Oud 11-03-2004, 21:47
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik weet eigenlijk nog niet waar ik het verhaal moet beginnen, en waarom ik het hier precies post, maar misschien dat het mij een beetje helpt.

Het is eigenlijk een raar verhaal. Maar het gaat over een vriendschap die kapot gegaan is. Ik had een hele goede vriendin. Bij haar kon ik echt vanalles kwijt, ik heb veel steun aan haar gehad, ook zeker toen ik niet 'uit de kast' kwam. Onze vriendschap heeft al vele dingen overleefd. Toch ging het vorig jaar een beetje mis. De vriend van die vriendin was jarig, hij zou zijn verjaardag vieren de dag voordat ik op vakantie zou gaan. Nu had ik die dag een keuze: Of vroeg naar die verjaardag, of eerst 's middags nog langs bij mijn vriend, die ik 2 weken zou gaan missen en dan wat later komen. Ik heb voor het laatst gekozen. En eigenlijk zijn vanaf toen een beetje de problemen begonnen. Mij werd verweten dat ik geen aandacht meer had voor hen, dat alles alleen om mijn vriend draaide, enzovoorts.

Voor mijn gevoel is er vanaf dat moment vanalles misgegaan, en kreeg ik van alles de schuld. In januari zijn we met 8 man een weekendje weg geweest. Tijdens dat weekend is er weer iets voorgevallen, daardoor werd het voor mij echt duidelijk dat het beter was om de vriendschap te verbreken. Dat heb ik dan ook gedaan. Ik ben er eerst een tijdje heel er kapot van geweest, maar de afgelopen weken voelde ik me er steeds beter onder. Ik had niet meer het gevoel dat ik aan bepaalde verwachtingen moest voldoen, ik had echt weer rust. Tot vandaag, vandaag belde mijn moeder op om te zeggen dat die vriendin een brief naar mijn ouders gestuurd heeft. In die brief uit ze al haar frustraties over mij, ze verteld erin hoe ze zich ergert aan mijn vriend. Maar, wat ik nog veel erger vind, ze zegt in die brief dat ik op internet adviezen post (dat klopt, hier op scholierenforum), maar dat ik dat alleen maar doe aan mensen die jonger zijn dan ik. Hieruit mag ik concluderen dat ze mij enorm in de gaten houdt, en dat alles wat ik doe nauwlettend gevolgd wordt.

Dat is iets wat ik eng vind. En waarom? Nou, een tijdje geleden ben ik telefonisch lastig gevallen door iemand. Tegen mij werd nooit wat gezegd, maar, omdat ze mijn sim-kaart gekraakt hadden, hadden ze ook het telefoonnummer van die vriendin en haar vriend. Haar vriend werd dan ook gebeld, en tegen hem zeiden ze wel wat. Ze zeiden dat ik een vuile kinderverkrachter was, en blablabla. Allemaal heel erg raar. Ik ben daarvoor naar de politie geweest, die heeft al vanaf het beginafaan gezegd dat het waarschijnlijk om een bekende gaat.

Ook zijn er in de afgelopen maanden nogal wat vernielingen aan mijn auto geweest. Iedere keer toevallig als haar vriend alleen bij mijn auto in de buurt geweest is.

Dit zijn allemaal dingen die ik me pas achteraf realiseer. Maar het zijn ook enge dingen. Zouden zij tot zoiets in staat zijn? Waarom sturen ze een brief naar mijn ouders? Ik wil gewoon zo graag met rust gelaten worden, en een leven hebben zonder hen.

Pfff, het lucht op dat ik het even kwijt ben. In ieder geval bedankt voor het lezen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2004, 22:03
Verwijderd
Lijkt me heel vaag... Maar besef goed dat mensen makkelijk tot zulke dingen in staat zijn, zelfs mensen die je graag hebt gezien of die van je gehouden hebben. Op een gegeven moment slaan ze door en waarom... Geen idee.

Alle contact met hen verbreken? Werkt dat niet? Ook tegen de mensen waar je nog wel normaal mee omgaat zeggen dat ze niet naar vage verhalen over jou moeten luisteren. Maar als het vrienden zijn, zullen ze daar toch wel niet intrappen.

En als ze je echt niet met rust laten, onderneem actie. Stalken is verboden...

Niet veel waar je iets aan hebt, maar ja
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:08
Seven of Wands
Avatar van Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Wat een verhaal man....... het is echt klote dat je vriendschap nu is verbroken met hun

Maar, waarom was dat dan? Alleen maar vanwege het feit dat jij je vriend graag wil zien?
En dat ze (wie zijn 'ze' eigenlijk) je simkaart hebben gekraakt en die vriend van je vriendin onwaarheden hebben verteld over jou is natuurlijk ook en is daarom die vriend van die vriendin jou auto gaan vernielen (omdat ze tegen hem zeiden dat jij een vuile kinderverkrachter bent)...

Sorry voor al mijn vage vragen, maar dit waren nogal wat onduidelijkheden voor mij.....(niet dat ik me met mijn enorm dikke neus in jou zaken wil inlaten)

Maar ik hoop wel voor je dat je nu WEL gewoon een, zoals jij zegt, normaal, rustig leven kunt leiden

sterkte!

hmmz... wat is dit toch een enorm vage reply van mij trouwens
__________________
--- oculis sunt in amore duces ---
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:11
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Vervelend, vervelend. Maar wat doe je eraan? Alleen zodra je iets kunt bewijzen over wat ze gedaan hebben/doen dat strafbaar is kun je ermee naar de politie gaan, anders ben je machteloos. En het lijkt me dat ze niet echt voor rede vatbaar zijn, dus eigenlijk kun je helemaal niets doen. Ja, zoals Mutant al zei, de mensen die je kent op de hoogte stellen dat je niet zo bent.

