Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Bestaat buitenaarts leven ? en hoe zou dat eruit zien ?
Ja het bestaat 80 73.39%
nee het bestaat niet 8 7.34%
ik weet het niet 21 19.27%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 19-05-2005 @ 11:36 :
Waar is dat op gebaseerd?
Op onderzoek van Frank Drake, het was trouwens 200 lichtjaar. Alleen al in de melkweg zijn miljoenen beschavingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-05-2005 @ 11:57 :
Op onderzoek van Frank Drake, het was trouwens 200 lichtjaar. Alleen al in de melkweg zijn miljoenen beschavingen.
Dat is dan wel waarschijnlijk 200 +/- 100000 miljoen lichtjaar.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-05-2005 @ 12:01 :
Dat is dan wel waarschijnlijk 200 +/- 100000 miljoen lichtjaar.
ja de minimale afstand idd
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-05-2005 @ 12:19 :
ja de minimale afstand idd
Wat ik bedoel te zeggen is dat het erg moeilijk wordt een zinvolle schatting te geven, aangezien je altijd veronderstellingen moet maken die erg moeilijk hard te maken zijn. Je hebt immers geen statistische gegevens voorhanden over het aantal intelligente beschavingen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:28
jfcksr
jfcksr is offline
Intillegente beschavingen of organismen, het zou toch raar zijn als er alleen beschavingen zouden zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:37
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ja buitenaards leven bestaat, (...huh.......een christen zegt dat er buitenaards leven is , zal jullie reactie misschien zijn.)
God leeft, God komt niet van de aarde, conlusie God is buitenaards.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 12:42
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 20-05-2005 @ 19:37 :
Ja buitenaards leven bestaat, (...huh.......een christen zegt dat er buitenaards leven is , zal jullie reactie misschien zijn.)
God leeft, God komt niet van de aarde, conlusie God is buitenaards.
Je houdt het niet voor mogelijk dat god ook elders leven heeft gecreëerd? Gewoon even een oprecht intressevraagje.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 19:07
Verwijderd
Citaat:
haplo schreef op 20-04-2005 @ 21:04 :
Ik reageerde op Goed15 die zei: Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid...

Dit vind ik ook een onzinnige opmerking vandaar dat ik dat ook aangaf.
Uitleg waarom je dat vind?

Hoe kun je nu zeggen dat Buitenaards leven niet bestaat!??!?!?! Heb je daar bewijs voor? neej.. heb je bewijs voor aanwezigheid? neej.. kun je er dan iets zinnigs over zeggen [vul in: neej].

Je kunt alleen iets denken maar zeker weten doe je het nooit? Agnostische denkwijze...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:19
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
haplo schreef op 21-05-2005 @ 13:42 :
Je houdt het niet voor mogelijk dat god ook elders leven heeft gecreëerd? Gewoon even een oprecht intressevraagje.
Dat weet ik niet, Hij zou het zo kunnen doen, dus wie weet
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 15:06
Daevrem
Daevrem is offline
Als God leeft kan hij dus per definitie ook dood
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:31
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 22-05-2005 @ 14:19 :
Dat weet ik niet, Hij zou het zo kunnen doen, dus wie weet
Oké
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 00:20
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
Waarom zoeken naar buitenaards leven? Als het dommer is dan ons, dan wil ik er niets mee te maken hebben. Als het inteligenter is dan ons vinden ZIJ ons eerder dan WIJ HUN!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 11:35
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Jammer deze grap is al gemaakt.

Citaat:
Evil creature schreef op 26-05-2005 @
01:20
:
Waarom zoeken naar buitenaards leven? Als het dommer is dan ons, dan wil ik er niets mee te maken hebben. Als het inteligenter is dan ons vinden ZIJ ons eerder dan WIJ HUN!!!!

