Oud 22-11-2009, 19:37
synbitz
synbitz is offline
ik wou even mijn gevoel mededelen ...

Citaat:
Mama ik stuur deze mail vlak nadat wij ruzie gemaakt hebben.


Ik wil een mail sturen omdat ik via woorden op computer veel beter
mijn gevoel kwijt kan.. jij en papa hebben mij juist uitgemaakt voor junkie,
ik wil ni eigenwijs doen mama ma als je junkie opzoekt in het woordeboek
kom je uit bij "Heroine verslaafde zonder onderdak" je hebt me echt diep gekwetst
ook al zie je da misschien ni aan mij, Ik weet dat je gelijk hebt dat ik laatste tijd
teveel rook en ik ga proberen om terug alleen in het weekend te roken en minder..
als ik rook helpt da mij om rustig te blijven,
elke keer als ik op school iets misdoe of onozel begin te doen, of kinderachtig , of
als ik ni naar school wil gaan.. of wa der ook allemaal gebeurt, dan is da als
ik lang geen wiet gerookt heb, als ik wel rook kan ik rustig blijve op school
enzo ik weet ni hoe da komt ma ik merk da wel, als ik dan lang ni gerookt heb
en ik rook trug dan kom ik altijd tot de conclusie dat ik in die periode dat ik niet gerookt
heb altijd ma erger en erger gedrag heb op school. Ik lieg niet meer tege u da is wat je wou
maar nu wordt ik junky genoemt en ga ik buitegegooid worden en da is allemaal heel
pijnlijk ik moet bijna wenen... Ik heb deze dit geschreven vlak na dat je weg gegaan bent
en ik ben helemaal niet zo van de kaart als je me wel opschreef..
Ik weet dat ik moet stoppen met
wiet maar ik ben daar nu echt helemaal ni klaar voor mama.. Ik hang helemaal ni zoveel op straat
als je denkt, maar als het weekend is mag ik toch ontspanne ... jij ontspant toch ook in het weekend?
en na je werk ga je toch ook nog vaak iets doen? mijn resultaten op school zijn best oke en ik
werk wel goed voor school.. ik heb dan wel strafstudie gekregen maar jij wist toch wel dat ik thuis was?
ik heb gewoon mijn straf aanvaard en ga naar de strafstudie. ik heb gespijbelt van school, maar ik heb
je wel altijd laten weten wanneer ik dat deed. en ik was altijd gewoon thuis...

ik hoop gewoon dat je me vergeeft, het is helemaal nie mijn bedoeling om het voor jullie te verpesten en zo zie ik da
helemaal nie, ik hou van onze familie ook al denkt ge misschien van ni.. Ik heb gewoon zoveel meegemaakt
waar je niks van weet toen ik jonger was. Ik heb nooit problemen die ik had inverband met school, vechten en alle negatieve
dingen die ik meegemaakt heb met u besproken. Er was toen ik 16 was bijvoorbeeld een jongeman van 21 die mij geslagen heeft, ik had
toen een blauw oog, hij heeft me nog vaak lastig gevallen, soms was ik buiten en zag ik hem en deed hij tekens dat hij
me ging vermoorden. ik had schrik om alleen over straat te lopen , hij heeft recent zelfmoord gepleegd zijn naam was ******.
zo heb ik nog veel herinderingen en gedachten, van vroeger. Ik heb altijd gewoon geprobeerd om u daarbuiten te houden om
jullie levens gemakkelijker te maken. vanaf mijn 18 zit ik nog maar met één probleem en da is wiet..

toen ik nog kind was (10-14 jaar) was ik agressief, arrogant, vandalist, pester, echt geen leuke persoon. Nu ben ik een rustig iemand, door
wiet... als ik dan ga minderen met roken wat ik dus wel ga doen gaat mijn gedrag daar echt slechter van worde, en ik meen echt dat ik
dan ook echt lastiger ben, ook met jou, we maken dan sneller ruzie, harder ruzie, overal ruzie om... ook met dana maak ik dan sneller ruzie.
Niet fijn, ook op school maak ik dan ruzie, zowel met leerlingen ( pestgedrag ) als met de leerkrachten die ik niet graag heb... ik maak dan
op elk vlak altijd de foute beslissing, maak de foute reactie, doe wat juist niet goed is. ik vertel
je gewoon even de misschien wel harde waarheid...

Dit was/is mijn gevoel en wat ik denk, ik hoop dat je dit wel kan begrijpen...
sorry mama,papa ik wil je niet kwetsen

Laatst gewijzigd op 22-11-2009 om 19:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2009, 21:46
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Wat is het doel van deze topic precies? Heb je een vraag/stelling of wat dan ook? Anders kan je met dit soort dingen terecht in het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic en gaat deze dicht.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 22:11
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Wil echt niet lullig zijn maar ik hoop dat je ouders niet zo snel als ik zijn gestopt met lezen.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 22:46
Verwijderd
Gebruik wat meer interpunctie.
Dat je een mail schrijft om je gevoelens te ordenen vind ik op zich een goed idee, ik zou het alleen uitprinten en aan je ouders laten lezen wanneer jullie met z'n drieen zitten, dan kun je er ook meteen over praten en kunnen eventuele onduidelijkheden meteen uit de weg worden geruimd
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 17:11
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Ik denk dat TS hulp zoekt, of op zijn minst wat advies.

Nu moet ik meteen bekennen dat ik wiet ook geen goede oplossing vind.
Misschien kun je er eens met iemand anders over praten, met een professioneel iemand. Het lucht enorm op. (bij mij wel. ) Misschien kun je ook iets vervangends krijgen voor de wiet. Iets wat je help om rustig te worden. Want dat valt mij het meeste op, dat je wiet gebruikt om rustig te worden.

