Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 10:02
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Mutant schreef op 09-02-2005 @ 10:11 :

Het idee van Not For Sale vat ik niet helemaal.
Zoiets als dit:

Enzovoorts.
Koen kan daar zo een scriptje voor schrijven dat automatisch maandelijks of meermaandelijks de gedichten per schrijver samenvat. Denk ik. Is het meer duidelijk zo?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 11:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 09-02-2005 @ 11:02 :
Enzovoorts.
Koen kan daar zo een scriptje voor schrijven dat automatisch maandelijks of meermaandelijks de gedichten per schrijver samenvat. Denk ik. Is het meer duidelijk zo?
Maar goed, kom je bij het probleem: Wie moet het doen. Hoe moet dat gebeuren, kan dat met de software? Moet het dan bij iedere update opnieuw erin gezet worden? Etc. Het is volgens mij allemaal niet zo makkelijk en de vraag is of je hiermee problemen oplost.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 12:58
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Hmja, daar zat ik ook al aan te denken. het moet toch te scripten zijn dat er op DoP door de leden niet meer dan 3 posts per week geplaatst kunnen worden.

En Mutistje, ik ben vanaf nu to half 11 vanaaf hier, achter mijn pc dus. En je hebt mijn msn, en over de mail kan ik ook wel vriendelijk zijn hoor. (en snel trouwens ook)
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:04
Verwijderd
Ik denk toch dat ik een beperking ga opstellen voor de hoeveelheid bijnamen die mij gegeven mag worden .

Msn Halo.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 17:57
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ik ben net gemaild door Mutant en heb daarna meteen dit topic doorgelezen. Mijn excuses voor de late reactie - Halogeen / Mutant: één reden staat in het afwezigheidstopic en de andere redenen zal ik eventueel nog noemen -.

Ik zie in ieder geval dat er enkele punten aan de orde zijn.

1. Veel topics per persoon / personen die enkel eigen topics hebben en niet reageren op anderen.
Aan de mentaliteit van DoP-ers kun je denk ik weinig veranderen: ik denk niet dat we écht iets kunnen veranderen aan inactieviteit wat betreft topics van anderen. Wel kunnen we, als fb's, het zo veel mogelijk stimuleren: mensen stimuleren in hun eigen topics om ook op anderen te reageren en nieuwelingen een pm sturen indien we merken dat ze niet reageren op andere gedichten. Topics sluiten lijkt mij een nogal verregaande maatregel, bovendien blijft het dan moeilijk wanneer je de grens stelt en kan het tot eventuele misverstanden leiden.

Het topics per persoon minderen vind ik op zich een goed idee: niet tot 1 per week echter want topics met meerdere gedichten in de beginpost werken, naar mijn ervaring, nooit: die worden nu eenmaal niet gelezen. Men heeft vaak niet de energie op alle gedichten te gaan reageren. Daarom lijkt mij een max. aantal van 3 à 4 gedichten per week een goed idee.


2. DoP bestaat teveel uit enkel gedichten, al het overige wat 'poëzie' betreft wordt teveel achterwege gelaten.

Ik snap de kritiek. Het is inderdaad zo dat vrijwel alle topics over aansluitende onderwerpen snel naar beneden zakken, en dat is zonde. Vandaar dat de zin van mensen om nog zulke topics te openen ook niet meer echt aanwezig is. Bovendien worden nieuwelingen er ook niet tot gestimuleerd omdat, als zij op DoP komen, vrijwel geen van dat soort topics zien.

DoP heeft ook wel een wat andere sfeer dan anderen: het is niet echt een persoonlijk forum, gechat komt niet zoveel voor. Dit komt ook wel vanwege de kleinschaligheid van het forum denk ik; diehard doppers weten wel alles van het reilen en zeilen, maar toch blijft het allemaal vrij individueel. Dat er dus nu initiatief is om de interactiviteit te vergroten, vind ik erg mooi om te zien .

