Oud 12-07-2005, 20:34
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Hallo,

De meeste zullen denken : jij bent gek tieneke dat jij niet van op vakantie gaan houdt !!!!
Nou het is misschien dan wel gek maar ik hou echt niet van op vakantie gaan,maar dit jaar moet ik er toch aan geloven,mijn ouders laten mij niet alleen thuis dat doen ze niet.Dus ik ga mee op vakantie en dat terwijl ik al bijna 18 ben !
Nu 2 weken voordat we op vakantie gaan begin ik nog slechter te slapen en begin ik het savonds te huilen in bed.Het komt er aan de VAKANTIE !!!!
Het idee dat ik op mijn vakantie plek gezinnen tref die met elkaar lachen maakt me verdrietig,dat ik mijn kamer niet heb en ook omdat ik dan niet op internet kan surfen,gewoon weg van de dagelijkse dingen.............
Nog meer redenen op te noemen waarom het me slecht maakt maar zo kan ik aan de gang blijven.

Ik weet niet wat ik hier mee moet,elke boze of onbedoelde kritiek maakt me aan het huilen en dat brengt mij in onbegripvolle situaties...

Wie herkent dit ?? Wie vindt het ook afschuwelijk om op vakantie te gaan (noujah met je ouders denk dat ik het niet heb met een groep vrienden/vriendinnen)
Heb jij zelf misschien tips zodat mijn vakantie aangenamer wordt

Bedankt
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 20:51
Verwijderd
Ik herken het, en ik heb geen tips hoe het beter kan worden denk ik..

Zelf hou ik aan de ene kant wél van op vakantie gaan omdat je dan nieuwe dingen ziet en een andere cultuur leert kennen... Je moet mij ook niet op een strandvakantie neerzetten want dat trek ik dus niet..

Ik ga dit jaar wél op vakantie maar gewoon omdat ik moet van mijn ouders omdat ik anders geen vakantie heb gehad (ik werk fulltime ongeveer 30 uur in de week vanaf volgende week)

De zomervakantie breekt mij altijd op van de verveling. Ik heb 7 weken vakantie en na 3 weken heb ik het gehad en dan wil ik weer naar school en dan mis ik school ook echt. Maargoed ik ga in de vakantie aan mijn engels werken
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:15
Nyawa
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 12-07-2005 @ 20:51 :
De zomervakantie breekt mij altijd op van de verveling. Ik heb 7 weken vakantie en na 3 weken heb ik het gehad en dan wil ik weer naar school en dan mis ik school ook echt.
Heel herkenbaar, dat heb ik ook. Ik ben er eigenlijk nu al weer zat van (vrienden zijn al weg, werk maar 5 uur per week en kan geen vakantiewerk vinden om verveling te verdrijven).

@TS: Probeer niet al teveel te blijven hangen in dat gemis van de dagelijkse dingen. Een beetje rondkijken, wat dingen bezoeken in de buurt, etc. Niet alleen maar op het strand gaan hangen, maar wat actiefs doen om de tijd te verdrijven, dat lijkt het misschien wat sneller te gaan... Betere tips kan ik je niet geven denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:19
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ik herken het niet zelf, maar heb wel een vriend die zelf niet graag op vakantie gaat, maar liever op z'n eigen plekje blijft. Hij heeft z'n ouders gelukkig wel zover gekregen dat hij sinds z'n 17e in de vakantie thuis mag blijven. Weten jouw ouders dat je er zoveel moeite mee hebt? Praat er eens over met ze! Als je 18 bent kan je (vind ik dan) prima alleen thuis blijven, al hangt het natuurlijk af van je mate van zelfstandigheid. Misschien vertrouwen je ouders je niet, of denken ze dat jij het toch fijner vindt met hun mee te gaan...

