Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 10:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wie heeft er ooit een IQ-test afgenomen, of wie heeft er ooit een IQ-test moeten doen? (in dat laatste geval: hoe oud was je?)
Welke test was het, en wat vond je ervan?

Ik moet namelijk binnenkort een IQ-test afnemen bij een meisje, als oefening, maar ik weet nog niet precies welke ik het beste kan kiezen en hoop hier wat tips/ervaringen op te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 10:56
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ik heb vroeger een hoop IQ-test achtige dingen gehad, maar toen was ik 5/6 dus daar weet ik niet zo veel meer van
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:03
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Nee.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:26
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb toen ik 7 (of iets jonger) was een IQ gedaan. Zo een van Mensa, geloof ik. Ik wist toen niet waarom ik het deed en ik weet er niet veel meer van. Ik weet nog wel dat ik het wel leuk vond.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
MieX schreef op 21-09-2004 @ 11:56 :
Ik heb vroeger een hoop IQ-test achtige dingen gehad, maar toen was ik 5/6 dus daar weet ik niet zo veel meer van
Jammer...

Oja, even voor de duidelijkheid: het gaat om een officiele IQ-test, geen doe-het-zelf-IQ-testje.

Misschien helpt het als ik een aantal namen noem: WISC, RAKIT, GOS, SON-R.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:09
Verwijderd
Bij mij is op 13 cq. 14 (weet het niet meer precies) jarige leeftijd een IQ test afgenomen door een psychologe.

Ik weet helaas niet meer welke test het was, maar ik weet wel dat ik het totáál niet als vervelend heb ervaren.
Ook staat me nog goed bij dat ik erna heel erg moe was en dat ik heel zielig aan mijn moeder had gevraagd of het ook kon dat je alle vragen goed had
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:13
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
De uitslag van zo'n test zegt me helemaal niets. Boeit het mij wat dat mijn gehele psychologische systeem en de kennis die het bezit in 1 getal kan worden vastgelegd door een stelletje 'knappe koppen' die zogenaamd precies weten wat het betekent?

Niet dus..

ps. het schijnt dat madonna en Marilyn Monroe ook een hoog IQ hebben.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:36
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zotje schreef op 21-09-2004 @ 13:13 :
De uitslag van zo'n test zegt me helemaal niets. Boeit het mij wat dat mijn gehele psychologische systeem en de kennis die het bezit in 1 getal kan worden vastgelegd door een stelletje 'knappe koppen' die zogenaamd precies weten wat het betekent?

Niet dus..

ps. het schijnt dat madonna en Marilyn Monroe ook een hoog IQ hebben.
Ik vroeg toch ook niet wat voor IQ iedereen heeft? Ik krijg bij de colleges altijd te horen dat een IQ-test een hulpmiddel kan zijn, maar geen doel op zich is. Ik moet hem daarom wel leren toepassen, en vroeg me dus af of er mensen zijn die een 'officiele' IQ-test kennen (niet zo'n onzintestje van BNN ofzo)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:59
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Nooit eentje gehad en ook geen behoefte aan.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:46
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Neen.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:51
fractuur
fractuur is offline
Wel ooit gehad, net als MieX op mijn 6de ofzo. Ik weet alleen dat er achterlijk veel doolhoven in zaten, maar dat vond ik alleen maar leuk.

En sorry, ik was te jong voor namen..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:57
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
ja ik was 4 of 5 ofzo

er kwam 131 uit
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:58
Verwijderd
Nog nooit gedaan en waarschijnlijk zal ik dat ook nooit doen. Dat zijn echt van die dingen waar ik totaal geen behoefte aan heb.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:01
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 14:58 :
Nog nooit gedaan en waarschijnlijk zal ik dat ook nooit doen. Dat zijn echt van die dingen waar ik totaal geen behoefte aan heb.
bang voor een lage score ?
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
sexylexy schreef op 21-09-2004 @ 15:01 :
bang voor een lage score ?
Nee, dat niet, hoewel het mij niet zou verbazen als ik maar gemiddeld zou scoren. Ik vind het gewoon totaal niet belangrijk omdat ik nu ook prima functioneer.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 15:03 :
Ik vind het gewoon totaal niet belangrijk omdat ik nu ook prima functioneer.
Voor de meeste mensen is een IQ-test ook helemaal niet van belang, als ze gewoon 'naar behoren' functioneren in hun alledaagse omgeving, maar in het geval van mensen waarvan verwacht wordt dat ze beter zouden kunnen functioneren dan ze doen, kan een dergelijk onderzoek handig zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:10
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
2x gehad, bij zo'n hulpinstantie. Ik weet niet waar die test van is.

