Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2006, 12:20
Roodkopje
Avatar van Roodkopje
Roodkopje is offline
Zo blij was ik dat ik toch nog geslaagd was, zo beroerd voel ik me nu, nu er net post binnenkwam van mijn vervolgopleiding. Met het meest vreselijke nieuws dat ik me kan voorstellen. Ik moet op kamp, maar liefst van dinsdag tot en met vrijdag, een verplichte werkweek. Ik ken dan nog niemand, en we slapen op een camping en het wordt zo'n typische actieve werkweek.

Ten eerste heb ik heimwee, een spastische darm, slaap ik slecht op andere plekken, ik ben verlegen in zo'n situaties, ik hou er gewoon totaal niet van. Ik voel me echt nu al beroerd als ik alleen al aan het idee denk. Moet ik zeker ook mijn telefoon thuislaten en zo.. Ik word er gek van, ik wil niet.

Iemand hele goede tips?

Vooral die spastische darm zit me dwars, want zodra ik zenuwachtig/gespannen/onzeker of wat dan ook word, reageert ie heel snel. En das kut. Vooral als je midden in een speurtocht in het bos zit -_- ...
__________________
Hard to say what caught my attention..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2006, 12:28
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Is het een soort introductie iets? Want daar ben ik echt nog nooit meegeweest. Ik maak zelf wel uit hoe ik kennis maak met anderen, niet door zo'n dom kamp ofzo.
Ik kan me wel voorstellen dat andere mensen dit heel leuk vinden, maar ik ben zelf gewoon nooit gegaan
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 12:30
Roodkopje
Avatar van Roodkopje
Roodkopje is offline
Ja introductieding denk ik, het is immers de eerste week. Maar ja er staat met dikgedrukte letters in de brief; deelname is verplicht.

En mn ouders zitten ook al te zeiken dat ik me niet aan moet stellen en is toch gezellig blabla bla.
Nou nee, ik heb gewoon echt geen zin in zoiets.
__________________
Hard to say what caught my attention..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 12:40
Verwijderd
Bij zo'n introductieweek van je vervolgopleiding hoef je heus niet je telefoon thuis te laten hoor.

Ik denk dat je, als je meegaat, geen hoge eisen aan jezelf moet stellen. Natuurlijk wil je leuk overkomen en vrienden maken enzo, maar ik denk dat je iig moet proberen te zorgen dat je een beetje rustig aan doet en jezelf blijft. Vertel de leiding en eventueel wat andere mensen over die spastische darm en misschien kun je afspreken dat je niet met alle activiteiten meegaat. Dan heb je bijvoorbeeld nog even een moment voor jezelf als de anderen iets actiefs gaan doen in het bos en kun je even tot rust komen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 12:48
Roodkopje
Avatar van Roodkopje
Roodkopje is offline
Das natuurlijk een optie, en die was ook al door mijn hoofd geschoten. Maar ja dan ben ik weer zo'n type wat zich dan zo zielig voelt. Dat iedereen me een aansteller/aandachttrekker vindt etcetera, of dat mensen me achteraf zien als "dat meisje wat nooit mee wou". Blabla.

Ik moet me niet zoveel van anderen aantrekken zeg, omg.
__________________
Hard to say what caught my attention..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:12
Verwijderd
Ja je moet ook weer niet heel veel activiteiten overslaan natuurlijk. Maar zo af en toe eens, als je je echt moe voelt of last hebt van je darmen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:30
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ach verplichting my ass Dat zetten ze er altijd bij, maar als je geen zin hebt zou ik gewoon niet gaan.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:36
Roodkopje
Avatar van Roodkopje
Roodkopje is offline
Bedankt voor de reacties iig
__________________
Hard to say what caught my attention..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:51
Verwijderd
Je moet ook onthouden dat je heus wel altijd naar huis kunt, mocht dat echt nodig zijn! Ze zullen je dan echt niet daar houden als jij je echt niet goed voelt. En dan zeg je gewoon tegen de anderen dat je ziek bent geworden o.i.d... wat jij wilt
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 18:32
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
1: Ik heb ook lichtelijk last van heimwei... Heel vervelend .. vooral op vakanties.. En natuurluk mag je wel je mobiel mee.. en anders neem je em stiekem mee soms ff naar huis bellen helpt goed bij mij.. al is het maar 5 minuutjes
2. Verplicht? Niets is verplicht... Voor hetzelfde geld ben je wel gewoon ziek in die week.. niemand die je het kan verplichten weet niet wanneer die week valt.. bij mij valt me introductieweek in me vakantie en ik ben dan ook dus echt op vakantie..
en ik vind majel's tip ook goed. houdt altijd in gedachten dat je zó naar huis kunt..

