Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2012, 16:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Lekker slordig dan Bedankt voor je reactie

Is het altijd dat je na week antibiotica + extra week weer beschermd bent met antibiotica ongeacht in welke week je zit?
nee ik las zelf verkeerd. het is de kuur + 2 weken. Dan is namelijk de antibiotica echt helemaal uit je lijf en heeft het geen invloed meer op je pil. Het maakt inderdaad niet uit in welke week je zit.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 22-09-2012, 16:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, dus nu drie weken condooms. Deze strip is nog twee weken en dan een stopweek. Dan ben ik bij de nieuwe strip weer veilig? Even voor mezelf om te onthouden want over drie weken ben ik natuurlijk allang weer vergeten wanneer ik aan die kuur begon
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-09-2012, 17:11
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Okee, dus nu drie weken condooms. Deze strip is nog twee weken en dan een stopweek. Dan ben ik bij de nieuwe strip weer veilig? Even voor mezelf om te onthouden want over drie weken ben ik natuurlijk allang weer vergeten wanneer ik aan die kuur begon
ja dan ben je bij je nieuwe strip weer veilig.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 23-09-2012, 10:16
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik heb even twee vraagjes.

Ik ben nu ongesteld en ik ben ook op de dag ongesteld geworden waarop ik altijd ongesteld word, maar ik merk nu dat mijn bloedverlies wel wat minder is dan normaal. Nu vind ik dat niet erg, maar heeft iemand daar een verklaring voor? Ik slik trouwens de pil.

Verder hoor ik weleens verhalen dat je minder vruchtbaar kunt worden van de pil. Nu slik ik hem al meer dan 4 jaar en ik wil hem nog wel een jaar of 5/6 slikken voordat ik daar mee zou willen stoppen (i.v.m. samenwonen en evt. kinderen dan). Zou zo'n lange periode van pilgebruik werkelijk invloed hebben op je vruchtbaarheid? En hoe lang zou het dan weer duren voordat alles weer normaal, via de natuur, is?
Oud 23-09-2012, 15:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb nu al een paar weken (sinds mijn laatste ongesteldheid, die ergens helemaal eind augustus begon) bruine afscheiding, alsof mijn ongesteldheid (nou ja 'ongesteldheid' want pilgebruik) nooit helemaal opgehouden is. De laatste week kwam ik het niet meer tegen, dacht ik, maar eerst zat er ook nog wel eens nieuw/rood bloed tussen. Moet ik me zorgen gaan maken?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 23-09-2012, 16:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb even twee vraagjes.

Ik ben nu ongesteld en ik ben ook op de dag ongesteld geworden waarop ik altijd ongesteld word, maar ik merk nu dat mijn bloedverlies wel wat minder is dan normaal. Nu vind ik dat niet erg, maar heeft iemand daar een verklaring voor? Ik slik trouwens de pil.

Verder hoor ik weleens verhalen dat je minder vruchtbaar kunt worden van de pil. Nu slik ik hem al meer dan 4 jaar en ik wil hem nog wel een jaar of 5/6 slikken voordat ik daar mee zou willen stoppen (i.v.m. samenwonen en evt. kinderen dan). Zou zo'n lange periode van pilgebruik werkelijk invloed hebben op je vruchtbaarheid? En hoe lang zou het dan weer duren voordat alles weer normaal, via de natuur, is?
Het is heel normaal dat naar mate je langer dezelfde pil gebruikt, je langzaamaan wat minder bloed gaat verliezen. Daarnaast word je niet minder vruchtbaar van de pil. De hormonen uit de pil voorkomen een eisprong en maken dat innestelen van een eventueel embryo in de baarmoeder lastig wordt gemaakt, maar zodra je ophoudt met de pil neemt je lijf de hormoonproductie zelf weer helemaal over en wordt alles weer normaal. Mensen die na gebruiken van de pil problemen hebben met vruchtbaarheid, hadden dat tijdens het pilgebruik ook al alleen heeft de pil dat gemaskeerd omdat je dan niet je eigen cyclus hebt.