Nu dus de vraag: wat hieraan te doen. Ik denk niet dat we gedichten in één topic moeten gooien of allerlei sticky topics moeten openen, nocht dat we een subforum moeten openen. Wel zie ik er veel in om het openen van discussietopics te stimuleren en bovendien om, als start op initiatief van de fb's, een sticky topic te openen waarin veel plaats is om te discussieren wat betreft bekende dichters/poëzie in het algemeen ed. Dat zo'n topic dan duidelijk één thema heeft, want anders wordt het imo een zooitje. Mutant mailde mij over een dergelijk topic, en ik vind het een erg goed idee. Ik denk dat zij de aangewezen persoon is om er meer over te vertellen, die eer dus aan haar .

Verder zie ik ook een nieuwe wedstrijd wel weer zitten, en bovendien wil ik dan met name Mutant nog een pluim geven voor de al genomen initiatieven . Dat de huidige sticky topics maar niet vergeten mogen worden .
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 17:59
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Oh, en dan nog eventjes over het idee van Not For Sale. Ik heb daar nog niet meteen op gereageerd omdat ik het toch niet helemaal snap. Wat is het doel er precies van?
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 18:20
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
xineof schreef op 09-02-2005 @ 18:59 :
Oh, en dan nog eventjes over het idee van Not For Sale. Ik heb daar nog niet meteen op gereageerd omdat ik het toch niet helemaal snap. Wat is het doel er precies van?
*DoP persoonlijker maken, doordat je makkelijk meer gedichten van een bepaald persoon kan vinden

*En het daarmee makkelijker maken om kritiek te krijgen/geven op de algemene dichtstijl van iemand i.p.v van een enkel gedicht.

__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:28
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 09-02-2005 @ 19:20 :
*DoP persoonlijker maken, doordat je makkelijk meer gedichten van een bepaald persoon kan vinden

*En het daarmee makkelijker maken om kritiek te krijgen/geven op de algemene dichtstijl van iemand i.p.v van een enkel gedicht.

Hm, ik snap het. Is het misschien leuk om ook eens wat vaste doppers te analyseren in een topic? Net zoals we toen op initiatief van lovetear deden, maar dan wat algemener? Dat we een paar gedichten van die persoon eruit pikken en dan samen de rode draad in de poëzie van die persoon proberen te ontdekken?
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:31
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 09-02-2005 @ 19:20 :
*DoP persoonlijker maken, doordat je makkelijk meer gedichten van een bepaald persoon kan vinden

*En het daarmee makkelijker maken om kritiek te krijgen/geven op de algemene dichtstijl van iemand i.p.v van een enkel gedicht.

Aan de ene kant zie ik jou idee wel zitten, aan de andere kant ook niet. Even mijn visie (al ben ik slechts een weekend-dopper):

Door zo'n sticky te maken met de 'verzamelde werken' van bepaalde doppers kweek je een beetje een elitaire omgeving. De vaste posters krijgen namelijk een plaats in de sticky, en de rest niet. Het is immers niet te doen om iedereen die een gedicht plaatst daar in te zetten.

Dit kan positief uitslaan. Het kan namelijk motiveren om meer te posten op DOP, om ook zo'n plaatsje te vergaren. Ook zorgt een zekere mate van elitisme dat de kwaliteit hoog blijft, want er zit een soort van keuring op degenen waarvan het verzamelde werk wordt geplaatst. Het is hierdoor makkelijk om de gedichten van je favoriete dopper terug te vinden, en hier commentaar/lof over te spuien. En het voorkomt dat je je door een aantal gedichten heen moet worstelen die achteraf helemaal niet de moeite waard bleken.

De drempel om te posten wordt hierdoor wel een stuk hoger. DOP wordt dan een beetje het bezit van een select groepje, die dus genoeg gedichten hebben gepost om gecatalogiseerd te worden. Dit kan dus mensen afschrikken.