de eerste keer was ik 8, daar kwam boven gemiddeld uit
de laatste keer was ik 19, daar kwam gemiddeld uit

maar getallen heb ik nooit te horen gekregen


Ik vond die test altijd vreselijk, maar ja, de mensen van het riagg wouden het zo graag weten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 21-09-2004 @ 15:07 :
Voor de meeste mensen is een IQ-test ook helemaal niet van belang, als ze gewoon 'naar behoren' functioneren in hun alledaagse omgeving, maar in het geval van mensen waarvan verwacht wordt dat ze beter zouden kunnen functioneren dan ze doen, kan een dergelijk onderzoek handig zijn.
Als ik de raio-opleiding ga doen (waarmee je rechter kunt worden) dan zal ik ook wel een IQ-test moeten doen, maar zonder dat zie ik er geen reden toe.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2004, 14:44
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Nooit.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:08
Verwijderd
Ja, maar ging stuk, mijn iq was te hoog
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:16
Verwijderd
Helaas wel, door een particulier bedrijf dat ingehuurd was door school, iedereen was min of meer verplicht het te doen. Ik weet nu niet hoe hoog mijn IQ is, maar ik denk eigenlijk dat mijn school het ook niet weet. Nog steeds vraag ik me af wie het dan eigenlijk wel weet en wat men moet met die informatie. Ach, zo interessant is dat nu ook weer niet. De meeste leraren vinden me dom, dus dat zit wel goed.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:33
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
ja meerdere keren, toen ik 9 was, 11, 14 en 16 ook nog een keer
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:12
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik heb er 2 keer 1 moeten doen. De eerste keer was ik ongeveer 8 en de tweede keer was ik 15. De eerste test was bij een of andere vrouw (niet via een instantie) en de tweede keer was het als deel van een psychologisch onderzoek. Ik vond sommige vragenlijsten schijtirritant (eigenlijk de hele test) maar de zak autodrop die naast me stond maakte een hoop goed.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:24
Verwijderd
Ja, 1 keer aan de Universiteit van Nijmegen, ik was toen 9. Ik vond het wel leuk, eigenlijk. Ik moest eerst wat sommen maken uit een boek terwijl zij met m'n ouders ging praten. Daarna moest ik wat 3d puzzels doen en daar moest ik vragen over beantwoorden, en ehr. cijferreeksen opnoemen heen-en-weer, de rest weet ik niet meer . De vragenlijst op het eind vond ik über
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 18:49
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, nog nooit gedaan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 19:35
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Nee, dat boeit me ook niet zo.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 08:04
zwoesj
zwoesj is offline
Dagelijks.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 11:04
Verwijderd
Wel een paar fluttestjes op internet... uitkomsten varieerden sterk van ca. 120 tot 160.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:48
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
jah vroeger bij een psycholoog.. iets in de 130 geloof k
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:52
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
115
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:53
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Een keer in de twee weken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 21:20
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Toen ik 15 was heb ik een soort iq-test gedaan om te kijken of ik eigenlijk wel op het vwo thuishoorde. En toen bleek dat ik dat inderdaad hoorde, maar ik was nog steeds een grensgeval. Ook op de universiteit ben ik misschien ook een grensgeval, hoewel ik nog te weinig kans heb gehad om dat goed te kunnen zien.

Deze grens vwo/havo en wo/hbo wordt geloof ik geschat op ongeveer 120 tot 125. Ik heb de uitkomst van de test in getallen nooit te horen gekregen. Ik kreeg alleen een advies om vwo te blijven volgen.