Citaat:
Ik heb nu al een paar weken (sinds mijn laatste ongesteldheid, die ergens helemaal eind augustus begon) bruine afscheiding, alsof mijn ongesteldheid (nou ja 'ongesteldheid' want pilgebruik) nooit helemaal opgehouden is. De laatste week kwam ik het niet meer tegen, dacht ik, maar eerst zat er ook nog wel eens nieuw/rood bloed tussen. Moet ik me zorgen gaan maken?
Dat is niet raar, en kan soms gebeuren. Sommige baarmoeders maken soms een periode lang het slijmvlies niet zo netjes aan als zou moeten waardoor je een beetje blijft prutten in plaats van dat het ophoudt. het is in ieder geval geen teken dat de pil niet werkt. Als het aanhoudt en je vindt het vervelend, kan het tijd zijn om eens over te stappen op een andere pil.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 23-09-2012, 16:49
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oh, nou ja, mooi om te horen dat het niets vreemds is! Hoewel ik het eerder nooit had, of toch niet zo lang.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 23-09-2012, 17:36
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Thanks Pluis!
Oud 23-09-2012, 18:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh, nou ja, mooi om te horen dat het niets vreemds is! Hoewel ik het eerder nooit had, of toch niet zo lang.
Heb ik ook een tijdje gehad, hoewel ik nu geen anticonceptie gebruik. Het duurde bij mij ook best lang (twee maanden met één keer een goede, 'grote' menstuatie ertussendoor). Ik had er ook soms een klein beetje buikpijn bij. Nu is het weer over. Bij mij was het trouwens wel zo weinig dat ik inlegkruisjes gebruikte, maar het was inderdaad wel bruine prut met af en toe een stipje rood
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-09-2012, 22:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, dat heb ik nu ook, maar ik had het erop gegooid dat dat kwam doordat ik al in de 5e pilmaand zit. Normaal heb ik daar geen last van namelijk, ook niet als ik 3/4 maanden door slik.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-09-2012, 10:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat de laatste tijd ook vaak dat ik ineens een soort van roodbruine prut tussendoor heb. Kan dan ook heel lang duren. Bij mij helpt het soms om twee strips achter elkaar te slikken maar de laatste tijd lijkt dat het ook niet meer echt te zien. Ben er al eens voor bij de huisarts geweest en die zei dat het voor mij niet echt mogelijk was om een andere pil te proberen (heb microgynon gehad, daar was ik kots en kotsmisselijk van, opvliegers, etc, niet fijn en nu slik ik Yasmin). Is dat idd zo dan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-09-2012, 10:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Daantje dus de yasmin is nog maar je 2e pil? natuurlijk kan je dan ook nog wel een andere pil proberen. Maar aan de andere kant is een beetje spotting (want zo heet het als je alleen maar wat prut tussendoor hebt) ook niet heel erg onoverkomelijk toch?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-09-2012, 11:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit is m'n tweede pil idd. Vind dat niet onoverkomelijk maar heb regelmatig in m'n stopweek ook barstende koppijn waar geen pijnstiller tegen helpt en toen dacht ik, als ik daar vanaf ben met een andere pil dan wil ik dat wel proberen maar verder ben ik eigenlijk heel erg tevreden. Oh, en die bijbetaling vond ik toen ook stom voor een pil die eigenlijk niet heel erg beviel en toen was ik volgens mij ook voor iets anders bij de huisarts dus toen had ik het gelijk gevraagd en volgens hem hadden alle andere pillen of dezelfde soort hormonen als Yasmin of als microgynon oid.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-09-2012, 11:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dit is m'n tweede pil idd. Vind dat niet onoverkomelijk maar heb regelmatig in m'n stopweek ook barstende koppijn waar geen pijnstiller tegen helpt en toen dacht ik, als ik daar vanaf ben met een andere pil dan wil ik dat wel proberen maar verder ben ik eigenlijk heel erg tevreden. Oh, en die bijbetaling vond ik toen ook stom voor een pil die eigenlijk niet heel erg beviel en toen was ik volgens mij ook voor iets anders bij de huisarts dus toen had ik het gelijk gevraagd en volgens hem hadden alle andere pillen of dezelfde soort hormonen als Yasmin of als microgynon oid.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht van je huisarts. Grofweg gezegd bestaat elke combinatiepil uit oestrogeen en progesteron maar omdat het synthetische hormonen zijn hebben ze toch allemaal vaak net een iets ander bijwerkingenprofiel, dat ook nog eens bij iedereen anders is. Yasmin en Microgynon hebben allebei het zelfde oestrogeen, maar een ander progesteron. Er zijn nog weer anderen met andere varianten. Het is niet realistisch om te zoeken naar een pil waarbij je echt helemaal geen bijwerkingen hebt, maar barstende koppijn vind ik wel een reden om wat anders te proberen. De nuvaring heeft bijvoorbeeld ook nog weer een ander progesteron. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken werkt dat niet lokaal, het werkt precies hetzelfde als de gewone pil, met als enige verschil dat je het niet in je mond stopt. En ik had laatst al reclame in de brievenbus voor de nieuwste pil, de zoely die beweerde nog meer "natuurlijke" hormonen te hebben en dus beter te zijn. Nu is dat natuurlijk reclamepraat en zal het ongetwijfeld geen bal uitmaken, maar pillen zijn nou eenmaal heel persoonlijk.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-09-2012, 11:26
Verwijderd
Ik heb sinds een paar maanden heel erg last van bijwerkingen van de pil. Ik slikte altijd Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A, en daarvan kreeg ik ineens ontzettende buikpijn, pijnlijke borsten, ik was regelmatig misselijk en ik werd ontiegelijk gevoelig voor aanrakingen. Ik heb toen in overleg met de huisarts een andere pil geprobeerd, namelijk Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,02/0,1 mg, maar ook daarbij had ik nog heel veel bijwerkingen. Was wel iets anders, namelijk dat ik minder buikpijn had en ook niet echt meer pijnlijke borsten, maar wel afscheiding en ook vooral een humeur wat niet echt prettig was, ik had ineens veel meer last van puistjes dan normaal. Ik heb van de pil die ik nu als laatste heb gekregen ook geen hele strip meer geslikt omdat ik me er zo kut door voelde. Voor mijn gevoel heeft het echt invloed op alles, alles lijkt gewoon minder goed te werken.