Even nog een keer 'een beetje' benadrukken, want het bovenstaande is nogal een 'uiterste geval' verhaal. Maargoed, mijn punt: Het probleem is volgens mij vooral te wijten aan een schaarste aan vaste posters. Er zijn voor zover ik kan tellen hoogstens 15 vaste posters op DOP, de rest post een gedicht en maakt dat-ie weg komt. Als dit soort mensen wat meer op DOP bleven hangen, dan hoeft de toestroom nieuwe gedichten ook niet verder afgeknepen te worden. Er wordt namelijk dan gewoon meer commentaar gegeven. Dat dit niet gebeurt komt omdat er sowieso al een beetje elitaire sfeer hangt. Niet omdat de posters zo elitair doen, maar omdat dichten voor de 'massa' iets voor *dichters* is. Je weet wel, van die mensen die de hele dag abstract lullen over de schoonheid, en over het algemeen maar een beetje in het park rondhangen en dingen in hun notitieblokje schrijven.

Dit gevoel wordt op DOP versterkt doordat er weinig gechat wordt, en bijna uitsluitend half-wetenschappelijk commentaar op gedichten wordt gegeven. Dit is niet toegankelijk voor het overgrote gedeelte van de scholieren.com bezoekers. En een sticky zoals Not for Sale voorstelt verhoogt dat gevoel IMHO wel.
Wat mij betreft mist er gewoon een beetje humor op DOP. Wat er op bv Muziek te veel is, is er op DOP simpelweg te weinig. Iedereen is te respectvol voor elkaar, en dat stoot veel posters af. Ze worden immers te bang om een verkeerde post te maken. Een beetje off-topic mag best, en de eerste off-topic post op DOP moet ik eigenlijk nog zien.

Dus gewoon wat luchtiger doen, en de mensen komen vanzelf. Onder de bezielde leiding van de huidige FBers kan er dan volgens mij verder weinig meer gedaan worden om het beleid te verbeteren. Onthoudt: "De beste manier om Chaos te creëren is door alles te regelen"
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:32
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Wow, dat is een veel langer verhaal geworden als ik had bedoeld
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:32
Verwijderd
Citaat:
xineof schreef op 09-02-2005 @ 21:28 :
Hm, ik snap het. Is het misschien leuk om ook eens wat vaste doppers te analyseren in een topic? Net zoals we toen op initiatief van lovetear deden, maar dan wat algemener? Dat we een paar gedichten van die persoon eruit pikken en dan samen de rode draad in de poëzie van die persoon proberen te ontdekken?
Dat vind ik een erg goed en leuk idee .
Ik denk wel dat jullie als forumbazen zo'n topic moeten openen, of in ieder geval, dat een forumbaas er de leiding over heeft, en bepaalt over welke gedichten gediscussieerd gaat worden, of zoiets?
Ik heb het idee dat topics geopend door/in de gaten gehouden door forumbazen toch beter zullen lopen.

edit: Tsasil, ik ben het met je eens. Tenminste, duidelijk verwoord

Laatst gewijzigd op 09-02-2005 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:05
Verwijderd
Bon. Mijn idee staat er al. Ik weet alleen nog niet of ik het sticky moet laten of moet laten ronddrijven. Dat wijst zichzelf wel uit.
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1099733

Het is de bedoeling dat er om de zoveel tijd een dichter uitgepikt wordt die uitgediept, opgehemeld of afgekraakt kan worden, waarbij mensen naar hun favoriete gedicht zoeken enz. Zo leert men meteen wat dichters kennen voor als men eens wil gaan lezen, want blijkbaar wordt poëzie bitter weinig behandeld op de Nederlandse scholen.

Wat het overzicht betreft, daar ben ik het met Tsasil eens. Het is een idee, misschien eventueel wel leuk, maar het heeft ook zijn nadelen.

Ook interessant idee van xineof. Wanneer zijn we eens alle3 online?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:07
Verwijderd
Trouwens, zullen we de hoeveelheid gedichten dan maar eens gaan vaststellen per week? Iedereen lijkt het daarmee eens te zijn?

Ikzelf dacht aan 3, wat zeggen mijn medecollega's?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 05:13
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Mutant schreef op 10-02-2005 @ 11:07 :
Trouwens, zullen we de hoeveelheid gedichten dan maar eens gaan vaststellen per week? Iedereen lijkt het daarmee eens te zijn?