Laatst gewijzigd op 22-09-2004 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 08:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Daboman schreef op 22-09-2004 @ 22:20 :
*verhaal*
Een IQ-cijfer doet er eigenlijk niet zo toe, in mijn ogen tenminste. Zeker bij studieresultaten zal het vooral afhangen van je manier van leren, je probleemoplossend vermogen en je inzet.
Maar goed, sommige instellingen eisen een uitslag van een IQ-test...

Ik heb in ieder geval besloten dat ik de WISC-R af ga nemen, dus daar ga ik me de komende tijd maar eens in verdiepen .
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 09:30
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
M'n moeder heeft er vorig jaar 1 bij me afgenomen (ze is psychologe, had een nieuwe test binnen en moest deze uitproberen) .. ik zou zo de naam niet meer weten maar ik kan het wel navragen ..
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 21-09-2004 @ 11:54 :
Ik moet namelijk binnenkort een IQ-test afnemen bij een meisje, als oefening, maar ik weet nog niet precies welke ik het beste kan kiezen en hoop hier wat tips/ervaringen op te doen.
Ligt er aan hoe oud dat meisje is...maar WISC-R is volgens mij de meest gebruikte. RAKIT komt me ook wel bekend voor...maar 'daar was iets mee' ofzo, geloof ik... (Niet of juist wel erkend door bepaalde instanties oid.)

Hebben van die IQ-test geen handleiding waar je bepaalde dingen in kunt vinden op grond waarvan je een keuze voor een bepaalde test kunt maken oid?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 11:35
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-09-2004 @ 11:49 :
Ligt er aan hoe oud dat meisje is...maar WISC-R is volgens mij de meest gebruikte. RAKIT komt me ook wel bekend voor...maar 'daar was iets mee' ofzo, geloof ik... (Niet of juist wel erkend door bepaalde instanties oid.)

Hebben van die IQ-test geen handleiding waar je bepaalde dingen in kunt vinden op grond waarvan je een keuze voor een bepaalde test kunt maken oid?
De WISC-R wordt het meest gebruikt; er is ook een nieuwere versie (WISC-III), maar daar is ophef over de normen, dus die mogen wij nu nog niet gebruiken.
De RAKIT, daar was inderdaad ook iets mee, maar mijn kind is sowieso te oud om die te mogen doen.

Ik had al opgezocht welke testen ik kon doen bij mijn kind, en qua leeftijd kwam ik uit op 4 tests, waarvan er 2 sowieso afvielen (niet aanwezig op school of voor visueel gehandicapte kinderen) en toen bleven de SON-R (nonverbaal) en de WISC-R (verbaal) over.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2004, 13:13
Global
Avatar van Global
Global is offline
een keer een internet testje gedaan..en ik had tussen 125 en 130.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 19:40
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 23-09-2004 @ 09:50 :
Een IQ-cijfer doet er eigenlijk niet zo toe, in mijn ogen tenminste. Zeker bij studieresultaten zal het vooral afhangen van je manier van leren, je probleemoplossend vermogen en je inzet.
Maar goed, sommige instellingen eisen een uitslag van een IQ-test...

Ik heb in ieder geval besloten dat ik de WISC-R af ga nemen, dus daar ga ik me de komende tijd maar eens in verdiepen .
Een IQ-test kan je inzicht geven in je capaciteiten. Natuurlijk niet allemaal, het plaatje is natuurlijk wel groter, maar het is tenminste iets. Hoe wil je anders meten of iemand op het vwo (of waar dan ook) thuishoort? M'n cijfers gaven destijds een erg twijfelachtige indruk. Hoorde ik daar nou wel of niet?!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 21-09-2004 @ 14:51 :
Wel ooit gehad, net als MieX op mijn 6de ofzo. Ik weet alleen dat er achterlijk veel doolhoven in zaten, maar dat vond ik alleen maar leuk.
Ik was ook 6 of 7 en ik moest o.a. doolhofjes doen, met potlood, niet de randjes raken, liefst ook nog snel, en ze werden steeds moeilijker. Niet te moeilijk echter.
Verder staat me nog bij dat me is gevraagd hoeveel inwoners Nederland heeft, en dat ik geen flauw idee had en daarom 3 miljoen schatte.
Ik zou je niet kunnen vertellen wat voor test het was, want mijn ouders zijn de papieren kwijtgeraakt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 20:03
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik op mn 8 ste en iq test bij de universiteit in Nijmegen, kwam uit dat ik een jaar voorliep op mn leeftijd genoten en dat mn performale iq onder het gemiddelde was en mn verbale erboven. Iq score weet ik niet. En ik heb een iq test gedaan die bij een dyslexie test zat. had een gemiddelde score idem dito met performaal en verbaal. Alleen krijg ik door de iq test mn dys verklaring niet , heb hem een paar jaar later wel gekregen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 20:17
onderkoffer
onderkoffer is offline
2 maal officieel getest

Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-09-2004 @ 12:04 :
uitkomsten varieerden sterk van 120 tot 150.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 11:15
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 15:14 :
Als ik de raio-opleiding ga doen (waarmee je rechter kunt worden) dan zal ik ook wel een IQ-test moeten doen, maar zonder dat zie ik er geen reden toe.
waarom moet je daarvoor een iq test doen?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 25-09-2004 @ 19:31 :
Ik was ook 6 of 7 en ik moest o.a. doolhofjes doen, met potlood, niet de randjes raken, liefst ook nog snel, en ze werden steeds moeilijker. Niet te moeilijk echter.
Verder staat me nog bij dat me is gevraagd hoeveel inwoners Nederland heeft, en dat ik geen flauw idee had en daarom 3 miljoen schatte.
Ik zou je niet kunnen vertellen wat voor test het was, want mijn ouders zijn de papieren kwijtgeraakt.
Zo te horen was dat de WISC, die heeft van die testjes met vragen over algemene ontwikkeling en een testje doolhoven.
Die test ga ik ook oefenen binnenkort.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Daboman schreef op 24-09-2004 @ 20:40 :
Een IQ-test kan je inzicht geven in je capaciteiten. Natuurlijk niet allemaal, het plaatje is natuurlijk wel groter, maar het is tenminste iets.
Hier ben ik het wel mee eens: een mens meer dan alleen wat een IQ-test meet.
Citaat:
Hoe wil je anders meten of iemand op het vwo (of waar dan ook) thuishoort? M'n cijfers gaven destijds een erg twijfelachtige indruk. Hoorde ik daar nou wel of niet?!
Ik weet niet of zo'n beslissing nou alleen met een IQ-test gemeten kan worden. Ik blijf erbij dat motivatie ook een groot gedeelte verklaart. Vaak worden IQ-testen wel gebruikt om een schooltype aan te wijzen, dat is waar...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:34
Verwijderd
ik heb geen bevestiging voor mijn genialiteit nodig
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:38
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 28-09-2004 @ 12:34 :
ik heb geen bevestiging voor mijn genialiteit nodig
Dat is maar goed ook.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 28-09-2004 @ 12:38 :
Dat is maar goed ook.
hoe dat zo?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:45
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 28-09-2004 @ 12:43 :
hoe dat zo?
Omdat je op die bevestiging heel lang kunt gaan wachten.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 28-09-2004 @ 12:45 :
Omdat je op die bevestiging heel lang kunt gaan wachten.


heb ik even leuk toegehapt
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:52
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 28-09-2004 @ 12:49 :


heb ik even leuk toegehapt
Ik maakte maar een grapje hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie IQ Test grootste bullshit
Creeperded209
20 20-07-2015 00:25
Psychologie eerste kind intilligenter
infrasoft
81 17-07-2007 15:17
Psychologie Hoogbegaafdheid
Swlabr
188 12-07-2007 18:47
Psychologie [serieus] Waar kan ik een officiële IQ-test laten doen?
Severus
44 15-04-2004 10:30
Seksualiteit Wat is uw seksuele IQ?
slisje
46 22-06-2002 02:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap hoogbegaafdenscholen
carmen electra
101 01-02-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.