Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2006, 18:17
jojojojojo1
jojojojojo1 is offline
Hoi,

Bij ons krijg je zoals op geloof ik iedere school een N en een M klas. NTers bij NGers en EMers bij CMers.
Worden het dan echt aparte klassen, of kom je bij sommige vakken wel bij elkaar in de klas? Dan bedoel ik de keuzevakken als die overeenkomen.

jojojojojo1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2006, 18:24
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Als iemand met C&M bio1 heeft gekozen, zal deze er gewoon bij komen bij de NG-klas. Ligt wel een beetje aan de grootte van je school, als je echt een hele grote school hebt, kunnen ze het misschien wel alleen aan de M klassen aanbieden.
Wij hadden 2 klassen, de M en de N, maar gym hadden we met z'n allen en bij eco1 zaten de CMers gewoon bij de Ngers en Nters.

Laatst gewijzigd op 09-07-2006 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 21:27
Verwijderd
Verschilt sterk per school. Wij hadden in de vierde klassen waarin alle profielen zaten, in de vijfde werd het opgesplitst naar een NG/NT klas, een EM klas, en een CM klas, en in de zesde werd de CM klas opgesplitst en over de andere twee klassen verdeeld.

In de vijfde klas had ik al mijn vakken (NT + NG profiel) met mijn eigen klas, behalve dan Latijn, wat een mengelmoesje was. Dus die andere twee klassen kwam ik eigenlijk nooit tegen. Toen hadden we Bio1 al afgesloten; ik kan me voorstellen dat je anders nog wel M-personen tegen zou komen. Ook als je Eco1 hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 22:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons had je een klas met N&G en C&M en een klas met N&T en E&M. De betavakken hadden dan alle N-ers met elkaar en vakken als geschiedenis en wiskunde A dan alle M-ers met elkaar. Vakken als Nederlands en Engels had je dan met je eigen klas. Op die manier zag ik als N&G-er zowel de N&G-ers, de C&M-ers en de M&T-ers. Alleen de E&M-ers zag ik vrijwel nooit. Als je in een klas zit met alleen maar N-ers of M-ers zie je die andere stroom echt heel weinig denk ik, vond dit nog wel een kleurige oplossing
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 11:47
Morri
Morri is offline
Wij hebben vanaf de vierde zoveel mogelijk klassen met maar één profiel. Mijn klas (C&M) was echter samengevoegd met een E&M-klas, en N&T en N&G zaten ook nog gemengd (is hetzelfde in 4vwo). Volgend jaar komt er wel een aparte C&M-klas, er blijven er genoeg zitten om alles bijelkaar te voegen.

Ik vind het wel goed zo, dan ben je tenminste nog echt een klas die veel lessen samenheeft. Is ook veel makkelijker roosteren en als je een les wilt verzetten kan dat makkelijker. Anderen zie je wel in de pauze, bij de gymles en bij bijvakken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 11:59
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
hm.. bij ons hing het voornamelijk van de mentor af. Mijn mentrix in de 4e gaf biologie, dus het was vrij logisch dat ik voornamelijk met N&G in de klas zat (ik had dat zelf ook) Hoewel er ook redelijk veel mensen waren die biologie in hun vrije deel hadden.

In de 5e was het vrijwel helemaal N&G, mn mentor gaf wiskunde B1, maar in de 6e gaf mn mentrix Engels en toen hadden we een mengelmoesje. Het grootste deel van de klas zag ik alleen bij Nederlands en Engels. Ik rekende ze niet eens tot mn klas (hoewel ze dat officieel wel waren), mijn klas was de klas die ik bij mn profielvakken had. Die kende ik ook langer.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 17:18
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
bij ons op de havo zaten alle profielen door elkaar, volgens mij was het meer of je frans of duits had gekozen .
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 23:10
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
ij ons was dus in de 4e en 5e 2 klassen en inde 6e werd het 1 klas... dus zat je met iedereen van vwo opgescheept... maar was wel reuze gezellig
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 19:28
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Bij ons gaan de klassen per profiel. Ik zit nu dus in de NT-klas.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 20:08
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Bij ons zitten ook gewoon alle profielen door elkaar. Eén klas is de vwo-klas die al bestaat vanaf de eerste en waar zittenblijvers bij in komen. En de ander zijn de opstromers in de tweede/derde van havo/vwo. Ze zijn gelukkig niet gehusseld. Je zit bij de clusters als genoeg bij elkaar in de klas dus op een stamklas van alleen dezelfde profiel zitten sommige mensen niet te wachten. Ik had het niet erg gevonden, maar zo even afwisseling is veel leuker.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 20:39
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-07-2006 @ 20:28 :
Bij ons gaan de klassen per profiel. Ik zit nu dus in de NT-klas.
met hoeveel mensen: 5

(tenminste zoveel waren het er bij ons onderhand)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 22:53
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 11-07-2006 @ 21:39 :
met hoeveel mensen: 5

(tenminste zoveel waren het er bij ons onderhand)
Nee, 6V heeft er volgend jaar 14, waar ik er één van ben (we begonnen met 18 in de vierde, 17 in de vijfde en nu zijn er drie afgestroomd/blijven zitten).

Nu ontopic. Het hangt totaal van je school af, als je bijvoorbeeld in een profielklas zit dan heb je alle vakken gewoon samen met je eigen klas, dus ook ne/en etc. Alleen je keuzevakken heb je dan in een aparte klas omdat niet iedereen hetzelfde keuzevak heeft.

Zo gaat het bij mij op school op dit moment
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic 113#
rare kwast
496 15-11-2007 16:42
Verhalen & Gedichten Tweede Wedstrijd Poll: De Uitdaging!
Halogeen
34 21-09-2006 21:54
Software & Hardware mappen indelen in xp...
SuperSanne
6 13-09-2003 18:38
Eindexamens 2003 [Natuurkunde, HAVO] Stel hier al je vragen en vertel hoe het ging!
Snufje
52 27-05-2003 08:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.