O, edit: vind je het nu vervelend om met je ouders op vakantie te gaan, of vind je het sowieso naar om van huis te gaan? Dat vind ik niet helemaal duidelijk in je verhaal...
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 10:39
elledc
elledc is offline
Als ik op reis vertrek dan heb ik juist zoiest van "eindelijk weg van huis!".
Je kan natuurlijk ook je ouders hun ding laten doen en jij je ding doen, zoals mensen leren kennen of eens alleen gaan wandelen of gewoon genieten van de vakantie, zee en zon.
Weet je, computer is niet je leven hoor probeer er het beste van te maken, misschien dat het veel aangenamer wordt dan je nu vermoedt. OK je bent met je ouders weg maar je kan natuurlijk ook doen alsof ze er niet zijn en je eigen weg gaan.
Of neem een goed boek mee, er zijn zoveel dingen te doen...

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 10:55.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 10:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb hetzelfde inderdaad. Voordat ik weg ga krijg ik ineens zo verschrikkelijk veel heimwee. Over ruim twee uur gaat m'n trein naar mijn eerste vakantie bestemming en ik ben in totaal ruim 4 weken weg. Toch gaat het nu beter. Ik ga alleen met de trein en mijn ouders volgen een week later. Dat stelt me gerust. Zij nemen de spullen mee die ik vergeet of te zwaar zijn of nog niet gewassen en er kan gewoon weinig misgaan. Ik heb geboekt en gereserveerd, dus die lui moeten we gewoon daar krijgen, hoe erg het ook misgaat ook.
Ik heb voor het eerst goed geslapen op de dag voor m'n vakantie en ik heb sinds vandaag pas een klein beetje zenuwen.

Ook vind ik het erg fijn dat ik de ochtend nog heb om andere dingen te doen. Ik hoef niet vroeg op te staan en gauw vertrekken. Plus dat ik nu geen zenuwachtige/chagrijnige vader om me heen heb.

Het zijn van die kleine dingen die het niet leuk maken, misschien kun je daar net als ik wat aan doen? Op je eigen manier, want bij jou zijn het waarschijnlijk andere dingen dan bij mij. Sterkte!
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:06
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Ik weet computer is niet alles en dat is het ook niet alleen voor mij ik zit nou ook al niet zoveel achter de pc.
Ik heb werk,werk ook ongeveer 30 uur per week maar dan zijn er nog dagen over...de meeste van mijn vrienden zijn op vakantie of werken zelf ook....

Als ik 18 ben dan denk ik niet dat ik thuis mag blijven zolang ik in huis woon kom ik mee aan het gaan,hebben ze zelf gezegt want
ze vinden dat niet kunnen en ja ze vertrouwen mij wel dus dat is het niet.Ik ben zelfstandig genoeg ik heb het gistere nog rondgevraagd..

ik heb vorig jaar ervoor kunnen zorgen dat we niet op vakantie gaan maarja dit jaar zeiden me ouders je gaat mee en als je het verpest dan heb je pech.

Ik mag opzich best weinig van me ouders,ik mag wel wandelen op het park maar dat is ook alles op mijn vakantie bestemming.
Dus mijn ouders weten dat ik er zoveel moeite mee heb maar ondanks dat moet en zal ik mee van hun.

En jah ik ben eindelijk blij dat er hier ook mensen zijn die zich netzoals mij voelen.Na 3 weken heb ik het ook echt gehad met de vakantie en mag de school van mij part wel weer beginnen.

Een goed boek wil ik graag lezen maar mijn concentratie is niet bepaald goed...
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:41
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Je opent wel veel topics, niets mis mee, maar misschien moet je je hulp ergens anders gaan zoeken?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 10:15
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
Blondien schreef op 13-07-2005 @ 18:41 :
Je opent wel veel topics, niets mis mee, maar misschien moet je je hulp ergens anders gaan zoeken?
Ik heb al hulp,en het gaat ook best goed op mij op sommige momenten (maar dat heb ik al gezegt ik kom 9 van de 10 keer op het forum als ik me niet echt lekker voel en dit is een manier voor mij om het eruit te laten,me beter te laten voelen)
dus zolang dit forum me helpt kom ik der.
Ik heb trouwens ook hele leuke mensen mee onmoet.