En je kopieert Theo Maassen, SLECHT

Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 18:42 :
Ik meen dat het Theo Maassen was die deze kwestie eenvoudig oploste. Stel, er is buitenaards intelligent leven. Dan zijn er twee opties:

1. Ze zijn dommer dan wij.
2. Ze zijn slimmer dan wij.

In het eerste geval wil ik er niks mee te maken hebben en in het tweede geval vinden zij ons eerder dan wij hen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:02
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 22-05-2005 @ 16:06 :
Als God leeft kan hij dus per definitie ook dood
Dat hoeft dus niet per definitie, om iets levend te noemen moet het kenmerken van leven geven, ik zie ze andere weer niet.
Maar betekend het ook dat het dan kan sterven? Nee, dat is weer geredeneerd vanuit het menselijk denken. God leeft in eeuwigheid, dat is niet te beredeneren met ons verstand, maar God is ook geen aardse schepsel en heeft ook nix met de aardse natuurwetten te maken.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 12:12
Verwijderd
hmmmm........................buitenaardsewezens weet niet of ze bestaan andere zeggen van wel en weer anderen zeggen van niet.dus wat zou ik kiezen?ja of nee?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 13:39
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 26-05-2005 @ 21:02 :
Dat hoeft dus niet per definitie, om iets levend te noemen moet het kenmerken van leven geven, ik zie ze andere weer niet.
Maar betekend het ook dat het dan kan sterven? Nee, dat is weer geredeneerd vanuit het menselijk denken. God leeft in eeuwigheid, dat is niet te beredeneren met ons verstand, maar God is ook geen aardse schepsel en heeft ook nix met de aardse natuurwetten te maken.
De natuurwetten zijn niet aards.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:20
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
haplo schreef op 28-05-2005 @ 14:39 :
De natuurwetten zijn niet aards.
What ever
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 29-05-2005 @ 19:20 :
What ever
Simpelweg bet bestaan van andere planeten klopt al niet met de verhalen van praktisch elke religie. Laat staan dat van buitenaards leven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:00
Troopa
Avatar van Troopa
Troopa is offline
Het is nog maar de vraag of intelligent buitenaards leven überhaupt de nieuwschierigheid bezit om te zoeken naar ander leven
__________________
Who laughs last, didn't get it
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 21:30
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 29-05-2005 @ 19:20 :
What ever
Het leek mij wel een belangrijk onderdeel van het hele verhaal.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:45
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-05-2005 @ 19:48 :
Simpelweg bet bestaan van andere planeten klopt al niet met de verhalen van praktisch elke religie. Laat staan dat van buitenaards leven.
Ho, waarom zou het niet kloppen met het geloof?

Gen 1:14 En God zeide: Dat er lichten zijn aan het uitspansel des hemels om scheiding te maken tussen de dag en de nacht, en dat zij dienen tot aanwijzing zowel van vaste tijden als van dagen en jaren; 15 en dat zij tot lichten zijn aan het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde; en het was alzo. 16 En God maakte de beide grote lichten, het grootste licht tot heerschappij over de dag, en het kleinere licht tot heerschappij over de nacht, benevens de sterren. 17 En God stelde ze aan het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde, 18 en om te heersen over de dag en over de nacht, en om het licht en de duisternis te scheiden. En God zag, dat het goed was.

Ik lees hier toch echt dat Hij alle hemellichamen schept.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:46
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
haplo schreef op 29-05-2005 @ 22:30 :
Het leek mij wel een belangrijk onderdeel van het hele verhaal.
Ik bedoelde het maakt niet uit als ze aards zijn of niet, die wetten gelden op aarde, en daarmee heeft God nix te maken.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 05-06-2005 @ 14:45 :
Ik lees hier toch echt dat Hij alle hemellichamen schept.
Nee, daar staat dat god een aantal lichtjes in de lucht heeft gehangen, het woord 'ster'als bij een zon wordt niet eens genoemd, dus planeten en sterrenstelsels, dat is puur een interpretatie zoals je het graag wilt horen, het staat er namelijk simpelweg niet.

Voor zover het in het gequote vers staat varieerd wat god zou hebben gemaakt tussen een aantal sterren of glow-in-the-dark behang rondom de hele aarde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:48
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2005 @ 15:27 :
Nee, daar staat dat god een aantal lichtjes in de lucht heeft gehangen, het woord 'ster'als bij een zon wordt niet eens genoemd, dus planeten en sterrenstelsels, dat is puur een interpretatie zoals je het graag wilt horen, het staat er namelijk simpelweg niet.

