Oud 03-12-2007, 16:57
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Vandaag belde mijn broer tijdens de les. Normaal doet hij dat nooit. Ik was al gauw ongerust dat er iets ergs gebeurd was. Ik terug bellen, neemt hij niet op. Na de les kwam ik thuis en bleek dat hij wou weten op hoeveel graden de oven moest.

Ik ben dus vrij gauw ongerust. Maak jij je snel zorgen om iets? Om wat voor dingen maak jij je ongerust? Waar komt dat door denk je?
Ben je snel bang voor iets of ben je - ik geloof er niks van - nergens bang voor? Hoe komt dat?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2007, 17:01
Osmoian
Osmoian is offline
Niet echt eigenlijk, ik dacht er laatst nog over na dat dat voor mij vroeger heel anders was.

Misschien heb ik wel angsten, maar die plaats ik dan eerder onder de noemer nervositeit oid.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 17:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Voor dit soort dingen hebben wij ten eerste thuis een afspraak: slecht nieuws (als in: ongeluk, overlijden van iemand, etc.) breng je nooit telefonisch.

Verder ben ik wel snel nerveus voor iets, wat volgens mij ook wel met bang zijn te maken heeft.
Maar dat zijn dus eerder irrationele dingen. Ongerust ben ik minder snel denk ik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 17:03
Verwijderd
Hmm, nee, ik ben niet snel ongerust. Maar laatst ging m'n man naar de VS en toen was ik toch wel een beetje bang omdat hij maar niet belde, natuurlijk was er niets ernstigs aan de hand; hij had gewoon flinke vertraging, maar ik was al wel aan neerstortende vliegtuigen aan het denken

Verder ben ik wel snel bang voor irrationele dingen, ik geloof dat ik dat als kind al heel erg had. Ik ben nooit bang geweest in het donker, ook niet echt voor monsters onder m'n bed, maar wel voor dingen als treinkapingen, huis in brand, iemand gaat dood. Dat klinkt misschien niet zo gigantisch irrationeel, maar om daar iedere dag weer bang voor te zijn is natuurlijk compleet onnodig.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 17:05
Verwijderd
Ongerust ben ik niet snel, totaal niet snel. Kan me alleen het geval herinneren dat een van mijn oppaskindjes zelf naar huis zou fietsen door het donker, maar ik wist op dat moment niet goed hoe laat hij er zou zijn, en hij kwam maar niet...
Bang ben ik ook niet, alleen voor stomme dingen als achtbanen en zo, maar dat heeft meer met het rotgevoel dat het geeft te maken.
Me zorgen maken doe ik dan weer wel, om van die totaal irritionele dingen (''het komt nóóit meer goed met mij), vooral als het op schoolzaken aankomt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 17:06
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik ben niet snel ongerust. Wel ben ik bang als het stormt en heel hard waait. Dan kruip ik het liefste in bed om te wachten dat het over is. Ik heb wel soms dat ik me dingen inbeeld, maar daar weet ik me meestal wel overheen te zetten.

Mijn moeder daarentegen is hopeloos. Ze is meteen heel erg ongerust als je 5 seconden niets van je laat horen en mijn vader begint dat gedrag langzaam over te nemen
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:04
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik niet echt. Soms wel, als mijn ouders niet thuis zijn en ze al te laat thuis zijn, dan ga ik me wel dingen inbeelden, maar dat weet ik wel van me af te zetten.
Ik ben niet zo gauw bang, niet voor spinnen of dat soort dingen. Ik ben het bangste voor dingen waar je je niet tegen kan verdedigen, zoals ziektes, voor zowel mijn familie als voor mijzelf.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:13
Verwijderd
Nee, ik kan relativeren.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 19:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben wel bang voor de toekomst en ik ben ook altijd heel ongerust als mijn vriendje niet smst dat hij veilig thuis is, zeker als zijn moeder dan nog om 2 uur 's nachts belt of hij nog bij mij is...
Er zijn weinig dingen waar ik helemaal niet bang voor ben.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 19:21
Verwijderd
Ik ben voor alles en iedereen bang.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 19:24
Verwijderd
Ik ben snel ongerust, en ook snel bang (gemaakt). Ben gevoelig voor sfeer dus als ik een griezelfilm kijk slaap ik drie dagen niet . Maar ja. Je leert het op een gegeven moment wel een beetje af.
En ik ben een worst-case-scenario-type. Als ik maar van het ergste uitga, valt het altijd mee. Niet altijd handig
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 19:56
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ja
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 19:57
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Ach, wat is snel? Ik denk het niet.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 20:15
Verwijderd
Ongerust niet, bang wel.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 20:19
Verwijderd
JA.

