Oud 23-10-2018, 23:19
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:

Je punt is dat het medicijn voor HIV niet ideaal is, waarschijnlijk omdat het op dieren is getest. Dat is onzin. Potentiële medicijnen worden niet beter of slechter door ze op dieren te testen. De werking van die stoffen wordt onderzocht.
Het lichaam van een dier werkt nou eenmaal anders dan die van de mens. En dieren reageren anders op stoffen dan mensen. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
Advertentie
Oud 23-10-2018, 23:25
Verwijderd
Je hebt niet het geduld om alles te lezen maar je hebt wel het geduld jezelf structureel voor lul te zetten. Je zal vast hoge ogen gooien in je verstandelijk beperkte sociale kringen, hier heb je te maken met andere koek. En ik ben nu ook wel klaar met je getroll - en dat is mijn meest gunstige oordeel dat ik je cadeau doe. Want zo aardig ben ik ook wel weer.
Oud 23-10-2018, 23:29
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Je hebt niet het geduld om alles te lezen maar je hebt wel het geduld jezelf structureel voor lul te zetten. Je zal vast hoge ogen gooien in je verstandelijk beperkte sociale kringen, hier heb je te maken met andere koek. En ik ben nu ook wel klaar met je getroll - en dat is mijn meest gunstige oordeel dat ik je cadeau doe. Want zo aardig ben ik ook wel weer.
Ben je überhaupt wel aardig? Want ik vind het niet zo eigenlijk.

Maar ik loop trouwens helemaal niet eens te trollen hier. Ik ben gewoon serieus. Is dat nou echt zo moeilijk te geloven?
Oud 23-10-2018, 23:35
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Nu vraag ik me dat ook af. Wat geef je?
De basis... alhoewel, in groep 8 schrijft menig kind een heel verhaal zonder hoofdletters of leestekens
En lezen ze technisch ook niet correct, waardoor begrijpend lezen ook weer moeilijk wordt...
En zijn rekensommen tegenwoordig in realistische verhaaltjes gedoopt, waardoor je ook weer niet aan rekenen toekomt als je niet kunt begrijpend lezen.

Omg, ik ga een andere carrière zoeken!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 23-10-2018, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Helemaal niet. Maar ik heb gewoon niet het geduld om alles te lezen. Zo goed?
Om eerlijk te zijn; nee niet goed. Dat diskwalificeert je van meedoen met de discussie.

"Ik heb niet geleerd meneer"
Mooi; een 1.
Oud 23-10-2018, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Het lichaam van een dier werkt nou eenmaal anders dan die van de mens. En dieren reageren anders op stoffen dan mensen. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
En jij weet dat heel precies want?
Oud 23-10-2018, 23:48
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Om eerlijk te zijn; nee niet goed. Dat diskwalificeert je van meedoen met de discussie.

"Ik heb niet geleerd meneer"
Mooi; een 1.
Wie ben jij? Mijn leraar?
Oud 23-10-2018, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Ben je überhaupt wel aardig? Want ik vind het niet zo eigenlijk.
Tunahan is een van de meest integere en aardigste personen in de Tweede Kamer.

Citaat:
Maar ik loop trouwens helemaal niet eens te trollen hier. Ik ben gewoon serieus. Is dat nou echt zo moeilijk te geloven?
Ja, dat is echt best wel moeilijk te geloven want je doet uitermate je best om het tegendeel te bewijzen.

Ik bedoel, iemand die gewoon dit voor z'n werk doet eah, daar zeg je gewoon tegen "Ja nee, ik denk daar anders over." En als iemand een goede vergelijking maakt met een probleem met je auto dan zeg je (en ik parafraseer) "Ik keur deze vergelijking niet goed", terwijl er echt totaal niets aan schort.