Voor zover het in het gequote vers staat varieerd wat god zou hebben gemaakt tussen een aantal sterren of glow-in-the-dark behang rondom de hele aarde.
Die puntjes in die je s'avonds in de lucht ziet noem jij ook sterren. Het is een aanduiding voor de andere hemellichamen buiten de zon en de maan. Daar vallen dus alle sterrenstelsels, met planten enz., onder.

En de sterren lijken vanaf de aarde toch ook op "glow-in-the-dark behang". In die tijd wist men niet beter, dus is het logische dat God het zo op laat schrijven.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 05-06-2005 @ 15:48 :
En de sterren lijken vanaf de aarde toch ook op "glow-in-the-dark behang". In die tijd wist men niet beter, dus is het logische dat God het zo op laat schrijven.
Een goed argument om te beweren dat de bijbel verouderd is, en niet meer up to date.

Mocht je dit tegen willen spreken dan zit je er echter weer mee dat het 'logisch' is om het op te laten schrijven op een manier dat de mensen er toen nog iets van snapten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 17:05
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2005 @ 15:57 :
Een goed argument om te beweren dat de bijbel verouderd is, en niet meer up to date.

Mocht je dit tegen willen spreken dan zit je er echter weer mee dat het 'logisch' is om het op te laten schrijven op een manier dat de mensen er toen nog iets van snapten.
Het is een oud boek en zoals jij het wilt noemen verouderd, maar dat neemt niet weg dat het niet meer bruikbaar is.
Maar het is toch ook logische dat God de Bijbel zo heeft laten schrijven dat de mensen het toen konden snappen.
Maar het draait in de Bijbel niet om het taalgebruik en dat het soms wat "primitief" wordt beschreven, het gaat om de boodschap die God aan de mensen geeft, en die is in al die tijd niet veranderd.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 09:44
Badmutssssss
Avatar van Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Zelfs al schieten we een satteliet de ruitme in die op een andere (dooie) planeet land in zee ofzo, zelfs dan is er nog dikke kans dat daar leven ontstaat. En aangezien we iets van 10^22 sterren hebben (en nog meer planeten ) denk ik toch echt wel dat ergens anders leven zou zijn. Lijkt me best grappig als ze hier komen
__________________
JE MOEDER!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Badmutssssss schreef op 07-06-2005 @ 10:44 :
Zelfs al schieten we een satteliet de ruitme in die op een andere (dooie) planeet land in zee ofzo, zelfs dan is er nog dikke kans dat daar leven ontstaat. En aangezien we iets van 10^22 sterren hebben (en nog meer planeten ) denk ik toch echt wel dat ergens anders leven zou zijn. Lijkt me best grappig als ze hier komen
Uhm, als er op een planeet een zee is (van water) is er een behoorlijk grote kans dat er sowieso al leven is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 09:48
Badmutssssss
Avatar van Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2005 @ 10:46 :
Uhm, als er op een planeet een zee is (van water) is er een behoorlijk grote kans dat er sowieso al leven is.
En dat ook nog ja... op mars was ook water maar die was te klein om alles vast te houden.
__________________
JE MOEDER!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Badmutssssss schreef op 07-06-2005 @ 10:48 :
En dat ook nog ja... op mars was ook water maar die was te klein om alles vast te houden.
Op Mars is water. Het is alleen bevroren.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2005 @ 11:09 :
Op Mars is water. Het is alleen bevroren.
Interessant topic. Bij het lezen, dacht ik: ik voeg even toe dat er water op Mars is, maar dat had iemand al voor mij gezegd.

Over buitenaards leven heb ik geen mening. Ik heb er niets mee te maken en wil dat graag zo houden.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 05-06-2005 @ 14:45 :
Ho, waarom zou het niet kloppen met het geloof?

Gen 1:14 En God zeide: Dat er lichten zijn aan het uitspansel des hemels om scheiding te maken tussen de dag en de nacht, en dat zij dienen tot aanwijzing zowel van vaste tijden als van dagen en jaren; 15 en dat zij tot lichten zijn aan het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde; en het was alzo. 16 En God maakte de beide grote lichten, het grootste licht tot heerschappij over de dag, en het kleinere licht tot heerschappij over de nacht, benevens de sterren. 17 En God stelde ze aan het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde, 18 en om te heersen over de dag en over de nacht, en om het licht en de duisternis te scheiden. En God zag, dat het goed was.

Ik lees hier toch echt dat Hij alle hemellichamen schept.