Ikzelf dacht aan 3, wat zeggen mijn medecollega's?
eens. dus zijn beetje 1 / 2 dagen (makkelijker om bji te houden)
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:08
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ik vind 3 per week uitstekend .
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 17:35
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Dan is dat geregeld, Nieuwe regel; Maximaal 3 topics openen op DoP.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:13
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 11-02-2005 @ 18:35 :
Dan is dat geregeld, Nieuwe regel; Maximaal 3 topics openen op DoP.
per week
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 23:10
Verwijderd
Oei, 3 topics per week is wel op de grens. Ik ben benieuwd of het uit gaat maken.

Mutant, leuk topic. Ik vind het meteen al een verbetering.
Gaat het idee van xineof ook nog uitgevoerd worden?
Enthousiasme voor alles hier in overvloed, maar ja, wat kan er nu nog meer gedaan worden?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 12:27
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Sketch schreef op 12-02-2005 @ 19:13 :
per week
Jua.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 10:49
Verwijderd
Ik had nog een paar ideeën. We hebben het nu wel over 3 topics per week, maar als 4 mensen er 3 per dag doen (wat hun volste recht is, als ze dan de rest van de week niet meer posten), dan hebben we er meteen 12. Dus ik denk dat we moeten zetten op 1 topic per dag, hooguit 3 per week?

Dan zal ik dat ook in de regels gaan verwerken (aangezien xineof ziek is, Halogeen, jij mag het ook doen als je zin hebt ).

Verder. De sticky topics die er nu zijn. Ze zijn wel handig, maar staan er nogal nutteloos.
Ik had even het idee om de sticky over stijl enzo te verwerken in de mededeling, maar over het algemeen leest dat ook geen hond, dus ik had nu het idee om een sticky te maken met
Algemeen: Alles over Dichten, Dichtwedstrijden en Favoriete (of mooie) gedichten
En daarin 3 links naar de topics die nu sticky zijn. Dan zijn ze onmiddelijk vindbaar, de nieuwelingen kunnen aan die titel zien wat het is en we hebben er 3 in een. Dan valt het eretopic meer op en zijn we toch onze algemene topics niet kwijt (die dan natuurlijk ge-unsticked worden).

Dan het idee van Not-for-sale. Ik was aan het denken, om te voorkomen dat het elite is en om te voorkomen dat iemand veel werk gaat krijgen ofzo, laat de keuze aan de Doppers zelf of ze erin willen. Als iemand regelmatig post, en zin heeft om erbij te komen te staan, levert die ons een pm met titels en links en de vraag dus of we hem/haar erbij willen plaatsen. Zo maken we geen onderscheid, kan iedereen zelf kijken of ze willen en als ze willen zullen ze even wat moeite moeten doen.
Dan zetten we ze gewoon alfabetisch. Er kan dan enige voorwaarde aan zitten zoals: regelmatig posten, meer dan 3 gedichten en ook regelmatig op anderen reageren (wat weer zal aanzetten tot het posten op andermans gedichten).

Zo.
Nu weer even werken ^^
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 10:54
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik ben het helemaal met Mutant eens ^
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 12:30
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Maar als ik een gedicht zoek van bijv Re3m, en Re3m heeft besloten dat ze niet in het archieftopic hoeft, dan kan ik haar gedicht dus niet vinden. Misschien is het beter als je ook van anderen kan aanvragen of ze in het archief kunnen worden gezet?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 12:35
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Sketch schreef op 14-02-2005 @ 13:30 :
Maar als ik een gedicht zoek van bijv Re3m, en Re3m heeft besloten dat ze niet in het archieftopic hoeft, dan kan ik haar gedicht dus niet vinden. Misschien is het beter als je ook van anderen kan aanvragen of ze in het archief kunnen worden gezet?
Je kan natuurlijk altijd de zoekfunctie gebruiken, of Re3m Pmen. Ik bedoel, als de dichter niet in het topic opgenomen wil worden, dan houdt het gewoon op, hoe jammer jij het ook vindt.