Zoiets noemen ze struisvogelpolitiek. Je weet wel, die grote vogels die in Oostenrijk rondlopen in de woestijn.
Oud 23-10-2018, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Wie ben jij? Mijn leraar?
Nee, ik werk alleen slechts 17 jaar in het onderwijs.
Oud 23-10-2018, 23:57
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Nee, ik werk alleen slechts 17 jaar in het onderwijs.
Wat leuk.
Oud 24-10-2018, 00:00
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Tunahan is een van de meest integere en aardigste personen in de Tweede Kamer.
Uh...hoe bedoel je? Hij is toch hopelijk niet de echte kuzu neem ik aan?
Oud 24-10-2018, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Uh...hoe bedoel je? Hij is toch hopelijk niet de echte kuzu neem ik aan?
Ik heb geen enkele reden om ge denken dat hij het niet is. Pittige debatstijl bijvoorbeeld.
Oud 24-10-2018, 00:26
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Onzin. Zo iemand heeft totaal geen tijd voor dit gedoe.
En ik trouwens ook niet. Dus nu ga ik lekker slapen want ik moet morgen werken.
Toedels.
Oud 24-10-2018, 01:01
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Het lichaam van een dier werkt nou eenmaal anders dan die van de mens. En dieren reageren anders op stoffen dan mensen. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
Het is een benadering. Op het gebied van biologie verschillen zoogdieren onderling niet zoveel van elkaar. Wat bedoel jij met "werkt anders"?

Proefdieren zijn een tussenstap tussen onderzoek met behulp van celkweek en trials bij mensen. Dichter bij de werking van het menselijk lichaam dan cellen, maar nog niet zo dicht bij als een proef op mensen.
Oud 24-10-2018, 01:08
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
De basis... alhoewel, in groep 8 schrijft menig kind een heel verhaal zonder hoofdletters of leestekens
En lezen ze technisch ook niet correct, waardoor begrijpend lezen ook weer moeilijk wordt...
En zijn rekensommen tegenwoordig in realistische verhaaltjes gedoopt, waardoor je ook weer niet aan rekenen toekomt als je niet kunt begrijpend lezen.

Omg, ik ga een andere carrière zoeken!
Lijkt me heel belangrijk werk! Mijn dochter zit in groep 3 en tot dus ver vind ik dat het best mooi gaat allemaal. Ze leert simpele boekjes lezen. Komt blij thuis dat ze weer een letter heeft leren schrijven.



Maar hoe komt het dat ze zoveel dingen missen?
Oud 24-10-2018, 06:22
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Het is een benadering. Op het gebied van biologie verschillen zoogdieren onderling niet zoveel van elkaar. Wat bedoel jij met "werkt anders"?
Dit kwam serieus afgelopen blok in groep 8 aan de orde met biologie

Citaat:
Lijkt me heel belangrijk werk! Mijn dochter zit in groep 3 en tot dus ver vind ik dat het best mooi gaat allemaal. Ze leert simpele boekjes lezen. Komt blij thuis dat ze weer een letter heeft leren schrijven.



Maar hoe komt het dat ze zoveel dingen missen?
Omdat kinderen tegenwoordig in hetzelfde tijdsbestek als wij vroeger 10 x meer moeten beheersen. Minder inoefentijd betekent minder beheersing.

Daarnaast het passend onderwijs: gemiddeld 25 leerlingen in de klas waarbij er 4 medisch/psychisch gediagnosticeerd zijn. Er wordt verwacht dat we ieder op persoonlijk niveau begeleiden.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 24-10-2018, 08:14
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Het is een benadering. Op het gebied van biologie verschillen zoogdieren onderling niet zoveel van elkaar. Wat bedoel jij met "werkt anders"?
Aah oke, dus wat jij wil zeggen is dat mijn lichaam bijna helemaal hetzelfde werkt als die van een muis?? Want ja....alle twee zoogdieren. Jaja klinkt heel logisch allemaal.

Spoiler
Oud 24-10-2018, 08:16
Verwijderd
Het lijkt mij een gruwelijke job, Loezzel, in zowel positieve als negatieve zin.
Oud 24-10-2018, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Aah oke, dus wat jij wil zeggen is dat mijn lichaam bijna helemaal hetzelfde werkt als die van een muis?? Want ja....alle twee zoogdieren. Jaja klinkt heel logisch allemaal.

