Oud 18-10-2003, 23:02
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
ik wil mijn pc dus lc maken, omdat mn pc op me kamer staat wil ik hem snachts aan laten staan om shit te downloaden
maar nu maakt ie veelste veel lawaai. Ik heb gehoord dat ie met lc geluidloos is.
Maar is waterkoeling makkelijk in te bouwen. Is het dus alleen dingentje erop schroeven of is het ook zagen, boren en solderen etc..? Ik ben wel technisch hoor, maar gewoon voor de duidelijkheid.

En wie weet een goeie shop waar kan ik al die spullen halen?

thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 23:17
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou zo makkelijk als jij het zegt gaat het niet; als je het verkeerd doet kun je je computermollen omdat de slangetjes gaan lekken. Dus je moet het wel goed doen, het is niet 'fool proof'.

Helemaal stil is het ook niet, je zit nog steeds vast aan een pomp, die ook geluid maakt. Ook zetten veel mensen een 120mm fan op de radiator. Deze kun je echter op 5V laten draaien.

Maar ook met luchtkoeling kun je een stille computer maken. Post eerst eens je configuratie, meest belangrijk hierbij is je processor type en core (b.v. "Palomino" of "Thoroughbred-B" als het een Athlon XP betreft).
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 23:42
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
athlon 1.1ghz thunderbird heb ik
maar die pomp maakt die veel geluid?
En extra koeling voor die rad lijkt me niet nodig voor mij, want ik ga toch niet overclocken.
Maarja weet je ook misschien ook hoeveel alles bij elkaar gaat kosten?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 00:08
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 19-10-2003 @ 00:42:
athlon 1.1ghz thunderbird heb ik
maar die pomp maakt die veel geluid?
En extra koeling voor die rad lijkt me niet nodig voor mij, want ik ga toch niet overclocken.
Maarja weet je ook misschien ook hoeveel alles bij elkaar gaat kosten?
Als je met die extra koeling voor t rad een fan bedoeld zou ik je aanraden eerst eens wat informatie op te duikelen op internet. Zonder een fan op je rad is je waterkoeling praktisch waardeloos tenzij je een giga rad hebt maar dat word dan weer moeilijk inpassen in je computer. Denk er ook aan dat als je je pc stil wilt maken je alle fans zoveel mogelijk moet vervangen, dus ook videokaart enz. Heb je alles gedaan begin je je wel te irriteren aan je harddisk die dan te veel lawaai maakt. Kzou gewoon eerst proberen je fans op 7v of 5v te laten lopen. En daarbij waterkoeling kan behoorlijk duur wezen. Vergeet ook niet dat alles in je kast moet passen enz. Dus eerst wat informatie er over lezen en dan nog eens goed overdenken.

PS Ben zelf ook bezig met waterkoeling, alles in huis, nu nog kwestie van tijd vinden en veel knutselwerk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 02:33
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-10-2003 @ 00:17:
Nou zo makkelijk als jij het zegt gaat het niet; als je het verkeerd doet kun je je computermollen omdat de slangetjes gaan lekken. Dus je moet het wel goed doen, het is niet 'fool proof'.

Helemaal stil is het ook niet, je zit nog steeds vast aan een pomp, die ook geluid maakt. Ook zetten veel mensen een 120mm fan op de radiator. Deze kun je echter op 5V laten draaien.

Maar ook met luchtkoeling kun je een stille computer maken. Post eerst eens je configuratie, meest belangrijk hierbij is je processor type en core (b.v. "Palomino" of "Thoroughbred-B" als het een Athlon XP betreft).
Mwah, de foolproofheid valt wel mee als je 't setje extern eerst een dag laat draaien op een krant oid. Dat 't nog steeds niet helemaal stil is ben ik helemaal met je eens, maar je merkt wel dat de beperkende factor je schijven en voeding gaat zijn.