Dat 'kinderverkrachter' zou voortkomen uit het feit dat jij 'jongere kinderen' advies zou geven op dit forum? Laat iedereen die dat gelooft de waarheid maar eens zien. Zodra ze geen invloed meer kunnen uitoefenen op je vriendenkring zijn ze al een stuk onschadelijker gemaakt en behoed je jezelf in ieder geval voor meer psychische pijn. Voor het materiële is het afwachten tot je iets kunt bewijzen. Of naar de politie gaan om te zeggen dat je gestalkt wordt..
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:17
Seven of Wands
Avatar van Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Citaat:
Dynamico schreef op 11-03-2004 @ 22:11:

Dat 'kinderverkrachter' zou voortkomen uit het feit dat jij 'jongere kinderen' advies zou geven op dit forum?
Ik geloof dat zijn vriend ook wat jonger is, dus misschien dat het daar op slaat....
__________________
--- oculis sunt in amore duces ---
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:19
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Seven of Wands schreef op 11-03-2004 @ 22:08:
Maar, waarom was dat dan? Alleen maar vanwege het feit dat jij je vriend graag wil zien?
Nou, daar is het mee begonnen. Ze vinden het raar dat ik mijn relatie boven een verjaardag verkies. Terwijl ik al aangeboden had om na de vakantie alsnog een keertje die verjaardag te vieren. Iedere keer als er onenigheid was, kwamen ze daar weer op terug. Ook op het feit dat ik mijn eigen verjaardag 'maar' tot 21:30 's avonds vierde. Dit had ik gedaan, omdat op deze manier mijn vriend ook nog kon komen. Zij vonden dat echter veel te kort, en ergerden zich daaraan. Maar, ze waren al vanaf 14:00 's middags welkom, en ze kwamen pas om 19:00.... Zo zijn er allemaal van die kleine dingetjes, waaraan zij zich kennelijk ergeren.

Citaat:
En dat ze (wie zijn 'ze' eigenlijk) je simkaart hebben gekraakt en die vriend van je vriendin onwaarheden hebben verteld is natuurlijk ook en is daarom die vriend van die vriendin jou auto gaan vernielen (omdat ze tegen hem zeiden dat jij een vuile kinderverkrachter bent)...
Wie 'ze' zijn weet ik dus nog steeds niet. Na een tijdje is het op een heel rare manier opgehouden. Maar de politie heeft gezegd dat een SIM-kaart kraken eigenlijk onmogelijk is, en dat het wel bekenden moesten zijn. Dat vernielen van mijn auto, tsja, ik weet dus ook niet helemaal zeker of hij dat heeft gedaan. Maar het blijft toevallig dat het iedere keer gebeurd nadat hij in de gelegenheid was om alleen bij mijn auto te zijn. Wat het misschien wel nog toevalliger maakt, is dat mijn 10 jaar oude auto tussen allemaal hele nieuwe auto's stond, en die hadden niets. En als je een auto vernield, is het toch leuker om een nieuwe te pakken?

Citaat:
Sorry voor al mijn vage vragen, maar dit waren nogal wat onduidelijkheden voor mij.....(niet dat ik me met mijn enorm dikke neus in jou zaken wil inlaten)

Maar ik hoop wel voor je dat je nu WEL gewoon een, zoals jij zegt, normaal, rustig leven kunt leiden

sterkte!

hmmz... wat is dit toch een enorm vage reply van mij trouwens
Ik snap dat je met een heleboel vragen zit. Daar zit ik ook mee. Voor mij is er eigenlijk ook niets duidelijk. Uit al het gebeurde trek ik de conclusie dat zij degene zijn die mij telefonisch lastig vielen, dat hij de schuldige is van het kapot gaan van mijn auto, en dat zij de oorzaak zijn van het verbreken van de vriendschap. Maar stiekem blijf ik hopen dat het niet zo is, omdat het ondanks alles moeilijk blijft. Ik wil ze gewoon echt niet meer zien, en het doet me pijn dat ze iets achter mijn rug om doen. Gelukkig heb ik ouders die me enorm steunen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:20
Thijs085
Thijs085 is offline
Actie volgt na reactie. Wat jij dus in ieder geval niet moet doen is reageren op dit stalken. Hopelijk is het plezier hierin dan na verloop uit. Meer kan je toch echt niet doen...

En ja stalken is verboden, maar als je aangifte doet heb je niets. Je moet het kunnen bewijzen.

En je weet niet eens zeker of hun achter die sim-kaart en auto-vernielingen zitten. Probeer het zo veel mogelijk te laten rusten en niet overal iets achter te zoeken, gewoon laten gaan want je schiet er niks mee op.

Als ze werkelijk dit forum in de gaten houden, kan je er donderop op zeggen dat ze er weer via een brief ofzo op reageren tegen je ouders onder het mum van dat ze de beschuldigingen belachelijk vinden of wat dan ook.

Gewoon laten gaan en vooral niet richting hun reageren, dat is alles wat je kan doen..

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:21
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Ik vind het nogal vreemd, wat denkt ze te bereiken met die brief naar je ouders? Is het alleen om jou te zieken Ik zou het er zeker met haar over hebben, ook al zijn jullie geen vrienden meer, dit kan natuurlijk gewoon niet. Misschien komt er dan nog veel meer naar boven, en krijg je ook een antwoord op die andere vragen, of je kan er iig op aansturen. Ik weet niet hoe jullie uit elkaar zijn gegaan, elkaar hatend of niet? Probeer het uit te praten met haar, dat is denk ik de enige mogelijkheid.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:25
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Seven of Wands schreef op 11-03-2004 @ 22:17:
Ik geloof dat zijn vriend ook wat jonger is, dus misschien dat het daar op slaat....
Haha, ja, mijn vriend is 16. Hij is dus een stuk jonger dan ik. En ik heb gemerkt, en dat staat ook in de brief aan mijn ouders, dat zij zich enorm ergeren aan hem.