Spoiler
Troll. Troll of stuitend dom.
Oud 24-10-2018, 08:27
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Troll. Troll of stuitend dom.
Oke, nou ik ben in iedere geval geen troll. Dus...
Oud 24-10-2018, 09:31
Verwijderd
Oud 24-10-2018, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Aah oke, dus wat jij wil zeggen is dat mijn lichaam bijna helemaal hetzelfde werkt als die van een muis?? Want ja....alle twee zoogdieren. Jaja klinkt heel logisch allemaal.

Spoiler
Als je medicatie ontwikkelt die ervoor zorgt dat bepaalde neurotransmitters bijvoorbeeld minder goed worden heropgenomen, bijvoorbeeld tegen chronische depressie, dan is het vanwege de manier waarop muizenhersens in elkaar zitten een goed idee om ze op muizen te testen; zoveel verschil zit er niet in die hersens, het zijn dezelfde neurotransmitters en dezelfde receptoren. Dit werkt niet altijd maar vaak wel. En hier is dus ook nog eens geen alternatief voor.

Vanwege de relatief korte levensduur van muizen is het ook nog eens makkelijk om te zien of er contra-indicaties zijn op langere termijn.

Je maakt een denkfout; alleen omdat het er heel anders uitziet betekent niet dat er een gigantisch verschil is. Muizen verschillen in heel veel opzichten niet zoveel van ons: https://blog.23andme.com/23andme-and...-mice-and-men/
Oud 24-10-2018, 16:26
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Als je medicatie ontwikkelt die ervoor zorgt dat bepaalde neurotransmitters bijvoorbeeld minder goed worden heropgenomen, bijvoorbeeld tegen chronische depressie, dan is het vanwege de manier waarop muizenhersens in elkaar zitten een goed idee om ze op muizen te testen; zoveel verschil zit er niet in die hersens, het zijn dezelfde neurotransmitters en dezelfde receptoren. Dit werkt niet altijd maar vaak wel. En hier is dus ook nog eens geen alternatief voor.

Vanwege de relatief korte levensduur van muizen is het ook nog eens makkelijk om te zien of er contra-indicaties zijn op langere termijn.

Je maakt een denkfout; alleen omdat het er heel anders uitziet betekent niet dat er een gigantisch verschil is. Muizen verschillen in heel veel opzichten niet zoveel van ons: https://blog.23andme.com/23andme-and...-mice-and-men/
Ach hou toch op. De hersentjes van een muis zijn toch hartstikke anders dan die van de mens. Die arme beesten weten niet eens wat hun te wachten staat daar in dat dierproefcentrum. Die beestjes begrijpen dat helemaal niet eens.
De manier hoe ze (bijv) depressie ervaren is heel anders dan die bij de mens. (Lijkt me vrij logisch toch? Of zit ik er alweer naast?)
Mensen snappen gewoon veel meer en zijn zich meer bewust van dingen. Daardoor kunnen mensen zich ook sneller zorgen gaan maken over van alles en nog wat. Overbewust zeg maar. Teveel zorgen betekent niet goed kunnen slapen. Niet goed kunnen slapen betekent stres. Te veel stres betekent uiteindelijk depressie.
Een gebeurtenis die een muis 5 minuten later alweer vergeten is, daar kan een mens een heel jaar mee zitten en over blijven piekeren.
Oke, misschien hebben we wel veel overeenkomsten omdat onze genen op elkaar lijken. Maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.

https://www.nemokennislink.nl/public...-spiegelbeeld/

Volgens mij heb jij gewoon te lang onder een rots geleefd ofzo.
Oud 24-10-2018, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ach hou toch op. De hersentjes van een muis zijn toch hartstikke anders dan die van de mens.
Nee, dat zijn ze niet.

Citaat:
Die arme beesten weten niet eens wat hun te wachten staat daar in dat dierproefcentrum. Die beestjes begrijpen dat helemaal niet eens.
Die arme beestjes zijn enkele miljoenen generaties verwijderd van hun voorouders. Alle agressie en heel veel angst is eruit gekweekt door middel van selectief broeden. Die beesten hebben geen care. En dan nog, minder dooie mensen zijn me heel wat waard.

