Oud 21-05-2003, 09:11
Atje85
Atje85 is offline
'Sterke groei extreem rechts op vmbo'

Uitgegeven: 21 mei 2003 08:10

AMSTERDAM - Op vmbo-scholen in middelgrote steden steunen steeds meer jongeren de opvattingen van extreem rechts. Dat schrijft Algemeen Dagblad woensdag. De krant baseert zich op een aantal deskundigen, die dit onafhankelijk van elkaar hebben gezegd. Blanke jongeren komen er steeds openlijker voor uit dat zij positief staan tegenover het nazistische gedachtegoed.

De jongeren doen dit in een aantal gevallen als tegenreactie op provocaties van vooral Marokkaanse medeleerlingen. Het gevolg is bedreigingen, vernielingen en in een aantal gevallen zelfs openlijke geweldpleging. De jongeren onderscheiden zich met kleding van onder meer merken als Lonsdale en dr. Martins schoenen, die symbool staan voor extreem rechtse sympathieën.

Het is niet duidelijk om hoeveel jongeren het gaat. Volgens een deskundige betreft het 'ongeorganiseerde kleinere groepen en individuen, losgeslagen wild dat met machogedrag een daad wil stellen'.

-----
tsja, logisch ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2003, 09:21
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik vind het bizar dat deskundigen een groei opmerken zonder dat ze weten om hoeveel jongeren het gaat....
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:23
Verwijderd
Kut-Hollandertjes en kut-Marokkaantjes, hebben we voortaan last van twee irritante groepen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:36
Verwijderd
Vèt VMBO!

Heeft iemand dat programma trouwens gezien? Voor de overgang naar de 4e kreeg een meisje een allesbepalende mondelinge overhoring, en tot mijn grote gruwel werd haar o.a. gevraagd waar zijde vandaan komt. Die volslagen debiele vraag, die ik -en menig met mij- al in de 7e groep van de basisschool kon beantwoorden werd, tot mijn complete ontzetting, beantwoordt met een gestamel waar o.a. KOE, VARKEN en SCHAAP in genoemd werden.

Nou zal het vàst niet representatief zijn hoor, maar ik heb dus bepaald geen hoge dunk van het VMBO als opleiding.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 10:23
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 21-05-2003 @ 10:36:
Vèt VMBO!

Heeft iemand dat programma trouwens gezien? Voor de overgang naar de 4e kreeg een meisje een allesbepalende mondelinge overhoring, en tot mijn grote gruwel werd haar o.a. gevraagd waar zijde vandaan komt. Die volslagen debiele vraag, die ik -en menig met mij- al in de 7e groep van de basisschool kon beantwoorden werd, tot mijn complete ontzetting, beantwoordt met een gestamel waar o.a. KOE, VARKEN en SCHAAP in genoemd werden.

Nou zal het vàst niet representatief zijn hoor, maar ik heb dus bepaald geen hoge dunk van het VMBO als opleiding.
Het grote verschil tussen 'ons', oftewel VWO'ers/havisten en VMBO'ers is volgens mij de algemene kennis, en niet eens zozeer wat je op school leert. Volgens mij weten ze gewoon veel minder van zaken die je niet op school leert, maar bijvoorbeeld in de krant leest, of in een leesboek. Want dat soort dingen lezen ze niet.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 10:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 21-05-2003 @ 10:11:
De jongeren onderscheiden zich met kleding van onder meer merken als Lonsdale en dr. Martins schoenen, die symbool staan voor extreem rechtse sympathieën.

-----
tsja, logisch ??
pfff. dr martinsschoenen extreem rechts?

Blahblah.

Ik blijf ze dragen hoor. Ze zitten gewoon te lekker

Ik weet niet in hoeverre het extreem-rechts is, hoor. Als je de sympathieen van extreem-rechts aanhangt, ja dan wel. Als je een tegenoffensief tegen lastige pubers opstart, dan tsja... weet het niet hoor.
(niet dat ik voor een tegenoffensief ben, want dan verlaag je je tot eenzelfde niveau als die kinderachtige pubers)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 10:34.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:07
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 21-05-2003 @ 10:36:
Nou zal het vàst niet representatief zijn hoor, maar ik heb dus bepaald geen hoge dunk van het VMBO als opleiding.
Dan moet er imho nog wel wat aan gedaan worden, over een paar jaar hebben al die ettertjes stemrecht en zitten wij ermee.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 21-05-2003 @ 12:07:
Dan moet er imho nog wel wat aan gedaan worden, over een paar jaar hebben al die ettertjes stemrecht en zitten wij ermee.
Even snel voor die tijd een wetje invoeren wat het stemrecht koppelt aan hoogst voltooide opleiding.