Qua kosten/baten ben je natuurlijk beter af bij Zalman-luchtkoeling, want ik raad je absoluut niet aan een goedkope set (bijvoorbeeld de Thermaltake Aquarius II --doet 't prima qua temperaturen, dat is in orde, maar die pompjes zijn ZO slecht!) aan te schaffen, maar meteen even door te sparen naar een èchte set (lees: >€200).
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 06:06
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Target heeft een all-in-one set voor €75, jammer dat je daar niet kunt bestellen.

Maarja kweet niet of die goed is natuurlijk.

Maar over die radiator. Die kun je het beste buiten je kast plaatsen. Wat ik heb gedaan is hem direkt buiten de kast te monsteren, naar je USB/ PS/2 en parallelle ellende. Zodoende breng je de warmte direkt buiten je kast. Ook is de ambient temp van de radiator lager waardoor hij sneller afkoelt en dus het water koeler wordt en dus je proc koeler. En dus hoeft je fan ook minder te draaien en dus issie stiller (credit @ logica!).

Maar ik zal toch eerst eens kijken of het met luchtkoeling kan. Je kunt een Arctic Copper Silent 2 TC koeler kopen (€7,70 bij FCC) en zorgen voor een redelijke airflow in je kast. Dit kun je doen door achterin je kast direkt naast de heatsink een gat te maken. Vaak zit er al een soort gaas, maar zou ik er gewoon even uit zagen/dremelen. Daar stop je een 80mm fan in. Of beter: een 120mm fan. Draai deze op 7V en voorin de kast een 80mm fan op 5V. Superstil nu én voldoende koeling. Mogelijke stoorfactoren zijn een luidruchtige voeding, kleine fans op videokaart en northbridge (chipset op moederbord, wordt soms aktief gekoeld) en hardeschijf.

Voor de rest zit je dan goed lijkt me, lekker goedkoop.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 12:09
unpopular
unpopular is offline
En mocht je dan toch nog watercooling willen kijk dan eens in de nieuwe computer totaal daarin staat beschreven hoe je een watercooling makkelijk kan aanleggen.

Maar het is wel zo dat je altijd een goede pomp moet hebben dat is het makkelijkste en het beste.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 13:40
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
maar hoe groot zijn die rads voor pc dan. Ik dacht zelf aan een scooter rad te gebruiken, die heb ik nog in de schuur liggen LOL
maarja ik denk dat ik eerst maar luchtkoeling ga proberen. want 200euro is toch veel meer dan ik had verwacht.....

Dus dan koop ik
Arctic Copper Silent 2 TC
en een zalman voor mijn radeon 9700
80mm fan, 120mm fan
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 19-10-2003 @ 14:40:
maar hoe groot zijn die rads voor pc dan. Ik dacht zelf aan een scooter rad te gebruiken, die heb ik nog in de schuur liggen LOL
maarja ik denk dat ik eerst maar luchtkoeling ga proberen. want 200euro is toch veel meer dan ik had verwacht.....

Dus dan koop ik
Arctic Copper Silent 2 TC
en een zalman voor mijn radeon 9700
80mm fan, 120mm fan
Mijn rad, die van de Thermaltake Aquarius II, is slechts 8 bij 8. Toch houdt-ie de processor op 45 graden maximaal, niet echt slecht, met zo'n zachte fan d'r op
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 14:58
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
das wel erg klein
kan iemand mij een site geven waar alles van waterkoeling te koop staat?
Dan kan ik zien wat ik allemaal nodig heb en misschien kan ik bepaalde onderdelen zelf fixen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 19-10-2003 @ 15:58:
das wel erg klein
Doch voldoende, getuige de resultaten!

