Oud 31-01-2005, 14:19
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
tja zo begon vandaag een vragen uurtje (dat behoorlijk uit liep)
op een school.
kinderen mochten mij met vragen bestoken.
en misschien is het leuk om dat hier ook te doen.

ben es benieuwd welke vragen jullie stellen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:30
qghp
qghp is offline
wtf moet je?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:37
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
wann schreef op 31-01-2005 @ 14:26 :
Jeh, hoe zorgen jullie ervoor dat het bloed niet stolt? Of het gaat het hier om inspuiten niet om het opnemen van bloed?
maakt niet uit hoor is een goede vraag


als je een enkel buisje bloed afneemt dat wordt meteen onderzocht en zo snel stolt dat niet..
in bloedzakken voor transfusie's zit een anti stollingsmiddel (anticoagulans )
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:51
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Jezus, het duurde gewoon 5 minuten voordat ik doorhad wat je nou bedoelde.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:54
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Qamra schreef op 31-01-2005 @ 14:51 :
Jezus, het duurde gewoon 5 minuten voordat ik doorhad wat je nou bedoelde.
tja 't is voor mij ook maandag
maar verzin dan een leuke vraag
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:32
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
stel, er komt een kindje aan dat een prikje nodig heeft. bij het zien van de naald krijst het de longen uit zijn lijf en wil wegrennen. zijn moeder tilt hem met moeite op schoot en probeert hem in bedwang te houden, waardoor het kind nog bangerder word en nog woester om zich heen mept.

wat zou jij dan doen?

en stel dat je dan probeert te prikken, maar die naald door zn strot heen ramt vanwege een onverwachtse beweging...?
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:36
Verwijderd
Daarvoor is vast wel een zakdoek doordrenkt met chloroform aanwezig.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:50
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Flip! schreef op 31-01-2005 @ 15:32 :
stel, er komt een kindje aan dat een prikje nodig heeft. bij het zien van de naald krijst het de longen uit zijn lijf en wil wegrennen. zijn moeder tilt hem met moeite op schoot en probeert hem in bedwang te houden, waardoor het kind nog bangerder word en nog woester om zich heen mept.

wat zou jij dan doen?

en stel dat je dan probeert te prikken, maar die naald door zn strot heen ramt vanwege een onverwachtse beweging...?
1e vraag is goed 2e slaat nergens op ..

gebeurt wel eens dat een kind in paniek raakt ja .
maar in de houdgreep nemen is geen goed idee dan lukt het de volgende keer helemaal niet meer

ik laat ze dan eerst even rustig gaan zitten vertel wat ik ga doen. en wat ze zelf kunnen doen om het minder eng te maken
en ik zorg dat ze de naald niet zien
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:39
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2005 @ 15:36 :
Daarvoor is vast wel een zakdoek doordrenkt met chloroform aanwezig.
Je loopt achter, chloroform wordt daar niet meer voor gebruikt wegens nogal giftige bijeffecten
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wat onzinnig. Prikjes meneer, alsjeblieft zeg.

Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:08
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Nou ik moest er wel ff om lachen

Vroeger was ik ook heel bang voor prikjes, maar wat moet dat moet.. en al die andere vagen naalden die ze kunnen gebruiken..

Mij werd ook is voorgesteld om met een "vliegende" naald te prikken dat scheen minder pijn te doen nou no way!...

Maar helpt een vliegende naald normaal gesproken wel?
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 01-02-2005 @ 11:08 :
Nou ik moest er wel ff om lachen

Vroeger was ik ook heel bang voor prikjes, maar wat moet dat moet.. en al die andere vagen naalden die ze kunnen gebruiken..

Mij werd ook is voorgesteld om met een "vliegende" naald te prikken dat scheen minder pijn te doen nou no way!...

Maar helpt een vliegende naald normaal gesproken wel?
Wat is dat dan zo'n vliegende naald? Klinkt nog veel enger
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:25
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik heb geen flauw idee zo heet het.. vraag het me niet.. het doet ook meer pijn vond ik.. maar daar kan een ander wel heel anders over denken..
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:30
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 01-02-2005 @ 11:08 :
Nou ik moest er wel ff om lachen

Vroeger was ik ook heel bang voor prikjes, maar wat moet dat moet.. en al die andere vagen naalden die ze kunnen gebruiken..

Mij werd ook is voorgesteld om met een "vliegende" naald te prikken dat scheen minder pijn te doen nou no way!...