Even serieus, zoiets was wel te verwachten. Mensen die cru gezegd nogal dom zijn, redeneren niet ver door. Ze reageren en denken heel primair, dat is ook de reden dat ze zo fel reageren op allochtone medeleerlingen. Het is niet eens zozeer de kwade wil denk ik, meer de algemene domheid en kortzichtigheid.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:14
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2003 @ 12:12:
Even snel voor die tijd een wetje invoeren wat het stemrecht koppelt aan hoogst voltooide opleiding.

Even serieus, zoiets was wel te verwachten. Mensen die cru gezegd nogal dom zijn, redeneren niet ver door. Ze reageren en denken heel primair, dat is ook de reden dat ze zo fel reageren op allochtone medeleerlingen. Het is niet eens zozeer de kwade wil denk ik, meer de algemene domheid en kortzichtigheid.
Ze zijn het slachtoffer van hun eigen lage IQ?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:15
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
autodropje schreef op 21-05-2003 @ 12:07:
Dan moet er imho nog wel wat aan gedaan worden, over een paar jaar hebben al die ettertjes stemrecht en zitten wij ermee.
velen van hen zullen waarschijnlijk niet eens gaan stemmen
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
marlies schreef op 21-05-2003 @ 12:15:
velen van hen zullen waarschijnlijk niet eens gaan stemmen

denk t wel, vooral als er weer een soort Pim opstaat ergens
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-05-2003 @ 12:14:
Ze zijn het slachtoffer van hun eigen lage IQ?
Ja, dat denk ik wel. Er zijn in Nederland gewoon ontzettend veel mensen die niet nadenken over wat ze doen en waarom ze het doen. Zoals ik zei, ze reageren primair: dierlijke driften, primitieve angstgevoelens.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 21-05-2003 @ 12:17:
denk t wel, vooral als er weer een soort Pim opstaat ergens
Of een gevaarlijker type.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2003 @ 12:18:
Ja, dat denk ik wel. Er zijn in Nederland gewoon ontzettend veel mensen die niet nadenken over wat ze doen en waarom ze het doen. Zoals ik zei, ze reageren primair: dierlijke driften, primitieve angstgevoelens.
Niet alleen in Nederland, in de VS schijnt de president zelfs een dergelijk type te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-05-2003 @ 12:19:
Of een gevaarlijker type.
Straks komt de Winter van t VB naar NL
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-05-2003 @ 12:20:
Niet alleen in Nederland, in de VS schijnt de president zelfs een dergelijk type te zijn.
Ik las gister ergens in de krant dat Bush gestudeerd heeft aan Yale en Harvard.

Hét bewijs dat het Amerikaanse onderwijssysteem geen fluit voorstelt: iemand met een IQ van 87 kan een opleiding aan de meest prestigieuze universiteiten voltooien.

:LD
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 21-05-2003 @ 12:21:
Straks komt de Winter van t VB naar NL
Buitenlanders hebben mogen niet actief zijn in de landelijke politiek, dat is voorbehouden aan mensen die beschikken over het Nederlanderschap. Dus geen angst voor Flip.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2003 @ 12:21:
Ik las gister ergens in de krant dat Bush gestudeerd heeft aan Yale en Harvard.

Hét bewijs dat het Amerikaanse onderwijssysteem geen fluit voorstelt: iemand met een IQ van 87 kan een opleiding aan de meest prestigieuze universiteiten voltooien.

:LD
Of hèt bewijs dat kapitaal regeert in de VS, want de familie Bush is behoorlijk rijk. Bovendien heeft de familie vreselijk veel politieke invloed.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-05-2003, 11:58
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Waar slaat dat nou weer op omdat het vmbo 'ers zijn?

Ik heb zelf ook de mavo gedaan, mag ik nu ook niet meer stemmen dan? omdat er een paar debielen tussen zitten, is meteen iedereen ook dom zeker?
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:00
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2003 @ 12:21:
Ik las gister ergens in de krant dat Bush gestudeerd heeft aan Yale en Harvard.