Maar ik zou echt niet weten waarom ik een kinderverkrachter genoemd werd...eerlijk waar. Zij kwamen met een heel vaag verhaal, dat verhaal kwam nadat ik gezegd had dat de politie er werk van zou maken. Toen ik 's avonds van mn werk thuis kwam werd ik gebeld door die vriend, hij vertelde mij dat hij die dag gebeld was door iemand van GGZ-Brabant. Deze persoon vroeg hem of hij soms telefonisch lastig gevallen werd. Die vriend heeft toen alles uitgelegd. De man aan de telefoon vertelde dat hij gebeld is door een patient van hen, die een zoontje van 14 heeft die homo is, en dat hij dat niet kan accepteren, en daarom helemaal gaat flippen...

Nu kloppen er alleen 2 dingen niet aan dit verhaal:
1. Waarom hebben ze mij niet gebeld? Het gaat tenslotte om mij!
2. Ik ken geen jongen van 14 die in Brabant woont en homo is. Sterker nog, ik ken helemaal geen jongen van 14 van wie zijn ouders zouden weten dat hij homo is....
[edit]En al helemaal niet iemand die mijn telefoonnummer+adres zou hebben![/edit]

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:29
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 11-03-2004 @ 22:21:
Ik vind het nogal vreemd, wat denkt ze te bereiken met die brief naar je ouders? Is het alleen om jou te zieken Ik zou het er zeker met haar over hebben, ook al zijn jullie geen vrienden meer, dit kan natuurlijk gewoon niet. Misschien komt er dan nog veel meer naar boven, en krijg je ook een antwoord op die andere vragen, of je kan er iig op aansturen. Ik weet niet hoe jullie uit elkaar zijn gegaan, elkaar hatend of niet? Probeer het uit te praten met haar, dat is denk ik de enige mogelijkheid.
Helaas is uitpraten geen optie. Ik heb het willen uitpraten met haar. Maar zij wilde alleen met mij praten als haar vriend er ook bij mocht zijn. Dat was nu juist wat ik niet wilde. Ik wil het probleem met haar oplossen. Omdat ik toch mezelf van de goede kant wilde laten zien, heb ik met haar verjaardag nog een kaartje gestuurd, daarvoor heeft ze ook bedankt. Verder heb ik niets meer van haar gehoord. Helemaal niets. Nu hoor ik dus alleen via mijn ouders dat ze aan hen een brief gestuurd hebben.

In reactie op die brief heb ik een mailtje gestuurd of ze me alstjeblieft met rust wil laten. Ik wil een leven met vrienden die me wel begrijpen. Vriendschap berust niet op ruzie, ik wilde me erbij neerleggen dat we kennelijk te ver uit elkaar gegroeid zijn, maar dat blijkt zij dus niet te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:30
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik vind iemand van 16 wel een beetje jong voor iemand van 23 eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:32
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 11-03-2004 @ 22:30:
Ik vind iemand van 16 wel een beetje jong voor iemand van 23 eerlijk gezegd.
Dat kun je vinden, maar daar gaat het nu niet om. Als je iets vindt, is het nog geen reden om mij zo te behandelen (ehmz, dan heb ik het niet over jou, maar over die vriendin+aanhangsel ).
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 09:26
load_harmony
load_harmony is offline
tjonge.. ingewikkeld allemaal....

Weet je, je geeft zelf aan de uitpraten niet helpt. Dat is jammer, ik raad je aan eht nog es te proberen. Als het dan weer niet lukt dan kan je het er bij neerleggen.

Niet reageren op die brief en andere geintjes (al geloof ik eerlijk gzegt niet dat die vriendin en vriend die vernielingen hebben aangebracht, maar dat terzijde) en gewoon laten rusten..




En denk nog eens goed na wat er nou mis zijn gegaan. Uit je stuk lijkt het alsof je helemaal niks verkeerd hebt gedaan, wat ik een beetje ongeloofwaardig vind. Wees eerlijk tegen jezelf en kijk ook eens objectief naar de situatie. Misschien brengt dat je tot nieuwe inzichten..
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 11:25
Arien
Arien is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 11-03-2004 @ 21:47:
Ik weet eigenlijk nog niet waar ik het verhaal moet beginnen, en waarom ik het hier precies post, maar misschien dat het mij een beetje helpt.

Het is eigenlijk een raar verhaal. Maar het gaat over een vriendschap die kapot gegaan is. Ik had een hele goede vriendin. Bij haar kon ik echt vanalles kwijt, ik heb veel steun aan haar gehad, ook zeker toen ik niet 'uit de kast' kwam. Onze vriendschap heeft al vele dingen overleefd. Toch ging het vorig jaar een beetje mis. De vriend van die vriendin was jarig, hij zou zijn verjaardag vieren de dag voordat ik op vakantie zou gaan. Nu had ik die dag een keuze: Of vroeg naar die verjaardag, of eerst 's middags nog langs bij mijn vriend, die ik 2 weken zou gaan missen en dan wat later komen. Ik heb voor het laatst gekozen. En eigenlijk zijn vanaf toen een beetje de problemen begonnen. Mij werd verweten dat ik geen aandacht meer had voor hen, dat alles alleen om mijn vriend draaide, enzovoorts.