Citaat:
ValliantWarrior schreef op 06-06-2005 @ 18:05 :
Het is een oud boek en zoals jij het wilt noemen verouderd, maar dat neemt niet weg dat het niet meer bruikbaar is.
Maar het is toch ook logische dat God de Bijbel zo heeft laten schrijven dat de mensen het toen konden snappen.
Maar het draait in de Bijbel niet om het taalgebruik en dat het soms wat "primitief" wordt beschreven, het gaat om de boodschap die God aan de mensen geeft, en die is in al die tijd niet veranderd.

Nu vraag im me werkelijk 1 ding af. Als god zoveel moeite heeft gedaan en zoveel gecreerd heeft waarom dan niet de bijbel zelf ?. Wat is de reden dat hij dat heeft LATEN doen in plaats van dat hij het zelf deed ?. En hoe weten we eigenlijk dat de god die wij in gedachten hebben een HIJ is ? iemand gezien ?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 00:51
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-05-2005 @ 19:48 :
Simpelweg bet bestaan van andere planeten klopt al niet met de verhalen van praktisch elke religie. Laat staan dat van buitenaards leven.
Nou ik zou dat niet zeggen over Religie's.
Bijvoorbeeld de bijbel zoals Valientwarrior heeft gegeven.
En wat dacht je van de Koran?

55. De Meest Gracieuze (Ar-Rahmaan)



In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. De Barmhartige

2. Heeft de Koran onderwezen.

3. Hij heeft de mens geschapen

4. En heeft hem de uiteenzetting (er van) geleerd.

5. De zon en de maan doorlopen hun banen volgens het plan.

6. En planten en bomen aanbidden Hem.

7. Hij heeft de hemel hoog er boven verheven en een evenwicht bepaald

8. Opdat gij het evenwicht niet zoudt verstoren.

9. Houdt de weegschaal naar recht en doet aan de maat niet tekort.

10. En Hij heeft de aarde voor Zijn schepselen gemaakt:

11. Daarop zijn vruchten en palmbomen met scheden,

12. En gebolsterd graan en geurige bloemen,

13. Welke van de gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen?

Zo kan ik doorgaan.

Buitenaardse leven bestaat niet/wel. Alleen God weet het. Als ze met ons in contact zouden komen zou God dat in de geschriften aan hebben gegeven. Hij heeft het niet gedaan, dus zal het ook niet plaatsvinden. Dus wie weet bestaan ze, maar wij zullen het NOOIT te weten te komen
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 12:43
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik geloof dat er zo'n combinatie van kansen is over het hele heelal gezien een kans geeft voor het bestaan van buitenaards leven van ongeveer 1. Ik geloof dat het bestaat. Of we het ooit zullen ontdekken is natuurlijk een tweede.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:43
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
laat ik eerlijk zijn: ik zou het niet weten.


maar ik denk van niet.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:48
saly
Avatar van saly
saly is offline
Citaat:
LegacyX schreef op 10-04-2005 @ 18:16 :
mesnen zijn slim? ik denk dat mensen het domste ras is van te hele omniversum als je kijkt naar alle oorlogen op 1 kut planeetje
mensen zijn nogal achterlijk, we maken nog onderscheid voor onszelf ''de mens'' zoals blanken zijn slimmer WHITE PRIDE bijv. of BLACK PANTHER en waarom zou je willen bemoeien met buitenaards levebn als je toch al weet dat ze 1000 x zo intelligenter zijn dan ons, heb je lekker veel aan kunnen we ons niet verdedigen tegen aanvallen en andere psychotische lasers enz

nouuuuuuu...ik ben het er wel mee eens als je kijkt naar al die oorlog enzow, maar ik vind wel dat de mens zich moet bemoeien met het feit of er nog ergens een vorm van intelligent leven is, hoe kan je nou weten dat buitenaardse wezens 1000 x slimmer zijn dan wij, mss zijn ze wel 1000 x dommer of mss zijn we ook wel op een gelijke niveau van ''slimheid''. bij buitenaards leven wordt meestal direct aan iets negatiefs gedacht, en dat vind ik fout.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 09:00
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
onze planeet is slechts een stipje in het melkwegstelsel. Er zijn miljarden van dat soort stelsels. En dan zouden wij de enige intelligente soort zijn? Dat vind ik pas grappig en heel erg arrogant...nee, zeker weten dat er intelligent leven is in het heelal, het is zo groot dat niemand het kan bevatten en ik weet zeker: het wemelt er van het leven Mensen zijn dom, we staan pas aan het begin van het echte kennis-tijdperk, nu pas begint zich de natuurkunde en de leer van de kleinste deeltjes zich aan de geleerden te openbaren. Laten we ons dus nou geen illusie maken dat we echt intelligent leven zijn, we weten niet eens hoe je iets levends kunt maken! Wat begrijpen wij nou van dat immens grote heelal/alles?