Maar helpt een vliegende naald normaal gesproken wel?
bedoel je een vlindertje ? ( bij bloedprikken )
een klein dun naaldje met groene "vleugeltjes" dat via een slangetje met een spuit of vacuum buisje verbonden is.
tja dan beweegt de naald niet zo vlug en je kan nauwkeuriger prikken omdat er niks "zwaars" aan zit bovendien is die naald wat dunner.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:34
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Ja dat bedoel ik!.. Ik vond het juist meer pijn doen.. gods echt waar en er moesten tig buisjes uit juist die keer
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:40
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 01-02-2005 @ 11:34 :
Ja dat bedoel ik!.. Ik vond het juist meer pijn doen.. gods echt waar en er moesten tig buisjes uit juist die keer
ja maar als je het al een beetje eng vind dan voel je er al veel meer van. en ligt ook aan degene die prikt hoor. met een vlindertje kan je bijna pijnloos prikken.
met een gewone naald ook hoor maar is wat moeilijker
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:46
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Lol nou ik zal het aankomende keer zeggen dat het weer met zo'n vlindertje moet alleen dan pijnloos of iig meer pijnloos
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:51
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 01-02-2005 @ 11:46 :
Lol nou ik zal het aankomende keer zeggen dat het weer met zo'n vlindertje moet alleen dan pijnloos of iig meer pijnloos
even een ijsblokje erop werkt ook heel goed
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 01-02-2005 @ 11:08 :
Nou ik moest er wel ff om lachen

Ik vind het klinken alsof hij het tegen peutertjes heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:05
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Bloem schreef op 01-02-2005 @ 12:03 :
Ik vind het klinken alsof hij het tegen peutertjes heeft.
Dat was de titel van dat vragenuurtje.
lees mijn eerste stukje eens
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hoe doe je dat nou? Pijnloos prikken?

Ik ben namelijk ook als de dood en ik keek een keer de andere kant op en toen zeiden ze: Je mag gaan hoor!

En toen zat ik gewoon nog te wachten op die prik, maar die was allang geweest

By the way, ik prik ook Alleen dan dieren
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 01-02-2005 @ 12:05 :
Dat was de titel van dat vragenuurtje.
lees mijn eerste stukje eens
Dat heb ik gelezen Maar dan vind ik het nog stom.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:16
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-02-2005 @ 12:12 :
Hoe doe je dat nou? Pijnloos prikken?

Ik ben namelijk ook als de dood en ik keek een keer de andere kant op en toen zeiden ze: Je mag gaan hoor!

En toen zat ik gewoon nog te wachten op die prik, maar die was allang geweest

By the way, ik prik ook Alleen dan dieren
nou uuh zo dus bijvoorbeeld

maar hoe minder de naald beweest hoe minder er gevoelt wordt dus vaste hand is wel handig en degene die je prikt moet zich 'n beetje ontspannen

iemand de slappe lach bezorgen werkt ook geweldig
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:01
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Bloem schreef op 01-02-2005 @ 12:14 :
Dat heb ik gelezen Maar dan vind ik het nog stom.
Same here..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:09
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
LOL ja.. nouja hij doet ook inenten.. vaccinatie..

Tsja..

Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen eigenlijk die mij kwam zeggen hoe prikken moest

Beetje bizar, maar de prikjes meneer zal ook wel een functie hebben..
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:33
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 31-01-2005 @ 14:37 :
maakt niet uit hoor is een goede vraag


als je een enkel buisje bloed afneemt dat wordt meteen onderzocht en zo snel stolt dat niet..
in bloedzakken voor transfusie's zit een anti stollingsmiddel (anticoagulans )
Na enkele min begint het bloed meestal toch te stollen.
Afhankelijk van de te onderzoeken stof kan dit al dan niet kwaad. Daarom zijn er ook buisjes met anticoagulans (bv EDTA) waardoor het bloed niet stolt.


Bij het prikken bij kindjes kan je om de pijn te verzachten gebruik maken van Emla-klevers of Emla-zalf.
__________________
Take a look @ http://users.belgacom.net/inge.kusse.be/

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:13
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
DIe emla zalf of pleisters helpen ook minimaal.. en eigenlijk moet je dat een kind niet echt aanleren
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:22
Verwijderd
Bij mij zeiden ze altijd dat je de andere kant op moest kijken, als je het eng vond. Dat hielp vooral bij mijn vader, die als toeschouwer mee kwam Ik keek lekker altijd naar hoe die naald m'n arm in ging

