Oud 21-12-2005, 17:25
Verwijderd
Ik was gister jarig, en vierde dus mijn verjaardag .
Een goede vriend van mij zou ook komen. Laatst heb ik al eens een topic hierover geopend, omdat onze vriendschap erg veranderd is sinds hij een vriendin heeft. zie .
Ik heb vorige week samen met hem gegeten, en hem uitgenodigd voor mijn verjaardag. Hij reageerde erg leuk, en vond het gezellig om langs te komen, zou een leuk cadeautje kopen, ...

Gister echter, was hij er niet op de afgesproken tijd (terwijl hij eigenlijk altijd op tijd komt). Nou ja nog even zitten wachten, en de tijd tikte maar door. Ondertussen natuurlijk met andere mensen gezellig zitten doen, taart gegeten, gedronken etc. Dit was erg leuk hoor, daar niet van.
Maar aan het eind van de avond had ik die vriend nog niet gezien....

Ik heb hem toen iedereen (behalve mijn eigen vriendje) een smsje gestuurd, met de vraag waarom hij niet meer was gekomen, of er iets was of dat hij het ´gewoon´ vergeten was.
vanmorgen stuurde hij een smsje terug, dat hij het dus inderdaad vergeten was...

Ik ben best wel boos, teleurgesteld en verdrietig. Gisteravond heeft hij voor mij de avond toch ook wel een beetje ´verpest´ door weg te blijven zonder iets van zich te laten horen.
Kijk een eetafspraak is hij ook al een aantal keer vergeten, maar goed daar baal ik dan wel van, maar verder is het wel goed. Maar mijn verjaardag vergeten, dat vind ik toch anders, en maakt me dan ook verdrietig...

Misschien een beetje een ´onzin´ probleem, van de andere kant vind ik het niet erg vriendschappelijk en aardig overkomen.

Maar nu, ik weet niet meer echt goed hoe ik het nu aan moet pakken. Hij stuurde in zijn sms wel of dat ik volgende week in nijmegen was (om af te spreken?), maar eigenlijk weet ik het niet zo goed...
Wat zou jij doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2005, 17:32
Verwijderd
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb precies datzelfde een tijd gehad met een vriendin. Ze vergat altijd afspraken, kon onverwachts niet, ze vond altijd wel een reden om af te zeggen. Elke keer dat ze dat deed, werd ik kwaad, omdat ik geleerd heb: een afspraak is een afsprak. Ik zeg altijd alles wat ik denk, dus ook als ik kwaad ben. Ze liet me een weekje (of wat) afkoelen, en daarna ging het ook wel weer. Het ging er vooral over dat ik mijn frustatie kwijt moest, en dat zij goed wist hoe ik me voelde.

Ik zou hem zeggen wat je voelt, en daarna nog een keer iets proberen af te spreken. Je kunt het altijd proberen.... Succes er mee

Edit: Nog proficiat trouwens!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 17:56
Lo_Siento
Avatar van Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Dat lijkt me echt niet leuk als een van je beste vrienden je verjaardag vergeet. Ik ben zelf heel koppig en zou hem stug negeren en heb minsten 10x zijn excuses laten aanbieden en dan misschien weer normaal tegen hem doen.
Ik zou heel verdrietig zijn, want een verjaardag is niet zomaar een afspraak. Jij bent jarig en je vrienden horen daar aanwezig te zijn en het lijkt mee heel pijnlijk als een van je beste vrienden het dan laat afweten. Ik zou hem eens goed de waarheid vertellen en laten merken dat je dit echt niet leuk vindt! Succes ermee!
__________________
Let that miracle happen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:08
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Het bevestigt alleen maar het vorige topic. Jullie virnedschap is niet meer zoals het was, en wordt waarschijnlijk ook nooit meer zoals als vroeger.
Ik weet niet of je naar aanleiding van het vorige topic nog acties heb ondernomen! Heb je het er met hem over gehad? Want dan is dit natuurlijk extra lullig.

Verder denk ik dat je je erbij neer moet leggen dat het niet meer hetzelfde is, en je kan terug sms'sen dat je er niet meer zoveel behoefte aan hebt aangezien je je erg op gisteren verheugd had, dat het de laatste tijd steeds slechter blijkt te gaan, en dat je er niet zoveel behoefte meer aan hebt.

Ook kan je smssen dat je wel met hem wil afspreken omdat jullie hoognodig eens een goed gesprek nodig hebben. Dat zal die dan ook wel meteen doorhebben. en geeft hem misschien nog wat extra schulddgevoel.

off: nog gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:37
Verwijderd
Ik snap dat het heel erg vervelend is voor jou, maar ik denk dat hij zich er ook wel lullig onder voelt. Mij overkomt zoiets echt niet, totdat ik een keer zo druk was met werken enzo en mijn beste vriendin opbelde hoe laat ik aan zou komen op het station. Huh? O shit, ze gaf haar feestje omdat ze weg zou gaan naar Frankrijk ... Ik voelde me toen zo ontzettend rot!