Hoe kan het nu ineens zijn dat ik zo heftig reageer op de pil? Ik heb ongeveer 2 jaar lang de pil geslikt zonder problemen, toen iets langer dan een half jaar niet en nu heb ik er telkens heel veel last van.

Zijn er überhaupt andere pil-soorten waarbij het minder waarschijnlijk is dat ik dit soort reacties krijg? Ik vind een spiraaltje namelijk niet zo'n fijn idee, maar voor zover ik in ieder opgezocht heb lijken er voor de rest alleen maar dingen te bestaan met dezelfde hormonen , en ik kan me voorstellen dat ik daar ook bijwerkingen van krijg.
Oud 24-09-2012, 11:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ing, lees ook even mijn vorige post dan hoef ik het hele verhaal niet nog eens te doen. Ondanks dat de hormonen op elkaar lijken, zijn de bijwerkingen niet altijd hetzelfde. En het is niet raar dat je na een paar jaar gebruik ineens toch een vervelende reactie kunt krijgen op de pil. Hoe het precies werkt weet niemand, maar het komt voor bij alle soorten medicijnen. Je heb tot nu toe maar 1 soort hormoon geprobeerd, en het is dus best de moeite waard om een andere soort te proberen. Ze zullen allemaal in de bijsluiter dezelfde bijwerkingen genoemd hebben, maar wat ze er niet bij vermelden is dat het voor elke vrouw anders is. Ik werd bijvoorbeeld enorm chagrijnig van de microgynon (dat is dezelfde als die jij gebruikt hebt), maar met de nuvaring had ik dat helemaal niet. Terwijl de bijsluiters nagenoeg hetzelfde zeggen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-09-2012, 11:49
Verwijderd
Ah, ja, ik zag je post pas nadat ik mijn hele verhaal had gehouden . Ik wist alleen niet of je nog andere pilsoorten had met andere hormonen, want dat kon ik niet goed vinden.

