Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2002, 14:05
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
Ik heb nog nooit echt iets geprogrammeerd ofzo, maar ik wil me in een taal gaan verdiepen. Niet moeilijk, maar met veel mogelijkheden.

HTML kan ik wel al vrij aardig mee werken. Maar ik wil iets anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2002, 14:22
Verwijderd
C++

doe ik nu ook, best lastig, wel leuk!

Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 14:47
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
php
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 14:56
JJzD
JJzD is offline
als je verder wil met webpagina's maken: CSS+ javascript

wil je wat meer programmeren en wat minder met de webpagina's te maken hebben?? PHP + MySQL

Wil je mooie dingen maken op webpagina's met interactie en menu's??Java

Wil je gewoon erg mooie webpagina's maken?? Flash + actionscript

wil je echt programmeren op je pctje en het internet laten zitten?? c(++)
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:06
a new noise
a new noise is offline
maakt weinig uit, zelfs visual basic is niets mis mee
de principes zijn altijd hetzelfde
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:09
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
JJzD schreef:

wil je echt programmeren op je pctje en het internet laten zitten?? c(++)
waarom moet je dan het internet laten zitten?

begin met pascal, das niet té moeilijk om mee te beginnen..
evt perl, heb je nog iets aan met websites en unix..
en daarna C, is een goed begin
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:13
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Talon schreef:
waarom moet je dan het internet laten zitten?
het kan wel maar het accent ligt niet op websites
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:16
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
TI-83 (da's toch BASIC?)
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
TI-83 (da's toch BASIC?)
Das ook erg interessant, op een TI-83 :/
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:54
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
forum.scholieren.com schreef:
Ik heb nog nooit echt iets geprogrammeerd ofzo, maar ik wil me in een taal gaan verdiepen. Niet moeilijk, maar met veel mogelijkheden.
Ga zelf uitzoeken wat het beste is; zodra je namelijk eraan begint, moet je alsnog gaan uitzoeken hoe en wat. Leren van een taal is veel uitzoeken en veel zelfstudie.

Huur anders bibliotheekboeken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 16:32
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
Ik heb Turbo Pascal 7.0 gedownload
maar ik heb gehoord van een vriend dat het niet goed werkt op een Pentium II of hoger. Ik heb een Pentium III.

Is het onzin wat hij zegt of niet?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 17:16
Verwijderd
Ja, in de bieb zijn echt onwijs veel boeken, althans hier in Haarlem wel!

Heb nu al achter de rug:

-HTML (de starter onder de talen )
-Java (simpele vorm)
-Flash (dat lukt nu wel )

Waar ik mee bezig ben:

-C++
-Turbo Pascal 7

Wat ik nog wil:

-Java in zijn uitgebreidste vorm
-PHP
-MySQL
-VB (maar dan ook echt )

En als ik dat allemaal kan, ben ik iets van 50 jaar en is alles alweer verouderd


Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 17:48
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
-HTTP (de starter onder de talen )
Hoe programmeer je in vredesnaam HTTP?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:02
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Koen schreef:
Hoe programmeer je in vredesnaam HTTP?


Ik doe zelf HTML, CSS Javascript, PHP en een beetje visueel programmeren in JAVA en C++ (middels een IDE; QT designer 3(Linux) voor C++ en Visual Café 4.1 voor JAVA). Bevalt wel goed, maar je moet bereid zijn er wat tijd in te steken. Op internet is heel wat te vinden, maar een goed boek is zeker aan te raden. JAVA doe ik voor school en C++ voor de fun.

editm te beginnen kun je HTML+CSS+Javascript proberen, of als je liever niks met websites doet, schijnt Pascal ook wel goed te zijn om mee te beginnen (ervaringen van havo-medescholieren). Je zou natuurlijk ook kunnen beginnen met Visueel programmeren in JAVA, is ook nie moeilijk.

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Hoe programmeer je in vredesnaam HTTP?
Niet!

HET MOET DUS HTML ZIJN !!!!!

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 18:26.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:19
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Niet!

wat ik dus bedoelde, HTTP is natuurlijk superbekend en de meeste mensen zijn daarmee begonnen. Tis natuurlijk geen programmeertaal!!!!
Nee, maar wat je waarschijnlijk bedoelde is HTML. HTTP is een protocol, HTML is dan in ieder geval nog een 'language'.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Nee, maar wat je waarschijnlijk bedoelde is HTML. HTTP is een protocol, HTML is dan in ieder geval nog een 'language'.
SCHAAM!!!!

