Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2011, 16:56
123silverpony
123silverpony is offline
hi,
hoe kan je ervoor zorgen dat je een hond krijgt want mijn mama zegt dat het alleeen maar last is enzo en mijn papa zegt heel den tijd je je krijgt een puppy en dan opeens zegt die nee nooit meer een hond hier in huis die zit wel 3 dagen van smorgens en tot school uit is thuis wnnr ik op school zit help me want ik weet nie tmeer wat iik nog kan doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2011, 09:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Je kunt proberen om inhoudelijke argumenten te bedenken waarmee je probeert om je ouders over te halen. Maar je ouders zijn uiteindelijk degenen die verantwoordelijk zijn voor een eventuele hond. Als zij denken dat het praktisch niet haalbaar is (of niet goed voor de hond), kunnen jullie er als gezin beter niet aan beginnen, hoe jammer dat ook is.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 12:38
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Je vader heeft daar een heel goed punt. Wie zorgt er voor de hond als je heel de dag op school bent?

Punt is, op jouw leeftijd brengt een hond jou vast veel plezier, maar je ouders dragen de lasten. Het kost geld en tijd om een huisdier te hebben. Geld en tijd die jij niet in je eentje kunt ophoesten. Daarom ligt de beslissing bij je ouders. En als je ouders zeggen dat het niet kan, dan zul je ze voorlopig waarschijnlijk niet over kunnen halen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 12:30
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Bij mijn vader werkte het fantastisch om ''alleen even te kijken'' bij puppies. Then again, mijn vader was zelf veel/altijd thuis of de hond kon mee naar zijn werk en hij wist waar hij aan begon (had zelf veel honden gehad).

In jouw geval vermoed ik dat je ouders niet zo makkelijk de hond mee kunnen nemen of zelf thuis zijn en ben jij nu vooral degene die een hond wil. Zoals Volk al zegt is het voor jou vooral leuk en gezellig, maar kost het je ouders geld en geeft het verantwoordelijkheid. Dus als je met je ouders een regeling kunt maken waardoor jij de hond verzorgd bijvoorbeeld, dan denk ik dat je al meer kans maakt.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Waarom honden blaffen/burengerucht
Verwijderd
7 13-02-2013 15:26
Flora & Fauna Hond aangevallen door soortgenoot ...
0oFZo0
3 01-10-2009 18:41
Werk, Geld & Recht [Vraag] Agressief gedrag hond
Stefanie
7 15-07-2008 19:31
Flora & Fauna Hond aan komen lopen
wup
1 08-11-2006 16:36
Flora & Fauna Onze hond en een nieuwe kat in huis
Konijn
2 18-12-2003 11:21
Verhalen & Gedichten de hond
osc
7 18-05-2003 10:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.