Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2005, 19:43
Willowbellie
Willowbellie is offline
Oké... daar wil ik dus heen. <_<
Weet iemand misschien toevallig de toelatinseisen ofzo.. of waar ik die kan vinden? Ik heb alleen maar gehoord dat ze per universiteit verschillen en dat ik 2 A2's en een AS minimaal nodig heb, maar ik heb oook al geen flauw idee wat dat zijn.

Alvast bedankt..
__________________
I believe in you and you believe in yesterday
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2005, 19:56
Verwijderd
Nu al naar een Engelse universiteit willen? Vroeg.

Nou ja, eerst maar even een uitleg over AS en A2-levels. Deze worden alleen in Engeland uitgegeven (in Schotland en Wales heet het geloof ik anders) en zijn wat wij een vwo-eindexamen zouden noemen. Als je in Engeland naar de middelbare school gaat volg je eerst een paar jaar een vastomlijnd programma. Daarna ga je voor je GCSE: general certificate of secondary education. Hierna kan je geloof ik naar bijv. een soort mbo, een 'vocational college'. Als je hoger wilt ga je voor je AS/A2. Een A2 is een heel A-level: een AS is eigenlijk maar een half A-level. In het eerste jaar van je A-level-onderwijs (lower sixth) volg je eerst 4 A-level vakken. In het laatste jaar (upper sixth) volgen de meeste leerlingen er 3, maar 4 mag ook. In de meeste gevallen heb je dan dus 3 A-levels. Bijvoorbeeld Engelse Literatuur, aardrijkskunde en geschiedenis. Ook heb je kwalificaties die gelijk staan aan een A-level: bijvoorbeeld een GNVQ: een general national vocational qualification. Ongeveer in september/oktober moet je je aanmelden via UCAS en moet je zes keuzes maken voor een studie aan een universiteit. De meeste mensen kiezen eerst een erg goede universiteit (het universitair onderwijs is behoudens enkele uitzonderingen niet erg goed in Engeland) en een paar andere keuzes. Als alles goed gaat krijg je een zogenaamd 'offer': bijv. voor een studie Engelse literatuur aan de universiteit van Reading BBB. Dat betekent dat je alleen aan je studie mag beginnen als je 3 A-levels hebt gehaald met elk een minimaal cijfer van B (ongeveer een 8). Een zeer prestigieuze universiteit als Oxford zal AAA vragen. Een minder goed aangeschreven universiteit zoals London Metropolitan University kan misschien zelfs DDE vragen (hoe hoger de letter hoe lager de cijfers). Als je hoge cijfers haalt kun je dus naar een betere universiteit. Niet iedereen krijgt 6 'offers': men krijgt bijv. 4 'offers', laten we zeggen Cambridge, York, London Metropolitan en Reading. De eerste vraagt AAA, de tweede AAB, de derde DDD en de vierde laten we zeggen BBB. Čen universiteit kies je als een 'firm choice': je bent dan contractueel verplicht naar die universiteit te gaan als je de cijfers haalt. Je kiest een andere als 'backup-choice': je gaat naar die uni als je niet de gewenste cijfers voor je eerste keuze haalt. Ik geloof ook dat je nog een derde en een vierde als backup kan doen, maar dan ga je wel naar een universiteit met veel minder goed aangeschreven onderwijs. Niet echt een aanlokkelijk vooruitzicht dus. Het is niet makkelijk om Cambridge of Oxford binnen te komen: je hebt allerlei interviews en toelatingsexamens. Ze nemen echt alleen de allerbesten aan en het is echt heel erg duur.

Een lang verhaal, als iemand me kan verbeteren/aanvullen hoor ik het graag.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 22:31
Verwijderd
Je moet in Engeland (en ook in de VS en andere Engelssprekende gebieden) de TOEFL test halen om te bewijzen dat je Engels goed genoeg is. Anders wordt je niet aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 14:07
Freestyler*
Freestyler* is offline
Het lijkt me normaler om naar een Nederlandse universiteit te gaan en vervolgens te proberen om op uitwisseling te gaan naar een Engelse universiteit. In hoeverre dit mogelijk is studiegerelateerd. Een studie binnen een bepaalde universiteit heeft vaak een vast aantal plaatsen voor hun studenten bij buitenlandse universiteiten verworven.

Is trouwens niet erg gemakkelijk. Zorg dat je gemiddelde cijfer 7.5+ is en je moet goed zijn in Engels en dat bewijzen aan de hand van testen of certificaten.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 15:05
Willowbellie
Willowbellie is offline
Oké.. heel erg bedankt. Ik snap er nu al heel wat meer van. ^^

Als je het nie erg vind heb ik hierdoor wel een paar vraagjes....