Wat een vreselijke fout!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 08:37
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
a new noise schreef:
maakt weinig uit, zelfs visual basic is niets mis mee
de principes zijn altijd hetzelfde
leg dat eens uit?
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2002, 08:40
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
forum.scholieren.com schreef:
Ik heb Turbo Pascal 7.0 gedownload
maar ik heb gehoord van een vriend dat het niet goed werkt op een Pentium II of hoger. Ik heb een Pentium III.

Is het onzin wat hij zegt of niet?
yep dat lijkt mij onzin... maar misschien kan je beter Delphi proberen.. dat is ook gebaseerd op Turbo Pascal, alleen is voor windows, en die kan je ook makkelijker gebruiken om zelf een applicatie in elkaar te zetten doordat je heel makkelijk je user interface in elkaar kan slepen
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 08:56
Verwijderd
Hoe ik het over de jaren deed (opmaaktalen included):
- PowerBASIC
- Visual Basic
- AutoCAD LISP
- HTML
- C/C++ (API's: VCL, GTK)
- PHP

Als volgende denk ik meer in de richting van .NET, al moet ik toegeven dat ik de laatste 2 maanden geen regel meer heb geprogrammeerd. Voorlopig hou ik me meer met systeem- en netwerkbeheer bezig.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef:
Wat een vreselijke fout!!!!!
Ja idd. Het is niet goed voor geloofwaardigheid

Ik kan trouwens wel via telnet in HTTP, FTP, POP3 en SMTP communiceren, just how geeky is that?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 09:21
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik kan trouwens wel via telnet in HTTP, FTP, POP3 en SMTP communiceren, just how geeky is that?
Har

- ZX Spectrum basic
- Commodore 64 basic
- GW basic
- Q basic
- Quick basic
- HTML
- Visual Basic
- Perl
- KML
- ServiceCenter's Scripting language

en hoop nu C# en XML te leren

Protocollen waarmee ik ooit is gestoeid mee heb
- HTTP Protocol
- FTP Protocol
- POP3 Protocol
- SMTP Protocol
- Socks4 Proxy Protocol
- Socks5 Proxy Protocol
- Napster Protocol
- Direct Connect Protocol
- MSN (v7) Protocol
- ServiceCenter Automate Protocol
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 09:33
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja idd. Het is niet goed voor geloofwaardigheid

Ik kan trouwens wel via telnet in HTTP, FTP, POP3 en SMTP communiceren, just how geeky is that?
sterker nog, die protocollen zijn volgens mij allemaal op telnet gebaseerd, behalve HTTP
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 09:35
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
McMotion schreef:
sterker nog, die protocollen zijn volgens mij allemaal op telnet gebaseerd, behalve HTTP
HTTP zou je een TELNET sessie kunnen openen ergens heen en een simpele GET request doen. Je krijgt dan gelijk een HTML pagina terug?

Met FTP, vraag ik me meer af; zodra je listings of files gaat downloaden, moet er een tweede connectie worden gemaakt (?), dat lukt niet in jezelfde telnet sessie? !
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
HTTP zou je een TELNET sessie kunnen openen ergens heen en een simpele GET request doen. Je krijgt dan gelijk een HTML pagina terug?
Yup, stelt niet zoveel voor. Je kan een GET doen, maar ook een HEAD request.

Citaat:
Met FTP, vraag ik me meer af; zodra je listings of files gaat downloaden, moet er een tweede connectie worden gemaakt (?), dat lukt niet in jezelfde telnet sessie? !
Was daar geen verschil tussen passive en active FTP? Na ja, ik kan iig met console FTP clients overweg (is ook simpel ).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2002, 10:14
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Yup, stelt niet zoveel voor. Je kan een GET doen, maar ook een HEAD request.

Was daar geen verschil tussen passive en active FTP? Na ja, ik kan iig met console FTP clients overweg (is ook simpel ).
PASV?

Ik dacht dat het verschil tussen Active en Passive was, wie met wie verbind, qua de tweede verbinding. Ik heb nergens nog gelezen of je in dezelfde sessie ook files kan transferren. (Lijkt me bizar)

Er word mensen die behind een proxy zitten wel is aangeraden PASV aan te zetten, zodat zei verbinding maken met de target computer, ipv andersom.

.. Maar ik kan het ook verkeerd hebben .. ..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
.. Maar ik kan het ook verkeerd hebben .. ..


