Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2013, 15:46
Tunechi'Ye274
Tunechi'Ye274 is offline
Hoii.

Ik zit nu in 3VWO en ik moet aan het eind van dit jaar mijn vakkenpakket kiezen.
Ik wil graag NG gaan doen met natuurkunde en wiskunde A. Alleen hoor ik iedereen zeggen dat het veeel handiger is als je wib+Na kiest. Maar wiskunde B is en lijkt mij echt supermoeilijk en ik ben al niet zo'n wiskunde wonder. Ik wil later geneeskunde studeren en daar heb je in principe geen wiskunde B voor nodig.

Dus mijn vraag is of natuurkunde in de bovenbouw te doen is zonder wiskunde B. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? Nu heb ik geen moeite met natuurkunde. Ik sta nu een 7.6 zonder er eigenlijk iets voor te doen. Dus als ik mijn best zou doen zou dat cijfer hoger zijn.

Ook wil ik als keuzevak óf economie óf geschiedenis kiezen. Geschiedenis vind ik echt superinteressant en leuk dus dat zou ik graag willen doen. Maar volgens mij heb je aan economie later meer dan geschiedenis.Want economie vind ik wel makkelijk maar niet zo leuk en interessant als geschiedenis. Dus heb je er later echt voordeel mee als je economie op je diploma hebt staan of maakt dat niet zo veel uit?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2013, 17:17
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Wij hebben in onze natuurkundeklas enkele leerlingen met wiskunde A, en die kunnen prima meekomen. Wiskunde B is ietwat handiger, maar het niveau van wiskunde bij natuurkunde op VWO is eigenlijk zo laag dat je zowel met wiskunde A als wiskunde B makkelijk meekomt. Dus daar zou ik me geen zorgen voor maken (alhoewel je met wiskunde B wel meer keuzemogelijkheden hebt mocht je eventueel nog de technische(-medische) kant op willen).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 17:17
faithfully
faithfully is offline
Ik zit nu in de vierde en heb wel na + wib, maar er zit ook een groep kinderen die na volgen met wia en tot nu toe maakt het niets uit. Misschien zullen er wel onderwerpen zijn waar je je kennis van wib handig mee kan gebruiken, maar in principe moet je prima na zonder wib kunnen volgen.

Als je geschiedenis leuker vindt dan economie, zou ik zeker voor geschiedenis kiezen. Economie heb je voor geen enkele studie nodig (geschiedenis ook niet overig), dus het maakt niet uit wat je kiest. Daarom zou ik kiezen voor wat je het leukst vindt.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 20:15
Tunechi'Ye274
Tunechi'Ye274 is offline
Citaat:
Ik zit nu in de vierde en heb wel na + wib, maar er zit ook een groep kinderen die na volgen met wia en tot nu toe maakt het niets uit. Misschien zullen er wel onderwerpen zijn waar je je kennis van wib handig mee kan gebruiken, maar in principe moet je prima na zonder wib kunnen volgen.

Als je geschiedenis leuker vindt dan economie, zou ik zeker voor geschiedenis kiezen. Economie heb je voor geen enkele studie nodig (geschiedenis ook niet overig), dus het maakt niet uit wat je kiest. Daarom zou ik kiezen voor wat je het leukst vindt.

Succes!
Oké. Dat wou ik even weten want ik zocht het net even op en het blijkt dus dat je geen economie nodig hebt om bijv economie te studeren. Heel raar maar nu weet ik wel dat ik geschiedenis ga kiezen.

Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 20:17
Tunechi'Ye274
Tunechi'Ye274 is offline
Citaat:
Wij hebben in onze natuurkundeklas enkele leerlingen met wiskunde A, en die kunnen prima meekomen. Wiskunde B is ietwat handiger, maar het niveau van wiskunde bij natuurkunde op VWO is eigenlijk zo laag dat je zowel met wiskunde A als wiskunde B makkelijk meekomt. Dus daar zou ik me geen zorgen voor maken (alhoewel je met wiskunde B wel meer keuzemogelijkheden hebt mocht je eventueel nog de technische(-medische) kant op willen).
Oké gelukkig. Ik was een beetje bezorgd. Ik weet niet wat de technische medische kant inhoudt maar dat ga ik even opzoeken
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 20:52
Verwijderd
Ik heb natuurkunde met wiskunde a kunnen doen, geen enkel probleem. Betwijfel of ik natuurkunde beter zou snappen met wiskunde b, omdat ik zelf niet super technisch van aard ben.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 13:37
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Wiskunde B heeft misschien een klein beetje meerwaarde maar het is niet zo extreem dat je het echt nodig hebt. Zoals hierboven al is gezegd is wiA+na ook prima te doen.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 15:10
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Ik heb zelf NG pakket met wiskunde A gedaan. Moet er wel bij zeggen dat ik heel goed ben in wiskunde A. Op wiskunde B was ik het jaar daarvoor blijven zitten omdat dat te moeilijk was. Als Natuurkunde je redelijk ligt is het voor jou waarschijnlijk handiger om Wiskunde A te kiezen in plaats van wiskunde B. Maar het is maar net waar je goed in bent. Ik ben veel tijd aan WisB verloren. Als je vragen hebt mag je me best Pm-en, hoor. Ik dacht trouwens dat het nu verplicht was om bij natuurkunde wiskunde B te hebben, of niet?
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 15:10
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Ik heb trouwens Havo gedaan. Weet niet of dat extreem verschilt
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 19:14
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb trouwens Havo gedaan. Weet niet of dat extreem verschilt
Valt wel mee
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 13:15
Endorsed
Endorsed is offline
Als je Natuurkunde wilt studeren moet je wel echt goed zijn in Wiskunde B, maar op de middelbare school is het wiskunde niveau zo laag bij Natuurkunde dat het niet zoveel uitmaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren NT of NG?
Charl0tteee
34 24-01-2008 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.