Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 21:41
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hoi mensen!

Naar aanleiding van een documentaire die ik een jaartje of twee geleden heb gezien, met Richard Karn (Al Borland van Home Improvement) als presentator, wil ik wel eens weten wat jullie daarvan denken.

Volgens die documentaire heeft het buitenaards leven al eerder de aarde bezocht, al eeuwen terug. Zo zouden ze de Inca's en de Egyptenaren hebben geholpen bij het bouwen van de reusachtige tempels en piramiden, en hebben ze ook de mensen van Paaseiland (Rapa Nui, ofzo) geholpen met het omhoogtrekken van die reusachtige beelden. Ook zouden ze de mensen wat wiskunde (en andere exacte vakken) hebben (bij)geleerd, etc. etc.

In de documentaire werd dat allemaal op een heldere manier verteld, en ook geloofwaardig ook.

Kortom, achter een aantal grote raadselachtige dingen op aarde zitten buitenaardse wezens achter, die de mensheid een stapje vooruit hebben geholpen.

Wat denken jullie daarvan?

Ripper

(Sorry, ik leg het allemaal niet zo goed uit misschien, maar daarvoor moet je toch echt die documentaire hebben gezien!)
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 21:55
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
nou ik sluit het niet uit.

In de bijbel staat namelijk ook iets van Reuzen die op de aarde waren en de reuzen die in Kanaan woonden.
uit babylonisch beeldhouwwerk en spijkerschrift uit ongeveer de tijd van Mozes enzo blijkt ook dat de goden groter waren dan de mensen, boven de 3 meter groot ofzo.
Dit is ook ongeveer de tijd van toen de Pyramides gebouwd werden.
De babyloniers hadden ook zoiets van dat er nog een (onontdekte) maan achter pluto was ofzow, waar dan die reuzen vandaan kwamen....
....
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:04
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Inderdaad, zoiets zeiden ze ook in die documentaire!

Over de bijbel gesproken..... Misschien was Jezus wel een buitenaards wezen!

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:07
New Born
New Born is offline
Eerlijk gezegt komt dit nogal ongeloofwaardig bij mij over. Misschien moet je die documentaire gezien hebben om het te kunnen geloven. Maar dat buitenaardse wezens naar de aarde komen om de mens te helpen met wiskunde en andere exacte vakken, dat lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:17
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
New Born schreef:
Eerlijk gezegt komt dit nogal ongeloofwaardig bij mij over. Misschien moet je die documentaire gezien hebben om het te kunnen geloven. Maar dat buitenaardse wezens naar de aarde komen om de mens te helpen met wiskunde en andere exacte vakken, dat lijkt me niet.
Misschien zijn we slechts een expiriment van 1 of ander supergeavanceerd ras, weet jij veel.....

We zullen wel een mislukt experiment zijn dan

*gooit een wild theorietje*
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:20
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
er zijn zeer veel throrieën over buitenaards leven. Zo is er ook een verhaal gaande dat er ooit in het heelal een tiende planeet" is geweest. Dit is heel lang geleden. De bewoners van de tiende planeet zijn naar de aarde gemigreerd toen hun planeet werd vernietigd. Als dat waar is zijn wij allemaal min of meer aliens.

Ik weet het niet. Ik denk dat veel verhalen toch wel van het kalieber broodje aap zijn. "Het doet het ggoed bij de mensen dus verzinnen we er nog maar een paar"
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:23
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Misschien zijn we slechts een expiriment van 1 of ander supergeavanceerd ras, weet jij veel.....

We zullen wel een mislukt experiment zijn dan

*gooit een wild theorietje*
Ja, stel je voor! Niks d'r van dat wij zijn gekneed uit God (of was het nou klei? Ach, wat boeit de bijbel mij nou!), maar zijn wij gewoon een labexperimentje van de buitenaardse wezens (hebben ze ook met celletjes zitten klooien) en hebben ze ons doodleuk hier neergezet om te kijken hoe wij ons ontwikkelden (zo ver zijn wij eigenlijk ook al een beetje gekomen, met dat klonen enzo). Ach, weet ik veel.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 00:07
Hippielove
Hippielove is offline
Ik heb er een boek over gelezen geschreven door ene Von Daniken, het heet Waren de goden kosmonauten? Zijn bewijsvoering is echter erg ver gezocht. Ik geloof niet zo sterk in die theorie.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 01:30
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Ik heb er een boek over gelezen geschreven door ene Von Daniken, het heet Waren de goden kosmonauten? Zijn bewijsvoering is echter erg ver gezocht. Ik geloof niet zo sterk in die theorie.
Jup, dat is de bedenker van deze theorie.

Ik gloof ook dat hij 't was die beweert dat wij ontstaan zijn door hulp van buitenaardse wezens. Hij ontkent dan dus de hele evolutietheorie.
Chimpansees bestaan al sinds de 1e menssoort, en bestaan nu nog. In een logische evolutie verdwijnt de oude soort wanneer er een nieuwe onstaat. Buitenaardse wezens zouden dus de chimpansee bevrucht hebben, waar wij vervolgens uit zijn gekomen.