Voor mijn gevoel is er vanaf dat moment vanalles misgegaan, en kreeg ik van alles de schuld. In januari zijn we met 8 man een weekendje weg geweest. Tijdens dat weekend is er weer iets voorgevallen, daardoor werd het voor mij echt duidelijk dat het beter was om de vriendschap te verbreken. Dat heb ik dan ook gedaan. Ik ben er eerst een tijdje heel er kapot van geweest, maar de afgelopen weken voelde ik me er steeds beter onder. Ik had niet meer het gevoel dat ik aan bepaalde verwachtingen moest voldoen, ik had echt weer rust. Tot vandaag, vandaag belde mijn moeder op om te zeggen dat die vriendin een brief naar mijn ouders gestuurd heeft. In die brief uit ze al haar frustraties over mij, ze verteld erin hoe ze zich ergert aan mijn vriend. Maar, wat ik nog veel erger vind, ze zegt in die brief dat ik op internet adviezen post (dat klopt, hier op scholierenforum), maar dat ik dat alleen maar doe aan mensen die jonger zijn dan ik. Hieruit mag ik concluderen dat ze mij enorm in de gaten houdt, en dat alles wat ik doe nauwlettend gevolgd wordt.

Dat is iets wat ik eng vind. En waarom? Nou, een tijdje geleden ben ik telefonisch lastig gevallen door iemand. Tegen mij werd nooit wat gezegd, maar, omdat ze mijn sim-kaart gekraakt hadden, hadden ze ook het telefoonnummer van die vriendin en haar vriend. Haar vriend werd dan ook gebeld, en tegen hem zeiden ze wel wat. Ze zeiden dat ik een vuile kinderverkrachter was, en blablabla. Allemaal heel erg raar. Ik ben daarvoor naar de politie geweest, die heeft al vanaf het beginafaan gezegd dat het waarschijnlijk om een bekende gaat.

Ook zijn er in de afgelopen maanden nogal wat vernielingen aan mijn auto geweest. Iedere keer toevallig als haar vriend alleen bij mijn auto in de buurt geweest is.

Dit zijn allemaal dingen die ik me pas achteraf realiseer. Maar het zijn ook enge dingen. Zouden zij tot zoiets in staat zijn? Waarom sturen ze een brief naar mijn ouders? Ik wil gewoon zo graag met rust gelaten worden, en een leven hebben zonder hen.

Pfff, het lucht op dat ik het even kwijt ben. In ieder geval bedankt voor het lezen...
Er is een regel in Nederland en dat is :" waar twee vechten hebben twee schuld". Je stelt hun constant in een kwaad daglicht ! Heb jij helemaal niks verkeerd gedaan ? Nou dan zijn het echte onaardige mensen ! Dit is mijn eerste bericht en ik ga mij al meteen in een discussie mengen maar goed ik wilde mijn mening geven. Ontopic. : Het is wel heel riskant wat jij doet jij beschuldigd die mensen van vernielingen ed., daar moet je mee uitkijken hoor ! Stel nou dat ze er niks mee te maken hebben ! Trouwens als zij dit lezen en kunnen bewijzen dat jij het over hun hebt, dan kunnen ze strafrechtelijk gezien ook stappen tegen jou ondernemen. Zij kunnen onder het artikel "laster" een aanklacht tegen je in dienen. Kijk hiermee uit dat is het volgens mij niet waard ! Praat nog eens met hun en ja logisch dat ze met z'n drieen of vieren willen praten waarom ? Jij beschuldigd haar vriend van vernielingen, lijkt me logisch als er gepraat word dat hij erbij is ! Waarom mijn verhaal ? Ik probeer altijd alles van twee kanten te bekijken. De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden. Probeer nogmaals met hun te praten en niet met een instelling van het lost toch niets op ! Dit is mijn mening en hoop dat je deze respecteerd en dat ik geen aanvallende reactie van jou terug krijg ! Ik wens je succes ermee en hoop dat alles snel opgelost wordt !
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:03
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
het is een goede vriendin geweest magoed
als je nu ziet wat er dankzei haar allemaal gebeurd

denk ik dat je blij mag zijn dat je haar kwijt bent
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:13
Verwijderd
Ik vind het helemaal niet logisch dat haar vriend er iedere keer bij moet zijn. Heb je zelf een idee waardoor dat komt?

Want zij was toch een goeie vriendin van jou, ik heb je nergens zien schrijven dat je een vriendschap met haar vriend had.

Ik vind dat maar vreemd.. vroeger sprak je toch vast ook weleens met haar alleen af? En die brief naar je ouders vind ik al helemaal bizar. Waarom zouden ze zoiets doen? Ik vind dat erg laag en ik vind ze daardoor ook een beetje eng.

Want jij zocht juist geen contact meer met hen, ze hadden in feite niet zoveel meer met je te maken.. en dan sturen ze toch zo'n brief.

Het lijkt erop dat die vriendin er moeite mee heeft dat jij een vriend hebt en dat je daardoor niet zoveel aandacht meer aan haar besteedt. Waarschijnlijk is ze jaloers en komen daar een hoop irritaties uit voort, die ze dan weer aan haar eigen vriend vertelt, die zodoende een raar beeld van jou krijgt.
Waarschijnlijk is die vriend een beetje opvliegerig en weet ze dat hij in dat gesprek toch wel voor haar op zal komen, zodat zij geen echt eerlijk antwoord op jouw vragen hoeft te geven.
Zoiets denk ik. Verder weet ik het ook niet.

