oh zo geweldige USA valt (mocht 'ie vallen).
zoals je ziet: "mocht 'ie vallen"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Asteroïde raakt op 1 februari 2019 de aarde.
climax
2 13-10-2002 14:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kans op botsing met asteroïde klein?????? wat denk jij
Buzzzfuzzz.vs
3 26-07-2002 13:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.