Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2001, 20:28
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Wat doen pooldieren (ijsbeer, pinguin) met en in hun lichaam om onderkoeling, bevriezing te voorkomen?! Wie heeft een site, plaatjes, boek, info hierover?! (liefst met huid/vacht opbouw plaatje e.d.)

HELP ME!
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2001, 20:49
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
pooldieren (dus dieren die in koude streken leven) hebben vaak een kleiner huidoppervlak dan dieren die bijvoorbeeld op de evenaar leven. dit betekent dat ze groter zijn. als je namelijk een kleinere inhoud hebt, is je oppervlakte in vergelijking groter dan als je een grotere inhoud hebt. reken dit maar na met een kubus van 10 bij 10 bij 10 en eentje van 100 bij 100 bij 100.

verder heb ik geen sites enzo, sorry. dit is het enige dat ik weet.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-10-2001, 01:10
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef:
Wat doen pooldieren (ijsbeer, pinguin) met en in hun lichaam om onderkoeling, bevriezing te voorkomen?! Wie heeft een site, plaatjes, boek, info hierover?! (liefst met huid/vacht opbouw plaatje e.d.)

HELP ME!
ehm, om te beginnen hebben vele dieren een zwarte huid, zodat de warmte beter geabsorbeeld word. ijsberen hebben witte haren op de huid, maar onder de haren zit een zwarte huid.

verder zijn ze gewoon vet denk ik.

Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 07:18
badtothebone
badtothebone is offline
En als het echt heel koud is maken ze een hol in de sneeuw zodat de warmte niet ontsnappen kan. En als je met meerdere in zo'n hol licht (een moeder en de puppy's) dan kan het wel redelijk blijven.Lijkt me
__________________
Wat is het dat wij niet de waarheid kunnen zien en alleenmaar de leugen geloven. Als je moe bent, zoek je je bed.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 14:29
Zorkman
Zorkman is offline
hehe
de contest iedereen een beetje antwoorden maar altijd maar eel weinig?
hier gaat eht dan:
pinguins troeppen samen om warm te krijgen, vooral de mannetjes dan aangezien dat die achterblijven met het ei terwijl het vrouwken naar de wareme streken zich gaat dik eten,
ze wisselen ook altijd af wie aan ed buitenkant van de schijf moet staan
__________________
ZzZzZorkman...zneller dan het licht :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.