Succes!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:10
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
dat is toch het leukste dat er is
ik ga ook beginnen met een nieuwe opleiding en ik heb nu al zin in die introductieweek...
ik zou me gewoon niet zo druk maken om je spastische darm... als je er gewoon niet aan denkt dan zul je ook niet zo snel last hebben... en met dat verlegen zijn en dat je niemand kent... je komt in een groepje en dan leer je elkaar vanzelf kennen, want je moet samen allerlei dingen gaan doen... tjah... en over dat slapen... de eerste dag zal je hoogwaarschijnlijk niet slapen... maar ik denk dat niemand dat doet omdat iedereen gaat ravotten... maar die nacht erop ben je heus wel moe... dus slaap je ook een stuk makkelijker... let maar op
oja... en over heimwee... je kan altijd je ouders bellen en als je het echt niet meer trekt dan zullen ze je heus wel naar huis brengen

alles komt goed en als je die week hebt gehad zeg je: ik wil nog een keer
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:18
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zeker HBO, dat zijn van die groepsdieren. Op de unief is voor dit soort ongein geen tijd.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 21:18 :
Zeker HBO, dat zijn van die groepsdieren. Op de unief is voor dit soort ongein geen tijd.
Volgens mij waren de UIT-dagen ook verplicht (maar ik hoefde niet omdat ik hogere instromer was).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:42
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Ik haat dat soort verplicht 'gezellige' onzin. Sterkte ermee.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 22:36
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik snap precies wat je bedoeld. Ik weet nog niet of ik zo'n intro week heb (uu ??) maar ik zou gewoon niet gaan .
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 22:50
ickeicke
ickeicke is offline
Ik heb eens een soort kennismakingsweekend van mijn vroegere studievereniging gehad.

Ik voelde me vooraf al niet lekker en had er geen zin in, maar ben toch maar gegaan. We kwamen 's middags na een fietstocht aan en er werd weinig meer gedaan dan bier zuipen en ben dus maar rond een uurtje of 22.00 in mn uppie naar bed gegaan. Toen geprobeerd om op een dun slaapmatje, op een betonnen vloer, in een koude en stinkende stal te slapen. Needless to say dat dat niet echt lukte en toen ik eindelijk sliep werd ik weer wakker toen de rest van de groep dronken en luidruchtig binnenkwam.

De volgende ochtend heb ik de rest van het de dag laten zitten voor wat het was en ben ik gewoon met wat anderen naar huis gefietst .
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 23:08
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 21:18 :
Zeker HBO, dat zijn van die groepsdieren. Op de unief is voor dit soort ongein geen tijd.
ahaha
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 23:09
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 13-07-2006 @ 23:36 :
Ik snap precies wat je bedoeld. Ik weet nog niet of ik zo'n intro week heb (uu ??) maar ik zou gewoon niet gaan .
Dat verschilt per faculteit. Bij rechten begin je wel een week eerder dan de rest, dan laten ze je de faculteitsgebouwen een beetje zien maar dat is verder niks vervelends. Bij andere faculteiten doen ze wel aan serieuze introkampen heb ik gehoord.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-07-2006, 23:13
Verwijderd
Die verplichtingen van kamp zijn echt bullshit, dus als je wil kun je het gewoon negeren.
Als jeje daar niet goed bij voelt kun je contact opnemen met de studieadviseur en de situatie uitleggen, en dan krijg je waarschijnlijk ook dit antwoord, ookal zullen ze proberen je wel mee te lokken.

Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 14-07-2006 @ 00:13 :
Die verplichtingen van kamp zijn echt bullshit, dus als je wil kun je het gewoon negeren.
Dringende medische redenen zoals incontinentie vind ik op zich wel prima grond om weg te blijven, maar 'ik ben verlegen' of 'ik slaap slecht op andere plekken' vind ik een beetje bs. Dan positioneer je jezelf dus al meteen als het kneusje van de opleiding en zul je die levensstijl ook nooit veranderen, als je er niet voor openstaat.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 23:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-07-2006 @ 00:16 :
Dringende medische redenen zoals incontinentie vind ik op zich wel prima grond om weg te blijven, maar 'ik ben verlegen' of 'ik slaap slecht op andere plekken' vind ik een beetje bs. Dan positioneer je jezelf dus al meteen als het kneusje van de opleiding en zul je die levensstijl ook nooit veranderen, als je er niet voor openstaat.
Je gaat naar school om te leren, niet om dit soort bullshit activiteiten te doen. Als je zo graag zuip vermaak wil ga je maar bij het corps.

En heel eerlijk gezegt, ik zou het eerder een kneus vinden als diegene meegaat terwijl ze niet wil. Mensen die bang zijn buiten de groep te vallen zijn echt losers.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 18:10
Roodkopje
Avatar van Roodkopje
Roodkopje is offline
Hmm ja ik mag dus iig niet thuisblijven van 't ouderlijk volk hier. Ook al van die bange types dat ik er buiten zal vallen
Mja ik zal maar gewoon meegaan, tis wel wat sommigen al zeiden, je kan toch naar huis als t echt vreselijk zou zijn. Laat ik dat maar in mind houden dan..

Blugh.
__________________
Hard to say what caught my attention..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 22:39
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-07-2006 @ 00:13 :
Die verplichtingen van kamp zijn echt bullshit, dus als je wil kun je het gewoon negeren.
Als jeje daar niet goed bij voelt kun je contact opnemen met de studieadviseur en de situatie uitleggen, en dan krijg je waarschijnlijk ook dit antwoord, ookal zullen ze proberen je wel mee te lokken.

Sommige opleidingen geven je 1 studiepunt voor het volgen van de introductie.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 22:54
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-07-2006 @ 00:21 :
Je gaat naar school om te leren, niet om dit soort bullshit activiteiten te doen. Als je zo graag zuip vermaak wil ga je maar bij het corps.

En heel eerlijk gezegt, ik zou het eerder een kneus vinden als diegene meegaat terwijl ze niet wil. Mensen die bang zijn buiten de groep te vallen zijn echt losers.
Wat is er tegen om toch op kamp te gaan, ook al heb je er niet zoveel zin in? Ik heb vorig jaar veel intro's gehad, en nu moet ik weer. Helemaal geen zin in maar ik weet ook dat het als je er eenmaal bent heel leuk kan zijn. Is het dat niet, dan zijn het maar een paar dagen die je uit moet zingen. Of je neemt de trein naar huis, makkelijk zat. Wat je dus niet moet doen is wel gaan en dan ter plekke jezelf zielig gaan vinden. Iedereen zit in hetzelfde schuitje en maak er gewoon met zn allen wat leuks van. Er zullen maar weinig mensen zijn die er naar uit kijken om in het diepe gegooid te worden. Natuurlijk is incontinentie een zeer goede reden om thuis te blijven, maar als het éven kan zou ik toch gaan. Achteraf valt het allemaal mee, heb je er met zn allen leuke herinneringen aan (het is geen ontgroening, de introductiecommissie is er bij wijze van spreken voor het plezier van de eerstejaars) en ben je blij dat je het gedaan hebt.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 10:33
Verwijderd
Ach, het ergste wat er kan gebeuren is dat je vijf heel vervelende dagen hebt, daar kom je ook wel weer overheen. Ja, dat is tijdens dat kamp niet leuk, maar een maand later denk je er al niet meer aan. En misschien kom je er wel iemand tegen met wie je goed kan opschieten en kun je het samen wel leuk maken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 14-07-2006 @ 00:21 :
En heel eerlijk gezegt, ik zou het eerder een kneus vinden als diegene meegaat terwijl ze niet wil. Mensen die bang zijn buiten de groep te vallen zijn echt losers.
Kwestie van aan welke kant van de lijn je staat, natuurlijk. Als je me een beetje kent dan weet je echt wel dat ik ook niet zoveel moet hebben van het corps maar om al op voorhand, voor je ook maar op één reisje bent geweest met je nieuwe studiegenoten, te zeggen dat je er geen zin in hebt enzo gaat me ook weer te ver.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 11:04
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 21:18 :
Zeker HBO, dat zijn van die groepsdieren. Op de unief is voor dit soort ongein geen tijd.
Dat klopt, bij ons was er niet slechts 1 kamp, maar een pre-intro, een intro en na een paar weken nog een kamp georganiseerd door de studievereniging. Geen tijd, haha, de P technische natuurkunde staat toch op zijn minst in de topvijf van zwaarste P's.