Hét bewijs dat het Amerikaanse onderwijssysteem geen fluit voorstelt: iemand met een IQ van 87 kan een opleiding aan de meest prestigieuze universiteiten voltooien.

:LD
Ach kom op, die diploma's van hem zijn gewoon gekocht.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:00
Verwijderd
Dat zegt niemand. Er wordt alleen gepraat over de kans dát dat soort sentimenten zich op het VMBO ontwikkelen, en die is -ben ik bang- toch wel iets groter dan in de gemiddelde gymnasiumklas.

Maar natuurlijk zijn overal uitzonderingen op, dat zie je wel aan FeyenoordvakX en meelman die ook een hoge middelbare-schoolopleiding afmaken, en BARON die studeert (hoewel ik geen flauw idee heb wat Food & Business inhoudt, is dat een HBO of een WO? )
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:02
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Je opleiding heeft niks met je politieke keuze te maken vind ik, in principe wordt je ook niet veel geleerd over de huidige politiek. Het is toch echt van je van het nieuws, krant e.d. oppikt.

Persoonlijk doe ik nu MBO 2e jaars Stewardess.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:04
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
tis ook weer kut dat die groep domme extreem rechtse vmbo'ers de merken lonsdale en dr. martens door het slijk halen...
Weten we ook meteen waarom iedereen zo negatief over alle skinheads denkt...
__________________
Can’t live in yesterday!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:04
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Ja vmdo he??

Daar zijn ze niet zo slim!!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 21-05-2003 @ 12:58:
Waar slaat dat nou weer op omdat het vmbo 'ers zijn?

Ik heb zelf ook de mavo gedaan, mag ik nu ook niet meer stemmen dan? omdat er een paar debielen tussen zitten, is meteen iedereen ook dom zeker?
Ach ze zijn niet allemaal zo, dat weet ik ook wel. Twee vrienden van mij hebben vmbo gedaan en zij hebben zeker geen extreem-rechtse ideeën. Anderzijds, ik woon in een buurt waar veel van die vmbo'ers wonen en die zijn wel degelijk racistisch. Dat zijn dan de vmbo'ers die de praktijkrichting doen, daarvan is het overgrote deel wel degelijk te dom om zich een goed oordeel te kunnen vormen van wat er allemaal gebeurt in de wereld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 21-05-2003 @ 13:02:
Je opleiding heeft niks met je politieke keuze te maken vind ik, in principe wordt je ook niet veel geleerd over de huidige politiek. Het is toch echt van je van het nieuws, krant e.d. oppikt.
Dat is wel zo, maar ik denk toch dat de opleiding meespeelt. Anders kan ik de samenstelling van het LPF-electoraat niet verklaren.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 21-05-2003 @ 13:02:
Je opleiding heeft niks met je politieke keuze te maken vind ik, in principe wordt je ook niet veel geleerd over de huidige politiek. Het is toch echt van je van het nieuws, krant e.d. oppikt.

Persoonlijk doe ik nu MBO 2e jaars Stewardess.
Algemene ontwikkeling. Er zijn vmbo'ers die ik wat betreft algemene ontwikkeling hoger inschat dan sommige havo/vwo-leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
sexy adriaan schreef op 21-05-2003 @ 13:04:
Ja vmdo he??

Daar zijn ze niet zo slim!!
Als je zo'n opmerking maakt moet je natuurlijk geen fout maken. Het is vmbo.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:11
Verwijderd
Ik loop een beetje op eieren omdat ik een aantal mensen hier niet tegen het hoofd wil stoten, maar het is een feit dat op het VMBO een groter percentage leerlingen zit wat minder geïnteresseerd is in politiek, minder goed de actualiteit bijhoudt, minder aandacht heeft voor maatschappelijke problemen en algemeen gezegd gewoon andere interesses heeft.

Op het VMBO worden meer leerlingen geconfronteerd met allochtonen (laten we eerlijk wezen, er volgen nu eenmaal niet veel allochtonen een gymasium-opleiding, terwijl er wel enorm veel VMBO volgen) en dat leidt tot radicalisatie. Als je wat intelligenter bent relativeer je dat en zie je dat in z'n kader, maar als je dat niet bent leidt dat dus tot dit soort gedrag. Er zullen
écht geen studenten meelopen in NVU-demonstraties en het LPF-electoraat bestaat voor 80% uit laaggeschoolden. Ik vind het begrijpelijk.