Citaat:
De manier hoe ze (bijv) depressie ervaren is heel anders dan die bij de mens.
Hoe ze het ervaren is dan ook niet zo belangrijk. Wat er gedaan wordt is:
- meten niveaus van dingen die je wil meten
- muis bang maken door er een kat voor te zetten
- meten niveaus van dingen die je wil meten
- medicatie geven
- muis bang maken door er een kat voor te zetten
- meten niveaus van dingen die je wil meten

De amygdala van praktisch alle zoogdieren (en amygdala ook bij heel veel andere diersoorten) zijn bijna hetzelfde.


Citaat:
(Lijkt me vrij logisch toch? Of zit ik er alweer naast?)
Mensen snappen gewoon veel meer en zijn zich meer bewust van dingen.
Weet je dat zeker? Want je lijkt zelf nogal een goed voorbeeld te zijn van het tegenovergestelde. Ik word serieus echt oneindig moe van je gezever. Je neemt niet in het minst de moeite om vragen te stellen waar je een antwoord op wilt. Je roept maar wat.

Het is ook allemaal heel erg complex. Dat klopt. Nou en. Er zijn echt miljoenen mensen op de aarde die dit allemaal snappen. Je snapt ook niet hoe een motor werkt waarschijnlijk, maar ook daar zijn mensen voor.

Waarom moet je alles zo in twijfel trekken? Waarom geloof je de basis niet waarop echt praktisch de hele moderne geneeskunde gebaseerd is? Denk je dat ze de afgelopen 150 jaar gewoon maar aan het gokken zijn geweest? Er is juist een enorme afname van het aantal benodigde proefdieren geweest bijvoorbeeld, vanwege eerder geleerde lessen en vooruitgang.

Citaat:
Daardoor kunnen mensen zich ook sneller zorgen gaan maken over van alles en nog wat. Overbewust zeg maar. Teveel zorgen betekent niet goed kunnen slapen. Niet goed kunnen slapen betekent stres. Te veel stres betekent uiteindelijk depressie.
Een gebeurtenis die een muis 5 minuten later alweer vergeten is, daar kan een mens een heel jaar mee zitten en over blijven piekeren.
Oke, misschien hebben we wel veel overeenkomsten omdat onze genen op elkaar lijken. Maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
Je snapt niets van wetenschap. Ik ben d'r eigenlijk wel klaar mee. Als jij graag tegen een muur wil blijven aanlopen en jezelf wil blijven verwonden, helemaal prima.

Citaat:
https://www.nemokennislink.nl/public...-spiegelbeeld/

Volgens mij heb jij gewoon te lang onder een rots geleefd ofzo.
Die link is het absoluut niet met jou eens maar onderschrijft juist mijn verhaal. Er staat alleen een disclaimer bij dat het niet in alle gevallen het beste is. Dat heb ik volgens mij ook al eerder geïmpliceerd.
Oud 24-10-2018, 20:14
Verwijderd
Nog een interessante: Voor iedere 10 centimeter die je langer bent is er een 13% hogere kans op kanker: https://www.theguardian.com/science/...ave-more-cells

Dat zou een grote factor kunnen zijn om te verklaren waarom de prevalentie van kanker zo hoog is ten opzichte van vroeger; Nederlanders zijn zo'n beetje het langste volk op aarde met een ruime marge.
Oud 24-10-2018, 21:46
Verwijderd
Daniel ondertussen:
Oud 24-10-2018, 23:44
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Nee, dat zijn ze niet.
Jawel dat zijn ze wel.


Citaat:
Die arme beestjes zijn enkele miljoenen generaties verwijderd van hun voorouders. Alle agressie en heel veel angst is eruit gekweekt door middel van selectief broeden. Die beesten hebben geen care. En dan nog, minder dooie mensen zijn me heel wat waard.
Hangt er ook een beetje af wat voor soort mensen het zijn. Als het moordenaars of gevaarlijke psychopaten zijn dan ben ik ze liever kwijt dan rijk als je het niet erg vind.

En hoe weet jij dat die muizen geen stres en angst hebben trouwens. Heb je het ze allemaal persoonlijk gevraagd ofzo?


