Oud 03-01-2002, 11:28
naamloos
naamloos is offline
Ik heb wat hulp nodig met zoeken van argumenten bij mijn betoog nederlands...

De stelling is : Zouden MP3's gelegaliseerd moeten worden?

De argumenten die ik al heb zijn :
+ Minder productiekosten
+ Meer publiciteit van muziek
- Slecht voor de economie
- Auteurs krijgen hun welverdiende geld niet
__________________
dit was trouwens allemaal gelul
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2002, 11:35
John-17
John-17 is offline
hmm nou
ik denk niet dat je kunt verwachten dat als mp3s legaal worden, de situatie zo zou blijven als hij nu is. Veel dingen die gelegaliseerd worden zijn immers na verloop van tijd niet langer interessant voor mensen die die dingen nu wel interessant vinden, en, er zullen toch mensen en bedrijven zijn, die hieraan dan geld willen gaan verdienen. De vraag is of er zulke reele argumenten te verzinnen zijn, omdat het niet zeker is wat er zal gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 13:19
kirsten
kirsten is offline
Mensen zouden zeker meer van die muziek kopen omdat die goedkoper is en nu zijn cd's en DVD's enzoverder schandalig duur. En auteurs krijgen zowiezo hun welverdiende geld al niet, want het meeste gaat naar de platenfirma's, dus dat zou er niets aan veranderen.
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 16:36
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Je stelling is een beetje krom. Mp3 files zijn per definitie niet illegaal, hier is pas sprake van zodra de techniek wordt gebruikt om een nummer waar copyright op rust te dupliceren.

Als je bedoelt dat iedereen zomaar alles mag kopieeren, dan ben ik er wel voorstander van. Niet omdat ik zo gierig ben dat ik geen geld over heb voor cd's (ik koop ze regelmatig), maar gewoon omdat het een uitstekende manier is om het kaf van het koren te scheiden.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.