(en wat dacht je van de gesprekken van neil armstrong toen hij op de maan landde? "they definitely don't want us here" enzo? Ik weet niet of die gesprekken echt waar zijn maar als dat wel zo is is dat voor mij alleen maar extra bewijs.)
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2005 @ 11:09 :
Op Mars is water. Het is alleen bevroren.

compleet mee eens
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 19:58
Verwijderd
je kunt geen ja of nee zeggen niemand heeft het ooit bewezen.
dus is deze topic nogal een beetje nutteloos(srry )
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 23:48
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
hm ist ook niet zo dat naast afstand ( ruimte), tijd eigenlijk het grootse probleem is bij het vinden van buitenaards leven.

De universum bestaat al redelijk lang..... , mja dus wetenschappers hebben vaak gezegd dat de kans dat er al veel relatief geavanceerde beschavingen zijn geweest erg groot is ( als je er ff van uit gaat dat het mogelijk is dat er buitenaards leven KAN ontstaan).
Maar dat door de grootte hoeveelheid tijd die er sinds het onstaan van ons universum is geweest, kan het zo is dat we waarschijnlijk te LAAT of te VROEG leven.
Een geavanceerde beschaving waarmee wij in contact kunnen komen ( wat ik opzich wel een doel vind, lijkt me wel vet, ookal word het total annihilation ), is waarschijnlijk ( ja ik weet het, allemaal speculatie) al ten onder gegaan of nog te vroeg in ontwikkeling ( 1 cellig, ect etc etc) om contact met ons te leggen.

De afstand is dus niet alleen een probleem, de tijd ook. Een mensenleven is niks in vergelijking met de al waarschijnlijk ( jaja gaan we weer, vanaf ongeveer de big bang gerekend) voorbij gegaane tijd.
Dus ff samengevat, er kunnen dus al 300^10 ( bijvoorbeeld!) beschavingen zijn geweest, maar die zijn allemaal al weer verdwenen.
Dit is natuurlijk allemaal theorie..................

Buitenaards leven vinden in simpele vorm zoals 1 cellig of whatever, acht ik nog wel mogelijk te vinden in het bestaan van de mensheid
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 08:04
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
quote:"Maar dat door de grootte hoeveelheid tijd die er sinds het onstaan van ons universum is geweest, kan het zo is dat we waarschijnlijk te LAAT of te VROEG leven"

dat is idd een goeie, logisch, maar ik had er niet eens zo snel aan gedacht
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 11:03
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-05-2005 @ 11:57 :
Op onderzoek van Frank Drake, het was trouwens 200 lichtjaar. Alleen al in de melkweg zijn miljoenen beschavingen.
Lol , de Drake Equation is alleen maar een manier om alle aannames en schattingen er enigszins uit te laten zien als iets wiskundigs. Maar het blijft knudde, je zit met een paar verkeerde waarden zó een factor honderdduizend ernaast !
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ik heb zojuist de bijbel verbannen uit mijn leven
Verwijderd
266 25-07-2015 00:25
Levensbeschouwing & Filosofie Het heelal
Geschiedenis!!!
67 21-06-2011 19:24
Levensbeschouwing & Filosofie Buitenaards leven
poepdrol
50 29-06-2005 14:04
Levensbeschouwing & Filosofie buitenaards leven?
willypirate
62 03-09-2004 13:56
Levensbeschouwing & Filosofie Buitenaards of toch niet ?
plofke
11 18-12-2003 17:11
Levensbeschouwing & Filosofie Is buitenaards leven al eerder op aarde op bezoek geweest?
Severus
30 06-09-2002 22:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.