Citaat:
Hoe ze het ervaren is dan ook niet zo belangrijk. Wat er gedaan wordt is:
- meten niveaus van dingen die je wil meten
- muis bang maken door er een kat voor te zetten
- meten niveaus van dingen die je wil meten
- medicatie geven
- muis bang maken door er een kat voor te zetten
- meten niveaus van dingen die je wil meten
Joh, je weet het allemaal zo goed.

Citaat:
De amygdala van praktisch alle zoogdieren (en amygdala ook bij heel veel andere diersoorten) zijn bijna hetzelfde.
Ja en mijn hoofd ziet er ook hetzelfde uit als die van koningin Maxima, nou goed.


Citaat:
Waarom moet je alles zo in twijfel trekken? Waarom geloof je de basis niet waarop echt praktisch de hele moderne geneeskunde gebaseerd is? Denk je dat ze de afgelopen 150 jaar gewoon maar aan het gokken zijn geweest? Er is juist een enorme afname van het aantal benodigde proefdieren geweest bijvoorbeeld, vanwege eerder geleerde lessen en vooruitgang.
Ik denk het niet. En trouwens...muizen zijn niet de enige proefdieren die in Nederland gebruikt worden. Konijnen en honden worden ook gewoon nog steeds als proefdieren gebruikt.
Zelfs apen worden gebruikt. In het BPRC in Rijswijk worden in het lab gewoon serieus nog steeds apen gebruikt als proefdieren. Was jij daar van op de hoogte toevallig? Want jij weet namelijk zo veel.
En weetje, ja....dan ben ik er inderdaad fel op tegen. Zo horen wij niet met dieren om te gaan.
Jij kan daar dan wel heel onverschillig over doen. En denken dat jij alles weet en IK dom loop te zeveren hier. Maar ik ben niet het probleem. Denk dat er eerder iets mankeert met jou. Namelijk gebrek aan empathie.
Daaaaaag.
Oud 24-10-2018, 23:58
Verwijderd
Oud 24-10-2018, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Was jij daar van op de hoogte toevallig?
Nee maar ik heb er geen enkele moeite mee
Oud 25-10-2018, 00:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Jullie wijken behoorlijk af van het onderwerp (letten op eten) hebben jullie hier zelf een oplossing voor? Misschien moeten jullie even weer gaan focussen op waarover het nou eigenlijk ging. En daarnaast het verzoek aan met name anderen om ontopic te blijven.

En een algemene tip (wie denkt dat de schoen past, trek 'm zeker aan ) : als je een ander wilt overtuigen van je punt, is het goed om je even in te lezen voordat je iets roept en het persoonlijk en emotioneel gemaakt wordt. En bronnen voegen vaak niet bijster veel toe als ze niet wetenschappelijk zijn .

Maar dat terzijde. Samenvatting: ga weer ontopic en bedenk of je iets toevoegt aan het onderwerp (letten op eten). Discussies over dierenleed mogen op flora en fauna gevoerd worden.
Oud 25-10-2018, 00:05
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Nee maar ik heb er geen enkele moeite mee
Welk gedeelte van de hersenen zorgt er eigenlijk voor empathisch vermogen?

Edit. Ach laat maar zitten eigenlijk. Beter gaan we gewoon weer ontopic.
Oud 25-10-2018, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Jullie wijken behoorlijk af van het onderwerp (letten op eten) hebben jullie hier zelf een oplossing voor? Misschien moeten jullie even weer gaan focussen op waarover het nou eigenlijk ging. En daarnaast het verzoek aan met name anderen om ontopic te blijven.

En een algemene tip (wie denkt dat de schoen past, trek 'm zeker aan ) : als je een ander wilt overtuigen van je punt, is het goed om je even in te lezen voordat je iets roept en het persoonlijk en emotioneel gemaakt wordt. En bronnen voegen vaak niet bijster veel toe als ze niet wetenschappelijk zijn .

