Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2015, 09:02
DriesDW
DriesDW is offline
Hallo,

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit hier schrijf, maar ik voel me echt niet goed in mijn vel de laatste tijd. Dit is "al" sinds dinsdagavond, en ik weet niet goed wat te doen. Ik ween de hele tijd, ik heb nergens zin in... ik denk dat het nog geen depressie is, dat kan toch pas als je een aantal weken je slecht voelt? Wat er eigenlijk is gebeurd is dat mijn vriendin en ik ruzie hadden op dinsdagavond en woensdag, ik ben dan bij haar geweest en we hebben het uitgepraat enzo, maar toch blijf ik mij slecht voelen. Ik denk dat die ruzie de druppel was die mijn emmer deed overlopen. Ik weet niet goed wat ik ermee moet doen. Ik voel mij echt slecht... ik praat erover met mijn vriendin, en ze begrijpt het wel, maar uiteraard vind ik het zelf heel ambetant dat ik er mij nu constant slecht over voel. Ik wil genieten van haar, van onze relatie en ik wil gelukkig zijn! Ik ben bang dat als ik nog lang mij zo slecht ga voelen, mijn relatie eronder zal lijden. Wegens andere redenen moet ik bij een psycholoog gaan, haar zie ik donderdag, ik denk dat ik haar al eens zal mailen om haar te waarschuwen dat het niet zo goed gaat. Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik voel mij zo slecht...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2015, 09:17
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Waarover ging de ruzie met je vriendin?
Jullie hebben vaker ruzie begrijp ik? Waarom/waarover?

Wegens welke andere reden(en) ga je naar de psycholoog?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2015, 11:40
DriesDW
DriesDW is offline
Deze ruzie ging over iets stoms, we hadden afgesproken dit weekend, maar ze kon/mocht niet meer, dus zie ik haar dit weekend niet... we zitten ook op een andere school dus is het moeilijk om door de week elkaar veel te zien
Nee, we hebben niet vaak ruzie, integendeel, mijn relatie met haar is het enige in mijn leven waar ik momenteel helemaal tevreden over ben...

De andere reden is dat ik transgender ben en daardoor dus naar de psycholoog moet, al gaan de gesprekken nu steeds meer over mijn "echte" leven en niet over mijn gender
Met citaat reageren
Oud 04-12-2015, 12:14
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Praat er eens met de psycholoog over als je daar bent. Die zal je er vast mee kunnen helpen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 05-12-2015, 01:47
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Denk dat dit een vrij normaal iets is, het beste is je hart luchten bij iemand die je vertouwd en wie je kan helpen met je gevoelens en adviezen kan geven hoe je daarmee omgaat. Kan vrienden zijn, je mentor / slb'er op school of met een van je ouders. Vaak weten zij je wel op te beuren of door te verwijzen na de juiste persoon die je verder kan helpen. Goed dat je na een psycholoog gaat, daar kun je ook over praten door er bijvoorbeeld over te hebben. Verder zou ik voorlopig dingen doen waar jij zin in heb wanneer je er tijd voor heb, zoals muziek luisteren, tekenen, sporten, dat helpt bij mij in elk geval vaak. Maar als toch een ruzie is over iets kleins, dan kun je de ruzie goedpraten door na je vriendin te gaan en er over te praten. Tis belangrijk dat jij de eerste stap neemt want als wacht tot zij dat doet moet je lang wachten en lijkt het of je niet intresseerd. Leg aan haar uit wat er is gebeurd en hoe je je daar bij voelde. Ik snap heel Goed dat je over zoiets boos wordt, maar zeg tegen haar dat je haar af en toe gewoon mist en teleurgesteld bent dat ze kort van te voren afzegt. Want jij verheugd je op iets wat zij had belooft en komt ze nu haar afspraak niet na, dat is ook lullig, maar goed. Ik hoop dat je hieraan iets hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ziek melden of niet?
mike75
5 14-07-2016 13:24
Liefde & Relatie In de war
randomforumnaam
1 30-09-2015 22:11
Psychologie niet best in mijn vel
fiekert123
9 11-11-2010 15:45
Lichaam & Gezondheid beetje schaamte over mijn buik
Verwijderd
12 14-12-2002 17:34
Lichaam & Gezondheid GELUK HANGT NIET AF VAN JE GEWICHT!! (lees a.u.b)
Snow White
19 11-02-2002 14:21
Psychologie GELUK HANGT NIET AF VAN JE GEWICHT! (lees dit a.u.b)
Snow White
21 28-01-2002 10:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.