Ik geloof dat je gelijk hebt. Bij active FTP maak je namelijk gebruik van 2 poorten, zijnde FTP (21) en FTP-DATA (20)

(dat werkt dus nooit zomaar via een Telnet-sessie *busted* )
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:19
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:


Ik geloof dat je gelijk hebt. Bij active FTP maak je namelijk gebruik van 2 poorten, zijnde FTP (21) en FTP-DATA (20)
Over programmeer talen gesproken:

http://lithium.zext.net/brainfuck.html

heel koele programmeer taal.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Over programmeer talen gesproken:

http://lithium.zext.net/brainfuck.html

heel koele programmeer taal.
masochist
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 11:39
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
forum.scholieren.com schreef:
Ik heb Turbo Pascal 7.0 gedownload
maar ik heb gehoord van een vriend dat het niet goed werkt op een Pentium II of hoger. Ik heb een Pentium III.

Is het onzin wat hij zegt of niet?
nee geen onzin, de precieze error weet ik zo niet meer, het is voor mij namelijk een aantal jaar geleden.. geloof een runtime error..

maar er schijnt een patch voor te zijn die dat allemaal verhelpt, dus dan is er niks aan de hand..

download hier:
http://www.juge.com/bbs/Prog.2.Html

Runtime-Error 200 Killer fuer Pentium II PCs (Delay-Bug in Borland/Turbo-Pascal).
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 11:40
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Marcade schreef:
HTTP zou je een TELNET sessie kunnen openen ergens heen en een simpele GET request doen. Je krijgt dan gelijk een HTML pagina terug?

Met FTP, vraag ik me meer af; zodra je listings of files gaat downloaden, moet er een tweede connectie worden gemaakt (?), dat lukt niet in jezelfde telnet sessie? !
jah je kan wel een beetje HTTP lullen via een telnet client aangezien het telnet protocol bijna allemaal raw tcp data is, maar een HTTP server kijkt waarschijnlijk wel raar op als je ineens allemaal telnet commando's gaat sturen... het FTP protocol ligt echt over het telnet protocol heen, dus het gaat gewoon goed als je telnet commando's stuurt (de control channel idd, niet de data channel )
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 11:42
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik geloof dat je gelijk hebt. Bij active FTP maak je namelijk gebruik van 2 poorten, zijnde FTP (21) en FTP-DATA (20)
nee maar die data verbinding gaat dus ook niet over telnet dat is gewoon een of andere random poort om de data overheen te pompen (en ja, 20 als er geen PORT of PASV commando is gebruikt)
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 12:14
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
De vraag was wat voor programmeer taal je 't best mee kan beginnen heren, daar gaat jullie gesprek niet over. Beetje on-topic blijven dus aub
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
De vraag was wat voor programmeer taal je 't best mee kan beginnen heren, daar gaat jullie gesprek niet over. Beetje on-topic blijven dus aub


Delphi, Visual Basic, PHP, etc.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 12:28
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Als je jezelf wilt tergen en/of je een grondig inzicht in het gedachtengoed van Turing wilt verwerven kun je inderdaad gaan programmeren in BrainFuck. Als je echter serieus wilt beginnen met programmeren, zou ik kiezen voor Java of C#. Ik zou dus niet beginnen met iets als PHP, omdat het mijns inziens beter is om te beginnen met een taal die wat nauwkeuriger werken afdwingt.

C# is sowieso eigenlijk alleen geschikt om mee te werken op Windows-machines, en ik denk dat je er niet erg ver mee zal komen als je Visual Studio (.NET) niet hebt. Als je die echter toevallig ergens kunt regelen is dat waarschijnlijk nog niet zo'n slecht idee.

In het andere geval (je werkt met iets anders dan Linux en/of je kunt niet aan een Visual Studio komen) zou ik beginnen met Java. Als IDE zou je dan het gratis Eclipse kunnen gebruiken, en ik denk dat er op internet een heleboel goede tutorials en dergelijke zijn voor Java.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 14:08
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ja idd. Het is niet goed voor geloofwaardigheid
Ja, I know!!!

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2002, 16:35
Verwijderd
Offtopic:
@marcade & ********... ik dacht altijd dat jullie één en dezelfde personen waren, maar dat blijkt nu toch niet zo te zijn
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 17:36
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
henri schreef:
Offtopic:
@marcade & ********... ik dacht altijd dat jullie één en dezelfde personen waren, maar dat blijkt nu toch niet zo te zijn
Heu? Weet je dat zeker?

Ik gebruik wel meerdere aliasen hoor, waaronder ******** en Marcade ja.