Het ligt aan de studie die je kiest voor welke vakken je een A moet hebben?(Ik neem aan van wel...)
Als ik een studie wil gaan doen, die je in nederland met vrijwel elk profiel mag doen, maakt het dan nog uit voor welke vakken je een A hebt?
Een A is? Een 9.. ?

Ohw en bovendien, de goede universiteiten daar zijn duur, en de rest is gewoon niet zo goed, dus dat betekent dat ik dan beter naar een goede en minder dure nederlandse universiteit kan? Lijkt me eig wel zo handig dan.
__________________
I believe in you and you believe in yesterday

Laatst gewijzigd op 26-12-2005 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 15:44
Verwijderd
Ik weet niet in hoeverre dit nog voor jou mogelijk is, maar als je in Engeland wilt gaan studeren, is het wellicht ook aan te raden om International Baccalaureate te doen.

Verder lijkt het me behoorlijk lastig om A-levels te halen bovenop je VWO-diploma. A-levels schijnen vreselijk te zijn. Je kunt beter je gemiddelde cijfer zo hoog mogelijk houden (denk: niets lager dan een 8 afgerond en zoveel mogelijk negens) en je aanmelden met een VWO-diploma. Met lagere cijfers kun je ook wel op Engelse universiteiten komen, maar de kwaliteit van die universiteiten laat gewoonlijk te wensen over; je kunt dan beter in Nederland gaan studeren.

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat een A een 9 is. Het Nederlandse schoolsysteem is volslagen anders en werkt niet met letters. Het is natuurlijk wel zo dat een A een hoog cijfer is. Het lijkt mij dat als je je met je VWO-diploma aanmeldt voor een Engelse universiteit, dat men dan kijkt naar je cijferlijst -- die dus behoorlijk wat cijfers bevat.

Blijft nog steeds de vraag waarom je aan een Engelse universiteit je BSc/BA zou willen halen. Veel voordelen zitten er, lijkt mij, niet aan.

ETA: Je kunt inderdaad beter in Nederland studeren als je Oxbridge niet wilt betalen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 16:13
Willowbellie
Willowbellie is offline
Maar als ik een gymnasium diploma heb heb ik het tog niet nodig om International Baccalaureate te doen?
__________________
I believe in you and you believe in yesterday
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 16:27
spookaapje
spookaapje is offline
Om toegelaten te worden tot een goede universiteit moeten bovendien volgens mij minstens twee mensen verklaren dat jij je enorm hebt ingezet voor de school, maatschappij. Je moet dus op school aan allemaal activiteiten meedoen, denk aan leerlingenraad, schoolkrant etc. of heel veel vrijwillerswerk doen. Bovendien moet je hier echt in uitblinken, niet dat jij 1x per maand naar zo'n bijeenkomst gaat. Dit is vaak het allerbelangrijkste, als je dit niet hebt kun je het wel vergeten ook al heb je verder alleen maar achten.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Willowbellie schreef op 26-12-2005 @ 17:13 :
Maar als ik een gymnasium diploma heb heb ik het tog niet nodig om International Baccalaureate te doen?
Moet niet, is misschien wel handig.

Maar waarom wil je uberhaupt naar een Engelse universiteit?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 18:13
Verwijderd
Behalve Oxford, Cambridge en in mindere mate het Imperial College in Londen stelt het Engelse universitaire onderwijs echt heel weinig voor.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 10:08
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik denk dat het zelfs nog makkelijker is om eerst hier je bachelor te halen en dan in Engeland je master te halen (graduate). Er zijn echt weinig mensen die worden toegelaten in Oxford of Cambridge, op de websites van die universiteiten kun je wel aantallen vinden. Het ligt er ook een beetje aan wat voor studie je wilt gaan doen. Maar de kans dat je als native speaker wordt toegelaten bij bijv. Engelse taal is al erg klein, laat staan als Engels niet je moedertaal is. Waarom wil je eigenlijk naar Engeland?
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 11:44
vliegtuig
vliegtuig is offline
de betere engelse universiteiten zijn inderdaad nog al prijzig. naar ik meen 3000 pond aan college geld per jaar voor een undergraduated studie masters zijn nog vele male duurder.

Maar het kan goedkoper maar dan moet je wel naar schotland. Hier betaal je in de bachelor fase in princiepe geen college geld dat schilt dus al snel 3000 pond.

Ook in schotland heb je redelijk goede unies, welliswaar niet van het niveau oxford/cambridg, maar st andrews en the university of edinburgh staan bijde in de times top 10.

