Oud 16-08-2001, 16:16
icon
icon is offline
Hai,

mijn naam is Jackie en ik ben 18 jaar oud. Ik woon samen met een vriendin in een flatje, in een buitenwijk van een rustige stad. Overdag werk ik in een boekhandel en verdien aardig wat geld. 's Avonds zit ik graag met mijn twee katten voor de tv. Ik heb het goed naar mijn zin. Helaas heb ik ook slechtere tijden gekend. En daarover, gaat mijn verhaal.

Ik was een gelukkig kind tot mijn ouders gingen scheiden. Ik was toen 10, nog net te jong om te begrijpen hoe alles in elkaar zat. Pappa ging vreemd, vertelde mamma, maar wat het precies inhield, wist ik niet. Wat ik wel wist, was dat mijn kinderdroom aan flarden was gescheurd. Pappa was met de horizon verdwenen en mamma huilde dagenlang. Ondertussen deed ik het huishouden, want mijn jongere zusje Katie was nog maar 6 en kon niet meehelpen.
Op school ging het leven gewoon door, maar ik stond er een beetje buiten. Ik beschouwde de andere kinderen als kleuters, want ik was in een klap ouder geworden. Op de middelbare school ging het mis. Ik werd een echte puber, zo'n heel vervelende tegendraadse. Ik schopte overal tegenaan en liet het huishouden verslonzen, omdat ik vond dat mijn moeder maar eens haar handen uit haar mouwen moest steken. Wat ze niet deed, natuurlijk. Op school deed ik even weinig. Ik bleef zitten in de tweede klas en ontmoette mensen buiten school die veel interessanter waren... en me flink de ellende in hielpen. Vanaf mijn elfde rookte ik al een pakje sigaretten per dag, en op mijn dertiende kwam daar ook nog wiet bij. Mijn nieuwe 'vrienden' leerden me nog andere soorten drugs kennen. Nieuwsgierig en fucked up als ik was, stortte ik me er helemaal in. Ik gebruikte alles en iedereen, en liet me door alles en iedereen gebruiken.
Al die tijd schreef ik trouw in mijn dagboek, dat ik graag met jullie wil delen.

23 maart
Morgen komt Mich hierheen. Ik heb maar 28 piek maar moet meer hebben.
Ik wil trouwens niet zwanger worden van Mich of iemand anders dus misschien moet ik toch maar aan de pil.
Jean schreef nog maar hij is zo'n chiquetype en hij begrijpt niet hoe ik leef
Hoe kom ik aan geld


Mich was destijds mijn vriendje. Het was een open relatie, maar we zijn toch wel een aardig tijdje bij elkaar geweest. Met Mich sprak ik nooit over boeiende dingen. We hadden seks, we waren samen stoned. Daar hield het eigenlijk op. Jean is mijn neef met wie ik tot mijn 14e eigenlijk best goed contact had. Daarna werd hij steeds netter, en ik steeds ruiger. Af en toe schreef hij me nog.

24 maart
Fuck, ik heb honger en ik was vanochtend vrij nuchter. Voor de rest leef ik in een soort roes ofzo. Niet alleen door de alcohol, drugs, weinig slapen/eten enz maar ook door alle omstandigheden.
Ik kan mezelf niet meer volgen, ik ben er gewoon.
Ik ben veranderd. Ik wil iets leuks doen. Iets relaxed. Ik had niet zo lang met Mich moeten bellen heb geen geld voor de rekening. I'm so relaxed and so alone.


Al die tijd woonde ik nog thuis, maar ik schreef in mijn dagboek alsof ik alleen woonde. Mijn moeder en mijn zusje boeiden mij niet. Katie was inmiddels een heel braaf schoolmeisje geworden en had haar eigen zaakjes goed voor elkaar. Ze waste alleen haar eigen kleren en kocht haar eigen eten. Het geld daarvoor verdiende ze door in een magazijn te werken. Mijn moeder had nooit geld. Ze verbruikte evenveel verdovende middelen als ik, alleen beperkte zij zich tot alcohol.

26 maart
School gaat slecht. Het gaat slecht met mij. Elke dag voor school rook ik BS. Is niet gezond maar so what? I use all shitty stuff.
I'm knocking on death's door.
Ach ja ik ga wel dood voor mn 18e jaar zei die politiegast tegen me. Fuck him.