Maar dat terzijde. Samenvatting: ga weer ontopic en bedenk of je iets toevoegt aan het onderwerp (letten op eten). Discussies over dierenleed mogen op flora en fauna gevoerd worden.
Hey even alles leuk en aardig; ik krijg heel vaak de bal gespeeld dat ik onaardig zou doen, zou trollen, mensen onheus zou behandelen, anderen geen eerlijke kans geef om een discussie te voeren. Ik heb ook schijnbaar geen gevoel want dat kan altijd publiek gezegd worden en bijna nooit grijpt er een FB in. Niet dat ik dat graag zou willen want ik heb echt NUL care voor wat een stel letters op internet tegen me zeggen, helemaal als ik zo sterk in mijn schoenen sta als tijdens een discussie zoals deze, maar ik zou het op prijs stellen als je nu gewoon namen zou noemen.

Daniël24 communiceert niet op een normale manier, doet geen moeite om zich te verdiepen in de andere kant van de discussie, vindt zichzelf een autoriteit op gebieden waar hij niet het minste benul van heeft en vindt dat hij het bij het correcte eind heeft simpelweg omdat hij zich niet kan voorstellen dat anderen zoiets wel zouden kunnen snappen (hey Daniël, weet je je coming out nog?). Dus; noem het beest bij de naam en geef de persoon in kwestie een waarschuwing en kom niet met dit soort laf gedoe aan alsjeblieft.

Daarnaast denk ik inderdaad dat de discussie misschien niet meer ontopic is, maar wat wou je nou doen, dit dode forum nog doder maken omdat er een interessante discussie gevoerd wordt die de oorspronkelijke vraag wel raakt maar maar voor net 50+% overeenkomt met de OP? Heb je ooit eerder mijn opmerkingen gelezen over "Hoe modereer ik een forum dood!"? Het had jullie als FB-team gesierd als je eerder was ingestapt en had gezegd "Luister jongens, je mag allemaal je mening hebben, maar we weten allemaal dat er nou eenmaal experts zijn die wel weten waar het over gaat en dat jij het niet snapt is jammer, dat je geen moeite doet of het niet wil snappen is diep triest, maar dat is niet de schuld van de andere gebruikers."

Een waarschuwing voor die troll lijkt me niet meer dan terecht.

Waarschuwing: Je kan dit weghalen maar dan post ik het weer. Dus in dat geval raad ik je aan om me preventief te bannen maar dan nog zal ik dit weer posten als ik weer unbanned ben. Alternatief (en fucking belachelijk dat ik dit zelf moet voorstellen) is dat je dit afsplitst naar het liefst Onzin, aangezien FB's alleen daar nog maar actief lijken te zijn, zodat er ongegeneerd een discussie over gevoerd kan worden.
Oud 25-10-2018, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Welk gedeelte van de hersenen zorgt er eigenlijk voor empathisch vermogen?

Edit. Ach laat maar zitten eigenlijk. Beter gaan we gewoon weer ontopic.
https://www.psychologytoday.com/intl...cience-empathy

Maar bij empathie hoort natuurlijk ook classificatie. Dat ik weinig bezwaar zie tegen het gebruik van proefdieren betekent niet dat ik het niet zielig vindt voor de proefdieren. Er is alleen een hoger doel wat belangrijker is.
Oud 25-10-2018, 00:15
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
https://www.psychologytoday.com/intl...cience-empathy

Maar bij empathie hoort natuurlijk ook classificatie. Dat ik weinig bezwaar zie tegen het gebruik van proefdieren betekent niet dat ik het niet zielig vindt voor de proefdieren. Er is alleen een hoger doel wat belangrijker is.
Oke nou prima dan. Dat moet jij uiteraard voor jezelf weten.
Oud 25-10-2018, 00:18
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hey even alles leuk en aardig; ik krijg heel vaak de bal gespeeld dat ik onaardig zou doen, zou trollen, mensen onheus zou behandelen, anderen geen eerlijke kans geef om een discussie te voeren. Ik heb ook schijnbaar geen gevoel want dat kan altijd publiek gezegd worden en bijna nooit grijpt er een FB in. Niet dat ik dat graag zou willen want ik heb echt NUL care voor wat een stel letters op internet tegen me zeggen, helemaal als ik zo sterk in mijn schoenen sta als tijdens een discussie zoals deze, maar ik zou het op prijs stellen als je nu gewoon namen zou noemen.