En nogmaals, niemand zegt hier dat als je VMBO doet je automatisch dom bent.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:34
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
En toch blijf ik het vreemd vinden. Op onze school zijn de locaties gescheiden. Oftewel, 1e en 2e zitten op een locatie, 3 havo, vwo en hoger zit op een loactie en het vmbo zit op een locatie. Als je dan een keer naar die vmbolocatie toe moet, dan zit je echt uit je ogen te kijken hoe arrogant, onbeschoft en 'stoer' ze daar wel niet zijn. Zowel de auto- als de allochtonen. Die laatste groep vormt de grootste groep. De autochtonen lopen daar een beetje achteraan. Ze gaan hetzelfde halfnederlandse taaltje praten, en willen er dus op die manier bij horen. (ik noem dat wannabeturken, gewoon om het een naam te geven, niet om te discrimineren ofzo...)
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat die groep positief tegenover het nazistische gedachtegoed staat... Ze zouden dan tegen hun 'vrienden' zijn.
En wat de dr. martens betreft, daar heb ik ze nog nooit in zien lopen. ik blijf ze wel dragen...
Ben ik nou ook extreem rechts???
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 21-05-2003 @ 12:17:
denk t wel, vooral als er weer een soort Pim opstaat ergens
Kom op jongen, pak nou eens een ander dood paradepaardje. Natuurlijk zullen de VMBO'ers gevoeliger zijn voor charismatische mensen als Fortuyn, neemt niet weg dat de beste man behoorlijk goede ideeën had. En mensen die graag het woord 'xenofoob' in de mond nemen hadden eens wat verder moeten lezen dan een uiterst summiere samenvatting in de krant van een paar punten die geheel uit hun verband getrokken werden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 21-05-2003 @ 11:23:
Het grote verschil tussen 'ons', oftewel VWO'ers/havisten en VMBO'ers is volgens mij de algemene kennis, en niet eens zozeer wat je op school leert. Volgens mij weten ze gewoon veel minder van zaken die je niet op school leert, maar bijvoorbeeld in de krant leest, of in een leesboek. Want dat soort dingen lezen ze niet.
Ik heb geen VWO gedaan. Ook geen HAVO. Maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:12
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 21-05-2003 @ 14:05:
Ik heb geen VWO gedaan. Ook geen HAVO. Maar dat terzijde.
Er zijn altijd uitzonderingen. Wat ik zei was generaliserend.

Offtopic: wat heb je dan wel gedaan?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 21-05-2003 @ 14:12:
Er zijn altijd uitzonderingen. Wat ik zei was generaliserend.

Offtopic: wat heb je dan wel gedaan?
MAVO. Om 't geheel een beetje op te hemelen, voor zover dat kan, wel met 1 examenvak extra en alles op D-niveau. Heb examen gedaan in wiskunde, natuurkunde, scheikunde, economie, geschiedenis, nederlands en engels. Achteraf gezien waardeloos; ik had een 2e vreemde taal moeten hebben voor doorstroming naar de HAVO, fijn, zo'n plotse regel die van kracht wordt.

Edit: Maar ik heb de capaciteiten voor minstens HAVO of hoger. Door een bijzonder ongelukkige samenloop van omstandigheden in mijn jeugd (2 jaar achterstand met hoofdrekenen opgelopen) heeft dat er nooit van mogen komen. De aansluiting van LOM-onderwijs op voortgezet onderwijs is een gruwel; men gaat er toch niet vanuit dat je uiteindelijk wel op de MAVO/HAVO terecht kunt komen :/

Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 13:17.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 21-05-2003 @ 14:04:
Kom op jongen, pak nou eens een ander dood paradepaardje. Natuurlijk zullen de VMBO'ers gevoeliger zijn voor charismatische mensen als Fortuyn, neemt niet weg dat de beste man behoorlijk goede ideeën had. En mensen die graag het woord 'xenofoob' in de mond nemen hadden eens wat verder moeten lezen dan een uiterst summiere samenvatting in de krant van een paar punten die geheel uit hun verband getrokken werden.
ja maar het probleem blijft dat die kuddedieren op het VMBO niet eens de ideeën van Fortuyn wisten, maar alleen hoorden dat hij de Islam een achterlijke cultuur vond en de andere uitspraken waarmee hij in het nieuws kwam. die vmbo-ers verdiepen zich niet in standpunten of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:47
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Beetje treurig wat ik hier allemaal lees..

