Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2013, 22:27
sayhellox
sayhellox is offline
Hey,

Ik zit in een 4T klas.
Wij krijgen van een oude man economie waar je niet fatsoenlijk mee kan praten en dat hij boos kan worden (ik meen dit hij kan heel erg boos worden). Alleen we hadden een toets, 2e hoofdstuk. (1st hoofdstuk had ik onvoldoende). Maar de meneer kijkt na zoals het op de examen hoort. Bijv: OPDR 1A goed 1B goed 1C fout = heel OPDR 1 fout. Maar ik vind dat dit alleen op examens gedaan moet worden. Alleen we hadden toets ik had keigoed geleerd en bij het maken van de toets had ik een erg goed gevoel. Maar ja 1 cijfertje fout HEEL OPDR FOUT. Dus ik kwam uit op een 5,4 hoogste cijfer van de klas. (Genant dit). Mensen hadden zelfs een 0,1 of 2, 2,5, 3 of 3,3 cijfers die in iedergeval onder de 5 waren. Dit kan toch niet? En dat mens van EC zegt al voor de 2e keer: 'volgende keer beter' . Ben naaar mentor gegaan, die zeikte nog van alles en wat en was een met dat mens. Bah! Straks haal ik mijn examen niet meer, en nu?!?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2013, 07:42
thesombrero
Avatar van thesombrero
thesombrero is offline
Lullig maar je moet je toch bij die docent gaan neerleggen.. en als je de toets afhebt heel streng controleren op de details.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 15:12
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Misschien kun je vragen of je een duidelijker beeld mag van de puntentelling? Het lijkt me dat als je deelopdrachten wel goed hebt je daar wel enige punten voor moet krijgen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 22:41
sayhellox
sayhellox is offline
Ik heb met de leraar er mee gesproken. Hij gaat alles nakijken net als op de examen. En daar telde een strenge normering bij.
Helaas, ik toch maar meer uren achter mijn bureautje zitten.
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 01:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Misschien kun je vragen of je een duidelijker beeld mag van de puntentelling? Het lijkt me dat als je deelopdrachten wel goed hebt je daar wel enige punten voor moet krijgen.
Nope want competentiegericht leren.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 21:11
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Vragen naar zijn normantwoorden en hoe de punten daarbij verdeeld worden. Eigenlijk wat Tink zegt.

Je kan er altijd mee naar je examencommissie gaan, vaak is dat een docent. Je mentor/mentrix weet wel wie dat is. Je kan dan vragen om herbeoordeling door een andere vakdocent bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 08:06
Lexi
Lexi is offline
Misschien moet je proberen om naar een andere leerkracht te gaan van hetzelfde vak of een bijles te volgen, dat kan redelijk goed helpen . En zeg ook tegen de leerkracht dat het soms niet echt duidelijk is, misschien zal hij er rekening mee houden en gaat het wat beter. Veel geluk met je examen en hoop dat je het goed doet!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 14:44
Verwijderd
En waarom was dit bij de eerste toets geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 17:16
Pimzsky
Avatar van Pimzsky
Pimzsky is offline
Mag dit überhaupt wel? Examengericht nakijken op normale proefwerken.. lijkt me nogal sterk tbh.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 18:46
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Mag dit überhaupt wel? Examengericht nakijken op normale proefwerken.. lijkt me nogal sterk tbh.
Dat doen ze altijd. Veel docenten hebben in hun schooltentamens ook gewoon oude opgaven van landelijke examens. Het is een goede voorbereiding voor het landelijk, omdat de vragen exact in hetzelfde stramien zijn. Puntentelling is dan ook hetzelfde.

Handig voor de leerling, lekker makkelijk voor de luie docent.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 19:09
Pimzsky
Avatar van Pimzsky
Pimzsky is offline
Citaat:
Dat doen ze altijd. Veel docenten hebben in hun schooltentamens ook gewoon oude opgaven van landelijke examens. Het is een goede voorbereiding voor het landelijk, omdat de vragen exact in hetzelfde stramien zijn. Puntentelling is dan ook hetzelfde.

Handig voor de leerling, lekker makkelijk voor de luie docent.
Ik zit in 4 HAVO maar er is nog niet echt een SE afgenomen bij mij. Volgende week heb ik toetsweek en dan komen er een paar. Zal eens vragen aan een leraar of dat bij ons ook zo is, zo ja, hadden ze ons daarvan wel mogen inlichten want dat wist ik niet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 20:04
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Wat maakt het uit of hij een opgaven uit een oud examen pakt of de opgaven zelf?
Vaak pakken ze ook dezelfde opgaven maar verbouwen ze hem een beetje. Bij wiskunde verdubbelen ze alle getallen, bij MenO worden auto's omgezet naar fietsen, bij een verhaal bij maatschappijleer worden Kees en Jan gewoon Naomi en Tessa, et voila, geen leerling die de opgaven zou herkennen.

Afgezien van dat hebben ze een prima, realistische opgave voor hun CE.
Of andersom, de docent heeft een prima opgaven gemaakt die ze zo op hun CE zouden kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Ik zit in 4 HAVO maar er is nog niet echt een SE afgenomen bij mij. Volgende week heb ik toetsweek en dan komen er een paar. Zal eens vragen aan een leraar of dat bij ons ook zo is, zo ja, hadden ze ons daarvan wel mogen inlichten want dat wist ik niet.
Sjonge, wat een verrassing zeg! Hij heeft toch alle vrijheid voor SE's? Wat valt er in te lichten of te klagen?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 00:54
sayhellox
sayhellox is offline
Citaat:
En waarom was dit bij de eerste toets geen probleem?
Je leest een beetje te snel. Lees terug, ik had daar ook een onvoldoende voor.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 11:14
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik zou het fijn vinden als ik kon wennen aan de examenmanier van vragen voor ik daadwerkelijk op mijn examem zit. Je kunt beter nu allemaal een onvoldoende halen dan op je CE, want nu kun je nog je manier van leren en toetsen maken aanpassen, op je CE ben je dan echt gezakt. Maar het is wel heel vreemd dat iedereen een onvoldoende heeft, dat betekent dat je niet goed voorbereid bent op een dergelijke toets. Misschien wilde de leraar iedereen ook expres laten schrikken om zo te laten zien 'dit moeten jullie wel echt gaan leren', maar misschien vraagth hij ook gewoon te veel van jullie. Is er niet een andere economieleraar aan wie je kunt vragen hoe hij jullie zou toetsen en nakijken? Dan weet je ook of er echt een groot verschil zit.

Verder wordt communiceren een stuk makkelijker als je het niet over 'dat mens' hebt.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe was jij vroeger op school?
Verwijderd
50 24-01-2011 22:53
Algemene schoolzaken Enquête over cijfers op school
Gunkan
23 22-02-2008 07:06
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Een dún zesje
Ieke
0 02-02-2004 16:51
Algemene schoolzaken iets voor de klas vertellen
Lieke666
4 18-05-2002 13:43
Lichaam & Gezondheid asperger-syndroom
niemand
26 03-02-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.