Kun je niet een keer bij haar langsgaan, als je weet dat haar vriend er niet is? Ik denk dat de enige optie nog is dat je met haar alleen praat. Met haar vriend erbij wordt het niets, dat meisje was nl niet voor niets met jou bevriend (mag ik hopen) en zou toch echt wel beter moeten weten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:40
Arien
Arien is offline
Toch wil ik graag nog even reageren. Vreemd dat de meeste forummers hier meteen in de aanval gaan tegen laten we ze de "twee" noemen. Iedereen veroordeeld hun. Ik ben van mening (ik weet niet of ze hier ook meelezen) dat we ook hun kant moeten horen, maar blijkbaar ben ik een van de weinige die hierzo over denkt. Iedereen reageert maar ik vind dat een beetje onvolwassen maar goed ik respecteer alle mening maar nogmaals ik nodig die "twee" bij deze uit schrijf ook jullie verhaal hierop. Het is niet eerlijk dat jullie veroordeeld worden zonder dat jullie je kunnen verdedigen. Aangezien de forumposter volwassen is zo hij mij hierin toch gelijk moeten geven ?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:59
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik wilde even een algemene reactie geven. Het is natuurlijk zo dat waar er 2 vechten er 2 schuld hebben. Dat weet ik heel goed, en ik realiseer me ook goed dat het uit het verhaal net lijkt alsof ik niets fout heb gedaan. Feit is wel dat ik voor mijn gevoel ook inderdaad niet veel fout gedaan heb. Das maar goed ook, want anders had ik verkeerd gehandeld in mijn eigen ogen. Feit is wel dat zelfs een hele goede vriend van mij (die nu naast me zit), zegt dat wat er de laatste tijd gebeurd is, toch wel redelijk van haar kant kwam.

Maar nogmaals, het verhaal is van mijn kant, en een verhaal heeft altijd 2 kanten. Van de andere kant zal het er misschien anders uitzien. Maar ik vertel het verhaal hier zoals ik het zie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2004, 17:03
meisje
meisje is offline
je hebt al duidelijke vermoedens, en het feit dat zij jou nauwlettend in de gaten heeft gehouden en een brief aan je ouders heeft gestuurd, lijkt me voldoende om te zeggen dat ze sowieso bepaalde normen en waarden niet heeft
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:08
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Arien schreef op 12-03-2004 @ 12:40:
Aangezien de forumposter volwassen is zo hij mij hierin toch gelijk moeten geven ?
Buiten het feit om dat ze waarschijnlijk niet op dit forum zitten (behalve om te lezen dan misschien), het is toch niet normaal dat als mensen een probleem met mij hebben, ze het er met mijn ouders over gaan hebben?

Overigens ben ik helemaal met je eens dat je ook hen verhaal moet horen. Ik heb hen verhaal wel in mailvorm, maar ik denk dat het te persoonlijk wordt om zoiets hier helemaal te gaan posten. Ik weet ook niet precies wat ik daarvan zou moeten posten. Wil je de zaken weten waar zij allemaal problemen mee hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:12
Arien
Arien is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-03-2004 @ 16:59:
Ik wilde even een algemene reactie geven. Het is natuurlijk zo dat waar er 2 vechten er 2 schuld hebben. Dat weet ik heel goed, en ik realiseer me ook goed dat het uit het verhaal net lijkt alsof ik niets fout heb gedaan. Feit is wel dat ik voor mijn gevoel ook inderdaad niet veel fout gedaan heb. Das maar goed ook, want anders had ik verkeerd gehandeld in mijn eigen ogen. Feit is wel dat zelfs een hele goede vriend van mij (die nu naast me zit), zegt dat wat er de laatste tijd gebeurd is, toch wel redelijk van haar kant kwam.

Maar nogmaals, het verhaal is van mijn kant, en een verhaal heeft altijd 2 kanten. Van de andere kant zal het er misschien anders uitzien. Maar ik vertel het verhaal hier zoals ik het zie.
De andere kant ziet er altijd anders uit dat is altijd met meningsverschillen. Maar wat ik niet begrijp en ik verzoek je vriendelijk dit aan mij uit te leggen . Je hebt nu een goede vriend naast je zitten en je zelf ook nog je eigen vriendje, vul me maar aan als het niet klopt. Je hebt dus zat vrienden die je willen helpen nou is mijn vraag wat voor toegevoegde waarde is het dat jij het op internet zet ? Je bent in een luxe positie dat je veel vrienden hebt, bespreek het daar dan mee. Als ik die "twee" was zou ik het niet op prijs stellen dat je dit soort dingen op internet zet. Ik neem aan dat die "twee" ook wel prive dingen over jou weten ! Stel je eens voor dat ze dat allemaal hier gaan publiceren dan is het einde zoek. Mijn persoonlijke advies en mijn persoonlijke mening is dat dit heel triest is maar bespreek dit met je vrienden en ga die "twee" niet op internet beschuldigen terwijl je niets hard kan maken. Nogmaals neem nou de moeite de wereld heeft al zoveel elende! Een beter mens begint bij jezelf! En ik wil niet zeggen dat je fout zit, absoluut niet maar steek je kop niet in het zand kom op we zijn allemaal volwassen !
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:21
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 12-03-2004 @ 12:13:
Ik vind het helemaal niet logisch dat haar vriend er iedere keer bij moet zijn. Heb je zelf een idee waardoor dat komt?
Nee, ik zou het niet weten. Maar soms lijkt het er in mijn ogen op dat ze zich heel erg door hem laat beïnvloeden. Maar ik heb duidelijk aan haar aangegeven dat ik graag met haar alleen wil praten. Zij gaf hier zelf geen antwoord op, maar haar vriend vertelde aan mij dat hij er persé bij wilde zijn.

Citaat:
Ik vind dat maar vreemd.. vroeger sprak je toch vast ook weleens met haar alleen af? En die brief naar je ouders vind ik al helemaal bizar. Waarom zouden ze zoiets doen? Ik vind dat erg laag en ik vind ze daardoor ook een beetje eng.
Ik heb zeker wel eens alleen met haar afgesproken. Zelf vond ik dat eigenlijk wel leuker, ik voelde mezelf veel vrijer enzo. Maar dat komt denk ik omdat ik haar vriend altijd een beetje raar gevonden heb. Mijn ouders zijn ook heel kwaad over de brief geworden. Ze zeggen dat er heel veel negatieve dingen over mij in staan. En ik denk dan bij mezelf, als ik nou allemaal van die negatieve eigenschappen heb, waarom wil je dan nog vriendschap met mij? Wat denk je te bereiken hiermee?