Citaat:
CrazY G schreef op 19-10-2003 @ 15:58:
kan iemand mij een site geven waar alles van waterkoeling te koop staat?
Dan kan ik zien wat ik allemaal nodig heb en misschien kan ik bepaalde onderdelen zelf fixen.
Check eens de search op GoT.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 19-10-2003 @ 14:59:
Mijn rad, die van de Thermaltake Aquarius II, is slechts 8 bij 8. Toch houdt-ie de processor op 45 graden maximaal, niet echt slecht, met zo'n zachte fan d'r op
Dan heb je enkel je CPU. Dan moet je nog je GPU, NB(mocht je die passief gekoeld hebben is het zeker bijna een must aangezien je airflow grotendeels verdwijnt) en als je een fan op je HD's hebt gericht ook nog je HD's. Dus dat red je niet alles op dat radje. Rad van een Suzuki Swift past mooi in de meeste kasten, de kachelradiator wel te verstaan, is goedkopen en functioneert beter.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 23:09
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
bedoel je met lc liquid cooled of lucht cooling?
watercooling is wc

tjah het is maar net waar je voor gaat..
zonstandaard setje is wel simpel in te bouwen.. kan amper wat mis gaan.. maar er moet altijdn nog wel een fan op het rad,
anders koelt je water dus niet af....
dus wat herrie maakt is de fan en evt de pomp..

een goede luchtkoeling kan ook ERG stil zijn,,
zelf heb ik lange tijd waterkoeling gehad..
maar dat is gaan lekken en mn pomp was kapot..
ben nu blokje opnieuw aan het polijsten en dan bouw ik waterkoeling weer in..
ik heb het puur gehad voor de temp van mn proc -> lage temp -> hogere oc

als je newb bent en je wil waterkoeling gewoon omdat het stil is raad ik je zon standaard wc setje aan (aquarius II ofzow).. maarja ik ben anti standaard wc enzow.. dus vind het dom
wc moet speciaal blijven.. en niet dat elke mong (sorry ) het heeft....
same met casemod.. maar goed.. das mijn standpunt en daar gaat dees topic ook nie over


edit:
prijs van mijn systeem:
blackice extreme pro rad, 85 euro ofzow
sicce nova pomp, 22.50 (raad je eheim 1048 of hoger aan)
blokje gratis.. maar normaal kost da ongeveer een euro of 40-50
slangen.. tjah.. is maar wat je wil..
sommige zxijn van mening dat pvc slangf van 0.25 per meter volstaat.. mijn ervaring leert dat mijn volgende slang zeker tygon word (12.50 per meter)
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work

Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 23:11.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef op 19-10-2003 @ 16:22:
Dan heb je enkel je CPU. Dan moet je nog je GPU, NB(mocht je die passief gekoeld hebben is het zeker bijna een must aangezien je airflow grotendeels verdwijnt) en als je een fan op je HD's hebt gericht ook nog je HD's. Dus dat red je niet alles op dat radje. Rad van een Suzuki Swift past mooi in de meeste kasten, de kachelradiator wel te verstaan, is goedkopen en functioneert beter.
Nee hoor, een N- of SB of je niet echt actief te koelen tenzij je echt extreem gaat overclocken. Maar dan nog zou ik 't op een fan houden, geen koelblokje d'r op. Maar je hebt wel gelijk dat dit setje, de Thermaltake Aquarius II, niet geschikt is om ook nog je videokaart mee te koelen. Ik denk dat 't setje dan inderdaad wat tekort schiet.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 14:12
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Sommige northbridges worden anders wel heet. Klein beetje airflow op die heatsink mag wel. Het probleem is dat die kleine kutfannetjes soms gruwelijk veel lawaai gaan maken. Blegh.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:54
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 19-10-2003 @ 14:40:
maar hoe groot zijn die rads voor pc dan. Ik dacht zelf aan een scooter rad te gebruiken, die heb ik nog in de schuur liggen LOL
maarja ik denk dat ik eerst maar luchtkoeling ga proberen. want 200euro is toch veel meer dan ik had verwacht.....

Dus dan koop ik
Arctic Copper Silent 2 TC
en een zalman voor mijn radeon 9700
80mm fan, 120mm fan
zonder gein als je een rad hebt liggen dan scheelt je dat al aardig veel.
Processor cooler : 35 euro
pomp : 50 euro
slangen : 2euro
Ventilator : mss heb je die nog liggen 10 euro (12cm)
tussen stukjes : 3 euro

dan zit je op 100euro.