Overigens geloof ik niet in die theorie van die kerel.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:02
hobbuz
Avatar van hobbuz
hobbuz is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Overigens geloof ik niet in die theorie van die kerel.
**eens**
ikheb wel ns wat gelezen over iemand die riep dat de evolutie vollédig voorspelbaar was, ipv puur toeval. dat vond ik nog wel fet. dit slaat écht nergens op. punt.
__________________
If you couldn't find any weirdness, maybe we'll just have to make some!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:03
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
New Born schreef:
Eerlijk gezegt komt dit nogal ongeloofwaardig bij mij over. Misschien moet je die documentaire gezien hebben om het te kunnen geloven. Maar dat buitenaardse wezens naar de aarde komen om de mens te helpen met wiskunde en andere exacte vakken, dat lijkt me niet.
Ik ken flink wat mensen die maar wat graag een gratis bijlesje willen
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:28
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:

De babyloniers hadden ook zoiets van dat er nog een (onontdekte) maan achter pluto was ofzow, waar dan die reuzen vandaan kwamen....
....
En ik maar denken dat Pluto pas in 1932 werd ontdekt
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:40
Duran
Duran is offline
Volgens mij zijn dergelijke theorien bedacht om dingen te kunnen 'verklaren' die wij gewoon niet snappen. De mogelijkheid dat de mensen toen gewoon een techniek hadden om een iets als de piramides te bouwen, een techniek die we nu niet meer weten, lijkt dan minder aan te spreken dan een theorie dat het door hulp van een god of een buitenaards ras is ontstaan, terwijl deze laatste mij juist onwaarschijnlijker lijkt

Laatst gewijzigd op 04-09-2002 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:46
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Shyamalan komt met SIGNS en de gehele graancirkel discussie laait weer zo extreem op dat je bijna zou vermoeden dat de gehele graanoogst in rook opgaat.

UFO film sparks fresh ET debate
Tuesday 3 September, 2002

From lights in the sky to flying saucers - UFOs come in various guises. But are they the product of alien life, natural phenomena or just a vivid imagination?

Nonetheless, scientists remain mostly unmoved. They say that although some UFO cases merit investigation, it is not because they could be alien craft.

The images captured over Brighton were filmed by a police helicopter. The UFO was spotted travelling across the coast and was followed for about 10 miles.

None of the crew members on board the helicopter had seen anything like it before or since.

The footage has aroused the interest of UFO enthusiasts. So what could it be? Well, some people think it could be a balloon or some other simple explanation... What do you think?


FOOTAGE : http://www.bbc.co.uk/kent/news/video/ufo.ram
BRON : http://www.bbc.co.uk/kent/news/200209/02/ufo.shtml
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:25
Verwijderd
Dan moet je de boeken van Zecharia Sitchin eens lezen...
Dat gaat meteen ook over de tiende planeet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:55
Verwijderd
Euhm, de tekeningen van Inca's e.d. wijzen vaak op mensachtigen. Ik sluit het persoonlijk niet uit dat de mensheid ouder is dan ze verwacht, maar door natuurrampen e.d. grotendeels uitgeroeid werd om uiteindelijk opnieuw te beginnen.

De kans dat buitenaardse wezens hier kwamen .. nihil. Denk eens aan die enorme afstand .. als ze toendertijd zo geavanceerd waren, zouden ze ons nu nog steeds bezoeken en zouden we ze al lang opgemerkt hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
als ze toendertijd zo geavanceerd waren, zouden ze ons nu nog steeds bezoeken en zouden we ze al lang opgemerkt hebben.
hmm dat hoeft echt niet hoor....
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 12:24
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
What do you think?

FOOTAGE : http://www.bbc.co.uk/kent/news/video/ufo.ram
BRON : http://www.bbc.co.uk/kent/news/200209/02/ufo.shtml
Tja, op de BBC site valt uit de opmerkingen van de bezoekers wel op te maken waar we de verklaring moeten zoeken....

Citaat:
******** schreef:

De kans dat buitenaardse wezens hier kwamen .. nihil. Denk eens aan die enorme afstand .. als ze toendertijd zo geavanceerd waren, zouden ze ons nu nog steeds bezoeken en zouden we ze al lang opgemerkt hebben.
Nou, dat is dus een van de argumenten tegen de theorie dat aliens ons bezoeken, IMO. Als ze werkelijk zo geavanceerd zijn, en al die duizenden lichtjaren kunnen overbruggen, waarom is het dan zo moeilijk onze aarde ongezien te bezoeken? Dat klinkt mij veel te slordig in de oren.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2002, 13:24
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Een oud Afrikaans scheppingsverhaal (www.bigmyth.com) vertelt over goden die met een voertuig naar de aarde gaan, en er alles stichten. Beetje vergezocht om dit aan te zien als bewijs voor buitenaardse invloeden.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:
nou ik sluit het niet uit.