Een nuvaring lijkt me namelijk ook niet heel erg fijn , dus ik slik wel het liefste de pil.
Oud 14-10-2012, 22:43
Verwijderd
Heee, even een vraagje. Kan je 2 x achter elkaar een stopweek overslaan? Alvast bedankt!
Oud 14-10-2012, 22:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja hoor, dat kan. Het kan wel dat je op een gegeven moment een doorbraakbloeding krijgt als je meerdere stopweken overslaat.
__________________
you're not my demographic
Oud 15-10-2012, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Ja hoor, dat kan. Het kan wel dat je op een gegeven moment een doorbraakbloeding krijgt als je meerdere stopweken overslaat.
En wat betekend dat dan, jaa dat je gaat bloeden maar dat is niet erg ofzo?
Oud 15-10-2012, 10:10
Verwijderd
Citaat:
En wat betekend dat dan, jaa dat je gaat bloeden maar dat is niet erg ofzo?
ja inderdaad, dat je gaat bloeden maar dat is verder niet erg. Het bloeden kan wel aanhouden als je dan door blijft slikken, dus kun je op zo'n moment beter toch een stopweek inlassen (als je minimaal 1 pilstrip al op hebt natuurlijk).
Oud 16-10-2012, 07:43
Verwijderd
Citaat:
ja inderdaad, dat je gaat bloeden maar dat is verder niet erg. Het bloeden kan wel aanhouden als je dan door blijft slikken, dus kun je op zo'n moment beter toch een stopweek inlassen (als je minimaal 1 pilstrip al op hebt natuurlijk).
Dus als dat zo is een stopweek inlassen dus gwn stoppen maakt nie uit welke dag? En wat doe je met de rest van de strip?
Oud 16-10-2012, 09:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
zodra je een hele strip op hebt en je gaat door met een andere, maakt het niet meer uit wanneer je een stopweek houdt. Als je midden in een strip stopt, moet je de rest van de strip aan de kant leggen als reservestrip voor als je bijvoorbeeld een keer verliest omdat ie in de wasbak valt ofzo. Na je stopweek (die niet langer mag zijn dan 7 dagen, wel korter) begin je dan weer aan een nieuwe strip.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-10-2012, 20:13
Verwijderd
Voor mezelf klinkt het heel onlogisch, maar kun je van anticonceptie ook sneller blauwe plekken krijgen? Mijn benen zitten constant onder de blauwe plekken, maar ik heb het idee dat het veel meer en vaker is toen ik de pil gebruikte en nu ik de nuvaring gebruik. Ze zitten wel alleen op mijn benen, niet op de rest van mijn lichaam. Het is volgens mij ook niet echt zo dat ik me constant aan dingen stoot ofzo terwijl er op het moment bijvoorbeeld wel een stuk of 10-12 blauwe plekken te vinden zijn. Sommige zijn groot maar de meeste zijn klein. Iemand enig idee?
Oud 30-10-2012, 20:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ken het niet van de pil, en het staat ook niet vermeld bij de bijwerkingen. Komt het niet gewoon door het roeien? Vaak stoot je je toch ongemerkt als je de boot in/uit het water haalt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-10-2012, 20:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook altijd standaard na het roeien blauw en soms komen die blauwe plekken ook pas later 'boven' zodat je niet direct weet waar het van is. Ken het wel als bijwerking van m'n andere medicijnen maar van de pil heb ik het niet gemerkt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-10-2012, 20:37
Verwijderd
Nou ja, ik dacht ook dat het van het roeien komt, maar dan zitten de blauwe plekken gewoon nog steeds op rare plekken . Op mijn kuiten snap ik ze wel, maar echt mijn bovenbenen, de binnenkant van mijn bovenbenen enzo. Bovendien til ik op het moment geen boten of palen ook, dus daar kan het ook niet door komen.
Oud 31-10-2012, 12:10
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
7 dagen extra anticonceptie gebruiken, is dat 7 blokken van 24 uur? En maakt het dan ook uit als je 6 blokken van 24 uur hebt en de laatste is 20 uur?