Ten eerste, intelligentie heeft niks met hoogte van de opleiding te maken. Ook niet met politieke keuzes. Anders hadden ze wel onder dezelfde naam gevallen..

Algemene ontwikkeling hoger op havo/vwo dan vmbo? De Havo'ers en Vwo'ers denken dat ze hogere algemene ontwikkeling hebben.

Opleiding is ervoor dat je een vak leert en daarna leert uitoefenen. Ontwikkelen doe je door te evaren, staat niet geschreven in boeken hoe dat moet. Kan ook niet, iedereen doet het op een andere manier.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-05-2003, 14:14
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Martian schreef op 21-05-2003 @ 11:23:
Het grote verschil tussen 'ons', oftewel VWO'ers/havisten en VMBO'ers is volgens mij de algemene kennis, en niet eens zozeer wat je op school leert. Volgens mij weten ze gewoon veel minder van zaken die je niet op school leert, maar bijvoorbeeld in de krant leest, of in een leesboek. Want dat soort dingen lezen ze niet.
Anders gaan we even alles over één kam scheren...
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 14:16
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 21-05-2003 @ 15:14:
Anders gaan we even alles over één kam scheren...
Dat zei ik al dat ik dat deed, in een andere post

Het is idd erg generaliserend. Maar volgens mij geld het wel voor een veel groter deel van de VMBOers als van de havisten/VWO'ers. iig wel in mijn eigen ervaring.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 14:19
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Inderdaad, je was vreselijk aan het generaliseren. Maar dat terzijde. Ik heb geen havo en geen vwo gedaan nee, (wel eerst havo/vwo gedaan) ik heb mavo gedaan. En dat was niet omdat ik het niveau er niet voor had, maar 'gewoon' omdat ik geen wiskunde kan. Nooit gekund trouwens. En dan haal je het niet op de havo.

En dat Vmbo'ers geen algemene kennis hebben? Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Tuurlijk, er zijn mensen die zich daar niet voor interesseren, maar ook zat die dat wél doen. Maar er zijn ook genoeg op de havo of vwo die dat niet hebben. Niveau's op school is niet iets van intelligentie, maar gewoon hoe goed je kan leren en dingen op kan pakken.
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 14:33
spsup
spsup is offline
Pff dit vind ik echt nou zo onzin he...

ehm ten 1e de mensen die hier lopen te ouwehoeren dat vmbo mensen vast op "slecht" mensen stemmen zoals Pim dat is

A. racisme tegen over PIM want die was niet gevaarlijk
B. het vmbo dat is de school na de basischool ..... daar zitten echt geen mensen van 18 jaar hoor hoe kunnen die nou stemmen ?

Vmbo is voor domme mensen ?

Is niet helemaal waar me broertje zit op VMBO en die is nou niet bepaald dom ik denk dat er hier niemand is die sneller dan hem rekent en het groote verschil tussen vmbo en de rest havo enzo is meer de snelheid het wordt bij vmbo beter uitgelegd ..

Maar ik heb een lonsdale shirt ben ik nu gelijk een gevaarlijke nazi ????? vind het een beete triest...

en elke keer als er wat over medelanders wordt gezegd of een mening gegeven is dat meteen extreem rechts en racistisch als dat zo is dan ben ik een extreem racist

mazzel
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 14:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
spsup schreef op 21-05-2003 @ 15:33:

A. racisme tegen over PIM want die was niet gevaarlijk


Ik wist niet dat Pim een ander ras was.

En iemand gevaarlijk noemen is sowieso geen racisme, tenzij je "gevaarlijk zijn" linkt aan het behoren tot een bepaald ras (als je tenminste in een rassentheorie gelooft..).

Citaat:

B. het vmbo dat is de school na de basischool ..... daar zitten echt geen mensen van 18 jaar hoor hoe kunnen die nou stemmen ?


Het zijn toekomstige stemmers. Zouden ze dan van gedachten zijn veranderd?

Citaat:

Vmbo is voor domme mensen ?


En voor slimme mensen die geen reet uitvoeren (waar misschien een geldige reden voor is).