Maar voor de rest heeft Mutant goede ideeen
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 14-02-2005 @ 13:30 :
Maar als ik een gedicht zoek van bijv Re3m, en Re3m heeft besloten dat ze niet in het archieftopic hoeft, dan kan ik haar gedicht dus niet vinden. Misschien is het beter als je ook van anderen kan aanvragen of ze in het archief kunnen worden gezet?
Zie Tsasil. De zoekfunctie blijft er gewoon. Archief is een extraatje. Als we moeten gaan aanvragen creeër je die elite dus wat we net gingen vermijden. En als ze geen zin hebben, moeten we nog het werk doen.
Als je erin wil staan, zal je zelf wat moeite moeten doen. Als je er niet in wil staan heeft dat vast ook zijn redenen.

Ik zal mijn medefbers eens naar hier schoppen en dan kunnen we er misschien eens aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 16:30
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ik ben het volledig met Mutant eens.

De bedoeling is dus dat er één topic komt met 3 links naar de nu nog sticky topics, en dat die worden un-stick-ed (erm.. )? Op die manier lijkt het mij erg goed .

Het laatste lijkt mij ook goed, dat mensen zelf kunnen indienen.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 17:09
Verwijderd
Nu Halo nog en dan heb ik weer wat werk ^^. Begin almaar met gedichten te verzamelen en hun links ernaar (probeer, voor mensen die al willen, het AJB zo te doen alsof je het zelf zou posten en juist moet staan, dat kost mij het minste werk en het minste gekloot met [ url ] en andere haakjes en bezigheden. ALs je dan de kopie van de ruwe tekst, dus met de code erbij, stuurt, scheelt dat hopen werk).

Dat zet ik dan natuurlijk ook nog allemaal in de openingspost van dat topic, maar voor diegenen die al beginnen te verzamelen ^^.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 18:19
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
sorry sorry, ik was weer eens tot 7 uur van huis. Ik moet écht kamers vinden in Amsterdam, maar dat ter zijde. De plannen heb ik nu doorgelezen en ik vind het allemaal prima. Muut, als je het niet erg vindt mag jij de eer hebben om het allemaal te regelen. =)
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 04-02-2005 @ 21:19 :
Als we toch aan het vergelijken zijn met Letteren:

Dan doet een Letteraar nu mee.


Op Letteren hebben ze om de zoveel tijd een boekbespreking


De laatste is doodgeslagen

mssn is het leuk als we op DoP ook zoiets doen, een gedichtbespreking , waar we dan een gedicht proberen helemaal te doorgronden en analyseren (oid) ?


Evt. een poëzie/gedichtenbundel, par exemple ''Alles voor de liefde''
(ISBN: 90 76927 93 6 > www.uitgeverij521.nl) waarin verschillende dichters hun romantische papierdansjes samen hebben laten bundelen.


of we nemen een selectie gedichten over een bepaald onderwerp, en 'discussieren' over de overeenkomsten en verschillen in de manier waarop verschillende dichters met dat onderwerp werken

nieuwe DoP'ers zouden daar ook wel wat van kunnen opsteken


Verder moet er denk ik geprobeerd worden om potentieel nieuwe dichters aan te trekken (is zo ook gegaan met de Letteraars) en die erin te houden Ook de sfeer met/tussen/boven/op/onder elkaar versterken, door middel van bijvoorbeeld af en toe een fototopic, of een wedstrijdpolltopic nog open houden voor nabesprekingen.

Grim - Ieke kan daar ongetwijfeld meer over vertellen, en anders jagen we wat Letteraars naar DoP, zeker als daar nu wel een fototopic mag
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 08:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-02-2005 @ 18:09 :
Nu Halo nog en dan heb ik weer wat werk ^^. Begin almaar met gedichten te verzamelen en hun links ernaar (probeer, voor mensen die al willen, het AJB zo te doen alsof je het zelf zou posten en juist moet staan, dat kost mij het minste werk en het minste gekloot met [ url ] en andere haakjes en bezigheden. ALs je dan de kopie van de ruwe tekst, dus met de code erbij, stuurt, scheelt dat hopen werk).

