Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 13:16
bloed
Avatar van bloed
bloed is offline
Hi allemaal,,,,,,,,,

Vraag 1:
Bindingsenergie is altijd negtief, omdat er altijd bindigen kapot worden gemaakt.

Klopt dat? en waarom is de ant. in de ant boek positief?

( het is positief in de vraag bereken de vormingsenergie van 1 mol KI mbv de sublimatie-E van K en I2, de bindings-E van I, de ionisatie-E van K, de elektronenaffiniteit van I en de rooster-E van K)



Vraag 2:
Waarom is ionisatieenergie altijd positef en wanneer niet!?

Vraag 3:
wat is de struktuurformule van Al2O3??


Kan iemand me helpen!?????

__________________
Nooit opgeven!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 13:50
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
bloed schreef op 03-05-2005 @ 14:16 :
Hi allemaal,,,,,,,,,

Vraag 1:
Bindingsenergie is altijd negtief, omdat er altijd bindigen kapot worden gemaakt.

Klopt dat? en waarom is de ant. in de ant boek positief?


Ja, want de gebonden toestand van twee atomen is altijd van een lager energieniveau dan de losse atomen, anders zouden ze niet binden.

Citaat:
bloed schreef op 03-05-2005 @ 14:16 :
( het is positief in de vraag bereken de vormingsenergie van 1 mol KI mbv de sublimatie-E van K en I2, de bindings-E van I, de ionisatie-E van K, de elektronenaffiniteit van I en de rooster-E van K)



Vraag 2:
Waarom is ionisatieenergie altijd positef en wanneer niet!?
Deze vraag kan toch niet kloppen..
Citaat:
bloed schreef op 03-05-2005 @ 14:16 :
Vraag 3:
wat is de struktuurformule van Al2O3??


Kan iemand me helpen!?????

Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:51
SCS
Avatar van SCS
SCS is offline
De formulering van vraag 2 is idd behoorlijk tegenstrijdig.

Ionisatie-energie is altijd positief, omdat je veel energie nodig bent om een elektron uit de elektronenwolk te laten ontsnappen (je moet er veel energie in stoppen).
__________________
"Throughout my life my imagination has been far more important than my knowledge" Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 17:59
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
bloed schreef op 03-05-2005 @ 14:16 :
Vraag 3:
wat is de struktuurformule van Al2O3??

Hier http://www.webelements.com/webelemen...3-1344281.html
staat de structuur van het zout. simpel gezegd kan je zeggen dat het er als O=AlAl=O uitziet, maar dat klopt dus niet helemaal
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 18:06
bloed
Avatar van bloed
bloed is offline
Citaat:
SCS schreef op 03-05-2005 @ 15:51 :
De formulering van vraag 2 is idd behoorlijk tegenstrijdig.

Ionisatie-energie is altijd positief, omdat je veel energie nodig bent om een elektron uit de elektronenwolk te laten ontsnappen (je moet er veel energie in stoppen).
Dank jullie wel hoor!


Maar komt er dan geen energie vrij!!!??


Bindingenergie betekent dus, de energie die je nodig hebt om stoffen bij elkaar te binden, of juist andersom!??
__________________
Nooit opgeven!!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 20:03
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Bij elkaar te brengen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 12:22
bloed
Avatar van bloed
bloed is offline
Citaat:
Keith schreef op 03-05-2005 @ 21:03 :
Bij elkaar te brengen.

...........nog duidelijk uitleggen aub!
__________________
Nooit opgeven!!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:14
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Als je twee atomen bij elkaar brengt, gaan die een binding aan. Bij het ontstaan van deze binding komen electronen in een lagere energietoestand terecht. (covalent gebonden electronen bevinden zich niet zomaar in normale "orbits" om de kern, maar in speciale dingen die he op het VWO niet hoeft te kennen, deze uitleg is eigenlijk ook al meer dan je hoeft te weten, maar je begrijpt het er misschien wel ebter door). Hierbij komt dus energie vrij. De energie die nodig is om dit te doen is dus gelijk aan min de energie die vrijkomt.

Dit lijkt onhandig gekozen, het zou logischer zijn om te zeggen "welke energie komt vrij bij deze bidining", maar als je er dingen mee gaat doen blijkt wel dat dit eigenlijk handiger is.

Het is wel verstandig om je geboortedatum bij je profiel te zetten, dan kan men meteen zien hoe oud je bent en wat voor antwoord ongeveer te geven. Bij SK1,2 zit je sws in de 6e of 5e geloof ik, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:28
bloed
Avatar van bloed
bloed is offline
Citaat:
Keith schreef op 04-05-2005 @ 15:14 :
Als je twee atomen bij elkaar brengt, gaan die een binding aan. Bij het ontstaan van deze binding komen electronen in een lagere energietoestand terecht. (covalent gebonden electronen
zien hoe oud je bent en wat voor antwoord ongeveer te geven. Bij SK1,2 zit je sws in de 6e of 5e geloof ik, maar toch.
ja dank je wel
dat begrijp ik al eigenlijk, maar in de opdracht die ik in mijn eerste bericht liet zien is de bindingsenergie positief, daarom dacht ik "misschien is de ant boek fout!?''
__________________
Nooit opgeven!!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:35
sdekivit
sdekivit is offline
de bindingsenergie is de hoeveelheid energie die is opgeslagen in de binding. Dus de negatieve bindingsenergie is de bindingsenergie die vrijkomt als de binding wordt verbroken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:59
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Bij het vormen van een stof worden eerst bindingen verbroken en dan weer gemaakt. Voor het verbreken van de eerste heb je energie nodig (- bindings energie van de oors[r. twee stoffen, dus een positieve waarde) bij het vormen van de nieuwe bruggen komt weer energie vrij (de bindingsenergie van de 2 nieuwe stoffen, dus een engatief getal). Dit bij elkaar optellen geeft de vormingsenergie.

Nu even twee mins niet typen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO scheikunde 1,2!!!
TopDrop
123 24-05-2006 12:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.