Er zijn trouwens altijd heel veel kinderen die misselijk worden na zo'n spuitje, komt dat door de spanning?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:09
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Bij pasgeborenen tot 2 maanden helpt het ook om enkele min voor het prikken 1cc suikerwater te geven en daarna wat laten sabbelen op een fopspeen.
__________________
Take a look @ http://users.belgacom.net/inge.kusse.be/
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:28
Verwijderd
Ik gebruik altijd emla zalf.

ben echt als de dood voor prikken. Hebben ze niet genoeg aan bloed wat je bijvoorbeeld zelf veroorzaakt als je een velletje van je nagel bijt?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 01-02-2005 @ 20:28 :
Ik gebruik altijd emla zalf.

ben echt als de dood voor prikken. Hebben ze niet genoeg aan bloed wat je bijvoorbeeld zelf veroorzaakt als je een velletje van je nagel bijt?
Als ze daar genoeg aan zouden hebben zouden ze de rest wel laten zitten he?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:56
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Cat schreef op 01-02-2005 @ 20:09 :
Bij pasgeborenen tot 2 maanden helpt het ook om enkele min voor het prikken 1cc suikerwater te geven en daarna wat laten sabbelen op een fopspeen.
vinger in het mondje als ze krijsen, maar die krijsen niet zo vlug hoor oudere kinderen zijn veel erger
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:58
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Cat schreef op 01-02-2005 @ 17:33 :
Na enkele min begint het bloed meestal toch te stollen.
Afhankelijk van de te onderzoeken stof kan dit al dan niet kwaad. Daarom zijn er ook buisjes met anticoagulans (bv EDTA) waardoor het bloed niet stolt.


Bij het prikken bij kindjes kan je om de pijn te verzachten gebruik maken van Emla-klevers of Emla-zalf.
hmmja maar meestal is het zien van de naald het hele probleem. en dat los je met een emla pleister ook niet op.
bovendien mij de meeste vaccinaties ( intramusculair) heeft dat zoieso geen zin
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 21:05
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Toen ik als klein meisje eens een prik halen (enten) en had mijn knuffeltje meegenomen omdat ik erg bang was.
Er stond een hele lange rij met kinderen die allemaal huilend naar buiten kwamen, wat mij nog zenuwachtiger maakte.
Toen ik binnen was vroeg de prikjes meneer mij of mijn knuffeltje ook een prikje moest, waarop ik hem heel vreemd aankeek en zei alsof hij dom was 'Nee natuurlijk niet, knuffels hoeven geen prikjes'.
Toen ik naar buiten liep heb ik tegen alle kinderen gezegd dat het heeeeeeeeel erg veel pijn deed


Ik heb altijd de grootste lol bij de 'prikjes uhh..mevrouwen'

Die gaan dan altijd een heel verhaal ophangen van 'Kijk maar de andere kant op als je het eng vind, het doet geen pijn, het is zo voorbij, bla bla'.

Ik vind bloedprikken altijd reuze fun, ga er lachend naar binnen en kom weer lachend buiten
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:22
Verwijderd
'Hoeveel wil je hebben?' Ik vind het namelijk fascinerend om te zien hoe dat bloed in de buisjes loopt

(en dan te bedenken dat mijn broer al bij één buisje bijna flauw valt )
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:37
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 01-02-2005 @ 21:05 :
Toen ik als klein meisje eens een prik halen (enten) en had mijn knuffeltje meegenomen omdat ik erg bang was.
Er stond een hele lange rij met kinderen die allemaal huilend naar buiten kwamen, wat mij nog zenuwachtiger maakte.
Toen ik binnen was vroeg de prikjes meneer mij of mijn knuffeltje ook een prikje moest, waarop ik hem heel vreemd aankeek en zei alsof hij dom was 'Nee natuurlijk niet, knuffels hoeven geen prikjes'.
Toen ik naar buiten liep heb ik tegen alle kinderen gezegd dat het heeeeeeeeel erg veel pijn deed
wat ben jij gemeen zeg

ik was vroegen een heel lief jongetje ( nu nog hoor )
kan me herinneren dat we 'n keer 2 aan 2 op naam naar de (schoolarts) moesten voor een spuitje, ik moest samen met een meisje uit mijn klas. het arme kind was er doodsbang voor dus had ik tegen d'r gezegt van ik ga wel eerst kan je kijken hoe het gaat. dus ik zitten . dokter doet pik en zij *GIL*
hmmja maar toen ik d'r vertelde dat het echt geen pijn deed durfde ze ook.

en paar jaar terug ben ik met 'n meisje van mijn studie meegelopen toen ze (als enige van de hele opleiding, en uitgerekend zij ) die spuit tegen meningokokken moest halen .. ze viel net in de prijzen. vond ze NIET leuk
ze kan wel hard knijpen trouwens