@TS: er al eens over gedacht om als kluizenaar te gaan leven? Hoef je nooit in contact te komen met die andere, enge mensen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 11:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-07-2006 @ 11:34 :
Kwestie van aan welke kant van de lijn je staat, natuurlijk. Als je me een beetje kent dan weet je echt wel dat ik ook niet zoveel moet hebben van het corps maar om al op voorhand, voor je ook maar op één reisje bent geweest met je nieuwe studiegenoten, te zeggen dat je er geen zin in hebt enzo gaat me ook weer te ver.
Bwuh, ik heb gewoon een hekel aan 'gezelligheid kent geen tijd' vermaak, dus ik kan me goed voorstellen dat iemand er geen zin in heeft. Dus als iemand er geen zin in heeft moet diegene het gewoon niet doen. Vrije keuze.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Luminon schreef op 14-07-2006 @ 23:39 :
Sommige opleidingen geven je 1 studiepunt voor het volgen van de introductie.
Die je ook anders kunt halen door het maken van een opdracht. Is meer een soort dwangmiddel om je mee te lokken zodat je makkelijk een punt krijgt.

Ik ben echt tegen dit soort dwang om studenten aan niet bepaald studie relevante zaken te laten deelnemen. Je gaat erheen om te leren, niet om je te vermaken. Hogescholen en universiteiten kunnen hun energie wel beter besteden.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 13:29
Roodkopje
Avatar van Roodkopje
Roodkopje is offline
Zoals ik al dacht, de meningen lopen nogal uiteen.
Ik ben nog steeds van mening dat t voor mij allemaal niet hoeft. En wat iemand zei over dat het zwak is om al geen zin te hebben voor ik uberhaupt iets met die mensen heb gedaan.. het gaat me toch ook niet om de mensen! De mensen zullen vast wel aardig zijn, en als ze dat niet zijn is dat hun probleem. Het gaat er gewoon om dat ik echt niet dol ben op kampen, en dat ik daarnaast "kamp" met die darmproblemen.
Ook speurtochten en ontvoeringen en droppingen en survivaltochten etc. trekken mij totaal niet.
En nee ik word ook geen kluizenaar, ga jij toch helemaal poepen Mephostophilis.
__________________
Hard to say what caught my attention..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 13:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-07-2006 @ 21:37 :
Volgens mij waren de UIT-dagen ook verplicht (maar ik hoefde niet omdat ik hogere instromer was).
Nee hoor, helemaal niet, dat mocht je zelf weten. Onze introductie was wel verplicht, maar geen kamp, ik helemaal blij Het waren gewoon drie dagen beetje kennis maken en zo.

Ik herken je ouders' reactie wel, Roodkapje, mijne zijn precies zo. Ik ben dan ook uiteindelijk wél naar de Uit-dagen geweest, met flinke tegenzin, maar uiteindelijk was het nog best oké.

