Oud 19-05-2004, 22:06
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ik keek net naar dit programma op televisie. Voor mensen die het niet kennen.. het is een programma waar je gratis en voor niks als gekozen kandidaat alles mag veranderen aan je lichaam dat je maar wilt.. met de bedoeling dat je er als oprecht gelukkig en zelfzeker iemand uitkomt....

Ik ben al mijn hele leven erg onzeker, maar dat komt eerder door de thuissituatie die niet zo goed was vroeger (te lang verhaal).. Ik weet dat ik hele dagen onzeker loop, ik draag graag hakken maar voel me nooit echt 'mooi' of 'echt goed in mjin vel' ik denk ook de hele dag door hoe andere mensen over me denken.. Ik ben heel onzeker over mijn kunnen en zijn en heb uiteraard 'complexen' die niet hoeven volgens mijn omgeving...
Wat nog een probleem vormt is dat ik ook nooit wegga hierdoor.. Ik ga niet graag naar fuiven, want daar kan ik mij niet uitleven, ik voel me er ongemakkelijk.. Ik zit niet in een vereniging of club of ... Ik heb me op mijn studie gestort en ben sindsdien een associaal mens geworden.. Ik heb twee ontzettend goeie vrienden en uiteraard nog veel andere vrienden op school maar.. als ik uitga ga ik met een vriendin iets drinken aan een tafeltje.. Ik ga niet 'echt' weg..

Ook als ik een vriend heb laat ik die niet toe in mijn leven door mijn onzekerheid.. ALS zeg ik want ik heb niet veel ruimte om die te leren kennen als ik nooit wegga.. In t verleden heeft mijn onzekerheid me telkens parten gespeeld wat er toe leidde dat ik zei dat het niet verder kon..

In dit programma werd onder andere geleerd hoe die gekozen mensen zelfzekerder konden wandelen en voorkomen..

En ik dacht.. mens, daar wil ik wel aan mee doen.. en onmiddellijk erna dacht ik.. verdikke wat haal ik nu in mijn hoofd..

Dat associaal gedoe en die onzekerheid werkt mij al enkele jaren tegen en ik wil er iets tegen doen.. maar hoe en wat...

Ik wilde het hier even neerzetten.. Ik wil echt eens kunnen genieten van mijn leven..

Laatst gewijzigd op 19-05-2004 om 22:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2004, 22:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Some people think beauty is the passport to success,
but it isn't - it's a visa- it expires...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 23:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-05-2004 @ 22:45 :
Some people think beauty is the passport to success,
but it isn't - it's a visa- it expires...
Dat is een mooie... Van wie komt-ie?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 23:09
Verwijderd
Ja... dat vind ik zo moeilijk met dit soort programma's.
Ze geven mensen zo ontzettend het idee dat als je je 'mooi' maakt van buiten, dán kan je eindelijk gelukkig zijn.
En als je 'lelijk' bent, nou dan ben je wel dom, want daar kun je toch iets aan doen??

Je uiterlijk veranderen door iets wat binnenin zit, werkt niet. Hoe makkelijk en dé oplossing voor alle ellende het ook lijkt.

Overigens, mijn mening dan, lélijke mensen bestaan niet. (Al neigen geplastificeerde poppetjes van 50 er wel naar)

Ik hoop wel dat je zekerheid in jezelf kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 18:33
lso
Avatar van lso
lso is offline
Citaat:
Rhea schreef op 19-05-2004 @ 23:09 :
Ja... dat vind ik zo moeilijk met dit soort programma's.
Ze geven mensen zo ontzettend het idee dat als je je 'mooi' maakt van buiten, dán kan je eindelijk gelukkig zijn.
En als je 'lelijk' bent, nou dan ben je wel dom, want daar kun je toch iets aan doen??

Je uiterlijk veranderen door iets wat binnenin zit, werkt niet. Hoe makkelijk en dé oplossing voor alle ellende het ook lijkt.

Overigens, mijn mening dan, lélijke mensen bestaan niet. (Al neigen geplastificeerde poppetjes van 50 er wel naar)

Ik hoop wel dat je zekerheid in jezelf kan vinden.
dank je..tja, ik weet gewoon niet wat aan te vangen.. zou graag eens gewoon gewoon doen, maar herinneringen bljiven achtervolgen in mijn karakter..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 18:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
je zou eerder moeten leren gelukkig te worden met het lichaam dat je hebt... volgens mij gaat jou onzekerheid ook verder dan alleen je uiterlijk? of zie ik dat verkeerd?
en wat als.... Wat als het alleen om uiterlijk gaat, en je zou het laten veranderen... en het pakt goed uit (want er is altijd een kans dat het mis gaat, realiseer dat wel!!) Wat dan? dan voel je je even mooi, maar je gaat toch weer dingen vinden die bij een ander mooier zijn, en wat jij niet hebt...? Zo zit de mens in elkaar denk ik... Waardoor je op den duur toch weer niet tevreden bent, en je je minder gaat voelen. Ik weet niet of het zo is, maar zo zie ik het wel een beetje... misschien moet je meer aan jezelf gaan werken, en jezelf leren accepteren zoals je nu bent, dan jezelf lichamelijk te gaan maken zoals je zou willen zijn. Begrijp je? ik weet dat het vaag klinkt allemaal Sorry!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 18:45
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Al oefen je nóg zo hard op bijv het zelfverzekerd wandelen
en overkomen, ik denk dat zelfverzekerdheid die uit jezelf
(en dus niet uit allerlei richtlijnen voor lopen oid) komt,
echter is, en dat je er zélf ook nog wat aan hebt. (ik zou
er iig niet bij gebaat zijn als ik wél zelfverzekerd over zou
kunnen komen, maar diep van binnen zo onzeker als de
pest was.)

En ik denk ook dat het niet zozeer je uiterlijk is waar je
aan 'moet' werken, maar meer je zelfbeeld, de manier
waarop jij tegenover jezelf staat en aankijkt, enz.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:35
lso
Avatar van lso
lso is offline
Neenee, het is helemaal niet alleen hoe ik eruitzie ofzo..

ik heb alleen soms het gevoel dat ik mocht ik mezelf knap vinden of mocht ik n masker opzetten, dat t dan allemaal wel betert maar dat is zo niet..

Ik studeer om les te geven en voor een klas sta ik heel zelfzeker maar anders.. niet echt. Ik denk vaak dat ik weer zelfzekerder ben maar als ik dan uitga, of ik zit in een situatie met met iemand die t allemaal goed kan uitleggen, of als ik een vriendje heb.. Dan plots slaat alles weer om en ben ik t stille, verlegen, twijfelachtige en erg onzekere meisje.

Ik doe mijn best maar hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
maar Iso,
denk je dan dat aan zo'n programma meedoen zin heeft?
je zegt zelf al van niet (tenminste, dat haal ik uit je post!).
Gelukkig sta je wel zelfverzekerd voor de klas
probeer eens na te gaan hoe het komt dat je DAAR wel zelfverzekerd bent?
xxx wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Fragile
jewel4life
28 01-02-2005 12:39
Lifestyle Beinvloed lelijk zijn je lifestyle?
CharismaticBass
238 07-09-2004 21:24
Psychologie Ben je tevreden met je uiterlijk??
kleinedraak
59 12-04-2004 20:11
Liefde & Relatie Kben zo jaloers op zijn ex...
DigitalStorm
12 15-07-2002 00:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.