Ligt er aan hoe ik me voel.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 08:50
Beyoned
Beyoned is offline
eerst helemaal html geleerd,
nu bezig met javascript valt reuze mee als je html reeds kent

hierna geraag php leren
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Ik gebruik wel meerdere aliasen hoor, waaronder ******** en Marcade ja.

Ligt er aan hoe ik me voel.
Yeah sure

Dit begint eng te worden :X
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef:
Als je echter serieus wilt beginnen met programmeren, zou ik kiezen voor Java of C#.
C# en .NET zijn

Ik heb in het verleden met Visual Basic 5.0 en Visual C++ 6.0 gewerkt. Van VC++ was ik nooit zo onder de indruk, het hele MFC gebeuren is gewoon ruk. Om die reden gaf ik ook de voorkeur aan Borland C++ Builder. De VCL is simpelweg beter.

Maar nu met .NET is dat weer helemaal gecorrigeerd. Ze hebben met WinForms het principe van de VCL GUI klassen en Visual Basic overgenomen, which is a good thing (tm)

Ook schijnt C# mij tot nu toe te dwingen object georienteerd te werken. Geen includes en direct functie-calls meer. Alles moet onderdeel van een klasse zijn en alles moet via instanties aangeroepen worden

Citaat:
C# is sowieso eigenlijk alleen geschikt om mee te werken op Windows-machines, en ik denk dat je er niet erg ver mee zal komen als je Visual Studio (.NET) niet hebt.
Niet helemaal. C# en .NET zijn cross-platform. De C# runtime werkt bijvoorbeeld ook onder FreeBSD en met Mono kun je C# code draaien op Linux. De GUI klassen worden ook al geporteerd.

Je moet begrijpen dat C# geen native executables maakt, maar een bepaalde objectcode die door een C# runtime engine geinterpreteerd wordt. Hierdoor is het allemaal te porteren (zelfs de API's zijn gedocumenteerd en open voor publiek .. iets totaal on-Microsoft's ).

Daarnaast kun je op Windows ook aan de slag met de .NET Platform SDK die je gratis kunt downloaden. Daar zitten de C# compiler en alle .NET klassen in.

Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, is de uiteindelijke performance van de programma's. Maar goed, al met al vind ik het een grote stap vooruit

Visual Studio .NET met een test programma'tje van mij.

Laatst gewijzigd op 23-11-2002 om 10:54.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:28
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
******** schreef:
Niet helemaal. C# en .NET zijn cross-platform. De C# runtime werkt bijvoorbeeld ook onder FreeBSD en met Mono kun je C# code draaien op Linux. De GUI klassen worden ook al geporteerd.

Je moet begrijpen dat C# geen native executables maakt, maar een bepaalde objectcode die door een C# runtime engine geinterpreteerd wordt. Hierdoor is het allemaal te porteren (zelfs de API's zijn gedocumenteerd en open voor publiek .. iets totaal on-Microsoft's ).

Daarnaast kun je op Windows ook aan de slag met de .NET Platform SDK die je gratis kunt downloaden. Daar zitten de C# compiler en alle .NET klassen in.

Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, is de uiteindelijke performance van de programma's. Maar goed, al met al vind ik het een grote stap vooruit

Visual Studio .NET met een test programma'tje van mij.
Hmjah, maar Mono enzo is nog lang niet compleet. En gezien het feit dat Microsoft zelf ook nog bezig is met het doorontwikkelen van de taal, zijn interpreters voorlopig nog lang niet goed genoeg om de concurrentie aan te gaan met die van Microsoft voor Windows.

Ik ben inderdaad wel erg benieuwd naar de performance van C# programma's op Windows. Java is al niet zo'n enorm snelle taal, en dat zou ook best wel eens voor C# kunnen gelden... Dat zou jammer zijn.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef:
Hmjah, maar Mono enzo is nog lang niet compleet. En gezien het feit dat Microsoft zelf ook nog bezig is met het doorontwikkelen van de taal, zijn interpreters voorlopig nog lang niet goed genoeg om de concurrentie aan te gaan met die van Microsoft voor Windows.
Microsoft heeft zelf een CLR voor FreeBSD gemaakt

Citaat:
Ik ben inderdaad wel erg benieuwd naar de performance van C# programma's op Windows. Java is al niet zo'n enorm snelle taal, en dat zou ook best wel eens voor C# kunnen gelden... Dat zou jammer zijn.
Nou, ik heb het uitgezocht. In tegenstelling tot JAVA runtimes, maakt de CLR gebruik van JIT-compilatie. Elk stukje van machine onafhankelijke instructiecode wordt vertaald naar werkelijk machinecode op het moment dat een methode aangeroepen wordt (let op: vertaald, niet geinterpreteerd) en nog mooier: gecached. Dit leidt ertoe dat lussen en dergelijke - na korte JIT-compilatie - net zo snel werken als in C++.

