Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2007, 15:38
JurrenG
JurrenG is offline
Ik heb een nieuwe toffe band ontdekt waarvan ik vind dat 'ie wat meer aandacht verdiend, vandaar deze post!



Flowdown wordt in 2002 opgericht. Daarvoor speelde de band onder de naam Conquistador en maakte de 5-mans formatie 2 cd-s. Na een verdere ontwikkeling van de muziek werd besloten een nieuwe start te maken onder de naam Flowdown. De muziek is een mengeling van stijlen, zoals Alternative rock, Stonerrock en Nu Metal, wat zorgt voor gevarieerde arrangementen. Enerzijds slepend en hard, dan weer sferisch en melodieus. Subtiele invloeden zijn te horen van bands als TOOL, STEREOMUD, MACHINE HEAD, FILTER, DISTURBED, MINDSET en vele anderen. Maar geen enkele van deze voorbeelden drukt een stempel op Flowdowns eigen geluid.

Er wordt regelmatig opgetreden en de band krijgt een dynamische podium-uitstraling. In 2003 wordt het eerste album opgenomen. Het resultaat: Shadows of the Mind, een gevarieerd album met zware grooves en melodieuze en sferische passages. Op dit moment wordt druk gewerkt aan nieuw materiaal voor het komende album.

Flowdown doet mee met de Grolsch Talent jacht om een kans te maken om mee te dingen naar de grote prijs van Nederland. Ze staan inmiddels in de top 3 en het is dus zeker de moeite waard om eens te gaan kijken op hun Grolsch talents site om eens wat te beluisteren! En als je het net als ik te gek vind zou je Flowdown kunnen helpen door een accountje aan te maken, fan te worden en op ze te stemmen! Als ze straks de grote prijs van Nederland winnen kun jij zeggen dat je fan van het eerste uur bent ;-)

Kijk hier naar hun muziekprofiel op Grolsch Talents: http://www.cu2.nl/flowdown/
Je kunt hier gratis en voor niks 3 van hun beste tracks downloaden en beluisteren.

Kijk ook eens op hun eigen thuispagina: http://www.flowdown.nl/

Het is echt een te gekke live act, zou je eens gezien moeten hebben! Maar niet alleen live, als album band zijn ze ook helemaal OK!

En nu allemaal snel stemmen als jullie ook wild zijn van dit nieuwe geluid! Bedankt alvast!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2007, 15:41
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
iets zegt me dat jij zelf in die band speelt.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 15:45
STP
Avatar van STP
STP is offline
Nee hoor:

Citaat:
JurrenG schreef op 09-03-2007 @ 16:38 :
Ik heb een nieuwe toffe band ontdekt waarvan ik vind dat 'ie wat meer aandacht verdiend, vandaar deze post!
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 15:53
JurrenG
JurrenG is offline
Citaat:
Escapism schreef op 09-03-2007 @ 16:41 :
iets zegt me dat jij zelf in die band speelt.
Zoals STP zegt: Nope!

Dit is een band uit Gouda, daar woon ik dan weer wel. Ik heb ze ontdekt op een regionaal popfestival en ze sprongen er echt uit! Nu zag ik dat ze via Cu2 een kans willen maken om mee te dingen naar de grote prijs van Nederland en daar wil ik ze een handje bij helpen. 't Is niet vaak dat ik op een festival een rockband tegenkom die qua muziek duidelijk boven het gemiddelde rockbandje uitkomt. Creatief, melodieus en het zaagt bij tijden ook gewoon dikke planken!

Maareuh, ga zelf maar es luisteren en als je het wat vind: Wordt fan op hun Cu2 site! Wie weet mogen ze straks met de grote prijs meedoen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 15:56
Verwijderd
nou ik zal dan maar snel fan gaan worden op hun cu2
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 15:57
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
STP schreef op 09-03-2007 @ 16:45 :
Nee hoor:
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:40
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Wauw cu2 is er wel op vooruit gegaan sinds 1999

Ik mis dit kutforumkleurtje
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 22:00
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Ik heb nu edge of life opstaan. En ik ben toch wel verrast...

Nadat ik dit las

De muziek is een mengeling van stijlen, zoals Alternative rock, Stonerrock en Nu Metal, wat zorgt voor gevarieerde arrangementen. Enerzijds slepend en hard, dan weer sferisch en melodieus. Subtiele invloeden zijn te horen van bands als TOOL, STEREOMUD, MACHINE HEAD, FILTER, DISTURBED, MINDSET en vele anderen.

Daar schrik ik altijd van, sowieso wanneer ik disturbed lees, dan schrik ik altijd...

Maar dit nummer klinkt wel een beetje undertow-achtig, en die zanger heeft een mooi stemgeluid, zolang hij het subtiel houdt.

Niet mijn muziek verder, maar ik ben wel verrast.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 12:21
STP
Avatar van STP
STP is offline
Het klinkt inderdaad best okay. Maar dat neemt niet weg dat ik ook denk dat het je eigen bandje is.
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 23:28
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
zijn jullie nooit fan geweest van locals ?
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 07:23
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
dat wel.
maar ik heb me toen niet speciaal op een scholieren forum aangemeld om het nieuws te verspreiden.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 10:19
Verwijderd
Citaat:
antigone schreef op 13-03-2007 @ 00:28 :
zijn jullie nooit fan geweest van locals ?
neen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 18:03
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
waar woon je dan ?
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 18:08
Verwijderd
dat weet je!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.