Daniël24 communiceert niet op een normale manier, doet geen moeite om zich te verdiepen in de andere kant van de discussie, vindt zichzelf een autoriteit op gebieden waar hij niet het minste benul van heeft en vindt dat hij het bij het correcte eind heeft simpelweg omdat hij zich niet kan voorstellen dat anderen zoiets wel zouden kunnen snappen (hey Daniël, weet je je coming out nog?). Dus; noem het beest bij de naam en geef de persoon in kwestie een waarschuwing en kom niet met dit soort laf gedoe aan alsjeblieft.

Daarnaast denk ik inderdaad dat de discussie misschien niet meer ontopic is, maar wat wou je nou doen, dit dode forum nog doder maken omdat er een interessante discussie gevoerd wordt die de oorspronkelijke vraag wel raakt maar maar voor net 50+% overeenkomt met de OP? Heb je ooit eerder mijn opmerkingen gelezen over "Hoe modereer ik een forum dood!"? Het had jullie als FB-team gesierd als je eerder was ingestapt en had gezegd "Luister jongens, je mag allemaal je mening hebben, maar we weten allemaal dat er nou eenmaal experts zijn die wel weten waar het over gaat en dat jij het niet snapt is jammer, dat je geen moeite doet of het niet wil snappen is diep triest, maar dat is niet de schuld van de andere gebruikers."

Een waarschuwing voor die troll lijkt me niet meer dan terecht.

Waarschuwing: Je kan dit weghalen maar dan post ik het weer. Dus in dat geval raad ik je aan om me preventief te bannen maar dan nog zal ik dit weer posten als ik weer unbanned ben. Alternatief (en fucking belachelijk dat ik dit zelf moet voorstellen) is dat je dit afsplitst naar het liefst Onzin, aangezien FB's alleen daar nog maar actief lijken te zijn, zodat er ongegeneerd een discussie over gevoerd kan worden.
Rustaaag.

Was geen aanval op jou, lijkt me dat het in de context allemaal vrij duidelijk was. En zo, thanks voor de waarschuwing. Ik ben onder de indruk hoor. Als je het niet met mijn post eens bent, gebruik dan de rapporteerfunctie even, houden we het hier verder ontopic.
Oud 25-10-2018, 00:23
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Bla bla bla.
Ik vind dat je vrij onbeschoft bent tegen @Positive mind. Zou je daar misschien even op willen letten.
Het is toch duidelijk nu....je moet weer ff ontopic gaan vriend. Hoe moeilijk kan het zijn?
Oud 25-10-2018, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Rustaaag.

Was geen aanval op jou, lijkt me dat het in de context allemaal vrij duidelijk was. En zo, thanks voor de waarschuwing. Ik ben onder de indruk hoor. Als je het niet met mijn post eens bent, gebruik dan de rapporteerfunctie even, houden we het hier verder ontopic.
Aangezien ik overloop van empathie ga ik een gokje doen dat Daniel dit interpreteert als "jullie moeten allemaal even dimmen" terwijl het juist gaat om zijn "kant". Dat wilde ik vooral duidelijk hebben. Dringend verzoek om de fluwelen handschoenen eens af te doen en kevers bij de correcte naam te noemen.
Oud 25-10-2018, 00:26
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Aangezien ik overloop van empathie ga ik een gokje doen dat Daniel dit interpreteert als "jullie moeten allemaal even dimmen" terwijl het juist gaat om zijn "kant". Dat wilde ik vooral duidelijk hebben. Dringend verzoek om de fluwelen handschoenen eens af te doen en kevers bij de correcte naam te noemen.
ONTOPIC.
Oud 25-10-2018, 18:06
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Aah oke, dus wat jij wil zeggen is dat mijn lichaam bijna helemaal hetzelfde werkt als die van een muis?? Want ja....alle twee zoogdieren. Jaja klinkt heel logisch allemaal.