2 ervan kan ik eigenlijk wel vrienden noemen
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:27
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
dan heb ik niks gezegd hoor. fijn dat je je weer goed voelt!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:21
x_knorretje_x
Avatar van x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Ik herken je situatie goed...vooral uit de tijd dat ik er nog niet echt achter was dat ik depressief was, ik vond het gewoon hoe ik toen leefde. Altijd gingen we kamperen en ook altijd met de zelfde mensen die er weer waren...Er waren er 2 van mijn leeftijd en altijd viel ik buiten de boot, al vanaf toen ik klein was (groep 3???)...Soms lieten ze ook echt merken dat ik er niet bijhoorde...Ik vond het gewoon dat ze me niet accepteerden, ik was, hoe raar het ook klinkt, gewend om er buiten te vallen. Ik zag de wereld als een tweespiltsing van knappe/geaccepteerde mensen en van lelijke/niet-geaccepteerde mensen...Vroeger kon ik dan terugvallen op mn zussen, maar vanwege het leeftijdsverschil en hun vrienden, kon ik niet altijd meedoen. De afgelopen jaren (behalve vorig jaar) heb ik altijd opgezien tegen het op vakantie gaan...Ik zou toch geen vrienden krijgen/maken en bij mn ouders rondhangen...die zaten daar ook niet altijd op te wachten...
Vorig jaar dacht ik eindelijk een leuke vakantie te gaan hebben...Ik zou met een vriendin en haar ouders naar Spanje...Daar kwam ook haar nicht er weer bij, die (in mijn basisschooltijd) ook mee was geweest op een eerdere vakantie (waar ik me 'verstoten' voelde)...Zij deed nu juist wel aardig, en juist dat beviel me niet...zij waren knap en ik wilde die hele vakantie echt niet...Die vakantie kwam ik er ook achter dat ik en die vriendin (mijn eerste beste vriendin en eigenlijk ook enige goede op de basisschool) uit elkaar waren gegroeid en dat was heel moeilijk toe te geven aan mezelf...Ook die vakantie was dus niets... Dit jaar wordt (eigenlijk wel zeker!!) een leuke vakantie, omdat ik nu zelf de keuze heb kunnen maken waar en met wie ik op vakantie ga (hè W?)

Ach, en nu heb k wel allemaal over mezelf zitten praten, maar waarschijnlijk lost dat voor jou niets op...Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat je er aan kan veranderen, kan je het niet voor mekaar krijgen een vriendin o.i.d. mee te nemen? (miss. wat laat, die zal zelf ook wel een vakantie gepland hebben(?))

Veel succes in je vakantie, ik hoop dat je er toch wat van kunt maken...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:34
tictactoe
tictactoe is offline
Jeetje, wees blij dat je op vakantie kan en mag!

Mijn ouders hebben me op mijn 16e zo ongeveer het huis uitgetrapt in Duitsland en nu woon ik nog steeds noodgedwongen bij een vriend, vakantie ho maar, werken moet ik.

Misschien een beetje rare vergelijking, maar ik denk dat je loopt te miepen om niets. Wees blij dat je lekker weg kan, dat je ouders graag willen dat je meegaat! Dat jullie geld hebben en, dat je niet aan je lot wordt overgelaten.

Geniet er lekker van en doe leuk mee, wees dankbaar.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:37
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Nou me ouders houden er niet van om andere mensen mee te nemen hebbe ze zelf al gezegt.
Ook al ben ik bijna 18 ik mag zelfs niet alleen thuis blijven zelfs voor 1 nachtje niet
Maarja ik probeer er wel wat van te maken ook al is dat moeilijk.
Is niet erg dat je iets over je zelf hebt geschreven ik vindt het best in tressant om dat van jou te lezen en ik zal er zeker wat aan hebben.