Als ik gebeld word door een onbekend nummer ben ik meteen bang dat ik bedreigd word/mijn hele familie dood of gewond is/er iets anders heel ergs aan de hand is.
Dat geldt ook als er thuis gebeld wordt. Als de bel gaat durf ik niet open te doen.
Ik ben ook snel bang voor dingen. Vroeger toen ik nog niet vaak met het openbaar vervoer ging was ik als de dood dat het niet goed ging komen met strippenkaarten en overstappen en al die dingen en maakte ik me al ver van tevoren druk.
Ik maak me nu al druk om Oud en Nieuw wat ik dan moet gaan doen en met wie, en zelfs voor de zomervakantie. Bang dat ik niks te doen heb en heel de tijd alleen en eenzaam zal zijn.

Nou goed, enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 20:25
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Nee
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 20:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nee
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 21:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Over het algemeen niet, maar als het om mijn vriend gaat wel. Hij is een keer meer dan een uur later gekomen dan ik had gedacht en ik kon hem niet bereiken, ik was al bijna in staat ziekenhuizen af te gaan bellen. Of als het slecht weer is (gladheid, sneeuw) en hij moet een heel stuk met de auto rijden, dan heb ik het liefst dat hij om het kwartier belt dat alles oké is. Als hij een gesprek begint met de mededeling dat er een probleem is zit ik meteen tegen het plafond.

Verder heb ik dat bij niemand, ik maak me ook nooit zorgen om mezelf. Ik kan alleen heel slecht tegen te laat zijn, dan zit ik meteen in de zenuwen. Maar nooit of ik niet in een gevaarlijke situatie terecht zal komen ofzo.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2007, 21:45
PV
PV is offline
Mwah. Soms als ik 's avonds laat alleen buiten loop in het donker, of als ik alleen ben in het huis van mn ouders. Of idd als de bel gaat terwijl het al donker is, dan heb ik wel zoiets van 'hmm straks is het overvaller'. Toen de overbuurman een x was overvallen was ik ook best bang
Ongerust ben ik niet zo snel, als iemand niet belt op een afgesproken tijdstip ofzo denk ik niet meteen aan ongelukken. Ik vergeet zelf ook wel eens iemand te bellen op een bepaalde tijd.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 21:50
Verwijderd
Eigenlijk nooit, maar als ik 's nachts door het huis loop ga ik toch wat harder lopen enz, maar voor de rest eigenlijk nooit
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 22:50
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Ja
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 23:48
Verwijderd
Ik ben eigenlijk helemaal niet snel bang of ongerust. Ik vind het wel vervelend als mijn vriend bijvoorbeeld zegt dat hij om 23.00 thuis is, dan om 23.30 er nog niet is en niet reageert als ik bel/sms.

Bang? Nee, vroeger was ik wel bang in het donker, maar sinds ik met mijn vriend samenwoon heb ik dat niet meer.

Ongerust ook niet echt. Ik ben te makkelijk denk ik, alles komt wel op z'n pootjes terecht, mensen zullen in mijn ogen niet in zeven sloten tegelijk lopen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 00:03
Verwijderd
Nee helemaal niet, nooit gehad ook
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 08:51
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Over het algemeen niet. Ik ben wel snel onzeker als ik ergens niet genoeg overzicht over heb. Maar over het algemeen ken ik de mensen met wie ik omga wel zodanig dat ik weet wanneer ik me zorgen moet maken of ongerust zijn. En met betrekking tot mezelf hooguit onrustig. Bang nooit heel erg in de expliciete zin van het woord.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 09:36
Voorbeeld
Avatar van Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Ik doe altijd alsof ik dat niet ben, maar stieken...
__________________
Over deze tekst is niet te lang nagedacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2007, 09:52
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Bang, soms, maar dan voor mijn dingen die ik maak met mijn eigen fantasie en bang als in onzekerheden of sommige mensen me nog wel leuk vinden, maar van veel mensen boeit het me geen flikker. Ik ben op zich niet zo ongerust, ik flip echt niet als iemand iets later is, maar dan ga ik wel denken. Zoals Stefenootje ook al zei, je druk maken over dingen als overstappen, bussen, dat soort vage gedoe. Ik maak me wel snel druk over dingen en ik fantaseer allerlei rampscenario's hoe het kan gaan.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 10:59
Verwijderd
Meestal raak ik in het begin lichtelijk in paniek. Ofja, niet lichtelijk. Ik zie al overal doden, gewonden, bloed, scherven, geraamtes van gebouwen. Maar dan zeg ik tegen mezelf: 'Stel je niet zo aan, er is vast niks aan de hand!' En dan komt t weer goed.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 11:20
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nee, ik ben niet snel bang of ongerust. Maar er zijn wel bepaalde dingetjes. Zo heb ik bijvoorbeeld een hekel aan zwemmen in de zee. Dit is omdat ik geen zin om het risico van een kwallenbeet te lopen. Mja. Dat vind ik toch weer anders.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 11:28
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, ik ben een zeer irrationeel, angstig, ongerust, zenuwachtig persoon.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 18:21
Shock Value<3
Avatar van Shock Value<3
Shock Value<3 is offline
Nee, niet snel ongerust.. Bang soms voor de meest stomme dingen, meestal voor examens waarvan ik weet dat ik ze moeilijk vind of in het donker om alleen naar fietsen door de polder.. Dat is niet chill.
__________________
Rauw Dauw
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 18:24
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ja, ik ben een regelrechte stresskip. Ik speel altijd rampscenario's in m'n hoofd af.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 19:06
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Ik ben eerder ongerust dan bang en zie veel te snel overal apen en beren. Maar meestal gaat dat wel snel over als ik mezelf een tot kalmte (laat manen) maan.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ik ben eerder ongerust dan bang en zie veel te snel overal apen en beren.
Dat heb ik ook. Door die ongerustheid word ik dan soms bang. Maak me ook onnodig druk over dingen (zoals vakanties, wat Stefenootje zegt). Maar het gaat niet echt heel ver en voordat ik echt mensen (vreemden, politie) ga bellen als iemand niet thuiskomt moet er wel heel veel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:21
Verwijderd
Pas bleef Julius erg lang weg van booschappen doen, en hij had zijn mobiel niet bij zich. Toen zag ik al helemaal voor me dat hij ergens bloedend op straat lag.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik ben ook wel eens bang als Stefanie een tijdje niet reageert op msn ofzo, maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Het komt omdat ik van Stefanie houd.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook wel eens bang als Stefanie een tijdje niet reageert op msn ofzo, maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Het komt omdat ik van Stefanie houd.
Haha, wat is dat nou voor post.