Spoiler
Wat dus ook de reden is dat je de schadelijkheid van voedingsstoffen en voedingssupplementen in eerste instantie kan testen op muizen. Muizen hebben ook een slokdarm, maag, dunne en dikke darm, lever, milt, nieren, blaas, hart, etc. Muizen zijn echter over het algemeen planteneters. Dat maakt ze ze wat betreft spijsvertering op details wat verschillend van mensen. Voor zover ik weet wordt daarom soms gekozen voor ratten of honden.
Oud 25-10-2018, 18:21
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Wat dus ook de reden is dat je de schadelijkheid van voedingsstoffen en voedingssupplementen in eerste instantie kan testen op muizen. Muizen hebben ook een slokdarm, maag, dunne en dikke darm, lever, milt, nieren, blaas, hart, etc. Muizen zijn echter over het algemeen planteneters. Dat maakt ze ze wat betreft spijsvertering op details wat verschillend van mensen. Voor zover ik weet wordt daarom soms gekozen voor ratten of honden.
@Positive mind heeft in dit topic duidelijk aangegeven om weer ontopic te gaan. Doe dat dan ook.
En? Waar ging dit topic ook alweer over cartman? Dit topic ging over wat de beste (gezondste) keuze is om te eten. Topic Starter kwam met deze vraag. Zij vraagt om tips. Dat is waar dit topic over gaat.
Graag weer ontopic.
Daaag.
Oud 25-10-2018, 18:23
Verwijderd
Citaat:
@Positive mind heeft in dit topic duidelijk aangegeven om weer ontopic te gaan. Doe dat dan ook.
En? Waar ging dit topic ook alweer over cartman? Dit topic ging over wat de beste (gezondste) keuze is om te eten. Topic Starter kwam met deze vraag. Zij vraagt om tips. Dat is waar dit topic over gaat.
Graag weer ontopic.
Daaag.
Oud 25-10-2018, 18:46
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Ja? Had jij ook nog wat?
Oud 25-10-2018, 20:11
Verwijderd
Ja.
Oud 25-10-2018, 20:17
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ja.
En dat is? Weer zo'n helder moment van jou ofzo?
Oud 25-10-2018, 20:34
Verwijderd
Sorry ik ben even een prins in Nigeria wat gegevens aan het sturen.
Oud 25-10-2018, 20:39
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Sorry ik ben even een prins in Nigeria wat gegevens aan het sturen.
Nice. Nigeria is een prachtig land. Moet je zeker een keer langs gaan.
Oud 26-10-2018, 00:50
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
@Positive mind heeft in dit topic duidelijk aangegeven om weer ontopic te gaan. Doe dat dan ook.
En? Waar ging dit topic ook alweer over cartman? Dit topic ging over wat de beste (gezondste) keuze is om te eten. Topic Starter kwam met deze vraag. Zij vraagt om tips. Dat is waar dit topic over gaat.
Graag weer ontopic.
Daaag.

Een topic, van een verbannen lid, uit 05-06-2018. Het mooiste is nog dat je geen enkel authoriteitsargument wilt aannemen, maar wel naar een FB luistert.
Oud 26-10-2018, 07:57
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Een topic, van een verbannen lid, uit 05-06-2018. Het mooiste is nog dat je geen enkel authoriteitsargument wilt aannemen, maar wel naar een FB luistert.
Werkelijk? Maar ik heb helemaal niks te maken met jullie authoriteitsargumenten.
Wat ik wel zie is dat jullie moeite hebben om ontopic te gaan. Dus wie zijn hier nu eigenlijk de trollen?
Oud 26-10-2018, 08:45
Verwijderd
Jij.
Oud 26-10-2018, 15:59
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Nee jullie. Want jullie willen niet luisteren naar de moderator. En daarmee overtreden jullie de huisregels van het forum.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lichaam tijdens afvallen
Denise_kaas
0 16-02-2017 18:26
Eten & Drinken Enquete over eten (15 vragen)
Verwijderd
3 14-12-2011 00:16
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic # 155
IcedEarth
500 01-06-2010 20:48
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #22
Bloem
500 14-01-2009 20:11
Psychologie Dit wil ik kwijt
blurred
12 16-06-2004 18:37
Verhalen & Gedichten verhaaltje:liefde op het tweede gezicht!? ( let op perspectiefwisseling!)
Ronella
2 08-05-2004 16:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.