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:39
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
[QUOTE]Blondien schreef op 14-07-2005 @ 12:27 :
dan heb ik niks gezegd hoor. fijn dat je je weer goed voelt! [/QUOTE

Als ik hier mijn post neer zet en ik krijg er reacties op en er wordt over gedicsuseerd dan voel ik me goed en dat helpt me

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:42
tictactoe
tictactoe is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 14-07-2005 @ 13:37 :
Nou me ouders houden er niet van om andere mensen mee te nemen hebbe ze zelf al gezegt.
Ook al ben ik bijna 18 ik mag zelfs niet alleen thuis blijven zelfs voor 1 nachtje niet
Maarja ik probeer er wel wat van te maken ook al is dat moeilijk.
Is niet erg dat je iets over je zelf hebt geschreven ik vindt het best in tressant om dat van jou te lezen en ik zal er zeker wat aan hebben.

gr,tieneke
Waarom mag je niet alleen thuis blijven?

Waarom is het moeilijk voor je?

Bekijk het ook eens van wat andere kanten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:02
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Waarom ik niet alleen thuis mag blijven...
Me ouders vinden dat niet goed,ze zeggen als ouders zijnde laat je je kinderen niet alleen thuis,stel er gebeurd iets dan kunne wij niet meteen hier zijn en krijgen wij van buitenstaanders commentaar zoals : wie laat zijn kinderen nou ook alleen ??

Voor mij is het moeilijk omdat ik dan niet mijn kamer heb waarop ik me terug kan trekken ik kan niet zomaar zegge ik ga ff naar de stad of vriendin....
Gewoon de dagelijkse dingen en dat ik daar alleen maar me ouders en zus heb die ik ken...

Ik vindt het gewoon afschuwelijk
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:08
tictactoe
tictactoe is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 14-07-2005 @ 14:02 :
Waarom ik niet alleen thuis mag blijven...
Me ouders vinden dat niet goed,ze zeggen als ouders zijnde laat je je kinderen niet alleen thuis,stel er gebeurd iets dan kunne wij niet meteen hier zijn en krijgen wij van buitenstaanders commentaar zoals : wie laat zijn kinderen nou ook alleen ??

Voor mij is het moeilijk omdat ik dan niet mijn kamer heb waarop ik me terug kan trekken ik kan niet zomaar zegge ik ga ff naar de stad of vriendin....
Gewoon de dagelijkse dingen en dat ik daar alleen maar me ouders en zus heb die ik ken...

Ik vindt het gewoon afschuwelijk
Als je bijna 18 bent, ben je geen kind meer, maak ze dat dan eens duidelijk. En wat kan een mening van buitenstaanders je ouders nou eigenlijk schelen, moeten ze hun reputatie hoog houden ofzo?!

Als je op vakantie bent kun je ook lekker alleen gaan wandelen. Dan ben je ook lekker alleen en als je ouders erover zeuren kan je zeggen dat het niet jouw keus was om mee te gaan maar dat je dus graag op eigen houtje iets doet.

Heerlijk toch, lekker wandelen, waar ga je heen??
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:18
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Ik ga naar de ardennen...

Nou de reputatie van anderen houdt ze niet hoog....maar ze hebben al eens iets meegemakt met een andere zus van mij duss.....
Vandaar...
En bij hun is het met 18 niet volwassenen zolang ik in hun huis woon kom ik me aan regels te houden en dus ook me op vakantie aan het gaan jammer genoeg
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2005, 15:32
tictactoe
tictactoe is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 14-07-2005 @ 14:18 :
Ik ga naar de ardennen...

Nou de reputatie van anderen houdt ze niet hoog....maar ze hebben al eens iets meegemakt met een andere zus van mij duss.....
Vandaar...
En bij hun is het met 18 niet volwassenen zolang ik in hun huis woon kom ik me aan regels te houden en dus ook me op vakantie aan het gaan jammer genoeg
En denk je er al over om uit huis te gaan?

Je bent misschien nog niet volwassen, maar ook allang geen kind meer, daar zit nog veel tussen hoor!!

Is die zus van jou uit huis gegaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.