Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2013, 19:10
Verwijderd
Beste forumleden,

Bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd op 21-06-2016 om 14:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2013, 19:45
Joca
Joca is offline
Ik heb zelf EM met Natuurkunde en Wiskunde B en dat gaat prima. Verder zijn er ook klasgenoten die NG hebben met Wiskunde A en Natuurkunde (eentje volgens mij ook EM met WiA en NA) en dat gaat ook goed. Voordeel van wiskunde B is meer dat je bepaalde vormen van formules daar al hebt gezien en ze bij Natuurkunde in simpeler vorm voorkomen + wiskundig inzicht dat je nodig hebt voor wiskunde B is mooi meegenomen bij Natuurkunde.
In de bovenbouw ga je dieper in op wat je hebt gehad in de onderbouw en heb je wat nieuwe onderwerpen, maar waar ze overeenkomen is dat er per onderwerp een paar standaardvormen van opdrachten zijn. Daar is niet zo zeer wiskundig inzicht voor nodig, maar meer het herkennen van de situatie en het erbij halen van de juiste formule en werkwijze.

Dus tja, je zegt zelf dat het redelijk goed ging in de onderbouw en het je goed ligt. Natuurlijk wordt het allemaal wel complexer, maar niet op een manier dat wiskunde B onmisbaar is. Het zou dus best moeten kunnen, met wat hard werken.

De vraag is natuurlijk waarom je het zou doen. Je studiemogelijkheden groeien er niet echt mee, op veel scholen kan de combinatie niet eens om roostertechnische redenen. Maar toch, als je het leuk vindt en het aandurft, dan kan het best.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 17:44
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Mijn situatie is niet zo erg veel van toepassing op jou situatie, maar in mijn natuurkunde-klas zitten ook EM'ers met natuurkunde (zonder wiskunde B) en NG'ers zonder wiskunde B en mét natuurkunde en voor hen is het tot nu toe volgens mij nog nooit een probleem geweest. Het niveau wiskunde dat je bij natuurkunde in de bovenbouw tegenkomt is nog (ver) onder dat van wat je bij wiskunde B in de bovenbouw tegenkomt, soms enkel een simpele vergelijking of het berekenen van een hoek of onbekende zijde met de cosinus, tangens of de sinus. Dus ik zou me er totaal geen zorgen over maken, als ik jou was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken C&M of E&M?
novaarube
5 09-03-2017 14:36
Studeren Geneeskunde, Havo E&M..
haly4
21 05-01-2017 18:52
Studeren E&M?
Vicious99
7 25-01-2013 18:25
Studeren E&M, N&G of N&T
Thomasjuuhhh
16 30-03-2011 18:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie profiel E&M
Geranium-Tulp
26 16-12-2002 15:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.