Overigens heb je dan dus niet super goede producten m.u.v. de pomp voor 50 euro heb je een Water Pomp Eheim 1250 (1200liter/uur).
Zoals je ziet kost het allemaal wel wat maar vanuit zo'n systeem kun je altijd nog uitbreiden tot wat je echt wil. Vaak is het zo dat het cool-systeem wat je koopt nooit 100% is wat je wil dit omdat je vaak sleutelt en gaat kijken wat kan ik er nog aan verbeteren en dan ben je naar mijn mening ook goed bezig
Hoe dan ook watercoolers hebben duidelijk meer onderhoud nodig dan een luchtgekoeld systeem maar dat moet je er voor overhebben.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 13:17
Verwijderd
Wat slangen betreft: PVC-slang is mijns inziens niet geweldig. Het is redelijk stug (en dat gaat knikken). Beter is siliconenslang, wel iets duurder, maar veel fijner. Let op dat je geen schroefklemmen gebruikt met siliconenslang; dat gaat barsten. Je hebt ook van die speciale knijpklemmen, dan hou je de slang in tact.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-10-2003 @ 15:12:
Sommige northbridges worden anders wel heet. Klein beetje airflow op die heatsink mag wel. Het probleem is dat die kleine kutfannetjes soms gruwelijk veel lawaai gaan maken. Blegh.
En dan dus het voordeel van waterkoeling opheffen, dat is de zalige rust
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2003, 16:14
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 20-10-2003 @ 22:54:
zonder gein als je een rad hebt liggen dan scheelt je dat al aardig veel.
Processor cooler : 35 euro
pomp : 50 euro
slangen : 2euro
Ventilator : mss heb je die nog liggen 10 euro (12cm)
tussen stukjes : 3 euro

dan zit je op 100euro.

Overigens heb je dan dus niet super goede producten m.u.v. de pomp voor 50 euro heb je een Water Pomp Eheim 1250 (1200liter/uur).
Zoals je ziet kost het allemaal wel wat maar vanuit zo'n systeem kun je altijd nog uitbreiden tot wat je echt wil. Vaak is het zo dat het cool-systeem wat je koopt nooit 100% is wat je wil dit omdat je vaak sleutelt en gaat kijken wat kan ik er nog aan verbeteren en dan ben je naar mijn mening ook goed bezig
Hoe dan ook watercoolers hebben duidelijk meer onderhoud nodig dan een luchtgekoeld systeem maar dat moet je er voor overhebben.
Vergeet niet de losse koppelstukjes, zoals t-stuk om te ontluchten of een resevoir. Kzou eerst alles op papier zetten alvorens overgaan tot aanschaf bij zoiets. Mij heeft t al met al dusver ook al rond de 250 euro gekost.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:36
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Wes schreef op 21-10-2003 @ 17:12:
En dan dus het voordeel van waterkoeling opheffen, dat is de zalige rust
?

WC is niet per definitie stiller dan LC hoor. Zeker niet als je 20dBA fans gebruikt.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-10-2003 @ 18:36:
?

WC is niet per definitie stiller dan LC hoor. Zeker niet als je 20dBA fans gebruikt.
Als ik 2 fans op 5V laat lopen is dat 99% zekerder stiller dan LC met meer dan 2 fans op wat voor voltage dan ook. Daarbij je Papst of andere stille doet ook wonderen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:03
Verwijderd
hi,

Ik heb mijn wc voor 60,-- bij elkaar, een klein voordeel is dan wel dat ik bij een metaal bedrijf stage heb gelopen en dus daar mijn metalen onderdelen heb laten frezen door zo'n cnc freezer.

Verder is mijn pc niet erg veel stiller, maar daar ging het mij ook niet om.

Succes ermee, en waneer je voorzichtig en enigzins secuur bent komt dat foolproof ook wel goed.

Ned441
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:22
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Wes schreef op 21-10-2003 @ 19:04:
Als ik 2 fans op 5V laat lopen is dat 99% zekerder stiller dan LC met meer dan 2 fans op wat voor voltage dan ook. Daarbij je Papst of andere stille doet ook wonderen.
Ehm, wat bedoel je nou precies?