Citaat:
Het lijkt erop dat die vriendin er moeite mee heeft dat jij een vriend hebt en dat je daardoor niet zoveel aandacht meer aan haar besteedt. Waarschijnlijk is ze jaloers en komen daar een hoop irritaties uit voort, die ze dan weer aan haar eigen vriend vertelt, die zodoende een raar beeld van jou krijgt.
Waarschijnlijk is die vriend een beetje opvliegerig en weet ze dat hij in dat gesprek toch wel voor haar op zal komen, zodat zij geen echt eerlijk antwoord op jouw vragen hoeft te geven.
Zoiets denk ik. Verder weet ik het ook niet.

Ja, ik heb dat ook wel eens aan haar gezegd. Kijk, ik heb op mijn 20ste verteld dat ik homo was, kort daarna heb ik heel even een vriend gehad, en daarna niets meer, tot 1.5 jaar geleden. De relatie die ik nu heb is mijn eerste serieuze relatie in mijn hele leven. 'Vroeger' woonde zij ook nog dichtbij, maar nu is ze verhuisd naar het oosten van Nederland, dus ik kan niet zomaar meer langskomen. En bovendien ben ik veranderd, en wil ik zelf ook niet meer zoveel verplichtingen hebben aan een vriendschap. Het moet allemaal een beetje vanzelf gaan, er moet geen sprake zijn van moeten.

Citaat:
Kun je niet een keer bij haar langsgaan, als je weet dat haar vriend er niet is? Ik denk dat de enige optie nog is dat je met haar alleen praat. Met haar vriend erbij wordt het niets, dat meisje was nl niet voor niets met jou bevriend (mag ik hopen) en zou toch echt wel beter moeten weten.
Ik heb een aantal maal aangegeven dat ik met haar alleen wil praten. Daar is zij iedere keer niet op ingegaan. Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad, maar ik heb toen besloten dat het maar van haar kant moest komen. Om het een beetje een impuls te geven, heb ik (en ook mijn vriend) haar met haar verjaardag nog een kaartje gestuurd. Daar heeft ze me wel voor bedankt, maar verder niets. De laatste weken had ik er bij mezelf echt helemaal rust bij gevonden dat het over was. En dan hoor ik nu dat ze die brief naar mijn ouders heeft gestuurd, daar ben ik boos en verdrietig over. Ik wil gewoon alles vergeten, en verder leven zonder hen als vrienden. We zijn teveel veranderd voor een vriendschap. Maar ik vind het heel vervelend dat het allemaal op deze manier moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:28
Arien
Arien is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-03-2004 @ 17:21:
Nee, ik zou het niet weten. Maar soms lijkt het er in mijn ogen op dat ze zich heel erg door hem laat beïnvloeden. Maar ik heb duidelijk aan haar aangegeven dat ik graag met haar alleen wil praten. Zij gaf hier zelf geen antwoord op, maar haar vriend vertelde aan mij dat hij er persé bij wilde zijn.


Ik heb zeker wel eens alleen met haar afgesproken. Zelf vond ik dat eigenlijk wel leuker, ik voelde mezelf veel vrijer enzo. Maar dat komt denk ik omdat ik haar vriend altijd een beetje raar gevonden heb. Mijn ouders zijn ook heel kwaad over de brief geworden. Ze zeggen dat er heel veel negatieve dingen over mij in staan. En ik denk dan bij mezelf, als ik nou allemaal van die negatieve eigenschappen heb, waarom wil je dan nog vriendschap met mij? Wat denk je te bereiken hiermee?


Ja, ik heb dat ook wel eens aan haar gezegd. Kijk, ik heb op mijn 20ste verteld dat ik homo was, kort daarna heb ik heel even een vriend gehad, en daarna niets meer, tot 1.5 jaar geleden. De relatie die ik nu heb is mijn eerste serieuze relatie in mijn hele leven. 'Vroeger' woonde zij ook nog dichtbij, maar nu is ze verhuisd naar het oosten van Nederland, dus ik kan niet zomaar meer langskomen. En bovendien ben ik veranderd, en wil ik zelf ook niet meer zoveel verplichtingen hebben aan een vriendschap. Het moet allemaal een beetje vanzelf gaan, er moet geen sprake zijn van moeten.