Ik zou zeggen: je hebt het volste recht om teleurgesteld te zijn en dat ook heel erg duidelijk te maken aan hem. Kijk of je zin hebt om met hem af te spreken en zo ja, doe dat dan! Dan kun je vanzelf merken wat hij te zeggen heeft en hoe het dan is. Voelt het dan nog niet goed, dan zegt dat denk ik genoeg.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:37
Verwijderd
Ook gehad! Mijn beste vriend was zaterdag mijn verjaardag vergeten, en dat terwijl we het een aantal jaren samen gevierd hebben. Maar hij was het echt totaal vergeten door alle drukte en baalde er heel erg van, dus zo heel erg vind ik het niet. Hij deed het niet met opzet ofzo.... (en hij zou zijn schuldgevoelens nog wel een keertje afkopen )

Maar goed, dat is mijn ding. Kan me voorstellen dat dit wel een extra druppel is...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 20:29
Verwijderd
Ik vind het niet zo geweldig boeiend als mensen mijn verjaardag vergeten omdat ik vind dat je de diepte van een vriendschap niet kunt en moet aflezen aan iemands geheugen of stiptheid. Ik vergeet ook wel eens verjaardagen van vrienden en zij die van mij. Toch zijn dat echt mijn beste vrienden. Zij en ik hechten gewoon weinig waarde aan verjaardagen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 21:06
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-12-2005 @ 20:29 :
Ik vind het niet zo geweldig boeiend als mensen mijn verjaardag vergeten omdat ik vind dat je de diepte van een vriendschap niet kunt en moet aflezen aan iemands geheugen of stiptheid. Ik vergeet ook wel eens verjaardagen van vrienden en zij die van mij. Toch zijn dat echt mijn beste vrienden. Zij en ik hechten gewoon weinig waarde aan verjaardagen.
Hier ben ik het wel mee eens. (Behalve dan dat ik zo iemand ben die wél alle verjaardagen onthoud, zelfs van mensen die ik niet mag.)

Een eetafspraak vind ik wel wat anders, maar dat ligt er een beetje aan hoe ver het van tevoren is afgesproken en of je nog een 'herinnering' hebt gestuurd.

Sommige mensen zijn nou eenmaal verstrooid, denk ik. Misschien moet je dan maar op de dag zelf even een 'reminder' sturen, even bellen.
Maar als je merkt dat ze helemaal niet meer hun best doen voor je, dan moet je er een punt achter zetten.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 21:37
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Persoonlijk vind ik verjaardagen niet zo bijzonder, ik hecht er dan ook niet zo veel waarde aan Waarschijnlijk zou het mij niet zo veel uitmaken. Wel vind ik het nogal... jammer dat hij niets van zich heeft laten horen, en dat hij gewoon een afspraak vergeten is. Maar goed, dat kan gebeuren... Zoals iemand al zei: zeggen wat je er van vindt, gewoon even uitrazen, en daarna verder gaan. That's all you can do, I think.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 21:50
Verwijderd
Mwah ik hecht ook niet echt erg veel waarde aan mijn verjaardag hoor. Maar goed, ik heb hem gewoon uitgenodigd, en daar reageerde hij erg enthousiast op. Het is toch een afspraak die we hebben gemaakt, daar hou je je dan toch aan?! En ik vind een verjaardag dan wel anders dan zomaar een eetafspraak.
Verder is het rare dat hij verjaardagen wel echt belangrijk vindt (iig zijn eigen).

Niet dat de leukheid van mijn verjaardag van hem afhangt, maar ik vond het wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 01:47
Verwijderd
Mijn 'beste' vriendin vergat mijn verjaardag vorig jaar ook voor het eerst. We zijn allebei in een andere stad gaan studeren en hebben nog redelijk wat contact. Toch neem ik het haar ook ontzettend kwalijk, vooral omdat ze zich er nog met een smoesje probeerde uit te lullen.

Ik heb er niet echt over gepraat met haar, maar het gewoon maar laten zitten. Eigenlijk heb ik daar wel spijt van achteraf, want waarschijnlijk vergeet ze het dit jaar gewoon weer. En haar eigen verjaardag vindt ze ook altijd gigantisch belangrijk: weken van tevoren al in d'r MSN-naam, dat soort dingen.

In jouw geval zou ik hem dus gewoon goed de waarheid zeggen, zodat ie weet dat jij het niet leuk vond. Anders blijft het maar tussen jullie in hangen. Dat is bij mij een beetje het geval: ik neem het haar eigenlijk nog steeds kwalijk.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-12-2005 @ 21:06 :
Hier ben ik het wel mee eens. (Behalve dan dat ik zo iemand ben die wél alle verjaardagen onthoud, zelfs van mensen die ik niet mag.)