WC = Water Cooling
LC = Lucht Cooling, mja dan moet ik het LK noemen eigenlijk.

Ik weet dus niet of je Liquid Cooled bedoelde.

Zijn trouwens wel meer onbekendere merken dan het dure papst, die ook extreem stil zijn.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 00:12
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
btw..

ik weet zeker
dat ik luchtkoeling stiller kan krijgen dan waterkoeling..
je heb ZULKE STILLE fans...
tuurlijk kunne die ook wel op je rad.. maar waarom zou je waterkoeling nemen? omdat het stiller is?

fan + pomp maar meer herrie dan fan alleen..
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 09:15
Verwijderd
Zoek anders een oud PC'tje met passief gekoelde CPU en zorg dat de HDD groot genoeg is. Aangezien je 's nachts toch niks anders doet dan downloaden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 22-10-2003 @ 01:12:
fan + pomp maar meer herrie dan fan alleen..
Jij hebt duidelijk nog nooit een fatsoenlijke pomp gehoord; Eheims hoor je dus gewoon _niet_. 0+1=1

Zelfs mijn Aquarius-II pomp hoor je niet. Als 't ding niet aanloopt, that is.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 01:54
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-10-2003 @ 13:45:
Jij hebt duidelijk nog nooit een fatsoenlijke pomp gehoord; Eheims hoor je dus gewoon _niet_. 0+1=1

Zelfs mijn Aquarius-II pomp hoor je niet. Als 't ding niet aanloopt, that is.
ik weet wel dat je pomp niet hoort..
naja niet..

ik weet 100% zeker da je pomp geluid maakt..
en dus meer dan fan alleen
ook al is het MINIMAAL

bovendien moet de fan voor je rad ergens de weg naar buiten je case vinden.. wat dus al meer herrie maakt dan een fan die opgesloten zit in je kast
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 04:03
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Als je alles op waterkoeling krijgt, of passief gekoeld, ook je voeding, en de pomp en radiator in een andere ruimte pleurt dan zal het wel een goed effect hebben.. En in die andere ruimte heb je dan een klein straalkacheltje..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 04:23
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja maar get real, zo ingewikkeld is koeling niet. Zorg gewoon voor < 25dBA fans, dan zit je goed gewoon.

Watercooling is mooi als je ook nog lekker wilt overclocken, maar je kan ook overdrijven natuurlijk.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:51
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Wes schreef op 21-10-2003 @ 17:14:
Vergeet niet de losse koppelstukjes, zoals t-stuk om te ontluchten of een resevoir. Kzou eerst alles op papier zetten alvorens overgaan tot aanschaf bij zoiets. Mij heeft t al met al dusver ook al rond de 250 euro gekost.
vandaar de tussenstukjes van 3 euro.

ook vind ik watercooling meer iets voor de hobby dan een vervanging van luchtgecooled systeem koop voor 35euro per stuk 3 leuke papst coolertjes en je zit ook gebakken alleen is het dan weer dat je harddisk er overheen gaat maar goed alles maakt geluid. Kunt er beter gewoon aan wennen als je slaapt

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 23-10-2003 @ 14:51:
vandaar de tussenstukjes van 3 euro.

