Oud 05-07-2004, 19:00
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik ben in de war.

Ik heb een relatie van ruim 2.5 jaar, en die is fantastisch. Ik hou van mijn vriend, hij van mij. We kunnen goed praten, goed vrijen, goed alles, niks aan de hand. Daarom duurt het ook al zo lang. Ik ben heel blij met hem en wil hem absoluut niet kwijt.

Maar nu was ik een paar dagen geleden op een examenfeest. Zonder vriend, die moest werken. Ik raakte daar aan de praat met een jongen die ook geslaagd was, Niels. Ik kende hem vaag, had ooit wel eens met hem gepraat maar niet meer dan 2 keer ofzo, ik ging niet met hem om. Op dat feest hebben we de hele avond zitten praten en dansen, echt geweldig!! Tijdens het dansen (Ik stond met mijn rug naar zijn buik toe, zeg maar) legde hij ineens zijn handen op m'n blote buik. Niet als in een "dacemove" ofzo, gewoon echt Zijn handen op Mijn buik. En aan meer van dat soort kleine dingetjes merkte ik dat hij me wel leuk vond, denk ik. Ik weet natuurlijk niks zeker. Hij zei dingen als dat hij het leuk vond om nu met mij te staan praten, we dansten de hele tijd met elkaar, allemaal kleine dingetjes gewoon.

Ik heb hem gezegd dat ik nog een feest ga geven deze zomer, maar dat is niet zo. Ik ga mijn verjaardag wel vieren, maar niet zo groots als dat examenfeest waar we waren. Waarom ik dan zei dat ik een feest ga geven weet ik ook niet, nevermind... Maar goed. Nu moet ik dus steeds aan hem denken. Hij heeft me zijn emailadres gegeven zodat ik hem kan mailen wanneer dat "feest" dan is. Hij spelde het helemaal uit, hij zei het niet achteloos maar gáf het echt aan me, snap je? Dat maakt volgens mij wel dat hij bedoelt dat hij ook echt gemaild wil worden.

Nu weet ik niet hoe of wat. Ik vier mijn verjaardag, maar op kleine schaal. En om dan iemand uit te nodigen die je niet eens zo goed kent... Dan heeft hij behalve mij ook niet echt mensen waar hij mee kan praten enzo. Bovendien zou ik hem alleen maar uitnodigen omdat ik een beetje gek van hem ben geworden op dat feest. En dat kan helemaal niet, want ik heb een vriend. Maar ik wil hem nog wel mailen, ik wil hem spreken, weet ik veel!! Maar alleen maar omdat ik hem leuk vind. En ik wil m'n vriend niet kwijt.

Soms word ik er schijtziek van dat ik al zo lang een relatie heb. Ik heb niet zoveel ervaring met jongens, alleen met m'n vriend. En soms dan wil ik dat gewoon wél. Versieren en versierd worden, het spannende ervan. Dat heb ik maar één keer meegemaakt, sindsdien zit ik "vast" aan m'n vriend.

Ik wil het niet uitmaken, ik wil Niels nog spreken, ik weet niet of hij het ook zo gezellig vond als ik, of hij mij ook nog wel wil zien. Ik ken hem amper.

Ooooooooooooooh, ik ga in het klooster!! Dan heb je dat gezeik niet

Bedankt voor het lezen, hoop niet dat het een al te warrig verhaal was...

Blurred
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2004, 19:06
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Pff lastig. Ik zou het niet weten. Ik denk dat ik toch een mailtje zou sturen. Gewoon iets neutraals om te laten weten dat het feest niet door gaat. Daarna zijn reactie afwachten..

Dat het klikt tussen jullie en je hem graag vaker zou spreken betekend toch niet dat het tussen jou en je vriend in staat. Ook al klopt het natuurlijk ergens niet dat je behoefte hebt aan die Niels, terwijl je gek bent op je eigen vriend.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:06
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Als je 'schijtziek' wordt van je lange relatie dan moet je toch eens goed gaan nadenken over je relatie. Wil je nog wel met je vriend door?
Bedenk wel dat je misschien niet meer verliefd op je vriend bent maar dat het nu vooral om 'houden van' gaat. Het kan natuurlijk zeker gezellig zijn met een andere jongen op zo'n feest en natuurlijk kun je met meerdere jongens gesprekken voeren. Maar je moet je afvragen of terugdenkt aan dat feest, de gesprekken met die jongen of dat je verliefd bent op die jongen zelf. Misschien zie je hem graag als goede vertrouwede vriend.
Wil je je huidige vriend 'inruilen' voor hem of wil je gewoon een goede vriend erbij?
Het hoeft niks te betekenen maar het gaat natuurlijk om het gevoel wat je bij die nieuwe jongen hebt en hoe je over je vriend denkt. Klinkt misschien logisch (is het ook wel) maar vraag het je wel goed af.
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:12
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
je hebt dus al ongeveer van je 15e een relatie? het lijkt mij wel gezond eigenlijk dat je eens wat anders wil... en de spanning van het verliefd zijn of iemand anders aantrekkelijk vinden moet vroeg of laat wel komen heb ik altijd het idee... maar ik denk dat je eigenlijk vraagt hoe moet ik hier mee omgaan?