Misschien is dat een optie?

Suc6
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:12
Verwijderd
dit leest verdomde kut en ík gebruik al weinig hoofdletters en interpunctie....
maar je kan tenminste toch wel proberen alle woorden goed te spellen in zo'n mail
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:54
synbitz
synbitz is offline
Citaat:
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
18



Het is misschien niet zo duidelijk omdat ik ook totaal geen moeite heb gedaan voor punctuatie, duidelijkheid.. ik heb gwn opgeschreven wat in me opkwam... het heeft in ieder geval wel gewerkt, heb er al over gesproken...

njaa
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 20:52
Verwijderd
Ik vind wat mushu zegt een goeie, als je ze het wil laten lezen, is het het gemakkelijkst als je het uitprint en je er dan bij bent als ze het lezen, dan kun je er het direct over hebben, en als ze iets verkeerd begrijpen kun je dat meteen uitleggen. Via de mail kunnen dingen nogal eens verkeerd overkomen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 10:33
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb even je titel anders gemaakt: 'Brief aan ouders' dan is het voor de rest van de forummers ook iets duidelijker waar je topic over gaat

Verder ben ik het wel eens met Mushu, als je erbij bent wanneer ze de brief lezen, kun je nog enige uitleg geven en het er direct over hebben, zo voorkom je misverstanden. Verder, doe inderdaad wat aan je interpunctie en spelling, het leest zo erg irritant en ik moest moeite doen om het helemaal uit te lezen. Door die afleiding komt je boodschap ook minder sterk over.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 21:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zie alleen dat de ouders de brief al hebben gelezen. Dus wat wil de TS nu nog voor adviezen en raad?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 23:14
Verwijderd
ze wil meedeleven zie je dat dan niet? ze probeert haar pijn te verzachten door hier erover proberen te praten. helaas reageren we niet zo zoals ze gehoopt had denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 23:59
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Wil echt niet lullig zijn maar ik hoop dat je ouders niet zo snel als ik zijn gestopt met lezen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 15:27
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Wat een nutteloze reactie.


Ik vind het goed dat je je op deze manier geuit hebt. Het is duidelijk dat er een aantal dingen zijn die je heel erg dwarszitten. Waarbij ik denk dat het niet alleen maar aan te pakken is met een brief. Maar een brief kan wel het begin zijn. Ik ben erg benieuwd naar hoe je ouders gereageerd hebben.

Ik begrijp overigens ook het ontbreken van de interpunctie wel. Als ik in een opwelling iets schrijf dan ziet het er ook anders uit dan wanneer ik eens goed ga zitten om iets netjes te schrijven. Het zou natuurlijk voor ons wat leesbaarder zijn als hier een aangepaste versie zou staan, maar dit is blijkbaar gewoon gecopypast.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 19:28
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Wat een nutteloze reactie.
Dankje
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Wat een nutteloze reactie.


Ik vind het goed dat je je op deze manier geuit hebt. Het is duidelijk dat er een aantal dingen zijn die je heel erg dwarszitten. Waarbij ik denk dat het niet alleen maar aan te pakken is met een brief. Maar een brief kan wel het begin zijn. Ik ben erg benieuwd naar hoe je ouders gereageerd hebben.

Ik begrijp overigens ook het ontbreken van de interpunctie wel. Als ik in een opwelling iets schrijf dan ziet het er ook anders uit dan wanneer ik eens goed ga zitten om iets netjes te schrijven. Het zou natuurlijk voor ons wat leesbaarder zijn als hier een aangepaste versie zou staan, maar dit is blijkbaar gewoon gecopypast.
Ja maar waarom zou je het ook per direct zo versturen. Ik schrijf ook wel eens een boze brief maar dan ga ik er altijd eerst nog even voor zitten om te kijken of het allemaal wel samenhangend is. Simpelweg omdat je met meer samenhang je boodschap makkelijker overkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Dankje
En nu weer ontopic

Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 19:49
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
ik vind het heel goed van je dat je zo'n brief hebt kunnen schrijven, maar ik ben het niet helemaal eens met de inhoud.

zo lijk je het goed te praten dat je alleen rustig, gelukkig kunt zijn met behulp van wiet. je hebt er dus écht een probleem mee en ik hoop dat je dat inziet. alleen 'terugbrengen naar het weekend' gaat niet helpen. dat je ouders je een 'junkie' noemen kan ik dus ergens wel begrijpen...

verder heb je het ook nog over zware dingen die je meegemaakt hebt, en niet tegen je ouders gezegd omdat je hun levens gemakkelijker willen maken? daar zijn ze niet blij mee neem ik aan.

maargoed ik weet verder niet wat je plannen zijn. hopelijk ga je hard aan het werk op welke manier dan ook je leven weer op de baan te krijgen (denk ook eens aan professionele hulp). dit is wel al een goede stap.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie het vertrouwen van me ouders
Fleur_kus
11 15-12-2013 22:56
Verhalen & Gedichten Brieven uit Utrecht
Xerxes
8 14-02-2009 21:46
Psychologie jongeren (15 t/m 17) en (Gedwongen) hulpverlening. Welke mate ouders betrekken?
Fantôme
34 13-05-2007 21:43
Liefde & Relatie Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder
Rufus
7 05-01-2003 17:03
Verhalen & Gedichten Brief aan Winny de Jong
Verwijderd
4 30-12-2002 18:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.