Ik rookte een goedje dat oppeppend was, zodat ik op school het opgefokte tienermeisje uithing. Als het me teveel werd nam ik weer tranquillizers. Zo stuurde ik mijn gevoelens en belevenissen door middel van drugs. Of ik er dood aan ging, kon me erg weinig boeien. Toch had ik die opmerking van die politieman onthouden. Ik weet nu, drie jaar later, allang niet meer waar die man me voor had opgepakt.

2 april
Het is bijna pasen. Tijd van dure shit en blije kadootjes. En de overlijdensdag van Kurt Cobain. Life sux, you know.
Mijn maag doet pijn en ook ruik ik weer niks. Klotedope. En ik ben geen verslaafde.


Ik hield mezelf voor dat elke jongere weleens wit poeder door zn neus douwde. Maar ik deed het wel vaker als een keer. Uiteindelijk heb ik toen een paar maanden niks kunnen ruiken. Ik viel daar ook enorm op af, eten smaakte niet meer. Omdat ik het eng vond stopte ik toch maar met snuiven en begon weer met andere rotzooi.

In het midden van mijn dagboek zijn 15 bladzijdes alleen maar gewijd aan 'fuck' in koeieletters. We bladeren even door naar het einde. Het is de laatste keer dat ik uberhaupt in een dagboek schreef en er staat geen datum bij, alleen een vraagteken. Ik was waarschijnlijk alle gevoel voor tijd kwijt.

Al mijn emoties zijn weg gelukkig maar anders was ik nog veel banger. Ik zie de hele tijd alles voor me en het laat me niet meer los. Het is alsof ik trip terwijl ik schrijf.
Morgen moet ik weer naar school maar dat interesseert me geen reet.
Ik kan niet meer praten mijn woorden zijn weg
Ik heb vannacht heel weinig geslapen en


...en daar houd het op. De rest van het vel is leeg, net zo leeg als mijn herinnering aan de rest van mijn 15e levensjaar. Die zomer werd ik ondervoed, verslaafd en aangereden naar het ziekenhuis gesleept. Ik heb mijn 16e verjaardag doorgebracht terwijl ik half bewustloos op de intensive care lag. Toen ik eenmaal bijkwam mocht ik nog twee weken blijven. In die twee weken ben ik ontnuchterd, ingestort, gebroken.
Het schooljaar daarop veranderde ik van school en ook van niveau, en ondertussen praatte ik met een of andere psycholoog. Ik dacht dat dat niks hielp, ik had continu het gevoel dat ik dood had moeten zijn. Pas na een jaar was ik er een beetje uit, op wat matig functionerende lichaamsdelen na. Ik had mezelf gevonden zonder drugs.

Nu ben ik dus 18, en ik leef. Sommige stukjes uit mijn oude dagboek waren vreemd om terug te lezen, omdat ik niet meer wist dat ik ze ooit had geschreven.
Maar laat mijn verhaal een waarschuwing zijn. Niet iedereen maakt iets mee waardoor zijn leven veranderd. Het leventje waar ik in zat leek zo stoer, maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu; met mijn twee spinnende katten voor de tv.

Jackie


[Dit bericht is aangepast door icon (16-08-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2001, 16:31
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
mooi
een beetje snel maar dat kan ook iets positiefs zijn
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 16:36
Angel Shaped Bastard
Avatar van Angel Shaped Bastard
Angel Shaped Bastard is offline
pff...

kben erg onder de indruk...
__________________
Strong enough to live by the sword
Met citaat reageren
Oud 23-08-2001, 11:56
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio I spy with my little eye aka welke film heb jij gezien?
WolterB
462 19-11-2014 22:24
Films, TV & Radio Gezocht: aziatische topfilms
lovetear
145 04-07-2005 19:16
Films, TV & Radio Herken de homo
Auntie M
270 27-02-2005 14:07
Muziek 36 Crazyfists - A Snowcapped Romance
Carn
129 05-03-2004 12:52
Films, TV & Radio Aziatische films: Hollywood sux,
Verwijderd
92 27-05-2003 18:38
Films, TV & Radio Pulp fiction.......
Derk
28 23-10-2002 05:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.