Julius is inderdaad wel vaak ongerust en bang.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-12-2007, 21:31
Verwijderd
Het ligt meer aan mijn bui hoe ik reageer.
Soms ben ik para en stel ik me de vreselijkste scenario's voor, soms maak ik me nergens druk om.
Behalve dan als ik een telefoontje van Sam z'n vader of oma heb gemist als hij daar is, als het om Sam gaat ben ik altijd para.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook wel eens bang als Stefanie een tijdje niet reageert op msn ofzo, maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Het komt omdat ik van Stefanie houd.
"In Eindhoven hebben we daar een woord voor. Homoseksueel."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:33
Verwijderd
Citaat:
"In Eindhoven hebben we daar een woord voor. Homoseksueel."


Theo bij DWDD
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:33
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
"In Eindhoven hebben we daar een woord voor. Homoseksueel."
Theo Maassen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:33
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
DWDD is populair zo te zien.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:34
Verwijderd
Theo maassen ook zo te zien
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:36
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Oh?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:38
Verwijderd
Ontopic
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:45
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Ontopic
Ben je al aan het oefenen?

Ik ben trouwens ook bang voor horrorfilms. Ik vind zulke films altijd zo eng.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 22:56
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Horrorfilms zijn ook stom.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 21:51
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Het is wel grappig, want als er dan ook daadwerkelijk iets misgaat ben ik altijd wel degene die het hoofd koel houdt en zegt wat iedereen moet doen. Misschien omdat ik op alles voorbereid ben dat ik niet zo voor het blok sta als er ook daadwerkelijk iets in die trant gebeurt. ;x
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Voor dit soort dingen hebben wij ten eerste thuis een afspraak: slecht nieuws (als in: ongeluk, overlijden van iemand, etc.) breng je nooit telefonisch.
nee, dat is handig. soms zie ik mijn familie weken niet. en als iemand belt en zegt: je moet NU langskomen, dan ben ik ook helemaal para, dus..

en ja, ik ben snel ongerust. ik ben niet snel bang voor mezelf, maar wel dat andere mensen iets overkomt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 21:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nee, dat is handig. soms zie ik mijn familie weken niet. en als iemand belt en zegt: je moet NU langskomen, dan ben ik ook helemaal para, dus..
Maar dat doen ze dus niet, want ze brengen het niet telefonisch. Ook niet op de manier die jij noemt. Als het noodzaak is dat je direct die kant op komt, dan komt iemand je halen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Maar dat doen ze dus niet, want ze brengen het niet telefonisch. Ook niet op de manier die jij noemt. Als het noodzaak is dat je direct die kant op komt, dan komt iemand je halen.
dat zou bij mij niet werken. niemand weet 24 uur per dag waar ik ben... op zich is het een goed voornemen hoor, maar het zou bij ons niet werken.

vroeger werd ik al bang als ik sirenes hoorde en mijn zusje nog niet thuis was. beschermingsdrang
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 14:57
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 14:50
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 14:30
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 23:37
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 19:04
ARTistiek Achter de Werkelijkheid
Inemine
33 09-06-2002 21:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.