tja, je bent op zoek naar spanning lijkt mij... vreemdgaan zou kunnen werken, maar dan riskeer je wel dat je je vriend kwijt raakt "als" die er achter komt...

dus je zult creatief moeten zijn en proberen de spanning in je relatie terug te brengen...

of het gewoon uitmaken en weer opnieuw die spannnig van het versieren en versierd worden opzoeken...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:36
Verwijderd
Tsja, daar zit je dan braaf op het werk te denken aan je vriendin.. is zij close aan het dansen met een andere jongen en moet vervolgens steeds aan hem denken :/

..

Maar serieus, ik denk dat je met je vriend moet praten over alles. Is wel zo eerlijk, weet hij tenminste ook waar die aan toe is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:46
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik vind het dansen met een andere jongen niet erg. Mijn vriend houdt niet van dansen, ik wel, dus dans ik met anderen. Jongens of meisjes, dansen kan. Dus dat is het probleem niet. Alles eromheen wel ja....
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:51
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-07-2004 @ 19:46 :
Ik vind het dansen met een andere jongen niet erg. Mijn vriend houdt niet van dansen, ik wel, dus dans ik met anderen. Jongens of meisjes, dansen kan. Dus dat is het probleem niet. Alles eromheen wel ja....
hmm...k heb een beetje een vergelijkbare situatie gehad met mn ex...en uiteindelijk heeft ze 't om die reden uitgemaakt terwijl ze (zij ze, ik weet t natuurlijk niet) nog wel van me hield...nah k spreek dr niet echt veel meer maar ik geloof dat t voor haar wel een goeie keus was...like, je bent pas 18 je kan je niet nu al binden voor de rest van je leven lijkt me
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:01
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik begrijp het wel,
is ook normaal in een lange relatie denk ik..?

Je voelt een soort van aantrekkingskracht tss jou en Niels, en zou wel willen weten wat daarvan kan komen, maar aan de andere kant hou je van je 'vertrouwde' vriend.

Nu kan je kiezen? Trouw blijven aan je vriend, en afstand nemen van Niels (die je eigenlijk toch niet zo goed kent), of een "verboden" emailtje sturen en zien hoe het verder loopt.

Als ik jou was zou ik proberen nieuw leven erin te blazen met je vriend, probeer eens iets nieuws, ga naar een pretpark, ... in elk geval iets waardoor jullie weer stapelverliefd worden, net als in het begin
Dan zal je denken..'foert, ik hou teveel van hem, forget Niels'

Helpt dit niet, dan wordt het tijd om over je relatie na te denken...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 05-07-2004 @ 19:00 :

Ooooooooooooooh, ik ga in het klooster!! Dan heb je dat gezeik niet

Dat heb ik echt zooo vaak gezegd.. en op een dag kwam er een meisje uit m'n klas serieus aan met info over een klooster..

Verder: misschien ben je gewoon wat te jong om je al zo te binden.. en het is logisch dat je af en toe die spanning wil, maar ook het vertrouwde niet kwijt wil.
Ik denk dat je je gevoel moet volgen.. als je nu niet kijkt hoe het zit met die ene jongen, dan komt er over een tijdje wel weer zoiets.. en dan sta je weer voor de keuze. Natuurlijk moet je niet vreemdgaan ofzo, of allerlei intieme dingen met hem doen.. maar praten kan geen kwaad, toch?
Misschien kom je er wel achter dat het eigenlijk toch niets was, dat het gewoon kwam door zo'n feest en de sfeer enzo, blabla..
en dan weet je dat tenminste, dan kun je het afsluiten en 100% voor je vriend gaan. Maar het lijkt me niet goed om zulke dingen uit de weg te gaan en je best te doen het weg te stoppen en te vergeten, het lijkt me beter om voor jezelf duidelijkheid te vinden.. leren ermee om te gaan en wat het precies betekent.

Net als dat je bijv. je partner niet krampachtig bij je moet proberen te houden, maar het juist beter is als hij vrij is om te gaan en staan waar hij wil en dan alsnog voor jou kiest, is het denk ik ook beter om zelf te gaan en staan waar je wil, geen personen uit de weg gaan en dan alsnog voor je partner kiezen (of niet).

