Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 12:41
Major
Major is offline
Oke voordat ik me vraag ga stellen komt er een heel verhaal vooraf....

Ik zit nu in de 2e klas, ik zit in een gemengde klas (kader/theoretisch leerweg) mijn doel was dit jaar om de theoretische leerweg te halen maar jammergenoeg is dat niet gelukt

En dan nu mijn vraag: Is het mogelijk om in het 3 jaar VMBO-Kader over te gaan naar VMBO-T ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2006, 13:10
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Dat kun je het beste aan je decaan vragen.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 16:49
Major
Major is offline
Hmmm school is alleen afgelopen ?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:10
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Major schreef op 02-07-2006 @ 17:49 :
Hmmm school is alleen afgelopen ?
Begin volgend jaar schooljaar, denk dat weinig mensen het hier weten. Ook zijn dit soort regels bij elke school verschillend.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:21
borboleta
Avatar van borboleta
borboleta is offline
Citaat:
Major schreef op 02-07-2006 @ 13:41 :
Oke voordat ik me vraag ga stellen komt er een heel verhaal vooraf....

Ik zit nu in de 2e klas, ik zit in een gemengde klas (kader/theoretisch leerweg) mijn doel was dit jaar om de theoretische leerweg te halen maar jammergenoeg is dat niet gelukt

En dan nu mijn vraag: Is het mogelijk om in het 3 jaar VMBO-Kader over te gaan naar VMBO-T ?
Zoals al gezegd, verschilt dit per school. Maar ik zal je even vertellen over mijn ervaring hiermee, of teminste die van een klasgenoot. Toen ik in 3 vmbo-tl zat, kwam rond december inderdaad een meisje van de kbl, bij ons in de klas. Ze was erg gemotiveerd, maar moest enorm veel inhalen, qua werkstukken enzo. Zij had een test gedaan, waaruit bleek dat ze havo 'zou' moeten kunnen. Omdat deze overgang te groot zou zijn, mocht ze dus naar de tl. De 3e klas heeft ze gewoon gehaald, alleen in de 4e is ze gezakt, maar dat kwam vanwege het spijbelen! In iedergeval, wanneer je het nog steeds wil, het kan dus wel! Je moet alleen bewijzen, d.m.v een test, of gewoon hele goede cijfers, dat je het kan, en dat je nu te laag zit! Doe dit zo snel mogelijk, want anders moet je teveel inhalen.
Verder ben ik zelf van 2havo naar 3vmvo gegaan, en mijn ervaring was dat het absoluut niet moeilijk was, maar dat je wel gewoon op tijd verslagen en huiswerk moest maken. Maar dat geldt natuurlijk op elk niveau!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 19:33
Morri
Morri is offline
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar vanaf 3 kader zul je denk ik niet in 4 theoretisch in kunnen stromen. Je zult dan toch je leraren moeten overtuigen dat je theoretisch aankunt. Bedenk wel dat je misschien beter je kader kunt halen dan uiteindelijk blijven zitten/zakken op theoretisch.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 20:45
Major
Major is offline
Hmmm bedankt voor de tips, ik denk dat het me wel gaat lukken!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 21:48
borboleta
Avatar van borboleta
borboleta is offline
Citaat:
Morri schreef op 02-07-2006 @ 20:33 :
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar vanaf 3 kader zul je denk ik niet in 4 theoretisch in kunnen stromen. Je zult dan toch je leraren moeten overtuigen dat je theoretisch aankunt. Bedenk wel dat je misschien beter je kader kunt halen dan uiteindelijk blijven zitten/zakken op theoretisch.
Hij vroeg dacht ik, of hij IN 3 kbl nog naar 4 tl kon. Van 3 kbl na 4 tl, kan inderdaad niet. Vanwege allerlei vakken en onderdelen die je moet afsluiten. Maar je kan met kbl ook gewoon naar mbo niveau 4, dus wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 22:14
Major
Major is offline
Mwaa eigenlijk bedoel ik niet van 3-kader naar 4-tl
Ik bedoel 3e jaar Kader halverwege (als je een 9 ofzo gemiddeld staat) dat je dan naar TL toe kan ?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 23:16
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Major schreef op 02-07-2006 @ 23:14 :
Mwaa eigenlijk bedoel ik niet van 3-kader naar 4-tl
Ik bedoel 3e jaar Kader halverwege (als je een 9 ofzo gemiddeld staat) dat je dan naar TL toe kan ?
Dus van 3e kader naar 3e theoretische leerweg...