Dat zet ik dan natuurlijk ook nog allemaal in de openingspost van dat topic, maar voor diegenen die al beginnen te verzamelen ^^.
Ik zou toch echt even Koen/Jon vragen naar meer geautomatiseerde mogelijkheden
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 15-02-2005 @ 09:32 :
Ik zou toch echt even Koen/Jon vragen naar meer geautomatiseerde mogelijkheden
Jon heeft t daar wssl te druk voor en Koen is ook best wel bezig . Daarbij is men meestal niet al te happig op speciale features voor één forum. We zouden het kunnen vragen, maar voor er dan weer iets klaar is enzo, en dan moeten we gaan bepalen wie erin kan en blablabla, ik denk dat de makkelijkste manier gewoon is om zelf wat moeite te doen.

En dan zal ik eens wat werk beginnen verzetten. Voor diegenen die al een lijst mochten hebben (ook gericht aan mijn mede fbs), mail die ajb even, want mn pmbox zit momenteel nogal vol en het ziet er niet naar uit dat ik die even kan leeghalen ^^.


.

Laatst gewijzigd op 18-04-2014 om 04:49.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 09:13
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik weet niet zeker of dit de beste plek is om mijn opmerkingen te plaatsen over het archieftopic, maar goed. Ik heb namelijk twee punten, waarvan één over de lay-out: het is nu namelijk zo dat de gedichten in twee tegengestelde volgordes staan. Dat wil zeggen: de gedichten zijn ingedeeld naar het jaartal waarin het hoort. Dus bijvoorbeeld 2004 en 2005 en 2005 staat bovenaan, dus het nieuwste staat bovenaan. Hierdoor zijn dus verschillende kopjes ontstaan en de volgorde hierin is juist andersom: het oudste van dat jaar staat bovenaan. Misschien is dit enigszins verwarrend, omdat op deze manier bij bijvoorbeeld mijn gedichten 'Begraafplaats' en '(geen titel)' onder elkaar staan (weliswaar met een witregel en nieuw jaartal ertussen), hoewel dit respectievelijk mijn oudste en nieuwste gedichten zijn. Misschien kunnen we beter de volgorde van nieuw naar oud aanhouden?

Verder nog een heel klein puntje, namelijk dat als je op mijn naam klikt (Re3m) in het archieftopic, er het profiel van Sjoerd verschijnt. Maar dat heeft Mutant ongetwijfeld niet expres gedaan.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 11:13
Verwijderd
Ik zal het strax aanpassen, maar ik ga zelf niet de volgorde van de gedichten controleren natuurlijk. Dat is aan jullie. Ik zet ze erop zoals ik ze aankrijg, met het verschil dat ik 2005 bovenaan zet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:18
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ja, dat is ook zo. En ik wil mijn eigen volgorde wel even veranderen, dat mail ik dan wel. Maar misschien kun je het erbij zetten, dat iedereen diezelfde volgorde moet aanhouden? Het lijkt mij wat overzichtelijker.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 15:51
Verwijderd
Ik heb het erbij gezet, maar op zich is dat niet zo'n ramp, de data staan uiteindelijk bij de gedichten erbij (de mijne staan ook niet compleet chronologisch ).

EN je mag de commentaar of tips over het topic gerust daar posten, daarom is het ook nog even open.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Nikola Tesla-musaaium #1702
Verwijderd
500 24-08-2012 20:46
Beleidszaken [Sport] Nieuw leven
Missy
24 26-02-2011 16:41
Beleidszaken Beleid/fb's Games
Not for Sale
14 17-04-2009 07:51
Verhalen & Gedichten [Beleid] Het plaatsen van reacties/topics
CSN
66 03-02-2006 17:40
Verhalen & Gedichten Chatten op DoP!
Halogeen
102 02-08-2005 17:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.