Het is leuk om die mensen te leren kennen, probeer je vooral daar op te richten. Houd jezelf voor dat het maar één weekje is, dat het niet erg is als je een paar nachten niet zo goed slaapt en eet. Neem je telefoon mee en ook in ieder geval iets van een boek of puzzelboekje, zodat je jezelf af en toe een beetje terug kunt trekken als het je teveel wordt. Als je écht geen zin hebt om iets te doen, doe het dan niet. Wat betreft je spastische darm.. Daar weet ik niet zoveel van, sorry.

Veel succes in ieder geval!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 13:42
Roodkopje
Avatar van Roodkopje
Roodkopje is offline
Dankjewel, het zal uiteindelijk ook wel meevallen ja. Hoop ik.
Het wordt gewoon nogal ff wennen..
__________________
Hard to say what caught my attention..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 13:48
Vash112
Vash112 is offline
ik zou gewoon ziek melden.
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 13:52
Verwijderd
Als je je er nu echt al slecht over voelt, zou ik gewoon niet gaan. Zeg dat je al andere velplichtingen hebt die week, of wegens gezondheidsredenen niet kan. Ik hou ook absoluut niet van dat soort verplichten kamp-dingen, en zou er alles aan doen om er onderuit te kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 17:14
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 21:18 :
Zeker HBO, dat zijn van die groepsdieren. Op de unief is voor dit soort ongein geen tijd.
ik heb in augustus ook van de universiteit zo'n week hoor... het wordt bij de meeste universiteiten ook gedaan

Laatst gewijzigd op 16-07-2006 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 19:33
Verwijderd
Citaat:
lisanne_tje schreef op 16-07-2006 @ 18:14 :
ik heb in augustus ook van de universiteit zo'n week hoor... het wordt bij de meeste universiteiten ook gedaan
Precies, zie je steeds vaker. Geen idee of dat een goede ontwikkeling is
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2006, 19:38
Verwijderd
Introductiekampen worden inderdaad op alle niveaus steeds populairder, ik hoop van harte dat ik er geen heb.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 19:47
Verwijderd
Ach, zelfs ik vond het leuk. En het is inmiddels toch wel algemeen bekend dat ik de sociale vaardigheden heb van een tosti-ijzer.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 19:51
Verwijderd
Oeh, die van mij ook.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 22:51
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-07-2006 @ 20:38 :
Introductiekampen worden inderdaad op alle niveaus steeds populairder, ik hoop van harte dat ik er geen heb.
Je hebt er wel een, maar dat is gewoon zo'n informele net zoals ik had, geen kamp, niks aan de hand dus. (jullie website > die van rechten trouwens)
Ben je van plan naar de UIT-dagen te gaan trouwens? Daar stoppen ze je wel in een vast groepje voor een hele week, vond ik echt vreselijk.
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-07-2006 @ 20:47 :
Ach, zelfs ik vond het leuk. En het is inmiddels toch wel algemeen bekend dat ik de sociale vaardigheden heb van een tosti-ijzer.
Hmm, klinkt bekend .
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 00:36.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 00:24
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
enje moet niet vergeten dat je zeker niet de enigste zult zijn die ''niemand'' kent


Ik zelf vind dit soort dingen ook altijd zwaar kut, maar goed

ik ga altijd wel en in de meeste gevallen valt het allemaal best wel mee
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 09:45
Verwijderd
maar als je slechte sociale vaardigheden hebt, maar wél van domme spelletjes en/of zuipen houdt, dan kun je zo'n kamp ook nog wel leuk maken. Ik heb het 'geluk' dat ik wel van domme spelletjes hou, dan heb je nog íets, als dat niet zo was geweest had ik er ook niks aan gevonden.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 09:57
Verwijderd
als je geen zin hebt ga je toch gewoon niet?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
En wat als je wel sociaal bent, maar niet van zuipen en dronken zijn houdt?
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-07-2006 @ 11:56 :
En wat als je wel sociaal bent, maar niet van zuipen en dronken zijn houdt?
Alsof je altijd maar moet zuipen. Verder kan het ook prima leuk zijn als je zelf niet drinkt en anderen wel. Erg afhankelijk van je eigen instelling en uiteraard ook gedeeltelijk van hoe de anderen zich gedragen. Maar mensen die roepen dat het meteen ongezellig is omdat ze niet drinken doen imo iets fout.
Buiten dat moet het gewoon kunnen dat je niet drinkt. Als ze je daar al op gaan veroordelen dan zijn die mensen imo fout, niet jij.