Met een beetje geluk krijg je volgend jaar ook nog eens studie financiering waneer je in het buitenland studeerd.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 13:37
spookaapje
spookaapje is offline
Citaat:
vliegtuig schreef op 27-12-2005 @ 12:44 :
de betere engelse universiteiten zijn inderdaad nog al prijzig. naar ik meen 3000 pond aan college geld per jaar voor een undergraduated studie masters zijn nog vele male duurder.
Dit klopt momenteel mogen de universiteiten maximaal 3000 pond vragen, maar er gaan momenteel ook stemmen op om het collegeld fors te verhogen. Een denktank heeft berekend dat oxford minimaal €15.000,- moet vragen om met universiteiten als harvard te kunnen concureren. Bovendien is het levensonderhoud ook duur, denk aan huur van kamer op de campus etc.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 16:18
Willowbellie
Willowbellie is offline
Waarom ik naar een engelse universiteit wil? Lijkt me gewoon leuk, omdat ik van engeland en de taal hou, en er ook een paar vrienden van me zitten. Bovendien is het wat anders dan nederland. Maar goed, ik denk dat ik gewoon naar het erasmus ga dan maar. Vind 3000 pond wel een beetje te veel. V_V
__________________
I believe in you and you believe in yesterday
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 22:37
Oscar de Grouch
Avatar van Oscar de Grouch
Oscar de Grouch is offline
Heb dit jaar geprobeerd in Oxford te komen.

Toelating hield in een motivatiebrief, referentie van mentor, twee vakinhoudelijke (natuurkunde-)interviews en een wiskundetoets. Uit mijn groep van twintig man werden de beste vier toegelaten. Helaas was m'n wiskunde uiteindelijk niet goed genoeg, wat wel opmerkelijk is aangezien ik nu een 8,5 sta voor wiskunde B-1,2. Niveauverschil? Misschien.

Toch ontzettend vette paar dagen gehad daar, dat hele sfeertje wat daar hangt in die stad is echt fantastisch.

Als je je aan wil melden voor Oxford/Cambridge ben je in ieder geval te laat, dat had maanden geleden al moeten gebeuren voor volgend collegejaar . Succes ermee.

-edit Wat betreft alle fabeltjes over de kosten. Je betaalt niets meer dan de rest van de Engelse universiteiten. Is vastgezet door de overheid. Rond de 3000 pond per jaar dacht ik aan collegegeld.

-edit2 De harde eis van Ox/Cam is 8en. Maar belangrijker is dat je bij de interviews (en toets) gewoon ontzettend uitblinkt bij de interviews en de eventuele toets.
__________________
Waarom?

Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 20:09
Integer
Integer is offline
Waarom noemt niemand de London School of Economics? Ik ben van plan om over 3 jaar te applyen. Nog ver weg, maar het is een droom
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Oscar de Grouch schreef op 20-01-2006 @ 23:37 :
Als je je aan wil melden voor Oxford/Cambridge ben je in ieder geval te laat, dat had maanden geleden al moeten gebeuren voor volgend collegejaar . Succes ermee.
Ze is nu 15....Denk je echt dat ze daar volgend jaar al heen wil?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 22:06
Oscar de Grouch
Avatar van Oscar de Grouch
Oscar de Grouch is offline
Citaat:
superduck schreef op 22-01-2006 @ 01:23 :
Ze is nu 15....Denk je echt dat ze daar volgend jaar al heen wil?
Pff dat zijn maar details .
__________________
Waarom?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2006, 10:50
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Oscar de Grouch schreef op 20-01-2006 @ 23:37 :

-edit Wat betreft alle fabeltjes over de kosten. Je betaalt niets meer dan de rest van de Engelse universiteiten. Is vastgezet door de overheid. Rond de 3000 pond per jaar dacht ik aan collegegeld.

-edit2 De harde eis van Ox/Cam is 8en. Maar belangrijker is dat je bij de interviews (en toets) gewoon ontzettend uitblinkt bij de interviews en de eventuele toets.
Jammer dat het je niet gelukt is. Ik zou misschien een master daar willen doen maar dat is voorlopig toekomstmuziek. Ik heb wel gehoord dat in schotland het studeren veel goedkoper is.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Toelatingseisen Oxford/Cambridge echt zo hoog?
rwpoc
10 17-04-2015 16:54
Studeren Studeren in het buitenland
MardyBum
60 31-07-2011 12:36
Studeren Studeren in london?
Masih
19 21-07-2006 10:26
Algemene schoolzaken studeren in het buitenland
d0pe
27 13-07-2004 15:57
Algemene schoolzaken Selectie aan de poort bij Uni Leiden
NN
66 27-03-2004 13:52
Algemene schoolzaken studeren in engeland
dinkie
41 01-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.