Laatst gewijzigd op 02-02-2005 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 02-02-2005 @ 13:22 :
'Hoeveel wil je hebben?' Ik vind het namelijk fascinerend om te zien hoe dat bloed in de buisjes loopt

(en dan te bedenken dat mijn broer al bij één buisje bijna flauw valt )
Hehe. Ik vind het er ook wel cool uit zien. Maar ik word vaak wel duizelig erna. Ik moet meestal ook wel 11 buisjes of zo prikken.. en meestal prikken ze eerst 2 keer mis. "je hebt wel hele dunne adertjes zeg" "hm.. er komt geen bloed.. mag ik je andere elleboog"

Ik ben het inmiddels gewend maar leuk is anders.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:33
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
grl schreef op 02-02-2005 @ 14:19 :
Hehe. Ik vind het er ook wel cool uit zien. Maar ik word vaak wel duizelig erna. Ik moet meestal ook wel 11 buisjes of zo prikken.. en meestal prikken ze eerst 2 keer mis. "je hebt wel hele dunne adertjes zeg" "hm.. er komt geen bloed.. mag ik je andere elleboog"

Ik ben het inmiddels gewend maar leuk is anders.
11

Ik moest er eerst 7 en ging bijna van mijn stokkie.. K moest naar de wc in t ziekenhuis, maar verder dan de stoel die halverwege stond kwam ik niet...
(Was ook ongesteld en had bloedarmoede)
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 02-02-2005 @ 14:33 :
11

Ik moest er eerst 7 en ging bijna van mijn stokkie.. K moest naar de wc in t ziekenhuis, maar verder dan de stoel die halverwege stond kwam ik niet...
(Was ook ongesteld en had bloedarmoede)
Mja.. in combi met die 2 is het natuurlijk nog rottiger

Ik ga meestal gewoon op een stoel zitten met m'n hoofd naar beneden, handen om m'n nek.. m'n hoofd naar boven proberen te duwen terwijl ik met m'n handen tegendruk geef. Dan is het zo over.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:52
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Cool ik ben een prikjesmeneer
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:56
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Joris schreef op 02-02-2005 @ 14:52 :
Cool ik ben een prikjesmeneer
engerd
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
grl schreef op 02-02-2005 @ 14:35 :
Mja.. in combi met die 2 is het natuurlijk nog rottiger

Ik ga meestal gewoon op een stoel zitten met m'n hoofd naar beneden, handen om m'n nek.. m'n hoofd naar boven proberen te duwen terwijl ik met m'n handen tegendruk geef. Dan is het zo over.
Ik dacht dat dat trucje alleen werkte als je een lage bloeddruk had want bij mijn broertje en mijn moeder werkt het wel maar bij mij niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:27
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik heb ooit gehoord dat als je terugtrekt bij een intramusculaire injectie er lucht in het buisje moet komen. kan ik hier uit opmaken dat er lucht in de spieren zit?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 02-02-2005 @ 14:19 :
Hehe. Ik vind het er ook wel cool uit zien. Maar ik word vaak wel duizelig erna. Ik moet meestal ook wel 11 buisjes of zo prikken.. en meestal prikken ze eerst 2 keer mis. "je hebt wel hele dunne adertjes zeg" "hm.. er komt geen bloed.. mag ik je andere elleboog"

Ik ben het inmiddels gewend maar leuk is anders.
Mwah.. ik hoef er meestal maar 2. Eén keer moesten ze er 8 hebben, dan voel je je wel flauw.. maar ergens ook wel relax
Bij hebben ze een keer drie keer moeten prikken, omdat ze dingen vergeten waren
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 02:55
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik kan me niet herinneren dat ik écht bang ben geweest voor.. prikjes. Gelukkig :> Altijd die krijsende kids.

Ik heb overigens wel een keer gehad, maar toen was ik 16 ofzo, dat zo'n wijf er echt niks van bakte bij het bloedprikken. Ze stak echt 6 keer mis ofzo. Elke keer ramde ze die naald flink in m'n spieren. Gelukkig kwam er 'n ander figuur aan die in een keer raak prikte.

Dat soort misprikkers moeten echt ontslagen worden.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:09
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-02-2005 @ 15:24 :
Ik dacht dat dat trucje alleen werkte als je een lage bloeddruk had want bij mijn broertje en mijn moeder werkt het wel maar bij mij niet.
Geen idee. Bij mij werkt het wel als ik duizelig ben na bloed prikken. Maar waarom het werkt of waarom het soms niet werkt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
p-chez schreef op 03-02-2005 @ 02:55 :
Ik kan me niet herinneren dat ik écht bang ben geweest voor.. prikjes. Gelukkig :> Altijd die krijsende kids.