Hoe dan ook, ik zou het gewoon proberen. Weggaan kan altijd nog en de kans dat het best leuk wordt is zeker aanwezig, tenminste als je zelf ook enige moeite doet om het leuk te maken. Zodra je daar met een kop gaat zitten van ik wil hier niet zijn ik vind het hier erg etc dan maak je het zelf ook niet leuk en verpest je het ook voor jezelf met nieuwe contacten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 21:18 :
Zeker HBO, dat zijn van die groepsdieren. Op de unief is voor dit soort ongein geen tijd.
ik krijg anders een complete introductieweek met een kamp voorgeschoteld. Welliswaar niet verplicht maar ze gaan er wel van uit dat je meedoet.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 12:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ieke schreef op 17-07-2006 @ 12:16 :
Alsof je altijd maar moet zuipen. Verder kan het ook prima leuk zijn als je zelf niet drinkt en anderen wel. Erg afhankelijk van je eigen instelling en uiteraard ook gedeeltelijk van hoe de anderen zich gedragen. Maar mensen die roepen dat het meteen ongezellig is omdat ze niet drinken doen imo iets fout.
Buiten dat moet het gewoon kunnen dat je niet drinkt. Als ze je daar al op gaan veroordelen dan zijn die mensen imo fout, niet jij.
Hoe de mensen zijn weet je niet echt van te voren, vandaar.
Er is niets mis met één keer per week uitgaan en dan zelf niet/weinig drinken. Maar met zo'n kamp heb je elke dag dronken lui en of ik dat leuk vind weet ik nog niet.

Maar ik ga nog wel een beetje informeren.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 12:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-07-2006 @ 13:01 :
Hoe de mensen zijn weet je niet echt van te voren, vandaar.
Er is niets mis met één keer per week uitgaan en dan zelf niet/weinig drinken. Maar met zo'n kamp heb je elke dag dronken lui en of ik dat leuk vind weet ik nog niet.

Maar ik ga nog wel een beetje informeren.
Nee en omdat je dat niet weet moet je het ook vooral proberen. Als je het niet leuk vind kan je altijd nog naar huis.
Je hebt echt niet overal alleen maar mensen die alleen maar zuipen en het stom vinden dat jij dat niet doet. Je kan zelfs zonder problemen lid worden van een studentenvereniging als je niet drinkt.
Het beeld dat het alleen maar zuipen en feesten is zo'n introkamp is in mijn ogen echt wat misplaatst. Er zullen er zat zijn die dat doen, maar ik ben overal wel mensen tegengekomen die dat niet hun ding vonden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 17-07-2006 @ 11:56 :
En wat als je wel sociaal bent, maar niet van zuipen en dronken zijn houdt?
Dan doe je gewoon overdag en 's avonds gezellig mee met wat voor activiteiten er dan ook zijn, en ga je 's nachts niet mee doen met 't zuipen maar gewoon eerder naar bed. Er zijn altijd meer mensen die dat doen, dus dan kun je daar nog mee kletsen op de slaapzaal.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:21
Roodkopje
Avatar van Roodkopje
Roodkopje is offline
Ik ben al een beetje meer gerustgesteld. Zuip zelf namelijk ook niet, en hoor de ergste verhalen over zo'n kampen. Ook al vinden de mensen die het vertellen dan wel leuk, elke dag strontzat meedoen aan activiteiten en zich later niks meer herinneren..
Maar toch. Het zal wel meevallen, zeg ik mezelf de hele tijd.
__________________
Hard to say what caught my attention..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin hypotetische vluchtelingenpol
Verwijderd
59 03-05-2015 19:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting
T_ID
454 31-05-2009 23:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Busstaking tijdens examens
T_ID
500 10-06-2008 18:47
Algemene schoolzaken Introductie weken van universiteiten
Str0nk
245 29-08-2004 11:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Werken voor uitkering
Verwijderd
39 14-04-2004 11:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.