Dit is niet de ultieme wijsheid ofzo Maar ik bedacht dit ineens.. misschien helpt het je.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:48
*$tylo*
Avatar van *$tylo*
*$tylo* is offline
Als je je relatie met je vriend wil redden, moet je vooral niks laten horen. Dat gaat gegarandeerd de verkeerde kant op, want alleen praten kan wel degelijk kwaad. Mailtje sturen is vragen om moeilijkheden!! Straks stuurt hij iets liefs terug, word je verlifed, heb je toch een probleem.
Over je relatie met je vriend moet je goed nadenken, de vrijheid is natuurlijk ook wat waard maar de goede relatie ook.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:50
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Gewoon eerlijk zijn. Als je eerlijk bent komt bijna altijd alles wel goed.

Dus vertel je vriend dat je op je verjaardag niels ook wil uitnodigen. En vertel dat je dat gewoon een aardige jongen vind die je daar ontmoet hebt

En stuur die niels een mailtje met dat je dus géén groot feest geeft maar gewoon een klein verjaardags feestje en vermeld effe wie der ook komen. Vooral dat je een vriend hebt en dat ie ook komt.

En dan maar zien wat ze er beiden mee doen. Misschien heeft die niels al geeneens meer zin om te komen dan. Of blijkt dat je vriend ook een aardig meisje ontmoet heeft ofzo.

In ieder geval der over praten!
Veel succes dermee verder!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 19:59
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 05-07-2004 @ 20:12 :

Dat heb ik echt zooo vaak gezegd.. en op een dag kwam er een meisje uit m'n klas serieus aan met info over een klooster..
Strakke actie van die dame!

nu even on-topic:

Ben je wel tevreden in de relatie die je nu hebt? Volgens mij "kijk/winkel" pas je naar iets anders als er in jouw relatie iets schort...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:46
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Misschien is dat het 'm juist. Er schort niks in mijn relatie. Als alles zo doorgaat dan gaan we samenwonen als ik klaar ben met m'n studie en zit ik de rest van m'n leven aan hem "vast". Heb ik maar met één persoon alles gedeeld enzo... Op zich een mooi ideaal, maar misschien vind ik dat wel te saai....
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:53
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
blurred schreef op 07-07-2004 @ 20:46 :
Misschien is dat het 'm juist. Er schort niks in mijn relatie. Als alles zo doorgaat dan gaan we samenwonen als ik klaar ben met m'n studie en zit ik de rest van m'n leven aan hem "vast". Heb ik maar met één persoon alles gedeeld enzo... Op zich een mooi ideaal, maar misschien vind ik dat wel te saai....
Wees er eerlijk over
dat is denk k heel belangrijk.

Ik denk persoonlijk dat de kans, als je t netjes doet, heel groot is dat je over n jaar zijn liefde mist en inziet dat je toch met hem samen wil zijn. Je hebt alleen nu de drang naar het onbekende...
Maar of je hem nog terug kunt winnen wanneer je hem terug wil?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 17:02
Verwijderd
Echt super moeilijk, ik snap echt wat je bedoeld!! Ik was dan wel wat ouder toen ik wat met mijn vriendje kreeg, maar af en toe denk ik ook van dit is mijn eerste echte vriendje... Het klinkt opzich wel ideaal... maar toch ook weer niet ofzo

Uiteindelijk is het toch aan jou, ga je voor het spannende nieuwe, of voor het vertrouwde fijne... Daar zou ik eens goed over nadenken, en mss zelfs wel met je vriend bespreken... Ik bedoel mss denkt hij er af en toe wel net zo over.

Daarnaast kan je die Niels toch een keertje gewoon mailen?? Weet hij wel dat je een vriend hebt?? Gewoon een neutraal mailtje sturen, het kant och ook gewoon een vriend worden ipv DE vriend ofzo?!

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 17:24
juno
Avatar van juno
juno is offline
Okee, er is aantrekkingskracht tussen jou en Niels. Dat is duidelijk. En hij weet niets van jouw vriend, dus hij drukt het niet weg bij zichzelf. Die jongen loopt waarschijnlijk met zijn hoofd in de wolken, toch zó'n leuke meid ontmoet...

Als je verteld dat je al drie jaar een relatie hebt, en dat het goed gaat, dan drukt hij het wel weg. Wil hij jou misschien niet eens meer zien. Wil je dat wel?

Wat is er zo leuk aan Niels? Dat hij nieuw is, jou leuk vindt? Dat het spannend is? Is niet zo gek, dat je het idee hebt dat je een beetje vast zit hoor. Je bent verdorie net klaar met de middelbare school en je hele leven ligt al uitgestippeld.