Citaat:
en het groote verschil tussen vmbo en de rest havo enzo is meer de snelheid het wordt bij vmbo beter uitgelegd ..


En er wordt minder stof behandeld.

Citaat:

Maar ik heb een lonsdale shirt ben ik nu gelijk een gevaarlijke nazi ????? vind het een beete triest...


Ik heb dr. martins en ben ook geen rechts-extremist. Da's inderdaad een idiote link.

Citaat:

en elke keer als er wat over medelanders wordt gezegd of een mening gegeven is dat meteen extreem rechts en racistisch als dat zo is dan ben ik een extreem racist


Ligt er maar aan wat je zegt, hoe en wanneer en met welke bedoeling.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 14:51
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Martian schreef op 21-05-2003 @ 11:23:
Het grote verschil tussen 'ons', oftewel VWO'ers/havisten en VMBO'ers is volgens mij de algemene kennis, en niet eens zozeer wat je op school leert. Volgens mij weten ze gewoon veel minder van zaken die je niet op school leert, maar bijvoorbeeld in de krant leest, of in een leesboek. Want dat soort dingen lezen ze niet.
M.i. is er weldegelijk een groot verschil tussen HAVO/VWO en VMBO. Maar dat verschil zit 'em juist niét in de algemene kennis, of iig in mindere mate. Ik denk dat het echte verschil tussen deze twee groepen (toch maar even generaliseren, kan niet anders) zit in het feit dat VWO'ers eerder stof begrijpen en kunnen toepassen. Vooral het veel beter abstract en/of analytisch denkvermogen dat de meeste vwo'ers bezitten, speelt een grote rol. Mensen van het VMBO hebben dit niet of in veel mindere mate, waardoor ze praktischer worden opgeleid.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:20
spsup
spsup is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-05-2003 @ 15:43:


Ik wist niet dat Pim een ander ras was.

En iemand gevaarlijk noemen is sowieso geen racisme, tenzij je "gevaarlijk zijn" linkt aan het behoren tot een bepaald ras (als je tenminste in een rassentheorie gelooft..).

[/b]

Het zijn toekomstige stemmers. Zouden ze dan van gedachten zijn veranderd?

[/b]

En voor slimme mensen die geen reet uitvoeren (waar misschien een geldige reden voor is).

[/b]

En er wordt minder stof behandeld.

[/b]

Ik heb dr. martins en ben ook geen rechts-extremist. Da's inderdaad een idiote link.

[/b]

Ligt er maar aan wat je zegt, hoe en wanneer en met welke bedoeling. [/B]

oke achter dat verhaaltje van PIM had ik eigenlijk een moeten zetten omdat ik het gevoel heb dat als ik bevoorbeeld iets over Ali zeg dat ik dan ineens een racist ben maar Ali is ook geen ras dus ik bedoelde eigenlijk dat als je iets zegt dat dat niet gelijk racistisch hoeft te wezen. voor de rest heb je wel gelijk .
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:54
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Zoiets als dit:


Jodenhaat in westerse democratieën dramatisch toegenomen
20 mei 2003

In twaalf jaar is de jodenhaat niet zo erg geweest als nu, blijkt uit een gedetailleerd onderzoek van de universiteit van Tel Aviv.


Vooral het feit dat antisemitische activiteiten verschuiven van totalitaire staten naar westerse democratieën, noemen de onderzoekers "alarmerend".

Volgens de onderzoekers, die jaarlijks in mei hun bevindingen openbaar maken, is ook het doelwit veranderd. Waren in 2001 vooral synagoges mikpunt van antisemitisch geweld, vorig jaar richtte de agressie zich in veel gevallen tegen (vermeende) joodse personen. Wereldwijd vonden in 2002 en begin dit jaar 311 zeer ernstige incidenten tegen joden buiten Israel plaats, waarbij in 56 gevallen wapens werden gebruikt.

Vooral in West-Europa, met name in Frankrijk, België en Groot-Brittannië, is de agressie tegen joden toegenomen, zo staat in het rapport. In Noord-Amerika en Rusland is het aantal gewelddaden tegen joden gemiddeld gestegen, terwijl in veel Oost-Europese en Zuid-Amerikaanse landen het antisemitisme ongeveer dezelfde omvang heeft behouden.