Vriend wil weten of hij na zijn werk eerst nog 4 uur moet wachten of niet.
Oud 31-10-2012, 12:13
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
7 dagen extra anticonceptie gebruiken, is dat 7 blokken van 24 uur? En maakt het dan ook uit als je 6 blokken van 24 uur hebt en de laatste is 20 uur?

Vriend wil weten of hij na zijn werk eerst nog 4 uur moet wachten of niet.
haha, het zal vast niet op die laatste 4 uur vastzitten, ik denk dat de kans op zwangerschap weinig hoger zal zijn dan 4 uur daarna.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 31-10-2012, 12:32
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
haha, het zal vast niet op die laatste 4 uur vastzitten, ik denk dat de kans op zwangerschap weinig hoger zal zijn dan 4 uur daarna.
Hij zal heel blij zijn dit te horen
Oud 03-11-2012, 09:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Veel plezier dan!
__________________
you're not my demographic
Oud 03-11-2012, 10:36
Verwijderd
Hee, als je 1 of 2 stopweken hebt over geslagen kan je zelf een stopweek inlassen toch? Als je dat doet ben je dan nog wel veilig ? Alvast bedankt !
Oud 03-11-2012, 10:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hee, als je 1 of 2 stopweken hebt over geslagen kan je zelf een stopweek inlassen toch? Als je dat doet ben je dan nog wel veilig ? Alvast bedankt !
ja, en ja!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 03-11-2012, 11:29
Verwijderd
Okee dankjewel!
Oud 03-11-2012, 14:12
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Even uit interesse (vraagje voor Pluis en for future reference): als je 2 stopteken hebt overgeslagen en de derde wel stopt, is het dan waarschijnlijk dat je een lichte bloeding hebt (die je normaal zou krijgen in je stopweek als je er iedere keer een inlast), of 'snapt' je hormoonstelsel het nog niet helemaal en krijg je hem wat onverwachter en niet perse in de stopweek?
__________________
you're not my demographic
Oud 03-11-2012, 14:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
valt geen peil op te trekken martin. sommigen hebben een normale bloeding, anderen maar een beetje, en weer anderen hebben een zwaardere bloeding dan normaal.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 04-11-2012, 19:20
teddybeer1999
Avatar van teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
kan miss iemand mij helpen ik ben 13 en ben nog steeds niet ongesteld geworden iedereen vind het raar wat kan ik doen of is het normaal??

Teddybeer1999

please reageer terug
Oud 05-11-2012, 08:15
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
kan miss iemand mij helpen ik ben 13 en ben nog steeds niet ongesteld geworden iedereen vind het raar wat kan ik doen of is het normaal??