Je zult nog wel vaker zoiets meemaken, ook in een vaste relatie kunnen de kriebels met een ander toeslaan. (Misschien ook wel als je nu verder gaat met Niels. Wat gebeurt er dan over drie jaar, als er opeens een Jan of Piet ofzo langskomt?)

Daar kun je dan wat mee doen, of het wegstoppen. In dit stadium gaat het nog vrij snel en makkelijk weer weg. Als je Niels toch weer gaat zien, zou je wel eens op het punt kunnen komen dat je echt voor hem gaat vallen. Maar die vriend is er ook nog...en je houdt van hem. Het gaat goed, immers? Jullie zijn waarschijnlijk elkaars beste vrienden. Wil je dat dan opgeven voor een onzekere uitkomst met die spannende Niels?

Als je dit verteld aan je vriend gaat het hem erg pijn doen, misschien verliest hij alle vertrouwen wel in jullie, en het is maar een vlindertje, een kriebeltje.

Zijn er stiekem toch dingen die je mist in je relatie? Zaken die scheef lopen? Ergernissen? Wil je wel honderd worden met hem? Zo ja, dan is een avontuur met Niels Jan of Piet het niet waard. En anders maak je het nu uit.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 17:37
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Open relatie beginnen met je vriend .
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 17:50
Verwijderd
Inderdaad diagnose: bindingsangst en vervagende liefde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-07-2004, 19:09
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, dat is verwarrend voor je.

ik heb nu ook bijna een jaar een vriend. maar ik heb echt geen behoefte aan andere jongens. klinkt nogal vaag, maar toch. ik denk dat je toch een keuze moet maken voor jezelf moet maken of je liever je vriend wilt of voor het vrijgzelle leven gaat.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 12:13
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
jij wilt je vriend niet kwijt punt.

ik denk dat als je het uitmaakt en iets met die niels begint of niet, je niet echt blij zal worden. dat je je vriend toch heeeel erg zal missen.

(ik weet niet wat je voelt want ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ik hoop dat je er iets aan hebt)
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 13:45
Ratbout
Avatar van Ratbout
Ratbout is offline
Je moet goed bij jezelf zoeken wat je het liefst wil, want dit is zo'n moment dat je een keuze moet maken in je leven.
zo'n onzeker factor in een vaste relatie ondermijnt het langzaam, dat moet je niet hebben.
Als je besluit niels niet meer te willen zien, dan moet je dat tegen hem zeggen. Mail hem, leg alles uit. en, ja, ook met je vriend moet je hierover praten. Vertel hem wat er is gebeurd en dat je voor hem kiest. Of niet. Eerlijkheid is key, anders ga jej ezelf uiteindelijk kapot maken.

Sterkte.
__________________
Come on complain, before I miss you.......*professioneel topic killer*
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:54
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Bindingsangst, op zoek naar afwisseling, je eigen grenzen uittesten... volgens mij is het al allemaal een keertje gezegd geweest.

Ik geloof rotsvast in het principe "wat gebeuren moet, zal ook wel gebeuren, als je het tenminste een kans geeft".
Misschien is het toch helemaal geen gek idee om eens uit te testen hoe ver je met Niels wil of kan gaan. Je smelt als hij al maar aan je buik komt, dat wil ook wel iets zeggen. En je smelt blijkbaar ook als je nog maar aan je relatie met vriend denkt.

Zie je je eigen toekomst absoluut met je huidige vriend? Ok, ga ervoor, en af en toe een beetje flirten houdt je alleen maar scherp in je eigen relatie. Ben je je huidige relatie nu al 'een beetje' beu? Brrr, dat wordt met de jaren meestal alleen maar erger.

Ik zou dus zeggen: laat je er even helemaal in gaan! Een relatie die voor de eeuwigheid is voorbestemd, die kan daar ook tegen. Voel je dat je niet verder kan gaan bij Niels (of Jan of Piet), dan weet je dat je nu absoluut goed zit, bij je huidige vriend. Of anderzijds ben je misschien wel toe aan iets nieuws. Misschien heb je het allemaal wel gezien in je huidige relatie, hoe goed die ook is/was. Daar kan je beter nu achterkomen dan binnen 10 jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] In de war met zuur-base berekeningen
Chris-Verhoeckx
1 24-09-2011 16:05
Liefde & Relatie in de war over ex-vriend
waves
14 05-10-2007 20:31
Algemene schoolzaken Heftig onzeker en in de war mbt. studie.
juliettebinoche
10 16-01-2004 02:15
Psychologie nogal in de war
Verwijderd
2 29-04-2002 09:26
Lichaam & Gezondheid Duizeling, in de war en misselijk...
Verwijderd
5 16-02-2002 11:01
Psychologie in de war,weggelopen
tiktoktak
1 05-02-2002 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.