ook vind ik watercooling meer iets voor de hobby dan een vervanging van luchtgecooled systeem koop voor 35euro per stuk 3 leuke papst coolertjes en je zit ook gebakken alleen is het dan weer dat je harddisk er overheen gaat maar goed alles maakt geluid. Kunt er beter gewoon aan wennen als je slaapt
Kwil geen vertrekkende Boeing naast me bed hebben staan En ach, het houd me al een poosje mooi zoet, haal ik ook geen kattekwaad uit
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 23:16
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Wes schreef op 23-10-2003 @ 17:02:
Kwil geen vertrekkende Boeing naast me bed hebben staan En ach, het houd me al een poosje mooi zoet, haal ik ook geen kattekwaad uit
ja zo dacht ik er idd ook over heb nu mijn hele pc gecoold met 2*12cm Fan. 1 voor de voeding en 1 voor de hdd,CPU,mb-chipset en VGA.
Tis da wel zo dat ik 300 euro verder ben maar goed het is leuk als hobby
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 24-10-2003 @ 00:16:
ja zo dacht ik er idd ook over heb nu mijn hele pc gecoold met 2*12cm Fan. 1 voor de voeding en 1 voor de hdd,CPU,mb-chipset en VGA.
Tis da wel zo dat ik 300 euro verder ben maar goed het is leuk als hobby
Wil me voeding ook gaan waterkoelen, allleen nog geen ontwerp tegengekomen waarvan ik zeg dat is het helemaal, mankeert altijd wel iets aan. De rest ga ik wel waterkoelen met 2x80mm. Btw heb jij een rad van de sloop of een fabrieks rad? En wat zijn je temps?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:16
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als het om de kosten gaat, kan je natuurlijk ook een plaatje mdf en een plaatje steenwol kopen, daar een mooi huisje van maken wat je er snachts omheen zet. Tegen de muur bij de half open (computer moet wel kunnen ademen) achterkant, zet je nog een plaatje steenwol (absobeert).

Voor een euro of 10, ben je dan een heel eind
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 22:55
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Wes schreef op 24-10-2003 @ 19:00:
Wil me voeding ook gaan waterkoelen, allleen nog geen ontwerp tegengekomen waarvan ik zeg dat is het helemaal, mankeert altijd wel iets aan. De rest ga ik wel waterkoelen met 2x80mm. Btw heb jij een rad van de sloop of een fabrieks rad? En wat zijn je temps?
Fabrieks rad/set begonnen erg veel spijt van gekregen ik had deze : koolance mar binnen 2 weken had ik de controller 4 keer opgeblazen toen was ik het zat

Nu ook fabrieks 2x rad ben toen met een paar vrienden gaan denken en bouwen en ik heb nu de rad1 en de rad2 met rad in dan aan de buitenkant en rad2 onder in mijn systeem met een 12cm fan vervolgens nog de Aopen voeding die standaard een 12cm fan er in heeft zitten. bijde fans worden hitte geschakeld , Aopen heeft hier een eigen systeem voor 2de fan heb ik een deel van de controller uit mijn eerste systeem gebruikt waardoor hij vanaf de 35 graden gaat draaien en bij iedere graden harder gaat draaien.

Mijn huidige temp is volgens de asus onboard diode 25 graden en het moederbord grappig genoeg 26graden. Maar volgens mijn koolance controller is hij 21graden.
Zeg gemiddeld dus maar 23graden bij full-load (sisoft sandra burnin-test)


Citaat:
iamcj schreef op 24-10-2003 @ 19:16:
Als het om de kosten gaat, kan je natuurlijk ook een plaatje mdf en een plaatje steenwol kopen, daar een mooi huisje van maken wat je er snachts omheen zet. Tegen de muur bij de half open (computer moet wel kunnen ademen) achterkant, zet je nog een plaatje steenwol (absobeert).

Voor een euro of 10, ben je dan een heel eind
niet een kant open een afzuig buis er aan maken die je rechtstreeks via een gat in je muur lucht laat aanzuigen en via een andere buis het huis laat verlaten is mss wel een heel leuke oplossing zeker met de huidige buiten temp.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware waterkoeling
Kaasschaaf2
6 05-09-2007 21:29
Software & Hardware [PC/CPU] Waterkoeling en temperatuur CPU
BSDusr
17 28-07-2007 19:21
Software & Hardware Waterkoeling
Edwin uit Kaasstad
12 02-02-2002 11:03
Software & Hardware Zelf waterkoeling bouwen
vortex
24 06-09-2001 19:13
Software & Hardware Waterkoeling??
MaNdArKdExTeR
18 20-08-2001 02:33
Software & Hardware extra cooler in systeemkast???
Martin The Martian
28 12-08-2001 19:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.