Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2007, 09:47
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
.. en vooral wat ik er tegen moet doen!

Ik heb namelijk sinds ongeveer 1,5 week deze diertjes op mijn kamer. Ik vind ze vooral in mijn vensterbank, gordijnen, muren en in en rond mijn bed.
Ze maken nog geen schade, maar ik vind ze vies en wil ze weg hebben (logisch). Maargoed, ik heb dus al heel internet afgespeurd en ik kan nergens vergelijkbare "ongedierte" vinden.
Het diertje op de foto is de grootste (+/- 5 mm) die ik tot nu toe heb gevonden. Ik zag dat probeerde zijn vleugels uit te spreiden, maar hij kon nog niet weg vliegen. De kleintjes doen dat allemaal niet. Ze zitten meestal gewoon stil, doen alsof ze dood zijn.
O, in mijn vensterbank liggen ze ook best wel vaak op hun rug met de voetjes in de lucht te spartelen. Dat lijkt er op alsof ze uit mijn rooster bovenin het raam zijn gevallen.

Nou.. wie kent het .. en weet wat ik moet doen??

HELP

__________________
Do the chickens have large talons?

Laatst gewijzigd op 02-06-2007 om 09:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2007, 10:31
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik vind ze wel wat lijken op hommels? Misschien heb je een hommelnest boven je raam oid en vallen er babyhommeltjes uit.
Geen idee hoor, maar ik vind ze er wel wat op lijken:

__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 11:35
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Ik vind het meer op een torretje lijken.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 13:29
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
nee ik weet echt zo goed als zeker dat het geen hommels zijn. Daar zijn ze veel te klein voor. En de vleugels zijn niet doorzichtig maar gestreept zoals je op het schildje ziet. Het lijkt inderdaad meer op een torretje.

Ook misschien niet onbelangrijk: ik heb zes dagen geleden een insectenbeet op mijn rug. Het lijkt op een muggenbult, maar is veel groter en blijft constant rood. Ook jeukt het. Nu wordt het wel minder, dus ik denk niet dat het ernstig is. Maar wat ik daar mee wil zeggen is dat het dan erg op een bedwants lijkt. Qua symptonen dan, want op het uiterlijk lijkt het er niet op. Ze hebben op het eerste ook een zwarte verschijning en die bedwants zijn bruin.
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 13:37
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline


zij aanzicht
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 13:26
Verwijderd
Hij heeft idd wel wat weg van een wants, maar daar heb je nog heel veel verschillende soorten van. De meeste wantsen die ik ken eten trouwens planten.
Kan je het rooster boven je raam niet dicht doen?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 15:17
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Wij hebben echt heel veel van die beestjes op onze bessenstruik zitten. Daar eten ze de vlooien op.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 15:34
Verwijderd
ik vind 'm wel een beetje op de dovenetelwants lijken. Je ziet het niet echt op de foto.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 10:27
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
Lotte schreef op 03-06-2007 @ 16:17 :
Wij hebben echt heel veel van die beestjes op onze bessenstruik zitten. Daar eten ze de vlooien op.
Echt precies dezelfde? Ze zijn dus zwart en hebben horizontale gele strepen, meestal 2 of drie.
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 10:29
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 03-06-2007 @ 14:26 :
Hij heeft idd wel wat weg van een wants, maar daar heb je nog heel veel verschillende soorten van. De meeste wantsen die ik ken eten trouwens planten.
Kan je het rooster boven je raam niet dicht doen?
Ja, die heb ik inderdaad maar eens dicht gedaan. Alleen staan mijn ramen wel open vanwege de warmte Maar er kan inderdaad wel iets in mijn rooster zitten waar ze op af komen of misschien zit daar het nestje. Ik ga het er eens afhalen en goed schoonmaken met insectenspul.
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 23:57
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
pfano schreef op 04-06-2007 @ 11:27 :
Echt precies dezelfde? Ze zijn dus zwart en hebben horizontale gele strepen, meestal 2 of drie.
Volgens mij wel maar ze zijn niet harig als een hommel ofzo. En ze hebben ook geen schild als zo'n wants, tenminste niet dat ik kan zien.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 12:06
finkelstien
finkelstien is offline
ik kom ze af en toe tegen bij het gordijn en het raam..dan wip ik ze via het raam naar buiten.. ik vind het een vervelend idee beestjes te hebben in mijn slaapkamer..
het zijn mini-kevertjes.. een bedwants vind ik er niet op lijken,..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 03-06-2007 @ 16:17 :
Wij hebben echt heel veel van die beestjes op onze bessenstruik zitten. Daar eten ze de vlooien op.
Ze eten de luizen op bedoel je? Dat zou best kunnen, want er zijn ook roofwantsen die andere insecten (waaronder luizen) eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.