De oorlog tegen Irak heeft vooral bij islamitische emigranten in Europa kwaad bloed gezet. Hun woede heeft extremistische groepen op sleeptouw genomen, waaronder antiglobalisten en linkse vredesactivisten. Die spreken vaak van een Amerikaans-zionistisch complot, de andere 'as van het kwaad' om de wereldhegemonie te bereiken. Ook wordt de Israelische politiek regelmatig op één lijn gezet met die van de nazi's.

De huidige golf van antisemitisme is inmiddels de vierde in de 21e eeuw, zeggen de onderzoekers van 's werelds grootste joodse universiteit. De eerste golf van jodenhaat kwam op na het uitbreken van de Palestijnse intifada in het najaar van 2000. De VN-conferentie tegen racisme, in oktober 2001 in Durban (Zuid-Afrika), joeg opnieuw wereldwijd anti-joodse sentimenten op. Vervolgens zwol vorige zomer het antisemitisme voor de derde keer als gevolg van het Israelische optreden in de Palestijnse gebieden.

Opvallend is dat tal van instellingen die in de jaren negentig ten strijde trokken tegen racisme, zich nu vaak pacifistisch noemen en antizionistisch - een 'beschaafdere' aanduiding van antisemitisme, aldus de onderzoekers. "Maar in feite blijft het discriminatie tegen een land dat geen nationaal bestaan gegund wordt."

In het rapport wordt verder melding gemaakt van pogingen om Israel en de joden te demoniseren. Zo krijgen Israelische wetenschappers soms te maken met een academische boycot. In de Arabische media verschijnen regelmatig cartoons die beledigend zijn voor joden. Zowel Sharon als Bush worden vaak met Hitler vergeleken.

Ook constateren de onderzoekers dat veel Arabieren en moslims volhouden dat de Israelische geheime dienst, de Mossad, achter de aanslagen van 11 september zaten. In acht moslimlanden (Pakistan, Iran, Indonesië, Libanon, Marokko, Koeweit, Jordanië en Saudi-Arabië) weigert zestig procent van de bevolking te geloven dat de aanslagen zijn uitgevoerd door Arabieren.

Het optreden van Gretta Duisenberg wordt in het rapport aangehaald als een van de pogingen om Israel verdacht te maken. Zij wilde, evenals de Amerikaanse zwarte moslimactivist Louis Farrakhan en voormalig Ku Klux Klan-leider David Duke, aantonen dat joodse belangen de agenda van de Amerikaanse buitenlandse politiek dicteren, aldus de onderzoekers.

In Noord-Amerika voeren anti-oorlogsgroepen onder de vlag van 'Answer' (Act now to stop war and end racism) een hetze tegen joden, met slogans als 'Eerst Jezus, nu Arafat, stop de moordenaars' en 'Stop de holocaust' (met een foto van de Israelische premier Sharon). Op 29 maart organiseerden twintig Arabisch-Amerikaanse groeperingen in New York een 'landdag', waarbij honderden betogers pro-Palestijnse leuzen scandeerden.

Bron: www.nd.nl.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:55
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
NEE NIET ZOALS DAT
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:57
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 21-05-2003 @ 12:21:
Straks komt de Winter van t VB naar NL
Ik ontvang hem met open armen.

En ontopic: Logisch dat de autochtone Nederlandse VMBO leerling niet gaat wachten tot zij zelf in elkaar geslagen worden door allerhande buitenlands uitschot, maar anti-groepen gaat oprichten. Bij Pim waren ze tenminste in goede handen, nu is die onvrede nog steeds aanwezig (al denkt links van niet), maar die onvrede wordt alleen niet meer gekanaliseerd.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:08
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Zaina schreef op 21-05-2003 @ 14:47:
Beetje treurig wat ik hier allemaal lees..

Ten eerste, intelligentie heeft niks met hoogte van de opleiding te maken. Ook niet met politieke keuzes. Anders hadden ze wel onder dezelfde naam gevallen..

Algemene ontwikkeling hoger op havo/vwo dan vmbo? De Havo'ers en Vwo'ers denken dat ze hogere algemene ontwikkeling hebben.