C# is dus iig een heel stuk sneller dan JAVA, maar net iets langzamer dan C/C++. Anderzijds zijn de voordelen natuurlijk wel het 1 en ander waard. Ik noem maar automatische garbage-collection (via eigen geheugen management, memory leaks behoren haast tot het verleden), machine onafhankelijke code (compile once, run everywhere), etc.

Bestwel slim, die nerds bij Microsoft

De CLR en C# zijn als standaard opgegeven bij de EMCA en zijn daarmee beschermd. Ze blijven dus open.

Het enige waar Microsoft geld aan verdient zijn hun eigen produkten. 1 ding is wel: ze willen via C# en .NET distributed computing bevorderen, zodat je programmatuur als 'betaalde service op afstand' gaat gebruiken en niet meer koopt.

Gevolg: meer geld voor Microsoft. Anderzijds: de standaarden zijn open, het nieuwe Office XP werkt ook met XML .. dus ja. Het wordt steeds eenvoudiger om met alternatieven te komen.

Alleen jammer is dat deze alternatieven idd altijd achterlopen op hun Microsoft voorbeelden.

Maar ja, als programmeur zijnde telt voor mij ook alleen maar dat ik interessanter in de markt word en daarvoor leer ik nou eenmaal dat wat gevraagd wordt :-)

Laatst gewijzigd op 23-11-2002 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 15:23
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Geile shit. Zou C# dan toch de taal zijn waar ik al jaren naar op zoek ben? Ziet er wel goed uit allemaal. Dat Microsoft wil verdienen met produkten zoals Visual Studio is niet erg, vind ik zelf. Zo lang al die andere troep maar open blijft.

Die garbage collection is sowieso wel prettig ja. Dit werkt in Java ook zo en is natuurlijk een bijkomend voordeel van het werken met references in plaats van anderssoortige variabelen: je kunt gewoon zodra er geen references meer zijn de troep opruimen. Lekker makkelijk dus.

En dat distributed computing is wel leuk. Je kiest ervoor om dat te gebruiken, en je kunt dus ook kiezen om het niet te gebruiken, of om eventuele gratis services te gebruiken. Ik moet alleen nog zien of het nieuwe Office 11 formaat echt zo open wordt als Microsoft beweert. Er gaan geruchten dat ze de XML die wordt gebruikt nogal zwaar wordt ge-obfusceerd, en dat zou jammer zijn.

Het mooiste zou zijn als het nieuwe document-formaat dat OASIS gaat ontwikkelen zo "groot" wordt dat Microsoft daar niet meer omheen kan. Hetzelfde effect zouden we krijgen als men inderdaad in groten getale gaat overstappen op OpenOffice (zoals een paar overheden nu aan het doen zijn).
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 16:28
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Citaat:
henri schreef:
Das ook erg interessant, op een TI-83 :/
Proleet! TI83 asm is een stuk lastiger dan C++.
__________________
Een goed lid verslapt niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 16:33
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Ik zou trouwens C leren (meer voor games programmeren, hoewel C++ de voertaal is maar met C heb je meer controle), en als je applicaties wil programmeren zou ik Java doen. Wat is trouwens het verschil tussen C++ en C#?
__________________
Een goed lid verslapt niet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 08:41
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Kozak schreef:
Ik zou trouwens C leren (meer voor games programmeren, hoewel C++ de voertaal is maar met C heb je meer controle), en als je applicaties wil programmeren zou ik Java doen. Wat is trouwens het verschil tussen C++ en C#?
C++ en C# lijken maar in weinig dingen op elkaar... C# is volledig object-georienteerd, terwijl C++ een nogal slechte poging was om C object-georienteerd te maken. In C# heb je bijvoorbeeld geen dingen meer als function prototypes en pointers, wel zijn alle variables by reference.

Goed nieuws over .NET op Linux
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [PWS] Een robot bouwen
MoonlightSilver
8 20-11-2011 21:57
Huiswerkvragen: Exacte vakken [IN] Leren programmeren
Anika
18 20-01-2008 15:06
Levensbeschouwing & Filosofie Het minpunt van AI
KMBA
86 21-07-2006 10:08
Software & Hardware [Alg] Programmeren op Linux
marino
28 31-10-2005 17:45
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Psychologie Nerds/Geeks en autisme
dystopia
43 04-09-2002 07:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.