Ik heb een aantal maal aangegeven dat ik met haar alleen wil praten. Daar is zij iedere keer niet op ingegaan. Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad, maar ik heb toen besloten dat het maar van haar kant moest komen. Om het een beetje een impuls te geven, heb ik (en ook mijn vriend) haar met haar verjaardag nog een kaartje gestuurd. Daar heeft ze me wel voor bedankt, maar verder niets. De laatste weken had ik er bij mezelf echt helemaal rust bij gevonden dat het over was. En dan hoor ik nu dat ze die brief naar mijn ouders heeft gestuurd, daar ben ik boos en verdrietig over. Ik wil gewoon alles vergeten, en verder leven zonder hen als vrienden. We zijn teveel veranderd voor een vriendschap. Maar ik vind het heel vervelend dat het allemaal op deze manier moet gaan. [/B]
Je kan erop wachten als zei dit lezen gaat er een kopietje van dit forum naar je ouders en mijn mening kan ze geen ongelijk geven. Bij iedere post maak je hun opnieuw zwart. We weten nu wel hoe jij over hun denkt ! Kom op hoe oud ben je nou ? Sorry hoor ik begin me nu aan je te irriteren. Dit forum is bedoeld volgens mij om je problemen te bespreken en dat doe je ook maar niet om mensen Zwart te maken ! ( en dat doe je helaas ook ) je moet wel je gevoelens je baas blijven. als je de ouders van wie de kind net is doodgereden is een pistool geeft schieten ze ook meteen terwijl later als er rustig over nagedacht hebben dit niet zouden doen !
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:30
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Arien schreef op 12-03-2004 @ 17:12:
De andere kant ziet er altijd anders uit dat is altijd met meningsverschillen. Maar wat ik niet begrijp en ik verzoek je vriendelijk dit aan mij uit te leggen . Je hebt nu een goede vriend naast je zitten en je zelf ook nog je eigen vriendje, vul me maar aan als het niet klopt. Je hebt dus zat vrienden die je willen helpen nou is mijn vraag wat voor toegevoegde waarde is het dat jij het op internet zet ? Je bent in een luxe positie dat je veel vrienden hebt, bespreek het daar dan mee. Als ik die "twee" was zou ik het niet op prijs stellen dat je dit soort dingen op internet zet. Ik neem aan dat die "twee" ook wel prive dingen over jou weten ! Stel je eens voor dat ze dat allemaal hier gaan publiceren dan is het einde zoek. Mijn persoonlijke advies en mijn persoonlijke mening is dat dit heel triest is maar bespreek dit met je vrienden en ga die "twee" niet op internet beschuldigen terwijl je niets hard kan maken. Nogmaals neem nou de moeite de wereld heeft al zoveel elende! Een beter mens begint bij jezelf! En ik wil niet zeggen dat je fout zit, absoluut niet maar steek je kop niet in het zand kom op we zijn allemaal volwassen !
Nou, ik zal het even een beetje toelichten. Ik wil gewoon een beetje polsen hoe anderen erover denken. Doordat ik zulke dingen over mezelf hoor, voel ik me heel gekwetst. Op deze manier probeer ik een beetje mezelf te laten zien dat ik niet echt raar handel. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor hen vervelend om het verhaal zo te lezen. Dat realiseer ik me heel goed. En daarom vertel ik het ook zonder naam en woonplaats. Mensen die uit dit verhaal weten om wie het gaat, kennen het verhaal toch al van 2 kanten.

Nogmaals, laatste wat ik wil is hen beschuldigen. Ik weet niets zeker, ik heb alleen maar proberen aan te geven in welke richting ik denk. En als iemand me kan laten zien dat ik helemaal paranoia ben, graag. Wat ik zelf heb gezegd, kan ik ook niet geloven. Ik zou de eerste zijn die het zou geloven als iemand anders schuldig was aan alle rare dingen. Ik heb dit ook heel lang niet willen posten, omdat ik precies voelde wat jij allemaal zegt. Maar ik ben me er zo onzeker over gaan voelen, ik voel me er zo rot over. Alles maakt mij boos en verdrietig.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:31
Arien
Arien is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-03-2004 @ 17:08:
Buiten het feit om dat ze waarschijnlijk niet op dit forum zitten (behalve om te lezen dan misschien), het is toch niet normaal dat als mensen een probleem met mij hebben, ze het er met mijn ouders over gaan hebben?

Overigens ben ik helemaal met je eens dat je ook hen verhaal moet horen. Ik heb hen verhaal wel in mailvorm, maar ik denk dat het te persoonlijk wordt om zoiets hier helemaal te gaan posten. Ik weet ook niet precies wat ik daarvan zou moeten posten. Wil je de zaken weten waar zij allemaal problemen mee hebben?
Mijn mening hierover is... licht eraan je verteld ons niet wat er precies in die brief staat en dat maakt mij een beetje achterdochtig, was die brief wel zo erg of was die brief misschien om je te helpen. Ik weet het niet maar je laat er bar weinig van los en dat roept (misschien) terechte vraagtekens op ?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2004, 17:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het feit alleen al dat zij een brief naar je ouders stuurt met degelijke beschuldigingen of vermoedens, vind ik ontzettend laag. Wat hebben jouw ouders hier nou weer mee van doen en bovendien denkt ze ook niet na over andermans gevoelens. Niet over die van jou (helemaal niet over die van jou!), maar ook niet over die van je ouders.
Want als je een beetje respect hebt voor mensen, stuur je hen geen brief waarin je dergelijke dingen over hun zoon schrijft.

Ik zou alles aan je ouders uitleggen wanneer je dit nog niet gedaan hebt (ik heb het topic vluchtig doorgelezen, dus ik kan iets gemist hebben). Verder zou ik die vriendin helemaal laten vallen, voor zover dat nog niet het geval is. Iemand die anderen zo behandeld verdient imo niet eens het recht op een uitleg van jouw kant.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:35
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Arien schreef op 12-03-2004 @ 17:28:
Je kan erop wachten als zei dit lezen gaat er een kopietje van dit forum naar je ouders en mijn mening kan ze geen ongelijk geven.
Geef mij een goede reden om mijn ouders hierin te betrekken.

Maar goed, ik wil ze niet zwart maken, en je hebt gelijk dat ik dat hier wel doe. Maar ik wil gewoon mijn verhaal kwijt. Als je jezelf eraan ergert, moet je het misschien niet meer lezen. Ik heb ook lang niet alles verteld wat er allemaal speelt. Feit is wel dat ik ook heel veel leuke dingen heb beleefd met hen, en dat ik daar nog altijd met veel plezier naar terugkijk. En dat ik hoop dat ze nog heel gelukkig samen zullen zijn, ik gun ze alle geluk van de wereld, maar wel zonder mij.

Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:36
Arien
Arien is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-03-2004 @ 17:30:
Nou, ik zal het even een beetje toelichten. Ik wil gewoon een beetje polsen hoe anderen erover denken. Doordat ik zulke dingen over mezelf hoor, voel ik me heel gekwetst. Op deze manier probeer ik een beetje mezelf te laten zien dat ik niet echt raar handel. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor hen vervelend om het verhaal zo te lezen. Dat realiseer ik me heel goed. En daarom vertel ik het ook zonder naam en woonplaats. Mensen die uit dit verhaal weten om wie het gaat, kennen het verhaal toch al van 2 kanten.