Een eetafspraak vind ik wel wat anders, maar dat ligt er een beetje aan hoe ver het van tevoren is afgesproken en of je nog een 'herinnering' hebt gestuurd.
Ja, een eetafspraak is inderdaad iets heel anders, dat is gewoon een concrete afspraak op een concrete plaats. Daar hoor je niet te laat te komen, als je daar wel te laat komt door je eigen schuld dan heb je gewoon een stiptheidsprobleem (en ik heb hier ook al genoeg topics gezien van meisjes wier laatkomende vriendjes hen tot wanhoop dreven).

Maar als je iemand niet expliciet uitnodigt moet je niet verwachten dat die persoon er ook altijd aan denkt. Niet iedereen hecht dezelfde waarde aan nogal symbolische dingen zoals verjaardagen of het sturen van kerstkaartjes. Overigens verstuur ik zelf meestal wel verjaardagskaartjes (of SMS-berichten als ik vergeet een kaartje te kopen). Maar ik verwacht niet altijd kaarten terug (ik krijg meestal SMS-berichten ).
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 13:13
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 21-12-2005 @ 17:25 :
Ik was gister jarig, en vierde dus mijn verjaardag .
Een goede vriend van mij zou ook komen. Ik heb vorige week samen met hem gegeten, en hem uitgenodigd voor mijn verjaardag.
Gister echter, was hij er niet op de afgesproken tijd (terwijl hij eigenlijk altijd op tijd komt).
Citaat:
nare man schreef op 22-12-2005 @ 11:29 :
Maar als je iemand niet expliciet uitnodigt moet je niet verwachten dat die persoon er ook altijd aan denkt. Niet iedereen hecht dezelfde waarde aan nogal symbolische dingen zoals verjaardagen of het sturen van kerstkaartjes.
Even goed lezen.
Ik was jarig, maar hij was ook echt uitgenodigd. We hadden een tijd en een plaats afgesproken. Dus dan is het niet meer of minder dan een eetafspraak.
- was hij anders (zonder dat hij uitgenodigd was) mijn verjaardag vergeten had ik dat hooguit jammer gevonden-
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 20:51
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Hmmm kijk dat dat nou een keertje gebeurd zou ik niet zo erg vinden. Iedereen kan zo iets vergeten en sommige mensen zijn daar nou eenmaal wat slordiger in. Maar omdat hij al eerder afspraken is vergeten is het wel heel vervelend voor jou. Sowieso asl je hem ziet lijkt het me logisch dat hij over jouw verjaardag begint? Spreek hem er gerust even op aan dat je het vervelend vindt dat hij zoiets vergeet. Als het goed is houdt hij daar in het vervolg wel rekening mee. Heeft het misschien ook te maken dat er wat veranderd is in jullie vriendschap? Vergat hij vroeger geen afspraken?
__________________
Don't worry, be happy!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 01:23
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zeg gewoon tegen hem dat je heel teleurgesteld bent in hem. Het is nu al de zoveelste keer dat hij een afspraak vergeet. Misschien heeft-ie wel veel aan zijn hoofd, maja, als goede vriend hoor je dan eigenlijk van tevoren af te bellen of zeggen dat je het misschien niet haalt. Maar laat hem maar voelen dat jij je in de steek gelaten voelt.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 14:59
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 22-12-2005 @ 13:13 :
Even goed lezen.
Ik was jarig, maar hij was ook echt uitgenodigd. We hadden een tijd en een plaats afgesproken. Dus dan is het niet meer of minder dan een eetafspraak.
- was hij anders (zonder dat hij uitgenodigd was) mijn verjaardag vergeten had ik dat hooguit jammer gevonden-

het was een uitnodiging, dat is wel wat anders als een afspraak.
mss had hij die dag gewoon niet zown zin oid, plots iest anders te doen, zoiets....
hij weet natuurlijk ook dat je niet alleen eenzaam zult zijn, als hij niet komt, ik denk dat hij de uitndogiging wat vrijblijvender ziet als jij...

als je dit soort dingen al eerder met m hebt meegemaakt en je baalt ervan zou iok van jou kant ook niet meer in de vriendschap investeren, het heeft blijkbaar geen zien
vat t nioet te persoonlijk op, hij heeft waarschijnlijk gewoon veel andere dingen aan zijn hoofd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 20:31
De Kantine Het Rijkdom der Saaiheid
Verwijderd
500 08-05-2010 23:27
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #40
Verwijderd
500 09-08-2006 21:35
Liefde & Relatie verjaardag negeren
tergemble
26 01-03-2006 18:45
Liefde & Relatie Wat vinden jullie?
@Moon
15 24-08-2003 19:34
Liefde & Relatie vriend vergeet sterfdag
Órelindë
30 19-01-2003 21:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.