Teddybeer1999

please reageer terug
Je bent pas 13, het is helemaal niet raar dat je nog niet ongesteld bent. Maak je geen zorgen, het komt vanzelf. Als je over 4 jaar nog niet ongesteld bent kun je even bij de huisarts langsgaan.
Oud 05-11-2012, 12:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
En deze vraag hoort niet in het piltopic... Daarnaast is er hier al een topic met eenzelfde vraag dat je nota bene zelf hebt geüpt, dus laat het daar maar bij
__________________
you're not my demographic
Oud 07-11-2012, 17:12
Verwijderd
Hallo, ik heb 2 x een stopweek overgeslagen en heb er bij de 3e die achter elkaar kwamen 1 week geslikt en sinds gister slik ik geen pil meer (dus mijn stopweek) alleen nu vandaag woensdag komt er echt heel licht roze spul eruit, is dit bloed of wat is het?
Oud 07-11-2012, 17:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hallo, ik heb 2 x een stopweek overgeslagen en heb er bij de 3e die achter elkaar kwamen 1 week geslikt en sinds gister slik ik geen pil meer (dus mijn stopweek) alleen nu vandaag woensdag komt er echt heel licht roze spul eruit, is dit bloed of wat is het?
dat is gewoon het begin van je menstruatie. je menstruatie kan een beetje anders zijn dan anders als je een paar strips achter elkaar door hebt geslikt. de heftigheid van de menstruatie (lichter of zwaarder dan normaal kan allebei) zegt niets over de werkzaamheid van de pil. Niks aan de hand dus.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-11-2012, 17:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
valt geen peil op te trekken martin. sommigen hebben een normale bloeding, anderen maar een beetje, en weer anderen hebben een zwaardere bloeding dan normaal.
Nog bedankt trouwens
__________________
you're not my demographic
Oud 07-11-2012, 17:50
Verwijderd
Okee dankjewel!
Oud 12-11-2012, 08:56
Verwijderd
Ik heb vorige week op zondagavond (vrij laat, zal een uur of 12 zijn geweest) mijn nuvaring eruit gehaald, maar ben gisteravond vergeten om hem weer in te doen. Nu kwam ik daar natuurlijk vanochtend achter dus toen heb ik hem alsnog ingedaan, maar is hij nu betrouwbaar? Officieel is mijn stopweek dan langer geweest dan 7 dagen namelijk, maar ik vroeg me af of het risico nu dan echt meteen zo groot is?
Oud 12-11-2012, 09:09
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
De Nuvaring werkt hetzelfde als de (gewone) éénfasepil, dus je kunt het nakijken op http://www.mijnanticonceptie.nl/pil-vergeten.
Hoe dan ook: als je de ring opnieuw ingebracht hebt binnen 12 uur nadat dat eigenlijk had gemoeten, dan moet je de komende 7 dagen wel een condoom gebruiken.
Heb je de ring opnieuw ingebracht méér dan 12 uur nadat eigenlijk had gemoeten? Dan hangt het er vanaf of je in de week ervoor seks hebt gehad. Is dat wel het geval, dan is er een (groter) risico dat je zwanger bent en is het slim om een testje te doen/ met je huisarts te bellen. Als je geen seks hebt gehad gebruik je de komende 7 dagen ook een condoom.
Ik denk eigenlijk dat de eerste optie op jou van toepassing is, want je hebt nu van zondagavond 12 tot zondagavond 12 geen ring ingehad, maar 'm op maandagochtend vóór 10 uur weer ingebracht. Dat is minder dan 12 uur. Je moet dus hoe dan ook een condoom gebruiken, maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen, doe dan ook een test. Succes .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 12-11-2012, 09:12
Verwijderd
Oh, ik heb geen seks gehad in de tussentijd het was meer voor de komende week en ik wist niet zeker of het precies hetzelfde werkte . Dus dan is het na deze week gewoon betrouwbaar . Thanks!
Oud 12-11-2012, 16:36
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
hoi ik heb een dom vraagje hoe veilig is de pil (bij goed gebruik) eigenlijk? het staat niet in de bijsluiter en google geeft verschillende antwoorden.
Oud 12-11-2012, 16:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
hoi ik heb een dom vraagje hoe veilig is de pil (bij goed gebruik) eigenlijk? het staat niet in de bijsluiter en google geeft verschillende antwoorden.
Dat wordt berekend met de pearl-index: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pearl-index
Dit houdt overigens geen rekening met of de vrouw in kwestie het middel ook goed gebruikt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 13-11-2012, 17:58
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik had afgelopen week de eigenlijke pil van vrijdag op donderdag genomen, en op vrijdag had ik de pil van donderdag genomen. Dit is neem ik aan geen probleem? Volgens mij heb ik namelijk gewoon een eenfasepil (Stediril 30).
Oud 13-11-2012, 18:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
no problemo!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid orgametril
ninie
17 22-07-2006 22:49
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 17:16
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Lichaam & Gezondheid zwanger??
2 good 4 You
12 02-03-2004 11:20
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43
Lichaam & Gezondheid Pil lovette
Bambino
2 22-04-2003 13:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.