Nogmaals, laatste wat ik wil is hen beschuldigen. Ik weet niets zeker, ik heb alleen maar proberen aan te geven in welke richting ik denk. En als iemand me kan laten zien dat ik helemaal paranoia ben, graag. Wat ik zelf heb gezegd, kan ik ook niet geloven. Ik zou de eerste zijn die het zou geloven als iemand anders schuldig was aan alle rare dingen. Ik heb dit ook heel lang niet willen posten, omdat ik precies voelde wat jij allemaal zegt. Maar ik ben me er zo onzeker over gaan voelen, ik voel me er zo rot over. Alles maakt mij boos en verdrietig.
Nu krijg ik respect voor je !! Waarom ?? Je schrijft nu een verhaal zonder die "twee" zwart te maken en dat hoort ook zo ! Maar als je het mij vraagt kan je het beter zo laten rusten ! Stel je voor hun lezen het ! Jij schreef zelf dat die vriend raar was. Wat gaat die dan doen als hij dit leest ? Ik bedoel hiermee je maakt die mensen alleen maar meer kwaad en straks word het van kwaad tot erger. wat gaan hun nou doen ? Als je het persoonlijk tegen mij had, ik had het er niet bij laten zitten en ik had dit zeker een staartje gegeven. Wees vestandig je hebt je verhaal gedaan stopt er nu mee. Dit is btw heel lief en aardig bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:40
Arien
Arien is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-03-2004 @ 17:35:
Geef mij een goede reden om mijn ouder hierin te betrekken.

Maar goed, ik wil ze niet zwart maken, en je hebt gelijk dat ik dat hier wel doe. Maar ik wil gewoon mijn verhaal kwijt. Als je jezelf eraan ergert, moet je het misschien niet meer lezen. Ik heb ook lang niet alles verteld wat er allemaal speelt. Feit is wel dat ik ook heel veel leuke dingen heb beleefd met hen, en dat ik daar nog altijd met veel plezier naar terugkijk. En dat ik hoop dat ze nog heel gelukkig samen zullen zijn, ik gun ze alle geluk van de wereld, maar wel zonder mij.
Misschien wilde ze je niet kwijt als "vriend" en was hun laatste redmiddel je ouders ? Ik weet het niet ! Maar ik denk als je wijs bent dat je vanaf nu hun niet meer zwart maakt anders kan je op hun reactie wachten !
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:41
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Arien schreef op 12-03-2004 @ 17:31:
Mijn mening hierover is... licht eraan je verteld ons niet wat er precies in die brief staat en dat maakt mij een beetje achterdochtig, was die brief wel zo erg of was die brief misschien om je te helpen. Ik weet het niet maar je laat er bar weinig van los en dat roept (misschien) terechte vraagtekens op ?????
Ik heb de brief zelf nog niet kunnen lezen, omdat ik nog niet bij mijn ouders ben geweest. Maar mijn moeder vertelde dat er in die brief hetzelfde stond als in de mailtjes aan mij (van haar). Die mailtjes waren over en weer beschuldigend. En dat neem ik haar niet kwalijk, je kunt zulke dingen beter niet mailen, maar erover praten. Want geschreven dingen riepen aan weerszijden alleen maar irritatie op. Dat is de reden dat ik gestopt ben met mailen. Ik voelde mezelf er vaak schuldig over. In die mailtjes kwamen (van haar kant) vaak 2 dingen boven drijven:
1. Ze heeft een enorm probleem met mijn vriend
2. Ze vindt mij in (negatieve zin) veranderd

Dat zijn natuurlijk de negatieve dingen. Die stonden ook allemaal in de brief aan mijn ouders. Daarom zei mijn moeder 'Ach, je hoeft hem niet eens te lezen, er staat niets nieuws in'. Mijn moeder werd heel boos over de brief, vooral omdat mijn moeder vindt dat dit een probleem is tussen mij en haar, en dat mijn ouders daar niet bij nodig zijn. Ik denk persoonlijk dat het voor haar toch heel moeilijk is dat de vriendschap over is, en dat ze op deze manier een laatste poging doet hem te redden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:44
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Arien schreef op 12-03-2004 @ 17:36:
Dit is btw heel lief en aardig bedoeld.
Dat snap ik ook wel, en ik ben heel blij met je reactie. Je laat me er weer op een andere manier naar kijken, en dat is misschien ook wel de onderliggende gedachte geweest van deze post
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 19:10
Arien
Arien is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-03-2004 @ 17:44:
Dat snap ik ook wel, en ik ben heel blij met je reactie. Je laat me er weer op een andere manier naar kijken, en dat is misschien ook wel de onderliggende gedachte geweest van deze post
Dat is fijn om te horen Nogmaals ik denk dat je hier beter bij kan laten hoor. Ik kan mij niet voorstellen als die "twee" het lezen je geen terugkoppeling krijgt. Dan posten zei wat over jou en jij wat over hun. Ik wil je mijn mening niet opdringen maar maak mensen niet zwart ! Een kat in het nauw maakt rare sprongen denk daar maar eens over na!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Twijfels
The Messenger
12 18-12-2012 17:08
Liefde & Relatie verliefd op beste vriend..,
melissaaxxx
13 01-12-2010 18:05
Liefde & Relatie Sex met beste vriendin; slim of niet slim ?
koelekikker
61 08-11-2005 19:11
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Verhalen & Gedichten [verhaal] Hoe tijd verloopt
Vogelvrij
57 26-01-2005 15:34
Psychologie waar heb je nou echt behoefte aan?
wicce
66 26-04-2002 12:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.