In de bijbel staat namelijk ook iets van Reuzen die op de aarde waren en de reuzen die in Kanaan woonden.
uit babylonisch beeldhouwwerk en spijkerschrift uit ongeveer de tijd van Mozes enzo blijkt ook dat de goden groter waren dan de mensen, boven de 3 meter groot ofzo.
Dit is ook ongeveer de tijd van toen de Pyramides gebouwd werden.
De babyloniers hadden ook zoiets van dat er nog een (onontdekte) maan achter pluto was ofzow, waar dan die reuzen vandaan kwamen....
....
"En de zonen van god zagen dat de dochters van de mensen schoon waren, en zij namen hen tot vrouw en verwekten nakomelingen bij hen."

...zoiets Ik ken het

Moet je maar eens onderzoek doen naar de Annunaki, zij zouden deze aliens zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:34
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:


Jup, dat is de bedenker van deze theorie.

Ik gloof ook dat hij 't was die beweert dat wij ontstaan zijn door hulp van buitenaardse wezens. Hij ontkent dan dus de hele evolutietheorie.
Chimpansees bestaan al sinds de 1e menssoort, en bestaan nu nog. In een logische evolutie verdwijnt de oude soort wanneer er een nieuwe onstaat. Buitenaardse wezens zouden dus de chimpansee bevrucht hebben, waar wij vervolgens uit zijn gekomen.

Overigens geloof ik niet in die theorie van die kerel.
Mh, de ontwikkelde versie van die theorie is dus dat wij 'gefokt' zijn uit de vroegere mensensoorten
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Duran schreef:
Volgens mij zijn dergelijke theorien bedacht om dingen te kunnen 'verklaren' die wij gewoon niet snappen. De mogelijkheid dat de mensen toen gewoon een techniek hadden om een iets als de piramides te bouwen, een techniek die we nu niet meer weten, lijkt dan minder aan te spreken dan een theorie dat het door hulp van een god of een buitenaards ras is ontstaan, terwijl deze laatste mij juist onwaarschijnlijker lijkt
Zucht. ALLES wat wij denken te weten over hoe we zijn ontstaan zijn theorieën bedacht om dingen te verklaren. Van de bijbel tot de Annunaki tot de evolutie theorie.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:39
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Stelletjeh dombo's... weten jullie dan echt nx???

ET natuurlijk!!!
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:42
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Euhm, de tekeningen van Inca's e.d. wijzen vaak op mensachtigen. Ik sluit het persoonlijk niet uit dat de mensheid ouder is dan ze verwacht, maar door natuurrampen e.d. grotendeels uitgeroeid werd om uiteindelijk opnieuw te beginnen.

De kans dat buitenaardse wezens hier kwamen .. nihil. Denk eens aan die enorme afstand .. als ze toendertijd zo geavanceerd waren, zouden ze ons nu nog steeds bezoeken en zouden we ze al lang opgemerkt hebben.
Waarom zouden ze hier willen blijven?

*graaft in geheugen* Mh, wat weet ik ook al weer over de Annunaki theorieën...

Ze kwamen naar de aarde voor bodemschatten, fokten de mens uit de oudere rassen om voor hen het zware werk te doen. Ze hadden een enorm ruimteschip of zo die vastgelegd werd ergens in ons zonnestelsel, oftewel die tiende planeet.

Mh... zoek het toch maar op, ik weet niet genoeg meer
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:35
The Bachelor
Avatar van The Bachelor
The Bachelor is offline
is het niet zo dat het amerikaanse leger in het geheim al een ufo hebben?
__________________
'How can we help each other if we keep killing each other'( R Kelly, 1995)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 21:36
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
The Bachelor schreef:
is het niet zo dat het amerikaanse leger in het geheim al een ufo hebben?
hoe kunnen wij dat nou weten als het een geheim is
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 08:32
Verwijderd
Citaat:
The Bachelor schreef:
is het niet zo dat het amerikaanse leger in het geheim al een ufo hebben?
Vast, daarom is het algemeen bekend
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:

Moet je maar eens onderzoek doen naar de Annunaki, zij zouden deze aliens zijn geweest.
Ja ik ken het ook

Geloof jij dat eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:15
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
Citaat:
The Bachelor schreef:
is het niet zo dat het amerikaanse leger in het geheim al een ufo hebben?
mjah en hetgeen wat erin zat is nu president daar
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Ja ik ken het ook

Geloof jij dat eigenlijk?
Mh neuh, maar het is een erg leuke theorie

Het had *kunnen* gebeuren
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:32
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
ja eh, ik las net dat iemand het had over reuzen op aarde in de bijbel (goliath van 2 meter, da's bijna modale lengte tegenwoordig), maar dr staat in diezelfde bijbel dat mensen op aarde wonen en daarmee uit. geen geouwehoer over andere planeten, die zullen dr wel voor de mooi hangen.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.