Opleiding is ervoor dat je een vak leert en daarna leert uitoefenen. Ontwikkelen doe je door te evaren, staat niet geschreven in boeken hoe dat moet. Kan ook niet, iedereen doet het op een andere manier.
De salon-socialist is hier nu eenmaal oververtegenwoordigd, met als aanvoerder Nare Man en zijn belangrijkste vazallen Joostje en Martian. Voelen zichzelf verheven boven de "gewone" Nederlander, die geen Havo of Vwo heeft gedaan, in een achterstandsbuurt met buitenlanders woont en daar schoon genoeg van heeft en vervolgens door deze zogenaamd "sociale" mensen voor achterlijk wordt uitgemaakt als men niet op een popie jopie linkse partij als Groen Links of SP stemt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:22
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
BARON schreef op 21-05-2003 @ 17:08:
De salon-socialist is hier nu eenmaal oververtegenwoordigd, met als aanvoerder Nare Man en zijn belangrijkste vazallen Joostje en Martian. Voelen zichzelf verheven boven de "gewone" Nederlander, die geen Havo of Vwo heeft gedaan,
Hihi, leuk.

Als ik mij verheven voelde boven de 'gewone Nederlander' (wie is dat, de gewone Nederlander?) zou ik niet nog steeds werken in een supermarkt in Kanaleneiland, waar ik regelmatig aanvaringen heb met Marrokaanse probleemjeugd (pas nog een kopstoot uitgedeeld aan een 14-jarig idiootje die me 'kankerkaaskop' noemde) en waar ik collega's heb uit Marokko, Turkije, Sri Lanka, Suriname, Nederland en Afghanistan. Een van mijn beste vriendinnen heeft MAVO gedaan en doet nu MBO; de meeste van mijn collega's ook zoiets. Ik voel me daar absopluut niet boven verheven, maar het is een feit dat ze veel minder in politiek geinteresseerd zijn en veel minder algemene kennis hebben dan ik en andere mensen die met mij op het VWO of HBO gezeten hebben/zitten. Als ik me gelijk boven ze verheven voel als ik dat feit zeg, ben jij dus ook een pure racist als je feiten overlegt rond Marokkaanse overlast. Dat zeg je nu eigenlijk.
Citaat:

in een achterstandsbuurt met buitenlanders woont en daar schoon genoeg van heeft en vervolgens door deze zogenaamd "sociale" mensen voor achterlijk wordt uitgemaakt als men niet op een popie jopie linkse partij als Groen Links of SP stemt.
Ik woon vlakbij Kanaleneiland; ik werk er dus ook, ik kom vaak genoeg in aanrakiong met overlast. Er worden hier de laatste tijd ook veel auto's opengebroken, duidelijk door Marrokaanse jongetjes op scooters; zo ook mijn vaders auto, 2 maanden terug. Overlast genoeg, hier in Utrecht, en ik heb er ook schoon genoeg van Dat neemt niet weg dat ik de oplossingen die de rechtse partijen bieden vaak onzin vind die alleen maar tot verharding en haat leiden.

De meeste mensen in mijn omgeving stemmen niet, of anders op de PvdA, het CDA en zo ongeveer mijn hele familie stemt CU. Ik vind ze absoluut niet achterlijk. Politieke voorkeur heeft daar niks mee te maken. Andersom, zoals mijn leider Nare Man zegt, echter wel: lager opgeleide mensen stemmen eerder LPF. Dat is ook gewoon een feit. Opnieuw: als ik me boven ze verheven voel wanneer ik dat zeg, ben jij dus een racist.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
De jongeren onderscheiden zich met kleding van onder meer merken als Lonsdale en dr. Martins schoenen, die symbool staan voor extreem rechtse sympathieën.
riiiight.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 21-05-2003 @ 16:57:
Ik ontvang hem met open armen.

En ontopic: Logisch dat de autochtone Nederlandse VMBO leerling niet gaat wachten tot zij zelf in elkaar geslagen worden door allerhande buitenlands uitschot, maar anti-groepen gaat oprichten. Bij Pim waren ze tenminste in goede handen, nu is die onvrede nog steeds aanwezig (al denkt links van niet), maar die onvrede wordt alleen niet meer gekanaliseerd.
Denk je nu werkelijk dat de oplossing is dat allochtonen en autochtonen met elkaar op de vuist gaan en zo een nog grotere hekel aan elkaar krijgen? Natuurlijk, het is logisch dat ze zich niet in elkaar willen laten slaan, maar om dan meteen extreem-rechts te worden is grote onzin. Dat leidt nergens toe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.