Ik heb overigens wel een keer gehad, maar toen was ik 16 ofzo, dat zo'n wijf er echt niks van bakte bij het bloedprikken. Ze stak echt 6 keer mis ofzo. Elke keer ramde ze die naald flink in m'n spieren. Gelukkig kwam er 'n ander figuur aan die in een keer raak prikte.

Dat soort misprikkers moeten echt ontslagen worden.
Dat vind ik ook. Een keertje net ernaast zitten kan, maar als ze al 3 keer heeft misgeprikt is het toch een beetje vervelend. Ik heb er niet zoveel last van omdat ik het prikken niet eng vind.. maar je zal maar bang zijn en dan ook nog 3 keer moeten prikken
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:51
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
Daster schreef op 02-02-2005 @ 16:27 :
ik heb ooit gehoord dat als je terugtrekt bij een intramusculaire injectie er lucht in het buisje moet komen. kan ik hier uit opmaken dat er lucht in de spieren zit?
Er moet geen lucht in de spuit terugkomen, er mag gewoon geen bloed terugkomen. Want dan zit je in een bloedvat en dien je de te geven stof intraveneus toe ipv intramusculair.


Citaat:
p-chez schreef op 03-02-2005 @ 02:55 :
Ik kan me niet herinneren dat ik écht bang ben geweest voor.. prikjes. Gelukkig :> Altijd die krijsende kids.

Ik heb overigens wel een keer gehad, maar toen was ik 16 ofzo, dat zo'n wijf er echt niks van bakte bij het bloedprikken. Ze stak echt 6 keer mis ofzo. Elke keer ramde ze die naald flink in m'n spieren. Gelukkig kwam er 'n ander figuur aan die in een keer raak prikte.

Dat soort misprikkers moeten echt ontslagen worden.
Niet iedereen heeft even veel ervaring en iedereen moet leren é. Of de patiënt al dan niet makkelijk te prikken is speelt ook een rol.

Maar als het na 2 keer proberen nog niet gelukt is kan je best even iemand anders laten prikken.
__________________
Take a look @ http://users.belgacom.net/inge.kusse.be/
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:20
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Citaat:
grl schreef op 03-02-2005 @ 12:11 :
Dat vind ik ook. Een keertje net ernaast zitten kan, maar als ze al 3 keer heeft misgeprikt is het toch een beetje vervelend. Ik heb er niet zoveel last van omdat ik het prikken niet eng vind.. maar je zal maar bang zijn en dan ook nog 3 keer moeten prikken
mijn allereerste patient was meteen raak Als ik nu iemand 2x mis, geef ik 'm aan iemand anders, zo doet iedereen dat bij ons. Voor de patient is het ook prettiger, ook al mist de volgende. Dan lijkt het in ieder geval zo alsof je echt je best doet ervoor.

Maar zelfs hele goede prikkers missen nog weleens. Het ligt ook aan de persoon, iemand die heel dik is, of veel vochtophoping heeft is gewoon veel moeilijker te prikken.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:29
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Joris schreef op 03-02-2005 @ 15:20 :
mijn allereerste patient was meteen raak Als ik nu iemand 2x mis, geef ik 'm aan iemand anders, zo doet iedereen dat bij ons. Voor de patient is het ook prettiger, ook al mist de volgende. Dan lijkt het in ieder geval zo alsof je echt je best doet ervoor.

Maar zelfs hele goede prikkers missen nog weleens. Het ligt ook aan de persoon, iemand die heel dik is, of veel vochtophoping heeft is gewoon veel moeilijker te prikken.
Ja, natuurlijk. En dat het bij mij altijd fout gaat zal ook wel aan mij liggen en niet aan de "prikjesmeneer" (hoewel het meestal een vrouw is ) maar als ze al 3 keer hebben misgeprikt dan geloof ik het meestal wel.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 12:00
Verhalen & Gedichten [Verhaal] R de piratenhond
Verwijderd
23 12-11-2004 11:49
Verhalen & Gedichten [verhaal] Fleur & Meike
Anneee
110 08-09-2004 14:23
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 08:44
Verhalen & Gedichten [kort verhaal] Busreis
rwin
4 06-10-2003 21:20
Algemene schoolzaken Leraar-anekdotes-citaten
ArieP
37 29-07-2003 23:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.