Het lijkt mij mogelijk, alleen je hebt TL niet gehaald en dus zit je naar alle waarschijnlijkheid bij 'kader' op de goede plek.
Ik denk dat het het beste is om hier je diploma in te halen... en daarna naar 4 TL.
Als je een niveau daalt (bvb: vwo -> havo) is het ook zo dat je daar je diploma in haalt en daarna naar vwo 5 gaat.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 10:25
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Waarom denk je dat de theoretische leerweg beter bij je past dan de kaderleerweg, als uit het afgelopen gemengde jaar is gebleken dat je beter de kaderleerweg kunt kiezen? Heb je het idee dat je (te) weinig gedaan hebt, of zijn er andere redenen geweest die je leerwerk het afgelopen jaar hebben belemmerd?
Zo niet, dan zou ik het risico niet nemen om de overstap halverwege het jaar te maken, omdat je waarschijnlijk veel in moet halen en zo misschien het jaar wel over zou moeten doen.
__________________
Relativeren is een werkwoord
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 10:18
Major
Major is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 03-07-2006 @ 11:25 :
Waarom denk je dat de theoretische leerweg beter bij je past dan de kaderleerweg, als uit het afgelopen gemengde jaar is gebleken dat je beter de kaderleerweg kunt kiezen? Heb je het idee dat je (te) weinig gedaan hebt, of zijn er andere redenen geweest die je leerwerk het afgelopen jaar hebben belemmerd?
Zo niet, dan zou ik het risico niet nemen om de overstap halverwege het jaar te maken, omdat je waarschijnlijk veel in moet halen en zo misschien het jaar wel over zou moeten doen.
Omdat er in me afgelopen 2 schooljaren 4 familie leden zijn overleden..( waaronder 1 van me ouders) en nadat ging het niet al te best op school
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 13:19
Morri
Morri is offline
Dat is wel heel erg rot. Ik kan me wel voorstellen dat het dan even niet zo lekker is gegaan. Weten ze hier op school van? Kunnen ze daar geen rekening mee houden bij de overgang dan?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Morri schreef op 04-07-2006 @ 14:19 :
Dat is wel heel erg rot. Ik kan me wel voorstellen dat het dan even niet zo lekker is gegaan. Weten ze hier op school van? Kunnen ze daar geen rekening mee houden bij de overgang dan?
Inderdaad, als je dit probleem voorlegt kunnen ze er op z'n minst rekening mee houden. Misschien denken ze op school wel dat je helemaal niets hebt uitgevoerd omdat je er geen zin in had en sturen ze je daarom naar kader terwijl je misschien wel de capaciteiten voor tl beschikt.

Ik zou het ns overleggen. Is er niet een ander model mogelijk? Bij ons heet dat eigen risico: je gaat naar het niveau wat je wil, en als je dan aan het eind van de eerste periode meer dan 1 onvoldoende op je rapport hebt (in december is da tongeveer) dan wordt je terug geplaatst naar een niveau lager.

Kan dat niet bij jou op school?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 14:25
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Morri schreef op 04-07-2006 @ 14:19 :
Dat is wel heel erg rot. Ik kan me wel voorstellen dat het dan even niet zo lekker is gegaan. Weten ze hier op school van? Kunnen ze daar geen rekening mee houden bij de overgang dan?

Word
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 23:30
Major
Major is offline
Heb ik ook zeker wel gedaan, me Mentor zij dat dood een fase van het leven is en ik me er overheen moest zetten
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 11:44
Morri
Morri is offline
Dan zou ik naar je coordinator oid gaan. Of naar een andere leraar/lerares die je vertrouwt, want dat slaat nergens op vind ik. Natuurlijk is het een fase van het leven, maar men moet toch begrijpen dat dit zeker invloed op jouw cijfers heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [VMBO] Wanneer ben ik geslaagd?
Bloeblerd
2 13-06-2013 22:37
Eindexamens 2013 [VMBO] Examen Cijfers
SchoolierAlex
4 19-05-2013 12:21
Algemene schoolzaken Hoger niveau aan hand van IQ test
xhavefunx
14 09-02-2013 14:17
Algemene schoolzaken 2 HAVO of 3 VMBO - TL
Ikweetmeer
19 14-08-2011 13:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Hulp van een 3 havo (of hoger) student gezocht!
Yasminalove
6 01-07-2010 07:50
Studeren Welke opleiding !?
PinkDuckii
8 11-02-2010 18:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.